Ja, daar ben ik afgelopen jaar een weekendje wezen wandelen met mijn moeder. Erg mooi. Heb daar toen een camping gezien in Mechelen die ik op het oog heb voor de zomer. Perfecte uitvalsbasis wmb.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Genoeg mooie omgeving daar, rond Gulpen vind ik persoonlijk fantastisch. Mooie omgeving, kasteeltje hier en daar en wat 'legendarische' hellingen als de Eyserbosweg.
Toegevoegd aan de OP.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef FHR het volgende:
Misschien wel interessant voor de OP: site met routes in Zwitserland (inclusief stafkaarten etc): http://wanderland.myswitzerland.com/en/welcome.cfm
Ik heb zelf ook al vaak gewandeld in Zwitserland: schitterend land en over het algemeen perfect aangegeven wandelroutes.
Ik zit ook te overwegen de West Highland Way te doen al twijfel ik nog een beetje tussen die en de Highland High Way. IK had begrepen dat ze ook onderling te combineren zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:20 schreef Sunnythesun het volgende:
In Limburg is het ook goed wandelingen aan elkaar plakken. Netwerkkaart kopen en gaan!![]()
Whoei! Eerste verblijf van de WHW doorgekregen![]()
enorme zin in!
Voorjaar is de meest populaire tijd om de WHW of HHW te lopen, dus best wel nodig. Vooral voor de WHW aangezien die veel bekender/populairder is. Maar aangezien je praktisch door de zelfde dorpjes komt maakt dat niet uitquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik zit ook te overwegen de West Highland Way te doen al twijfel ik nog een beetje tussen die en de Highland High Way. IK had begrepen dat ze ook onderling te combineren zijn.
Weet iemand in hoeverre het noodzakelijk is om overnachtingsplekken vantevoren te boeken voor het voorjaar?
Afgelopen oktober 25 dagen door de Everest regio getrokken. Echt kicken, kan niet wachten tot de volgende trek
Ik was er vroeg bij (ze boeken vanaf september bij het bedrijfje die onze reis regelt) en heb al 1 overnachting in een ander dorp dan waar we die dag eindigen omdat alles vol was.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:53 schreef Drebbelman het volgende:
Ah ok dank je. Ik had begrepen dat voor beide treks de etappeplaatsen gelijk zijn, dus dan is het idd maar beter het vantevoren vast te leggen. Dank.
Als je van een beetje spanning houdt kan ik je moeilijk tegenhouden, maar het is best een gevaarlijke tocht. Als je ervaring hebt met klimmen/via ferrata's in de Alpen (heb je dat??) dan kun je het overwegen, anders zou ik het niet doen.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:41 schreef Guard het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik dit voorjaar nog in Andalusië terechtkom.
Niet speciaal om te gaan wandelen, maar als ik er toch ben...
Dus ik op zoek naar wandelingen daar, en wat kom ik tegen?
El Caminito del Rey
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus...... ik geloof niet dat ik iemand van mijn gezelschap zo ver krijg om dit te gaan doen, weet niet eens of ik dit zelf wel wil doen. Zal ik toch iig een harnas moeten aanschaffen![]()
Ik zoek nog even verder
Pfft 50e editie, been there done thatquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:28 schreef knep het volgende:
Sittard is altijd paaszaterdag, dit jaar feest met de 50e editie.
Ik doe waarschijnlijk zelf ook mee.
Ik sta er beide dagen weer met de hiking-site, als standhouder.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat iemand naar de Fiets en Wandel beurs volgend weekend?
Echte jip&janneke taal?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de GPS routes werken?
Moet ik ze downloaden met mijn Adroid en uitlezen op Runstatic of Tomtom?
Dan schuifel ik vanzelf weer langs..Mrs Fab moet nog het lezingen aanbod bekijken voor ze beslist of ze meegaat. Wandel en fiets uitrusting vindt ze niet erg interesantquote:Op maandag 4 februari 2013 11:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik sta er beide dagen weer met de hiking-site, als standhouder.
Ja..quote:
Ik weet niet of een navigatiesysteem op een smartphone waypoints ondersteund. Die kaarten die daarin zitten zijn voor navigatie op de openbare weg, en niet bepaald stafkaarten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja..
Ik heb de tomtom op mijn android, dus dan moet ik wandelroutes bij je genoemde websites weghalen?
Probeer het gewoon, bedankt voor je uitgebreide antwoord
Polar komt vanouds uit de wereld van hartslagmeters, sporthorloges dus. Nauwkeurige trainingen en overzicht over je lichamelijke prestaties zijn mogelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:24 schreef Guard het volgende:
Ben op zoek naar een GPS watch met een beetje lange batterij duur heeft (dus ruim meer dan 8 uur zoals de Garmin forerunner serie, Nike+ watch etc)
Nu heb ik twee modellen op het oog:
Garmin Fenix
Polar RC3 GPS
De Garmin lijkt meer ontworpen voor het betere bergwerk, de Polar lijkt meer voor hardlopers ontworpen te zijn, maar naar mijn idee zeker ook geschikt voor (niet superveel eisende) hikers.
Ik wil het horloge ook gaan gebruiken voor op de fiets.
Garmin gebruikt ANT+, Polar heeft W.I.N.D. voor communicatie met oa hartslagsensor.
De Garmin is gewoon twee zo duur als de Polar, maar biedt dan ook meer functionaliteiten zoals hoogtemeter, kompas etc.
Iemand tips, advies, ervaringen?
Wat wil je? lopen, fietsen, klimmen, zware rugzak of lichte daypack?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:23 schreef gerco94 het volgende:
ik ben op zoek naar een nieuwe hardshell. iemand tips?
dagelijks gebruik, maar een 2 weekjes zware rugzak zijn geen uitzondering.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat wil je? lopen, fietsen, klimmen, zware rugzak of lichte daypack?
Zweet je snel? --> veel ventilatiemogelijkheden
Ben je slank of wat forser gebouwd? Sommige merken hebben een erg atletische snit, dat past niet iedereen.
Mooi!quote:Op zondag 24 februari 2013 11:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Dinsdag genomen:
[ afbeelding ]
Mis het nu al weer![]()
![]()
Gelukkig gaan we over 2 maanden al de West High Way lopen
Zorgen dat hij niet bot wordt is stap 1quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb recent m'n eerste Opinel mesje gekocht, met het klassieke houten handvat, en ben helemaal verliefd, zo goed zit dat in elkaar. En het is ook vooral heerlijk scherp(besef me nu pas met wat voor botte messen ik vroeger rondliep). Maar hoe houd ik dat zo? Slijpsteentje en regelmatig dat gebruiken? Of af en toe laten slijpen? Goede ideen zijn welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |