Dank voor de tip Gripper. De vrienden kennende houden ze wel van een biertje 's avonds. Zit een beetje rond te kijken naar routes daar in de buurt. Het hoeven natuurlijk niet te eenvoudige routes te zijn, mag ook wel een klein beetje uitdaging in zitten.quote:Op zondag 21 april 2013 23:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je ook een camping wilt waar je een vuurtje kan maken en s avonds biertje drinken in de bar (niet onbelangrijk met 6 vrienden) : camping eau rouge in stavelot. Vlakbij het circuit.
De eigenaren zijn een Nederlands stel, hele aardige mensen.
Mooi lopen o.a. op de hoge venen, rondom malmedy, robertville
Helaas geen wandelingen in de omgeving waar ik zit te zoeken. Maar zeker een goed naslagwerk voor een wandeling bij een volgende tripquote:Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier staan misschien ook nog wat tips bij, moet je alleen zelf even kijken of er iets daar in de buurt bij zit: http://www.superfamilie.nl/belgie.html
Oh jammer.. Ja ik vind het ook wel een leuke site. Staan ook wel leuke tips op verder.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Molleman het volgende:
[..]
Helaas geen wandelingen in de omgeving waar ik zit te zoeken. Maar zeker een goed naslagwerk voor een wandeling bij een volgende tripBedankt. Ondertussen druk aan het zoeken naar wandelingen en aan het inventariseren wie er allemaal mee wilt. Bedankt voor de hulp.
Zit er aan te denken een GPS te halen. Lijkt mij interessant mijn wandelingen bij te houden en de routes die ik zelf maak. Daarnaast dus Routes op mijn GPS te zetten en te gaan wandelen. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben hier met de Etrex 20 en/of 30 van Garmin? Reacties op internet zijn over het algemeen positief maar misschien hier iemand die er ook goede (of natuurlijk slechte) ervaringen mee heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Misschien zondag, al is de kans aanwezig dat ik eerder een stuk ga fietsen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:09 schreef Molleman het volgende:
En zijn er nog mensen die een lekker stuk gaan wandelen/klimmen/hiken dit weekend?
Niets zo mooi als een wandeltocht in een bergachtiggebied, Ik ga in augustus ook weer, naar de Beierse Alpenquote:Op zondag 5 mei 2013 18:27 schreef Molleman het volgende:
Net weer terug. 10km wezen wandelen over de Kampina, de 14 vennenroute gelopen. Mooi langs de vennetjes af en door de bossen met een maat van mij. En nu een verdiend pilsje
[ afbeelding ]
Flinke afstand heb je gelopen guard. Langzaamaan wil ik ook richting de wat langere afstanden gaan en dan in de zomer een wandelvakantie of een mooie berg gaan beklimmen.
Liefst: geen! Als het niet te warm is en weinig kans op regen neem ik vaak helemaal niets mee. Alleen een paar muesly repen in m'n broekzakquote:Op maandag 6 mei 2013 23:49 schreef wormtrein het volgende:
Wat voor daypacks gebruiken jullie eigenlijk tijdens de wandeltochten?
Hangt er vanaf of de stroom gereguleerd is of niet. Bij de goedkoopste lampjes wordt er niets gereguleerd dus die worden continue zwakker naarmate de batterij spanning daalt. Bij duurdere lampjes wordt de stroom zo lang mogelijk constant gehouden totdat de batterij spanning te laag wordt. Dan schakelt hij over naar een andere mode waarbij het lampje steeds zwakker schijnt naarmate de batterij verder leeg raakt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn hoofdlampje leek de afgelopen week (door Frankrijk gefietst) minder fel toen ik op de campings rondliep dan ik me meende te herinneren. Gaan LED lampjes eigenlijk minder fel schijnen als de batterijen op zijn? Ik dacht van niet, aangezien het geen gloeilampje is?
Dat betekent dat ze niet gereguleerd zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Goede vraag CF.. Ik heb zo'n klein led-lampje met klemmetje voor mijn e-reader en die zwakt dus ook af. Als ik hem net aan doe is hij feller dan daarna, en mijn Petzl hoofdlampje doet dat ook.. Vreemd.
mooie foto's zeg! Blijft hoog op mijn to-do lijstje staan, Scotlandquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh ik zie dat ik hier nog niet eens het vakantieverslag heb gepost. Nu is het dus wat minder wandelen en meer rijden geworden, maar toch.. voor wie het leuk vind dus.
Ik baal er nog steeds van. Maar we hebben al bedacht dat we op een of andere manier een paar etappes als nog kunnen gaan lopen. We willen volgend jaar weer die kant op en dan kijken we of we het stuk over de Rannoch Moor als nog kunnen doen bijvoorbeeld. Zou op een of andere manier wel moeten lukken met hulp van een taxi of zoquote:Op donderdag 23 mei 2013 08:42 schreef Guard het volgende:
[..]
mooie foto's zeg! Blijft hoog op mijn to-do lijstje staan, Scotland
Zo jammer dat jullie de WHW niet hebben kunnen afmaken, maar ook weer fijn om te zien dat het geen mislukte vakantie is geworden.
Als iets mijn favoriete plek was in Schotland dan was het Isle of Skye. Wat een schitterend gebied. Moet ik zeker nog een keer naartoe.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik baal er nog steeds van. Maar we hebben al bedacht dat we op een of andere manier een paar etappes als nog kunnen gaan lopen. We willen volgend jaar weer die kant op en dan kijken we of we het stuk over de Rannoch Moor als nog kunnen doen bijvoorbeeld. Zou op een of andere manier wel moeten lukken met hulp van een taxi of zoEn de Devils Staircase, vlak na Kingshouse, kunnen we ook gewoon een keer op lopen. Alleen dan daarna de zelfde route weer terug nemen dus.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:33 schreef Molleman het volgende:
[..]
Als iets mijn favoriete plek was in Schotland dan was het Isle of Skye. Wat een schitterend gebied. Moet ik zeker nog een keer naartoe.
[ afbeelding ]
Misschien doe je wel gewoon plotseling wat teveel in zo'n vakantie... Proberen vaker in het weekend flinke tochten te maken zodat je knieën er beter op zijn ingesteld. En ja ik weet dat het lastig is met beperkte vrije tijd...quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik baal er nog steeds van. Maar we hebben al bedacht dat we op een of andere manier een paar etappes als nog kunnen gaan lopen. We willen volgend jaar weer die kant op en dan kijken we of we het stuk over de Rannoch Moor als nog kunnen doen bijvoorbeeld. Zou op een of andere manier wel moeten lukken met hulp van een taxi of zoEn de Devils Staircase, vlak na Kingshouse, kunnen we ook gewoon een keer op lopen. Alleen dan daarna de zelfde route weer terug nemen dus.
Nou, ik heb dus in aanloop wel heel veel gewandeld. En ik werk parttime dus heb wel wat meer tijd om kilometers te maken. Ben ook zeker van plan weer naar een routine van minimaal 1x per week 15+ te lopen en 1x rond de 10. En dan zo nu en dan langere stukken inplannen. Lopen is zo fijnquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien doe je wel gewoon plotseling wat teveel in zo'n vakantie... Proberen vaker in het weekend flinke tochten te maken zodat je knieën er beter op zijn ingesteld. En ja ik weet dat het lastig is met beperkte vrije tijd...
Lopen is fijn en gezond!quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus in aanloop wel heel veel gewandeld. En ik werk parttime dus heb wel wat meer tijd om kilometers te maken. Ben ook zeker van plan weer naar een routine van minimaal 1x per week 15+ te lopen en 1x rond de 10. En dan zo nu en dan langere stukken inplannen. Lopen is zo fijn
Is ook onderdeel van NS wandeling van Meinweg via Bruggen (met ") weer langs de Swalm weer terug. Ik heb daar otters, schildpadden (!) en ijsvogel gezienquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:59 schreef Guard het volgende:
Vandaag in Dld geweest, langs de Schwalm gewandeld (20 km over de grens bij Roermond).
Mooi, en lekker rustig
Is mooi daar inderdaad, ik woon er 12 km verderopquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:59 schreef Guard het volgende:
Vandaag in Dld geweest, langs de Schwalm gewandeld (20 km over de grens bij Roermond).
Mooi, en lekker rustig
Dat ziet er mooi uit daar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:27 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, geen ervaring, maar ziet er goed uit! Salomon is wel prima merk, ook voor trailrun schoenen.
Wij gaan morgen deze doen: http://www.walkingbritain.co.uk/walks/walks/walk_b/1219/
Bij mij om de hoek, leukquote:Op maandag 1 juli 2013 09:36 schreef Guard het volgende:
Zaterdag ook weer op pad geweest, heerlijk weer om te wandelen, zelfs nog in het zonnetje gelopen op het eind.
[ afbeelding ]
Het zag er hier een beetje dreigend uit, maar meer dan een paar spatjes regen is er niet gevallen.
[ afbeelding ]
Mooie lucht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Langs de Roer
Ik ben dus op zoek naar een goede app op de iPhone.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:55 schreef Guard het volgende:
Ik gebruik nu een Polar met GPS, maar voorheen "gewoon" smartphone tracker app. In mijn geval sportstracker, maar er zijn er legio...
Jep, ik loop bijna altijd GPS routes, heb een Garmin 60CSXquote:
Als ik merk dat ik gestoken ben door een mug, maak ik met m'n vingernagel een kruis precies op de bult. Goed stevig indrukken op de huid en even vasthouden, eventueel herhalen. Als je dat kort na de beet doet, gaat het nooit jeuken. Gratis tool en altijd bij de hand!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik twijfel of ik zo'n anti-jeuk aparaatje moet kopen, je hebt een soort stempeltje waarmee je de muggebult 'wegduwd' of dit geval
http://www.bever.nl/care-plus-click-away-bite-relief-2642a40003?id_colour=5806
Iemand ervaringen ermee. Het klinkt niet gek op de site...
Bedankt daarvoorquote:Op zondag 7 juli 2013 13:43 schreef Guard het volgende:
Net even wat Kennedymars wandelaars staan aan te moedigen. Godver wat ik ben blij dat het vorig jaar niet zo warm was toen ik liep.
Allerlei facebook berichten van de organisatie aan omwonenden om water te verstrekken aan de lopers, brandweer is bezig om wat verneveling her en der op te zetten...
quote:Op maandag 8 juli 2013 09:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bedankt daarvoor
Wat was het warm...vooral over de heide bij Lierop was het ongelooflijk warm...en had de zon weinig genade, moet ik zeggen.
(en wat doet het nu zeer.....ik zit nu achter een bureau en weet dat als ik ergens heen moet gaan, dat dat zeer gaat doen en waggelend eruit gaat zien...)
Die klikkertjes zijn in de gay scène om bepaalde redenen heel populairquote:Op maandag 8 juli 2013 09:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
maar dat paraatje geeft gewoon een letterlijke electrische schok zeiden ze bij Bever
Bijvoorbeeld. Uiterste zuiden van het Zwarte woud is ook mooi en al redelijk hoogquote:Op maandag 8 juli 2013 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Beieren bedoel je? begin van de Alpen tussen Duitsland en Oostenriijk?
quote:Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Thanks voor het advies, de oudste begint een adrealine-figuur te worden geloof ik, maar ja, we hebben hem op z'n 6de al op de langlaufski's gezet, dus misschien eigen schuld
quote:Binnenkort een nieuw televisieprogramma 'Track & Trails' op RTL4. Een programma op het gebied van wandelen, hiken en klimmen. Experts laten de mooiste routes in Nederland en Europa zien.
Vanaf 20 juli volgen er drie uitzendingen. Bij gebleken succes en respons volgen in het voorjaar nog eens 9 afleveringen. Bij het televisieprogramma hoort ook een mini-magazine 'Tracks & Trails' en een website: http://www.tracksentrails.nl/.
Uitzendschema:
Aflevering 1: De wadden: zaterdag 20 juli 17:00 uur, herhaling zondag 21 juli 11:20
Aflevering 2: Oostenrijk: zaterdag 27 juli 17:00 uur, herhaling zondag 28 juli 11:20
Aflevering 3: Noorwegen: zaterdag 3 augustus 17:00 uur, herhaling zondag 4 augustus 11:20
Die staat nog vrij hoog op mijn lijstje, samen met de Haute Route, maar die hebben denk ik wel serieuze voorbereiding nodig en blijven daardoor voorlopig nog langetermijn dromen. ben wel benieuwd naar je ervaringen.quote:
Super mooi jaquote:Op zondag 21 juli 2013 14:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Angleseymooie wandelingen gemaakt daar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |