En de vega's: Tivall en de vegetarische slager hebben spekjes die het ook prima doen. Vaak werkt krokant gebakken tofu ook heel goed als spekjes-vervanger.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
-receptknip-
Als je geen vega bent: spekjes uitbakken.
Jij werkt toch niet waar ik werk?quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik had hapjes op de borrel op mijn werk; nu geen avondeten meer.
cheddar nomquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
En hier volkorenpasta met groenten (broccoli, courgette, spinazie, paprika, ui, champignon) en een olijfolie/rode peper/knoflook/basilicum mengsel, met wat uitgebakken spekjes (ze zijn populair hier de laatste tijd) en geraspte mature cheddar
Aangezien je een man bent: neequote:
Wel een van de weinigen ;-)quote:
Gewoon de code typen neem ik aan? Dus voor een knipoog is dat ; en dan ) en niet ;-)quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:53 schreef Sometimes het volgende:
Wel een van de weinigen ;-)
(kan je via iPad/tablet echt geen smiley's invoegen...?)
Goedzo...quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:17 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben stout geweest. Verpakking kleine reepjes pure chocolade gekocht (40 gram per reepje) en daar een halve reepje van opgegeten. Maar het was lekker johEn de rest van de choco blijft nu in de kast want ik zit nog vol van mn avondeten/kwark+muesli.
En normaal zou ik een grote reep hebben gekocht en alles opgegeten hebben in korte tijd. Trots op mezelf
Naast genietmoment ook een leermoment, voor mij. Beheersingquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Goedzo...
Zelf neem ik elke dag een blokje choco.. heerlijk genietmomentje
Clumsy... je kan hetzie je wel!
Neen! Die is met me meeverhuisdquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:56 schreef BananaPancake het volgende:
Oh leuk! Heb je daar ook je partner ontmoet?
Nog een paar weken en dan kan de kneus losgaan tijdens het lopen op....quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb uit blijheid de trap ook maar opgerend. Het klinkt suf na waggeldag 2, maar ik snap wel dat ze dit bij depressie voorschrijven. Zit nu thuis awesome te wezen met sexy and I know it op de achtergrond.
*kneus is blij
quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb uit blijheid de trap ook maar opgerend. Het klinkt suf na waggeldag 2, maar ik snap wel dat ze dit bij depressie voorschrijven. Zit nu thuis awesome te wezen met sexy and I know it op de achtergrond.
*kneus is blij
Soms wel ja... heel soms nietquote:
Koken voor 1 persoon is inderdaad minder. Ik zorg er tegenwoordig voor dat het meeste 's morgens al klaar staat dan ben ik 's avonds minder snel geneigd om slecht te aan doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens, weet niet of hier meer mensen zijn die alleen wonen, maar die zullen misschien herkennen dat koken voor jezelf niet de leukste bezigheid is. Of nou ja, je doet het in ieder geval minder snel. Ik kan echt écht de 15 minute meals van Jamie Oliver aanraden. De afleveringen zijn leuk om te kijken (ik vind Jamie leuk) en hij maakt snelle, gezonde en lekkere maaltijden.
Minder misselijk en duizelig, maar gisteren flink door m'n rechterheup gezakt. Gevolg is dat ik niet lekker loop en de paardrijles en wedstrijd van morgen heb afgezegd. Baal er flink van, maar m'n lijf roept heel hard STOP en dat kan ik niet blijven negeren..quote:
Lief!quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neen! Die is met me meeverhuisd
Geen idee. Ben sowieso hypermobiel en heb gewrichten die snel gaan protesteren bij overbelasting. Gaat wel al beter dan 34 kilo geleden, maar met name mijn handen, heupen en si-gewrichten liggen nogal eens goed dwars. Zakte er gisteren opeens doorheen toen ik van een krukje opstond. Heb daarna toch nog een uur paardgereden, was niet zo slim. Kon gisterenmiddag en -avond helemaal niet lopen. Inmiddels gaat het wel wat beter, maar lekker lopen kan ik nog niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Hoe komt het dat je door je heup bent gezakt, Tink? Dat is ook balen zeg...
Ik ga vanaf nu op het 'hapjes' dieet incl elke dag minstens een stukje gebak en wat dropjes. Bijna een kilo lichter dan gisteren
Indeed, mijn kerel en ik zouden samen naar Ierland verhuizen (omgeving Cork), maar hij heeft daar een jaartje geleden de stekker uit getrokken, omdat hij z'n zekerheden in NL niet wil opgeven...quote:
Vind je lunch wel erg mager, ook je ochtend-t is aan de kleine kant. Ligt aan je D, maar om genoeg binnen te krijgen, moet je je best doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:30 schreef BananaPancake het volgende:
Even m'n ticker aangepast, ik ben al 2 kilo kwijt!
Lijstje van vandaag:
O: 2 meergranen boterhammen, 1 met 30+ kaas, 1 met pindakaas, een gekookt eitje, klein glas fruitontbijt
T: handje druiven
L: 3 crackers, 2 met eru balans,1 met paturain light
T: schaaltje yoghurt met muesli
D: ?
Super voor je Mo! Mijn vriend is van Limburg naar de Randstad verhuisd, dat vond ik ook al erg lief eigenlijk hihi
Dat kan ik me voorstellen als je je er al helemaal op hebt verheugd! Ik zou zelf nooit naar het buitenland willen, ik zou iedereen gewoon te erg missen :p Maar dan spreek ik over nu, misschien ligt dat later anders..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vind je lunch wel erg mager, ook je ochtend-t is aan de kleine kant. Ligt aan je D, maar om genoeg binnen te krijgen, moet je je best doen.
En dat is ook lief, bij ons was het rotte dat het ons plan was, waar hij vervolgens de stekker uit trok, was even slikken en onze relatie heeft aan een dun draadje gehangen, maar we zijn er nog en nog samen. Weet nog steeds niet of ik niet toch ooit naar Ierland vertrek, maar dat zie ik vanzelf wel. Voor nu zit ik wel even goed iig.
Ligt eraan, hoe lang ben je, wat weeg je, hoe actief ben je op zo'n dag? En ik vind je ontbijt prima, helemaal niet groot...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:43 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen als je je er al helemaal op hebt verheugd! Ik zou zelf nooit naar het buitenland willen, ik zou iedereen gewoon te erg missen :p Maar dan spreek ik over nu, misschien ligt dat later anders..
Over m'n lijstje. Ik heb m'n T en L juist kleiner gemaakt omdat ik een vrij groot ontbijt op had. Ik probeer altijd rond de 1500 kcal uit te komen op dagen dat ik niet sport. Is dat te weinig?
Ok, ik moet er inderdaad wel wat calorieën bij gaan gooien. Ik heb het even uitgerekend en op het moment heb ik niet zo'n vast sportschema als normaal, dus is het wat lastiger om uit te rekenen, maar ik zit iig tussen de 2310 en 2600 kcal. Ik ga dan vanaf nu zo rond de 1900 kcal rekenen, dat scheelt toch een hoop!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ligt eraan, hoe lang ben je, wat weeg je, hoe actief ben je op zo'n dag? En ik vind je ontbijt prima, helemaal niet groot...
Op hoeveel kCal's kom je uit zonder D nu?
Dit is de handigste formule voor je BMR: Vrouwen: BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilos) + (1.8 x lengte in cm) (4.7 x leeftijd in jaren) x activiteitsniveau.
YW, een heleboel mensen eten te weinig, waardoor hun lichaam in spaarstand komt...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ok, ik moet er inderdaad wel wat calorieën bij gaan gooien. Ik heb het even uitgerekend en op het moment heb ik niet zo'n vast sportschema als normaal, dus is het wat lastiger om uit te rekenen, maar ik zit iig tussen de 2310 en 2600 kcal. Ik ga dan vanaf nu zo rond de 1900 kcal rekenen, dat scheelt toch een hoop!
Zonder D kom ik nu altijd rond de 1000.
Gelukkig is de dag pas net begonnen
Thanks btw!
Ieuw, dat vind ik dus vies!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
Dan neem je toch een broodje met filet, ei en ui? Opgelost.
weetikveelquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
"The Voice of Hungary"?
Waarom spreekt een deelnemer geen Nederlands?
Wat een schatje inderdaad!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:19 schreef Mirjam het volgende:
Ik sprak van de week paul Turner, wat een schattepatatje![]()
Meteen even gevraagd of hij tips heeft voor mede-Weight Watchers adepten
Nee joh, ik vind het barbaars om die overheerlijke filet te verpesten met wat dan ook!quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:58 schreef BananaPancake het volgende:
Verbeterd lijstje van vandaag
Lijstje van vandaag:
O: 2 meergranen boterhammen, 1 met 30+ kaas, 1 met pindakaas, een gekookt eitje, klein glas fruitontbijt
T: handje druiven 15 stuks
L: 3 crackers, 2 met eru balans,1 met paturain light 2 hele snedes vloerbrood pompoen en 1 korst van dat brood met 2x filet americain en 1x eru balans, glas halfvolle melk
T: schaaltje yoghurt met muesli en 8 aardbeien
D: ?
T een paar ongezouten nootjes
Je kan het ook zelf makenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:46 schreef BananaPancake het volgende:
Wat is de deal met erwtensoep?
Heel veel zout zeker in zo'n blik of niet?
Heb er zo'n zin in
Dat vind ik een beetje te veel werk om nu nog aan te beginnen voor vanavond.. je moet dat allemaal best lang laten staan toch?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Je kan het ook zelf maken
Maar op zich vind ik het niet zo verontrustend qua calorieen
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=3579
De lidl verkoopt ze ookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:52 schreef Tink89 het volgende:
Zelfgemaakt is wel veel lekkerderDe albert heijn heeft soeppakketten waar alles wat je nodig hebt inzit. Daar zeggen ze wel dat je de soep van spek moet maken, ik vind persoonlijk soepvlees lekkerder.
Hoe dan ook kun je dus voor 2,- euro ofzo zelf alle ingredienten behalve het vlees kopen. Best een goede deal.
Voor een volgende keer danquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:52 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje te veel werk om nu nog aan te beginnen voor vanavond.. je moet dat allemaal best lang laten staan toch?
Qua calorieën niet nee, maar ik zie daar ook 340 mg natrium per 100 ml staan en ik zou wel wat meer dan 100 ml nemen denk ik zelf..
Denk dat ik het misschien maar uitstel tot een dag dat ik tijd heb om het zelf te maken
Ik ook!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, bietentaart is klaar! Ben erg benieuwd!
Ik ook..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Hier nog niet.. IK WIL OOK SNEEUW!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een vreetkick ') Zit mandarijntjes te snoepen, heb er al 6 op...
En het sneeuwt
Hoezo zijn ze nu verwend?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:59 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil pas sneeuw als vriendjelief veilig thuis is... Misschien wel lekker om dan vanavond te proberen om een stukje te wandelen ofzo. Weet niet of m'n heup dat kan handelen, maar dat zien we dan wel weer
Off-topic: Wat zijn die pubers van tegenwoordig verwend zeg! Gaan allemaal naar Lloret en Rimini enzo. Valt nog niet mee om een oppas te vinden voor onze twee poezels in de zomervakantie. Heeft er hier niemand een zoon/dochter of juist gepensioneerde ouders die een gratis vakantie aan de rand van de Loonse en Drunense duinen wel ziet zitten?
Xx!
Nou, 25 jaar geleden was het in mijn omgeving niet echt normaal of gebruikelijk om naar Spanje op vakantie te gaan. Tienertoer, weekje zee in Zeeland of Belgie, maar veel meer niet, hoor.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze nu verwend?Je wordt wel heel oud als je dat soort dingen gaat zeggen
25 jaar geleden was het ook best 'normaal' om in je tienertijd naar Spanje op vakantie te gaan.
Hoe is de bietentaart? Wat zit er in?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, bietentaart is klaar! Ben erg benieuwd!
Bietjesquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe is de bietentaart? Wat zit er in?
Buiten de bietjesquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bietjesdenk ik.
Hier vanavond zelfgemaakte falafel in volkorenpita'smet spinazie en wat paprika enzo erbij
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:47 schreef Isabeau het volgende:
Bietjestaart is voor herhaling vatbaar!
Ik ben enthousiast geweest met de kaas en heb er direct ook maar een restje mon chou wat ik had liggen doorgedaanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
Hier absoluut niet! Mss dat de verhoudingen niet klopten door de 'een beetje geitenkaas' en 'een beetje creme fraiche', maar het was niet te hachelen. Bietjes met knoflook in een deegje was het zeg maar.
![]()
Heeeeele andere dan jij, nu ik het recept op je blog zie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:24 schreef motorbloempje het volgende:
Wat voor verhoudingen heb je aangehouden?
Ik heb gisteren even stiekem haar notes gelezen en daar moest ik echt hardop van lachenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:52 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had niet eens meegekregen dat ze ziek was. Ik post ook nog zo weinig tegenwoordig. Wat heeft Loedertje mij toch vaak kwaad gemaakt vroeger. Lekker trollen. Ik ben er echt een beetje onderste boven van joh.
Sterkte Isa.
Nou ze wist bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan te krijgen. Vooral in POL. Scheldend achter de PC hoor.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb gisteren even stiekem haar notes gelezen en daar moest ik echt hardop van lachen
Ik zag wel wat een kreng het naar veel mensen was, maar ik kende vooral de lieve en bijzonder intelligente Loeder.
Ontbeten met chocomel lightNu maar weer normaal doen.
Ik had laatst een aubergineschotel, makkelijk en lekker!quote:Op zondag 13 januari 2013 16:42 schreef lezzer het volgende:
Ik ben weer serieus aan het low-carben. Karrevracht groente ingeslagen en wokken maar weer
Iemand nog lekkere ideeën voor groenterecepten?
Moet je die niet poffen in de magnetron?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:48 schreef lezzer het volgende:
Iemand ervaring met het klaarmaken van zoete aardappelen?
Koken en dan wokken levert een melig resultaat op
Geen idee eigenlijkquote:Op zondag 13 januari 2013 16:49 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Moet je die niet poffen in de magnetron?
Gelukkig zie je ook dat het niet echt goed is.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:54 schreef Barretje80 het volgende:
zo.. 3 heule slechte dagen gehad! met als dieptepunt het eten van een saucijzenbroodje voor de lunch..
vandaag een stukje beter:
lijstje:
O: 2 bruine boterhammen 1 x halfomhalf (pekelvlees &lever) 1x appelstroop
L: zalmwrap met een glaasje verse munt thee en een spa rood
D: verse kippensoep met broodjes
ook niet om over naar huis te schrijven, maar wel beter dan de afgelopen dagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
Dat zeggen mensen al snel als je eerst behoorlijk fors was. Dat zeiden ze ook tegen mij toen mijn bmi 25 was, dat ik zo eng mager was. Yeah, rightquote:Op zondag 13 januari 2013 18:46 schreef Vicky het volgende:
Morgen weer wat strenger..
Ik hoef gelukkig niet meer zo streng te zijn.. ik schommel een half kilootje op en neer en vind het wel even goed go.
Mijn beste vriendin, fitness instructrice, zegt dat ik niet veel meer af mag vallen.. ze vindt me niet dunner maar (eng)mager worden..
Heel vals gedacht denk ik dat de slanke mensen bang zijn dat jij, het dikkertje van de vriendengroep, straks slanker wordt dan zij. Dus graag NU stoppen!quote:
Kan ik in meegaanquote:Op zondag 13 januari 2013 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel vals gedacht denk ik dat de slanke mensen bang zijn dat jij, het dikkertje van de vriendengroep, straks slanker wordt dan zij. Dus graag NU stoppen!En dat kan door te zeggen dat je nu wel genoeg bent afgevallen of dat je te mager wordt.
Die van mij is ook een enorm fanatieke sporter. Maar ook met pensioen, dus alle tijdquote:Op zondag 13 januari 2013 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn vader is een lul omdat hij het sportvirus van me heeft afgekapt en hij het wel keurig volhoud
Maar goed hij is met pensioen, dus dat telt niet. Vind ik.
Ga ik proberenquote:Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zoete aardappelen zijn superlekker als je ze roostert in de oven. Gewoon in stukken snijden, beetje olijfolie erover heen en in de oven schuiven.![]()
Je ontbijt met kippensoep en gekookte eieren? Jeetje, als ik ergens 's ochtends geen zin in zou hebben...quote:Op zondag 13 januari 2013 20:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ga ik proberen![]()
Ik heb er nog een paar over namelijk
Soep voor morgen heb ik al klaar (ik ontbijt met kippesoep en gekookte eieren), nu nog even eieren koken.
En warme melk maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |