In de keukenmachine:quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Recept? Ik heb nog bietjes liggen namelijk
Dit ga ik morgen makenquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Het is vrij machtig. Ik zit met iets meer dan een kwart ook wel echt vol hiervan![]()
Heb er net nog met een kwart gelunched
En de vega's: Tivall en de vegetarische slager hebben spekjes die het ook prima doen. Vaak werkt krokant gebakken tofu ook heel goed als spekjes-vervanger.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
-receptknip-
Als je geen vega bent: spekjes uitbakken.
Jij werkt toch niet waar ik werk?quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik had hapjes op de borrel op mijn werk; nu geen avondeten meer.
cheddar nomquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
En hier volkorenpasta met groenten (broccoli, courgette, spinazie, paprika, ui, champignon) en een olijfolie/rode peper/knoflook/basilicum mengsel, met wat uitgebakken spekjes (ze zijn populair hier de laatste tijd) en geraspte mature cheddar
Aangezien je een man bent: neequote:
Wel een van de weinigen ;-)quote:
Gewoon de code typen neem ik aan? Dus voor een knipoog is dat ; en dan ) en niet ;-)quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:53 schreef Sometimes het volgende:
Wel een van de weinigen ;-)
(kan je via iPad/tablet echt geen smiley's invoegen...?)
Goedzo...quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:17 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben stout geweest. Verpakking kleine reepjes pure chocolade gekocht (40 gram per reepje) en daar een halve reepje van opgegeten. Maar het was lekker johEn de rest van de choco blijft nu in de kast want ik zit nog vol van mn avondeten/kwark+muesli.
En normaal zou ik een grote reep hebben gekocht en alles opgegeten hebben in korte tijd. Trots op mezelf
Naast genietmoment ook een leermoment, voor mij. Beheersingquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Goedzo...
Zelf neem ik elke dag een blokje choco.. heerlijk genietmomentje
Clumsy... je kan hetzie je wel!
Neen! Die is met me meeverhuisdquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:56 schreef BananaPancake het volgende:
Oh leuk! Heb je daar ook je partner ontmoet?
Nog een paar weken en dan kan de kneus losgaan tijdens het lopen op....quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb uit blijheid de trap ook maar opgerend. Het klinkt suf na waggeldag 2, maar ik snap wel dat ze dit bij depressie voorschrijven. Zit nu thuis awesome te wezen met sexy and I know it op de achtergrond.
*kneus is blij
quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb uit blijheid de trap ook maar opgerend. Het klinkt suf na waggeldag 2, maar ik snap wel dat ze dit bij depressie voorschrijven. Zit nu thuis awesome te wezen met sexy and I know it op de achtergrond.
*kneus is blij
Soms wel ja... heel soms nietquote:
Koken voor 1 persoon is inderdaad minder. Ik zorg er tegenwoordig voor dat het meeste 's morgens al klaar staat dan ben ik 's avonds minder snel geneigd om slecht te aan doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens, weet niet of hier meer mensen zijn die alleen wonen, maar die zullen misschien herkennen dat koken voor jezelf niet de leukste bezigheid is. Of nou ja, je doet het in ieder geval minder snel. Ik kan echt écht de 15 minute meals van Jamie Oliver aanraden. De afleveringen zijn leuk om te kijken (ik vind Jamie leuk) en hij maakt snelle, gezonde en lekkere maaltijden.
Minder misselijk en duizelig, maar gisteren flink door m'n rechterheup gezakt. Gevolg is dat ik niet lekker loop en de paardrijles en wedstrijd van morgen heb afgezegd. Baal er flink van, maar m'n lijf roept heel hard STOP en dat kan ik niet blijven negeren..quote:
Lief!quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neen! Die is met me meeverhuisd
Geen idee. Ben sowieso hypermobiel en heb gewrichten die snel gaan protesteren bij overbelasting. Gaat wel al beter dan 34 kilo geleden, maar met name mijn handen, heupen en si-gewrichten liggen nogal eens goed dwars. Zakte er gisteren opeens doorheen toen ik van een krukje opstond. Heb daarna toch nog een uur paardgereden, was niet zo slim. Kon gisterenmiddag en -avond helemaal niet lopen. Inmiddels gaat het wel wat beter, maar lekker lopen kan ik nog niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Hoe komt het dat je door je heup bent gezakt, Tink? Dat is ook balen zeg...
Ik ga vanaf nu op het 'hapjes' dieet incl elke dag minstens een stukje gebak en wat dropjes. Bijna een kilo lichter dan gisteren
Indeed, mijn kerel en ik zouden samen naar Ierland verhuizen (omgeving Cork), maar hij heeft daar een jaartje geleden de stekker uit getrokken, omdat hij z'n zekerheden in NL niet wil opgeven...quote:
Vind je lunch wel erg mager, ook je ochtend-t is aan de kleine kant. Ligt aan je D, maar om genoeg binnen te krijgen, moet je je best doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:30 schreef BananaPancake het volgende:
Even m'n ticker aangepast, ik ben al 2 kilo kwijt!
Lijstje van vandaag:
O: 2 meergranen boterhammen, 1 met 30+ kaas, 1 met pindakaas, een gekookt eitje, klein glas fruitontbijt
T: handje druiven
L: 3 crackers, 2 met eru balans,1 met paturain light
T: schaaltje yoghurt met muesli
D: ?
Super voor je Mo! Mijn vriend is van Limburg naar de Randstad verhuisd, dat vond ik ook al erg lief eigenlijk hihi
Dat kan ik me voorstellen als je je er al helemaal op hebt verheugd! Ik zou zelf nooit naar het buitenland willen, ik zou iedereen gewoon te erg missen :p Maar dan spreek ik over nu, misschien ligt dat later anders..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vind je lunch wel erg mager, ook je ochtend-t is aan de kleine kant. Ligt aan je D, maar om genoeg binnen te krijgen, moet je je best doen.
En dat is ook lief, bij ons was het rotte dat het ons plan was, waar hij vervolgens de stekker uit trok, was even slikken en onze relatie heeft aan een dun draadje gehangen, maar we zijn er nog en nog samen. Weet nog steeds niet of ik niet toch ooit naar Ierland vertrek, maar dat zie ik vanzelf wel. Voor nu zit ik wel even goed iig.
Ligt eraan, hoe lang ben je, wat weeg je, hoe actief ben je op zo'n dag? En ik vind je ontbijt prima, helemaal niet groot...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:43 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen als je je er al helemaal op hebt verheugd! Ik zou zelf nooit naar het buitenland willen, ik zou iedereen gewoon te erg missen :p Maar dan spreek ik over nu, misschien ligt dat later anders..
Over m'n lijstje. Ik heb m'n T en L juist kleiner gemaakt omdat ik een vrij groot ontbijt op had. Ik probeer altijd rond de 1500 kcal uit te komen op dagen dat ik niet sport. Is dat te weinig?
Ok, ik moet er inderdaad wel wat calorieën bij gaan gooien. Ik heb het even uitgerekend en op het moment heb ik niet zo'n vast sportschema als normaal, dus is het wat lastiger om uit te rekenen, maar ik zit iig tussen de 2310 en 2600 kcal. Ik ga dan vanaf nu zo rond de 1900 kcal rekenen, dat scheelt toch een hoop!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ligt eraan, hoe lang ben je, wat weeg je, hoe actief ben je op zo'n dag? En ik vind je ontbijt prima, helemaal niet groot...
Op hoeveel kCal's kom je uit zonder D nu?
Dit is de handigste formule voor je BMR: Vrouwen: BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilos) + (1.8 x lengte in cm) (4.7 x leeftijd in jaren) x activiteitsniveau.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |