quote:Op maandag 7 januari 2013 21:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Eerlijk? De afgelopen keer.
JezusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen?
Dat moet je natuurlijk ook niet meteen gaan roepen hé. Das meer iets voor...later.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
De meisjes die je in kunt palmen met 'wat heb jij een lekkere kont' hoef ik niet
Er is die avond geregeld. Zal ik de details maar achterwege laten?3quote:Op maandag 7 januari 2013 21:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe ze reageerde op dit staaltje Austin Powers-charme.
De goede oude tijd, toen ik nog gratis kon reizen met m'n studentenproduct.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Toen heeft Mahar die wagon even aangekoppeld.
Austin Powersquote:Op maandag 7 januari 2013 21:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe ze reageerde op dit staaltje Austin Powers-charme.
Heel veelquote:Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er is die avond geregeld. Zal ik de details maar achterwege laten?
Je gaat ook gewoon doorquote:Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Toen heeft Mahar die wagon even aangekoppeld.
Extra leuk omdat de treinen bij het koppelen soms vet vaak heen en weer moeten rijden. Eh, stoten.quote:
Ja true, maar tochquote:Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alsof het ook maar iets uitmaakt wat je zegt als beide partijen zat zijn
Waarna de deuren opengaan en alles eruit stroomt. Althans, in de spits.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Extra leuk omdat de treinen bij het koppelen soms vet vaak heen en weer moeten rijden. Eh, stoten.
Soms komen die kuttreinen ook niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef Ties02 het volgende:
Soms komt de trein ook eerder aan dan verwacht
Als het extra glad is op de weg ofzoquote:Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef Ties02 het volgende:
Soms komt de trein ook eerder aan dan verwacht
En je komt in ieder geval nooit te vroeg.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Extra leuk omdat de treinen bij het koppelen soms vet vaak heen en weer moeten rijden. Eh, stoten.
Ik zou oppassen met pekel, daar kunnen ze niet zo goed tegen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het extra glad is op de weg ofzo
Wu... Hoe... Ik snap deze niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:59 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben er ook wel eens uitgegooid toen ik mijn OV-pas niet bij me had
quote:Spotted: UB Groningen
"De eerste ub date is een feit! Esmée en Daniel, van harte gefeliciteerd. Als het over spotted al klinkt dan komt het in het echt helemaal goed met jullie. Lexa.nl kan wel stoppen met bestaan want wij hebben spotted in de ub. Wij komen er wel!"
quote:
Condoom vergeten uhuhu derpquote:Op maandag 7 januari 2013 21:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik vermoed dat ik het ook niet wil weten.
Toen de achterste deur genomen ?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:59 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben er ook wel eens uitgegooid toen ik mijn OV-pas niet bij me had
Kijk met jou kan ik pratenquote:Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Toen de achterste deur genomen ?
En wachten op de volgende trein.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Toen de achterste deur genomen ?
Die kniptang probeer ik nog te voorkomen voorlopig.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:59 schreef eriksd het volgende:
Doen we nog iets met de kniptang en op een fluitje blazen?
Heb daar wel aan moeten geloven toen mijn kaartje scheurde.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die kniptang probeer ik nog te voorkomen voorlopig.
Vind jij het ook altijd zo krap als het druk is?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb daar wel aan moeten geloven toen mijn kaartje scheurde.
Ja, dan is het net een gangbang. Eh, wacht...quote:Op maandag 7 januari 2013 22:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vind jij het ook altijd zo krap als het druk is?
Bij mij begint er altijd wel een wijf te schreeuwenquote:Op maandag 7 januari 2013 22:02 schreef Ties02 het volgende:
Ik zit ook liever in de stilte coupé altijd
Laatst waren er van die hangjongeren met speedcore uit de ghettoblasters.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bij mij begint er altijd wel een wijf te schreeuwen
Die is niet spannend genoeg.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:02 schreef Ties02 het volgende:
Ik zit ook liever in de stilte coupé altijd
Wat een held.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:05 schreef Ties02 het volgende:
In de eerste klas zat laatst zo'n saaie kantoorlul te fappen op een horloge catalogus
Sporten. Right.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:05 schreef Maharbal het volgende:
Goed, nu alle vrouwen vakkundig het topic uit zijn gewerkt is het toch tijd om te - speciaal voor Tchock - sporten.
Flink trekken aan die wisselhendel dan als ie klemt.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De wissel is bevroren, ik ga 'm vrij maken.
Ties niet waar ?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Laatst waren er van die hangjongeren met speedcore uit de ghettoblasters.
En ? Waar stond de grote wijzer ?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:05 schreef Ties02 het volgende:
In de eerste klas zat laatst zo'n saaie kantoorlul te fappen op een horloge catalogus
De klok stond ongetwijfeld op 6 over 9.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En ? Waar stond de grote wijzer ?
Excuses. Het is allemaal een beetje ontspoord.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef Ties02 het volgende:
Ik hou ermee op manik ben aan het studeren verdomme
quote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Excuses. Het is allemaal een beetje ontspoord.
Soms slaat het wel eens door jaquote:Op maandag 7 januari 2013 22:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]Man jij bent ook niet te stoppen he, heb je de grapjas en de lolbroek vandaag aan ofzo
quote:Op maandag 7 januari 2013 22:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Soms slaat het wel eens door jaIk ben nu weer rustig.
Alle opwinding is er weer uit?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Soms slaat het wel eens door jaIk benn weer rustig.
Soms.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:34 schreef eriksd het volgende:
Stelletje smeerpijpen. Zijn jullie IRL ook zo? Ik ben altijd netjes.
Ik ben IRL blijkbaar een speedcore luisterende noviet tokkie dus ik denk hetquote:Op maandag 7 januari 2013 22:34 schreef eriksd het volgende:
Loop je ook altijd in airmax, trainingspak enzulks?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:36 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik ben IRL blijkbaar een speedcore luisterende noviet tokkie dus ik denk het
Ja en ik drink energyblikjes tijdens collegequote:Op maandag 7 januari 2013 22:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Loop je ook altijd in airmax, trainingspak enzulks?
Ik ben IRL ook een klein kind dat elke gelegenheid tot een flauwe grap aangrijpt.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:34 schreef eriksd het volgende:
Burberry petje?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja en ik drink energyblikjes tijdens college
(had serieus iemand in de werkgroep die dit deed)
Maakt zo'n persoon nog een beetje goed contact bij jullie of is er gewoon helemaal geen klik?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee het was een chick, nog erger
Ook elke gelegenheid om te roken aanpakken
Nou een beetje want ze was wel spontaan enzo. Maar voor de rest heel inhoudelijk niet, kwam ook van het HBO (niet verkeerd bedoelt btw)quote:Op maandag 7 januari 2013 22:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maakt zo'n persoon nog een beetje goed contact bij jullie of is er gewoon helemaal geen klik?
Ik ben nog niet zover als jij maar gevoelsmatig zeg ik dat jij gelijk hebt. Juist omdat het volgens mij een eis is datquote:Op maandag 7 januari 2013 22:43 schreef Ties02 het volgende:
Als er sprake is van een rechtmatige overheidsdaad ga je toch voor een zelfstandig nadeelcompensatiebesluit, en geen ZSB? Hier in de uitwerkingen zeggen ze een ZSB op grond van de gelijkheid voor publieke lasten/egalité maar dat is toch juist bij nadeelcompensatie?
Heb je wel leuke medestudenten? In het algemeen.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou een beetje want ze was wel spontaan enzo. Maar voor de rest heel inhoudelijk niet, kwam ook van het HBO (niet verkeerd bedoelt btw)
Jawel hoorquote:Op maandag 7 januari 2013 22:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb je wel leuke medestudenten? In het algemeen.
Nee oke maar niet dat elke werkgroep/hoorcollege een hel is ofzo.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jawel hoor
maar trek er niet wekelijks mee op ofzo, ook geen behoefte aan
Heb eigen vrienden, en een studievereniging daarvoor.
Ooh nee zeker nietquote:Op maandag 7 januari 2013 22:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee oke maar niet dat elke werkgroep/hoorcollege een hel is ofzo.
Ik zal even..oh wacht! Ik zit niet aan de RUG!quote:Op maandag 7 januari 2013 22:56 schreef Ties02 het volgende:
Mensen met bestuurs 2 help even met 10d van het 2e oefententamen please
Ik heb dat oefententamen hier voor me liggen van mijn oudere broer, maar hij bedoelt vast RUG-studenten.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zal even..oh wacht! Ik zit niet aan de RUG!
Sorry kon het niet laten![]()
Heb jij serieus een oudere broer?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat oefententamen hier voor me liggen van mijn oudere broer, maar hij bedoelt vast RUG-studenten.
Hahaaa grappenmaker!quote:Op maandag 7 januari 2013 22:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zal even..oh wacht! Ik zit niet aan de RUG!
Sorry kon het niet laten![]()
Kloptquote:Op maandag 7 januari 2013 23:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, heeft in Groningen gestudeerd. Dat is nog geen uur van Zwolle hè?
Ik lul joh, mijn broertje is twaalf.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopten hij is jurist nu dus?
Waarom ben jij eigenlijk voor de UvA gegaan?
Ohquote:Op maandag 7 januari 2013 23:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik lul joh, mijn broertje is twaalf.
Het is meer een mini-anti-tchock, eigenlijk.quote:
Amsterdam, toffe stad.quote:Maar still..waarom ben jij naar de UvA gegaan?
Qua innerlijk of uiterlijk?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is meer een mini-anti-tchock, eigenlijk.
[..]
Amsterdam, toffe stad.
Uiterlijk.quote:
Hahaquote:Hmm ja dat kan je vinden inderdaad.
Grappigquote:Op maandag 7 januari 2013 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiterlijk.
[..]
HahaNee, ik ben wel in Utrecht en Enschede en op de VU geweest en dat trok me allemaal voor geen meter.
Meh. Leiden heb ik niets mee of tegen. Kwam niet zo uit om er langs te gaan en had er ook geen behoefte aanquote:Op maandag 7 januari 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Grappig
Oke. Nouja je moet natuurlijk gewoon gaan voor de uni waar je je het fijnst voelt.Enschede lijkt me ook niks idd
. A'dam ook niet. Heb wel nog even getwijfeld over Leiden.
Fikkie ?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:05 schreef Ties02 het volgende:
Leuk bedrijf in mijn casus: DogDestroy BV, een bedrijf dat pitbulls doodt en cremeert
Hahaha eng inderdaadquote:Op maandag 7 januari 2013 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meh. Leiden heb ik niets mee of tegen. Kwam niet zo uit om er langs te gaan en had er ook geen behoefte aanEnschede was eng. Met hele enthousiaste begeleiders die maar bleven vertellen dat op de campus je college was, restaurants, je kamer, winkels, kroegen en sportcentra en dat je echt nooit meer weg hoefde
G-e-v-a-n-g-e-n-i-s
Teringquote:"Hoi leuke jongen met je blauw-gestreepte shirt. Je stond net te bellen op de gang van de tweede en ik kon mijn ogen niet van je afhouden. Ik had je een uurtje daarvoor ook al gespot in de kantine, en ook daar gleed ik bijna van mijn stoel af. Vind je mij net zo leuk als ik jou en heb je zin in een wilde nacht in mijn erotische hokje? Zoek dan naar de dame met de paarse lokken. Liefs"
Ik zal even kijken. Tot zo!quote:Op maandag 7 januari 2013 22:56 schreef Ties02 het volgende:
Mensen met bestuurs 2 help even met 10d van het 2e oefententamen please
Betrek dit er even bijquote:
Ik veronderstel dan wel dat het afsluiten van die weg gewoon rechtmatig is (dat voorbeeld wordt ook wel vaker gegeven)quote:Op maandag 7 januari 2013 22:43 schreef Ties02 het volgende:
Als er sprake is van een rechtmatige overheidsdaad ga je toch voor een zelfstandig nadeelcompensatiebesluit, en geen ZSB? Hier in de uitwerkingen zeggen ze een ZSB op grond van de gelijkheid voor publieke lasten/egalité maar dat is toch juist bij nadeelcompensatie?
Nice, ik zocht al iets boeiends om te kijken. Heb Joris altijd wel een goede presentator/programmamaker gevondenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef Maharbal het volgende:
Interessante docu van tegenlicht over bankiers in the city: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2012-2013/Joris.html
Dan is de oplossing van je probleem simpel: nadeelcompensatie (meestal gebruikt bij rechtmatige overheidsdaad) en schadevergoeding (meestal gebruikt bij onrechtmatige overheidsdaad) zijn geen hele vaste begrippen met verschillende definities.quote:
Ja best wel denk, ik neem nu die oefententamens erg grondig door samen met mijn HC aantekeningen.quote:
Wat ik zelf nog niet helemaal duidelijk heb m.b.t. dit onderwerp is het verschil tussen een zelfstandig blabla en een zuiver blabla. Bij de college's werd het behandeld als synoniem, terwijl het boek onderscheid maakt. Ik behandel ze ook als synoniem en ik ben nog geen vraag tegen gekomen waar dat een probleem opleverde. Jij?quote:
onzelfstandig = onzuiver (Krugerburg, komt toch nauwelijks voor)quote:Op maandag 7 januari 2013 23:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat ik zelf nog niet helemaal duidelijk heb m.b.t. dit onderwerp is het verschil tussen een zelfstandig blabla en een zuiver blabla. Bij de college's werd het behandeld als synoniem, terwijl het boek onderscheid maakt. Ik behandel ze ook als synoniem en ik ben nog geen vraag tegen gekomen waar dat een probleem opleverde. Jij?
Ja, maar in het boek staat een schema (p. 519) waarin zuivere schadebesluiten worden verdeeld in zelfstandige schadebesluiten en overige zuivere schadebesluiten. Dat suggereert dus dat zuiver niet synoniem zou zijn voor zelfstandig.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
onzelfstandig = onzuiver
zelfstandig = zuiver
In tekst wordt het als volgt uitgelegd:quote:Op maandag 7 januari 2013 23:35 schreef Ties02 het volgende:
Welk onderscheid word er gemaakt dan? tussen die zuivere schadebesluiten?
Misschien bedoelen ze wel ene kant de zuivere schadebesluiten (bij onrechtmatige ovhdaad) en aan de andere kant zuivere (zelfstandige) nadeelcompensatiebesluiten. Maar het zijn beide zuiver, want directe reactie van BO op jouw verzoek
Die twee connexiteitseisen heb ik ook nog niet helemaal scherp. Op welke vraag geven die een antwoord?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:35 schreef Ties02 het volgende:
Welk onderscheid word er gemaakt dan? tussen die zuivere schadebesluiten?
Misschien bedoelen ze wel ene kant de zuivere schadebesluiten (bij onrechtmatige ovhdaad) en aan de andere kant zuivere (zelfstandige) nadeelcompensatiebesluiten. Maar het zijn beide zuiver, want directe reactie van BO op jouw verzoek
Dat laatste wat je zegt klopt wel, zo specifiek vragen ze het niet denk ik. Als je maar Vlodrop en die 2 connexiteitseisen noemt. (materieel en formeel)
Een typefoutje okay, maar vier keer hetzelfde woord verneuken in één post...quote:Op maandag 7 januari 2013 23:39 schreef Valid het volgende:
[..]
scahdebesluit (...) scahde, (...) scahdebelsuiten (...) scadebesluiten.
Haha i know, maar vond het al dapper genoeg dat ik een alinea over ging typen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een typefoutje okay, maar vier keer hetzelfde woord verneuken in één post...![]()
Materiële connexiteit: wanneer is een reactie van een BO op een verzoek om schadevergoeding een besuit?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Die twee connexiteitseisen heb ik ook nog niet helemaal scherp. Op welke vraag geven die een antwoord?
Dus je hebt die twee enkel nodig om te beoordelen of (en zoja bij welke rechter) er rechtsbescherming open staat tegen een afwijzing van schadevergoeding?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Materiële connexiteit: wanneer is een reactie van een BO op een verzoek om schadevergoeding een besuit?
Formele connexiteit: wanneer is het mogelijk tegen een besluit, inhoudende de reactie op een verzoek om schadevergoeding, bezwaar en beroep bij de bestuursrechter in te stellen?
Dat is het formele aspect jaquote:Op maandag 7 januari 2013 23:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Dus je hebt die twee enkel nodig om te beoordelen of er rechtsbescherming open staat tegen een afwijzing van schadevergoeding?
Best wel leuk vak, vind je niet? Je merkt wel dat hier veel minder iets opgebouwd wordt dan bij andere vakken vind ik. Burgerlijk recht is echt veel meer een integraal en samenhangend systeem . Dit zijn meer losse onderwerpen, waardoor je bijvoorbeeld ook de colleges in een hele andere volgorde kunt behandelen, terwijl ik bij burgerlijk recht echt het gevoel had dat er door de weken heen een constructie werd opgebouwd die steeds ingewikkelder werd.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is het formele aspect ja
In casu zal je de wettelijke bepaling erbij (bij vraag 9 was dat 74Gwd) moeten halen waar het schadeveroorzakende besluit op is gebaseerd en aan de hand daarvan zeggen dat het om een publiekrechtelijke bevoegdheidsuitoefening gaat.
Ja het is minder systematisch en meer een loshangend verhaal, maar ik vind het ook zeker leukquote:Op maandag 7 januari 2013 23:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Best wel leuk vak, vind je niet? Je merkt wel dat hier veel minder iets opgebouwd wordt dan bij andere vakken vind ik. Burgerlijk recht is echt veel meer een integraal en samenhangend systeem voor m'n gevoel. Dit zijn meer losse onderwerpen, waardoor je bijvoorbeeld ook de colleges in een hele andere volgorde kunt behandelen, terwijl ik bij burgerlijk recht echt het gevoel had dat er door de weken heen een constructie werd opgebouwd.
quote:Hallo mensen, ik ben van plan mijn hudige studie, MBO niveau 4 juridisch medewerker te beëindigen en dan hbo rechten te gaan doen in augustus. Nu keek ik bij het programma van het Saxion in Enschede, want daar wil ik graag studeren, en daar zag ik ook ''inleiding economie'' staan. Kan iemand mij hier toevallig vertellen wat ik mij daar bij moeten voorstellen?
Ik heb hiervoor havo gedaan, en economie was het enige vak waar ik echt heel slecht in was, mede door de reken opgaven. Ik wil verder niks met het vak economie doen, en ook niet het juridische aspect er van.
Oh, en ik heb ook geen al sinds de 3e klas geen wiskunde meer, want ik ben er meerdere malen op onderzocht en ze denken dat ik dyscalculie heb. Komt dat terug bij de opleiding hbo rechten?
Ik heb geen idee of iemand je toevallig kan helpen, maar let op dat dit het WO Rechten-topic is en de overgrote meerderheid nog nooit een HBO van binnen heeft gezienquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Dames(?) en heren, sorry dat ik zomaar even binnen kom vallen, maar ik heb een aantal vragen, en denk dat jullie mij wel kunnen helpen. Ik zal ze maar rechtstreeks uit mijn topic copy/pasten.
[..]
Daar zal ik me niet druk om maken als ik jou was. Meer juristen (ook op het WO) raken in paniek als ze iets met cijfers moeten, dus wat dat betreft zul je zeker geen uitzondering zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Dames(?) en heren, sorry dat ik zomaar even binnen kom vallen, maar ik heb een aantal vragen, en denk dat jullie mij wel kunnen helpen. Ik zal ze maar rechtstreeks uit mijn topic copy/pasten.
[..]
Dat zag ik in de tt ja, maar ik had goede hoop dat misschien iemand mij toch van dienst kon zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of iemand je toevallig kan helpen, maar let op dat dit het WO Rechten-topic is en de overgrote meerderheid nog nooit een HBO van binnen heeft gezien
Maar ik maak me meer druk om het vak ''inleiding economie'', en dan met name het woord inleiding. Ik weet namelijk niet of dat aangeeft dat het slechts de inleiding is van wat later nog gaat komen, want daar kan ik niks over vinden op de website van het Saxion. Ik moet morgen toch nog even contact opnemen met het Saxion, maar in ieder geval al bedankt voor je antwoordquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Daar zal ik me niet druk om maken als ik jou was. Meer juristen (ook op het WO) raken in paniek als ze iets met cijfers moeten, dus wat dat betreft zul je zeker geen uitzondering zijn.
Nouja, mensen willen het vast proberen maar ik waarschuw je maar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:06 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Dat zag ik in de tt ja, maar ik had goede hoop dat misschien iemand mij toch van dienst kon zijn.
Kun je daar niets over vinden?quote:Maar ik maak me meer druk om het vak ''inleiding economie'', en dan met name het woord inleiding. Ik weet namelijk niet of dat aangeeft dat het slechts de inleiding is van wat later nog gaat komen, want daar kan ik niks over vinden op de website van het Saxion. Ik moet morgen toch nog even contact opnemen met het Saxion, maar in ieder geval al bedankt voor je antwoord!
Het enige wat daar op lijkt en wat ik kon vinden is ditquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, mensen willen het vast proberen maar ik waarschuw je maar.
[..]
Kun je daar niets over vinden?Ik neem toch aan dat er wel een curriculum ergens staat zoals dat bij mij hier is?
Toen je je HBO P haalde, en je daar iets met financieel management en iets met economie moest doen, deed je toen een opleiding op het gebied van recht? MER bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:08 schreef NotGuilty het volgende:
Ik hou ook niet zo van cijfers. Zorg gewoon dat je goed oplet, colleges volgt, je opdrachten maakt, ergens vragen kan stellen als je iets niet begrijpt en genoeg oefenopgaven maakt. Als je het niveau van de rest aan kan, zal je het niveau van economie ook aankunnen.
Ik heb ooit een HBO P gehaald, daar moest ik ook financieel management doen en iets met economie. Ook als je van cijfers walgt, kan je er wel vanuit gaan dat als je het niveau van de andere vakken aan kunt, je dat niveau ook aan kunt. Je zal het wellicht wat minder boeiend vinden, maar als je je er gewoon normaal voor inzet moet het geen probleem zijn.
Misschien kan je op internet op zoek gaan naar oefententamens van inleiding economie van Saxion. Dan zie je ook een beetje wat het niveau is, er zal vast wel wat te vinden zijn.
In het tweede jaar heb je 'bedrijf en organisatie' en 'werk en inkomen', ik neem aan dat een van beiden of allebei economische vakken in zich heeft.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Het enige wat daar op lijkt en wat ik kon vinden is dit
Nee en nu doe ik WO rechtsgeleerdheid, dus helaas kan ik je wat dat betreft niet verder helpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Het enige wat daar op lijkt en wat ik kon vinden is dit
[..]
Toen je je HBO P haalde, en je daar iets met financieel management en iets met economie moest doen, deed je toen een opleiding op het gebied van recht? MER bijvoorbeeld?
De vraag was denk ik meer of je 'iets juridisch' deed (bijv. MER), waar ook wat meer economische vakken bij hoorde, of dat je echt hbo-recht deed.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee en nu doe ik WO rechten, dus helaas kan ik je wat dat betreft niet verder helpen.
Nu nog?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:17 schreef NotGuilty het volgende:
Wat een dik boek zeg dat capita strafrecht. Zo maar eens aan beginnen
Nee, ik deed niets van dat alles. Ik reageerde eigenlijk alleen maar mbt het niveau van hbo economie/financieel management. Dat het allemaal meevalt als je gewoon een beetje inzet toont, zelfs als het je niet ligt. Ervan uitgaande dat iemand hbo verder gewoon aan kan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:16 schreef Valid het volgende:
[..]
De vraag was denk ik meer of je 'iets juridisch' deed (bijv. MER), waar ook wat meer economische vakken bij hoorde, of dat je echt hbo-recht deed.
Ah! Vandaer! Nou ik duik lekker onder de dekens zodat ik morgenochtend weer lekker op tijd aan de bak kan!quote:
Ja zo'n vermoeden had ik dus ook al, en ik zou het erg jammer vinden dat ik om die reden geen rechten kan gaan studeren, want het is echt iets wat me heel erg boeit. De inhoud op het mbo gaat me (te) gemakkelijk af, wat ik ook wel verwacht had, maar als ik echt zo veel met het vak economie geconfronteerd ga worden in het tweede jaar, moet ik er voor kiezen om de enige opleiding die mij echt leuk lijkt niet te doen. Ik heb grootse plannen, ik wil uiteindelijk strafrecht & criminologie gaan studerenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
In het tweede jaar heb je 'bedrijf en organisatie' en 'werk en inkomen', ik neem aan dat een van beiden of allebei economische vakken in zich heeft.
Geeft niet, in ieder geval bedanktquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee en nu doe ik WO rechtsgeleerdheid, dus helaas kan ik je wat dat betreft niet verder helpen.
Doe nou nie-hiet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:23 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben ook nachtbraker, maar ik zal het ritme weer correct moeten krijgen voor woensdagochtendstraks maar wat slaappillen erin gooien
Het is al laat, nu hoor je te slapenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:21 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ja, lekker nieuw blok, waarom ook niet
[..]
Net als jij, heer Thock
Bepaal ik zelf wel hequote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:24 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Het is al laat, nu hoor je te slapen
In dat geval kun je ook de P-route overwegen. Wegwezen na het eerste jaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ja zo'n vermoeden had ik dus ook al, en ik zou het erg jammer vinden dat ik om die reden geen rechten kan gaan studeren, want het is echt iets wat me heel erg boeit. De inhoud op het mbo gaat me (te) gemakkelijk af, wat ik ook wel verwacht had, maar als ik echt zo veel met het vak economie geconfronteerd ga worden in het tweede jaar, moet ik er voor kiezen om de enige opleiding die mij echt leuk lijkt niet te doen. Ik heb grootse plannen, ik wil uiteindelijk strafrecht & criminologie gaan studeren.
[..]
Geeft niet, in ieder geval bedankt.
Was ik sowieso al van plan, lijkt me hier wel gezelligquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:25 schreef NotGuilty het volgende:
Volgens mij doet Yreal MER en WO rechten tegelijk. Moet je maar even meelurken tot hij weer meepost Mauskoekwaus. Die kan je misschien wat meer vertellen, maar hij studeert niet aan Saxion.
Bedoel je daarmee dat ik mijn propedeuse moet halen en dan naar het WO?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
In dat geval kun je ook de P-route overwegen. Wegwezen na het eerste jaar.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:30 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
En met deze giller zwaai ik af. Adieu.
Precies. Je ontwijkt eventuele dealbreakers op het hbo en je bent sneller op het WO.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:28 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Was ik sowieso al van plan, lijkt me hier wel gezelligEn misschien leer ik ondertussen ook nog wel wat, dat zou mooi meegenomen zijn.
[..]
Bedoel je daarmee dat ik mijn propedeuse moet halen en dan naar het WO?Ik heb me daar nog niet echt in verdiept eerlijk gezegd..
Date je ook celebrities?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Zeur niet zo, je bent als noviet meteen beroemd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welterusten Ties.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niets moet,alles mag
maar weltrusten ouwe
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:40 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Date je ook celebrities?Dat is meer iets voor grouptiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:![]()
quote:Een rechtbank in Kameroen heeft de gevangenisstraf van twee mannen opgeheven. Ze waren veroordeeld omdat ze er 'gay' uitzagen en Bailey's Irish Cream hadden besteld, wat in Kameroen kennelijk als homo-drankje wordt beschouwd.
Het Hof van Beroep in Kameroen vernietigde het vonnis van 5 jaar cel.
De twee zaten al een jaar in de gevangenis, waar ze het volgens mensenrechtenadvocaten en homo-activisten zwaar te verduren hadden van bewakers en medegevangenen.
'Ik hou van je'
Mensenrechten-groepen hebben een beroep gedaan op president Biya om alle gevangenen vrij te laten die veroordeeld zijn onder de strenge anti-homowetten van het Afrikaanse land.
Vorige maand werd het beroep verworpen van een man die 5 jaar cel had gekregen omdat hij een andere man een sms had gestuurd met 'ik hou van je'.
Ik zag mijn naam hoiquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ja zo'n vermoeden had ik dus ook al, en ik zou het erg jammer vinden dat ik om die reden geen rechten kan gaan studeren, want het is echt iets wat me heel erg boeit. De inhoud op het mbo gaat me (te) gemakkelijk af, wat ik ook wel verwacht had, maar als ik echt zo veel met het vak economie geconfronteerd ga worden in het tweede jaar, moet ik er voor kiezen om de enige opleiding die mij echt leuk lijkt niet te doen. Ik heb grootse plannen, ik wil uiteindelijk strafrecht & criminologie gaan studeren.
[..]
Geeft niet, in ieder geval bedankt.
Ik doe merquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:16 schreef Valid het volgende:
[..]
De vraag was denk ik meer of je 'iets juridisch' deed (bijv. MER), waar ook wat meer economische vakken bij hoorde, of dat je echt hbo-recht deed.
Lachen manquote:
Ja dan had ik een vraag voor jouquote:
Moet die film nog steeds kijken, misschien dat ik er morgen wat tijd voor ga vrijmaken, spelen aardig wat Sopranos personages in.quote:
Je bent in voor een traktatie, zeer zeker de moeite waard.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:27 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet die film nog steeds kijken, misschien dat ik er morgen wat tijd voor ga vrijmaken, spelen aardig wat Sopranos personages in.
Die hele film !quote:
Die zijn bijna onlosmakelijk met elkaar verbonden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:32 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Die hele film !Een van mijn favorieten
![]()
Dan vind je Casino ook wel leuk
Ik weet wel dat Melfi nu de partner speelt van een gangster, leuk hoe dat ineens omgedraaid is. Weet nog steeds niet waarom ik die film niet heb gezien, schaam mij er best voor, zeker als grote Sopranos & Boardwalk Empire kind of serie gek (al heb ik nog best veel klassiekers niet gezien).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:32 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Je bent in voor een traktatie, zeer zeker de moeite waard.
Sopranos uit mijn hoofd:
- Christopher
- Paulie
- Mini-mini rolletje voor Pussy
- Dr. Melfi
- Moeder van Carmela
- Phil Leotardo
Mis er vast nog een paar.
Echt he, wat een filmsquote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:33 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Die zijn bijna onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Joe Pesci
Die film moet je echt kijken, echt geweldig daar ga je geen spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:34 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik weet wel dat Melfi nu de partner speelt van een gangster, leuk hoe dat ineens omgedraaid is. Weet nog steeds niet waarom ik die film niet heb gezien, schaam mij er best voor, zeker als grote Sopranos & Boardwalk Empire kind of serie gek (al heb ik nog best veel klassiekers niet gezien).
@Notguily
Ben weer begonnen met Boston Legal deze week.
Op de meR stelde het niks voor...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:43 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ja dan had ik een vraag voor jou, ik overweeg namelijk hbo rechten te gaan studeren, maar daar krijg ik ook inleiding economie en in het tweede jaar volgens mij nog wat vakken met ook een basis van economie. Nou was ik tijdens mijn havo tijd niet zo geweldig in economie; gaat me dat veel problemen opleveren op hbo rechten?
Ben nu aan het einde van seizoen 1, nancy-pancy is al geweest (hilarisch moment hehe).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:37 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Die film moet je echt kijken, echt geweldig daar ga je geen spijt van krijgen.
Welk seizoen?
Ik krijg door Alan elke keer weer zin om mijn boek in te duikenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ben nu aan het einde van seizoen 1, nancy-pancy is al geweest (hilarisch moment hehe).
Hoop later een beetje een advocaat zoals Shore te zijn.
Het type humor is ook gewoon leuk. Het is niet zo over the top als de gemiddelde sitcom (quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:43 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik krijg door Alan elke keer weer zin om mijn boek in te duikenprachtige serie
Enige puntje van kritiek is dat hij er soms een handje van heeft de belangen van zijn cliënt te verkwanselen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:43 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik krijg door Alan elke keer weer zin om mijn boek in te duikenprachtige serie
Dat blijf je houden natuurlijk, is en blijft een comedy. Vind het alleen geweldig hoe hij de jury op een zodanige manier kan ompraten dat zij meegaan in zijn verhaal terwijl hij eigenlijk de 'foute partij' is. Juryleden blijven ook maar burgers natuurlijk en zijn daar gevoelig voor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:45 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Enige puntje van kritiek is dat hij er soms een handje van heeft de belangen van zijn cliënt te verkwanselen.
Vooral als de cliënt een grote boze firma of een 'slecht persoon' is.
Verder gaan met Boardwalk Empire, nogmaals ; seizoen 3 is van epische proporties dus je gaat beloond worden ondanks de misschien wat mindere afleveringen uit seizoen 1 en 2.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:52 schreef NotGuilty het volgende:
Ik vind alles leuk. Het contrast tussen de denkbeelden van Alan en Denny en dan toch beste vrienden zijn, wel constant ruzie. De romances op de werkvloer,de ontwikkelingen binnen de "firm", de humor en inderdaad de zelfspot en natuurlijk de voorbereidingen op een trial en de uiteindelijke trial, het gehannes met de rechter en de slotpleidooien.
Ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet als ik alle seizoenen heb gezien.
Ik ben ook blij dat hier geen jury is, heb hier regelmatig een discussie over met iemand die dat wel een goed systeem vindt. Ik vind juryleden net als jij ook maar gewone, bespeelbare burgers.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:50 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat blijf je houden natuurlijk, is en blijft een comedy. Vind het alleen geweldig hoe hij de jury op een zodanige manier kan ompraten dat zij meegaan in zijn verhaal terwijl hij eigenlijk de 'foute partij' is. Juryleden blijven ook maar burgers natuurlijk en zijn daar gevoelig voor.
Ben overigens blij dat wij in Nederland geen jury hebben, vanuit de advocatuur gezien is het wel weer zonde natuurlijk, veel minder theater.
Ik zal het nog een kans geven, maar ik vond het inderdaad een beetje saai worden na 8 afleveringen en ben onbewust afgehaakt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:54 schreef Keyos het volgende:
[..]
Verder gaan met Boardwalk Empire, nogmaals ; seizoen 3 is van epische proporties dus je gaat beloond worden ondanks de misschien wat mindere afleveringen uit seizoen 1 en 2.
Dat probleem had ik dus ook, ben toen maar verder gaan kijken omdat ik het zonde vond om af te haken. Seizoen 3 is in mijn ogen van Sopranos kwaliteit (de serie gaat ook wat meer die aanpak op, dat vloeit voort uit het einde van seizoen 2) , dus gewoon een beetje doorbijten , ergens vanaf halverwege seizoen 2 wordt het zeer goed, seizoen 3 is epic.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:55 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik zal het nog een kans geven, maar ik vond het inderdaad een beetje saai worden na 8 afleveringen en ben onbewust afgehaakt.
Het is een beetje 50/50 , de helft over de agenten, andere helft zie je van de andere kant.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:59 schreef NotGuilty het volgende:
The Wire heb ik nog liggen, aflevering 1 voor de helft gezien maar dat gaat meer over agenten toch?
Nou nee, het gaat meer over de verhouding tussen politiek, bovenwereld, onderwereld, de gewone man, het statistieken systeem in het Amerikaanse justitiële apparaat en de bijbehorende tenenkrommende beleidsbeslissingen en een heleboel goede dialogen en one-liners.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:59 schreef NotGuilty het volgende:
The Wire heb ik nog liggen, aflevering 1 voor de helft gezien maar dat gaat meer over agenten toch?
Ik kan nog steeds het begin van die aflevering dromen dat Jimmy met zijn auto tot twee keer toe tegen die pilaar aan rijdtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:02 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Nou nee, het gaat meer over de verhouding tussen politiek, bovenwereld, onderwereld, de gewone man, het statistieken systeem in het Amerikaanse justitiële apparaat en de bijbehorende tenenkrommende beleidsbeslissingen en een heleboel goede dialogen en one-liners.
Verreweg de meest diepgaande serie die ik heb gezien maar tegelijkertijd oh zo vermakelijk. Ik heb nog steeds moeite om niet af en toe even als Omar te praten.
Zo dronken als een tor met van die Ierse bar muziek op de radio.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds het begin van die aflevering dromen dat Jimmy met zijn auto tot twee keer toe tegen die pilaar aan rijdt.
En daarna nog die meid van de diner nemen na één keer overduidelijk oogcontact, geweldigquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:05 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Zo dronken als een tor met van die Ierse bar muziek op de radio.
Nog twee memorabele momenten: 'fuck, fuck fuck' en Kima die belt voor Mister Lionquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Krijg gelijk zin om weer te kijken.
Enige serie die ik vertik van mijn harde schijf te gooien terwijl ik de box achter me heb staan.
Er zijn eigenlijk fulltime discussies tussen fanatieke HBO (de seriemakers) aanhangers of 'The Wire' het beste is wat HBO ooit gemaakt heeft, of 'The Sopranos' . Ik sta iets meer aan de Sopranos kant, maar The Wire staat wel zeer sterk op plaats 2 (ik tel Band of Brothers niet mee, dat is een mini-serie).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:11 schreef NotGuilty het volgende:
Het scheelt dat ik hem in ieder geval al op mijn schijf heb staan. Maar ik vind het op dit moment moeilijk te geloven dat iets aan The Sopranos of Boston Legal kan tippen
Ik heb niet zoveel met dat geschiet in de ghetto en ontploffende auto's met vechtende agenten enzo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:14 schreef Bruce_Cutler het volgende:
The Wire staat nog een treetje hoger
Vind dit altijd wel een mooie tribute:
Hmm verkeerde filmpje dan misschien. De kracht van de serie zit hem juist in de dialogen, humor gecombineerd met drama.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:23 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met dat geschiet in de ghetto en ontploffende auto's met vechtende agenten enzo.
The Sopranos schieten ook wel maar niet zo overdreven, heel ander sfeertje. Ik zie hier toch echt in elk filmpje teveel agenten/straat, waardoor het op mij als een politieserie over komt. Ook in aflevering 1 die ik toen niet heb afgekeken.
Als ik door Boston Legal heen ben geef ik het nog een kans maar ik ben bang dat dit niks voor mij is
Het is ook geen schieten in de ghetto hoor, het gaat meer om de motieven van de dealers, het verhaal erachter, de machtsstrijd op de straat , het (corrupte) politieke systeem, het falende schoolsysteem e.d. Het is zo een gigantisch groot pakket dat je voorgeschoteld gaat krijgen. Punt is wel dat het politieker wordt naarmate de serie vordert, het moet écht op je groeien.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:23 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met dat geschiet in de ghetto en ontploffende auto's met vechtende agenten enzo.
The Sopranos schieten ook wel maar niet zo overdreven, heel ander sfeertje. Ik zie hier toch echt in elk filmpje teveel agenten/straat, waardoor het op mij als een politieserie over komt. Ook in aflevering 1 die ik toen niet heb afgekeken.
Als ik door Boston Legal heen ben geef ik het nog een kans maar ik ben bang dat dit niks voor mij is
Shiiiiiiiiiiiiitquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:15 schreef Keyos het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk fulltime discussies tussen fanatieke HBO (de seriemakers) aanhangers of 'The Wire' het beste is wat HBO ooit gemaakt heeft, of 'The Sopranos' . Ik sta iets meer aan de Sopranos kant, maar The Wire staat wel zeer sterk op plaats 2 (ik tel Band of Brothers niet mee, dat is een mini-serie).
Clay Davis, all-time hero.
Deze twee scenes zijn denk ik beter voor Notguilty:quote:
Mcnultyquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:29 schreef Keyos het volgende:
[..]
Deze twee scenes zijn denk ik beter voor Notguilty:
Deze is trouwens ook epischquote:
Arme Kima.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:41 schreef Keyos het volgende:
[..]
Deze is trouwens ook episch, kantoorhumor, past wel in het straatje van een Boston Legal kijker.
Heb ik ook wel hoor, het is gewoon lastig om een serie te vinden die aan de kwaliteit voldoet dat wij nu eisen (na het zien van Sopranos, The Wire etc). Als er dan iemand een 'flutserie' kijkt (in mijn ogen), dan vind ik het zonde dat hij/zij niet één van de betere HBO series kijkt , maar wel die rotzooi.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:45 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Arme Kima.
Het totaalplaatje klopt gewoon bij the wire. Voel me net een verkoper maar met al die crap op tv voelt het soms als plicht om mensen er op te wijzen dat er nog wel kwaliteits televisie beschikbaar is.
Deze vind ik ook mooi, lawyertime
Precies wat ik bedoel ;Dquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:52 schreef Keyos het volgende:
[..]
Heb ik ook wel hoor, het is gewoon lastig om een serie te vinden die aan de kwaliteit voldoet dat wij nu eisen (na het zien van Sopranos, The Wire etc). Als er dan iemand een 'flutserie' kijkt (in mijn ogen), dan vind ik het zonde dat hij/zij niet één van de betere HBO series kijkt , maar wel die rotzooi.
HBO is een soort lichtstraal in de donker, het is geen toeval dat al mijn favoriete series van hun zijn.
Die scene is trouwens ook geniaal inderdaad, al ben ik wel van mening dat deze wat voorgeschiedenis nodig heeft om helemaal te begrijpen.
Dan ben je de zondebok om voorzitter te zijn van de werkgroep. Ik ben best een makkelijke spreker en ben uitmuntend in presenteren, maar iets voorzitten vind ik ronduit vreselijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 04:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Wat houdt de functie van gespreksleider in ?
Ik ben er ook niet heel erg vreselijk in, maar ik ben vanuit mijzelf vrij perfectionistisch, dus ik krijg nooit een gevoel dat het goed gaat terwijl dat wel zo is. Vind het vreselijk dat je afhankelijk bent van de input van anderen om het goed te laten verlopen voor jezelf, als je gewoon een deelnemer bent kan je achterover leunen en vertellen wat je te vertellen hebt, dan boeit het niet zo of de werkgroep goed verloopt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 04:12 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Als je die twee onderdelen goed beheerst moet het voorzitten ook wel goed komen lijkt mij.
Ah dat herken ik wel. Kan wel zeggen dat je moet relativeren maar als je perfectionistisch bent is dat nou net het probleem. Succes in elk geval, ben ook serie kijken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 04:15 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet heel erg vreselijk in, maar ik ben vanuit mijzelf vrij perfectionistisch, dus ik krijg nooit een gevoel dat het goed gaat terwijl dat wel zo is. Vind het vreselijk dat je afhankelijk bent van de input van anderen om het goed te laten verlopen voor jezelf, als je gewoon een deelnemer bent kan je achterover leunen en vertellen wat je te vertellen hebt, dan boeit het niet zo of de werkgroep goed verloopt.
Goedemorgen!quote:
Oke, dankje. Jammer dat ze het weer enkel via die prikborden bekend maken, want ik zit tot na het weekend in Amsterdam. Ze mogen wel wat meer met de tijd mee gaan wat dat betreft, zijn zat mensen die niet in de buurt van het centrum (of überhaupt niet in Groningen) wonen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:50 schreef Ties02 het volgende:
Uitslag wordt 11 januari bekend gemaakt op de prikborden (Weberhal)
vragenuur is 14de om 11u, vakgroep PRNO
afhalen voorafgaand aan het vragenuur 14 januari in de weberhal 10:30 tot 11
16 ook nog afhaal mogelijkheid maar geen recht meer op bespreking ogv OER
Progress volgt pas na het weekend, dus scheelt toch weer een paar dagen. Normaal ben ik ook binnen 5 minuten lopen of de faculteit, ideaal.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:01 schreef Ties02 het volgende:
Oh meestal komt het de dag erna wel op progress hoor, het staat alleen niet expliciet op dat briefje
Ik ben binnen 2 minuten op de faculteit dus voor mij is het niet zo erg
Hmm weet niet precies. Ik houd de mogelijkheid voor cum laude nog open (mag da geen tentamen lager dan 7,0) + ik wil verder in een privaatrechtelijke richting dus hoop (en reken ook wel) op een 8 of hoger. Had ook de bonus, dus een 7,0 wordt al een 7,5 = 8.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:08 schreef Ties02 het volgende:
Wat verwacht je voor cijfer dan?
Bij mij ging het wel, alleen niet zo goed als ik het had willen maken denk aan een 6 of een 7..
God morgon!quote:
Waarmee ook alweer?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hopelijk vandaag cijfer terug voor tekstanalyse. Kan ik eindelijk verder.
JV1. Ik denk dat het vergelijkbaar is met het arrest dat jullie bij JVB krijgen. Argumentatiestructuren, samenvatten, standpunten, analyseren van het arrest.quote:
Dat geldt niet als je het herkanst en dan pas een 7 of hoger haalt toch?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:10 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm weet niet precies. Ik houd de mogelijkheid voor cum laude nog open (mag da geen tentamen lager dan 7,0) + ik wil verder in een privaatrechtelijke richting dus hoop (en reken ook wel) op een 8 of hoger. Had ook de bonus, dus een 7,0 wordt al een 7,5 = 8.
Laatste dagje vlammen en dan (als het goed is) weer een vak afgerond. Doe je rechtsgeschiedenis 2 op 15 of 31 januari?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:31 schreef Modder het volgende:
Haha snap hoe je je voelt![]()
Nahh, heb nu ontbeten, alle websites gecheckt die ik wilde checken, afgewassen, gedoucht, opgeruimd, boodschappen gedaan en kan nu echt niks meer verzinnen om onder het leren uit te komen dus ik begin maar eens denk ik
Je bent gewoon een evangelist jij!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:52 schreef Keyos het volgende:
[..]
Heb ik ook wel hoor, het is gewoon lastig om een serie te vinden die aan de kwaliteit voldoet dat wij nu eisen (na het zien van Sopranos, The Wire etc). Als er dan iemand een 'flutserie' kijkt (in mijn ogen), dan vind ik het zonde dat hij/zij niet één van de betere HBO series kijkt , maar wel die rotzooi.
HBO is een soort lichtstraal in de donker, het is geen toeval dat al mijn favoriete series van hun zijn.
Die scene is trouwens ook geniaal inderdaad, al ben ik wel van mening dat deze wat voorgeschiedenis nodig heeft om helemaal te begrijpen.
Ja ga er wel vanuit dat ik hem haal morgen!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Laatste dagje vlammen en dan (als het goed is) weer een vak afgerond. Doe je rechtsgeschiedenis 2 op 15 of 31 januari?
Bij de UvA is daar enige onduidelijkheid over. Praktisch elke faculteit heeft in het examenregelement opgenomen dat herkansingen uit den boze zijn voor een cum laude notering. Alleen bij de juridische faculteit ontbreekt die bepaling, hoewel studenten er veelal van uit lijken te gaan dat het niet mogelijk is om te herkansen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:21 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat geldt niet als je het herkanst en dan pas een 7 of hoger haalt toch?
Netjes
Ja ik heb ook de bonus, maargoed ben benieuwd
Bij de RuG (juridische faculteit) zijn de eisen voor de bachelor in elk geval:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij de UvA is daar enige onduidelijkheid over. Praktisch elke faculteit heeft in het examenregelement opgenomen dat herkansingen uit den boze zijn voor een cum laude notering. Alleen bij de juridische faculteit ontbreekt die bepaling, hoewel studenten er veelal van uit lijken te gaan dat het niet mogelijk is om te herkansen.
Maar goed, in de master moet je voor de cum laude notering een 8.5 gemiddelde staan. Wat met slechts 50 punten aan vakken (5 tot 10 vakken) wellicht nog wel mogelijk is, maar met een cijfer beneden de acht doe je dan praktisch al niet meer mee mee.
Voor de bachelor moet je een acht gemiddeld staan en niets beneden de zeven hebben. Als je gewoon altijd een degelijke acht scoort is dat te doen. Maar elke zeven moet je dan weer gaan compenseren. Dat kan ook lastig worden.
Bij sociale wetenschappen zijn ze iets makkelijker in de master (8.0 i.p.v 8.5) op 30 punten aan vakken. Momenteel sta ik dan ook nog cum laude, maar aangezien het erg lastig is om een cijfer boven de acht te krijgen (heeft te maken met de normering). Betekent dat ik bij de eerste de beste zeven het haasje ben.
Hoe zit het met de minorruimte als je besluit geen juridische vakken te volgen? Die kan in sommige gevallen ook buiten beschouwing gelaten worden,quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:03 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij de RuG (juridische faculteit) zijn de eisen voor de bachelor in elk geval:
• Gemiddeld 8,0 over 170ECTS (hele bachelor -studentenrechtbank)
• Studentenrechtbank minimaal 8,0
• Geen cijfer lager dan 7,0
• Geen herkansingen
Dan heb ik op alle punten al gefaald, wellicht dat ik de studentenrechtbank nog een 8 haalquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:03 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij de RuG (juridische faculteit) zijn de eisen voor de bachelor in elk geval:
• Gemiddeld 8,0 over 170ECTS (hele bachelor -studentenrechtbank)
• Studentenrechtbank minimaal 8,0
• Geen cijfer lager dan 7,0
• Geen herkansingen
Ah oke, is het niet verstandig om je na bestuursrecht vol te storten op EIP (heb je dan 5 dagen voor), om vervolgens ruim de tijd te hebben voor rechtsgeschiedenis? Twee tentamens zo vlak achter elkaar klinkt als het gevaar van twee 5'en, al kan je dat natuurlijk zelf het beste inschatten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:01 schreef Modder het volgende:
[..]
Ja ga er wel vanuit dat ik hem haal morgen!Wil rechtsgeschiedenis 15 januari doen als het even kan. heb de adagia al geleerd en ben nu op 1/3e van mijn samenvatting van het boek. Hoop dat het gaat lukken, maar ik moet helaas EIP van vorig jaar ook nog afleggen op 14 januari en dat vak heeft echt mijn prioriteit. Wanneer doe jij rechtsgeschiedenis dan?
Dat weet ik eigenlijk niet, heb niet gezien dat het OER daar een regeling voor heeft, al is dat misschien wel zo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe zit het met de minorruimte als je besluit geen juridische vakken te volgen? Die kan in sommige gevallen ook buiten beschouwing gelaten worden,
Nee, kan slechts '1 per cluser'. Dus óf de eerste kans en daarna pas de tweede kans, óf direct de tweede kans. Je kan niet voor beide tegelijk ingeschreven staan, dus je zult je dan eerst moeten uitschrijven voor de eerste kans.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:07 schreef Ties02 het volgende:
Ik kan me nog helemaal niet inschrijven voor die herkansing rechtsgeschiedenis
Ik heb, even uit mijn hoofd, in een krappe week rechtsgeschiedenis geleerd. Boek van begin tot eind uitlezen, adagia opschrijven en uit je kop stampen en daarna vragen maken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:09 schreef Ties02 het volgende:
Hmm ligt een beetje aan of ik belasting heb gehaald, anders maak ik rechtsgs ook wel in de herkansing. Alhoewel 6 dagen tot de 15de ook nog redelijk lang is
Voor de herkansing, als je de eerste hebt gemaakt word je doorgaans automatisch ingeschreven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee, kan slechts '1 per cluser'. Dus óf de eerste kans en daarna pas de tweede kans, óf direct de tweede kans. Je kan niet voor beide tegelijk ingeschreven staan, dus je zult je dan eerst moeten uitschrijven voor de eerste kans.
Tjah, het beste is natuurlijk om gewoon overal een negen voor te halen. Zit je veiligquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:06 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet, heb niet gezien dat het OER daar een regeling voor heeft, al is dat misschien wel zo.
Waar haal je die oude tentamens vandaan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:13 schreef Modder het volgende:
Mja, ik heb voor EIP al wel een samenvatting gemaakt en ken het internationale gedeelte al goed. Dus ik hoef eigenlijk alleen nog het europese gedeelte goed door te nemen plus wat oude tentamens. Ik ga er vanuit dat ik EIP in ieder geval in de eerste kans haal (wil ik ook, wil geen stress hebben voor een herkansing omdat mijn P halen dus afhankelijk is van EIP). Ik ga pas weer verder leren voor rechtsgeschiedenis als ik het gevoel heb dat ik EIP goed genoeg ken. Mocht dat niet lukken, dan herkans ik rechtsgeschiedenis wel en zorg ik dat ik EIP haal. Ik duim erop dat ik gewoon beide haal :-)
Ik had het ook over RG2 hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:14 schreef Giku het volgende:
Oh wacht! Dat is rechtsgeschiedenis 2 waar ik het over heb.
Niet dat RG1 zoveel moeilijker is
Dat laatste doet de RuG over het algemeen niet aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:12 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik heb, even uit mijn hoofd, in een krappe week rechtsgeschiedenis geleerd. Boek van begin tot eind uitlezen, adagia opschrijven en uit je kop stampen en daarna vragen maken.
Heb me ook alleen ingeschreven voor de herkansing toen (die overigens om 18:30 was, met de volgende dag om 09:00 ook nog een tentamen).
Prima te doen.
[..]
Voor de herkansing, als je de eerste hebt gemaakt word je doorgaans automatisch ingeschreven.
Nee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Paxcon het volgende:
Heb je in het tweede jaar op de RuG nog wel multiple choice-tentamens?
Ik bedoel als je hem gefaald heb, word je automatisch ingeschreven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste doet de RuG over het algemeen niet aan.
Nee, jammer voor je Pax! Maak je borst maar natquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Paxcon het volgende:
Heb je in het tweede jaar op de RuG nog wel multiple choice-tentamens?
Helaas staan er maar twee op nestor. En misschien moet ik na Staatsr. nog maar even langs de joho gaan dan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Modder het volgende:
Haha ik had het ook over RG2!
Paxcon: op nestor staan vier oude tentamens geloof ik. Verder heb ik dacht ik ook nog een oefenpakket van de Joho van vorig jaar liggen dus die moet ik ook nog even opzoeken als ik nog meer wil oefenen
quote:
Jammerquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee, jammer voor je Pax! Maak je borst maar nat
Dat klopt ja, mits de herkansing in dezelfde periode is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik bedoel als je hem gefaald heb, word je automatisch ingeschreven.
Ben even niet zo helder op het moment.
Oh ik had aangenomen dat ze van vorig jaar en het jaar daarvoor zowel de eerste als de tweede kans erop hadden gezet, aangezien de mapjes "tentamens 2010/2011" en "tentamens 2011/2012" heten. Maar nu je het zegt, er staan er inderdaad maar twee op... Handig..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Helaas staan er maar twee op nestor. En misschien moet ik na Staatsr. nog maar even langs de joho gaan dan.
Ja, dat zijn zure dingen. Vanuit m'n andere studie heb ik in elk geval meer dan genoeg ECTS met een 8 die ik in m'n vrije ruimte bij rechtsgeleerdheid kan zetten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het beste is natuurlijk om gewoon overal een negen voor te halen. Zit je veilig
Maar in de praktijk blijkt het nog flink gehannes te zijn met die regelingen. Door bijv extra vakken te volgen en een minor te doen heb je een groter vangnet. Het loont wel de moeite om dat op voorhand al uit te zoeken. Mijn broertje ging er met zijn cijferlijst vanuit dat hij een notering zou krijgen, maar kreeg toen na het inleveren van zijn scriptie en het aanvragen van de bul te horen dat bij zijn studie de vakken uit de propedeuse niet in aanmerking kwamen voor compensatie (moest apart gewogen worden). Hierdoor was zijn gemiddelde van een 8.3 naar een 7.9 gegaan. Toen moest hij een extra vak volgen om een ander vak te vervangen om toch nog boven de 8.0 uit te komen. Had hij het van te voren allemaal uit gezocht, dan had dat aardig wat gedoe gescheeld.
Ik niet hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mooie cijfers haalt iedereen hier zeg. Knap.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik vind het gewoon belangrijk om de lat voor mezelf hoog te leggen. Of die lat dan op een 6,5 of op een 9,0 ligt is dan minder belangrijk, want ik zie het meer in verhouding met je eigen specifieke capaciteiten. Gewoon het idee dat je al het redelijke er aan doet om naar je eigen maatstaven goed te scoren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Dat is duidelijk, maar het blijkt dus ook dat jouw lat redelijk hoog ligt. Daar sprak ik mijn bewondering voor uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon belangrijk om de lat voor mezelf hoog te leggen. Of die lat dan op een 6,5 of op een 9,0 ligt is dan minder belangrijk, want ik zie het meer in verhouding met je eigen specifieke capaciteiten. Gewoon het idee dat je al het redelijke er aan doet om naar je eigen maatstaven goed te scoren.
Zijn er eigenlijk gemiddelde cijfers van faculteiten/studies bekend? Lijkt me interessant. Niet dat ik dit jaar nog hoop op hele hoge cijfers, want dat lukt me niet met 80 ECTS als streven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:26 schreef Ties02 het volgende:
Ja ik val een beetje buiten de boot hier
Iets waar veel mensen moeite mee hebben (ik zelf ook, alhoewel ik daar afgelopen anderhalf jaar verandering in tracht te brengen).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon belangrijk om de lat voor mezelf hoog te leggen. Of die lat dan op een 6,5 of op een 9,0 ligt is dan minder belangrijk, want ik zie het meer in verhouding met je eigen specifieke capaciteiten. Gewoon het idee dat je al het redelijke er aan doet om naar je eigen maatstaven goed te scoren.
In principe het laatste, maar het vaste curriculum gaat uit van 60 per jaar. Puntje hier meer en daar minder. Zo heb ik in het tweede jaar volgens mij 62 punten maximaal kunnen halen, en is nu 58 het maximale.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:42 schreef Ties02 het volgende:
Hoeveel ECTS moet je eigenlijk halen in je 2e jaar?
of is het meer dat je gewoon een aantal in je ba moet halen en maakt niet uit hoe (op het bsa na)
In principe is elk jaar natuurlijk 60 ECTS. De enige eisen zijn verder (aan de RuG)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:42 schreef Ties02 het volgende:
Hoeveel ECTS moet je eigenlijk halen in je 2e jaar?
of is het meer dat je gewoon een aantal in je ba moet halen en maakt niet uit hoe (op het bsa na)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |