Hahaha eng inderdaadquote:Op maandag 7 januari 2013 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meh. Leiden heb ik niets mee of tegen. Kwam niet zo uit om er langs te gaan en had er ook geen behoefte aanEnschede was eng. Met hele enthousiaste begeleiders die maar bleven vertellen dat op de campus je college was, restaurants, je kamer, winkels, kroegen en sportcentra en dat je echt nooit meer weg hoefde
G-e-v-a-n-g-e-n-i-s
Teringquote:"Hoi leuke jongen met je blauw-gestreepte shirt. Je stond net te bellen op de gang van de tweede en ik kon mijn ogen niet van je afhouden. Ik had je een uurtje daarvoor ook al gespot in de kantine, en ook daar gleed ik bijna van mijn stoel af. Vind je mij net zo leuk als ik jou en heb je zin in een wilde nacht in mijn erotische hokje? Zoek dan naar de dame met de paarse lokken. Liefs"
Ik zal even kijken. Tot zo!quote:Op maandag 7 januari 2013 22:56 schreef Ties02 het volgende:
Mensen met bestuurs 2 help even met 10d van het 2e oefententamen please
Betrek dit er even bijquote:
Ik veronderstel dan wel dat het afsluiten van die weg gewoon rechtmatig is (dat voorbeeld wordt ook wel vaker gegeven)quote:Op maandag 7 januari 2013 22:43 schreef Ties02 het volgende:
Als er sprake is van een rechtmatige overheidsdaad ga je toch voor een zelfstandig nadeelcompensatiebesluit, en geen ZSB? Hier in de uitwerkingen zeggen ze een ZSB op grond van de gelijkheid voor publieke lasten/egalité maar dat is toch juist bij nadeelcompensatie?
Nice, ik zocht al iets boeiends om te kijken. Heb Joris altijd wel een goede presentator/programmamaker gevondenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:22 schreef Maharbal het volgende:
Interessante docu van tegenlicht over bankiers in the city: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2012-2013/Joris.html
Dan is de oplossing van je probleem simpel: nadeelcompensatie (meestal gebruikt bij rechtmatige overheidsdaad) en schadevergoeding (meestal gebruikt bij onrechtmatige overheidsdaad) zijn geen hele vaste begrippen met verschillende definities.quote:
Ja best wel denk, ik neem nu die oefententamens erg grondig door samen met mijn HC aantekeningen.quote:
Wat ik zelf nog niet helemaal duidelijk heb m.b.t. dit onderwerp is het verschil tussen een zelfstandig blabla en een zuiver blabla. Bij de college's werd het behandeld als synoniem, terwijl het boek onderscheid maakt. Ik behandel ze ook als synoniem en ik ben nog geen vraag tegen gekomen waar dat een probleem opleverde. Jij?quote:
onzelfstandig = onzuiver (Krugerburg, komt toch nauwelijks voor)quote:Op maandag 7 januari 2013 23:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat ik zelf nog niet helemaal duidelijk heb m.b.t. dit onderwerp is het verschil tussen een zelfstandig blabla en een zuiver blabla. Bij de college's werd het behandeld als synoniem, terwijl het boek onderscheid maakt. Ik behandel ze ook als synoniem en ik ben nog geen vraag tegen gekomen waar dat een probleem opleverde. Jij?
Ja, maar in het boek staat een schema (p. 519) waarin zuivere schadebesluiten worden verdeeld in zelfstandige schadebesluiten en overige zuivere schadebesluiten. Dat suggereert dus dat zuiver niet synoniem zou zijn voor zelfstandig.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
onzelfstandig = onzuiver
zelfstandig = zuiver
In tekst wordt het als volgt uitgelegd:quote:Op maandag 7 januari 2013 23:35 schreef Ties02 het volgende:
Welk onderscheid word er gemaakt dan? tussen die zuivere schadebesluiten?
Misschien bedoelen ze wel ene kant de zuivere schadebesluiten (bij onrechtmatige ovhdaad) en aan de andere kant zuivere (zelfstandige) nadeelcompensatiebesluiten. Maar het zijn beide zuiver, want directe reactie van BO op jouw verzoek
Die twee connexiteitseisen heb ik ook nog niet helemaal scherp. Op welke vraag geven die een antwoord?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:35 schreef Ties02 het volgende:
Welk onderscheid word er gemaakt dan? tussen die zuivere schadebesluiten?
Misschien bedoelen ze wel ene kant de zuivere schadebesluiten (bij onrechtmatige ovhdaad) en aan de andere kant zuivere (zelfstandige) nadeelcompensatiebesluiten. Maar het zijn beide zuiver, want directe reactie van BO op jouw verzoek
Dat laatste wat je zegt klopt wel, zo specifiek vragen ze het niet denk ik. Als je maar Vlodrop en die 2 connexiteitseisen noemt. (materieel en formeel)
Een typefoutje okay, maar vier keer hetzelfde woord verneuken in één post...quote:Op maandag 7 januari 2013 23:39 schreef Valid het volgende:
[..]
scahdebesluit (...) scahde, (...) scahdebelsuiten (...) scadebesluiten.
Haha i know, maar vond het al dapper genoeg dat ik een alinea over ging typen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een typefoutje okay, maar vier keer hetzelfde woord verneuken in één post...![]()
Materiële connexiteit: wanneer is een reactie van een BO op een verzoek om schadevergoeding een besuit?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Die twee connexiteitseisen heb ik ook nog niet helemaal scherp. Op welke vraag geven die een antwoord?
Dus je hebt die twee enkel nodig om te beoordelen of (en zoja bij welke rechter) er rechtsbescherming open staat tegen een afwijzing van schadevergoeding?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Materiële connexiteit: wanneer is een reactie van een BO op een verzoek om schadevergoeding een besuit?
Formele connexiteit: wanneer is het mogelijk tegen een besluit, inhoudende de reactie op een verzoek om schadevergoeding, bezwaar en beroep bij de bestuursrechter in te stellen?
Dat is het formele aspect jaquote:Op maandag 7 januari 2013 23:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Dus je hebt die twee enkel nodig om te beoordelen of er rechtsbescherming open staat tegen een afwijzing van schadevergoeding?
Best wel leuk vak, vind je niet? Je merkt wel dat hier veel minder iets opgebouwd wordt dan bij andere vakken vind ik. Burgerlijk recht is echt veel meer een integraal en samenhangend systeem . Dit zijn meer losse onderwerpen, waardoor je bijvoorbeeld ook de colleges in een hele andere volgorde kunt behandelen, terwijl ik bij burgerlijk recht echt het gevoel had dat er door de weken heen een constructie werd opgebouwd die steeds ingewikkelder werd.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is het formele aspect ja
In casu zal je de wettelijke bepaling erbij (bij vraag 9 was dat 74Gwd) moeten halen waar het schadeveroorzakende besluit op is gebaseerd en aan de hand daarvan zeggen dat het om een publiekrechtelijke bevoegdheidsuitoefening gaat.
Ja het is minder systematisch en meer een loshangend verhaal, maar ik vind het ook zeker leukquote:Op maandag 7 januari 2013 23:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Best wel leuk vak, vind je niet? Je merkt wel dat hier veel minder iets opgebouwd wordt dan bij andere vakken vind ik. Burgerlijk recht is echt veel meer een integraal en samenhangend systeem voor m'n gevoel. Dit zijn meer losse onderwerpen, waardoor je bijvoorbeeld ook de colleges in een hele andere volgorde kunt behandelen, terwijl ik bij burgerlijk recht echt het gevoel had dat er door de weken heen een constructie werd opgebouwd.
quote:Hallo mensen, ik ben van plan mijn hudige studie, MBO niveau 4 juridisch medewerker te beëindigen en dan hbo rechten te gaan doen in augustus. Nu keek ik bij het programma van het Saxion in Enschede, want daar wil ik graag studeren, en daar zag ik ook ''inleiding economie'' staan. Kan iemand mij hier toevallig vertellen wat ik mij daar bij moeten voorstellen?
Ik heb hiervoor havo gedaan, en economie was het enige vak waar ik echt heel slecht in was, mede door de reken opgaven. Ik wil verder niks met het vak economie doen, en ook niet het juridische aspect er van.
Oh, en ik heb ook geen al sinds de 3e klas geen wiskunde meer, want ik ben er meerdere malen op onderzocht en ze denken dat ik dyscalculie heb. Komt dat terug bij de opleiding hbo rechten?
Ik heb geen idee of iemand je toevallig kan helpen, maar let op dat dit het WO Rechten-topic is en de overgrote meerderheid nog nooit een HBO van binnen heeft gezienquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Dames(?) en heren, sorry dat ik zomaar even binnen kom vallen, maar ik heb een aantal vragen, en denk dat jullie mij wel kunnen helpen. Ik zal ze maar rechtstreeks uit mijn topic copy/pasten.
[..]
Daar zal ik me niet druk om maken als ik jou was. Meer juristen (ook op het WO) raken in paniek als ze iets met cijfers moeten, dus wat dat betreft zul je zeker geen uitzondering zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Dames(?) en heren, sorry dat ik zomaar even binnen kom vallen, maar ik heb een aantal vragen, en denk dat jullie mij wel kunnen helpen. Ik zal ze maar rechtstreeks uit mijn topic copy/pasten.
[..]
Dat zag ik in de tt ja, maar ik had goede hoop dat misschien iemand mij toch van dienst kon zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of iemand je toevallig kan helpen, maar let op dat dit het WO Rechten-topic is en de overgrote meerderheid nog nooit een HBO van binnen heeft gezien
Maar ik maak me meer druk om het vak ''inleiding economie'', en dan met name het woord inleiding. Ik weet namelijk niet of dat aangeeft dat het slechts de inleiding is van wat later nog gaat komen, want daar kan ik niks over vinden op de website van het Saxion. Ik moet morgen toch nog even contact opnemen met het Saxion, maar in ieder geval al bedankt voor je antwoordquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Daar zal ik me niet druk om maken als ik jou was. Meer juristen (ook op het WO) raken in paniek als ze iets met cijfers moeten, dus wat dat betreft zul je zeker geen uitzondering zijn.
Nouja, mensen willen het vast proberen maar ik waarschuw je maar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:06 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Dat zag ik in de tt ja, maar ik had goede hoop dat misschien iemand mij toch van dienst kon zijn.
Kun je daar niets over vinden?quote:Maar ik maak me meer druk om het vak ''inleiding economie'', en dan met name het woord inleiding. Ik weet namelijk niet of dat aangeeft dat het slechts de inleiding is van wat later nog gaat komen, want daar kan ik niks over vinden op de website van het Saxion. Ik moet morgen toch nog even contact opnemen met het Saxion, maar in ieder geval al bedankt voor je antwoord!
Het enige wat daar op lijkt en wat ik kon vinden is ditquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, mensen willen het vast proberen maar ik waarschuw je maar.
[..]
Kun je daar niets over vinden?Ik neem toch aan dat er wel een curriculum ergens staat zoals dat bij mij hier is?
Toen je je HBO P haalde, en je daar iets met financieel management en iets met economie moest doen, deed je toen een opleiding op het gebied van recht? MER bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:08 schreef NotGuilty het volgende:
Ik hou ook niet zo van cijfers. Zorg gewoon dat je goed oplet, colleges volgt, je opdrachten maakt, ergens vragen kan stellen als je iets niet begrijpt en genoeg oefenopgaven maakt. Als je het niveau van de rest aan kan, zal je het niveau van economie ook aankunnen.
Ik heb ooit een HBO P gehaald, daar moest ik ook financieel management doen en iets met economie. Ook als je van cijfers walgt, kan je er wel vanuit gaan dat als je het niveau van de andere vakken aan kunt, je dat niveau ook aan kunt. Je zal het wellicht wat minder boeiend vinden, maar als je je er gewoon normaal voor inzet moet het geen probleem zijn.
Misschien kan je op internet op zoek gaan naar oefententamens van inleiding economie van Saxion. Dan zie je ook een beetje wat het niveau is, er zal vast wel wat te vinden zijn.
In het tweede jaar heb je 'bedrijf en organisatie' en 'werk en inkomen', ik neem aan dat een van beiden of allebei economische vakken in zich heeft.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Het enige wat daar op lijkt en wat ik kon vinden is dit
Nee en nu doe ik WO rechtsgeleerdheid, dus helaas kan ik je wat dat betreft niet verder helpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Het enige wat daar op lijkt en wat ik kon vinden is dit
[..]
Toen je je HBO P haalde, en je daar iets met financieel management en iets met economie moest doen, deed je toen een opleiding op het gebied van recht? MER bijvoorbeeld?
De vraag was denk ik meer of je 'iets juridisch' deed (bijv. MER), waar ook wat meer economische vakken bij hoorde, of dat je echt hbo-recht deed.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee en nu doe ik WO rechten, dus helaas kan ik je wat dat betreft niet verder helpen.
Nu nog?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:17 schreef NotGuilty het volgende:
Wat een dik boek zeg dat capita strafrecht. Zo maar eens aan beginnen
Nee, ik deed niets van dat alles. Ik reageerde eigenlijk alleen maar mbt het niveau van hbo economie/financieel management. Dat het allemaal meevalt als je gewoon een beetje inzet toont, zelfs als het je niet ligt. Ervan uitgaande dat iemand hbo verder gewoon aan kan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:16 schreef Valid het volgende:
[..]
De vraag was denk ik meer of je 'iets juridisch' deed (bijv. MER), waar ook wat meer economische vakken bij hoorde, of dat je echt hbo-recht deed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |