Ik had het ook over RG2 hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:14 schreef Giku het volgende:
Oh wacht! Dat is rechtsgeschiedenis 2 waar ik het over heb.
Niet dat RG1 zoveel moeilijker is
Dat laatste doet de RuG over het algemeen niet aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:12 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik heb, even uit mijn hoofd, in een krappe week rechtsgeschiedenis geleerd. Boek van begin tot eind uitlezen, adagia opschrijven en uit je kop stampen en daarna vragen maken.
Heb me ook alleen ingeschreven voor de herkansing toen (die overigens om 18:30 was, met de volgende dag om 09:00 ook nog een tentamen).
Prima te doen.
[..]
Voor de herkansing, als je de eerste hebt gemaakt word je doorgaans automatisch ingeschreven.
Nee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Paxcon het volgende:
Heb je in het tweede jaar op de RuG nog wel multiple choice-tentamens?
Ik bedoel als je hem gefaald heb, word je automatisch ingeschreven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste doet de RuG over het algemeen niet aan.
Nee, jammer voor je Pax! Maak je borst maar natquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Paxcon het volgende:
Heb je in het tweede jaar op de RuG nog wel multiple choice-tentamens?
Helaas staan er maar twee op nestor. En misschien moet ik na Staatsr. nog maar even langs de joho gaan dan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Modder het volgende:
Haha ik had het ook over RG2!
Paxcon: op nestor staan vier oude tentamens geloof ik. Verder heb ik dacht ik ook nog een oefenpakket van de Joho van vorig jaar liggen dus die moet ik ook nog even opzoeken als ik nog meer wil oefenen
quote:
Jammerquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee, jammer voor je Pax! Maak je borst maar nat
Dat klopt ja, mits de herkansing in dezelfde periode is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik bedoel als je hem gefaald heb, word je automatisch ingeschreven.
Ben even niet zo helder op het moment.
Oh ik had aangenomen dat ze van vorig jaar en het jaar daarvoor zowel de eerste als de tweede kans erop hadden gezet, aangezien de mapjes "tentamens 2010/2011" en "tentamens 2011/2012" heten. Maar nu je het zegt, er staan er inderdaad maar twee op... Handig..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Helaas staan er maar twee op nestor. En misschien moet ik na Staatsr. nog maar even langs de joho gaan dan.
Ja, dat zijn zure dingen. Vanuit m'n andere studie heb ik in elk geval meer dan genoeg ECTS met een 8 die ik in m'n vrije ruimte bij rechtsgeleerdheid kan zetten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het beste is natuurlijk om gewoon overal een negen voor te halen. Zit je veilig
Maar in de praktijk blijkt het nog flink gehannes te zijn met die regelingen. Door bijv extra vakken te volgen en een minor te doen heb je een groter vangnet. Het loont wel de moeite om dat op voorhand al uit te zoeken. Mijn broertje ging er met zijn cijferlijst vanuit dat hij een notering zou krijgen, maar kreeg toen na het inleveren van zijn scriptie en het aanvragen van de bul te horen dat bij zijn studie de vakken uit de propedeuse niet in aanmerking kwamen voor compensatie (moest apart gewogen worden). Hierdoor was zijn gemiddelde van een 8.3 naar een 7.9 gegaan. Toen moest hij een extra vak volgen om een ander vak te vervangen om toch nog boven de 8.0 uit te komen. Had hij het van te voren allemaal uit gezocht, dan had dat aardig wat gedoe gescheeld.
Ik niet hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mooie cijfers haalt iedereen hier zeg. Knap.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik vind het gewoon belangrijk om de lat voor mezelf hoog te leggen. Of die lat dan op een 6,5 of op een 9,0 ligt is dan minder belangrijk, want ik zie het meer in verhouding met je eigen specifieke capaciteiten. Gewoon het idee dat je al het redelijke er aan doet om naar je eigen maatstaven goed te scoren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Dat is duidelijk, maar het blijkt dus ook dat jouw lat redelijk hoog ligt. Daar sprak ik mijn bewondering voor uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon belangrijk om de lat voor mezelf hoog te leggen. Of die lat dan op een 6,5 of op een 9,0 ligt is dan minder belangrijk, want ik zie het meer in verhouding met je eigen specifieke capaciteiten. Gewoon het idee dat je al het redelijke er aan doet om naar je eigen maatstaven goed te scoren.
Zijn er eigenlijk gemiddelde cijfers van faculteiten/studies bekend? Lijkt me interessant. Niet dat ik dit jaar nog hoop op hele hoge cijfers, want dat lukt me niet met 80 ECTS als streven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:26 schreef Ties02 het volgende:
Ja ik val een beetje buiten de boot hier
Iets waar veel mensen moeite mee hebben (ik zelf ook, alhoewel ik daar afgelopen anderhalf jaar verandering in tracht te brengen).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon belangrijk om de lat voor mezelf hoog te leggen. Of die lat dan op een 6,5 of op een 9,0 ligt is dan minder belangrijk, want ik zie het meer in verhouding met je eigen specifieke capaciteiten. Gewoon het idee dat je al het redelijke er aan doet om naar je eigen maatstaven goed te scoren.
In principe het laatste, maar het vaste curriculum gaat uit van 60 per jaar. Puntje hier meer en daar minder. Zo heb ik in het tweede jaar volgens mij 62 punten maximaal kunnen halen, en is nu 58 het maximale.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:42 schreef Ties02 het volgende:
Hoeveel ECTS moet je eigenlijk halen in je 2e jaar?
of is het meer dat je gewoon een aantal in je ba moet halen en maakt niet uit hoe (op het bsa na)
In principe is elk jaar natuurlijk 60 ECTS. De enige eisen zijn verder (aan de RuG)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:42 schreef Ties02 het volgende:
Hoeveel ECTS moet je eigenlijk halen in je 2e jaar?
of is het meer dat je gewoon een aantal in je ba moet halen en maakt niet uit hoe (op het bsa na)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |