Jonkies kunnen nog wel wat van oudjes lerenquote:
Jij draait toch ook al ff mee?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Jonkies kunnen nog wel wat van oudjes leren
Zeker zo'n FOK! oldbie als jij bent
Op internet zeker, en op FOK! ook maar mijn oude user ligt al heel veel jaren in de klikoquote:
Mijn start username op Fok zit ook in de kliko. Na die password reset actie was ik al een paar providers verder, derhalve weinig e-mail...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:53 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Op internet zeker, en op FOK! ook maar mijn oude user ligt al heel veel jaren in de kliko
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn start username op Fok zit ook in de kliko. Na die password reset actie was ik al een paar providers verder, derhalve weinig e-mail...
quote:Op zondag 6 januari 2013 00:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
*zich niet aangesproken door de TT voelt*
quote:
Whut, post na 0000 gehad. Of bedoel je gister?quote:Op zondag 6 januari 2013 00:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
leuke brief gehad trouwens vandaag
quote:Op zondag 6 januari 2013 00:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Whut, post na 0000 gehad. Of bedoel je gister?
Vertel dan over de leuke briefquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 januari 2013 00:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Van de CDSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
Van de CDSDaar zijn veel verschillende meningen over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NWS / Militairen 5% armer in het nieuwe jaar door ''loonstrookversimpeling''
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Gezien!quote:Op zondag 6 januari 2013 01:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar zijn veel verschillende meningen over.NWS / Militairen 5% armer in het nieuwe jaar door ''loonstrookversimpeling''
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 januari 2013 01:02 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gezien!Nog ja. Ik ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Hier ook zaterdag.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
leuke brief gehad trouwens vandaag
Dit account is van net na de crash, mijn eerste account is van voor de crash.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..], jij was van net na de grote crash toch?
Toen ik weer wilde FOK!en was ik ook al van tig providers geswitched, dus een password resetten had ook geen zin meer
Voor de verandering.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:36 schreef Vortix het volgende:
Moet hem nog lezen, maar komt neer op 'we gaan er fors op achteruit' toch?
Jup, 5% netto als het goed is.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:36 schreef Vortix het volgende:
Moet hem nog lezen, maar komt neer op 'we gaan er fors op achteruit' toch?
Is nog eens een keer wat anders dan de mededeling dat je een paar sokken hebt besteldquote:Op zondag 6 januari 2013 20:21 schreef hoogvlieger het volgende:
Dacht ook: ah wat leuk, weer brief van de baas. Blijkt het idd de CDS brief te zijn....
Gevolgd door de mededeling dat die voorlopig niet leverbaar zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is nog eens een keer wat anders dan de mededeling dat je een paar sokken hebt besteld
* MaryMouse zoekt naar haar zak met kwartjesquote:
Van de CDSHet viel mij op dat de hij afsloot met voornaam ipv rang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net alsof ik mij liever laat naaien door iemand die net doet alsof ie met me geknikkerd heeft.
quote:Op maandag 7 januari 2013 03:33 schreef Cobra4 het volgende:
From the BBC - Read by John Cleese.
ANNOUNCEMENT
The English are feeling the pinch in relation to recent terrorist threats and have therefore raised their security level from "Miffed" to "Peeved."
Soon, though, security levels may be raised yet again to "Irritated" or even "A Bit Cross." The English have not been "A Bit Cross" since the blitz in 1940 when tea supplies nearly ran out. Terrorists have been re-categorized from "Tiresome" to "A Bloody Nuisance." The last time the British issued a "Bloody Nuisance" warning level was in 1588, when threatened by the Spanish Armada.
The Scots have raised their threat level from "Pissed Off" to "Let's get the Bastards." They don't have any other levels. This is the reason they have been used on the front line of the British army for the last 300 years.
The French government announced yesterday that it has raised its terror alert level from "Run" to "Hide." The only two higher levels in France are "Collaborate" and "Surrender." The rise was precipitated by a recent fire that destroyed France's white flag factory, effectively paralyzing the country's military capability.
Italy has increased the alert level from "Shout Loudly and Excitedly" to "Elaborate Military Posturing." Two more levels remain: "Ineffective Combat Operations" and "Change Sides."
The Germans have increased their alert state from "Disdainful Arrogance" to "Dress in Uniform and Sing Marching Songs." They also have two higher levels: "Invade a Neighbor" and "Lose."
Belgians, on the other hand, are all on holiday as usual; the only threat they are worried about is NATO pulling out of Brussels.
The Spanish are all excited to see their new submarines ready to deploy. These beautifully designed subs have glass bottoms so the new Spanish navy can get a really good look at the old Spanish navy.
Australia, meanwhile, has raised its security level from "No worries" to "She'll be alright, Mate." Three more escalation levels remain: "Crikey,!" "I think we'll need to cancel the barbie this weekend" and "The barbie is cancelled." So far no situation has ever warranted use of the final escalation level.
quote:Op maandag 7 januari 2013 03:33 schreef Cobra4 het volgende:
From the BBC - Read by John Cleese.
ANNOUNCEMENT
The French government announced yesterday that it has raised its terror alert level from "Run" to "Hide." The only two higher levels in France are "Collaborate" and "Surrender." The rise was precipitated by a recent fire that destroyed France's white flag factory, effectively paralyzing the country's military capability.
quote:
rara politiepet, je mag één keer raden.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:43 schreef VMSDKR het volgende:
Ik reed net over de A29 van Zwolle richting Groningen, kom ik tussen Assen en Groningen een militaire colonne tegen van ~ 25 voertuigen en politiebegeleiding. Mooi man.
Ik vroeg me alleen af waar die heen zouden gaan, De Marne?
Dat deed ik net al. Maar vertel.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
rara politiepet, je mag één keer raden.
quote:
Tekst komt van defensie zelf afquote:Op maandag 7 januari 2013 13:54 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Overigens ligt de Eemshaven niet in Delfzijl, dat scheelt toch nog gauw een twintig kilometer.
Ja, zag het. Slordig hoor.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Tekst komt van defensie zelf af
Heb alleen die van de rijksoverheid gekopieerd omdat daar ook een fotootje bij stond
Niet geloven joh. Zitten zometeen gewoon ugh duizend militairen op die boot en gaan via de haven van Hamburg Duitsland binnenvallen.quote:
De Wedstrijd Nederland-Duitsland uit '74 zit je nog steeds behoorlijk dwars hequote:Op maandag 7 januari 2013 16:40 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niet geloven joh. Zitten zometeen gewoon ugh duizend militairen op die boot en gaan via de haven van Hamburg Duitsland binnenvallen.
Eeuh, zonder? Die van mij wel tenminstequote:Op maandag 7 januari 2013 17:03 schreef hoogvlieger het volgende:
Beetje sippe vraag: de handschoenen DT, zijn dat die met of zonder gespje?
Ja kan wel. De ene is voor het gvt, de ander DT. Weet niet welke set.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Eeuh, zonder? Die van mij wel tenminste
DT (T6) is bij mijn (KM) altijd bruine of witte handschoenen zonder gespen of andere tierelantijnen.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:54 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ja kan wel. De ene is voor het gvt, de ander DT. Weet niet welke set.
Toen was ik er nog nietquote:Op maandag 7 januari 2013 16:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De Wedstrijd Nederland-Duitsland uit '74 zit je nog steeds behoorlijk dwars he
Maakt niet uit, is deel van het collectieve Nederlandse geheugenquote:
Da's de A28quote:Op maandag 7 januari 2013 13:43 schreef VMSDKR het volgende:
Ik reed net over de A29 van Zwolle richting Groningen
Detailquote:
Dat is zeker waar!quote:Op maandag 7 januari 2013 20:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maakt niet uit, is deel van het collectieve Nederlandse geheugen
OK, wat is jouw trauma dan, dat we onze oosterburen zouden moeten binnenvallen ?quote:
Goedenavond C4quote:
Is '74 nog niet genoeg trauma dan?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
OK, wat is jouw trauma dan, dat we onze oosterburen zouden moeten binnenvallen ?
Ik heb geen trauma aan '74 overgehoudenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:00 schreef Light het volgende:
[..]
Is '74 nog niet genoeg trauma dan?
En Duitsland binnenvallen kan, maar dan wel om daar naar de supermarkt te gaan. Sterke drank, en goedkoper dan in Nederland
quote:Op maandag 7 januari 2013 16:40 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niet geloven joh. Zitten zometeen gewoon ugh duizend militairen op die boot en gaan via de haven van Hamburg Duitsland binnenvallen.
Jij bent dan ook een raar muisjequote:Op maandag 7 januari 2013 23:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb geen trauma aan '74 overgehouden, Maar ik prefereer dan ook American Football over Europees voetbal
Die post had ik ook gelezenquote:Duitste supermarkten plunderen (en wel netjes betalen natuurlijk) is altijd een goed plan, maar ik refereerde aan Thaboel's post
[..]
quote:Op maandag 7 januari 2013 23:09 schreef Light het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een raar muisje
[..]
Die post had ik ook gelezenIk zat me gewoon al af te vragen waar ik dan in het vervolg de cadeautjes voor ER en Lotusss moet gaan kopen
Dat lijkt me een veel beter planquote:Op maandag 7 januari 2013 23:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]nu doe je denken dat ik de Rivella reclame ben: "Een beetje vreemd, maar wel lekker"
We gaan gewoon geen ruzie maken met de buren, maar samen met ze Anatolian Protector uitvoeren
Dus jij kan gewoon je cadeautjes voor ER en Lotusss goedkoop over de grens blijven kopen
't is jammer dat ik zover van de grens woon, ga echt niet meer dan een uur rijden voor wat alcoholquote:
Nee, dan schiet het niet op. Voor mij is het maar zo'n 20 minuten rijden, da's wel te doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
't is jammer dat ik zover van de grens woon, ga echt niet meer dan een uur rijden voor wat alcohol
EK, 2012? Frau Merkel? Het feit dat ze wel tanks hebben en het er bij de landmachtdagen nog even in hebben gewreven?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
OK, wat is jouw trauma dan, dat we onze oosterburen zouden moeten binnenvallen ?
Dat mag je m.i. de Nederlandse burger en de politiek verwijtenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:29 schreef Thaboel het volgende:
[..]
EK, 2012? Frau Merkel? Het feit dat ze wel tanks hebben en het er bij de landmachtdagen nog even in hebben gewreven?
Ja sorry nog hèquote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat mag je m.i. de Nederlandse burger en de politiek verwijten
Edit: dat wij ze níet meer hebben bedoel ik
OK, OK..... met uitzondering van burgers zoals jij en ik, die wél pro-defensie zijnquote:
quote:
Verse melkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:00 schreef Erasmo het volgende:
Roken![]()
Kom net van buiten, even wat melk gehaald bij de boer
Beter nog, rauwe melkquote:
Ga je een PS3 kopen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand interesse in een XBox 360 met 1 draadloze controller en 1 met draad plus 4 spellen?
Gebruik dat ding amper omdat ik niet overweg kan met die damn controllers
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand interesse in een XBox 360 met 1 draadloze controller en 1 met draad plus 4 spellen?
Gebruik dat ding amper omdat ik niet overweg kan met die damn controllers
Nee, ding gaat weg. Speel het toch nooitquote:
Het is je nooit gelukt om vanaf het dak van die flat in die helicopter te springen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, ding gaat weg. Speel het toch nooit
En het is de schuld van het spel hequote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het is je nooit gelukt om vanaf het dak van die flat in die helicopter te springen?
Komt door die controllers, kan er echt niet mee overwegquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het is je nooit gelukt om vanaf het dak van die flat in die helicopter te springen?
Zie bovenstaandquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Komt door die controllers, kan er echt niet mee overweg
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Barbapappa!quote:
Welkom terugquote:
Hè Halloquote:
Deze maand de keuringenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hè Hallo
Al aan de VeVa begonnen?
Kijk, dat is al weer een stap verder dan de laatste keer dat je postequote:
Zeker, ben druk bezig met trainen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kijk, dat is al weer een stap verder dan de laatste keer dat je poste
Geef een zesjarig jochie een luchtbuks en hij schiet beter dan het eerste de beste mokkel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Geef hem een FAL en hij kan er mee overweg, een spelcontroller waar een 6 jarige al mee overweg kan, snapt hij niet
Ojah, door deze post bedenk ik me dat ik over anderhalf week DCP hebquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zeker, ben druk bezig met trainen.
Oh ja, die moet ik binnenkort ook weer eens doen... Ik denk dat 5% minder wel voldoende is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ojah, door deze post bedenk ik me dat ik over anderhalf week DCP heb
Quequote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:16 schreef Lotusss het volgende:
Via een 112-melding een inside link naar wellicht een functie op de meldkamer
ER was ziek geworden van zijn Struik blikken uit 1887?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:16 schreef Lotusss het volgende:
Via een 112-melding een inside link naar wellicht een functie op de meldkamer
Gefeliciteerd met je 525ste verjaardag trouwensquote:
Nee, de Turkse onderburen hadden weer eens zeer vocaal ruziequote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
ER was ziek geworden van zijn Struik blikken uit 1887?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je 525ste verjaardag trouwens
Meh faal toch wel op het lopenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, die moet ik binnenkort ook weer eens doen... Ik denk dat 5% minder wel voldoende is.
Jonkiesquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Marine bestaat 525 jaar...
Kmarns 348 jaar eind dit jaar (10 dec).
Lees de edit. En sinds wanneer zijn de mariniers niet meer onderdeel van de marine?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Marine bestaat 525 jaar...
Kmarns 348 jaar eind dit jaar (10 dec).
Dank u, enzoquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je 525ste verjaardag trouwens
En Erasmo, jitzzzze.....
Sinds wanneer is de marine geen onderdeel van het leger... (oprichting leger 0901 1814, volgend jaar dus 200 jaar!)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:56 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Lees de edit. En sinds wanneer zijn de mariniers niet meer onderdeel van de marine?
Onderdeel van de krijgsmacht. Ik ben krijgsmacht-neutraal hequote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de marine geen onderdeel van het leger... (oprichting leger 0901 1814, volgend jaar dus 200 jaar!)![]()
![]()
![]()
Iedereen zijn eigen verjaardag Lotusss!
Uitgeslapenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:53 schreef Rave_NL het volgende:
Erasmo, vandaag nog iets speciaals gedaan?
Bij ons stond er een bordje in de vetschuur.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uitgeslapen![]()
Zal in DH ongetwijfeld aandacht voor geweest zijn incl. koffie en taart ofzoOh en op alle admiraliteitsteden hebben ze de gevlagd
Goh, dan voel je je ook echt trots.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij ons stond er een bordje in de vetschuur.
In de schaduw.
Dat wil ik best wel geloven hoor. Ik zou zo'n mokkel zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geef een zesjarig jochie een luchtbuks en hij schiet beter dan het eerste de beste mokkel.
AchJa gezien heeft.![]()
En 15 saluutschoten vanuit het Scheepvaartmuseumquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uitgeslapen![]()
Zal in DH ongetwijfeld aandacht voor geweest zijn incl. koffie en taart ofzoOh en op alle admiraliteitsteden hebben ze de gevlagd
Niets gemerkt, behalve dat onze LDV naar Amsterdam moest..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uitgeslapen![]()
Goh, ga jij je je er even bemoeien zeg...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:35 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Goh, dan voel je je ook echt trots.
Kan het niet meer terugvinden, maar ergens Q3 vorig jaar was dat ook al bij naar ik meen, een vandaag. Zelfs met voorbeelden wat nu al niet meer mogelijk is als de Nato daadwerkelijk zou vragen om de inzet die Nederland op papier zou kunnen/moeten bieden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:07 schreef Erasmo het volgende:
Hoorde vandaag wel een interessant betoog op de radio, kwam er op neer dat als we nog minder budget kregen ze ook minder inzetbaarheid kunnen verwachten.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:40 schreef Rave_NL het volgende:
Was trouwens niet lullig bedoelt richting jou, lotus.
Ik zie er gewoon geen reden toe dat onze taxiservice viert dat ze 178 jaar voorbereiding nodig hadden op onze komst.
Ik ga binnenkort weer weg.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]![]()
Pas maar op, straks laten ze je zwemmen naar je bestemming
Lijnvlucht of een vluchtje in een Hercules van de KLu? In het laatste geval, draag je parachute, stel je voor dat ze je boven zee droppen, en je opgepikt moet worden door de KMquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort weer weg.
Per vliegtuig.
Zit je de KLu nou te vergelijken met wat Argentijnen zo'n 30 jaar geleden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Lijnvlucht of een vluchtje in een Hercules van de KLu? In het laatste geval, draag je parachute, stel je voor dat ze je boven zee droppen, en je opgepikt moet worden door de KM
Goffer, daar had ik niet eens aan gedachtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:30 schreef Light het volgende:
[..]
Zit je de KLu nou te vergelijken met wat Argentijnen zo'n 30 jaar geleden?
Oeps, ik bedoel natuurlijk geen strijd, maar gewoon zoals het altijd in een goed huwelijk gaatquote:
Ow, weer sjagerijnigquote:
Nog steeds een streepje door zijn naam.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Sam is hier zeker ook niet meer? Die heeft binnenkort z;n AMO volgensmij.
Helaasquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nog steeds een streepje door zijn naam.
Zelfs op de site van Lassche krijg je geen info. De links werken niet meer.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:00 schreef BredeBroeder het volgende:
Rave, weet jij wanneer The Chosen Ones van Geertjan Lassche is te bekijken ergens anders dan zo'n film theather?
Pff minder dan 1/3 die slaagt, dat is niet veel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zelfs op de site van Lassche krijg je geen info. De links werken niet meer.
Maar hier P&W over de docu:
http://www.geertjanlassche.com/film/115-deuitverkorenen.htmlquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zelfs op de site van Lassche krijg je geen info. De links werken niet meer.
Dat hark ik voor de lunch naar binnenquote:Op woensdag 9 januari 2013 09:29 schreef Thaboel het volgende:
Vandaag de 9 bakkies koffie proberen te halen!
Zit nu aan nummer 10 deze ochtend.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat hark ik voor de lunch naar binnen
Dan zou ik allang stuiterent over de afdeling gaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zit nu aan nummer 10 deze ochtend.
Doe eensquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan zou ik allang stuiterent over de afdeling gaan.
Dan moet ik eerst nog heel wat bakken koffie naar binnen werken. En een collega heeft net pas bakkie drie voor mij gehaaldquote:
Zet die lapswansch dan eens aan het werkquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst nog heel wat bakken koffie naar binnen werken. En een collega heeft net pas bakkie drie voor mij gehaald
* MaryMouse roept naar collega "10 bier koffie nu! alsjeblieft"quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zet die lapswansch dan eens aan het werk
Wil ik best jaquote:Op woensdag 9 januari 2013 14:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
http://www.facebook.com/p(...)50053&type=1&theater
ER, zin om te partycrashen daar?
quote:Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wil ik best ja
Maar ff kijken hoe het met werk zit
De vraag is of jij dat wel wil...quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:52 schreef Rave_NL het volgende:
Als je met mij meegaat zou het geen probleem moeten zijn, ER.
Dat wil ik wel hoor, ff in een andere keuken kijkenquote:
En dan ga je naar een reünie?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat wil ik wel hoor, ff in een andere keuken kijken
Gaan jullie maar lekker dan. Dan hoor ik de verhalen en de kreunen vanwege gekneusde ledematen de volgende dag welquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:02 schreef Rave_NL het volgende:
Blijkbaar hebben zowel hoogvlieger als Erwin behoefte aan wat mannelijk gezelschap, en nergens staat dat toegang exclusief voor (oud-)mariniers is. So be my guest
Ben nog aan het denken wat ik aan ga trekkenquote:
Je borat-mankini met je rode baret natuurlijk. duh.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben nog aan het denken wat ik aan ga trekken
quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:21 schreef sp3c het volgende:
met flipflops!
[ afbeelding ]
past prima in het nautische thema op deze manier
Veteranenjasje met lmbbaret.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben nog aan het denken wat ik aan ga trekken
quote:
Doenquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:21 schreef sp3c het volgende:
met flipflops!
[ afbeelding ]
past prima in het nautische thema op deze manier
Klinkt wel slordig ja.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Juist, volgensmij hebben de administratie medewerkers van 't ROC een beetje teveel gedronken
Ik vraag zo keurig in een mail wanneer de keuring precies is, spreken ze me aan met Patrick, zo heet ik niet eens. Dus mijn vriend die ook V&V gaat doet stuurt een mail, spreken ze hem aan met Jennifer
Oke, Jennifer blijkt nu dus mijn toekomstig docente maatschappijleer te zijn, snap dr niks meer van![]()
Je hebt toch geen internet nodig voor je boekverslag...?quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:59 schreef BredeBroeder het volgende:
En 't internet werkt ook nog eens fantastisch mee, valt elke 5 sec uit
Jawel, je moet sommige dingen van 't internet halenquote:Op donderdag 10 januari 2013 02:02 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Je hebt toch geen internet nodig voor je boekverslag...?
Succes!quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:08 schreef Nibb-it het volgende:
Ga ik ff een tosti klussen ondertussen
Je hebt het boek wel gelezen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:05 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jawel, je moet sommige dingen van 't internet halen
Hoe dat zoquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Gisteren 2 vrijvervoers bewijzen NS binnengekregen, vrij te gebruiken
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Gisteren 2 vrijvervoers bewijzen NS binnengekregen, vrij te gebruiken
quote:
Voor mij hetzelfde, maar ik kwam er op de INI 1 op de KMS al achter dat infanterie niets voor mij isquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:19 schreef Vortix het volgende:
Okay, tijd voor een verhaaltje:
De afgelopen vier maanden heb ik doorgebracht in de VTO Infanterie Officieren, en ik ben er gaandeweg achtergekomen dat iets is wat ik ontzettend mooi vind, maar niet is waar ik voor in de wieg gelegd ben.
Dus gaat er nu een proces lopen en hopelijk vind ik ergens anders (in eerste plaats als Whiskey) wel een plek, maar dat is nu even spannend. Dus deze jongen is over een tijdje óf een andere opleiding aan het volgen voor de baas, of weer nukubu. Ik dacht, laat ik jullie ook maar even op de hoogte houden.
Maar wel een geinige auto van de zaak toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Voor mij hetzelfde, maar ik kwam er op de INI 1 op de KMS al achter dat infanterie niets voor mij is... achterlijke geloop de hele dag. Deze jongen dus huppakee naar de Cav. Nu hebben ze me er alsnog godverdegodver bij de infanterie ingeduwd.
Nja ik vind het fucking mooi werk, ben er alleen niet het type voor... Helaasquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Voor mij hetzelfde, maar ik kwam er op de INI 1 op de KMS al achter dat infanterie niets voor mij is... achterlijke geloop de hele dag. Deze jongen dus huppakee naar de Cav. Nu hebben ze me er alsnog godverdegodver bij de infanterie ingeduwd.
Hoe is de begeleiding naar een overstap? Heb je er vertrouwen in?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:26 schreef Vortix het volgende:
[..]
Nja ik vind het fucking mooi werk, ben er alleen niet het type voor... Helaas
God bestaat niet meer sindsdien....quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Maar wel een geinige auto van de zaak toch?
Ach, krijg er geen cijfer voor, is alleen nodige info voor het mondeling ( tentamen nederlands ), waar ik toch ovd voor ga scoren.quote:
Met die mentaliteit ga je het wel redden bij Defensiequote:Op donderdag 10 januari 2013 19:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ach, krijg er geen cijfer voor, is alleen nodige info voor het mondeling ( tentamen nederlands ), waar ik toch ovd voor ga scoren.
Oh das alleen voor deze mondeling hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met die mentaliteit ga je het wel redden bij Defensie
quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:45 schreef BredeBroeder het volgende:
Voor de rest is mijn laagste examencijfer een 7 dusja... Komt wel goed
quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met die mentaliteit ben ik juist bij defensie terecht gekomen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Negatief! Pas over 18 uurquote:
Sporten, spiermassa weegt zwaarder dan vetmassaquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Hoe kom je gewicht bij zonder elke dag pizza en patat te eten
Ja ik wacht liever nog ff tot ik met V&V begin, aangezien je daar ook regelmatig naar de sportschool gaat voor krachttraining. Maar ik weeg nu een schrale 60KG, in die opleiding ga je wss ook nog afvallen,quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sporten, spiermassa weegt zwaarder dan vetmassa
jezelf moe maken? doe wat push ups ofzoquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef Vortix het volgende:
Ik doe godverdomme geen oog dicht hier. Terwijl ik veel vroeg mijn bed uit moet. Knakenzooi.
Vanwaar de masterclass?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:43 schreef hoogvlieger het volgende:
Zeaux vandaag ff mooie tocht door ons prachtige land gemaakt. Vanmiddag Nieuwjaarsborrel bij het GGJ gehad in Schaarsbergen, en daarna gelijk door naar een masterclass Marineoptreden in Amsterdam. Zo ben je weer ff dagje zoet.
Door nu te gaan sporten. Waarom zou je daarmee wachten?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja ik wacht liever nog ff tot ik met V&V begin, aangezien je daar ook regelmatig naar de sportschool gaat voor krachttraining. Maar ik weeg nu een schrale 60KG, in die opleiding ga je wss ook nog afvallen,Hoe red ik dan ooit de minimum eis van 65KG
oh en betekent groei in lengte, ook groei in gewicht? want volgens die GGD arts groei ik nog 10cm in 3 jaar ofzo
Nou aankomen in spier krijg je niet door cardio training. Een sportschool kost geld en tijd, tijd heb ik momenteel niet zo veel. Ik ben al druk genoeg met voorbereiden op die keuring en m'n tentamensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:22 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh
[..]
Door nu te gaan sporten. Waarom zou je daarmee wachten?
Vallen pull-ups, sit-ups, push-ups en dips onder *krachttraining* ?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:44 schreef jitzzzze het volgende:
Je zou bijvoorbeeld ook eens krachttraining kunnen gaan doen
Ja, maar er is nog zoveel meer mogelijk. Nu train je alleen het allernoodzakelijkste voor de keuring, het zou geen kwaad kunnen om al je spiergroepen te trainen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:45 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Vallen pull-ups, sit-ups, push-ups en dips onder *krachttraining* ?
Ik zou geen raad weten om thuis benen te kunnen trainen bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, maar er is nog zoveel meer mogelijk. Nu train je alleen het allernoodzakelijkste voor de keuring, het zou geen kwaad kunnen om al je spiergroepen te trainen.
Keukenopstapje:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zou geen raad weten om thuis benen te kunnen trainen bijvoorbeeld
Maar voor squatten heb je weer een barbell met gewichten nodig. en squatten zonder squatrek is niet bepaald veilig.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:51 schreef jitzzzze het volgende:
an 10 op- en afstappen. Linkervoet erop, rechtervoet ernaast, linkervoet eraf, rechtervoet ernaast. Eerst 10 met je linkerbeen eerst, dan 10 met je rechterbeen eerst. En zo doe je dan een paar series.
Je kan ook zonder dat alles best squatten, ik heb nog nooit gesquat met een rekje. Om wat gewicht toe te voegen kan je ook met een zware rugtas op je borst gaan squatten. Dat kan je ook doen bij de opstapjesoefening.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:54 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Maar voor squatten heb je weer een barbell met gewichten nodig. en squatten zonder squatrek is niet bepaald veilig.
En dat keukenopstapje?Werkt dat serieus
Als je 50KG op de grond laat donderenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:08 schreef Vortix het volgende:
Squatten zonder squatrek onveilig? Kom nou...
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Als je 50KG op de grond laat donderen
Iets met een klein beetje minder gewicht en controlespieren.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Als je 50KG op de grond laat donderen
Nou als je tot failure trained, wil het nog wel eens zo zijn dat je je laatste rep niet af kan maken. Dan heb je dus een probleem.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]dat moet je dus ook niet doen, je hebt toch wel genoeg evenwicht in je om te blijven staan?
haha, die onthoud ikquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
@ Bredebroeder, traplopen werkt zeer zeker.
Zorg ervoor dat wanneer je de deur uitgaat (mits je in appartement woont) je 2 bierkratjes hebt, vol, en berg ze als je beneden op in de bering.
Bij terugkomst, weer mee naar bovenbrengen.
Dan moet je dus niet tot failure trainen. Maar tot net daarvoor. Het is soms zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:17 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nou als je tot failure trained, wil het nog wel eens zo zijn dat je je laatste rep niet af kan maken. Dan heb je dus een probleem.
Als ik na een aantal push-ups niet meer omhoog kan komen, of met pull-ups boven de stang kom terwijl ik al op de helft ben. Dan train je tot falen
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Zorg ervoor dat wanneer je de deur uitgaat (mits je in appartement woont) je 2 bierkratjes hebt, vol, en berg ze als je beneden op in de bering.
Dit trouwens al gezien?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Handen achter je hoofd en 50x squatten, herhaal dit door de dag zovaak je kan en je voelt het morgen gegarandeerd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zou geen raad weten om thuis benen te kunnen trainen bijvoorbeeld
Beter.quote:
Zou best kunnen idd.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:13 schreef hoogvlieger het volgende:
Franse gijzelaar gedood bij bevrijdingsactie
Is het in Frankrijk de GIGN die dit soort acties uitvoert? 2 KIA's aan eigen zijde dus zal wel wat mis zijn gegaan.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Kunnen we in NL enkel van dromen![]()
Toekomstige ontwikkelingen
De Franse marine onderneemt een belangrijke versterking, zowel door modernisering als in uitbreiding van het aantal schepen. Dit houdt onder andere in:
Een tweede vliegdekschip welk voor 2015 geleverd moet worden en een geplande onderhoudsbeurt voor de nucleair aangedreven Charles de Gaulle. Het nieuwe vliegdekschip wordt gebouwd volgens een Brits ontwerp, aangepast aan Franse behoeften. Het schip zal een niet-nucleaire aandrijving krijgen.
2 Horizon fregatten die momenteel worden gebouwd
17 FREMM multipurpose fregatten, eerste levering verwacht in 2008
6 nucleaire aanvalsonderzeeboten van de Barracudaklasse
De uitrustingen zullen ook gemoderniseerd worden, te weten
Nieuwe modellen van de Exocet raket
MBDA Aster en SYLVER launcher systemen voor antiraket- en luchtverdediging
Kruisraketten SCALP EG
Komt Nederland aankakken met bezuiniging op bezuiniging.quote:
Ja, het is maar net waar je als regering/land je prio's legt. Frankrijk kiest duidelijk voor Defensie en NL kiest voor ja, eigenlijk alles een beetje.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Komt Nederland aankakken met bezuiniging op bezuiniging.
Je krijgt er haat plaatsvervangende schaamte van.
Mbt dat vliegdekschip, men zegt wel eens, 1 vliegdekschip is geen vliegdekschip.
Behalve de tanksquote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het is maar net waar je als regering/land je prio's legt. Frankrijk kiest duidelijk voor Defensie en NL kiest voor ja, eigenlijk alles een beetje.
En ja, 1 fregat is ook geen fregat. Net als 1 bier. En op 1 been kan je ook niet lopen.
Mooi hè? Stelletje nitwits daarzoquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:03 schreef MaryMouse het volgende:
Je bent op de FP weer goed op dreef ER
Ik bedoelde het kiezen voor alles breder dan Defensie. Een beetje defensie, een beetje ontwikkelingshulp, een beetje dit, een beetje dat. Zeg maar in elke arena voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Behalve de tanks![]()
Maar goed, Frankrijk is ook wel een groter land, met meer belangen wereldwijd. Dus dat is op zich logisch dat Frankrijk daarin investeerd. Daarnaast is het chauvinistiser, en heeft de militair daar nog aanzien dit itt bv in Nederland. Defensie is een melkkoe geworden, net zoals de auto dat voor de burger is geworden.
Zullen vast bij de 64% van de Nederlanders horen die vinden dat we wel uit de NAVO kunnen stappenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi hè? Stelletje nitwits daarzo
Dat is bijna net zo briljant als de Onderzeedienst of het MEA af te schaffenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zullen vast bij de 64% van de Nederlanders horen die vinden dat we wel uit de NAVO kunnen stappen
Daar heb je helemaal gelijk in, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik bedoelde het kiezen voor alles breder dan Defensie. Een beetje defensie, een beetje ontwikkelingshulp, een beetje dit, een beetje dat. Zeg maar in elke arena voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Bovendien heeft het ministerie zelfs ervoor gekozen om de tanks af te schaffen; niet de regering.
Was vorige week in het nieuws. Geeft m.i. wel aan hoe slecht de gemiddelde Nederlander op de hoogte is van wat de NAVO nu eigenlijk is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is bijna net zo briljant als de Onderzeedienst of het MEA af te schaffen
Tja, alles houd op zodra men de eigen voordeur binnenstapt, en buitenstapt en men enkel denkt aan de eigen situatie.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zullen vast bij de 64% van de Nederlanders horen die vinden dat we wel uit de NAVO kunnen stappen
Die kunnen toch makkelijk omgeschoold worden tot machinistquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
wmb, weg met ontwikkelingssamenwerking. Dat ministerie ook. Laat er gewoon een pot met noodhulp zijn welke onder BuZa valt, en verder hebben we nog Giro 555.
In de zorgsector valt ook veel winst te halen.
Maar nee, Defensie is altijd weer de pineut, al sinds begin jaren 90 vorige eeuw.
Goede krachten eruitdonderen na tig jaar trouw hun plicht te hebben gedaan, maar goed, dat mag, want het is Defensie.
Ik heb het gelezen. Gaf weer duidelijk aan dat bijna niemand echt op de hoogte is. Maar wel allemaal commentaar hebbenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Was vorige week in het nieuws. Geeft m.i. wel aan hoe slecht de gemiddelde Nederlander op de hoogte is van wat de NAVO nu eigenlijk is.
MEA hoort bij Amsterdam, ik vind die nieuwbouw daar al erg genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |