Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Advocaat knipoogt naar de vierde man
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Mooi Zweeds meisje op het vliegveld in Stockholm
Graag nieuwe topicstarter scores in de openingspost bijwerken
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Tuurlijk, maar 7 miljoen lijkt me een verantwoorde investering voor een speler als deze.
Alleen als er mensen weg gaan wat mij betreft. Toivonen en Wijnaldum kunnen op die positie spelen, je zou Wijnaldum nog rechtsvoor kunnen zetten nu Narsingh geblesseerd is, maar dat verantwoord nog geen aankoop van 7 miljoen.
Goed nieuws wat dat betreft dat Engelaar lijkt te gaan vertrekken, nu nog overbodige spelers als Manolev, Nijland ed. dumpen ergens
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Weer een mega-investering in een speler die het nog maar moet laten zien vind ik niet verstandig. Ik zie Maher graag naar PSV komen, maar niet voor 7 miljoen of meer. Daarvoor doet hij me qua spel veels te veel aan Aissati denken....
Daarbij, hij gedraagt zich nu bij AZ alweer als een verwend kereltje dat weg wil, en die hebben we de laatste jaren genoeg gehad met Noord-Afrikaans bloed.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down. Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down. I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
Zeker, maar niet het mooiste stadion van de stad. Hertha BSC speelt in het mooiste stadion, Olympische stadion is, zeker leeg, het indrukwekkendste stadion van Europa wat mij betreft.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down. Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down. I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
Kunnen die gasten niet gewoon met elkaar praten in plaats van die kwats.
Zeker, maar niet het mooiste stadion van de stad. Hertha BSC speelt in het mooiste stadion, Olympische stadion is, zeker leeg, het indrukwekkendste stadion van Europa wat mij betreft.
stadion en de sfeer bij Union zijn wel briljant hoor, heerlijk staan en bovenop het veld. En uitstekende BBQ en bier en zo heerlijk in de oude volkswijk
da's niet zo makkelijk in die stoelen bovendien is dit toch gewoon tof om te twitteren
18-jarige rechtsback Kopitović komende week op proef bij PSV
5 januari 2013
De 18-jarige rechtsback Boris Kopitović is de komende week op proef bij PSV. Hij is afkomstig van dezelfde voetbalschool als de 16-jarige aanvaller Cmiljanić die in december een stage afwerkte bij PSV. PSV Netwerk De voorzitter van Budućnosti bevestigde het nieuws tegenover de krant Vijesti. 'Dit kan serieus worden. Als hij bevalt kan het leiden tot formele onderhandelingen. Cmiljanić maakte ook een hele goede indruk, maar vanwege de internationale regels is het bijna onmogelijk dat hij voor zijn 18e vertrekt. het is duidelijk dat we erg blij zijn voor onze spelers dat zo'n grote club als PSV interesse toont.' PSV Netwerk De 18-jarige Kopitović maakte afgelopen jaar zijn debuut in het eerste elftal van de club en is jeugdinternational van Montenegro.
er blijft meestal weinig hangen van de spelers die op proef komen
Op zaterdag 5 januari 2013 15:12 schreef Rob_La_Chouffe het volgende: Echt de meest sneue van het stel die Pieters. Goeiedag zeg, als ik die tweets iedere keer voorbij zie komen hier zijn zelfs duizend 's niet voldoende.
er blijft meestal weinig hangen van de spelers die op proef komen
Ibrahim...
Wat overigens een betere 10 was dan Wijnaldum, maar dat terzijde.
Ja, toen was hij misschien niet constant genoeg, maar talent had hij in overvloed. En, nogmaals, ik zou hem zo ruilen voor Wijnaldum.
Haha wat een held die Pietertje. Voelt zich als een klein kind in een snoepwinkel.
Doetje is het. Achterlijke Wigger.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
hij komt op proef...... er komen wekelijks spelers op proef en maar zelden blijft er één. Bovendien gaat Hutch en Manolev zal ook wel weg gaan.
Ze gaan er gewoon van uit dat Brenet het niet gaat redden. Hij heeft een aantal keer in mogen vallen en van wat ik er van gezien heb is het eerder iets voor VVV of Willem II.
Op zaterdag 5 januari 2013 17:27 schreef GotenSSJ het volgende: Mooiste vind ik nog dat hij geen flauw benul heeft waar die mee vliegt maar er wel mee wilt patsen. #A83
Eigenlijk heeft het ook wel iets triests. Zo'n zwakzinnige jongen binnen de groep zou eigenlijk speciale begeleiding moeten krijgen om hem tegen zichzelf te beschermen.
Op zaterdag 5 januari 2013 17:33 schreef Scarface88 het volgende: Eigenlijk heeft het ook wel iets triests. Zo'n zwakzinnige jongen binnen de groep zou eigenlijk speciale begeleiding moeten krijgen om hem tegen zichzelf te beschermen.
Binnen de groep valt het waarschijnlijk nog niet eens zo op.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Binnen de groep valt het waarschijnlijk nog niet eens zo op.
Dit inderdaad. Ik heb de indruk dat er nog wel een paar rondlopen die bepaald niet het buskruit uitgevonden hebben. Al is Pieters absoluut de koning van het stel.
Op zaterdag 5 januari 2013 17:27 schreef GotenSSJ het volgende: Mooiste vind ik nog dat hij geen flauw benul heeft waar die mee vliegt maar er wel mee wilt patsen. #A83
Pieters pakt gewoon een ladyboy tijdens het stappen in Thailand
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Hij is misschien niet de slimste, maar wel een hele vriendelijke jogen Pieters. Met de rondleiding en bbq op de Herdgang voor de winnaars van de prijsvraag van Ons PSV was hij gevraagd om mee te lopen en te vertellen. Hij hoefde dus maar even te blijven maar hij is uiteindelijk de hele avond gebleven en kletste gezellig met de fans. Dat doet ook weer niet elke voetballer.
Gaat niet zo goed met DMG, dus moesten ze hun marketing strategie veranderen. En bij PSV krijg je meer bekendheid dan bijvoorbeeld RKC.
RKC doet hij ook puur uit liefde van de club. PSV is gewoon zakelijk. Zeker in Brabant is PSV zakelijk belangrijk.
Driessen zit volgens mij bij Helmond Sport en PSV.
Op zondag 6 januari 2013 11:08 schreef tompsv18 het volgende: PSV wordt iig goed ontvangen daar in Thailand. Erg veel journalisten en ze hebben een speciale bus voor PSV gemaakt. Wel leuk
Die bus inderdaad
Kan je nagaan als Messi een keertje langs zou komen met Barcelona. Wat zal er dan gebeuren
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Wel de juiste (ex) speler gekozen, wel jammer dat COCU er in een ander lettertype opstaat en een beetje klein, over dat lelijke freo is al genoeg gezegd
Op zondag 6 januari 2013 12:25 schreef de_boswachter het volgende: Engelaar zou serieus een goede versterking zijn voor een Championship ploeg. Kan hij ook nog lekker verdienen.
Wel de juiste (ex) speler gekozen, wel jammer dat COCU er in een ander lettertype opstaat en een beetje klein, over dat lelijke freo is al genoeg gezegd
Ja dat freo had wat mij betreft ook weg gemogen.. Maar goed dat neem ik dan maar voor lief.
Snap alleen nooit waarom mensen een naam erop willen hebben. Hoe valt dat shirt, strak?
Gek genoeg heb ik ook vaak voetbalshirts zonder naam. Dit was eigenlijk vooral omdat het een jubileum shirt is en Cocu voor mij de held is van afgelopen jaren.
En voor mijn gevoel valt hij iets strakker dan andere voetbalshirts. Vooral in de schouders. Maar niet gelijk 'een maat strakker' gevoel.
Denk serieus dat hij bij Twente een versterking zou zijn als CVM.
Selectie is momenteel aan het trainen. Thijsie komt nu pas aan in Bangkok, had wel verwacht dat hij in hetzelfde vliegtuig als de selectie zou zitten. Blijkbaar toch te duur voor hem
Op zondag 6 januari 2013 13:02 schreef tompsv18 het volgende: Selectie is momenteel aan het trainen. Thijsie komt nu pas aan in Bangkok, had wel verwacht dat hij in hetzelfde vliegtuig als de selectie zou zitten. Blijkbaar toch te duur voor hem
VI gaat echt niet een Emirates voor hem boeken.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Idd. Ik ben zelf ook voor PSV maar als Wijnaldum geen verdomd goede 2de seizoenshelft gaat draaien moet je daar gewoon je verlies in nemen. Dat is niet erg, andere jongens ontwikkelen zich wel prima en daar verdien je wel op. Je wint wat, je verliest wat. Simpel as that.
Ach, dat riep Nijland ook over Matavz in de zomer van 2011. Als er maar genoeg geld over de toonbank komt en de speler in kwestie blijft zeiken tegen de directie van zijn huidige club.
Die zal ook wel weer over een maand op het veld staan, kijken of hij al die kansen er wel inkrijgt.
Ik dacht dat Advocaat had gezegd april, en dat zei hij een week geleden ofzo. PSV mist Toivonen ECHT wel, en hij kan echt het verschil maken tussen plaats 1 en 3.
Op zondag 6 januari 2013 14:59 schreef ZuidGrens het volgende: Wie heeft het jublieumshirt al? Ik zag er gisteren al aardig wat mensen mee rondlopen, morgen zeker even bestellen.
Wanne onzin trouwens dat je geen korting krijg als seizoenskaarthouder, maar wel als je lid bent van dat ONS PSV! Oplichters.
Ik heb er een. Je kon ook korting krijgen met je normale supportersvereniging kaart. Kwam ik dus ook later achter en kon geen beroep meer doen op de korting achteraf
Wijnaldum nu al verkopen is zonde, hij is nog jong en kan nog veel groeien. Gewoon geduld, die gaat de aankoopprijs echt wel weer opleveren als hij niet ergens in het laatste jaar van zijn contract wordt verkocht.
Op zondag 6 januari 2013 18:29 schreef StijnDa het volgende: Wijnaldum nu al verkopen is zonde, hij is nog jong en kan nog veel groeien. Gewoon geduld, die gaat de aankoopprijs echt wel weer opleveren als hij niet ergens in het laatste jaar van zijn contract wordt verkocht.
Hij heeft nog een 2,5 jaar contract, dus wat jij zegt kan niet gebeuren.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Ik zou Wijnaldum niet te snel afschrijven. Het is vooral zijn rendement waar het nog weleens aan schort. Zul je zien dat wanneer hij naar een andere club gaat en wel het volle vertrouwen krijgt, hij ze er zo inprikt. En Maher staat nou ook niet echt bekend om zijn scoringsdrift.
Op zondag 6 januari 2013 19:06 schreef aad300 het volgende: Ik zou Wijnaldum niet te snel afschrijven. Het is vooral zijn rendement waar het nog weleens aan schort. Zul je zien dat wanneer hij naar een andere club gaat en wel het volle vertrouwen krijgt, hij ze er zo inprikt. En Maher staat nou ook niet echt bekend om zijn scoringsdrift.
Klopt die zorgt dat andere het doen, Wijnaldum geen van beide
Op zondag 6 januari 2013 19:06 schreef aad300 het volgende: Ik zou Wijnaldum niet te snel afschrijven. Het is vooral zijn rendement waar het nog weleens aan schort. Zul je zien dat wanneer hij naar een andere club gaat en wel het volle vertrouwen krijgt, hij ze er zo inprikt. En Maher staat nou ook niet echt bekend om zijn scoringsdrift.
Mwa, ben er bang voor. Ik vond Wijnaldum echt een onbegrijpelijke en dramatische aankoop.
PSV een begrip in Azië, niet dus, Philips wel uiteraard
Maar even serieus: Ik kan me goed voorstellen dat PSV er van de Nederlandse clubs er het beste voor staat in Azië, dankzij Hiddinku, Park en Lee. Allemaal relatief kortgeleden gebeurd en in de periode dat voetbal pas echt een beetje opkwam in die regio.
Maar even serieus: Ik kan me goed voorstellen dat PSV er van de Nederlandse clubs er het beste voor staat in Azië, dankzij Hiddinku, Park en Lee. Allemaal relatief kortgeleden gebeurd en in de periode dat voetbal pas echt een beetje opkwam in die regio.
Het Nederlands elftal kennen ze wel en ook de clubs zoals Ajax en PSV maar dat is natuurlijk geen begrip zijn, dat geldt alleen voor de PL en CL
Ik was zelf toevallig in BKK toen Ajax daar speelde in 94 en dat was het team wat later de CL won, er zat geen kip in het stadion
Mwa, ben er bang voor. Ik vond Wijnaldum echt een onbegrijpelijke en dramatische aankoop.
Makkelijk praten, en Strootman is dan een goede. Lekkere scoreboard journalistiek. Als Wijnaldum 50% van z'n kansen er had ingeschopt was het ineens een topaankoop.
Op maandag 7 januari 2013 09:24 schreef tompsv18 het volgende: Het stadion zit morgen ook helemaal vol voor de oefenwedstrijd, nog slechts 1.000 kaarten beschikbaar.
Niet verrassend, maar volgens het ED denkt Toivonen erover volgens seizoen ook nog bij PSV te blijven (zeker als CL gehaald wordt), maar zijn contract niet te verlengen. Dat is voor hem natuurlijk de ideale stap om zich in de kijker te spelen en een mooi contract ergens te krijgen.
Op maandag 7 januari 2013 09:52 schreef Lemming22 het volgende: Niet verrassend, maar volgens het ED denkt Toivonen erover volgens seizoen ook nog bij PSV te blijven (zeker als CL gehaald wordt), maar zijn contract niet te verlengen. Dat is voor hem natuurlijk de ideale stap om zich in de kijker te spelen en een mooi contract ergens te krijgen.
Hopen dat hij snel weer op de been is en dan verkopen deze zomer.
“@_Erik_Pieters_: Deze ochtend ontmoeting gehad met Keith Sweat tijden de @PSV training 😅 #warm ☀ #looptraining 🏃 #positiespel ⚽ #drinken #Thailand #Bangkok”
Op maandag 7 januari 2013 10:19 schreef Doublepain het volgende: “@thijsslegers: Persco voor wedstrijd SCG Muanthong-PSV. Gekkenhuis. Zo'n 60 Thaise journalisten applaudisseren voor #advocaat #strootman en #mertens”
En dat allemaal omdat Philips een begrip is in Azië
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Er gaan ook wel 17000 man in dat stadion, bij Feyenoord-AGOVV waren meer mensen
Bij Feyenoord - AGOVV zaten zoveel mensen omdat zowel mannen als vrouwen opgewonden raken van de buikspieren van Graziano. Dat hele stadion is gevuld met testosteron en dus met harde lullen en natte slipjes van die Italiaan.
[ Bericht 22% gewijzigd door Lyrebird op 07-01-2013 12:46:48 ]
“@thijsslegers: Stadion morgen ram uitverkocht. Muanthong verkoopt zelfs plaatsen op de trappen en buiten stadion komt een scherm voor fans zonder ticket”
Straks met zijn allen op een bootje door de grachten
Heb een beetje rond gevraagd hier, iedereen die ik spreek is zeer lovend over Hiljemark. Zijn vooral verbaasd dat hij zo goedkoop was en vinden hem 1 van de grootste Zweedse talenten.
Op maandag 7 januari 2013 13:45 schreef GotenSSJ het volgende: Heb een beetje rond gevraagd hier, iedereen die ik spreek is zeer lovend over Hiljemark. Zijn vooral verbaasd dat hij zo goedkoop was en vinden hem 1 van de grootste Zweedse talenten.
Nou, ik ben benieuwd
Ben ook heel benieuwd. Kan niet wachten om hem aan het werk te zien, schijnt een hele veelzijdige middenvelder te zijn toch? Gaat PSV hem dan meer als controleur of als aanvallende middenvelder gebruiken? kortom: is hij een v. Bommel, een Strootman (Dynamisch) of een Toivonen?
Ben ook heel benieuwd. Kan niet wachten om hem aan het werk te zien, schijnt een hele veelzijdige middenvelder te zijn toch? Gaat PSV hem dan meer als controleur of als aanvallende middenvelder gebruiken? kortom: is hij een v. Bommel, een Strootman (Dynamisch) of een Toivonen?
Laten we eerst eens kijken of hij uberhaupt wel gebruikt gaat worden.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Laten we eerst eens kijken of hij uberhaupt wel gebruikt gaat worden.
Stond Strootman niet op scherp qua gele kaarten? Die loopt dit seizoen sowieso nog wel een keer tegen een schorsing aan dus dan heb je in ieder geval deze jongen achter de hand.
Stond Strootman niet op scherp qua gele kaarten? Die loopt dit seizoen sowieso nog wel een keer tegen een schorsing aan dus dan heb je in ieder geval deze jongen achter de hand.
Ja klopt wel inderdaad. Stroot en Bommel zullen elkaar nog wel een paar keer gaan afwisselen op het strafbankje.
Ben hoe dan ook wel blij met deze aankoop, lijkt me een goede voetballer en bovendien gewoon een sypmathieke knul in z'n interviews.
Wat staat er nog meer op de planning wat transfers betreft? Vraag me af of Maher wel verstandig is, dan moet Wijnaldum sowieso weg. En wat te denken van een goede verdediger?
Type Stroot inderdaad. Wel iets opportunistischer en aanvallender ingesteld.
Het wordt tijd dat ze in Eindhoven moneyball gaan spelen.
PSV kennende met jonge spelers aankopen is de kans groter dattie met 3 invalbeurten over een paar jaar via de achterdeur vertrekt dam dat we hem veelvuldig aan het werk gaan zien.
PSV kennende met jonge spelers aankopen is de kans groter dattie met 3 invalbeurten over een paar jaar via de achterdeur vertrekt dam dat we hem veelvuldig aan het werk gaan zien.
Hoezo? Met wie gebeurt dat dan op dit moment? Ik ben er van overtuigd dat de beste spelen. PSV is een voetbalclub, geen liefdadigheidsorganisatie. De beste spelen, de zwakken vallen af.
Wat een trollen-onzin. Als er iets is wat PSV altijd goed heeft gedaan dan is het wel het kopen van jonge talenten en deze op de juiste manier brengen. Je kunt kritiek hebben op de eigen jeugd, maar oog voor talent hebben ze bij PSV altijd gehad. Natuurlijk zaten daar ook misperen tussen, maar jongens als Romario, Ronaldo en recenter Farfan en Dzudszak zijn nu niet bepaald mislukt.
De basis van PSV is juist al decennia lang het kopen van spelers die vlak voor hun doorbraak staan, net als Hiljemark nu. Kennelijk was het comfortabel onder je steen de afgelopen 20 jaar?
Wat een trollen-onzin. Als er iets is wat PSV altijd goed heeft gedaan dan is het wel het kopen van jonge talenten en deze op de juiste manier brengen. Je kunt kritiek hebben op de eigen jeugd, maar oog voor talent hebben ze bij PSV altijd gehad. Natuurlijk zaten daar ook misperen tussen, maar jongens als Romario, Ronaldo en recenter Farfan en Dzudszak zijn nu niet bepaald mislukt.
De basis van PSV is juist al decennia lang het kopen van spelers die vlak voor hun doorbraak staan, net als Hiljemark nu. Kennelijk was het comfortabel onder je steen de afgelopen 20 jaar?
Hij doelt waarschijnlijk op Wijnaldum. Hoe jammer ik het ook vind voor hem, als hij de 2de helft niet een stuk beter presteert dan is het gewoon einde verhaal. Nogmaals; PSV is een Nederlandse topclub, geen liefdadigheidsvereniging waar iedereen gelijke speeltijd krijgt.
Juist. Jullie hebben er zelfs de EC1 mee gewonnen (Koeman, Gullit)
PSV heeft altijd een selectie gehad met veel spelers die op jonge leeftijd gehaald zijn en zich bij PSV naar de top hebben ontwikkeld. En af en toe zat daar ook een speler uit de eigen jeugd bij. De ontwikkeling is alleen dat die spelers vroeger uit de regio kwamen, later uit heel Nederland, daarna uit buurlanden, vervolgens uit Zuid-Amerika en nu weer voornamelijk uit Nederland en andere Europese competities. Vaak ontwikkelen deze spelers zich tot degelijke spelers voor PSV, soms tot internationale supertalenten en soms gebeurt er helemaal niets omdat een speler niet bij de club past, of gewoon in zijn belangrijkste ontwikkelingsjaren stil komt te staan. Dat is het risico van deze manier van scouten.
Het rijtje spelers dat bij PSV geslaagd is en een aandeel heeft gehad in successen en vervolgens een goede carrièrestap heeft kunnen maken is echter lang genoeg om dit een goede strategie te noemen. Zeker als we daar in de komende jaren, net als in de jaren 80, weer een flink aandeel eigen (of regionale) jeugd in onder kunnen brengen. Tuurlijk, we zijn al een paar jaar geen kampioen, maar de succesjaren onder Hiddink (hoe financieel onverantwoord dan ook) waren ook gebaseerd op jonge talenten die bij PSV tot ontwikkeling zijn gekomen.
Ik zeg niet dat de ‘methode’-PSV de beste of de mooiste manier is. Ik ben zelf ook wel eens jaloers op een club als Ajax waar jonge talenten in hetzelfde systeem worden klaargestoomd en vrijwel naadloos de plek van hun voorgangen innemen als die een transfer weet te maken. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te begrijpen dat PSV een ander DNA heeft en een dergelijke manier van werken ten eerste moet ontwikkelen en ten tweede ook zijn grenzen kent. Niet voor niets grijpt Ajax nu ook elke jonge speler die ze kunnen krijgen om hun eigen falende jeugdopleiding aan tevullen.
Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef Hoppahoppa het volgende: PSV heeft altijd een selectie gehad met veel spelers die op jonge leeftijd gehaald zijn en zich bij PSV naar de top hebben ontwikkeld. En af en toe zat daar ook een speler uit de eigen jeugd bij. De ontwikkeling is alleen dat die spelers vroeger uit de regio kwamen, later uit heel Nederland, daarna uit buurlanden, vervolgens uit Zuid-Amerika en nu weer voornamelijk uit Nederland en andere Europese competities. Vaak ontwikkelen deze spelers zich tot degelijke spelers voor PSV, soms tot internationale supertalenten en soms gebeurt er helemaal niets omdat een speler niet bij de club past, of gewoon in zijn belangrijkste ontwikkelingsjaren stil komt te staan. Dat is het risico van deze manier van scouten.
Het rijtje spelers dat bij PSV geslaagd is en een aandeel heeft gehad in successen en vervolgens een goede carrièrestap heeft kunnen maken is echter lang genoeg om dit een goede strategie te noemen. Zeker als we daar in de komende jaren, net als in de jaren 80, weer een flink aandeel eigen (of regionale) jeugd in onder kunnen brengen. Tuurlijk, we zijn al een paar jaar geen kampioen, maar de succesjaren onder Hiddink (hoe financieel onverantwoord dan ook) waren ook gebaseerd op jonge talenten die bij PSV tot ontwikkeling zijn gekomen.
Ik zeg niet dat de ‘methode’-PSV de beste of de mooiste manier is. Ik ben zelf ook wel eens jaloers op een club als Ajax waar jonge talenten in hetzelfde systeem worden klaargestoomd en vrijwel naadloos de plek van hun voorgangen innemen als die een transfer weet te maken. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te begrijpen dat PSV een ander DNA heeft en een dergelijke manier van werken ten eerste moet ontwikkelen en ten tweede ook zijn grenzen kent. Niet voor niets grijpt Ajax nu ook elke jonge speler die ze kunnen krijgen om hun eigen falende jeugdopleiding aan tevullen.
Idd, mee eens. Een tijdje geleden heb ik iets met ongeveer de gelijke strekking geschreven. PSV doet het anders dan Ajax, maar PSV heeft het altijd al anders gedaan dan Ajax. Dat betekent niet dat er geen filosofie, strategie, gedachte of eigen identiteit aanwezig is, het betekent alleen dat er voor iets anders gekozen wordt. Toch wordt PSV ineens massaal weggezet als 'koopclub zonder ziel, identiteit en historie', wat gewoon de grootst mogelijke kul is. De consensus is nu ineens dat je het moet doen op de manier van Ajax en in iets mindere mate Feyenoord, iets wat ook maar weer tot stand is gekomen door pure noodzaak. Het kan goed zijn dat het voor beide clubs goed gaat uitwerken, maar tot dusver is er nog absoluut niet bewezen dat dit de juiste keuze is en dat een andere keuze (zoals PSV het doet) niet ook succesvol kan zijn. Het is in ieder geval niet zo dat de afgelopen twee kampioenschappen van Ajax een direct voortvloeisel waren van de 'nieuwe gedachtegang', daarvoor was het algemene niveau van de toppers gewoonweg te pover. Terechte kampioenschappen, dat wel, want Ajax heeft daar optimaal van geprofiteerd.
Waar ik me wel absoluut zorgen over maak is patsertje Brands. Hij heeft tot nu toe (en dat gaat ook niet meer komen) bepaald geen goede invulling gegeven aan de, zoals jij omschrijft, 'methode PSV', en past daar ook gewoon totaal niet bij. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me daar ook behoorlijk op verkeken heb, ik dacht dat het wel een goede voor PSV zou worden. Helaas is niets minder waar. Ik weet ondertussen ook niet meer of ik heel hard moet gaan lachen of juist janken als ik soortgelijke berichten als die over Maher naar buiten komen lees. Het is precies die bord-op-de-schoot-scouting (mooie uitdrukking - niet zelf bedacht, maar volgens mij hier op Fok een keer gelezen) waarbij structureel te veel betaald wordt die ik verachtelijk vind. Het is ook de manier die ik van Ajax zo haatte toen ze zowat heel Groningen en Heerenveen leegplukte, uiteindelijk is het voor hun ook verre van succesvol gebleken. Ik zie dus graag dat hier zo snel als mogelijk mee gebroken wordt en dus dat Brands op zeer korte termijn eruit vliegt. Brands is zowel op technisch als op imagotechnisch vlak volledig door de mand gezakt. PSV zou er per direct veel beter van worden als die flapdrol de club verlaat.
Het gaat ook wel eens goed ja. Maar het gros van de aankopen van een paar ton tot 2/3/4 miljoen die mislukken hopeloos.
En ik ben geen trol. Had vroeger een seizoenskaart en bezoek nog steeds regelmatig wedstrijden, heb niet onder een steen geleefd.
Het gaat ook wel eens goed ja. Maar het gros van de aankopen van een paar ton tot 2/3/4 miljoen die mislukken hopeloos.
En ik ben geen trol. Had vroeger een seizoenskaart en bezoek nog steeds regelmatig wedstrijden, heb niet onder een steen geleefd.
Los van het feit dat ik het niet met je eens ben, want zo groot is die lijst met falers niet, hoeven ook niet alle spelers in die filosofie te slagen. Uiteindelijk hoeven er alleen maar genoeg te slagen om een goed elftal op de been te krijgen en om de kosten van de aankopen in totaal terug te verdienen. Buiten de periode Hiddink is dat altijd gelukt. Op dit moment wordt er, en dat ben ik met vivelafete hierboven eens, te veel betaald door Brands voor de binnenlandse transfers en dat is een groot risico waar ik me zorgen over maak. Niet over andere aankopen zoals deze Hiljemark. Ik weet gewoon dat deze jongen elke euro dubbel en dwars waard is en dat terug gaat betalen, net zoals vele andere dat voor hem hebben gedaan.
Doorgaans zorgt de ‘methode PSV’ voor een sterk elftal dat mee doet om de prijzen. Net als de ‘methode Ajax’ dat in Amsterdam doet. Over Feyenoord hoeven we het niet te hebben, dat het daar nu draait is louter geluk bij een ongeluk. 9 van de 10 spelers in het eerste hadden daar niet gestaan als de club niet op een haar na failliet was gegaan.
Mijn ideaal is een combinatie van die twee methodes. Waarbij PSV duidelijker scout op posities waar ook echt spelers nodig zijn en die passen binnen een bepaalde spelfilosofie die ook overeind blijft als er een nieuwe trainer komt, zodat je jeugdspelers met een duidelijk pakket aan opdrachten kunt opleiden zoals dat bij Ajax gebeurt. Als je daardoor ook meer spelers met roots in de regio kunt brengen is dat helemaal mooi, maar het gaat vooral om herkenbaar voetbal en dat heeft PSV al jaren niet meer. En toen ze het hadden, was het wel effectief, maar niet mooi. Vul dat aan met goede spelers die je in het buitenland scout en de grootste talenten van de eredivisie en je kunt in de Europese subtop mee.
Zowel Twente als AZ hebben voor hun kampioenschappen de methode PSV toegpast, niet de methode Ajax/Feyenoord.
Om met talenten CL voetbal te halen, heb je a) een enorme hoeveelheid talenten nodig en b) de mogelijkheden om ze vast te houden. In het westen van het land wonen IMHO meer getalenteerde voetballers. PSV vist in een kleinere vijver, en als er al een talent gevangen wordt, verkast die om wat voor een reden dan ook op jonge leeftijd.
Talenten opleiden is een nobel streven, maar uiteindelijk telt wie de competitie wint. MI kan dat door een goed team bij elkaar te kopen, eventueel aangevuld door eigen talenten. Maar reken er niet op dat je genoeg talenten bij elkaar op kunt leiden.
Op maandag 7 januari 2013 16:22 schreef Hoppahoppa het volgende: Over Feyenoord hoeven we het niet te hebben, dat het daar nu draait is louter geluk bij een ongeluk. 9 van de 10 spelers in het eerste hadden daar niet gestaan als de club niet op een haar na failliet was gegaan.
Is HMF trouwens weer geband ofzo? Als hij dit nl. zou lezen zou er toch een postdiarree in dit topic komen en het is de laatste tijd zo rustig.
Ben het trouwens met je eens over Feyenoord. Helemaal geluk is het natuurlijk nooit, maar op dit moment valt het bij Feyenoord en Koeman ( ) allemaal even precies goed. Zie ze alsnog niet serieus meedoen voor de titel.
Feyenoord heeft gewoon wel een hele goede jeugdopleiding en dat daar nu onevenredig veel goede spelers vandaan komen is ook wel een factor geluk. Want je bent altijd afhankelijk van wat binnenkomt. Maar er komen daar wel spelers door die echt heel lang bij de club lopen. Dat ze twee keer raakprikken met een huurling spits is meer geluk dan al die talenten.
Hij is toch iets van 20? Zo jong is dat dus niet. Er is wel eens een hele rits van spelers van die leeftijd (half Jong Oranje speelde toen bij PSV, de lichting Bommel, Bruggink, Bouma, Hofland) gekocht waarmee PSV vervolgens jarenlang domineerde.
Kortom, ik denk dat dit wel een serieuzere aankoop is. Hij moet er wel snel staan, want Advocaat is inderdaad niet van het bouwen....
Op maandag 7 januari 2013 17:11 schreef rubbereend het volgende: Feyenoord heeft gewoon wel een hele goede jeugdopleiding en dat daar nu onevenredig veel goede spelers vandaan komen is ook wel een factor geluk. Want je bent altijd afhankelijk van wat binnenkomt. Maar er komen daar wel spelers door die echt heel lang bij de club lopen. Dat ze twee keer raakprikken met een huurling spits is meer geluk dan al die talenten.
En ze zijn niet zo wisselvallig. Pakken de puntjes tegen de kleintjes. Veel spelers die ze erin hebben staan zijn gewoon verschrikkelijk matig, normaal zouden die niet bij iets beters dan een middenmoter spelen.
Bij Feyenoord is het inderdaad die twee keer dat ze raakgeschoten hebben met een hiirling spits. Je ziet ze ook gewoon simpel kick and rush spelen. In Nederland kom je daar ook op de langere termijn gewoon mee weg tegenwoordig. Maar goed, Feyenoorders moeten ook eerlijk zijn: Het is een onwijs grote club met een onwijs grote aanhang. Maar hoe zit het met de kampioenskansen? Die zijn afwezig. Terwijl dàt de norm zou moeten zijn voor een club als Feyenoord.
Op maandag 7 januari 2013 17:27 schreef Xaobotnik het volgende: Bij Feyenoord is het inderdaad die twee keer dat ze raakgeschoten hebben met een hiirling spits. Je ziet ze ook gewoon simpel kick and rush spelen. In Nederland kom je daar ook op de langere termijn gewoon mee weg tegenwoordig. Maar goed, Feyenoorders moeten ook eerlijk zijn: Het is een onwijs grote club met een onwijs grote aanhang. Maar hoe zit het met de kampioenskansen? Die zijn afwezig. Terwijl dàt de norm zou moeten zijn voor een club als Feyenoord.
Hoe vaak worden ze nou eigenlijk kampioen? Uiteindelijk blijft het de eeuwige afhaker.
Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef Lyrebird het volgende: Zowel Twente als AZ hebben voor hun kampioenschappen de methode PSV toegpast, niet de methode Ajax/Feyenoord.
Om met talenten CL voetbal te halen, heb je a) een enorme hoeveelheid talenten nodig en b) de mogelijkheden om ze vast te houden. In het westen van het land wonen IMHO meer getalenteerde voetballers. PSV vist in een kleinere vijver, en als er al een talent gevangen wordt, verkast die om wat voor een reden dan ook op jonge leeftijd.
Talenten opleiden is een nobel streven, maar uiteindelijk telt wie de competitie wint. MI kan dat door een goed team bij elkaar te kopen, eventueel aangevuld door eigen talenten. Maar reken er niet op dat je genoeg talenten bij elkaar op kunt leiden.
Ongeveer hetzelfde heb ik hier 2 weken geleden oid ook gepost. Je moet de aanpak van Ajax en Feyenoord niet romantiseren, al doen ze dat zelf wel graag, ongeacht op welke manier telt aan het eind van de rit wie er boven aanstaat.
Ongeveer hetzelfde heb ik hier 2 weken geleden oid ook gepost. Je moet de aanpak van Ajax en Feyenoord niet romantiseren, al doen ze dat zelf wel graag, ongeacht op welke manier telt aan het eind van de rit wie er boven aanstaat.
Uiteindelijk is zelf opleiden ook voor PSV noodzakelijk, je kan eenvoudigweg niet de hoofdprijs blijven betalen voor spelers van een lager niveau dan met een goeie opleiding realiseerbaar, echte toppers zal je moeten blijven (bij)kopen, is toch niets romantisch aan?
Het zijn ook de succes die opvallen van de ander hè. Dat Mats Rits als het talent van België binnenkwam en het niet redde vanuit de jeugd bij Ajax verdwijnt in de marge.
Uiteindelijk is zelf opleiden ook voor PSV noodzakelijk, je kan eenvoudigweg niet de hoofdprijs blijven betalen voor spelers van een lager niveau dan met een goeie opleiding realiseerbaar, echte toppers zal je moeten blijven (bij)kopen, is toch niets romantisch aan?
Vind ik wel. Uit de posts op dit forum in ieder geval lijkt het zo te zien dat alles uit eigen jeugd moet komen en anders niet meer mag kosten dan 3 tientjes en een gevulde koek. Dat vind ik de situatie romantiseren. Voor goede spelers betaal je nou eenmaal wat (of veel), sommige redden het, sommige redden het niet.
Nu heeft PSV Depay, Locadia en Zoet als echte talenten uit de jeugd die op dit niveau meekunnen. Dat is gewoon goed van PSV, zal in de toekomst meer worden maar we kunnen niet 123 ineens allemaal toptalenten opleiden. Zoiets heeft tijd nodig en PSV haalt nu alleen maar -22 spelers binnen, wat gewoon goed van PSV is. Kost misschien wat meer, maar in de toekomst zal PSV er gewoon veel profijt van hebben. Financieel en sportief.
Elk jaar 10 miljoen aan opleidingen uitgeven waarna je beste talenten weggeplukt worden schiet anders ook niet echt op.
Hoe vaak worden ze nou eigenlijk kampioen? Uiteindelijk blijft het de eeuwige afhaker.
Laatste keer was alweer in '99, daarvoor in '93 en daarvoor in '84 ofzo als ik me niet vergis? Dat zijn geen beste statistieken. Maar een aantal jaar geleden was het wel gewoon een toplub in Nederland. Nu is men Feyenoord al aan het complimenteren alleen maar omdat ze meedoen. Gaat nergens over natuurlijk. Zou er als Feyenoordsupporter ook niet blij mee zijn. Tenzij je inderdaad genoegen neemt met een tweederangs rol.
Laatste keer was alweer in '99, daarvoor in '93 en daarvoor in '84 ofzo als ik me niet vergis? Dat zijn geen beste statistieken. Maar een aantal jaar geleden was het wel gewoon een toplub in Nederland. Nu is men Feyenoord al aan het complimenteren alleen maar omdat ze meedoen. Gaat nergens over natuurlijk. Zou er als Feyenoordsupporter ook niet blij mee zijn. Tenzij je inderdaad genoegen neemt met een tweederangs rol.
Dat nemen ze ook. Zie het ware volksfeest na een 2de plek vorig jaar.
Makkelijk praten, en Strootman is dan een goede. Lekkere scoreboard journalistiek. Als Wijnaldum 50% van z'n kansen er had ingeschopt was het ineens een topaankoop.
Ik riep dat gelukkig al voordat hij kwam. Ik vond hem bij Feyenoord al een speeltuinvoetballer, veel te grillig en onrustig.
gezien het beleid rond de keepers is dat volgens mij wel de bedoeling. Maar dat zullen ze natuurlijk aan de trainer overlaten. Maar dat zal wel de bedoeling zijn.
Inderdaad. Alleen zijn de twee die jij noemt pas een paar jaar in opkomst en harkte Feyenoord de afgelopen 30 jaar 3 keer een kampioenschap binnen. Dan spreek je niet meer van een topclub, vind ik.
Inderdaad. Alleen zijn de twee die jij noemt pas een paar jaar in opkomst en harkte Feyenoord de afgelopen 30 jaar 3 keer een kampioenschap binnen. Dan spreek je niet meer van een topclub, vind ik.
Feyenoord is geen gevaar volgens hem omdat ze de laatste jaren niet presteerde, alsof dat hun huidige elftal zwakker maakt ofzo. Vorig jaar zijn ze nog gewoon boven PSV geëindigd. En dan zeggen dat ze geen topclub meer zijn omdat ze 3 keer kampioen zijn geworden in de afgelopen 30 jaar. Als dat je enige criterium is voor een topclub dan snap je er niet zo veel van. Sowieso of dat nou een feit is ja of nee maakt dat ze niet minder gevaarlijk dit jaar.
Feyenoord is geen gevaar volgens hem omdat ze de laatste jaren niet presteerde, alsof dat hun huidige elftal zwakker maakt ofzo. Vorig jaar zijn ze nog gewoon boven PSV geëindigd. En dan zeggen dat ze geen topclub meer zijn omdat ze 3 keer kampioen zijn geworden in de afgelopen 30 jaar. Als dat je enige criterium is voor een topclub dan snap je er niet zo veel van. Sowieso of dat nou een feit is ja of nee maakt dat ze niet minder gevaarlijk dit jaar.
Nottingham Forest, Leeds en HSV zijn toch ook geen topclubs meer. Om maar iets te noemen. Om topclub te zijn moet je prijzen pakken, Feyenoord staat daarmee op dezelfde hoogte als Twente en AZ bijv. (De laatste jaren, als je het over historische topclubs gaat hebben is het wat anders)
Neemt niet weg dat ze dit jaar gewoon kampioen zouden kunnen worden inderdaad.
Op maandag 7 januari 2013 17:11 schreef rubbereend het volgende: Feyenoord heeft gewoon wel een hele goede jeugdopleiding en dat daar nu onevenredig veel goede spelers vandaan komen is ook wel een factor geluk. Want je bent altijd afhankelijk van wat binnenkomt. Maar er komen daar wel spelers door die echt heel lang bij de club lopen. Dat ze twee keer raakprikken met een huurling spits is meer geluk dan al die talenten.
Juist, ze zitten er al sinds de F-jes, een goeie jeugdscouting is ook gewoon onderdeel van een jeugdopleiding. Geluk valt wel mee.