Hij doelt waarschijnlijk op Wijnaldum. Hoe jammer ik het ook vind voor hem, als hij de 2de helft niet een stuk beter presteert dan is het gewoon einde verhaal. Nogmaals; PSV is een Nederlandse topclub, geen liefdadigheidsvereniging waar iedereen gelijke speeltijd krijgt.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat een trollen-onzin. Als er iets is wat PSV altijd goed heeft gedaan dan is het wel het kopen van jonge talenten en deze op de juiste manier brengen. Je kunt kritiek hebben op de eigen jeugd, maar oog voor talent hebben ze bij PSV altijd gehad. Natuurlijk zaten daar ook misperen tussen, maar jongens als Romario, Ronaldo en recenter Farfan en Dzudszak zijn nu niet bepaald mislukt.
De basis van PSV is juist al decennia lang het kopen van spelers die vlak voor hun doorbraak staan, net als Hiljemark nu. Kennelijk was het comfortabel onder je steen de afgelopen 20 jaar?
Juist. Jullie hebben er zelfs de EC1 mee gewonnen (Koeman, Gullit)quote:Op maandag 7 januari 2013 14:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat een trollen-onzin. Als er iets is wat PSV altijd goed heeft gedaan dan is het wel het kopen van jonge talenten en deze op de juiste manier brengen. Je kunt kritiek hebben op de eigen jeugd, maar oog voor talent hebben ze bij PSV altijd gehad. Natuurlijk zaten daar ook misperen tussen, maar jongens als Romario, Ronaldo en recenter Farfan en Dzudszak zijn nu niet bepaald mislukt.
De basis van PSV is juist al decennia lang het kopen van spelers die vlak voor hun doorbraak staan, net als Hiljemark nu. Kennelijk was het comfortabel onder je steen de afgelopen 20 jaar?
Gullit zat niet in dat teamquote:Op maandag 7 januari 2013 14:54 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Juist. Jullie hebben er zelfs de EC1 mee gewonnen (Koeman, Gullit)
Daar vergis ik me steeds inquote:
Torres en Reina deden wel mee.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:58 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Daar vergis ik me steeds inBlijft Koeman, en mijn stelling, dus verder toch redelijk overeind staan.
quote:Op maandag 7 januari 2013 15:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Morgen wordt PSV live uitgezonden13.30 @ EL
Idd, mee eens. Een tijdje geleden heb ik iets met ongeveer de gelijke strekking geschreven.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
PSV heeft altijd een selectie gehad met veel spelers die op jonge leeftijd gehaald zijn en zich bij PSV naar de top hebben ontwikkeld. En af en toe zat daar ook een speler uit de eigen jeugd bij. De ontwikkeling is alleen dat die spelers vroeger uit de regio kwamen, later uit heel Nederland, daarna uit buurlanden, vervolgens uit Zuid-Amerika en nu weer voornamelijk uit Nederland en andere Europese competities. Vaak ontwikkelen deze spelers zich tot degelijke spelers voor PSV, soms tot internationale supertalenten en soms gebeurt er helemaal niets omdat een speler niet bij de club past, of gewoon in zijn belangrijkste ontwikkelingsjaren stil komt te staan. Dat is het risico van deze manier van scouten.
Het rijtje spelers dat bij PSV geslaagd is en een aandeel heeft gehad in successen en vervolgens een goede carričrestap heeft kunnen maken is echter lang genoeg om dit een goede strategie te noemen. Zeker als we daar in de komende jaren, net als in de jaren 80, weer een flink aandeel eigen (of regionale) jeugd in onder kunnen brengen. Tuurlijk, we zijn al een paar jaar geen kampioen, maar de succesjaren onder Hiddink (hoe financieel onverantwoord dan ook) waren ook gebaseerd op jonge talenten die bij PSV tot ontwikkeling zijn gekomen.
Ik zeg niet dat de ‘methode’-PSV de beste of de mooiste manier is. Ik ben zelf ook wel eens jaloers op een club als Ajax waar jonge talenten in hetzelfde systeem worden klaargestoomd en vrijwel naadloos de plek van hun voorgangen innemen als die een transfer weet te maken. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te begrijpen dat PSV een ander DNA heeft en een dergelijke manier van werken ten eerste moet ontwikkelen en ten tweede ook zijn grenzen kent. Niet voor niets grijpt Ajax nu ook elke jonge speler die ze kunnen krijgen om hun eigen falende jeugdopleiding aan tevullen.
Het gaat ook wel eens goed ja. Maar het gros van de aankopen van een paar ton tot 2/3/4 miljoen die mislukken hopeloos.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Los van het feit dat ik het niet met je eens ben, want zo groot is die lijst met falers niet, hoeven ook niet alle spelers in die filosofie te slagen. Uiteindelijk hoeven er alleen maar genoeg te slagen om een goed elftal op de been te krijgen en om de kosten van de aankopen in totaal terug te verdienen. Buiten de periode Hiddink is dat altijd gelukt. Op dit moment wordt er, en dat ben ik met vivelafete hierboven eens, te veel betaald door Brands voor de binnenlandse transfers en dat is een groot risico waar ik me zorgen over maak. Niet over andere aankopen zoals deze Hiljemark. Ik weet gewoon dat deze jongen elke euro dubbel en dwars waard is en dat terug gaat betalen, net zoals vele andere dat voor hem hebben gedaan.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het gaat ook wel eens goed ja. Maar het gros van de aankopen van een paar ton tot 2/3/4 miljoen die mislukken hopeloos.
En ik ben geen trol. Had vroeger een seizoenskaart en bezoek nog steeds regelmatig wedstrijden, heb niet onder een steen geleefd.
Is HMF trouwens weer geband ofzo? Als hij dit nl. zou lezen zou er toch een postdiarree in dit topic komen en het is de laatste tijd zo rustig.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
Over Feyenoord hoeven we het niet te hebben, dat het daar nu draait is louter geluk bij een ongeluk. 9 van de 10 spelers in het eerste hadden daar niet gestaan als de club niet op een haar na failliet was gegaan.
Hij is toch iets van 20? Zo jong is dat dus niet. Er is wel eens een hele rits van spelers van die leeftijd (half Jong Oranje speelde toen bij PSV, de lichting Bommel, Bruggink, Bouma, Hofland) gekocht waarmee PSV vervolgens jarenlang domineerde.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:14 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
PSV kennende met jonge spelers aankopen is de kans groter dattie met 3 invalbeurten over een paar jaar via de achterdeur vertrekt dam dat we hem veelvuldig aan het werk gaan zien.
En ze zijn niet zo wisselvallig. Pakken de puntjes tegen de kleintjes. Veel spelers die ze erin hebben staan zijn gewoon verschrikkelijk matig, normaal zouden die niet bij iets beters dan een middenmoter spelen.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:11 schreef rubbereend het volgende:
Feyenoord heeft gewoon wel een hele goede jeugdopleiding en dat daar nu onevenredig veel goede spelers vandaan komen is ook wel een factor geluk. Want je bent altijd afhankelijk van wat binnenkomt. Maar er komen daar wel spelers door die echt heel lang bij de club lopen. Dat ze twee keer raakprikken met een huurling spits is meer geluk dan al die talenten.
Hoe vaak worden ze nou eigenlijk kampioen? Uiteindelijk blijft het de eeuwige afhaker.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:27 schreef Xaobotnik het volgende:
Bij Feyenoord is het inderdaad die twee keer dat ze raakgeschoten hebben met een hiirling spits. Je ziet ze ook gewoon simpel kick and rush spelen. In Nederland kom je daar ook op de langere termijn gewoon mee weg tegenwoordig. Maar goed, Feyenoorders moeten ook eerlijk zijn: Het is een onwijs grote club met een onwijs grote aanhang. Maar hoe zit het met de kampioenskansen? Die zijn afwezig. Terwijl dāt de norm zou moeten zijn voor een club als Feyenoord.
Nice, eens kijken hoe ze het 90 minuten volhouden bij +/- 35 gradenquote:Op maandag 7 januari 2013 15:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Morgen wordt PSV live uitgezonden13.30 @ EL
Ongeveer hetzelfde heb ik hier 2 weken geleden oid ook gepost. Je moet de aanpak van Ajax en Feyenoord niet romantiseren, al doen ze dat zelf wel graag, ongeacht op welke manier telt aan het eind van de rit wie er boven aanstaat.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef Lyrebird het volgende:
Zowel Twente als AZ hebben voor hun kampioenschappen de methode PSV toegpast, niet de methode Ajax/Feyenoord.
Om met talenten CL voetbal te halen, heb je a) een enorme hoeveelheid talenten nodig en b) de mogelijkheden om ze vast te houden. In het westen van het land wonen IMHO meer getalenteerde voetballers. PSV vist in een kleinere vijver, en als er al een talent gevangen wordt, verkast die om wat voor een reden dan ook op jonge leeftijd.
Talenten opleiden is een nobel streven, maar uiteindelijk telt wie de competitie wint. MI kan dat door een goed team bij elkaar te kopen, eventueel aangevuld door eigen talenten. Maar reken er niet op dat je genoeg talenten bij elkaar op kunt leiden.
het is daar 6 uur later, zal wat minder zijn 28 of zoquote:Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Nice, eens kijken hoe ze het 90 minuten volhouden bij +/- 35 graden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |