abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121134027
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Mahaarbaal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Meet: Vrijdag 28 december 18.00 op Amsterdam Zuid (WTC). Aanwezigen:

• Maharbal
• Eriksd
• Keyos
• Actaeon
• De_Fietser
• Pax
• Yreal

Dresscode: Suit up!
pi_121134085
Ik ga gewoon van tevoren een beetje kijken wat de goede restaurants rond Disney zijn. Zolang er maar 1 dag steak bij zit vind ik alles best (zit in Hotel New York en volgens mij zit daar een geweldig restaurant in,ook daar maar eens even naar kijken).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121134094
@ t

Nee, ik ben liever in parijs dan dat ik in Amsterdam ben. Dat ik daar dan gewoon een broodje moet eten, het zal me wat. Als ik door niet in restuarants te eten, wel naar parijs kan is dat een offer dat ik graag maak.
pi_121134112
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Keyos het volgende:
Ik ga gewoon van tevoren een beetje kijken wat de goede restaurants rond Disney zijn. Zolang er maar 1 dag steak bij zit vind ik alles best (zit in Hotel New York en volgens mij zit daar een geweldig restaurant in,ook daar maar eens even naar kijken).
Het beste blijft de inventions. Ga je met je vriendin?
pi_121134190
Overigens zou het met niet verbazen als de prijzen in de Mac ook flink hoger zijn dan elders. Sowieso is vaak mac eten echt ranzig :') Heel af en toe. Het is net drugs
pi_121134293
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het beste blijft de inventions. Ga je met je vriendin?
Yes, voor het eerst dat wij eens een vakantie pakken dus gaan het er gelijk goed van nemen (en dan na terugkomst gelijk blokken voor een tentamen strafrecht later die week).

Ik zal eens kijken bij dat restaurant, bedankt voor de tip in ieder geval!

Edit: Aardig dure grap i.v.m de andere restaurants :D .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121134349
Ik word zo depressief van die inkomstenbelasting
pi_121134493
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:42 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yes, voor het eerst dat wij eens een vakantie pakken dus gaan het er gelijk goed van nemen (en dan na terugkomst gelijk blokken voor een tentamen strafrecht later die week).

Ik zal eens kijken bij dat restaurant, bedankt voor de tip in ieder geval!
Ha, als ze een disney fan is, wordt ze helemaal gek. De inventions zit bovenin de ingang van disney. In het hotel zeg maar. Loop daar sowieso elke dag even binnen. In de centrale hal (boven) elke ochtend en middag een foto momentje.

De inventions is het buffet, en DE beste plek om foto's met disney figuren te krijgen. Hier komen ze echt rustig aan je tafeltje en het is allemaal leuk leuk. Buiten moeten ze worden beveiligd of moet je zelfs in de rij wachten..

En het eten is echt geweldig !! ik haat vis en heb me er vol geschranst aan vis :+ En aan jelly. :+ Totdat goofy bij mij aan tafel zat zich te verwonderen over hoeveel ik wel niet kan eten O+

De keerzijde kan je zelf denk ik ook wel raden ;(
pi_121134549
Ik ben naar Disneyland geweest en in mijn herinnering vond ik het best leuk maar volgens mijn ouders vond ik er helemaal geen reet aan.
pi_121134659
Nooit geweest ;(
pi_121134663
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:48 schreef Tchock het volgende:
Ik ben naar Disneyland geweest en in mijn herinnering vond ik het best leuk maar volgens mijn ouders vond ik er helemaal geen reet aan.
Sowieso dat ik daar ook pas heen ga met mijn evt kids als ze een jaartje of 8-10 zijn. Wat een drama's met die kids altijd. Helemaal dat we dus in de inventions waren. Zat er een pa met zijn tweelingdochters en die deden het in hun broek voor elke figuur dat langs kwam.

Had de beste man dus 88 euro betaald voor een bordje spagethi en 2 kipnuggets.
pi_121134690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Paxcon het volgende:
Nooit geweest ;(
5x nu :@
pi_121134695
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sowieso dat ik daar ook pas heen ga met mijn evt kids als ze een jaartje of 8-10 zijn. Wat een drama's met die kids altijd. Helemaal dat we dus in de inventions waren. Zat er een pa met zijn tweelingdochters en die deden het in hun broek voor elke figuur dat langs kwam.

Had de beste man dus 88 euro betaald voor een bordje spagethi en 2 kipnuggets.
Ik was ook 8-10. Misschien wel iets ouder nog. Wel grappig, ik kan me er ook nauwelijks iets van herinneren, terwijl ik Legoland nog heel goed weet en dat was 2-3 jaar eerder.
pi_121134749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik was ook 8-10. Misschien wel iets ouder nog. Wel grappig, ik kan me er ook nauwelijks iets van herinneren, terwijl ik Legoland nog heel goed weet en dat was 2-3 jaar eerder.
Het enige dat ik me nog herinner van mijn eerste keer Disney is dat ik als kind echt met open mond naar die parade heb staan kijken :') De hele tijd staat hetzelfde nummer op repeat en dan al die Disneyfiguren op die praalwagens, prachtig vond ik dat.
pi_121134759
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Paxcon het volgende:
Nooit geweest ;(
pi_121134764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sowieso, als ik ga, ga ik weer in januari. Af en toe een beetje miezer, maar nergens rijen _O_

Space mountain mocht je gewoon blijven zitten, terwijl je normaal een uur moet wachten.. O+ O+
pi_121134786
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:53 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Het enige dat ik me nog herinner van mijn eerste keer Disney is dat ik als kind echt met open mond naar die parade heb staan kijken :') De hele tijd staat hetzelfde nummer op repeat en dan al die Disneyfiguren op die praalwagens, prachtig vond ik dat.
Nu je het zegt komen daar vlagen van terug. Grappig is dat. Volgens mij was het 's avonds, stond ik bij de plek waar die karren keerden en was er vuurwerk. Kan dat kloppen? :@
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:54:52 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121134817
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:39 schreef Tchock het volgende:
Overigens zou het met niet verbazen als de prijzen in de Mac ook flink hoger zijn dan elders. Sowieso is vaak mac eten echt ranzig :') Heel af en toe. Het is net drugs
Je voelt je ook goed verkracht als je zo'n burger hebt weggewerkt. Daar wordt niemand blij van.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:56:44 #19
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121134896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sowieso, als ik ga, ga ik weer in januari. Af en toe een beetje miezer, maar nergens rijen _O_

Space mountain mocht je gewoon blijven zitten, terwijl je normaal een uur moet wachten.. O+ O+
Je ziet het ook aan de kortingen wanneer het een rustige maand is. Waar ik nu iets meer dan ¤600 voor 2 personen heb betaald voor 4 dagen is het in een 'normale' periode rond de ¤1100 voor 2 personen in datzelfde hotel. Het is niet bepaald de warmste periode maar ik vind het met een beetje kou vaak wat gezelliger (voor ons hotel heb je ook een schaatsbaan in de winter, niet dat ik daar ga schaatsen in die drukte maar het ziet er wel weer leuk uit).
pi_121135127
Ik heb gewoon een topic gemist? :{
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:04:38 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121135213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:56 schreef Keyos het volgende:

[..]

Je ziet het ook aan de kortingen wanneer het een rustige maand is. Waar ik nu iets meer dan ¤600 voor 2 personen heb betaald voor 4 dagen is het in een 'normale' periode rond de ¤1100 voor 2 personen in datzelfde hotel. Het is niet bepaald de warmste periode maar ik vind het met een beetje kou vaak wat gezelliger (voor ons hotel heb je ook een schaatsbaan in de winter, niet dat ik daar ga schaatsen in die drukte maar het ziet er wel weer leuk uit).
600¤ blijft een flinke smak geld voor een pretpark. Dat mensen daar ook 1100¤ voor willen lappen is ook vrij bizar. Hoewel als je kinderen hebt je praktisch gedwongen wordt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121135405
Is het überhaupt wat aan als je ouder bent dan 8?
pi_121135410
Wat gaat het weer hard hier :o
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:09:13 #24
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121135417
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

600¤ blijft een flinke smak geld voor een pretpark. Dat mensen daar ook 1100¤ voor willen lappen is ook vrij bizar. Hoewel als je kinderen hebt je praktisch gedwongen wordt.
Het kan nog veel goedkoper hoor als je een cheap-ass hotel in de buurt neemt, maar ik wil gewoon de volledige ervaring meemaken, daar hoort dus een goed hotel bij op het terrein zelf. Ik had er uiteraard ook niet de normale prijs voor gelapt.

Ik ben zelf een groot pretpark liefhebber (al ben ik wel wat meer van de achtbanen, ben bijvoorbeeld in deze geweest : http://schitzpopinov.com/wp-content/uploads/2010/03/Kingda_Ka.jpg) , dus het zal voor mij nooit een ramp zijn om dit soort dingen te bezoeken :D .
pi_121135436
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:08 schreef Speedy_T het volgende:
Is het überhaupt wat aan als je ouder bent dan 8?
ja :@ je had mijn kop moeten zien toen ik eindelijk stich tegen kwam :@
pi_121135462
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef Keyos het volgende:

[..]

Het kan nog veel goedkoper hoor als je een cheap-ass hotel in de buurt neemt, maar ik wil gewoon de volledige ervaring meemaken, daar hoort dus een goed hotel bij op het terrein zelf. Ik had er uiteraard ook niet de normale prijs voor gelapt.

Ik ben zelf een groot pretpark liefhebber (al ben ik wel wat meer van de achtbanen, ben bijvoorbeeld in deze geweest : http://schitzpopinov.com/wp-content/uploads/2010/03/Kingda_Ka.jpg) , dus het zal voor mij nooit een ramp zijn om dit soort dingen te bezoeken :D .
die nieuwe finding nemo baan is heldhaftig _O_
pi_121135558
oh trouwens nog een sterk staaltje van mijn zuinigheid. vannacht op de boot.

Bier in de kroeg, 4 zoveel per vaasje. stenen kruikjes hertog jan triple of grandprestige 4 euro in het winkeltje. Dat spul hoeft niet koud, dus hup mee het dek op :9~
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:14:21 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121135619
quote:

[..]

Voordeel van een hotel in het park is dat je er een uur eerder in mag en een uur eerder later uit (in het park dan). Dat scheelt behoorlijk.

Voordeel van een cheap ass hotel in Parijs zelf is dat je van het weekend dat je er bent een dagje in Disney land kan rondslenteren en de andere dagen het op een zuipen kan zetten in Parijs zelf, wat cultuur en andere geestverlichtende dingen kan snuiven en ook nog wat van de stad ziet. Ik weet niet zeker of zoveel dagen disneyland goed is voor de gezondheid.
--
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:15:23 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121135659
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:12 schreef Yreal het volgende:
oh trouwens nog een sterk staaltje van mijn zuinigheid. vannacht op de boot.

Bier in de kroeg, 4 zoveel per vaasje. stenen kruikjes hertog jan triple of grandprestige 4 euro in het winkeltje. Dat spul hoeft niet koud, dus hup mee het dek op :9~
Is het nog rendabel om met de boot te gaan? Laatste keer dat ik dat gedaan had was inmiddels alweer een paar jaar terug. Tegenwoordig zit je voor rond de 15¤ al met het vliegtuig in Londen. Scheelt ook een boel tijd.
--
pi_121135681
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik heb gewoon een topic gemist? :{
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef NotGuilty het volgende:
Wat gaat het weer hard hier :o
De spammers zijn weer bezig!
pi_121135688
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:14 schreef Ryon het volgende:

[..]
Voordeel van een cheap ass hotel in Parijs zelf is dat je van het weekend dat je er bent een dagje in Disney land kan rondslenteren en de andere dagen het op een zuipen kan zetten in Parijs zelf, wat cultuur en andere geestverlichtende dingen kan snuiven en ook nog wat van de stad ziet. Ik weet niet zeker of zoveel dagen disneyland goed is voor de gezondheid.
My thoughts exactly.
pi_121135711
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Is het nog rendabel om met de boot te gaan? Laatste keer dat ik dat gedaan had was inmiddels alweer een paar jaar terug. Tegenwoordig zit je voor rond de 15¤ al met het vliegtuig in Londen. Scheelt ook een boel tijd.
Geen idee. 200 euro om 3 dagen in londen te zitten om vuurwerk te kijken. Vond het wel goed :P
pi_121135785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Geen idee. 200 euro om 3 dagen in londen te zitten om vuurwerk te kijken. Vond het wel goed :P
Prima te doen inderdaad man! Was dat inc eten enzo dan? Neem aan van niet, toch?
Of niet dan?
pi_121135849
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:18 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Prima te doen inderdaad man! Was dat inc eten enzo dan? Neem aan van niet, toch?
Enkel een grafontbijt. Was zelfs op 1 januari van 7-9 was :') :') :')

Had goedkoper gekund, maar ik had tentamen en heb mijn vriendin laten boeken :D
pi_121135903
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Enkel een grafontbijt. Was zelfs op 1 januari van 7-9 was :') :') :')

Had goedkoper gekund, maar ik had tentamen en heb mijn vriendin laten boeken :D
Haha nice toch? Wel heeeel karig van dat ontbijt. Je kon wel gelijk door vanuit de stad naar je ontbijt en dan naar bed?
Of niet dan?
pi_121135917
Djeez wat gaan jullie weer hard. Vergeef mij even dat ik niks terug lees.
pi_121135949
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:20 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Haha nice toch? Wel heeeel karig van dat ontbijt. Je kon wel gelijk door vanuit de stad naar je ontbijt en dan naar bed?
ontbijt was toch niet te vreten. Toast met jam en een eitje.
pi_121135960
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Actaeon het volgende:
Voornamelijk bekvechten over geld uitgeven op vakantie
pi_121135962
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Actaeon het volgende:
Vooruit.
pi_121135989
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:03 schreef Yreal het volgende:
Wat is dat toch, met al die lerende mensen overal?
Als ik even geen zin heb ga ik lekker een aflevering van Boston Legal kijken en dan heb ik er weer helemaal zin in. Alan Shore, Danny Crane _O_
pi_121136006
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

En veeleisende vrouwen
pi_121136014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Als ik even geen zin heb ga ik lekker een aflevering van Boston Legal kijken en dan heb ik er weer helemaal zin in. Alan Shore, Danny Crane _O_
Tara plz.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121136022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nu je het zegt komen daar vlagen van terug. Grappig is dat. Volgens mij was het 's avonds, stond ik bij de plek waar die karren keerden en was er vuurwerk. Kan dat kloppen? :@
Het is volgens mij een paar keer per dag, maar 's avonds is er inderdaad vuurwerk bij ja.
pi_121136024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Oh ja die wilde ik ook nog gaan kijken.
pi_121136025
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:23 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Tara plz.
Die heeft zo een kil hoofd
pi_121136026
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:23 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

En veeleisende vrouwen
alle vrouwen zijn hoeren, behalven je moeder
pi_121136041
Vrouwen, je kan beter een schuur bouwen, dan staat je fiets droog
pi_121136047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

alle vrouwen zijn hoeren, behalven je moeder
Je gaat er helemaal raar van schrijven zeg :+
pi_121136051
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oh dat kan ik wel overslaan inderdaad. Overigens vakantie is er om veel geld uit te geven.
pi_121136083
Morgen een hele dag JB op de planning. Ik merk dat ik wel weer echt in moet komen, ben nog steeds op zoek naar de helft van mn studiemateriaal
pi_121136084
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Oh ja die wilde ik ook nog gaan kijken.
Echt de moeite waard, ben al bijna bij seizoen drie sinds vorige week.
pi_121136100
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:24 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh dat kan ik wel overslaan inderdaad. Overigens vakantie is er om veel geld uit te geven.
Dit ging geloof ik meer om zo min mogelijk uit te geven.
pi_121136101
Vrouwen, je kan beter wiet verbouwen, das wel relaxt
pi_121136106
quote:

[..]

Wanneer ga je en waar heb je geboekt? Misschien wel eens leuk om heen te gaan met m'n vriendin, ben er al zolang niet geweest...
pi_121136118
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

nee, als je ergens winst kan pakken, dat ik hem ook pak :P
pi_121136129
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:23 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Die heeft zo een kil hoofd

Waar is de kilheid.
pi_121136143
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

ontbijt was toch niet te vreten. Toast met jam en een eitje.
Beter dan niets :P
Of niet dan?
pi_121136161
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:26 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Beter dan niets :P
Jawel, want dan was ik wel ergens anders gaan eten
pi_121136189
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed niet gaan vind ik altijd :P als ik ga wil ik gewoon lekker uit eten kunnen etc.
pi_121136193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jawel, want dan was ik wel ergens anders gaan eten
Dat is wel een goed punt. Vind ik ook zo smerig bij sommige hotels betaal je gewoon 15 euro p.p. voor zo´n karig buffetontbijt.
Of niet dan?
pi_121136210
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed niet gaan vind ik altijd :P als ik ga wil ik gewoon lekker uit eten kunnen etc.
Deze discussie hebben wel al gevoerd haha.
Of niet dan?
pi_121136243
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waar is de kilheid.
Hier zie je het inderdaad niet. Het is een mooie vrouw, maar "in motion" heeft ze toch wel een kille uitstraling. Of ze acteert het, of ik vind haar accent gewoon niks weetikveel :P Er lopen wel leukere vrouwen rond in die serie no lesbi.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:29:28 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121136263
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:24 schreef Speedy_T het volgende:
Morgen een hele dag JB op de planning. Ik merk dat ik wel weer echt in moet komen, ben nog steeds op zoek naar de helft van mn studiemateriaal
Ja, same here. ik heb de afgelopen dagen praktisch doorgebracht achter mijn xbox en ik zit nu opeens ook even in een studiedip. Ik merk nu dat ik liever nog een paar dagen echt vrij had gehad. Maar goed, begin volgende week tentamen dus morgen weer de UB in.
--
pi_121136271
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik ben het met je eens maar ik betaal niet graag te veel :P Afgelopen jaar nog 750 euro afgekregen van het verblijf.
pi_121136303
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik ben het met je eens maar ik betaal niet graag te veel :P Afgelopen jaar nog 750 euro afgekregen van het verblijf.
Bleef je een maand ofzo?
Of niet dan?
pi_121136310
In tunesie zat er trouwens ook ontbijt bij, de ontbijt chef was een held _O_

mensen hem vragen wat ze krijgen

NO NO MY FRIEND YOU NO CHOOSE BREAKFAST I GIVE YOU BREAKFAST YOU SIT AND WAIT :Y

mensen die na 10e kwamen.

NO NO MY FRIEND YOU NO HAVE BREAKFAST YOU HAVE COFFE :Y
pi_121136332
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:30 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Bleef je een maand ofzo?
Drie weken en een weekeinde inderdaad.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:32:14 #68
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121136369
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wanneer ga je en waar heb je geboekt? Misschien wel eens leuk om heen te gaan met m'n vriendin, ben er al zolang niet geweest...
Ik heb gisteren geboekt en ga van 1 februari t/m 4 februari (3 overnachtingen en 4 dagen park). Nogmaals, als je van plan ben om te gaan zou ik zeker niet in het hoogseizoen gaan, in die periode heb je geen kortingsacties als deze en is het park ook nog eens vreselijk druk.

Ik moet trouwens ook maar eens verder gaan met Boston Legal, was ergens in seizoen 1 gestopt.
pi_121136372
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Drie weken en een weekeinde inderdaad.
Ah ja en dan een flink aantal sterren neem ik aan?
Of niet dan?
pi_121136391
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Nee niet te veel. Maar ik wil gewoon altijd een zekere mate van luxe op vakantie :P Zeker met restaurants enzo als ik een stedentrip doe.
pi_121136402
kom ik net deze tegen, wil ik ook even delen :P

5 kraten bier op de snorfiets :D
pi_121136427
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:28 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Deze discussie hebben wel al gevoerd haha.
Oh :P wat vond jij?
pi_121136453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:32 schreef Keyos het volgende:

Ik moet trouwens ook maar eens verder gaan met Boston Legal, was ergens in seizoen 1 gestopt.
Waarom? Ik kan niet stoppen met kijken
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:36:18 #74
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121136516
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:34 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Waarom? Ik kan niet stoppen met kijken
Ik keek in die periode best veel series door elkaar dus dat gaat nooit goed (was in dezelfde periode ook begonnen met Twin Peaks). Op dit moment ben ik geen serie aan het volgen dus pak ik BL weer op very soon, het is inderdaad geweldig :) .
pi_121136529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:33 schreef Yreal het volgende:
kom ik net deze tegen, wil ik ook even delen :P

[ afbeelding ]

5 kraten bier op de snorfiets :D
pi_121136548
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:33 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh :P wat vond jij?
Ik vind dat wanneer je op vakantie gaat je ook niet teveel op de kleintjes moet hoeven te letten (mooie zinsopbouw). Op vakantie mag het allemaal wel wat uitgebreider en luxer :)
Of niet dan?
pi_121136566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:36 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik keek in die periode best veel series door elkaar dus dat gaat nooit goed (was in dezelfde periode ook begonnen met Twin Peaks). Op dit moment ben ik geen serie aan het volgen dus pak ik BL weer op very soon, het is inderdaad geweldig :) .
Twin Peaks ^O^
pi_121136575
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:37 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Ik vind dat wanneer je op vakantie gaat je ook niet teveel op de kleintjes moet hoeven te letten (mooie zinsopbouw). Op vakantie mag het allemaal wel wat uitgebreider en luxer :)
Idd. Zeker bij stedentrips.
pi_121136585
Twin Peaks-muziek ^O^
pi_121136596
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:32 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Ah ja en dan een flink aantal sterren neem ik aan?
Nee dat viel best mee. Het ging om een luxe vakantiebungalow. Via de verhuurder zou dat op rond de 2000 euro uitkomen, maar je kon ook de individuele eigenaren benaderen. Paar keer 'nee' gehoord (die bungalows stonden ook leeg) en uiteindelijk iemand gevonden met wie we tot een akkoord zijn gekomen.
pi_121136610
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:36 schreef Keyos het volgende:

[..]

Oh ik ken dat, ik heb de rest laten vallen en kijk alleen nog maar BL. Als ik uitgekeken ben ga ik wel weer Boardwalk Empire kijken.
pi_121136639
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:38 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Idd. Zeker bij stedentrips.
Precies! Eigenlijk altijd wel.
Of niet dan?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:40:45 #83
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121136668
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:38 schreef Tchock het volgende:
Twin Peaks-muziek ^O^
Dat deuntje is inderdaad legendarisch ^O^ .

Jammer alleen dat het einde van de serie zo vaag was , maar die vaagheid maakte de serie dan ook wel weer af.
pi_121136689
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, same here. ik heb de afgelopen dagen praktisch doorgebracht achter mijn xbox en ik zit nu opeens ook even in een studiedip. Ik merk nu dat ik liever nog een paar dagen echt vrij had gehad. Maar goed, begin volgende week tentamen dus morgen weer de UB in.
Is het ondertussen al wat beter toeven daar?
pi_121136706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:40 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dat deuntje is inderdaad legendarisch ^O^ .

Jammer alleen dat het einde van de serie zo vaag was , maar die vaagheid maakte de serie dan ook wel weer af.
Ik heb zo'n fragment uit een making-of van die muziek, standaard kippenvel O+ Even zoeken.

edit:

Ah, hier. Het is dus een interview met de maker van de score. Daadwerkelijke fragment komt uit een mix van mijn favoriete producer.

pi_121136784
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:38 schreef Tchock het volgende:
Twin Peaks-muziek ^O^
Beste muziek bij een serie is de muziek van Jan Hammer bij Miami Vice. ^O^
pi_121136796
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:39 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Precies! Eigenlijk altijd wel.
Ja jij snapt het wel...gewoon altijd. :P
pi_121136819
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:43 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Beste muziek bij een serie is de muziek van Jan Hammer bij Miami Vice. ^O^
Die heb ik op vinyl :')
pi_121136883
waarom ben ik de enige die nu schijnbaar niet hoeft te studeren?
pi_121136892
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:46 schreef Yreal het volgende:
:W
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:46:58 #91
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121136893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:41 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Is het ondertussen al wat beter toeven daar?
Het was er rond de kerst vrij rustig.. Maar wellicht dat het vanwege de tentamens weer flink gaat aantrekken.
--
pi_121136894
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:44 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja jij snapt het wel...gewoon altijd. :P
Dat is allemaal wel leuk en aardig maar daar moet je simpelweg wel de centen voor (over) hebben. En om nou thuis te blijven zitten omdat je niet chique kan dineren is natuurlijk ook onzin.. vind ik dan
pi_121136941
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:46 schreef Yreal het volgende:
Ik ook niet. Ik heb twee opdrachten bij mijn begeleider liggen dus tot die tijd helemaal niets.
pi_121137011
Zijn de readers van blok3 er al eens?
pi_121137016
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die heb ik op vinyl :')
Geweldige soundtrack.
pi_121137031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:50 schreef Yreal het volgende:
Zijn de readers van blok3 er al eens?
Jij denkt dat ik op de Poort ben geweest de afgelopen twee en halve week? :')
pi_121137038
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:46 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Dat is allemaal wel leuk en aardig maar daar moet je simpelweg wel de centen voor (over) hebben. En om nou thuis te blijven zitten omdat je niet chique kan dineren is natuurlijk ook onzin.. vind ik dan
Waarom verzeilen wij zo vaak in een discussie als deze? :P We hebben misschien te veel verschillende leefstijlen ofzo :P
pi_121137059
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:51 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waarom verzeilen wij zo vaak in een discussie als deze? :P
Omdat het zolang we niet hoeven te vechten om vrouwen, voedsel of land de Grote Vragen Des Levens zijn. :D
pi_121137079
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat het zolang we niet hoeven te vechten om vrouwen, voedsel of land de Grote Vragen Des Levens zijn. :D
Tchock :D altijd een mooi antwoord die jongen.
pi_121137086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik op de Poort ben geweest de afgelopen twee en halve week? :')
Eric ryon en bobbie wel
pi_121137094
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eric ryon en bobbie wel
Wut? Waarom :?
pi_121137110
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:51 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waarom verzeilen wij zo vaak in een discussie als deze? :P
Je hoeft ook niet te reageren hoor. Maar ik reageer graag op ongenuanceerde uitspraken
pi_121137153
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:54 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet te reageren hoor. Maar ik reageer graag op ongenuanceerde uitspraken
Ach ik heb de keuze ook niet hoeven te maken. Dat scheelt misschien. Derhalve is het voor mij ook niet zo ongenuanceerd. Of het is gewoon een kwestie van voorkeuren en prioriteiten.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 01:00:42 #104
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121137223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wut? Waarom :?
Wil jij zeggen dat jij HELEMAAL NIET op de Poort bent geweest afgelopen 2.5 weken?
--
pi_121137234
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 01:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat jij HELEMAAL NIET op de Poort bent geweest afgelopen 2.5 weken?
Jep.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 01:02:14 #106
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121137251
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 01:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jep.
Dat is ook niet verbazingwekkend. Dat ding is al bijna 2 weken gesloten. Echte bikkels waren natuurlijk wel gewoon te vinden in de UB en in het bushuis.
--
pi_121137258
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 01:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik was tot vandaag ook iets van 2-3 weken niet meer op de faculteit geweest.
pi_121137260
Laatste keer was vrijdag de veertiende. Het is nu vier januari, dus dat is 21 dagen of precies drie weken geleden.
pi_121137312
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:57 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ach ik heb de keuze ook niet hoeven te maken. Dat scheelt misschien. Derhalve is het voor mij ook niet zo ongenuanceerd. Of het is gewoon een kwestie van voorkeuren en prioriteiten.
Maar ik hoop dat je zelf wel door hebt dat het wel enigszins verwend over komt.
pi_121137478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 01:04 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Maar ik hoop dat je zelf wel door hebt dat het wel enigszins verwend over komt.
Als jij het zegt.
pi_121138665
pre-tentamen soundtrack

vrijdag 4 januari 2013 @ 02:21:59 #112
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121138949
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:
pre-tentamen soundtrack

*O*
  vrijdag 4 januari 2013 @ 02:23:10 #113
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121139107
quote:
Net begonnen aan seizoen 2.
Hele cast lijkt wel vervangen, behalve Alan en Denny natuurlijk.
Heather Locklear mag ook weer even komen opdraven in een bijrolletje (waarschijnlijk).
  vrijdag 4 januari 2013 @ 02:49:07 #115
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121139261
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:35 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Net begonnen aan seizoen 2.
Hele cast lijkt wel vervangen, behalve Alan en Denny natuurlijk.
Heather Locklear mag ook weer even komen opdraven in een bijrolletje (waarschijnlijk).
Valt mee toch? Brad, Alan, Denny, Paul,Shirley en alle rechters zijn er nog gewoon. Het zijn meer de scharrels/exen/collega's die of ontslagen zijn of ontslag hebben genomen. :+
pi_121139322
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:49 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Valt mee toch? Brad, Alan, Denny, Paul,Shirley en alle rechters zijn er nog gewoon. Het zijn meer de scharrels/exen/collega's die of ontslagen zijn of ontslag hebben genomen. :+
Mijn favoriete rechter (nansy-pansy) is nog niet gespot.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 02:58:30 #117
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121139342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:56 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Mijn favoriete rechter (nansy-pansy) is nog niet gespot.
Dat is de leukste, die is er nog gewoon :)
pi_121139408
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:58 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Dat is de leukste, die is er nog gewoon :)
Ah mooi zo,bedankt voor de geruststelling.
pi_121142885
Gister iets te goed geborreld. Moet zo nog een uur de auto in :P
pi_121142897
Goedemorgen overigens!
pi_121143510
:W
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:54:20 #122
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121143580
Hallo :)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121143890
Goedemorgen!
pi_121143894
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Gister iets te goed geborreld. Moet zo nog een uur de auto in :P
Pijnlijk. :+
pi_121143915
Goedemorgen mensen! Optijd uit bed gaan heeft weer een beetje gefaald :')
Of niet dan?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:19:42 #126
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121146493
Thuis leren heeft bij mij ook echt nog nooit gewerkt. Dus maar vroeg van te voren naar de tentamenhal om daar te leren (hebben ze wat bankjes staan).

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen overigens!
graag verwijderen
pi_121146723
Belasting ging niet zo dramatisch als verwacht. Maar toch wist ik alles net niet precies behalve dan LB en OB.
pi_121147306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:25 schreef Ties02 het volgende:
Belasting ging niet zo dramatisch als verwacht. Maar toch wist ik alles net niet precies behalve dan LB en OB.
OB is toch het enige wat ertoe doet. :+
pi_121147337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:40 schreef Actaeon het volgende:

[..]

OB is toch het enige wat ertoe doet. :+
Nee man Vpb
pi_121147369
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:41 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nee man Vpb
Niet. :o
pi_121147411
Heb wel het idee dat we gematsd zijn met de eerste kans, geen successie enzo, weinig vpb.
Hoop echt dat ik een 6je kan halen
pi_121147453
Ohja successie doet er ook wel toe trouwens.
pi_121151540
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:57 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ach, luxe in deze is ook relatief. We hebben nog steeds geen flauw idee waar jij of Tchock het over hebben dus. 'Chique' restaurant is dan ook best vaag in deze.

Misschien vind jij Friet van Piet wel luxe.
pi_121151859
Hoe ging strafrecht, RuGgers? :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:42:59 #135
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121152143
Ik ben nog steeds wakker en heb ook al een tentamen gemaakt. Zometeen ga ik met de trein een weekend naar een andere stad. Ik voel me een op afstand bestuurbare robot ofzo, alles voelt zo onwerkelijk als je een nachtje niet slaapt. :')
pi_121152290
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:42 schreef NotGuilty het volgende:
Ik ben nog steeds wakker en heb ook al een tentamen gemaakt. Zometeen ga ik met de trein een weekend naar een andere stad. Ik voel me een op afstand bestuurbare robot ofzo, alles voelt zo onwerkelijk als je een nachtje niet slaapt. :')
Heb je serieus een nacht doorgehaald? Waarom? :P
pi_121152302
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:42 schreef NotGuilty het volgende:
Hahah zo kut is dat hè :') Ik doe altijd ook compleet simpele dingen gruwelijk fout. Uitchecken met iets anders dan je OV-chipkaart en 180 graden de verkeerde kant op lopen doen het altijd goed :') :D
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:50:27 #138
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121152485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:45 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Heb je serieus een nacht doorgehaald? Waarom? :P
Tentamen :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hahah zo kut is dat hè :') Ik doe altijd ook compleet simpele dingen gruwelijk fout. Uitchecken met iets anders dan je OV-chipkaart en 180 graden de verkeerde kant op lopen doen het altijd goed :') :D
:D Dat gebeurt bij mij pas als ik heb gedaan wat ik moest doen, in dit geval een tentamen maken. Daarna sta ik niet meer op scherp en dan ga ik ook zulke vage dingen doen :')
pi_121152495
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ach, luxe in deze is ook relatief. We hebben nog steeds geen flauw idee waar jij of Tchock het over hebben dus. 'Chique' restaurant is dan ook best vaag in deze.

Dat zou kunnen. Maar het is natuurlijk niet zo.
pi_121152534
quote:

[..]

:') Nee.
pi_121152543
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:50 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Tentamen :')
Was het echt nodig dan? Lijkt me niet de meest effectieve manier van voorbereiding
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:53:56 #143
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121152627
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:52 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Was het echt nodig dan? Lijkt me niet de meest effectieve manier van voorbereiding
Maharbal zegt dat het tussen mijn oren zit, maar ik heb anders een tijdelijke blackout. Daar word je echt niet blij van. Ik blijf liever wakker, oefententamens maken, beetje lezen hier en daar, oefenmodules doen, serie kijken enz,
pi_121152652
quote:

[..]

De ekte ekte juristen herkennen wij natuurlijk en de kreet

dat hangt er vanaf.
pi_121152660
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:53 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Maharbal zegt dat het tussen mijn oren zit, maar ik heb anders een tijdelijke blackout. Daar word je echt niet blij van. Ik blijf liever wakker, oefententamens maken, beetje lezen hier en daar, oefenmodules doen, serie kijken enz,
Ik geloof overigens ook dat het tussen je oren zit. Althans, daarmee bedoel ik niet dat je er niet daadwerkelijk last van kunt hebben, maar wel dat je het alleen maar komt door de stress en de 'wetenschap' dat het toch wel gaat gebeuren.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:55:40 #146
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121152700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik geloof overigens ook dat het tussen je oren zit. Althans, daarmee bedoel ik niet dat je er niet daadwerkelijk last van kunt hebben, maar wel dat je het alleen maar komt door de stress en de 'wetenschap' dat het toch wel gaat gebeuren.
Ik weet alleen dat het echt niet tof is, en dat het toch ooit zonder "de wetenschap" ervan is begonnen. Ach, whatever floats my boat toch :D
pi_121152707
quote:
werkloos zijn en dan wel 365x naar disney gaan :D

Nouwja, in alle eerlijkheid zijn de jaarkaarten prima te betalen. kost iets van 5 dagkaartjes.
pi_121152735
quote:

[..]

Oké, dus je doet dat echt voor elk tentamen?
pi_121152739
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:55 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat het echt niet tof is, en dat het toch ooit zonder "de wetenschap" ervan is begonnen. Ach, whatever floats my boat toch :D
Nouja, 'whatever floats your boat' geldt alleen in een situatie waar enkel het resultaat belangrijk is en de weg er naartoe niet. Als je een keer een heel hoog cijfer wil of moet halen, meerdere tentamens vlak na elkaar hebt of een dag wat ziekjes bent kun je alsnog in de problemen komen.

Maar ja, hoor wie het zegt ;( :')
pi_121152853
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:36 schreef Valid het volgende:
Dat begon pas om 14:00 toch?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:05:30 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121153133
quote:

[..]

Mja, dat wordt natuurlijk wel een probleem als je echt moet gaan werken toch?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121153235
Als je een aanhangwagen hebt aangeschaft voor je onderneming maar het daarna gaat gebruiken voor privé doeleinden, is dat dan een 3.3.a levering? En maakt dit verschil in kostenaftrek
pi_121153428
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar het is natuurlijk niet zo.
Hoezo 'natuurlijk'?

Onze definities van 'chique' dineren zullen ook ongetwijfeld verschillen door de inkomensverschillen. Is dat dan natuurlijk?
pi_121153486
Ah oja, ik zie het. Dacht dat het vanmorgen al was. Ze zijn nu bezig dus. :)
pi_121153523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hoezo 'natuurlijk'?

Onze definities van 'chique' dineren zullen ook ongetwijfeld verschillen door de inkomensverschillen. Is dat dan natuurlijk?
Als je heel Nederland pakt wel ja, maar aangezien het hier een discussie tussen studenten was die allemaal grofweg hetzelfde te besteden hebben kun je vrij goed wel stellen dat er met 'luxe' geen michelinsterren bedoeld worden en ook geen McDonalds. :P
pi_121153538
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hoezo 'natuurlijk'?

DM gelezen?
pi_121153550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je heel Nederland pakt wel ja, maar aangezien het hier een discussie tussen studenten was die allemaal grofweg hetzelfde te besteden hebben kun je vrij goed wel stellen dat er met 'luxe' geen michelinsterren bedoeld worden en ook geen McDonalds. :P
Vandaar mijn vraag. Ik ga niet invullen wat voor iemand luxe is. Misschien bedoelt hij wel michelinsterren.
pi_121153571
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

DM gelezen?
Yes, ik laat 'm even openstaan totdat ik thuis ben...dan vergeet ik het minder snel :+
pi_121153583
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag. Ik ga niet invullen wat voor iemand luxe is. Misschien bedoelt hij wel michelinsterren.
Nee. Dat was in de discussie wel duidelijk. :P
pi_121153603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. Dat was in de discussie wel duidelijk. :P
Ik las het er niet in :+
pi_121153671
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik las het er niet in :+
Ik snap dat je nu even je gelijk moet halen, maar het ging over eten op vakantie en dat dat niet per se het allergoedkoopste hoefde te zijn, maar dat het ook wel luxer mocht. En nogmaals: allemaal studenten :P
pi_121153723
Zo. Net mail van mijn begeleider. Ze is nog niet aan een cijfer toegekomen maar ik heb de tekstanalyse goed gemaakt en tevens fiat gekregen om de derde opdracht door te werken.
pi_121153747
quote:
‎"Lieve brunette van de derde verdieping,

Je zit inmiddels al een tijdje en ik moet zeggen dat je best goed bezig bent. Ondanks mijn tentamens van volgende week kan ik echter mijn ogen moeilijk van de jouwe afhouden, omdat ze net een andere kleur groen/blauw hebben dan anderen. Je vriendinnetje fluistert veel, maar ik heb het idee dat jij er niet volledig met je gedachten bij bent. Je reageert wel, maar kijkt regelmatig uit het raam, alsof je opzoek bent, maar niet kunt vinden. Het liefst zou ik nu het dak op springen om je aandacht te krijgen, dat je even... WACHT! Je keek even mijn kant op! Niet een lange blik, maar ik zag je even lachen. Leuk.
Nu verschuift je blik weer naar je boek. De bladzijdes verspringen in een razend tempo en je lijkt je focus weer terug te hebben gevonden. Stiekem hoop ik nu op nog één blik, één kleine lach van jouw gezicht die mij weer de energie geeft om deze uren in de verder grijze vrijdagmiddag door te komen. De zaal zit weliswaar vol, maar het voelt alsof we toch met zijn tweeën zitten, jij en ik. Ik zit inmiddels al een half uur op dezelfde bladzijde, dezelfde regel die maar niet in mijn hoofd wil zitten. Je hebt ervoor gezorgd dat er geen plek meer over is, nieuwe impulsen worden geblokkeerd en verschroeid voor ze veilig en wel binnen zijn. Stiekem hoop ik je binnenkort tegen te komen als ik geen joggingbroek draag, mijn slappe excuus voor een baardje heb weggeschoren en mijn mooiste jasje aan heb. Blijf waar je bent, meisje van de derde verdieping! I'll be back!"
_O- moet zeggen die UB pagina is best vermakelijk
pi_121153804
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Link? :D
pi_121153833
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Link? :D
http://www.facebook.com/SpottedUbGroningen

geeft precies aan waar het om gaat daar, zien en gezien worden
Ik studeer lekker thuis :@
pi_121153867
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Ties02 het volgende:

[..]

http://www.facebook.com/SpottedUbGroningen

geeft precies waar het om gaat daar, zien en gezien worden
Ik studeer lekker thuis :@
quote:
"Kleine maar mooie jongen met lichtblauw hemd, bruin leren schoenen en goed gestroomlijnd gelkoppie op de 4e verdieping links achterin, zin om een keer samen naar FC Zwolle te gaan?"
Smooth. Wat triest dit.
pi_121153899
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hoezo 'natuurlijk'?

Kom op man alsof je dat van tevoren noooit had kunnen bedenken. Daarom 'natuurlijk'. En dat wist jij ook wel.

Maargoed who cares eigenlijk. De standpunten van Tchock en mij waren duidelijk, die van Speedy ook.
pi_121153913
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Kom op man alsof je dat van tevoren noooit had kunnen bedenken. Daarom 'natuurlijk'.

Maargoed who cares eigenlijk. De standpunten van Tchock en mij waren duidelijk, die van Speedy ook.
REL REL REL
pi_121153926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

REL REL REL
+1
pi_121153953
Ik baal wel dat mijn vriendin aan het verhuizen is.. dat het verder is boeit mij niet zo, maar nu moet ik er dadelijk over de snelweg heen ipv de N weg. En de snelweg is kut vergeleken met die N weg :'(
pi_121153981
RECHT-EN HOO-LI-GANS
pi_121153982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap dat je nu even je gelijk moet halen hebt, maar het ging over eten op vakantie en dat dat niet per se het allergoedkoopste hoefde te zijn, maar dat het ook wel luxer mocht. En nogmaals: allemaal studenten :P
pi_121153999
quote:
A MESSAGE FROM THE QUEEN

To the citizens of the United States of America from Her Sovereign Majesty Queen Elizabeth II

In light of your failure in recent years to nominate competent candidates for President of the USA and thus to govern yourselves, we hereby give notice of the revocation of your independence, effective immediately. (You should look up 'revocation' in the Oxford English Dictionary.)

Her Sovereign Majesty Queen Elizabeth II will resume monarchical duties over all states, commonwealths, and territories (except North Dakota, which she does not fancy).

Your new Prime Minister, David Cameron, will appoint a Governor for America without the need for further elections.

Congress and the Senate will be disbanded. A questionnaire may be circulated next year to determine whether any of you noticed.

To aid in the transition to a British Crown dependency, the following rules are introduced with immediate effect:

-----------------------

1. The letter 'U' will be reinstated in words such as 'colour,' 'favour,' 'labour' and 'neighbour.' Likewise, you will learn to spell 'doughnut' without skipping half the letters, and the suffix '-ize' will be replaced by the suffix '-ise.' Generally, you will be expected to raise your vocabulary to acceptable levels. (look up 'vocabulary').

------------------------

2. Using the same twenty-seven words interspersed with filler noises such as ''like' and 'you know' is an unacceptable and inefficient form of communication. There is no such thing as U.S. English. We will let Microsoft know on your behalf. The Microsoft spell-checker will be adjusted to take into account the reinstated letter 'u'' and the elimination of '-ize.'

-------------------

3. July 4th will no longer be celebrated as a holiday.

-----------------

4. You will learn to resolve personal issues without using guns, lawyers, or therapists. The fact that you need so many lawyers and therapists shows that you're not quite ready to be independent. Guns should only be used for shooting grouse. If you can't sort things out without suing someone or speaking to a therapist, then you're not ready to shoot grouse.

----------------------

5. Therefore, you will no longer be allowed to own or carry anything more dangerous than a vegetable peeler. Although a permit will be required if you wish to carry a vegetable peeler in public.

----------------------

6. All intersections will be replaced with roundabouts, and you will start driving on the left side with immediate effect. At the same time, you will go metric with immediate effect and without the benefit of conversion tables. Both roundabouts and metrication will help you understand the British sense of humour.

--------------------

7. The former USA will adopt UK prices on petrol (which you have been calling gasoline) of roughly $10/US gallon. Get used to it.

-------------------

8. You will learn to make real chips. Those things you call French fries are not real chips, and those things you insist on calling potato chips are properly called crisps. Real chips are thick cut, fried in animal fat, and dressed not with catsup but with vinegar.

-------------------

9. The cold, tasteless stuff you insist on calling beer is not actually beer at all. Henceforth, only proper British Bitter will be referred to as beer, and European brews of known and accepted provenance will be referred to as Lager. South African beer is also acceptable, as they are pound for pound the greatest sporting nation on earth and it can only be due to the beer. They are also part of the British Commonwealth - see what it did for them. American brands will be referred to as Near-Frozen Gnat's Urine, so that all can be sold without risk of further confusion.

---------------------

10. Hollywood will be required occasionally to cast English actors as good guys. Hollywood will also be required to cast English actors to play English characters. Watching Andie Macdowell attempt English dialect in Four Weddings and a Funeral was an experience akin to having one's ears removed with a cheese grater.

---------------------

11. You will cease playing American football. There is only one kind of proper football; you call it soccer. Those of you brave enough will, in time, be allowed to play rugby (which has some similarities to American football, but does not involve stopping for a rest every twenty seconds or wearing full kevlar body armour like a bunch of nancies).

---------------------

12. Further, you will stop playing baseball. It is not reasonable to host an event called the World Series for a game which is not played outside of America. Since only 2.1% of you are aware there is a world beyond your borders, your error is understandable. You will learn cricket, and we will let you face the South Africans first to take the sting out of their deliveries.

--------------------

13.. You must tell us who killed JFK. It's been driving us mad.

-----------------

14. An internal revenue agent (i.e. tax collector) from Her Majesty's Government will be with you shortly to ensure the acquisition of all monies due (backdated to 1776).

---------------

15. Daily Tea Time begins promptly at 4 p.m. with proper cups, with saucers, and never mugs, with high quality biscuits (cookies) and cakes; plus strawberries (with cream) when in season.

God Save the Queen!
Hahaha :') :D
pi_121154000
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Kom op man alsof je dat van tevoren noooit had kunnen bedenken. Daarom 'natuurlijk'. En dat wist jij ook wel.

Zit je tampon scheef lieverd?
pi_121154010
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Onuitstaanbaar modventje.
pi_121154105
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onuitstaanbaar modventje.
Ik snap het punt heus wel. Ik ben alleen zo'n vervelende jurist die vrijwel altijd hamert op (correcte) beschrijving/opschrijven/argumentatie. Zoals het nog wel jaren gaat gebeuren als je besluit om in dit vakgebied te gaan werken.

En als mensen mij dan gaan vertellen dat ik wel snap wat wordt bedoeld, dan word ik vaak anaal :+
Nare mensen, die juristen.
pi_121154140
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik snap het punt heus wel. Ik ben alleen zo'n vervelende jurist die vrijwel altijd hamert op (correcte) beschrijving/opschrijven/argumentatie. Zoals het nog wel jaren gaat gebeuren als je besluit om in dit vakgebied te gaan werken.

Nare mensen, die juristen.
Hoe veel posts nog voor je ophoudt?
pi_121154184
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe veel posts nog voor je ophoudt?
Hoeveel tijd heb je?
pi_121154209
Nog tips voor bestuursrecht 2 (RuG)? Vind het op zich wel een prima vak, maar ik kom er veel minder in dan bij bijv. burgerlijk 2, omdat het allemaal veel minder een samenhangend systeem lijkt.
pi_121154233
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:28 schreef Valid het volgende:
Nog tips voor bestuursrecht 2 (RuG)? Vind het op zich wel een prima vak, maar ik kom er veel minder in dan bij bijv. burgerlijk 2, omdat het allemaal veel minder een samenhangend systeem lijkt.
Als je het niet weet: marginale toetsing
pi_121154291
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:23 schreef Yreal het volgende:
Ik baal wel dat mijn vriendin aan het verhuizen is.. dat het verder is boeit mij niet zo, maar nu moet ik er dadelijk over de snelweg heen ipv de N weg. En de snelweg is kut vergeleken met die N weg :'(
Waarheen gaat ze verhuizen dan?
pi_121154354
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zit je tampon scheef lieverd?
Ik kreeg meer de indruk dat jij een slechte nacht gehad hebt. Schat.
pi_121154420
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik kreeg meer de indruk dat jij een slechte nacht gehad hebt. Schat.
Ben je mal, het is vrijdagmiddag.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:33:18 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121154429
Ik ben er nog. Altijd vriendelijk en joviaal!
Bis bis bis
pi_121154483
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ben je mal, het is vrijdagmiddag.
Ook donderdagnachten kunnen slecht zijn.
En ik heb gewoon vakantie natuurlijk nog.
pi_121154500
Maandag voor het eerst in maanden weer op een feest werken. Nice :D.
pi_121154511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef eriksd het volgende:
Eigenlijk zouden alle mods een voorbeeld aan jou moeten nemen.
pi_121154522
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef eriksd het volgende:
Is er al eens een verkiezing geweest wie men hier de beste mod vindt?
pi_121154526
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:34 schreef Tchock het volgende:
Maandag voor het eerst in maanden weer op een feest werken. Nice :D.
Als?
pi_121154541
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Als?
Bediening, barman, dat soort shit. Leuk.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:36:13 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121154570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja. Mijn naam stond er überhaupt niet tussen :')
Bis bis bis
pi_121154577
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef Ties02 het volgende:

[..]

1. Eriksd 17 (85%)
2. Een bezem 2 (10%)
3. Maharbal 1 (5%)
pi_121154627
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

1. Eriksd 17 (85%)
2. Een bezem 2 (10%)
3. Maharbal 1 (5%)
wat :D
pi_121154648
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

1. Eriksd 17 (85%)
2. Een bezem 2 (10%)
3. Maharbal 1 (5%)
;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121154680
quote:
8s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

;(
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je?
Zo veel tijd heb ik Mar. Zo veel. Gnagnagnagna.
pi_121154695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bediening, barman, dat soort shit. Leuk.
Ah nice :).
pi_121154696
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Zo veel tijd heb ik Mar. Zo veel. Gnagnagnagna.
Het duurde gewoon even voordat je had berekend dat 1 stem 5% is op 20 he :D

Waar komt trouwens de afkorting 'Mar' vandaan. Komt niet geheel overeen.
pi_121154722
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het duurde gewoon even voordat je had berekend dat 1 stem 5% is op 20 he :D
Nee

quote:
Waar komt trouwens de afkorting 'Mar' vandaan. Komt niet geheel overeen.
Is kort voor Marharharharharharaarbal.
pi_121154781
quote:
8s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit of niet. De realiteit blijft hard soms.

Maar omdat ik moe ben en je best wel een geschikte kerel vind, zal ik eens over m'n hart strijken en je in die discussie hierboven gelijk geven, oké? :D
pi_121154808
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:40 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Edit of niet. De realiteit blijft hard soms.

Maar omdat ik moe ben en je best wel een geschikte kerel vind zal ik eens over m'n hart strijken en je in die discussie hierboven gelijk geven, oké? :D
Er moet een komma tussen vind en zal.
pi_121154872
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

pi_121154974
Testosteron sijpelt weer van het plafond hier in het topic.
pi_121154982
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zelfs dat doe ik even dan. Maar that's it.
pi_121155007
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waarheen gaat ze verhuizen dan?
delft
pi_121155017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:42 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik mag jou wel
pi_121155022
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zelfs dat doe ik even dan. Maar that's it.
Maharbal, pas jij dan ook even je quote aan ?
pi_121155050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik mag jou wel
hee ik jou ook wel :@
pi_121155057
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Maharbal, pas jij dan ook even je quote aan ?
Neen, quoted for reference!
pi_121155069
quote:

[..]

ik mag jou wel
Waarom verbaasdtd dat mij niet?
pi_121155138
quote:

[..]

delft
Mooie stad.
pi_121155143
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Waarom verbaasdtd dat mij niet?
waarom verbaast dat mij weer niet?
pi_121155152
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:48 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Mooie stad.
zeker weten
pi_121155232
Nog niks gedaan vandaag terwijl ik wel vanalles wou en moet :r
pi_121155237
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Testosteron sijpelt weer van het plafond hier in het topic.
Dit topic mist oestrogeen, meer vrouwen please
pi_121155306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:50 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dit topic mist oestrogeen, meer vrouwen please
Ik mis norah :'(
pi_121160431
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:36 schreef Valid het volgende:
Was goed te doen. Vind dat we niet mogen klagen met betrekking tot de vragen.
Ik wil het niet jinxen maar het zou me verbazen als ik dit niet heb gehaald.
Wel erg veel schrijfwerk, lamme poten van gekregen.
pi_121160465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

z_0mg, wat de fuck.
pi_121160850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:53 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Komt die eerste kans en uitwerkingen op Nestor denk je?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:09:32 #220
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121160914
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:53 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Ik vond het veel te makkelijk, meestal is dat een slecht teken. Desondanks denk ik dat ik hem wel gehaald heb :)

Wil onderhand het cijfer van Strafrecht 3 wel terug trouwens!
graag verwijderen
pi_121160944
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Komt die eerste kans en uitwerkingen op Nestor denk je?
Geen idee, je mocht het tentamen meenemen dus een overijverige student zal het tentamen ongetwijfeld online zetten (studeersnel o.i.d.). Wil hem ook wel naar je toesturen, zonder uitwerking obviously, met de post.
pi_121160991
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:09 schreef Giku het volgende:

[..]

Ik vond het veel te makkelijk, meestal is dat een slecht teken. Desondanks denk ik dat ik hem wel gehaald heb :)

Wil onderhand het cijfer van Strafrecht 3 wel terug trouwens!
Te makkelijk hoor je mij niet zeggen maar er kwam wel veel letterlijk terug van de opdrachten in het werkboek en de twee oude tentamens. Die toetsingscriteria voor aanhouding/inverzekeringstelling etc.
pi_121161148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:10 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Geen idee, je mocht het tentamen meenemen dus een overijverige student zal het tentamen ongetwijfeld online zetten (studeersnel o.i.d.). Wil hem ook wel naar je toesturen, zonder uitwerking obviously, met de post.
Wauwie dat zou fantastisch zijn
De post, bestaat dat nog?
pi_121161988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:10 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Ik wil m ook! Als je zoveel moeite wil doen als posten, kan je dr dan geen foto van nemen ofzo? :p
pi_121162886
Zoo, lekker dagje UB achter de rug. Topic loopt ook weer lekker zie ik :P
Of niet dan?
pi_121162931
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:05 schreef Letstalk het volgende:
Zoo, lekker dagje UB achter de rug. Topic loopt ook weer lekker zie ik :P
Nog gespot op de facebook pagina?
pi_121163133
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:06 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nog gespot op de facebook pagina?
Ik zal zo eens kijken hehe
Of niet dan?
pi_121163177
Als je 'dikzak' als ondertitel hebt, denk ik het eigenlijk niet ;(
pi_121163316
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:11 schreef Ties02 het volgende:
Als je 'dikzak' als ondertitel hebt, denk ik het eigenlijk niet ;(
Ah joh, 110 kilo op 1,80 is niet zoveel overgewicht, toch?

Check deze:

"Lieve brunette van de derde verdieping,

Je zit inmiddels al een tijdje en ik moet zeggen dat je best goed bezig bent. Ondanks mijn tentamens van volgende week kan ik echter mijn ogen moeilijk van de jouwe afhouden, omdat ze net een andere kleur groen/blauw hebben dan anderen. Je vriendinnetje fluistert veel, maar ik heb het idee dat jij er niet volledig met je gedachten bij bent. Je reageert wel, maar kijkt regelmatig uit het raam, alsof je opzoek bent, maar niet kunt vinden. Het liefst zou ik nu het dak op springen om je aandacht te krijgen, dat je even... WACHT! Je keek even mijn kant op! Niet een lange blik, maar ik zag je even lachen. Leuk.
Nu verschuift je blik weer naar je boek. De bladzijdes verspringen in een razend tempo en je lijkt je focus weer terug te hebben gevonden. Stiekem hoop ik nu op nog één blik, één kleine lach van jouw gezicht die mij weer de energie geeft om deze uren in de verder grijze vrijdagmiddag door te komen. De zaal zit weliswaar vol, maar het voelt alsof we toch met zijn tweeën zitten, jij en ik. Ik zit inmiddels al een half uur op dezelfde bladzijde, dezelfde regel die maar niet in mijn hoofd wil zitten. Je hebt ervoor gezorgd dat er geen plek meer over is, nieuwe impulsen worden geblokkeerd en verschroeid voor ze veilig en wel binnen zijn. Stiekem hoop ik je binnenkort tegen te komen als ik geen joggingbroek draag, mijn slappe excuus voor een baardje heb weggeschoren en mijn mooiste jasje aan heb. Blijf waar je bent, meisje van de derde verdieping! I'll be back!"
Of niet dan?
pi_121163419
Whehe ja die had ik vanmiddag ook gepost hier _O-
pi_121163487
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:15 schreef Ties02 het volgende:

Whehe ja die had ik vanmiddag ook gepost hier _O-
Hahaha ook echt ziek veel likes. :') Zitten echt weer lekkere tussen voor vandaag.
Of niet dan?
pi_121163514
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:17 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Hahaha ook echt ziek veel likes. :') Zitten echt weer lekkere tussen voor vandaag.
Sommige comments zijn ook echt hilarisch
pi_121163640
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Sommige comments zijn ook echt hilarisch
Haha ja, klopt. Vraag me echt ten zeerste af in hoeverre die posts nou echt van serieus mensen komen die een lekkere jongen of meisje zien of dat de helft gewoon bedoelt is om een vriend of vriendin te fucken :')
Of niet dan?
pi_121164299
Vanavond maar eens vroeg gaan slapen, wat nachtrust inhalen
pi_121164547
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:33 schreef Ties02 het volgende:
Vanavond maar eens vroeg gaan slapen, wat nachtrust inhalen
Goed idee, was ik ook van plan, kon echt weinig in me opnemen vandaag..
Of niet dan?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:49:12 #237
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121165010
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:20 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Haha ja, klopt. Vraag me echt ten zeerste af in hoeverre die posts nou echt van serieus mensen komen die een lekkere jongen of meisje zien of dat de helft gewoon bedoelt is om een vriend of vriendin te fucken :')
Bedoeld :{
Bis bis bis
pi_121165060
Waarom zijn sommige posts over de UB weg en andere niet :')

Edit: wacht was dat in het vorige deel? :@

Edit 2: mijn telefoon doet raaaar.
pi_121165142
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sorry :@ kun je me vergeven?
Of niet dan?
pi_121165210
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

pi_121165285
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:54 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
leuk mijn plaatje stelen
pi_121165305
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:') _O-
Of niet dan?
pi_121165392
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wauwie dat zou fantastisch zijn
De post, bestaat dat nog?
Was even eten. PM/DM je mail maar dan scan ik het tentamen in en stuur het door.
*edit* Zelfde geldt voor Valid.
pi_121165581
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:56 schreef Ties02 het volgende:

[..]

leuk mijn plaatje stelen
Sarcasm, sarcasm.
pi_121167588
Weltrusten iedereen :W
pi_121167614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:48 schreef Ties02 het volgende:
Wauw, jij neemt het wel heel serieus! Slaap lekker man!
Of niet dan?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:51:52 #247
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121167757
ABC blijft toch wel een chille band.
Bis bis bis
pi_121167941
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:51 schreef eriksd het volgende:
ABC blijft toch wel een chille band.
Ik zat net nog "The Night You Murdered Love" te luisteren.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:57:48 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121168016
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik zat net nog "The Night You Murdered Love" te luisteren.
Answered Prayer vind ik heerlijk.
Bis bis bis
pi_121168028
Amsterdam Zuid. Kijken of ik Erik of Mar's kantoor kan spotten.
pi_121170854
Rechtsvinding Tentamen ging best lekker vandaag.
Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:01:49 #252
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121170987
Slapen.
Bis bis bis
pi_121171376
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:57 schreef Tchock het volgende:
Ah, ik mis Amsterdam wel :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:58 schreef De_Fietser het volgende:
Studeren :')
Of niet dan?
pi_121172196
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:58 schreef De_Fietser het volgende:
Morgen lekker naar het bos met de hond; zondag verder werken aan mijn casus gezamenlijke huishouding.
pi_121172812
quote:

[..]

[ afbeelding ]
jij mag dit niet posten :{w
pi_121172843
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:57 schreef Tchock het volgende:
erik zit niet op zuid
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:44:05 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121172966
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

erik zit niet op zuid
Niet?
Bis bis bis
pi_121173075
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niet?
Je zat noorderlijker dan mazars, maar kon toch kantoor zien
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:47:26 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121173104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je zat noorderlijker dan mazars, maar kon toch kantoor zien
Ik ga natuurlijk niet mijn adres of buurt prijsgeven.
Bis bis bis
pi_121173127
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ga natuurlijk niet mijn adres of buurt prijsgeven.
Je woonde aan de westring.. sowieso buiten de ring
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:49:08 #261
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121173186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je woonde aan de westring.. sowieso buiten de ring
Oke, dan ben ik in een verkeerd huis. En al tijden op de verkeerde werkplek. :P
Bis bis bis
pi_121173228
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

wel leuk dat zij wel weten waar jij woont :P
pi_121173250
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lul :{w
pi_121173369
Grappig dat de termijn voor het nakijken van Burgerlijk procesrecht pas vervalt na de herkansing :D
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:58:02 #265
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121173614
Bram en sana in een topic. Opmerkelijk.
Bis bis bis
pi_121173744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:58 schreef eriksd het volgende:
link?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:01:30 #267
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121173778
Bis bis bis
pi_121173793
quote:
Proest _O-
pi_121173971
ik wil jullie er even op wijzen dat over twee minuten 5 Jaar Later van Jeroen Pauw met Bram Moszkowicz begint. Wellicht interessant/vermakelijk.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:08:44 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121174123
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:05 schreef De_Fietser het volgende:
ik wil jullie er even op wijzen dat over twee minuten 5 Jaar Later van Jeroen Pauw met Bram Moszkowicz begint. Wellicht interessant/vermakelijk.
Ah, thanks.
Bis bis bis
pi_121174159
quote:
Ik kan hierdoor niet meer trots zijn op mijn toekomstige l.l.b. diploma.
pi_121174188
Die Moszkowicz heeft 2 minuten gepraat en al drie Duitse termen genoemd. Wel een groot ego die man.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:13:12 #273
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121177223
Dat was interessant.
Bis bis bis
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:21:14 #274
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121177544
quote:
Zeer opmerkelijk.
pi_121179561
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zeer opmerkelijk.
Dat topic is niet serieus lijkt me? :')
Of niet dan?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:16:26 #276
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121179952
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:06 schreef Letstalk het volgende:

Dat topic is niet serieus lijkt me? :')
Dat klopt inderdaad dat het topic niet serieus is.
pi_121182092
Hai.
pi_121182122
Trusten! :)
pi_121184526
Goedemorgen! :)

Ik heb me alweer op bestuursrecht 2 (RuG) gestort en ik heb een vraag.

Het specialiteitsbeginsel (art. 3:4 lid 1 Awb) houdt in dat een bestuursorgaan enkel de betrokken belangen mee mag nemenbij de belangenafweging. Wat is nou het verschil/verband tussen handelen in strijd met het specialiteitsbeginsel en handelen in strijd met détournement de pouvoir? Leidt het eerste tot het tweede? En hoe formuleer je dit dan: ''Er is sprake van ddp (3:3) aangezien 3:4-1 overschreden wordt"? Of zijn het twee verschillende dingen?
pi_121185673
Goedemorgen deze enigszins brakke morgen. :)
pi_121185696
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 08:40 schreef Valid het volgende:
Goedemorgen! :)

Ik heb me alweer op bestuursrecht 2 (RuG) gestort en ik heb een vraag.

Het specialiteitsbeginsel (art. 3:4 lid 1 Awb) houdt in dat een bestuursorgaan enkel de betrokken belangen mee mag nemenbij de belangenafweging. Wat is nou het verschil/verband tussen handelen in strijd met het specialiteitsbeginsel en handelen in strijd met détournement de pouvoir? Leidt het eerste tot het tweede? En hoe formuleer je dit dan: ''Er is sprake van ddp (3:3) aangezien 3:4-1 overschreden wordt"? Of zijn het twee verschillende dingen?
Het kan natuurlijk dat ik nog niet helemaal wakker ben maar gaat DDP niet meer over het handelen van een bestuursorgaan anders dan waar hun bevoegdheden op zijn gericht. En 3:4 ziet heel specifiek op de belangenafweging bij het nemen van een besluit.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:53:21 #282
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121185699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk dat ik nog niet helemaal wakker ben maar gaat DDP niet meer over het handelen van een bestuursorgaan anders dan waar hun bevoegdheden op zijn gericht. En 3:4 ziet heel specifiek op de belangenafweging bij het nemen van een besluit.
Bis bis bis
pi_121185797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel. Het specialiteitsbeginsel (3:4-1) schrijft voor welke belangen 'in de weegschaal' mogen en zo meewegen in de belangenafweging: namelijk enkel de direct bij het besluit betrokken belangen. Volgens de gematigde opvatting van dit beginsel mag je geen 'vreemd' algemeen belang meewegen (dat is een belang dat niet door een specifieke regeling wordt beschermd). Stel dat de burgemeester met het oog op de openbare orde vergunningen kan afgeven voor een circus in zijn gemeente en dat hij deze mag weigeren op grond van de openbare orde. Dan is het in strijd met 3:4-1 als hij een circus weigert omdat hij geen wilde dieren in zijn gemeente wil omdat hij dat zielig vindt. Hij laat immers belangen meewegen die hij niet mee mag laten wegen.

Dat is dan toch ook in strijd met 3:3 lijkt me: zijn bevoegdheid om te weigeren heeft hij gekregen om de openbare orde te beschermen, niet om wilde dieren te weren.

Als deze redenatie klopt dan komt 3:4-1 en 3:3 bijna op het zelfde neer, maar volgens mij klopt er iets niet aan wat ik zeg.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:06:38 #284
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121185883
De overweging om wel of geen wilde dieren toe te staan is een rechtstreeks bij het besluit betrokken belang. Want circusdieren hebben nou eenmaal een heleboel te maken met het circus.

Voor zover ik weet is het weigeren van een vergunning gewoon een bevoegdheid die de burgemeester toekomt. Hangt ook af van wat er in de APV gegeven is en wat voor een vergunning er aangevraagd is.
--
pi_121185933
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:06 schreef Ryon het volgende:
De overweging om wel of geen wilde dieren toe te staan is een rechtstreeks bij het besluit betrokken belang. Want circusdieren hebben nou eenmaal een heleboel te maken met het circus.

Voor zover ik weet is het weigeren van een vergunning gewoon een bevoegdheid die de burgemeester toekomt. Hangt ook af van wat er in de APV gegeven is en wat voor een vergunning er aangevraagd is.
Maar het is toch zo dat uit 3:4-1 volgt wélke belangen in de weegschaal mogen? En dat als er andere belangen meegewogen worden dat dat dan in strijd is met het specialiteitsbeginsel? En ook met ddp?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:11:51 #286
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121185959
Als het circus een ontheffing zou aanvragen voor het parkeren van die grote vrachtwagens met leeuwen erin (kan best zijn dat het bij APV verboden is om op elk grasveldje maar te gaan parkeren) moet de burgemeester wel goed oppassen met zijn motivatie als hij deze weigert. De argumentatie dat hij geen leeuwen in zijn stad wil hebben en weigert is niet bij de afweging voor een parkeer kwestie betrokken. Daarvoor had hij dan een ander besluit moeten nemen. De aanvullende eis dat de vrachtwagens geen leeuwen mogen bevatten kan buiten zijn bevoegdheid liggen.
--
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:13:55 #287
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121185992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:10 schreef Valid het volgende:

[..]

Maar het is toch zo dat uit 3:4-1 volgt wélke belangen in de weegschaal mogen? En dat als er andere belangen meegewogen worden dat dat dan in strijd is met het specialiteitsbeginsel? En ook met ddp?
Dat hangt dus heel erg van de belangen af. Het is niet dat lid 1 precies voorschrijft welke belangen wel en welke belangen niet mogen. Het is meer dat lid 1 de burgemeester verplicht om allerlei belangen met zich mee te nemen, ook als deze onwenselijk zijn voor de burgemeester. In de praktijk willen bestuursorganen belangen die niet helemaal goed uit komen nog wel eens over het hoofd zien.
--
pi_121186042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:11 schreef Ryon het volgende:
Als het circus een ontheffing zou aanvragen voor het parkeren van die grote vrachtwagens met leeuwen erin (kan best zijn dat het bij APV verboden is om op elk grasveldje maar te gaan parkeren) moet de burgemeester wel goed oppassen met zijn motivatie als hij deze weigert. De argumentatie dat hij geen leeuwen in zijn stad wil hebben en weigert is niet bij de afweging voor een parkeer kwestie betrokken. Daarvoor had hij dan een ander besluit moeten nemen. De aanvullende eis dat de vrachtwagens geen leeuwen mogen bevatten kan buiten zijn bevoegdheid liggen.
Dat snap ik, maar mijn vraag snijdt zich meer toe op de kwalificatie: ddp of in strijd met het specialiteitsbeginsel. Ik heb in een sheet van het hc ondertussen het volgende gevonden:

quote:
Verhouding 3:3 en 3:4-1

• Niet volstrekt duidelijk, maar:
• Nauwe verwantschap.
• Complementair geformuleerd: 3:3 negatief, 3:4-1 postief
Verbod van ddp is een uitwerking van specialiteitsbeginsel
Kwalificatie tot ddp gereserveerd voor de ergste gevallen
Ik denk dat die laatste twee regels m'n vraag wel beantwoorden. Verder staat er nog dat rechters bijna nooit vernietigen wegens strijd met ddp, maar bijna altijd kiezen voor strijd met specialiteitsbeginsel / ontbreken van bevoegdheid / strijd met hogere regeling. Duidelijk. :) Tnx.

[ Bericht 3% gewijzigd door Valid op 05-01-2013 11:21:26 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:22:56 #289
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121186174
Een beroep op DDP komt in de praktijk inderdaad nooit voor. Er is althans geen jurisprudentie van beschikbaar welke voorgeschreven wordt door universiteiten. Ik kan mij voorstellen dat bij heel ingewikkelde omgevingsrecht zaken het nog wel eens wil gebeuren bij gebrek aan betere gronden, maar iets anders kan ik mij dan ook niet voorstellen.

Het lijkt mij sterk dat ze over beide bepalingen een tentamenvraag gaan stellen. Daarvoor is het net iets te marginaal. Zeker i.v.m art 3:2 (zorgvuldige voorbereiding) en art 3:4 lid 2 waar menig besluit nog wel eens over wil struikelen.
--
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:25:01 #290
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121186202
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:22 schreef Ryon het volgende:
Een beroep op DDP komt in de praktijk inderdaad nooit voor. Er is althans geen jurisprudentie van beschikbaar welke voorgeschreven wordt door universiteiten. Ik kan mij voorstellen dat bij heel ingewikkelde omgevingsrecht zaken het nog wel eens wil gebeuren bij gebrek aan betere gronden, maar iets anders kan ik mij dan ook niet voorstellen.

Het lijkt mij sterk dat ze over beide bepalingen een tentamenvraag gaan stellen. Daarvoor is het net iets te marginaal. Zeker i.v.m art 3:2 (zorgvuldige voorbereiding) en art 3:4 lid 2 waar menig besluit nog wel eens over wil struikelen.
In de fiscaliteit duikt er wel eens eentje op. Van die klassieke voorbeelden dat iemand met verschoningsrecht gegevens over zijn eigen belastingplicht moet overleggen en de fiscus vervolgens informatie over derden eruit destilleert.
Bis bis bis
pi_121186227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:22 schreef Ryon het volgende:

De sheets noemen 3 arresten m.b.t. verbod van ddp (voor de liefhebber :P)
-Zandvoortse woonruimtevordering (1949)
-Publex monopolie (1987)
-Bankastraat (1995)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:27:33 #292
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121186251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

In de fiscaliteit duikt er wel eens eentje op. Van die klassieke voorbeelden dat iemand met verschoningsrecht gegevens over zijn eigen belastingplicht moet overleggen en de fiscus vervolgens informatie over derden eruit destilleert.
Ja, toen ik het tikte dacht ik al 'het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat dit binnen het belastingrecht wel een nuttige bepaling is'. Ik weet daar eigenlijk bijster weinig vanaf, maar het bestuursrecht werkt natuurlijk veel verder dan alleen over vergunningen over circussen en dergelijke.
--
pi_121186359
Aangezien jullie het over DDP hebben op de vroege ochtend: de hele KB-lux affaire is in die zin wel interessant. Inspecteurs gebruikten daarbij informatie die zij hadden verkregen om ook boetes op te leggen, en toen kreeg je de hele discussie over zwijgrecht (cautie) en artikel 6 EVRM.

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar op de een of andere manier dacht ik daar aan toen jullie het over DDP hadden. Het is natuurlijk het verkeerd gebruiken van je bevoegdheden om dingen te doen die niet mogen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:37:25 #294
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121186434
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:33 schreef Maharbal het volgende:
Aangezien jullie het over DDP hebben op de vroege ochtend: de hele KB-lux affaire is in die zin wel interessant. Inspecteurs gebruikten daarbij informatie die zij hadden verkregen om ook boetes op te leggen, en toen kreeg je de hele discussie over zwijgrecht (cautie) en artikel 6 EVRM.

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar op de een of andere manier dacht ik daar aan toen jullie het over DDP hadden. Het is natuurlijk het verkeerd gebruiken van je bevoegdheden om dingen te doen die niet mogen.

Want je bent immers verplicht om te antwoorden op vragen over je eigen belastingpositie. In die zin vertoont het wel trekken in die richting inderdaad.
Bis bis bis
pi_121186491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:37 schreef eriksd het volgende:

[..]

Want je bent immers verplicht om te antwoorden op vragen over je eigen belastingpositie. In die zin vertoont het wel trekken in die richting inderdaad.
Uit m'n hoofd was de strekking inderdaad dat informatie was verstrekt, maar dat diezelfde informatie door dezelfde inspecteur was beoordeeld en gebruikt voor het verstrekken van boetes. En then the shit hit the fan.
pi_121187263
KB-Lux is wel een hele boeiende zaak inderdaad.
pi_121190852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:48 schreef Ties02 het volgende:
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:49 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Wauw, jij neemt het wel heel serieus! Slaap lekker man!
Nu pas wakker :{
pi_121190906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:26 schreef Valid het volgende:

[..]

-Publex monopolie (1987)
-Bankastraat (1995)
Die eerste is volgens mij de enige verplichte toch? Ook tijdens de werkgroep behandeld
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:48:05 #299
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121191527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:26 schreef Valid het volgende:

[..]

-Publex monopolie (1987)
-Bankastraat (1995)
Interessant. Ik was met geen van de arresten bekend. Na een kleine google search zie ik dat ze ook voornamelijk aan de RuG worden voorgeschreven. Grappig dat het per stad kan verschillen waar men een accent op legt.
--
pi_121191637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:29 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Die eerste is volgens mij de enige verplichte toch? Ook tijdens de werkgroep behandeld
Alle drie niet verplicht. Werkgroepcasussen zijn juist niet verplicht, enkel die andere arresten uit het werkboek die niet besproken zijn (want uitwerkingen staan op nestor). die heten standaardjurisprudentie geloof ik (weet niet zekwr) en daarvan is er niet eens elke week 1.

Ben je al ver met je voorbereiding? Volgens mij valt het erg mee hoe veel en ingewikkeld het is.
pi_121191824
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[..]

Nu pas wakker :{
Holy shit, dat is ook niet gezond
Of niet dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: