Het beste blijft de inventions. Ga je met je vriendin?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Keyos het volgende:
Ik ga gewoon van tevoren een beetje kijken wat de goede restaurants rond Disney zijn. Zolang er maar 1 dag steak bij zit vind ik alles best (zit in Hotel New York en volgens mij zit daar een geweldig restaurant in,ook daar maar eens even naar kijken).
Yes, voor het eerst dat wij eens een vakantie pakken dus gaan het er gelijk goed van nemen (en dan na terugkomst gelijk blokken voor een tentamen strafrecht later die week).quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het beste blijft de inventions. Ga je met je vriendin?
Ha, als ze een disney fan is, wordt ze helemaal gek. De inventions zit bovenin de ingang van disney. In het hotel zeg maar. Loop daar sowieso elke dag even binnen. In de centrale hal (boven) elke ochtend en middag een foto momentje.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:42 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yes, voor het eerst dat wij eens een vakantie pakken dus gaan het er gelijk goed van nemen (en dan na terugkomst gelijk blokken voor een tentamen strafrecht later die week).
Ik zal eens kijken bij dat restaurant, bedankt voor de tip in ieder geval!
Sowieso dat ik daar ook pas heen ga met mijn evt kids als ze een jaartje of 8-10 zijn. Wat een drama's met die kids altijd. Helemaal dat we dus in de inventions waren. Zat er een pa met zijn tweelingdochters en die deden het in hun broek voor elke figuur dat langs kwam.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:48 schreef Tchock het volgende:
Ik ben naar Disneyland geweest en in mijn herinnering vond ik het best leuk maar volgens mijn ouders vond ik er helemaal geen reet aan.
Ik was ook 8-10. Misschien wel iets ouder nog. Wel grappig, ik kan me er ook nauwelijks iets van herinneren, terwijl ik Legoland nog heel goed weet en dat was 2-3 jaar eerder.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sowieso dat ik daar ook pas heen ga met mijn evt kids als ze een jaartje of 8-10 zijn. Wat een drama's met die kids altijd. Helemaal dat we dus in de inventions waren. Zat er een pa met zijn tweelingdochters en die deden het in hun broek voor elke figuur dat langs kwam.
Had de beste man dus 88 euro betaald voor een bordje spagethi en 2 kipnuggets.
Het enige dat ik me nog herinner van mijn eerste keer Disney is dat ik als kind echt met open mond naar die parade heb staan kijkenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was ook 8-10. Misschien wel iets ouder nog. Wel grappig, ik kan me er ook nauwelijks iets van herinneren, terwijl ik Legoland nog heel goed weet en dat was 2-3 jaar eerder.
Sowieso, als ik ga, ga ik weer in januari. Af en toe een beetje miezer, maar nergens rijenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was ook 8-10. Misschien wel iets ouder nog. Wel grappig, ik kan me er ook nauwelijks iets van herinneren, terwijl ik Legoland nog heel goed weet en dat was 2-3 jaar eerder.
Nu je het zegt komen daar vlagen van terug. Grappig is dat. Volgens mij was het 's avonds, stond ik bij de plek waar die karren keerden en was er vuurwerk. Kan dat kloppen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:53 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Het enige dat ik me nog herinner van mijn eerste keer Disney is dat ik als kind echt met open mond naar die parade heb staan kijkenDe hele tijd staat hetzelfde nummer op repeat en dan al die Disneyfiguren op die praalwagens, prachtig vond ik dat.
Je voelt je ook goed verkracht als je zo'n burger hebt weggewerkt. Daar wordt niemand blij van.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:39 schreef Tchock het volgende:
Overigens zou het met niet verbazen als de prijzen in de Mac ook flink hoger zijn dan elders. Sowieso is vaak mac eten echt ranzigHeel af en toe. Het is net drugs
Je ziet het ook aan de kortingen wanneer het een rustige maand is. Waar ik nu iets meer dan ¤600 voor 2 personen heb betaald voor 4 dagen is het in een 'normale' periode rond de ¤1100 voor 2 personen in datzelfde hotel. Het is niet bepaald de warmste periode maar ik vind het met een beetje kou vaak wat gezelliger (voor ons hotel heb je ook een schaatsbaan in de winter, niet dat ik daar ga schaatsen in die drukte maar het ziet er wel weer leuk uit).quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sowieso, als ik ga, ga ik weer in januari. Af en toe een beetje miezer, maar nergens rijen![]()
Space mountain mocht je gewoon blijven zitten, terwijl je normaal een uur moet wachten..![]()
600¤ blijft een flinke smak geld voor een pretpark. Dat mensen daar ook 1100¤ voor willen lappen is ook vrij bizar. Hoewel als je kinderen hebt je praktisch gedwongen wordt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je ziet het ook aan de kortingen wanneer het een rustige maand is. Waar ik nu iets meer dan ¤600 voor 2 personen heb betaald voor 4 dagen is het in een 'normale' periode rond de ¤1100 voor 2 personen in datzelfde hotel. Het is niet bepaald de warmste periode maar ik vind het met een beetje kou vaak wat gezelliger (voor ons hotel heb je ook een schaatsbaan in de winter, niet dat ik daar ga schaatsen in die drukte maar het ziet er wel weer leuk uit).
Het kan nog veel goedkoper hoor als je een cheap-ass hotel in de buurt neemt, maar ik wil gewoon de volledige ervaring meemaken, daar hoort dus een goed hotel bij op het terrein zelf. Ik had er uiteraard ook niet de normale prijs voor gelapt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
600¤ blijft een flinke smak geld voor een pretpark. Dat mensen daar ook 1100¤ voor willen lappen is ook vrij bizar. Hoewel als je kinderen hebt je praktisch gedwongen wordt.
jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:08 schreef Speedy_T het volgende:
Is het überhaupt wat aan als je ouder bent dan 8?
die nieuwe finding nemo baan is heldhaftigquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het kan nog veel goedkoper hoor als je een cheap-ass hotel in de buurt neemt, maar ik wil gewoon de volledige ervaring meemaken, daar hoort dus een goed hotel bij op het terrein zelf. Ik had er uiteraard ook niet de normale prijs voor gelapt.
Ik ben zelf een groot pretpark liefhebber (al ben ik wel wat meer van de achtbanen, ben bijvoorbeeld in deze geweest : http://schitzpopinov.com/wp-content/uploads/2010/03/Kingda_Ka.jpg) , dus het zal voor mij nooit een ramp zijn om dit soort dingen te bezoeken.
Voordeel van een hotel in het park is dat je er een uur eerder in mag en een uur eerder later uit (in het park dan). Dat scheelt behoorlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het kan nog veel goedkoper hoor als je een cheap-ass hotel in de buurt neemt, maar ik wil gewoon de volledige ervaring meemaken, daar hoort dus een goed hotel bij op het terrein zelf. Ik had er uiteraard ook niet de normale prijs voor gelapt.
Ik ben zelf een groot pretpark liefhebber (al ben ik wel wat meer van de achtbanen, ben bijvoorbeeld in deze geweest : http://schitzpopinov.com/wp-content/uploads/2010/03/Kingda_Ka.jpg) , dus het zal voor mij nooit een ramp zijn om dit soort dingen te bezoeken.
Is het nog rendabel om met de boot te gaan? Laatste keer dat ik dat gedaan had was inmiddels alweer een paar jaar terug. Tegenwoordig zit je voor rond de 15¤ al met het vliegtuig in Londen. Scheelt ook een boel tijd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:12 schreef Yreal het volgende:
oh trouwens nog een sterk staaltje van mijn zuinigheid. vannacht op de boot.
Bier in de kroeg, 4 zoveel per vaasje. stenen kruikjes hertog jan triple of grandprestige 4 euro in het winkeltje. Dat spul hoeft niet koud, dus hup mee het dek op
My thoughts exactly.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voordeel van een cheap ass hotel in Parijs zelf is dat je van het weekend dat je er bent een dagje in Disney land kan rondslenteren en de andere dagen het op een zuipen kan zetten in Parijs zelf, wat cultuur en andere geestverlichtende dingen kan snuiven en ook nog wat van de stad ziet. Ik weet niet zeker of zoveel dagen disneyland goed is voor de gezondheid.
Geen idee. 200 euro om 3 dagen in londen te zitten om vuurwerk te kijken. Vond het wel goedquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is het nog rendabel om met de boot te gaan? Laatste keer dat ik dat gedaan had was inmiddels alweer een paar jaar terug. Tegenwoordig zit je voor rond de 15¤ al met het vliegtuig in Londen. Scheelt ook een boel tijd.
Prima te doen inderdaad man! Was dat inc eten enzo dan? Neem aan van niet, toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee. 200 euro om 3 dagen in londen te zitten om vuurwerk te kijken. Vond het wel goed
Enkel een grafontbijt. Was zelfs op 1 januari van 7-9 wasquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:18 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Prima te doen inderdaad man! Was dat inc eten enzo dan? Neem aan van niet, toch?
Haha nice toch? Wel heeeel karig van dat ontbijt. Je kon wel gelijk door vanuit de stad naar je ontbijt en dan naar bed?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Enkel een grafontbijt. Was zelfs op 1 januari van 7-9 was![]()
![]()
![]()
Had goedkoper gekund, maar ik had tentamen en heb mijn vriendin laten boeken
ontbijt was toch niet te vreten. Toast met jam en een eitje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:20 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Haha nice toch? Wel heeeel karig van dat ontbijt. Je kon wel gelijk door vanuit de stad naar je ontbijt en dan naar bed?
Voornamelijk bekvechten over geld uitgeven op vakantiequote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Actaeon het volgende:
Djeez wat gaan jullie weer hard. Vergeef mij even dat ik niks terug lees.
Vooruit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Actaeon het volgende:
Djeez wat gaan jullie weer hard. Vergeef mij even dat ik niks terug lees.
Als ik even geen zin heb ga ik lekker een aflevering van Boston Legal kijken en dan heb ik er weer helemaal zin in. Alan Shore, Danny Cranequote:Op donderdag 3 januari 2013 23:03 schreef Yreal het volgende:
Wat is dat toch, met al die lerende mensen overal?
En veeleisende vrouwenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voornamelijk bekvechten over geld uitgeven op vakantie
Tara plz.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Als ik even geen zin heb ga ik lekker een aflevering van Boston Legal kijken en dan heb ik er weer helemaal zin in. Alan Shore, Danny Crane
Het is volgens mij een paar keer per dag, maar 's avonds is er inderdaad vuurwerk bij ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu je het zegt komen daar vlagen van terug. Grappig is dat. Volgens mij was het 's avonds, stond ik bij de plek waar die karren keerden en was er vuurwerk. Kan dat kloppen?
Oh ja die wilde ik ook nog gaan kijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Als ik even geen zin heb ga ik lekker een aflevering van Boston Legal kijken en dan heb ik er weer helemaal zin in. Alan Shore, Danny Crane
Je gaat er helemaal raar van schrijven zegquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
alle vrouwen zijn hoeren, behalven je moeder
Oh dat kan ik wel overslaan inderdaad. Overigens vakantie is er om veel geld uit te geven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voornamelijk bekvechten over geld uitgeven op vakantie
Echt de moeite waard, ben al bijna bij seizoen drie sinds vorige week.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Oh ja die wilde ik ook nog gaan kijken.
Dit ging geloof ik meer om zo min mogelijk uit te geven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh dat kan ik wel overslaan inderdaad. Overigens vakantie is er om veel geld uit te geven.
Wanneer ga je en waar heb je geboekt? Misschien wel eens leuk om heen te gaan met m'n vriendin, ben er al zolang niet geweest...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef Keyos het volgende:
[..]
nee, als je ergens winst kan pakken, dat ik hem ook pakquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dit ging geloof ik meer om zo min mogelijk uit te geven.
Beter dan nietsquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
ontbijt was toch niet te vreten. Toast met jam en een eitje.
Dan kun je net zo goed niet gaan vind ik altijdquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dit ging geloof ik meer om zo min mogelijk uit te geven.
Dat is wel een goed punt. Vind ik ook zo smerig bij sommige hotels betaal je gewoon 15 euro p.p. voor zo´n karig buffetontbijt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jawel, want dan was ik wel ergens anders gaan eten
Deze discussie hebben wel al gevoerd haha.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed niet gaan vind ik altijdals ik ga wil ik gewoon lekker uit eten kunnen etc.
Hier zie je het inderdaad niet. Het is een mooie vrouw, maar "in motion" heeft ze toch wel een kille uitstraling. Of ze acteert het, of ik vind haar accent gewoon niks weetikveelquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar is de kilheid.
Ja, same here. ik heb de afgelopen dagen praktisch doorgebracht achter mijn xbox en ik zit nu opeens ook even in een studiedip. Ik merk nu dat ik liever nog een paar dagen echt vrij had gehad. Maar goed, begin volgende week tentamen dus morgen weer de UB in.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:24 schreef Speedy_T het volgende:
Morgen een hele dag JB op de planning. Ik merk dat ik wel weer echt in moet komen, ben nog steeds op zoek naar de helft van mn studiemateriaal
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik ben het met je eens maar ik betaal niet graag te veelquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed niet gaan vind ik altijdals ik ga wil ik gewoon lekker uit eten kunnen etc.
Bleef je een maand ofzo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik ben het met je eens maar ik betaal niet graag te veelAfgelopen jaar nog 750 euro afgekregen van het verblijf.
Ik heb gisteren geboekt en ga van 1 februari t/m 4 februari (3 overnachtingen en 4 dagen park). Nogmaals, als je van plan ben om te gaan zou ik zeker niet in het hoogseizoen gaan, in die periode heb je geen kortingsacties als deze en is het park ook nog eens vreselijk druk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:25 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wanneer ga je en waar heb je geboekt? Misschien wel eens leuk om heen te gaan met m'n vriendin, ben er al zolang niet geweest...
Ah ja en dan een flink aantal sterren neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Drie weken en een weekeinde inderdaad.
Nee niet te veel. Maar ik wil gewoon altijd een zekere mate van luxe op vakantiequote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik ben het met je eens maar ik betaal niet graag te veelAfgelopen jaar nog 750 euro afgekregen van het verblijf.
Ohquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:28 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Deze discussie hebben wel al gevoerd haha.
Waarom? Ik kan niet stoppen met kijkenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:32 schreef Keyos het volgende:
Ik moet trouwens ook maar eens verder gaan met Boston Legal, was ergens in seizoen 1 gestopt.
Ik keek in die periode best veel series door elkaar dus dat gaat nooit goed (was in dezelfde periode ook begonnen met Twin Peaks). Op dit moment ben ik geen serie aan het volgen dus pak ik BL weer op very soon, het is inderdaad geweldigquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Waarom? Ik kan niet stoppen met kijken
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:33 schreef Yreal het volgende:
kom ik net deze tegen, wil ik ook even delen![]()
[ afbeelding ]
5 kraten bier op de snorfiets
Ik vind dat wanneer je op vakantie gaat je ook niet teveel op de kleintjes moet hoeven te letten (mooie zinsopbouw). Op vakantie mag het allemaal wel wat uitgebreider en luxerquote:
Twin Peaksquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik keek in die periode best veel series door elkaar dus dat gaat nooit goed (was in dezelfde periode ook begonnen met Twin Peaks). Op dit moment ben ik geen serie aan het volgen dus pak ik BL weer op very soon, het is inderdaad geweldig.
Idd. Zeker bij stedentrips.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:37 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ik vind dat wanneer je op vakantie gaat je ook niet teveel op de kleintjes moet hoeven te letten (mooie zinsopbouw). Op vakantie mag het allemaal wel wat uitgebreider en luxer
Nee dat viel best mee. Het ging om een luxe vakantiebungalow. Via de verhuurder zou dat op rond de 2000 euro uitkomen, maar je kon ook de individuele eigenaren benaderen. Paar keer 'nee' gehoord (die bungalows stonden ook leeg) en uiteindelijk iemand gevonden met wie we tot een akkoord zijn gekomen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:32 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ah ja en dan een flink aantal sterren neem ik aan?
Oh ik ken dat, ik heb de rest laten vallen en kijk alleen nog maar BL. Als ik uitgekeken ben ga ik wel weer Boardwalk Empire kijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik keek in die periode best veel series door elkaar dus dat gaat nooit goed (was in dezelfde periode ook begonnen met Twin Peaks). Op dit moment ben ik geen serie aan het volgen dus pak ik BL weer op very soon, het is inderdaad geweldig.
Dat deuntje is inderdaad legendarischquote:
Is het ondertussen al wat beter toeven daar?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, same here. ik heb de afgelopen dagen praktisch doorgebracht achter mijn xbox en ik zit nu opeens ook even in een studiedip. Ik merk nu dat ik liever nog een paar dagen echt vrij had gehad. Maar goed, begin volgende week tentamen dus morgen weer de UB in.
Ik heb zo'n fragment uit een making-of van die muziek, standaard kippenvelquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:40 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat deuntje is inderdaad legendarisch.
Jammer alleen dat het einde van de serie zo vaag was , maar die vaagheid maakte de serie dan ook wel weer af.
Die heb ik op vinylquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Beste muziek bij een serie is de muziek van Jan Hammer bij Miami Vice.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:46 schreef Yreal het volgende:
waarom ben ik de enige die nu schijnbaar niet hoeft te studeren?
Het was er rond de kerst vrij rustig.. Maar wellicht dat het vanwege de tentamens weer flink gaat aantrekken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:41 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is het ondertussen al wat beter toeven daar?
Dat is allemaal wel leuk en aardig maar daar moet je simpelweg wel de centen voor (over) hebben. En om nou thuis te blijven zitten omdat je niet chique kan dineren is natuurlijk ook onzin.. vind ik danquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja jij snapt het wel...gewoon altijd.
Ik ook niet. Ik heb twee opdrachten bij mijn begeleider liggen dus tot die tijd helemaal niets.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:46 schreef Yreal het volgende:
waarom ben ik de enige die nu schijnbaar niet hoeft te studeren?
Waarom verzeilen wij zo vaak in een discussie als deze?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:46 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig maar daar moet je simpelweg wel de centen voor (over) hebben. En om nou thuis te blijven zitten omdat je niet chique kan dineren is natuurlijk ook onzin.. vind ik dan
Omdat het zolang we niet hoeven te vechten om vrouwen, voedsel of land de Grote Vragen Des Levens zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom verzeilen wij zo vaak in een discussie als deze?
Tchockquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het zolang we niet hoeven te vechten om vrouwen, voedsel of land de Grote Vragen Des Levens zijn.
Eric ryon en bobbie welquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik op de Poort ben geweest de afgelopen twee en halve week?
Je hoeft ook niet te reageren hoor. Maar ik reageer graag op ongenuanceerde uitsprakenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom verzeilen wij zo vaak in een discussie als deze?
Ach ik heb de keuze ook niet hoeven te maken. Dat scheelt misschien. Derhalve is het voor mij ook niet zo ongenuanceerd. Of het is gewoon een kwestie van voorkeuren en prioriteiten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:54 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet te reageren hoor. Maar ik reageer graag op ongenuanceerde uitspraken
Wil jij zeggen dat jij HELEMAAL NIET op de Poort bent geweest afgelopen 2.5 weken?quote:
Jep.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat jij HELEMAAL NIET op de Poort bent geweest afgelopen 2.5 weken?
Dat is ook niet verbazingwekkend. Dat ding is al bijna 2 weken gesloten. Echte bikkels waren natuurlijk wel gewoon te vinden in de UB en in het bushuis.quote:
Ik was tot vandaag ook iets van 2-3 weken niet meer op de faculteit geweest.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat jij HELEMAAL NIET op de Poort bent geweest afgelopen 2.5 weken?
Maar ik hoop dat je zelf wel door hebt dat het wel enigszins verwend over komt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ach ik heb de keuze ook niet hoeven te maken. Dat scheelt misschien. Derhalve is het voor mij ook niet zo ongenuanceerd. Of het is gewoon een kwestie van voorkeuren en prioriteiten.
Als jij het zegt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:04 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar ik hoop dat je zelf wel door hebt dat het wel enigszins verwend over komt.
Net begonnen aan seizoen 2.quote:
Valt mee toch? Brad, Alan, Denny, Paul,Shirley en alle rechters zijn er nog gewoon. Het zijn meer de scharrels/exen/collega's die of ontslagen zijn of ontslag hebben genomen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:35 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Net begonnen aan seizoen 2.
Hele cast lijkt wel vervangen, behalve Alan en Denny natuurlijk.
Heather Locklear mag ook weer even komen opdraven in een bijrolletje (waarschijnlijk).
Mijn favoriete rechter (nansy-pansy) is nog niet gespot.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:49 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Valt mee toch? Brad, Alan, Denny, Paul,Shirley en alle rechters zijn er nog gewoon. Het zijn meer de scharrels/exen/collega's die of ontslagen zijn of ontslag hebben genomen.
Dat is de leukste, die is er nog gewoonquote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:56 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Mijn favoriete rechter (nansy-pansy) is nog niet gespot.
Ah mooi zo,bedankt voor de geruststelling.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:58 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat is de leukste, die is er nog gewoon
Pijnlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Gister iets te goed geborreld. Moet zo nog een uur de auto in
quote:
OB is toch het enige wat ertoe doet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:25 schreef Ties02 het volgende:
Belasting ging niet zo dramatisch als verwacht. Maar toch wist ik alles net niet precies behalve dan LB en OB.
Nee man Vpbquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
OB is toch het enige wat ertoe doet.
Ach, luxe in deze is ook relatief. We hebben nog steeds geen flauw idee waar jij of Tchock het over hebben dus. 'Chique' restaurant is dan ook best vaag in deze.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ach ik heb de keuze ook niet hoeven te maken. Dat scheelt misschien. Derhalve is het voor mij ook niet zo ongenuanceerd. Of het is gewoon een kwestie van voorkeuren en prioriteiten.
Heb je serieus een nacht doorgehaald? Waarom?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:42 schreef NotGuilty het volgende:
Ik ben nog steeds wakker en heb ook al een tentamen gemaakt. Zometeen ga ik met de trein een weekend naar een andere stad. Ik voel me een op afstand bestuurbare robot ofzo, alles voelt zo onwerkelijk als je een nachtje niet slaapt.
Hahah zo kut is dat hèquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:42 schreef NotGuilty het volgende:
Ik ben nog steeds wakker en heb ook al een tentamen gemaakt. Zometeen ga ik met de trein een weekend naar een andere stad. Ik voel me een op afstand bestuurbare robot ofzo, alles voelt zo onwerkelijk als je een nachtje niet slaapt.
Tentamenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Heb je serieus een nacht doorgehaald? Waarom?
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahah zo kut is dat hèIk doe altijd ook compleet simpele dingen gruwelijk fout. Uitchecken met iets anders dan je OV-chipkaart en 180 graden de verkeerde kant op lopen doen het altijd goed
![]()
Dat zou kunnen. Maar het is natuurlijk niet zo.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, luxe in deze is ook relatief. We hebben nog steeds geen flauw idee waar jij of Tchock het over hebben dus. 'Chique' restaurant is dan ook best vaag in deze.
Misschien vind jij Friet van Piet wel luxe.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, luxe in deze is ook relatief. We hebben nog steeds geen flauw idee waar jij of Tchock het over hebben dus. 'Chique' restaurant is dan ook best vaag in deze.
Maharbal zegt dat het tussen mijn oren zit, maar ik heb anders een tijdelijke blackout. Daar word je echt niet blij van. Ik blijf liever wakker, oefententamens maken, beetje lezen hier en daar, oefenmodules doen, serie kijken enz,quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:52 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Was het echt nodig dan? Lijkt me niet de meest effectieve manier van voorbereiding
De ekte ekte juristen herkennen wij natuurlijk en de kreetquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof overigens ook dat het tussen je oren zit. Althans, daarmee bedoel ik niet dat je er niet daadwerkelijk last van kunt hebben, maar wel dat je het alleen maar komt door de stress en de 'wetenschap' dat het toch wel gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:53 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Maharbal zegt dat het tussen mijn oren zit, maar ik heb anders een tijdelijke blackout. Daar word je echt niet blij van. Ik blijf liever wakker, oefententamens maken, beetje lezen hier en daar, oefenmodules doen, serie kijken enz,
Ik weet alleen dat het echt niet tof is, en dat het toch ooit zonder "de wetenschap" ervan is begonnen. Ach, whatever floats my boat tochquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof overigens ook dat het tussen je oren zit. Althans, daarmee bedoel ik niet dat je er niet daadwerkelijk last van kunt hebben, maar wel dat je het alleen maar komt door de stress en de 'wetenschap' dat het toch wel gaat gebeuren.
werkloos zijn en dan wel 365x naar disney gaanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:53 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, Yreal: Stel ereburgers Disneyland na jaar lang dagelijks bezoek
Oké, dus je doet dat echt voor elk tentamen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:53 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Maharbal zegt dat het tussen mijn oren zit, maar ik heb anders een tijdelijke blackout. Daar word je echt niet blij van. Ik blijf liever wakker, oefententamens maken, beetje lezen hier en daar, oefenmodules doen, serie kijken enz,
Nouja, 'whatever floats your boat' geldt alleen in een situatie waar enkel het resultaat belangrijk is en de weg er naartoe niet. Als je een keer een heel hoog cijfer wil of moet halen, meerdere tentamens vlak na elkaar hebt of een dag wat ziekjes bent kun je alsnog in de problemen komen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:55 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat het echt niet tof is, en dat het toch ooit zonder "de wetenschap" ervan is begonnen. Ach, whatever floats my boat toch
Mja, dat wordt natuurlijk wel een probleem als je echt moet gaan werken toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:53 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Hoezo 'natuurlijk'?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar het is natuurlijk niet zo.
Als je heel Nederland pakt wel ja, maar aangezien het hier een discussie tussen studenten was die allemaal grofweg hetzelfde te besteden hebben kun je vrij goed wel stellen dat er met 'luxe' geen michelinsterren bedoeld worden en ook geen McDonalds.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoezo 'natuurlijk'?
Onze definities van 'chique' dineren zullen ook ongetwijfeld verschillen door de inkomensverschillen. Is dat dan natuurlijk?
DM gelezen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoezo 'natuurlijk'?
Onze definities van 'chique' dineren zullen ook ongetwijfeld verschillen door de inkomensverschillen. Is dat dan natuurlijk?
Vandaar mijn vraag. Ik ga niet invullen wat voor iemand luxe is. Misschien bedoelt hij wel michelinsterren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je heel Nederland pakt wel ja, maar aangezien het hier een discussie tussen studenten was die allemaal grofweg hetzelfde te besteden hebben kun je vrij goed wel stellen dat er met 'luxe' geen michelinsterren bedoeld worden en ook geen McDonalds.
Nee. Dat was in de discussie wel duidelijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag. Ik ga niet invullen wat voor iemand luxe is. Misschien bedoelt hij wel michelinsterren.
Ik las het er niet inquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Dat was in de discussie wel duidelijk.
Ik snap dat je nu even je gelijk moet halen, maar het ging over eten op vakantie en dat dat niet per se het allergoedkoopste hoefde te zijn, maar dat het ook wel luxer mocht. En nogmaals: allemaal studentenquote:
quote:"Lieve brunette van de derde verdieping,
Je zit inmiddels al een tijdje en ik moet zeggen dat je best goed bezig bent. Ondanks mijn tentamens van volgende week kan ik echter mijn ogen moeilijk van de jouwe afhouden, omdat ze net een andere kleur groen/blauw hebben dan anderen. Je vriendinnetje fluistert veel, maar ik heb het idee dat jij er niet volledig met je gedachten bij bent. Je reageert wel, maar kijkt regelmatig uit het raam, alsof je opzoek bent, maar niet kunt vinden. Het liefst zou ik nu het dak op springen om je aandacht te krijgen, dat je even... WACHT! Je keek even mijn kant op! Niet een lange blik, maar ik zag je even lachen. Leuk.
Nu verschuift je blik weer naar je boek. De bladzijdes verspringen in een razend tempo en je lijkt je focus weer terug te hebben gevonden. Stiekem hoop ik nu op nog één blik, één kleine lach van jouw gezicht die mij weer de energie geeft om deze uren in de verder grijze vrijdagmiddag door te komen. De zaal zit weliswaar vol, maar het voelt alsof we toch met zijn tweeën zitten, jij en ik. Ik zit inmiddels al een half uur op dezelfde bladzijde, dezelfde regel die maar niet in mijn hoofd wil zitten. Je hebt ervoor gezorgd dat er geen plek meer over is, nieuwe impulsen worden geblokkeerd en verschroeid voor ze veilig en wel binnen zijn. Stiekem hoop ik je binnenkort tegen te komen als ik geen joggingbroek draag, mijn slappe excuus voor een baardje heb weggeschoren en mijn mooiste jasje aan heb. Blijf waar je bent, meisje van de derde verdieping! I'll be back!"
Link?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]moet zeggen die UB pagina is best vermakelijk
http://www.facebook.com/SpottedUbGroningenquote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
http://www.facebook.com/SpottedUbGroningen
geeft precies waar het om gaat daar, zien en gezien worden
Ik studeer lekker thuis![]()
Smooth. Wat triest dit.quote:"Kleine maar mooie jongen met lichtblauw hemd, bruin leren schoenen en goed gestroomlijnd gelkoppie op de 4e verdieping links achterin, zin om een keer samen naar FC Zwolle te gaan?"
Kom op man alsof je dat van tevoren noooit had kunnen bedenken. Daarom 'natuurlijk'. En dat wist jij ook wel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoezo 'natuurlijk'?
REL REL RELquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kom op man alsof je dat van tevoren noooit had kunnen bedenken. Daarom 'natuurlijk'.
Maargoed who cares eigenlijk. De standpunten van Tchock en mij waren duidelijk, die van Speedy ook.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat je nu even je gelijk moet halen hebt, maar het ging over eten op vakantie en dat dat niet per se het allergoedkoopste hoefde te zijn, maar dat het ook wel luxer mocht. En nogmaals: allemaal studenten
Hahahaquote:A MESSAGE FROM THE QUEEN
To the citizens of the United States of America from Her Sovereign Majesty Queen Elizabeth II
In light of your failure in recent years to nominate competent candidates for President of the USA and thus to govern yourselves, we hereby give notice of the revocation of your independence, effective immediately. (You should look up 'revocation' in the Oxford English Dictionary.)
Her Sovereign Majesty Queen Elizabeth II will resume monarchical duties over all states, commonwealths, and territories (except North Dakota, which she does not fancy).
Your new Prime Minister, David Cameron, will appoint a Governor for America without the need for further elections.
Congress and the Senate will be disbanded. A questionnaire may be circulated next year to determine whether any of you noticed.
To aid in the transition to a British Crown dependency, the following rules are introduced with immediate effect:
-----------------------
1. The letter 'U' will be reinstated in words such as 'colour,' 'favour,' 'labour' and 'neighbour.' Likewise, you will learn to spell 'doughnut' without skipping half the letters, and the suffix '-ize' will be replaced by the suffix '-ise.' Generally, you will be expected to raise your vocabulary to acceptable levels. (look up 'vocabulary').
------------------------
2. Using the same twenty-seven words interspersed with filler noises such as ''like' and 'you know' is an unacceptable and inefficient form of communication. There is no such thing as U.S. English. We will let Microsoft know on your behalf. The Microsoft spell-checker will be adjusted to take into account the reinstated letter 'u'' and the elimination of '-ize.'
-------------------
3. July 4th will no longer be celebrated as a holiday.
-----------------
4. You will learn to resolve personal issues without using guns, lawyers, or therapists. The fact that you need so many lawyers and therapists shows that you're not quite ready to be independent. Guns should only be used for shooting grouse. If you can't sort things out without suing someone or speaking to a therapist, then you're not ready to shoot grouse.
----------------------
5. Therefore, you will no longer be allowed to own or carry anything more dangerous than a vegetable peeler. Although a permit will be required if you wish to carry a vegetable peeler in public.
----------------------
6. All intersections will be replaced with roundabouts, and you will start driving on the left side with immediate effect. At the same time, you will go metric with immediate effect and without the benefit of conversion tables. Both roundabouts and metrication will help you understand the British sense of humour.
--------------------
7. The former USA will adopt UK prices on petrol (which you have been calling gasoline) of roughly $10/US gallon. Get used to it.
-------------------
8. You will learn to make real chips. Those things you call French fries are not real chips, and those things you insist on calling potato chips are properly called crisps. Real chips are thick cut, fried in animal fat, and dressed not with catsup but with vinegar.
-------------------
9. The cold, tasteless stuff you insist on calling beer is not actually beer at all. Henceforth, only proper British Bitter will be referred to as beer, and European brews of known and accepted provenance will be referred to as Lager. South African beer is also acceptable, as they are pound for pound the greatest sporting nation on earth and it can only be due to the beer. They are also part of the British Commonwealth - see what it did for them. American brands will be referred to as Near-Frozen Gnat's Urine, so that all can be sold without risk of further confusion.
---------------------
10. Hollywood will be required occasionally to cast English actors as good guys. Hollywood will also be required to cast English actors to play English characters. Watching Andie Macdowell attempt English dialect in Four Weddings and a Funeral was an experience akin to having one's ears removed with a cheese grater.
---------------------
11. You will cease playing American football. There is only one kind of proper football; you call it soccer. Those of you brave enough will, in time, be allowed to play rugby (which has some similarities to American football, but does not involve stopping for a rest every twenty seconds or wearing full kevlar body armour like a bunch of nancies).
---------------------
12. Further, you will stop playing baseball. It is not reasonable to host an event called the World Series for a game which is not played outside of America. Since only 2.1% of you are aware there is a world beyond your borders, your error is understandable. You will learn cricket, and we will let you face the South Africans first to take the sting out of their deliveries.
--------------------
13.. You must tell us who killed JFK. It's been driving us mad.
-----------------
14. An internal revenue agent (i.e. tax collector) from Her Majesty's Government will be with you shortly to ensure the acquisition of all monies due (backdated to 1776).
---------------
15. Daily Tea Time begins promptly at 4 p.m. with proper cups, with saucers, and never mugs, with high quality biscuits (cookies) and cakes; plus strawberries (with cream) when in season.
God Save the Queen!
Zit je tampon scheef lieverd?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kom op man alsof je dat van tevoren noooit had kunnen bedenken. Daarom 'natuurlijk'. En dat wist jij ook wel.
Maargoed who cares eigenlijk. De standpunten van Tchock en mij waren duidelijk, die van Speedy ook.
Ik snap het punt heus wel. Ik ben alleen zo'n vervelende jurist die vrijwel altijd hamert op (correcte) beschrijving/opschrijven/argumentatie. Zoals het nog wel jaren gaat gebeuren als je besluit om in dit vakgebied te gaan werken.quote:
Hoe veel posts nog voor je ophoudt?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap het punt heus wel. Ik ben alleen zo'n vervelende jurist die vrijwel altijd hamert op (correcte) beschrijving/opschrijven/argumentatie. Zoals het nog wel jaren gaat gebeuren als je besluit om in dit vakgebied te gaan werken.
Nare mensen, die juristen.
Als je het niet weet: marginale toetsingquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:28 schreef Valid het volgende:
Nog tips voor bestuursrecht 2 (RuG)? Vind het op zich wel een prima vak, maar ik kom er veel minder in dan bij bijv. burgerlijk 2, omdat het allemaal veel minder een samenhangend systeem lijkt.
Waarheen gaat ze verhuizen dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:23 schreef Yreal het volgende:
Ik baal wel dat mijn vriendin aan het verhuizen is.. dat het verder is boeit mij niet zo, maar nu moet ik er dadelijk over de snelweg heen ipv de N weg. En de snelweg is kut vergeleken met die N weg
Ben je mal, het is vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik kreeg meer de indruk dat jij een slechte nacht gehad hebt. Schat.
Eigenlijk zouden alle mods een voorbeeld aan jou moeten nemen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef eriksd het volgende:
Ik ben er nog. Altijd vriendelijk en joviaal!
Is er al eens een verkiezing geweest wie men hier de beste mod vindt?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef eriksd het volgende:
Ik ben er nog. Altijd vriendelijk en joviaal!
Als?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:34 schreef Tchock het volgende:
Maandag voor het eerst in maanden weer op een feest werken. Nice.
Ja. Mijn naam stond er überhaupt niet tussenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is er al eens een verkiezing geweest wie men hier de beste mod vindt?
1. Eriksd 17 (85%)quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is er al eens een verkiezing geweest wie men hier de beste mod vindt?
watquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
1. Eriksd 17 (85%)
2. Een bezem 2 (10%)
3. Maharbal 1 (5%)
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
1. Eriksd 17 (85%)
2. Een bezem 2 (10%)
3. Maharbal 1 (5%)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah nicequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bediening, barman, dat soort shit. Leuk.
Het duurde gewoon even voordat je had berekend dat 1 stem 5% is op 20 hequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Zo veel tijd heb ik Mar. Zo veel. Gnagnagnagna.
Neequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het duurde gewoon even voordat je had berekend dat 1 stem 5% is op 20 he
Is kort voor Marharharharharharaarbal.quote:Waar komt trouwens de afkorting 'Mar' vandaan. Komt niet geheel overeen.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]Edit of niet. De realiteit blijft hard soms.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar omdat ik moe ben en je best wel een geschikte kerel vind, zal ik eens over m'n hart strijken en je in die discussie hierboven gelijk geven, oké?![]()
Er moet een komma tussen vind en zal.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Edit of niet. De realiteit blijft hard soms.
Maar omdat ik moe ben en je best wel een geschikte kerel vind zal ik eens over m'n hart strijken en je in die discussie hierboven gelijk geven, oké?![]()
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er moet een komma tussen vind en zal.
Zelfs dat doe ik even dan. Maar that's it.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er moet een komma tussen vind en zal.
Maharbal, pas jij dan ook even je quote aan ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zelfs dat doe ik even dan. Maar that's it.
Neen, quoted for reference!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maharbal, pas jij dan ook even je quote aan ?
Dit topic mist oestrogeen, meer vrouwen pleasequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Testosteron sijpelt weer van het plafond hier in het topic.
Ik mis norahquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit topic mist oestrogeen, meer vrouwen please
Was goed te doen. Vind dat we niet mogen klagen met betrekking tot de vragen.quote:
z_0mg, wat de fuck.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]moet zeggen die UB pagina is best vermakelijk
Komt die eerste kans en uitwerkingen op Nestor denk je?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:53 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Was goed te doen. Vind dat we niet mogen klagen met betrekking tot de vragen.
Ik wil het niet jinxen maar het zou me verbazen als ik dit niet heb gehaald.
Wel erg veel schrijfwerk, lamme poten van gekregen.
Ik vond het veel te makkelijk, meestal is dat een slecht teken. Desondanks denk ik dat ik hem wel gehaald hebquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:53 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Was goed te doen. Vind dat we niet mogen klagen met betrekking tot de vragen.
Ik wil het niet jinxen maar het zou me verbazen als ik dit niet heb gehaald.
Wel erg veel schrijfwerk, lamme poten van gekregen.
Geen idee, je mocht het tentamen meenemen dus een overijverige student zal het tentamen ongetwijfeld online zetten (studeersnel o.i.d.). Wil hem ook wel naar je toesturen, zonder uitwerking obviously, met de post.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Komt die eerste kans en uitwerkingen op Nestor denk je?
Te makkelijk hoor je mij niet zeggen maar er kwam wel veel letterlijk terug van de opdrachten in het werkboek en de twee oude tentamens. Die toetsingscriteria voor aanhouding/inverzekeringstelling etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik vond het veel te makkelijk, meestal is dat een slecht teken. Desondanks denk ik dat ik hem wel gehaald heb
Wil onderhand het cijfer van Strafrecht 3 wel terug trouwens!
Wauwie dat zou fantastisch zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:10 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Geen idee, je mocht het tentamen meenemen dus een overijverige student zal het tentamen ongetwijfeld online zetten (studeersnel o.i.d.). Wil hem ook wel naar je toesturen, zonder uitwerking obviously, met de post.
Ik wil m ook! Als je zoveel moeite wil doen als posten, kan je dr dan geen foto van nemen ofzo? :pquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:10 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Geen idee, je mocht het tentamen meenemen dus een overijverige student zal het tentamen ongetwijfeld online zetten (studeersnel o.i.d.). Wil hem ook wel naar je toesturen, zonder uitwerking obviously, met de post.
Nog gespot op de facebook pagina?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:05 schreef Letstalk het volgende:
Zoo, lekker dagje UB achter de rug. Topic loopt ook weer lekker zie ik
Ah joh, 110 kilo op 1,80 is niet zoveel overgewicht, toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:11 schreef Ties02 het volgende:
Als je 'dikzak' als ondertitel hebt, denk ik het eigenlijk niet
Hahaha ook echt ziek veel likes.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:15 schreef Ties02 het volgende:
Whehe ja die had ik vanmiddag ook gepost hier
Sommige comments zijn ook echt hilarischquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:17 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Hahaha ook echt ziek veel likes.Zitten echt weer lekkere tussen voor vandaag.
Haha ja, klopt. Vraag me echt ten zeerste af in hoeverre die posts nou echt van serieus mensen komen die een lekkere jongen of meisje zien of dat de helft gewoon bedoelt is om een vriend of vriendin te fuckenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Sommige comments zijn ook echt hilarisch
Goed idee, was ik ook van plan, kon echt weinig in me opnemen vandaag..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:33 schreef Ties02 het volgende:
Vanavond maar eens vroeg gaan slapen, wat nachtrust inhalen
Bedoeldquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:20 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Haha ja, klopt. Vraag me echt ten zeerste af in hoeverre die posts nou echt van serieus mensen komen die een lekkere jongen of meisje zien of dat de helft gewoon bedoelt is om een vriend of vriendin te fucken
Was even eten. PM/DM je mail maar dan scan ik het tentamen in en stuur het door.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wauwie dat zou fantastisch zijn
De post, bestaat dat nog?
Answered Prayer vind ik heerlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zat net nog "The Night You Murdered Love" te luisteren.
Ah, ik mis Amsterdam welquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:57 schreef Tchock het volgende:
Amsterdam Zuid. Kijken of ik Erik of Mar's kantoor kan spotten.
Studerenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:58 schreef De_Fietser het volgende:
Rechtsvinding Tentamen ging best lekker vandaag.
Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
Morgen lekker naar het bos met de hond; zondag verder werken aan mijn casus gezamenlijke huishouding.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:58 schreef De_Fietser het volgende:
Rechtsvinding Tentamen ging best lekker vandaag.
Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
erik zit niet op zuidquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:57 schreef Tchock het volgende:
Amsterdam Zuid. Kijken of ik Erik of Mar's kantoor kan spotten.
Niet?quote:
Ik ga natuurlijk niet mijn adres of buurt prijsgeven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je zat noorderlijker dan mazars, maar kon toch kantoor zien
Je woonde aan de westring.. sowieso buiten de ringquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet mijn adres of buurt prijsgeven.
Oke, dan ben ik in een verkeerd huis. En al tijden op de verkeerde werkplek.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je woonde aan de westring.. sowieso buiten de ring
wel leuk dat zij wel weten waar jij woontquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke, dan ben ik in een verkeerd huis. En al tijden op de verkeerde werkplek.
Lulquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke, dan ben ik in een verkeerd huis. En al tijden op de verkeerde werkplek.
Ah, thanks.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:05 schreef De_Fietser het volgende:
ik wil jullie er even op wijzen dat over twee minuten 5 Jaar Later van Jeroen Pauw met Bram Moszkowicz begint. Wellicht interessant/vermakelijk.
Het kan natuurlijk dat ik nog niet helemaal wakker ben maar gaat DDP niet meer over het handelen van een bestuursorgaan anders dan waar hun bevoegdheden op zijn gericht. En 3:4 ziet heel specifiek op de belangenafweging bij het nemen van een besluit.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 08:40 schreef Valid het volgende:
Goedemorgen!![]()
Ik heb me alweer op bestuursrecht 2 (RuG) gestort en ik heb een vraag.
Het specialiteitsbeginsel (art. 3:4 lid 1 Awb) houdt in dat een bestuursorgaan enkel de betrokken belangen mee mag nemenbij de belangenafweging. Wat is nou het verschil/verband tussen handelen in strijd met het specialiteitsbeginsel en handelen in strijd met détournement de pouvoir? Leidt het eerste tot het tweede? En hoe formuleer je dit dan: ''Er is sprake van ddp (3:3) aangezien 3:4-1 overschreden wordt"? Of zijn het twee verschillende dingen?
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat ik nog niet helemaal wakker ben maar gaat DDP niet meer over het handelen van een bestuursorgaan anders dan waar hun bevoegdheden op zijn gericht. En 3:4 ziet heel specifiek op de belangenafweging bij het nemen van een besluit.
Ja, dat klopt wel. Het specialiteitsbeginsel (3:4-1) schrijft voor welke belangen 'in de weegschaal' mogen en zo meewegen in de belangenafweging: namelijk enkel de direct bij het besluit betrokken belangen. Volgens de gematigde opvatting van dit beginsel mag je geen 'vreemd' algemeen belang meewegen (dat is een belang dat niet door een specifieke regeling wordt beschermd). Stel dat de burgemeester met het oog op de openbare orde vergunningen kan afgeven voor een circus in zijn gemeente en dat hij deze mag weigeren op grond van de openbare orde. Dan is het in strijd met 3:4-1 als hij een circus weigert omdat hij geen wilde dieren in zijn gemeente wil omdat hij dat zielig vindt. Hij laat immers belangen meewegen die hij niet mee mag laten wegen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat ik nog niet helemaal wakker ben maar gaat DDP niet meer over het handelen van een bestuursorgaan anders dan waar hun bevoegdheden op zijn gericht. En 3:4 ziet heel specifiek op de belangenafweging bij het nemen van een besluit.
Maar het is toch zo dat uit 3:4-1 volgt wélke belangen in de weegschaal mogen? En dat als er andere belangen meegewogen worden dat dat dan in strijd is met het specialiteitsbeginsel? En ook met ddp?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:06 schreef Ryon het volgende:
De overweging om wel of geen wilde dieren toe te staan is een rechtstreeks bij het besluit betrokken belang. Want circusdieren hebben nou eenmaal een heleboel te maken met het circus.
Voor zover ik weet is het weigeren van een vergunning gewoon een bevoegdheid die de burgemeester toekomt. Hangt ook af van wat er in de APV gegeven is en wat voor een vergunning er aangevraagd is.
Dat hangt dus heel erg van de belangen af. Het is niet dat lid 1 precies voorschrijft welke belangen wel en welke belangen niet mogen. Het is meer dat lid 1 de burgemeester verplicht om allerlei belangen met zich mee te nemen, ook als deze onwenselijk zijn voor de burgemeester. In de praktijk willen bestuursorganen belangen die niet helemaal goed uit komen nog wel eens over het hoofd zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:10 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar het is toch zo dat uit 3:4-1 volgt wélke belangen in de weegschaal mogen? En dat als er andere belangen meegewogen worden dat dat dan in strijd is met het specialiteitsbeginsel? En ook met ddp?
Dat snap ik, maar mijn vraag snijdt zich meer toe op de kwalificatie: ddp of in strijd met het specialiteitsbeginsel. Ik heb in een sheet van het hc ondertussen het volgende gevonden:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:11 schreef Ryon het volgende:
Als het circus een ontheffing zou aanvragen voor het parkeren van die grote vrachtwagens met leeuwen erin (kan best zijn dat het bij APV verboden is om op elk grasveldje maar te gaan parkeren) moet de burgemeester wel goed oppassen met zijn motivatie als hij deze weigert. De argumentatie dat hij geen leeuwen in zijn stad wil hebben en weigert is niet bij de afweging voor een parkeer kwestie betrokken. Daarvoor had hij dan een ander besluit moeten nemen. De aanvullende eis dat de vrachtwagens geen leeuwen mogen bevatten kan buiten zijn bevoegdheid liggen.
Ik denk dat die laatste twee regels m'n vraag wel beantwoorden. Verder staat er nog dat rechters bijna nooit vernietigen wegens strijd met ddp, maar bijna altijd kiezen voor strijd met specialiteitsbeginsel / ontbreken van bevoegdheid / strijd met hogere regeling. Duidelijk.quote:Verhouding 3:3 en 3:4-1
• Niet volstrekt duidelijk, maar:
• Nauwe verwantschap.
• Complementair geformuleerd: 3:3 negatief, 3:4-1 postief
• Verbod van ddp is een uitwerking van specialiteitsbeginsel
• Kwalificatie tot ddp gereserveerd voor de ergste gevallen
In de fiscaliteit duikt er wel eens eentje op. Van die klassieke voorbeelden dat iemand met verschoningsrecht gegevens over zijn eigen belastingplicht moet overleggen en de fiscus vervolgens informatie over derden eruit destilleert.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:22 schreef Ryon het volgende:
Een beroep op DDP komt in de praktijk inderdaad nooit voor. Er is althans geen jurisprudentie van beschikbaar welke voorgeschreven wordt door universiteiten. Ik kan mij voorstellen dat bij heel ingewikkelde omgevingsrecht zaken het nog wel eens wil gebeuren bij gebrek aan betere gronden, maar iets anders kan ik mij dan ook niet voorstellen.
Het lijkt mij sterk dat ze over beide bepalingen een tentamenvraag gaan stellen. Daarvoor is het net iets te marginaal. Zeker i.v.m art 3:2 (zorgvuldige voorbereiding) en art 3:4 lid 2 waar menig besluit nog wel eens over wil struikelen.
De sheets noemen 3 arresten m.b.t. verbod van ddp (voor de liefhebberquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:22 schreef Ryon het volgende:
Een beroep op DDP komt in de praktijk inderdaad nooit voor. Er is althans geen jurisprudentie van beschikbaar welke voorgeschreven wordt door universiteiten. Ik kan mij voorstellen dat bij heel ingewikkelde omgevingsrecht zaken het nog wel eens wil gebeuren bij gebrek aan betere gronden, maar iets anders kan ik mij dan ook niet voorstellen.
Het lijkt mij sterk dat ze over beide bepalingen een tentamenvraag gaan stellen. Daarvoor is het net iets te marginaal. Zeker i.v.m art 3:2 (zorgvuldige voorbereiding) en art 3:4 lid 2 waar menig besluit nog wel eens over wil struikelen.
Ja, toen ik het tikte dacht ik al 'het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat dit binnen het belastingrecht wel een nuttige bepaling is'. Ik weet daar eigenlijk bijster weinig vanaf, maar het bestuursrecht werkt natuurlijk veel verder dan alleen over vergunningen over circussen en dergelijke.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
In de fiscaliteit duikt er wel eens eentje op. Van die klassieke voorbeelden dat iemand met verschoningsrecht gegevens over zijn eigen belastingplicht moet overleggen en de fiscus vervolgens informatie over derden eruit destilleert.
Want je bent immers verplicht om te antwoorden op vragen over je eigen belastingpositie. In die zin vertoont het wel trekken in die richting inderdaad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:33 schreef Maharbal het volgende:
Aangezien jullie het over DDP hebben op de vroege ochtend: de hele KB-lux affaire is in die zin wel interessant. Inspecteurs gebruikten daarbij informatie die zij hadden verkregen om ook boetes op te leggen, en toen kreeg je de hele discussie over zwijgrecht (cautie) en artikel 6 EVRM.
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar op de een of andere manier dacht ik daar aan toen jullie het over DDP hadden. Het is natuurlijk het verkeerd gebruiken van je bevoegdheden om dingen te doen die niet mogen.
Uit m'n hoofd was de strekking inderdaad dat informatie was verstrekt, maar dat diezelfde informatie door dezelfde inspecteur was beoordeeld en gebruikt voor het verstrekken van boetes. En then the shit hit the fan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Want je bent immers verplicht om te antwoorden op vragen over je eigen belastingpositie. In die zin vertoont het wel trekken in die richting inderdaad.
quote:
Nu pas wakkerquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:49 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Wauw, jij neemt het wel heel serieus! Slaap lekker man!
Die eerste is volgens mij de enige verplichte toch? Ook tijdens de werkgroep behandeldquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:26 schreef Valid het volgende:
[..]
De sheets noemen 3 arresten m.b.t. verbod van ddp (voor de liefhebber)
-Zandvoortse woonruimtevordering (1949)
-Publex monopolie (1987)
-Bankastraat (1995)
Interessant. Ik was met geen van de arresten bekend. Na een kleine google search zie ik dat ze ook voornamelijk aan de RuG worden voorgeschreven. Grappig dat het per stad kan verschillen waar men een accent op legt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:26 schreef Valid het volgende:
[..]
De sheets noemen 3 arresten m.b.t. verbod van ddp (voor de liefhebber)
-Zandvoortse woonruimtevordering (1949)
-Publex monopolie (1987)
-Bankastraat (1995)
Alle drie niet verplicht. Werkgroepcasussen zijn juist niet verplicht, enkel die andere arresten uit het werkboek die niet besproken zijn (want uitwerkingen staan op nestor). die heten standaardjurisprudentie geloof ik (weet niet zekwr) en daarvan is er niet eens elke week 1.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Die eerste is volgens mij de enige verplichte toch? Ook tijdens de werkgroep behandeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |