quote:
Ah joh, 110 kilo op 1,80 is niet zoveel overgewicht, toch?
Check deze:
"Lieve brunette van de derde verdieping,
Je zit inmiddels al een tijdje en ik moet zeggen dat je best goed bezig bent. Ondanks mijn tentamens van volgende week kan ik echter mijn ogen moeilijk van de jouwe afhouden, omdat ze net een andere kleur groen/blauw hebben dan anderen. Je vriendinnetje fluistert veel, maar ik heb het idee dat jij er niet volledig met je gedachten bij bent. Je reageert wel, maar kijkt regelmatig uit het raam, alsof je opzoek bent, maar niet kunt vinden. Het liefst zou ik nu het dak op springen om je aandacht te krijgen, dat je even... WACHT! Je keek even mijn kant op! Niet een lange blik, maar ik zag je even lachen. Leuk.
Nu verschuift je blik weer naar je boek. De bladzijdes verspringen in een razend tempo en je lijkt je focus weer terug te hebben gevonden. Stiekem hoop ik nu op nog één blik, één kleine lach van jouw gezicht die mij weer de energie geeft om deze uren in de verder grijze vrijdagmiddag door te komen. De zaal zit weliswaar vol, maar het voelt alsof we toch met zijn tweeën zitten, jij en ik. Ik zit inmiddels al een half uur op dezelfde bladzijde, dezelfde regel die maar niet in mijn hoofd wil zitten. Je hebt ervoor gezorgd dat er geen plek meer over is, nieuwe impulsen worden geblokkeerd en verschroeid voor ze veilig en wel binnen zijn. Stiekem hoop ik je binnenkort tegen te komen als ik geen joggingbroek draag, mijn slappe excuus voor een baardje heb weggeschoren en mijn mooiste jasje aan heb. Blijf waar je bent, meisje van de derde verdieping! I'll be back!"