quote:Op woensdag 19 december 2012 09:51 schreef Tally het volgende:
Oliebollen
Ik vind alleen de geur lekker als schoonmama ze bakt. Want dan krijg ik er zo'n huiselijk gevoel van.
Wat snel afgelopen is omdat het blijft hangen in je kleding en ik het vind stinken en me dan zo snel mogelijk wil uitkleden
Het is ook nooit goed
Dat heb ik bij de Zeeman altijdquote:Op woensdag 19 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
Sowieso, verkoopsters.
Gisteren vroeg Kleuter aan het Kruidvatmeisje: 'Hebben jullie ook waxinelichtjes? Maar dan niet van die echte met vuur, maar zonder vuur, die je met een knopje aan moet zetten, want echt vuur is gevaarlijk mevrouw, het is voor het kerstdiner op school'![]()
Ik vond het een duidelijk verhaal. Zij haalt haar schouders op, zegt 'Nee, hebben we niet', en vervolgens vind ik ze per ongeluk bij de lampjes. Ze loog gewoon!
Kleuter heeft dr wel nog gehaald en even laten zien waar ze liggen. 'Die bedoelde ik mevrouw'
De C1000-meisjes zijn dan wel weer erg lief en behulpzaam.Kledingmeisjes vermijd ik, altijd.
Dat vind mijn man ook. Mijn schoonmoeder zou het raar vinden als ik dat daar zou doen aangezien we er al 8 jaar niet meer wonenquote:
quote:Op woensdag 19 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
Sowieso, verkoopsters.
Gisteren vroeg Kleuter aan het Kruidvatmeisje: 'Hebben jullie ook waxinelichtjes? Maar dan niet van die echte met vuur, maar zonder vuur, die je met een knopje aan moet zetten, want echt vuur is gevaarlijk mevrouw, het is voor het kerstdiner op school'![]()
Ik vond het een duidelijk verhaal. Zij haalt haar schouders op, zegt 'Nee, hebben we niet', en vervolgens vind ik ze per ongeluk bij de lampjes. Ze loog gewoon!
Kleuter heeft dr wel nog gehaald en even laten zien waar ze liggen. 'Die bedoelde ik mevrouw'
De C1000-meisjes zijn dan wel weer erg lief en behulpzaam.Kledingmeisjes vermijd ik, altijd.
Hij maakt onze wereld een stukje beter, want als de volgende die vraag stelt, kan ze een goed antwoord geven.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:54 schreef missbehavin het volgende:
O
[..]Zo mooi dat hij haar nog even terechtwijst
Bij de Kruidvat: Mevrouw verkopen jullie nog muggenmelk? Nee mevrouw alles is verwisseld voor koelvloeistof en dat soort dingen. O zonde. Maar nu nog muggen? Ja helaas wel, we worden lek geprikt. Nou ja als het gaat vriezen zijn ze weg. JA REGEL JIJ DAT FF VOOR VANNACHTquote:Op woensdag 19 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
Sowieso, verkoopsters.
Bij. de kruitvat hebben ze dan ook heul geen verkopers, alleen vakkenvullers.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
Sowieso, verkoopsters.
Mijn wijsneus ging vrijdag bij Oma eten (net als Mama) en wij aten heel slecht Mc Donalds.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:54 schreef L-E het volgende:
[..]
Hij maakt onze wereld een stukje beter, want als de volgende die vraag stelt, kan ze een goed antwoord geven.
Dan mogen ze daar ook wat beter hun best in doen, want het staat al-tijd vol met karren die nog uitgeladen moeten worden. Met je rollator kun je er echt niet door. En bejaarden willen ook graag waxinelichtjes-zonder-vuur-want-dat-is-gevaarlijk, maar dat kan dus mooi niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Bij. de kruitvat hebben ze dan ook heul geen verkopers, alleen vakkenvullers.
Er staan ook altijd maar drie meisjes in een enorme winkel.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan mogen ze daar ook wat beter hun best in doen, want het staat al-tijd vol met karren die nog uitgeladen moeten worden. Met je rollator kun je er echt niet door. En bejaarden willen ook graag waxinelichtjes-zonder-vuur-want-dat-is-gevaarlijk, maar dat kan dus mooi niet.
kan ik beamen.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
De C1000-meisjes zijn dan wel weer erg lief en behulpzaam.
Wat ik erg vind, is dat de kinderen van tegenwoordig niet eens meer leren om veilig met vuur om te gaanquote:Op woensdag 19 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
Sowieso, verkoopsters.
dat ja, is gewoon personeelsbeleid. En als ze er een jaar werken worden ze de laan uit gestuurd omdat ze te duur zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er staan ook altijd maar drie meisjes in een enorme winkel.
werkt dat ij jou ook? dan neem ik volgende keer als ik je zie een frietpan meequote:
ik koop mijn ondergoed vaak bij de zeeman maar daar werkt nu een oudleerlingquote:Op woensdag 19 december 2012 09:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat heb ik bij de Zeeman altijdZe hebben soms best leuke dingen, maar die miepjes zijn altijd zo ontzettend strontchagrijnig. Bij de Kruidvat zijn ze juist altijd heel blij en vriendelijk.
patatuurpanquote:Op woensdag 19 december 2012 10:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
werkt dat ij jou ook? dan neem ik volgende keer als ik je zie een frietpan mee
Gewoon je oma onderbroeken daar blijven kopen. Wat boeit jou het?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik koop mijn ondergoed vaak bij de zeeman maar daar werkt nu een oudleerling
eentje met een beetje minder inzicht in persoonlijke grenzen en zo
nu moet ik naar een andere zeeman
Dat gekloot is voor thuis. Op school willen ze dat niet, gek genoeg.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat ik erg vind, is dat de kinderen van tegenwoordig niet eens meer leren om veilig met vuur om te gaan
Gun die kids toch ook wat gekloot met kaarsvet van 54oC
Bij mij is ook nog nooit een school afgefikt vroegerquote:Op woensdag 19 december 2012 10:09 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat gekloot is voor thuis. Op school willen ze dat niet, gek genoeg.
hij gaat er over kletsenquote:Op woensdag 19 december 2012 10:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Gewoon je oma onderbroeken daar blijven kopen. Wat boeit jou het?
Alsof er iemand met een hamer op je hoofd aan het inslaan is, zo voelt mijn migraine altijd.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:10 schreef rhubarbje het volgende:
fucking hell hoe voelt migrane trouwens?
het is alsof mijn hoofd er af knalt
of dat er dingen flink aan het afsterven zijn daar binnen, op zijn minst
oh nee dat is het nietquote:Op woensdag 19 december 2012 10:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Alsof er iemand met een hamer op je hoofd aan het inslaan is, zo voelt mijn migraine altijd.
Dat klinkt alsof je een vochtgebrek in je hersens hebt. Je hebt gewoon teveel gezopenquote:Op woensdag 19 december 2012 10:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh nee dat is het niet
het is meer alsof iemand met een mes van binnen naar buiten probeert te komen
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je een vochtgebrek in je hersens hebt. Je hebt gewoon teveel gezopen
Wij hadden vroeger ook gewone waxinelichtjes op school. Was verder geen probleem, vuur is heet, dat weet je inmiddels toch wel als je 4 of 5 bent.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bij mij is ook nog nooit een school afgefikt vroegerHoogstens een paar 1ste graads brandwonden, maar daar wordt je sterk van.
Tenzij miltvuur dat is milt.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger ook gewone waxinelichtjes op school. Was verder geen probleem, vuur is heet, dat weet je inmiddels toch wel als je 4 of 5 bent.
Precies, al dat bescherm van kids tegenwoordig. Met een duf helmpie op naar school, gordels op de achterbank, etc. Allemaal onzin.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger ook gewone waxinelichtjes op school. Was verder geen probleem, vuur is heet, dat weet je inmiddels toch wel als je 4 of 5 bent.
Dat helmpie is voor je kinderen krijgt. Als je helmpie vergeet dan kind.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies, al dat bescherm van kids tegenwoordig. Met een duf helmpie op naar school, gordels op de achterbank, etc. Allemaal onzin.
Aanslag mislukt?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef Tegan het volgende:
Ik heb een heel trauma overgehouden aan een sterretjesongeluk op school. En ik werd er nog het hele jaar aan herinnerd door de bruine plekken op mijn tafel.
Zo'n leert zo'n kind toch niks?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies, al dat bescherm van kids tegenwoordig. Met een duf helmpie op naar school, gordels op de achterbank, etc. Allemaal onzin.
Miltvuur is net zo milt als dat koudvuur koud isquote:
Dat is behoorlijk milt dan!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Miltvuur is net zo milt als dat koudvuur koud is
En die moeten dan over 12~18 jaar ons land beschermen tegen de Chinezen...quote:Op woensdag 19 december 2012 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo'n leert zo'n kind toch niks?
Krijg je van die uber-allergische kindjes die niet weten dat vuur zeer doet en die dan ALS er eens vuur is er gezellig naartoe rennen. "Yaaaay lichtjeeeeeessss!"
En dan geen Bami meer hebben?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En die moeten dan over 12~18 jaar ons land beschermen tegen de Chinezen...
Over 12~18 jaar hebben we alles wat maar brandbaar is al opgestookt.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En die moeten dan over 12~18 jaar ons land beschermen tegen de Chinezen...
Ik lig echt in een deukquote:Op woensdag 19 december 2012 10:09 schreef stbabylon het volgende:
Het is wit en hangt bij de Chinees aan de muur. La la wat is dat?
Zoals het hoort!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Over 12~18 jaar hebben we alles wat maar brandbaar is al opgestookt.
Q brand echt wel wat langer. Onze eigen sterquote:Op woensdag 19 december 2012 10:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gordels op de achterbank is vooral omdat de kans dat je zelf dood gaat 70% groter is als degene achter je geen gordel draagt.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet weten of Q zijn ster branderig isquote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Q brand echt wel wat langer. Onze eigen ster
Niet zo overdrijven. Ik ken geen enkel kind dat niet snapt dat het van vuur af moet blijven. En helaas ken ik heel veel kinderen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo'n leert zo'n kind toch niks?
Krijg je van die uber-allergische kindjes die niet weten dat vuur zeer doet en die dan ALS er eens vuur is er gezellig naartoe rennen. "Yaaaay lichtjeeeeeessss!"
Hetero.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet weten of Q zijn ster branderig is
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gordels op de achterbank is vooral omdat de kans dat je zelf dood gaat 70% groter is als degene achter je geen gordel draagt.
Nee hoor, olie, gas, kolen en hout zullen we nog miljoenen jaren hebben. Genoeg van die spullen, dat is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Verkeerde glijmiddel. Amateurquote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet weten of Q zijn ster branderig is
Overdrijven maakt een punt duidelijker. Dat is een stijlvorm.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven. Ik ken geen enkel kind dat niet snapt dat het van vuur af moet blijven. En helaas ken ik heel veel kinderen.
Alleen als we héél snel een manier vinden om (praktisch) gratis elektriciteit op te wekken.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee hoor, olie, gas, kolen en hout zullen we nog miljoenen jaren hebben. Genoeg van die spullen, dat is een heel ander verhaal.
Doe eens niet zo denigrerend, stommerd.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Overdrijven maakt een punt duidelijker. Dat is een stijlvorm.
Ik vind echt dat we kinderen veel te beschermd opvoeden, met al die helmpjes en riempjes en beschermers en hygiene-doekjes en ontsmettingsmiddelen en dat soort crap.
Niet zo in hokjes denkenquote:
Zorg dat je 'm de hele dag ontwijkt!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:40 schreef Ang3l het volgende:
Hmmz. Volgens mij gata mijn baas me zo vertellen dat ik toch GEEN vrij heb tussen kerst en O&N.
"Ik ga even een bakje thee voor je halen...."
O HELL NO!
Of je komt steeds vaker dezelfde extremen in de supermarkt tegenquote:Op woensdag 19 december 2012 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
ik vraag me af of dat wel echt zo is als je het zou onderzoeken
alle jonge ouders die ik ken zijn namelijk heerlijk relaxed
zou me niets verbazen als dat gewoon zo'n collectief beeld is dat we hebben dat niet klopt
net zo als het beeld dat we minder streng zijn gaan straffen
nee precies ik zie ook geen kindjes met fietshelmpjes hier voorbij trekken of zoquote:Op woensdag 19 december 2012 10:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Doe eens niet zo denigrerend, stommerd.
Er zijn ouders die daar heel idioot mee omgaan, dat klopt. Maar ik meen het als ik zeg dat de meeste ouders hun gezond verstand gebruiken, waar het dat betreft. Sommige veiligheidsmaatregelen hebben echt wel een bepaald nut.
Maar ik ken geen enkel kind dat een helm draagt op de fiets bijvoorbeeld.
ik heb het niet over driftige of verwende kinderen, ik het het nu over het veiligheidsaspect waar het net over gingquote:Op woensdag 19 december 2012 10:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Of je komt steeds vaker de extremen in de supermarkt tegen
We zullen gewoon nooit ALLE olie opmaken. We zitten al wel een paar jaar op het punt dat er meer gevraagd wordt, dan er kan geleverd worden. Dat eindigt op één van twee manieren: we vinden iets anders, en de rest blijft in de grond; of we vinden niks en knokken ons naar een veeeeeel kleinere vraag en het merendeel blijft in de grond.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Alleen als we héél snel een manier vinden om (praktisch) gratis elektriciteit op te wekken.
Ik zie ze vaak zat. Het zal de mode zijn dacht ik nog.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee precies ik zie ook geen kindjes met fietshelmpjes hier voorbij trekken of zo
Zeg dan ook niet dat ik overdrijf terwijl het overduidelijk is DAT ik overdrijf om een punt te maken. Captainette Obviousquote:Op woensdag 19 december 2012 10:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Doe eens niet zo denigrerend, stommerd.
Nou, 20 jaar geleden kwamen kindjes ook goed terecht en toen hoefde je geen helmpje op de fiets of neeop-waxinelichtjes op de kersttafel en handjes te ontsmetten na het vasthouden van een trapleuning in het station.quote:Er zijn ouders die daar heel idioot mee omgaan, dat klopt. Maar ik meen het als ik zeg dat de meeste ouders hun gezond verstand gebruiken, waar het dat betreft. Sommige veiligheidsmaatregelen hebben echt wel een bepaald nut.
Maar ik ken geen enkel kind dat een helm draagt op de fiets bijvoorbeeld.
Oh, je haalde ook het niet straffen aan, vandaar. Als je ziet hoe bepaalde ouders niet om kunnen gaan met hun lieve engeltjesquote:Op woensdag 19 december 2012 10:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik heb het niet over driftige of verwende kinderen, ik het het nu over het veiligheidsaspect waar het net over ging
over fietshelmpjes en zo
Dat laatste is juist andersom jaquote:Op woensdag 19 december 2012 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
ik vraag me af of dat wel echt zo is als je het zou onderzoeken
alle jonge ouders die ik ken zijn namelijk heerlijk relaxed
zou me niets verbazen als dat gewoon zo'n collectief beeld is dat we hebben dat niet klopt
net zo als het beeld dat we minder streng zijn gaan straffen
Niet?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee precies ik zie ook geen kindjes met fietshelmpjes hier voorbij trekken of zo
Dan woon ik gewoon in een buurt van ontaarde ouders.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zie ze vaak zat. Het zal de mode zijn dacht ik nog.
Ik leef ook nog steeds en ik stam uit de tijd dat een fietsstoeltje gewoon een extra rekje voor je rug was en je met je voeten tussen de spaken hingquote:Op woensdag 19 december 2012 10:44 schreef missbehavin het volgende:
Ik heb die van mij al 12 jaar in leven weten te houden zonder helmpjes, desinfecterende doekjes en nep-kaarsjes
Nou. Dat dus. En dat deden ze in 1996 ook, en in 1980 ook en in 1943 ook als je niet Joods was. Duuuuuus!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:44 schreef missbehavin het volgende:
Ik heb die van mij al 12 jaar in leven weten te houden zonder helmpjes, desinfecterende doekjes en nep-kaarsjes
Nou, in dat laatste geval kun je er vanuit gaan dat we de aarde tot op de laatste druppel uitknijpen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
We zullen gewoon nooit ALLE olie opmaken. We zitten al wel een paar jaar op het punt dat er meer gevraagd wordt, dan er kan geleverd worden. Dat eindigt op één van twee manieren: we vinden iets anders, en de rest blijft in de grond; of we vinden niks en knokken ons naar een veeeeeel kleinere vraag en het merendeel blijft in de grond.
Scheelde weer teennagels knippenquote:Op woensdag 19 december 2012 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik leef ook nog steeds en ik stam uit de tijd dat een fietsstoeltje gewoon een extra rekje voor je rug was en je met je voeten tussen de spaken hing
En dat je een boomhut bouwde en pas als je eruit viel erachter kwam dat het niet zo handig was die precies boven het prikkeldraad te bouwen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik leef ook nog steeds en ik stam uit de tijd dat een fietsstoeltje gewoon een extra rekje voor je rug was en je met je voeten tussen de spaken hing
De basis voor een goed architectquote:Op woensdag 19 december 2012 10:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En dat je een boomhut bouwde en pas als je eruit viel erachter kwam dat het niet zo handig was die precies boven het prikkeldraad te bouwen.
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En dat je een boomhut bouwde en pas als je eruit viel erachter kwam dat het niet zo handig was die precies boven het prikkeldraad te bouwen.
-edit-
ipv papa een kant-en-klare CE goedgekeurde boomhut van de Gamma te laten bouwen.
O dat was die tijd dat je moeder zei "En je houdt je goed vast hoor!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, dat gaat niet gebeuren, je hebt energie nodig om dat te doen, als je enorm veel energie moet gebruiken om dat te pakken te krijgen (en dat heb je nodig om de laatste beetjes te pakken te krijgen), is het niet meer zinvol om het te pakken te krijgen. Dan moet je eerst een enorme energiebron hebben (wereldwijd kernfusie of zo), en dan hoef je die olie niet meer te pakken te krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nou, in dat laatste geval kun je er vanuit gaan dat we de aarde tot op de laatste druppel uitknijpen.
[..]
-edit-
ipv papa een kant-en-klare CE goedgekeurde boomhut van de Gamma te laten bouwen.
Ja homo, we zijn het dus gewoon met elkaar eens, verdomme.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zeg dan ook niet dat ik overdrijf terwijl het overduidelijk is DAT ik overdrijf om een punt te maken. Captainette Obvious
[..]
Nou, 20 jaar geleden kwamen kindjes ook goed terecht en toen hoefde je geen helmpje op de fiets of neeop-waxinelichtjes op de kersttafel en handjes te ontsmetten na het vasthouden van een trapleuning in het station.
[..]
-edit-
Mijn moeder maakte zich ook altijd 100x meer drukker om de beschadigingen aan mijn kleding dan die aan mijzelf. Ik genas wel weer.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O dat was die tijd dat je moeder zei "En je houdt je goed vast hoor!" en dat je dat dan ook gewoon deed zonder allerlei dingeen uit te testen. En als je dat toch deed en je bezeerde je dat je moeder dan zei " Eigen schuld, dikke bult!" en dat je t daarna dan ook ECHT nooit meer deed.
Of je stopt gewoon 3 radioDJ's een week lang zonder eten in een glazen huis om dat te compenseren.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dan gaat het wel eens fout, en dat verlies je een kindje. Maar ach, wat is nou 9 maanden levertijd op een leven? En het is ook niet alsof er niet al genoeg mensen op de aarde zijn!
Met flink veel kattendrollen in het zandquote:Op woensdag 19 december 2012 10:50 schreef missbehavin het volgende:
En vooral je kind in een smerige zandbak zetten, goed voor zijn weerstand
En daarom is onze generatie zo geweldig en zijn de kinderen van tegenwoordig zo waardeloos.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O dat was die tijd dat je moeder zei "En je houdt je goed vast hoor!" en dat je dat dan ook gewoon deed zonder allerlei dingeen uit te testen. En als je dat toch deed en je bezeerde je dat je moeder dan zei " Eigen schuld, dikke bult!" en dat je t daarna dan ook ECHT nooit meer deed.
Weet je wat kinderkleren kosten?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn moeder maakte zich ook altijd 100x meer drukker om de beschadigingen aan mijn kleding dan die aan mijzelf. Ik genas wel weer.
Jammer dat ze er ook nog uitkomen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Of je stopt gewoon 3 radioDJ's een week lang zonder eten in een glazen huis om dat te compenseren.
Serious Requestquote:Op woensdag 19 december 2012 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Of je stopt gewoon 3 radioDJ's een week lang zonder eten in een glazen huis om dat te compenseren.
Die halen miljoenen op om duizenden overbodige kinderen nog wat langer deze wereld te laten vernietigen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Jammer dat ze er ook nog uitkomen.
Exactly my style!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Serious RequestHele week luisteren
Geen cent doneren
Alle radio personen die denken grappig te zijn kan ik niet uitstaan.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]Gerard en Michiel roeleren grote tijd
Mijn schoonmoeder vindt het ongelooflijk dat Kleuter dat mag. Zij heeft haar 3 zoons opgevoed zonder dat ze ooit in de zandbak mochten.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:50 schreef missbehavin het volgende:
En vooral je kind in een smerige zandbak zetten, goed voor zijn weerstand
Ze kunnen beter geld ophalen om in het westen mensen te steriliserenquote:Op woensdag 19 december 2012 10:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Die halen miljoenen op om duizenden overbodige kinderen nog wat langer deze wereld te laten vernietigen.
Ik ben een beetje Serious Request moequote:Op woensdag 19 december 2012 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gerard en Michiel denken het niet alleen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alle radio personen die denken grappig te zijn kan ik niet uitstaan.
iddquote:Op woensdag 19 december 2012 10:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]Gerard en Michiel roeleren grote tijd
Ben ik heel slecht als ik zeg dat een goed doel als dit me gewoon nauwelijks raakt?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Die halen miljoenen op om duizenden overbodige kinderen nog wat langer deze wereld te laten vernietigen.
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder vindt het ongelooflijk dat Kleuter dat mag. Zij heeft haar 3 zoons opgevoed zonder dat ze ooit in de zandbak mochten.Een trauma voor het leven!
Ja precies... En Giel...quote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
idd![]()
Non-stop de 2 beste DJ's van Nederland op de radio. En Giel.
Da's nog eens een uitgebreide manier om "Rob Stenders" te zeggen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alle radio personen die denken grappig te zijn kan ik niet uitstaan.
Als het mensen helpt, raakt het mij sowieso niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben ik heel slecht als ik zeg dat een goed doel als dit me gewoon nauwelijks raakt?
Dat heb ik ook. Komt door al die overkill. Het stompt je af. Less is more.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben ik heel slecht als ik zeg dat een goed doel als dit me gewoon nauwelijks raakt?
Afrika heeft me nooit geraakt. Stervende babietjes blijkbaar ook niet. Ik ben dood vanbinnen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Komt door al die overkill. Het stompt je af. Less is more.
Whehehequote:Op woensdag 19 december 2012 10:55 schreef Ang3l het volgende:
Mariah Carey ooit:
Ik moet altijd erg huilen als ik kindjes zie ik hongersnood. Het raakt me zo. Dan denk ik altijd: ik wil ook zo dun zijn.....
Ik maak zo een uitsmijter voor mezelf.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:54 schreef stbabylon het volgende:
Over kindertjes in Afrika gesproken: de tering wat heb ik honger. Nog 40 minuten en dan lekker lunchen. Vandaag hebben ze een bamisateschijf
Ik heb pate met cranberries op m'n brooooodquote:Op woensdag 19 december 2012 10:54 schreef stbabylon het volgende:
Over kindertjes in Afrika gesproken: de tering wat heb ik honger. Nog 40 minuten en dan lekker lunchen. Vandaag hebben ze een bamisateschijf
Mijn kind wil dat niet eensquote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder vindt het ongelooflijk dat Kleuter dat mag. Zij heeft haar 3 zoons opgevoed zonder dat ze ooit in de zandbak mochten.Een trauma voor het leven!
Neequote:Op woensdag 19 december 2012 10:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Nu heb ik hongerquote:Op woensdag 19 december 2012 10:57 schreef missbehavin het volgende:
Ik gooi er zo een Old Amsterdam kaasenvelopje in
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:57 schreef Ang3l het volgende:
Had ik al verteld dat ik maandag een musical workshop heb gedaan en dat ik 11 januari auditie ga doen voor RENT?
Kei leuk. Met aids en zo!
Dat goeie doel van dit jaar vind ik eigenlijk ook niet zo boeiend. Krijg een beetje het idee dat ze door de inspiratie heen zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als het mensen helpt, raakt het mij sowieso niet.
Die dingen zijn echt walgelijk lekkerquote:
Ik heb maar 1x gedoneerd, en dat was om een ander kleurtje op FOK! te krijgen, niet om zielige mensen te helpen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:59 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat goeie doel van dit jaar vind ik eigenlijk ook niet zo boeiend. Krijg een beetje het idee dat ze door de inspiratie heen zijn.
Vroeger, toen de actie nog spontaan was omdat ze vonden dat het gewoon écht heel hard nodig was voor Darfur, toen was het veel toffer.
Ik vind de Q music actie dan wel weer goedquote:Op woensdag 19 december 2012 10:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als het mensen helpt, raakt het mij sowieso niet.
Om de tieten van SHE te zien?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb maar 1x gedoneerd, en dat was om een ander kleurtje op FOK! te krijgen, niet om zielige mensen te helpen.
Nee. Maar dat heb ik ook met die mijnen-actie van een afgelopen actiejaar. ga dan bowlen op zo'n weiland, dan hoef je er niet op een mijn te trappen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Die eerste editie heb ik wel geld geboden op een plaatje.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb maar 1x gedoneerd, en dat was om een ander kleurtje op FOK! te krijgen, niet om zielige mensen te helpen.
gemaakt door kinderen uit Afrika?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:01 schreef L-E het volgende:
Ik wilde gewoon een leuk jurkje kopen, meer niet.
De voedselbank zou ik dus echt nooit steunen. Arm zijn in Nederland is in 99,999999% van de gevallen eigen schuld.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind de Q music actie dan wel weer goedDat is voor de voedselbank
Wat moeten kinderen in Afrika nu met een mobiel uit nederland? Alleen al die belkosten in het buitenland kunnen ze niet opbrengenquote:Op woensdag 19 december 2012 11:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die eerste editie heb ik wel geld geboden op een plaatje.
Mocht ik er heen gaan dit jaar dan zal ik mijn 2 oude mobieltjes inleveren, zoiets praktisch bijdragen vind ik altijd nog wel tof.
Ik ga het jurkje wel snel desinfecteren als het binnen is, straks loop ik polio op.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
gemaakt door kinderen uit Afrika?
Ach, zo sponsor je ook kinderarbeid, goed voor de economie daar.
Ik steun dat soort initiatieven welquote:Op woensdag 19 december 2012 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De voedselbank zou ik dus echt nooit steunen. Arm zijn in Nederland is in 99,999999% eigen schuld.
Op zich heb ik geen problemen met datsoort instanties, maar die moeten gewoon gesponsord worden door supermarkten en bakkerijen enzo. En als het dan niet genoeg is, pech.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De voedselbank zou ik dus echt nooit steunen. Arm zijn in Nederland is in 99,999999% eigen schuld.
De oude mobieltjes die ik krijg, gaan naar Stichting de Opkikkerquote:Op woensdag 19 december 2012 11:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die eerste editie heb ik wel geld geboden op een plaatje.
Mocht ik er heen gaan dit jaar dan zal ik mijn 2 oude mobieltjes inleveren, zoiets praktisch bijdragen vind ik altijd nog wel tof.
De landen waar het mobiele netwerk (veel) beter geregeld is dan in Nederland, zijn veelal 2de/3de wereldlanden. Die hadden nog nauwelijks iets liggen en kunnen het meteen goed doen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat moeten kinderen in Afrika nu met een mobiel uit nederland? Alleen al die belkosten in het buitenland kunnen ze niet opbrengen
Dat is in ons dorp welquote:Op woensdag 19 december 2012 11:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Op zich heb ik geen problemen met datsoort instanties, maar die moeten gewoon gesponsord worden door supermarkten en bakkerijen enzo. En als het dan niet genoeg is, pech.
Das waar, de kinderen verdienen het niet dat de ouders allerlei verkeerde beslissingen nemenquote:Op woensdag 19 december 2012 11:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik steun dat soort initiatieven wel
En nu kan je cadeautjes doneren. En daarmee kan je kinderen dus een leuke kerst geven.
Tenminste ik geef het aan de kindertjes. Spelletjes en speelgoed. Want die verdienen het zeker niet
Ik ken iemand die wat doet met zo'n cadeautjesstichting. En het schijnt dus dat de helft van de mensen die zich daarvoor aanmelden gewoon helemaal niets te kort komen maar gewoon gratis spulletjes willenquote:Op woensdag 19 december 2012 11:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Das waar, de kinderen verdienen het niet dat de ouders allerlei verkeerde beslissingen nemen
Minimaal een Playstation 3 natuurlijkquote:Op woensdag 19 december 2012 11:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik ken iemand die wat doet met zo'n cadeautjesstichting. En het schijnt dus dat de helft van de mensen die zich daarvoor aanmelden gewoon helemaal niets te kort komen maar gewoon gratis spulletjes willenEn dan nog eisen stellen ook.
zolang een ander het maar oplost?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Op zich heb ik geen problemen met datsoort instanties, maar die moeten gewoon gesponsord worden door supermarkten en bakkerijen enzo. En als het dan niet genoeg is, pech.
FHF?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik ken iemand die wat doet met zo'n cadeautjesstichting. En het schijnt dus dat de helft van de mensen die zich daarvoor aanmelden gewoon helemaal niets te kort komen maar gewoon gratis spulletjes willenEn dan nog eisen stellen ook.
Als ik in de voedselindustrie zat zou ik ze ook sponsoren. Ik bedoel dat datsoort stichtingen gewoon de reststromen op moet maken waar betalende consumenten niet op zitten te wachten. Daar is namelijk zat van.quote:
Nee hoor vind ik erg redelijkquote:Op woensdag 19 december 2012 11:05 schreef Ang3l het volgende:
Ik steun al 3 goede doelen, iedere maand.
Dat serious request kan me gestolen worden.
En ik denk altijd: Nou, welke crisis? Als je dat kan missen is t vast zo erg nog niet hoor
(En ook denk ik: ik zou het dan gebruiken om mensen HIER eens eerst te helpen! Of klintk dat te "eigen volk eerst"?)
Dat soort dingen maak ik mee met Sinterklaas op mijn werk. Je kind krijgt dan een kleinigheidje en dan terugkomen met dat spul en roepen: Ja ze spelen er niet mee of vinden het niet leuk heb je iets anders?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
daarmee doelde ik op de andere algemene misconceptie: dat we niet strenger zijn gaan straffen in nederland, in het rechtssysteemquote:Op woensdag 19 december 2012 10:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh, je haalde ook het niet straffen aan, vandaar. Als je ziet hoe bepaalde ouders niet om kunnen gaan met hun lieve engeltjes
Ja, zo klinkt het bij mij wel. Met wat de armste mensen hier nog krijgen kun je een heel dorp in Afrika voeden. Sorry dat ik het zeg, maar die opmerking vind ik zo asociaal als de pest. Zeker omdat wij zo goedkoop kunnen leven juist omdat we de 3de wereldlanden uitzuigen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:05 schreef Ang3l het volgende:
Ik steun al 3 goede doelen, iedere maand.
Dat serious request kan me gestolen worden.
En ik denk altijd: Nou, welke crisis? Als je dat kan missen is t vast zo erg nog niet hoor
(En ook denk ik: ik zou het dan gebruiken om mensen HIER eens eerst te helpen! Of klintk dat te "eigen volk eerst"?)
Een rechtstaat waar je 240 uur werkstraf krijgt als je je stiefdochter tijdens een verkrachting op tape zet. Of waar je word vrij gelaten als je iemand doodschopt of slaat.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
daarmee doelde ik op de andere algemene misconceptie: dat we niet strenger zijn gaan straffen in nederland, in het rechtssysteem
quote:
Ik heb geen tv op mijn werk. En Giel, mja, ik heb er weinig mee.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:13 schreef rhubarbje het volgende:
Ik dacht dat ik wel klaar zou zijn met serious request dit jaar, maar ik vind het toch wel gezellig zo op de tv
ook omdat ze gewoon lekkere muziek draaien
ja dat is dus het beeld wat er heerst, maar dat is niet zoquote:Op woensdag 19 december 2012 11:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Een rechtstaat waar je 240 uur werkstraf krijgt als je je stiefdochter tijdens een verkrachting op tape zet. Of waar je word vrij gelaten als je iemand doodschopt of slaat.
Ze kunnen mij niet hoog genoeg worden bij dat soort dingen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat is dus het beeld wat er heerst, maar dat is niet zo
nederland is een van de zwaarst straffende landen ter wereld en de straffen zijn de afgelopen 20 jaar alleen maar hoger geworden
Uitzondering. Over de hele lijn zijn de straffen in Nederland de laatste 10 jaar aanzienlijk strenger geworden.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Een rechtstaat waar je 240 uur werkstraf krijgt als je je stiefdochter tijdens een verkrachting op tape zet. Of waar je word vrij gelaten als je iemand doodschopt of slaat.
mij wel, omdat bewezen is dat vrijheidsstraffen juist zorgen voor een hogere recidivequote:Op woensdag 19 december 2012 11:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze kunnen mij niet hoog genoeg worden bij dat soort dingen.
Mwah ik vind dat wij met onze first-world problems ook gewoon niet te veel moeten zeiken. Gaan we nou echt onze kindertjes die niet genoeg cadeautjes krijgen zieliger vinden dan een moeder die 3x op een rij een baby in dr armen ziet doodgaan omdat er simpelweg niemand in de buurt is om de navelstreng door te snijden? Ga toch weg.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:11 schreef Ang3l het volgende:
Wanneer zou Nederland een serious request doel worden?
Mij wel. Met alleen maar wegstoppen los je de achterliggende problemen niet op.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze kunnen mij niet hoog genoeg worden bij dat soort dingen.
Ik schoot echt hardop in de lach dus mijn baas keek me raar aan.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, zo klinkt het bij mij wel. Met wat de armste mensen hier nog krijgen kun je een heel dorp in Afrika voeden. Sorry dat ik het zeg, maar die opmerking vind ik zo asociaal als de pest. Zeker omdat wij zo goedkoop kunnen leven juist omdat we de 3de wereldlanden uitzuigen.
Wij kunnen elkaar de hand schuddenquote:Op woensdag 19 december 2012 11:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mwah ik vind dat wij met onze first-world problems ook gewoon niet te veel moeten zeiken. Gaan we nou echt onze kindertjes die niet genoeg cadeautjes krijgen zieliger vinden dan een moeder die 3x op een rij een baby in dr armen ziet doodgaan omdat er simpelweg niemand in de buurt is om de navelstreng door te snijden? Ga toch weg.
Dan zou ik liever zien dat ze iets als de kankerbestrijding ofzo gaan sponsoren. Die doen ten minste iets aan echt leed.
Je weet best dat er een wereld van verschil tussen mijn ware denkbeelden en de harde grappen op FOK! zit. En jij maakte die opmerking niet als grap.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Iks choot echt hardop in de lach dus mijn baas keek em raar aan.
Je vindt DAT asociaal? En niet alle opmerkingen die je zelf hiervoor plaatste over niet doneren alleen om zelf een ander kleurtje te krijgen op fok, de krokketten ipv de hongerige afrikaantjes en meer van dat soort uber-egoistische crap?
Mijn klomp brak ZO hard dat ze t in Dafur konden horen.
Waar zeg ik dat het niet naar dat soort instellingen moet gaan maar naar onze uitkeringtrekkers die vinden dat ze geen PS3 meer kunnen veroorloven?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mwah ik vind dat wij met onze first-world problems ook gewoon niet te veel moeten zeiken. Gaan we nou echt onze kindertjes die niet genoeg cadeautjes krijgen zieliger vinden dan een moeder die 3x op een rij een baby in dr armen ziet doodgaan omdat er simpelweg niemand in de buurt is om de navelstreng door te snijden? Ga toch weg.
Dan zou ik liever zien dat ze iets als de kankerbestrijding ofzo gaan sponsoren. Die doen ten minste iets aan echt leed.
Een hark?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:15 schreef stbabylon het volgende:
En hij heeft wel meer dan die 240 uur werkstraf gekregen.
Dat is het bij mij ook, vind het gewoon oergezellig. Op het werk via de radio, thuis met 101quote:Op woensdag 19 december 2012 11:13 schreef rhubarbje het volgende:
Ik dacht dat ik wel klaar zou zijn met serious request dit jaar, maar ik vind het toch wel gezellig zo op de tv
ook omdat ze gewoon lekkere muziek draaien
Mee eens.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nee. Eerlijk gezegd niet nee.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je weet best dat er een wereld van verschil tussen mijn ware denkbeelden en de harde grappen op FOK! zit. En jij maakte die opmerking niet als grap.
quote:
dat komt door dat het in your face is denk ikquote:Op woensdag 19 december 2012 11:22 schreef L-E het volgende:
Overigens, hoewel ik vind dat we hier weinig te zeuren hebben raakt het kleine leed wat ik dichtbij ziet me toch meer dan die babysterfte daar. De bijna blinde mevrouw die hier om de hoek woont die op straat liep op zoek naar iemand om haar te helpen met haar bed want dat was uit elkaar gevallen en ze kon het niet zien en ze kende niemand die dat voor haar wilde doen.. die eenzaamheid, daar kan ik best verdrietig van worden. Terwijl zij het zo slecht niet eens heeft, geloof ik.
IK doe helemaal niets, ik kan er niets aan doen dat ik hier ben geboren, en ik weet dat het als een klootzakopmerking klinkt, maar als je je kinderen niet te vreten kan geven moet je ze niet maken.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]ik ook
en wat stbaby ook al aankaartte: wij hebben het hier zo goed, omdat we de boel daar gewoon echt uitzuigen
Ik vind die kindertjes inderdaad zieliger.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met zijn 20 vrouwen, 160 kinderen en 10 verschillende paleizen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
IK doe helemaal niets, ik kan er niets aan doen dat ik hier ben geboren, en ik weet dat het als een klootzakopmerking klinkt, maar als je je kinderen niet te vreten kan geven moet je ze niet maken.
En natuurlijk is er uitbuiting van westerse bedrijven, maar vergeet ff niet voor het gemak de totaal corrupte regimes daar. Er is wel geld, maar dat gaat op aan de Rolls Royces van de dictator.
collect money to reduce the infant mortality rate in Third Worldquote:Op woensdag 19 december 2012 11:22 schreef L-E het volgende:
Overigens, hoewel ik vind dat we hier weinig te zeuren hebben raakt het kleine leed wat ik dichtbij ziet me toch meer dan die babysterfte daar. De bijna blinde mevrouw die hier om de hoek woont die op straat liep op zoek naar iemand om haar te helpen met haar bed want dat was uit elkaar gevallen en ze kon het niet zien en ze kende niemand die dat voor haar wilde doen.. die eenzaamheid, daar kan ik best verdrietig van worden. Terwijl zij het zo slecht niet eens heeft, geloof ik.
Bijvoorbeeld en die dus ook nog eens expres de bevolking arm houdt.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Met zijn 20 vrouwen, 160 kinderen en 10 verschillende paleizen.
dus jij koop niets van die corrupte bedrijven? en jij stemt niet op een partij die tariefmuren in stand houdt? en je koop ook niets dat geproduceerd is door kinderhandjes?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
IK doe helemaal niets, ik kan er niets aan doen dat ik hier ben geboren, en ik weet dat het als een klootzakopmerking klinkt, maar als je je kinderen niet te vreten kan geven moet je ze niet maken.
En natuurlijk is er uitbuiting van westerse bedrijven, maar vergeet ff niet voor het gemak de totaal corrupte regimes daar. Er is wel geld, maar dat gaat op aan de Rolls Royces van de dictator.
Dat zei ik gisteren nog tegen Vriendje, dat lijkt me idd geld beter besteed.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
collect money to reduce the infant mortality rate in Third World
Volgens mij kunnen ze beter gaan collecteren voor condooms en betere educatie over geboortebeperking en gezondheid. Schieten ze veel meer mee op.
dictators die vaak door het westen (bedrijven maar ook overheden) op hun plek zijn gebracht en worden gehoudenquote:Op woensdag 19 december 2012 11:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Met zijn 20 vrouwen, 160 kinderen en 10 verschillende paleizen.
Hoezo zijn die kindertjes zieliger?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind die kindertjes inderdaad zieliger.Maar ook dat wel idd niet te veel moeten zeiken.
En die kankerbestrijding vind ik ook een goed doel. Probleem is alleen dat je steeds vaker hoort dat de directeur in een dikke bak rijdt gesponsord door het goede doel. Of dat mensen er met een kas vandoor gaan. En dat er dus steeds minder mensen dat soort doelen gaan steunen door de mensen die er werken en een graaimentaliteit hebben.
Nee, dat doe ik niet. Ik steun sowieso geen goede-mensen-doelen, maar ook de dieren en de natuur krijgen geen substantieel deel van mijn geld.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. Eerlijk gezegd niet nee.
Ik heb echt totaal niet het idee dat jij zo iemand zou zijn die je halve maandloon afstaat aan een serious reques doel nee. Of aan andere goede doelen.
Wel iemand die er principieel over gaat roepen.
Niet iemand die het doet.
Maar ik kan me vergissen.
Ik maak me er gewoon allemaal niet zo druk omquote:Op woensdag 19 december 2012 11:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dus jij koop niets van die corrupte bedrijven? en jij stemt niet op een partij die tariefmuren in stand houdt? en je koop ook niets dat geproduceerd is door kinderhandjes?
ik ben zelf ook geen heilige hoor, maar ik ontken het probleem tenminste niet en probeer toch wel het een en ander te doen
Het evil westen houdt dat soort mensen in het zadel, zodat we de landen kunnen uitzuigen. Democratie in de 3de wereld is de ergste nachtmerrie van de leiders in het westen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld en die dus ook nog eens expres de bevolking arm houdt.
Ik zeg niet dat ik het leuk vind, of dat ik het maar terecht vind dat die mensen kreperen, echt niet. Maar het is echt lang niet allemaal de schuld van het evil westen en hun uitbuiting.
De belangrijkste reden dat mensen daar honger hebben, is dat ze geen kinderen hebben die de boerderij over kunnen nemen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
collect money to reduce the infant mortality rate in Third World
Volgens mij kunnen ze beter gaan collecteren voor condooms en betere educatie over geboortebeperking en gezondheid. Schieten ze veel meer mee op. Laten we vooral zorgen dat de bevolking in de derde wereld landen nog explosiever gaat groeien ipv ze te leren er mee om te gaan.Nee, gewoon meer babies... en dan later weer een keer een collecte voor meer voedsel en dergelijke.
Goed doel man!![]()
O ja, want het is idd beter voor die mensen om helemaal niets te doen maar wel principieel te roepen, dan wel iets te doen maar eigenlijk vinden dat we in NL ook wel eens naar onze eigen problemen mogen kijken.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Ik steun sowieso geen goede-mensen-doelen, maar ook de dieren en de natuur krijgen geen substantieel deel van mijn geld.
Maar ik zal nooit roepen dat we het beter in Nederland kunnen houden, ten kostte van mensen die het vele malen slechter hebben. Daar ging het mij om.
ALS mijn geld al naar goede-mensen-doelen zou gaan, zou dat zeer zeker niet naar één van de rijkste landen ter wereld gaan.
maar als elke mier zo denkt gebeurt er natuurlijk nooit watquote:Op woensdag 19 december 2012 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik maak me er gewoon allemaal niet zo druk om.
De illusie dat je er als klootjesvolk iets aan kan doen heb ik gewoon niet. Ik ben een mier in de hoop en ga niet doen alsof het anders is.
Dat lijkt me de reinste bullshit. De bevolking groeit nog steeds. Maar ik ben geen expert. Daarom zeg ik "lijkt me".quote:Op woensdag 19 december 2012 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat mensen daar honger hebben, is dat ze geen kinderen hebben die de boerderij over kunnen nemen.
Dat mag jij vinden, en ook daarom slaap ik geen seconde minderquote:Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar als elke mier zo denkt gebeurt er natuurlijk nooit wat
ik vind dat een laf excuus om je snor te drukken
de buurman doet het niet dus doe ik het ook niet
Ik snap wel wat hij bedoelt, en ik heb het zelf ook, wel in mindere mate. Maar ik vind het heel moeilijk om van alles te doen voor, bijv, de derde wereld, en daar nooit enig effect van te zien. Dan help ik liever mijn bijna blinde buurvrouw, omdat ik dan zie waar ik het voor doe. En op kleine schaal de maatschappij beter maken is ook prima natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar als elke mier zo denkt gebeurt er natuurlijk nooit wat
ik vind dat een laf excuus om je snor te drukken
de buurman doet het niet dus doe ik het ook niet
fijn dat je er lijkt me bij zet, want het is gewoon niet waarquote:Op woensdag 19 december 2012 11:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat lijkt me de reinste bullshit. De bevolking groeit nog steeds. Maar ik ben geen expert. Daarom zeg ik "lijkt me".
Dat is ook nodig in een ontwikkelingsland. Dat we hier met overbevolking te kampen hebben, betekent niet dat dat daar ook zo is. Als je vind dat de kindjes daar maar dood moeten gaan om de wereldbevolking niet te snel te laten groeien, is dat net zo egoistisch als kleding uit de sweatshop kopen, vrachtschepen daar op de kust dumpen enz. enz.. Gewoon onze westerse problemen oplossen door het probleem door te schuiven naar een 3e wereld land.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat lijkt me de reinste bullshit. De bevolking groeit nog steeds. Maar ik ben geen expert. Daarom zeg ik "lijkt me".
Vertel meer, dit is nieuw voor me.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat mensen daar honger hebben, is dat ze geen kinderen hebben die de boerderij over kunnen nemen.
dat snap ik ook wel, maar jij bent niet een van de mensen hier die 'ons' aandeel in de problemen in de derde wereld ontkent met dingen die gewoon niet waar zijnquote:Op woensdag 19 december 2012 11:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap wel wat hij bedoelt, en ik heb het zelf ook, wel in mindere mate. Maar ik vind het heel moeilijk om van alles te doen voor, bijv, de derde wereld, en daar nooit enig effect van te zien. Dan help ik liever mijn bijna blinde buurvrouw, omdat ik dan zie waar ik het voor doe. En op kleine schaal de maatschappij beter maken is ook prima natuurlijk.
Pensioenfondsen en AOW bestaan daar niet. Als je wilt overleven zorg je dat je kinderen hebt die voor je kunnen zorgen. Zo niet dan ga je waarschijnlijk voor je 40ste dood van de honger.quote:
De laatste keer dat ik me druk maakte om Afrika poepte ze daar nog te veel kindjes uit die ze niet konder onderhouden, omdat ze niet aan geboortebeperking deden.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is ook nodig in een ontwikkelingsland. Dat we hier met overbevolking te kampen hebben, betekent niet dat dat daar ook zo is. Als je vind dat de kindjes daar maar dood moeten gaan om de wereldbevolking niet te snel te laten groeien, is dat net zo egoistisch als kleding uit de sweatshop kopen, vrachtschepen daar op de kust dumpen enz. enz.. Gewoon onze westerse problemen oplossen door het probleem door te schuiven naar een 3e wereld land.
Maar des te meer kinderen is ook des te meer monden moeten voeden toch?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Pensioenfondsen en AOW bestaan daar niet. Als je wilt overleven zorg je dat je kinderen hebt die voor je kunnen zorgen. Zo niet dan ga je waarschijnlijk voor je 40ste dood van de honger.
Sja, dan dus maar 20 kinderen nemen in de hoop dat er 2 overleven.. zoiets lijkt het.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar des te meer kinderen is ook des te meer monden moeten voeden toch?
Ik snap je. En mee eens ook.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat snap ik ook wel, maar jij bent niet een van de mensen hier die 'ons' aandeel in de problemen in de derde wereld ontkent met dingen die gewoon niet waar zijn
ik kan daar slecht tegen
dat je zo'n sterke mening hebt maar dat die gebaseerd is op dingen die gewoon niet waar zijn
als je er niets aan wil doen, prima maar zeg dat dan gewoon
en scherm niet met drogredenen om je gedrag goed te praten
iedereen is de baas over zijn eigen portomonee en ze moeten zelf weten hoe ze het uitgeven maar ik vind dat je dan ook wel de ballen moet hebben om te zeggen: ik kies er bewust voor om voor mijn eigen comfort te gaan
en niet: ach het heeft toch geen zin als ik iets geef want dat is een druppel op een gloeiende plaat
of: ja die dictaturen daar zijn eigenlijk de schuldigen, wat ik doe maakt niet uit
waarom denk je dat ik het vak ben gaan geven wat ik geefquote:Op woensdag 19 december 2012 11:35 schreef Ang3l het volgende:
Ik vraag me altijd af of alle mensen die nu zo roepen over de slechte toestanden daar ook iets steunen of ondernemen om t te verbeteren. En wat dat niets doen dan ineens beter rechtvaardigt dan bevoorbeeld een "zijn snor drukkende heatwave" die er voor uitkomt dat het het koud laat.
Dat is vooral een probleem in de steden. Afrika is best groot. Zuid-oost Azie ook. En Zuid Amerika ook. Voor veel mensen is er landbouwgrond zat, maar gewoon niemand om er iets te verbouwen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik me druk maakte om Afrika poepte ze daar nog te veel kindjes uit die ze niet konder onderhouden, omdat ze niet aan geboortebeperking deden.
Ik heb het dus niet over de overbevolking in het westen. Misschien is bovenstaande wel niet waar hoor. Ik weet 't niet. Maar dat is mijn beeld, wat toen heerste. En daarna ging ik werken en me druk maken om mezelf en mijn leven
“My life amounts to no more than one drop in a limitless ocean. Yet what is anyquote:Op woensdag 19 december 2012 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik het vak ben gaan geven wat ik geef
educatie is het sterkste wapen vind ik
mensen leren dat de dingen die jullie hier verklaren gewoon niet waar zijn en daardoor een bewustwording creëren die zorgt dat mensen zich niet meer zien als 1 mier en daardoor hopelijk ooit, (maar vast niet meer in mijn tijd) een grote verandering te weeg brengen
en daarnaast nog een boel kleine dingen in mijn dagelijks leven maar die ga ik heus niet allemaal uit typen
en nogmaals, ik ben geen heilige, maar ik probeer tenminste wel mijn verantwoordelijkheid te nemen
Vorig jaar was ik op Madagaskar, daar is de bevolking in 15 jaar verdubbeld. In dezelfde tijd is heel toevallig de hoeveelheid regenwoud meer dan gehalveerd. Noem dat maar eens geen overbevolking. Als er in dat soort landen geen halt komt aan de bevolkingsgroei gaat de hele wereld naar de kloten.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is ook nodig in een ontwikkelingsland. Dat we hier met overbevolking te kampen hebben, betekent niet dat dat daar ook zo is. Als je vind dat de kindjes daar maar dood moeten gaan om de wereldbevolking niet te snel te laten groeien, is dat net zo egoistisch als kleding uit de sweatshop kopen, vrachtschepen daar op de kust dumpen enz. enz.. Gewoon onze westerse problemen oplossen door het probleem door te schuiven naar een 3e wereld land.
Sja economie is een pyramidespel, dat wisten we al lang. Gelukkig is er ergens een break-even-point, waarop de bevolkingsgroei stagneert en weer gaat dalen. Voor Nederland (en landen met vergelijkbare welvaarstniveaus) wordt dat punt binnen een paar jaar verwacht (vanaf 2030 gaat de bevolking hier krimpen is de voorspelling). Afrika zit nog lang niet op dat niveau. Het heet niet voor niets een ontwikkelingsland.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar des te meer kinderen is ook des te meer monden moeten voeden toch?
ditquote:Op woensdag 19 december 2012 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is vooral een probleem in de steden. Afrika is best groot. Zuid-oost Azie ook. En Zuid Amerika ook. Voor veel mensen is er landbouwgrond zat, maar gewoon niemand om er iets te verbouwen.
Probleem is dat er op die 'landbouwgronden' nu vaak wat anders staat. Oerwouden van tienduizenden jaren oud bijvoorbeeld. Vergelijk de bevolkingsgroei in Brazilie maar eens met het verdwijnen van het regenwoud, dat gaat mooi gelijk op.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is vooral een probleem in de steden. Afrika is best groot. Zuid-oost Azie ook. En Zuid Amerika ook. Voor veel mensen is er landbouwgrond zat, maar gewoon niemand om er iets te verbouwen.
dat toont nog geen oorzakelijk verband aan?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Probleem is dat er op die 'landbouwgronden' nu vaak wat anders staat. Oerwouden van tienduizenden jaren oud bijvoorbeeld. Vergelijk de bevolkingsgroei in Brazilie maar eens met het verdwijnen van het regenwoud, dat gaat mooi gelijk op.
En daarom moet je ook geld geven aan het WNF, die vechten het oerwoud weer de andere kant op.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Probleem is dat er op die 'landbouwgronden' nu vaak wat anders staat. Oerwouden van tienduizenden jaren oud bijvoorbeeld. Vergelijk de bevolkingsgroei in Brazilie maar eens met het verdwijnen van het regenwoud, dat gaat mooi gelijk op.
Wel grappig dat we dan met man en macht dat regenwoud willen redden en vinden dat dat niet plaats moet maken voor mensen, maar dat we in eigenland de bossen platgooien voor een appartementquote:Op woensdag 19 december 2012 11:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik op Madagaskar, daar is de bevolking in 15 jaar verdubbeld. In dezelfde tijd is heel toevallig de hoeveelheid regenwoud meer dan gehalveerd. Noem dat maar eens geen overbevolking. Als er in dat soort landen geen halt komt aan de bevolkingsgroei gaat de hele wereld naar de kloten.
Ja die heb ik vroegah al gesteund, als Ranger. Met Hupiequote:Op woensdag 19 december 2012 11:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En daarom moet je ook geld geven aan het WNF, die vechten het oerwoud weer de andere kant op..
Dat ook weer ja. Omdat wij hier alle bossen al weggekapt hebben, vinden we dat dat dat in Afrika niet meer mag. Ook weer zo heerlijk egoistisch. Ik zeg niet dat het goed is voor de wereld, maar als we de wereld willen verbeteren moeten we bij onszelf beginnen, en niet alleen maar hopen dat een minder ontwikkeld land minder ontwikkeld blijft zodat wij ons luxe-leventje lekker door kunnen zetten.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wel grappig dat we dan met man en macht dat regenwoud willen redden en vinden dat dat niet plaats moet maken voor mensen, maar dat we in eigenland de bossen platgooien voor een appartement
Juist.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook weer ja. Omdat wij hier alle bossen al weggekapt hebben, vinden we dat dat dat in Afrika niet meer mag.
En 153.000 euro per jaar voor de directeur natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En daarom moet je ook geld geven aan het WNF, die vechten het oerwoud weer de andere kant op..
Breivick in een glazen huis zetten.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:56 schreef Q. het volgende:
Het beste is gewoon alle mensen af te schieten, heb je ook geen Serious Request meer nodig.
Sja, als mensen dan een begin maken noemen ze het weer een menselijk drama..quote:Op woensdag 19 december 2012 11:56 schreef Q. het volgende:
Het beste is gewoon alle mensen af te schieten, heb je ook geen Serious Request meer nodig.
Ik probeer wel eens aan Kleuter uit te leggen hoe de rijkdom in de wereld verdeeld is. Hij vraagt dan altijd waarom dat zo is, en waarom we alles wat we hebben niet gewoon 'eerlijk delen'. Wezenlijke vragen, waarop ik nooit een goed antwoord heb.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook weer ja. Omdat wij hier alle bossen al weggekapt hebben, vinden we dat dat dat in Afrika niet meer mag. Ook weer zo heerlijk egoistisch. Ik zeg niet dat het goed is voor de wereld, maar als we de wereld willen verbeteren moeten we bij onszelf beginnen, en niet alleen maar hopen dat een minder ontwikkeld land minder ontwikkeld blijft zodat wij ons luxe-leventje lekker door kunnen zetten.
Overigens doe ik zelf ook verrot weinig om de problemen in de wereld te verhelpen hoor, maar ontkennen dat er uberhaupt problemen zijn vind ik toch wel weer een gradatie erger.
Geen flauw idee, ik maak nooit zelf friet. Wil ik wel gaan doen, ooit. Maar daar heb je niks aan.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:58 schreef rhubarbje het volgende:
hoeveel friet zal ik snijden voor 5 man?
Ik weet niet of ik het er mee eens ben.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Overigens doe ik zelf ook verrot weinig om de problemen in de wereld te verhelpen hoor, maar ontkennen dat er uberhaupt problemen zijn vind ik toch wel weer een gradatie erger.
niet inzien vs. ontkennen is ook een flink verschil.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het er mee eens ben.
Inzien hoe erg het is en vervolgens niets doen ... vs ... niet inzien hoe erg het is
Ik stem voor de hel voor de eerste groep
Ignorance is bliss
Ja, ik moet ook maar weer eens wat bij gaan dragen aan de wereld ipv hier zware discussies te voeren.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:00 schreef CherryLips het volgende:
Wat een zwaar onderwerp
Ik draag geen zak bij aan de wereld
Je zorgt voor hamsters die niemand verder wil. Wees trots.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:00 schreef CherryLips het volgende:
Wat een zwaar onderwerp
Ik draag geen zak bij aan de wereld
Ja, zielige beestjes verzorgenquote:Op woensdag 19 december 2012 12:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Je zorgt voor hamsters die niemand verder wil. Wees trots.
Oke, klopt. Maar ik vind ontkennen en niks doen en inzien, meeleven met, je druk maken om en dan nog steeds niks doen beide even slecht. In beide gevallen levert het hetzelfde resultaat op. Namelijk niks.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
niet inzien vs. ontkennen is ook een flink verschil.
Oh moet je doen, is zo lekker. En easyquote:Op woensdag 19 december 2012 11:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik maak nooit zelf friet. Wil ik wel gaan doen, ooit. Maar daar heb je niks aan.
I already liked charity on facebookquote:Op woensdag 19 december 2012 12:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oke, klopt. Maar ik vind ontkennen en niks doen en inzien, meeleven met, je druk maken om en dan nog steeds niks doen beide even slecht. In beide gevallen levert het hetzelfde resultaat op. Namelijk niks.
Wat kan dat kind in afrika het zich nou schelen of jij het inziet of niet, als je er toch geen zak aan doet om t te helpen?
Tenzij we een overbevolking aan hamsters hebben. In dat geval is ze de duivel die het kwaad in stand houdt. Of moeten die hamsters ook op de hamsterboerderij van pappie en mammie hamster klussen?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Je zorgt voor hamsters die niemand verder wil. Wees trots.
Door publieke opinie te veranderen krijg je bijv. effecten zoals dat alle chocoladeletters tegenwoordig van UTZ-certified chocolade zijn. Dus dat helpt wel degelijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oke, klopt. Maar ik vind ontkennen en niks doen en inzien, meeleven met, je druk maken om en dan nog steeds niks doen beide even slecht. In beide gevallen levert het hetzelfde resultaat op. Namelijk niks.
Wat kan dat kind in afrika het zich nou schelen of jij het inziet of niet, als je er toch geen zak aan doet om t te helpen?
Vuige kapitalist.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga even shoppen op eBay om wat geld in de Chinese economie te pompen en de wereld nog meer te vervuilen.
Ja, en dan lees je later dat (ff anders, I know) Max Havelaar boeren er geen fucking cent extra mee opschieten allemaal.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Door publieke opinie te veranderen krijg je bijv. effecten zoals dat alle chocoladeletters tegenwoordig van UTZ-certified chocolade zijn. Dus dat helpt wel degelijk.
't zal de problemen niet van de ene op de andere dag oplossen, maar het is een begin.
Omdat we het aan de andere kant uitzuigen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:01 schreef HeatWave het volgende:
Ik ontken helemaal niets, ik ben gewoon van MENING dat het er allemaal niet toe doet wat we doen, het is te kleinschalig. Het gaat om een paar ton, terwijl er miljarden nodig zijn.
En sorry, alle beetjes helpen is gewoon niet waar gebleken mbt Afrika.
Hamsters hebben ook geen pensioenfonds.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Tenzij we een overbevolking aan hamsters hebben. In dat geval is ze de duivel die het kwaad in stand houdt. Of moeten die hamsters ook op de hamsterboerderij van pappie en mammie hamster klussen?
Dat schijnt de laatste tijd best mee te vallen. China heeft laaaaaaaaaaaaadingen windturbines geproduceerd voor het westen die niet worden afgenomen, dus gebruiken ze ze nu zelf maarquote:Op woensdag 19 december 2012 12:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga even shoppen op eBay om wat geld in de Chinese economie te pompen en de wereld nog meer te vervuilen.
Hamsters in een kooitje hebben sociale zekerheid in de vorm van een baasje die altijd voor eten zorgt.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Hamsters hebben ook geen pensioenfonds.
Over 30 jaar als wij er aan toe zijn, zijn wij dan ook hamstersquote:Op woensdag 19 december 2012 12:08 schreef L-E het volgende:
[..]
De meeste hamsters zitten in een kooi bij zo'n verwend k*tkind, die er na 2 dagen niet meer naar om kijkt en eindigen binnen afzienbare tijd als prooi voor de kat of dood in een hoekje.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hamsters in een kooitje hebben sociale zekerheid in de vorm van een baasje die altijd voor eten zorgt.
En dan zorg ik ervoor dat ze een mooie grote kooi en allemaal lekker vreten en speeltjes krijgen als anderen ze op straat bij het oud vuil zettenquote:Op woensdag 19 december 2012 12:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hamsters in een kooitje hebben sociale zekerheid in de vorm van een baasje die altijd voor eten zorgt.
Ik ook nietquote:Op woensdag 19 december 2012 12:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou, dan moeten we daar als bevolking iets aan doen, met zijn allen!!!quote:Op woensdag 19 december 2012 12:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Over 30 jaar als wij er aan toe zijn, zijn wij dan ook hamsters
quote:Op woensdag 19 december 2012 12:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En dan zorg ik ervoor dat ze een mooie grote kooi en allemaal lekker vreten en speeltjes krijgen als anderen ze op straat bij het oud vuil zetten
Oh, daar worden zeker wel pogingen tot toe gedaan. Echter worden we tegen gehouden door de asociale babyboomers.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dan moeten we daar als bevolking iets aan doen, met zijn allen!!!
Oh wacht, het lukt ons hier, voor onszelf al niet eens.....
3quote:Op woensdag 19 december 2012 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeveel katten had je ook alweer?
Je doet nou ook weer zo alsof die mensen allemaal thuis een evil-plan zitten uit te voeren, terwijl ze gewoon hun leven leiden.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, daar worden zeker wel pogingen tot toe gedaan. Echter worden we tegen gehouden door de asociale babyboomers.
Ik vind dat niet te vergelijken.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je doet nou ook weer zo alsof die mensen allemaal thuis een evil-plan zitten uit te voeren, terwijl ze gewoon hun leven leiden.
Als ze jouw (ik noem maar wat hoor) FOK!account afnemen, want je hebt het nu wel lang genoeg gehad, er zijn nieuwere fokkers, dan ga je toch ook je niet zomaar accoord?
Nee, niet qua inpact, maar je vraagt nu van mensen dat ze zomaar ff dingen inleveren waar ze voor gewerkt hebben en waar ze recht op hebben. Dat het nu misschien allemaal niet meer zo kan is wellicht wel zo, maar zou jij zomaar je rechten opgeven, voor de problemen van een ander?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind dat niet te vergelijken.
Nou sorry hoor! Mijn opa en oma hadden gewoon 11 kinderen omdat die kinderen allemaal mee moesten helpen in het cafe zodat ze later voor hen konden zorgen als ze oud waren en zo!quote:Op woensdag 19 december 2012 12:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, daar worden zeker wel pogingen tot toe gedaan. Echter worden we tegen gehouden door de asociale babyboomers.
Gelul, die hadden ze omdat de pastoor dat hun heeft verteld.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou sorry hoor! Mijn opa en oma hadden gewoon 11 kinderen omdat die kinderen allemaal mee moesten helpen in het cafe zodat ze later voor hen konden zorgen als ze oud waren en zo!
Hey wacht. Waar heb ik dit verhaal net toch eerder gehoord?
Ja. Ik wel.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, niet qua inpact, maar je vraagt nu van mensen dat ze zomaar ff dingen inleveren waar ze voor gewerkt hebben en waar ze recht op hebben. Dat het nu misschien allemaal niet meer zo kan is wellicht wel zo, maar zou jij zomaar je rechten opgeven, voor de problemen van een ander?
ja, en ik zou 10 miljard doneren als ik het had, oftewel, lekker makkelijk zeggen zo op internetquote:
Ze waren niet gelovigquote:Op woensdag 19 december 2012 12:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Gelul, die hadden ze omdat de pastoor dat hun heeft verteld.
quote:Op woensdag 19 december 2012 12:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ze waren niet gelovigDus geen gelul.
O? Wederom: Wat doe je dan, ipv hier de moraalridder uithangen?quote:
Ik geloof niet dat Babs 10 miljard heeft, maar ook niet dat ie weinig heeft. En dan NOG niks doneren vind ik al helemaaaaaaal makkelijk praten. En hypocriet. Maar misschien vergis ik me, vandaar dat ik t al 2x gevraagd heb wat hij dan doet om dat wat hij zo mooi en fel en bewogen in teksten uitdrukt op het internet te ondersteunen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en ik zou 10 miljard doneren als ik het had, oftewel, lekker makkelijk zeggen zo op internet.
Toen de eerste plannen uitkwamen van het nieuwe kabinet en iedereen riep dat men er x honderd euro op achteruit ging, juichte ik dat alleen maar toe. Ik wil best inleveren om de economie gezond te maken.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en ik zou 10 miljard doneren als ik het had, oftewel, lekker makkelijk zeggen zo op internet.
Ik denk ook niet dat als er morgen iemand naar hem toekomt en zegt dat ie 20% minder gaat verdienen, voor welk goed doel dan ook, dat ie juichend en vrolijk toegeeft eigenlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Babs 10 miljard heeft, maar ook niet dat ie weinig heeft. En dan NOG niks doneren vind ik al helemaaaaaaal makkelijk praten. En hypocriet. Maar misschien vergis ik me, vandaar dat ik t al 2x gevraagd heb wat hij dan doet om dat wat hij zo mooi en fel en bewogen in teksten uitdrukt op het internet te ondersteunen.
Mwah. Meneer pastoor had gewoon vrij weinig te vertellen bij ons in de kroegquote:
Maar hij zal hier wel zeggen dat ie dat doet.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat als er morgen iemand naar hem toekomt en zegt dat ie 20% minder gaat verdienen, voor welk goed doel dan ook, dat ie juichend en vrolijk toegeeft eigenlijk.
Hij vraagt of ik zou inleveren als dat van mij wordt gevraagd, en ik zeg dat ik dat zou doen ja. Het is dus niet zo dat ik nu vrijwillig al 300e p/m overschrijf aan de staat.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O? Wederom: Wat doe je dan, ipv hier de moraalridder uithangen?
Als het alleen is dat ik 300e extra moet inleveren, nee, daar zal ik niet om gaan juichen. Ik wil wel weten waarom en wat daar mee gaat gebeuren. Maar als ik netto minder overhoudt, zodat mensen die het slechter hebben er netto meer van overhouden (bijv. de lage belastingschalen omlaag en de hoge omhoog), zou ik dat prima vinden ja.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat als er morgen iemand naar hem toekomt en zegt dat ie 20% minder gaat verdienen, voor welk goed doel dan ook, dat ie juichend en vrolijk toegeeft eigenlijk.
Het moet wel duidelijk zijn waarom. Nogmaals, ik ga niet ruchtsichlos geld overmaken op gironummer 1.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar hij zal hier wel zeggen dat ie dat doet.
O wacht, dat deed ie net.
Babs... je hoeft niet te wachten tot t kabinet zegt dat je 10% minder krijgt hoor.
Je mag ook NU al steunen!
Volgens mij zijn er genoeg duidelijke doelen te vinden inmiddels hoor.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het moet wel duidelijk zijn waarom. Nogmaals, ik ga niet ruchtsichlos geld overmaken op gironummer 1.
Dat is een ander doel. HW en ik hadden het over belastingen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er genoeg duidelijke doelen te vinden inmiddels hoor.
Zowel buitenlandse voor je donatie, als binnenlandse voor je 300 eur van je salaris.
De vraag is: waarom roep je zo hard maar doe je niks?
Ik doe niet geen zakquote:Op woensdag 19 december 2012 12:35 schreef Ang3l het volgende:
Ik hou gewoon niet vand moralistische hardroepers en klagers die zelf geen zak doen.
Beetje als klagen over de politiek maar zelf niet gestemd hebben.
Dat wil ik dan best geloven, maar dat doe je vrijwillig. die evil "babyboomers" maken gewoon GEbruik van de aan hun toegezegde voorzieningen. En omdat dat maar (heel simplistisch) af te nemen omdat Andros Papalamedosielos jarenlang geen fuck betaald heeft vind ik gewoon onrechtvaardig.quote:
Dat er nu een probleem is, ligt heul niet aan Andros, misschien een beetje, maar er wordt sinds de invoering van de AOW al gezegd dat dat niet kan werken op de lange termijn. Ook in 1960, 1970, 1980, 1990 en 2000 wist men dat iedereen steeds ouder wordt. 1+1 = 2quote:Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat wil ik dan best geloven, maar dat doe je vrijwillig. die evil "babyboomers" maken gewoon GEbruik van de aan hun toegezegde voorzieningen. En omdat dat maar (heel simplistisch) af te nemen omdat Andros Papalamedosielos jarenlang geen fuck betaald heeft vind ik gewoon onrechtvaardig.
ja maar toch moeten er nu eerst bakken met geld naar zo'n lui kutland voordat we onze eigen problemen oplossen. En ja, dat is nou eenmaal zo met de EU, maar dan nog vind ik het gewoon te makkelijk om de babyboomers, wat ook maar gewoon mensen zijn en geen evil-instanties, de schuld te geven.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat er nu een probleem is, ligt heul niet aan Andros, misschien een beetje, maar er wordt sinds de invoering van de AOW al gezegd dat dat niet kan werken op de lange termijn. Ook in 1960, 1970, 1980, 1990 en 2000 wist men dat iedereen steeds ouder wordt. 1+1 = 2
Al een aantal keer heb ik gezegd dat het zo leek.quote:
Het zijn wel de mensen die 50+ de kamer instemmen. Wel wetend wat die willen bereiken, wel wetend waarom. Niet Mr. Burn, maar zeker geen Ned Flanders.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja maar toch moeten er nu eerst bakken met geld naar zo'n lui kutland voordat we onze eigen problemen oplossen. En ja, dat is nou eenmaal zo met de EU, maar dan nog vind ik het gewoon te makkelijk om de babyboomers, wat ook maar gewoon mensen zijn en geen evil-instanties, de schuld te geven.
JIj doet altijd alsof het Mr Burnsen zijn die heel doelbewust geld aftroggelen ofzo. het zijn gewoon mensen met een hypotheek, kinderen en een autotje. Geen bankiers of WNF-directeuren met tonnen salaris.
quote:Op woensdag 19 december 2012 12:49 schreef Cue_ het volgende:
Ik doe er geen zak aan. Ben van mening zoals Angel ook zegt, eigen land eerst. Als dat allemaal beetje op rolletjes loopt en we hier geen armoede meer kennen en alles. Ja dan vind ik dat er ook geld de andere kant op kan gaan.
Maargoed ik ben dan ook egoistisch ingesteld en houdt alleen rekening met de jaren dat ik op deze aardkloot leef
Ik dacht dat je wel wist dat ik centen over maak aan dier/natuurgroeperingen. Ik focus me hier op de discussie rond geld voor mensen. Die steun ik heel bewust niet. Ondanks dat, heb ik wel een mening over dat mensen in Afrika het harder nodig hebben dan de mensen in Nederland.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Al een aantal keer heb ik gezegd dat het zo leek.
Al een aantal keer heb ik gevraagd of dat juist was en wat je dan deed.
Al een aantal keer kijk je er overheen, bewust of onbewust.
Ik VROEG of je er dan zelf wel een zak aan deed. Want het leek nl enorm van niet.
Als je vergelijkt met Afrika, dan hebben we hier echt geen armoede hoor. Zelfs de armste zwerver niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:49 schreef Cue_ het volgende:
Ik doe er geen zak aan. Ben van mening zoals Angel ook zegt, eigen land eerst. Als dat allemaal beetje op rolletjes loopt en we hier geen armoede meer kennen en alles. Ja dan vind ik dat er ook geld de andere kant op kan gaan.
Maargoed ik ben dan ook egoistisch ingesteld en houdt alleen rekening met de jaren dat ik op deze aardkloot leef
quote:
Ja, die grieken ontlopen massaal de belasting etc, dat is heel wat anders dan dingen claimen waar je recht op hebt. En die regering is net zo fout, googlemaps bestaat al jaren maar ze geloven elke Griek op zijn zwarte ogen als ie gewoon zegt dat ie geen zwembad heeft, om maar 1 voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het zijn wel de mensen die 50+ de kamer instemmen. Wel wetend wat die willen bereiken, wel wetend waarom. Niet Mr. Burn, maar zeker geen Ned Flanders.
En dan zeuren over Grieken, die lui zouden zijn, die roepen ook alleen maar dat ze recht hebben op wat hun beloofd is.
Nee die trekken uitkeringen met geregistreerde mensen die al lang dood zijn maar wat niet doorgegeven is. Dat is niet "krijgen waar je recht op hebt of wat je beloofd is".quote:Op woensdag 19 december 2012 12:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het zijn wel de mensen die 50+ de kamer instemmen. Wel wetend wat die willen bereiken, wel wetend waarom. Niet Mr. Burn, maar zeker geen Ned Flanders.
En dan zeuren over Grieken, die lui zouden zijn, die roepen ook alleen maar dat ze recht hebben op wat hun beloofd is.
Ben ik het ook niet mee oneensquote:Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je vergelijkt met Afrika, dan hebben we hier echt geen armoede hoor. Zelfs de armste zwerver niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |