quote:
Flock of semi0nsquote:Op donderdag 27 december 2012 12:39 schreef bartrid het volgende:
Speciaal voor bosbeetle hier een kerstcompilatie met noise en andere herrie:
http://terraneanrecording(...)he-ii-christmas-2012
Nee, dat mag je helemaal niet zeggen. :pquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:09 schreef Mark het volgende:
Mogen we zeggen dat Ann Wilson de beste rockzangeres ter wereld is? Ja, dat mogen we zeggen:
Ik heb 98 km gefietst en te veel gegetenquote:Op donderdag 27 december 2012 18:56 schreef belsen het volgende:
Hoe hebben we eigenlijk onze kerst gevierd?
Ik heb er mijn traditionele popquiz weer opzitten van na het kerstdiner.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 03:28 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Nee, dat mag je helemaal niet zeggen. :p
Ik ken er wel wat die ik beter vind, voorbeeldje:
Waarom janken als Amy Winehouse als je die stem en snik niet hebt?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:11 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ach, ze zijn in ieder geval allebei nog een stuk beter dan Sandra van Nieuwland. Wat een droefenis inderdaad. Die cover van Venus.![]()
Omdat voice of holland...quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:17 schreef belsen het volgende:
[..]
Waarom janken als Amy Winehouse als je die stem en snik niet hebt?
Waarom uitgekauwde nummers uitkiezen om ze vervolgens te vernaggelen?
Ik snap niet waarom iemand dacht dat "laten we het eens slaapverwekkend maken" zo'n briljant idee wasquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:11 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ach, ze zijn in ieder geval allebei nog een stuk beter dan Sandra van Nieuwland. Wat een droefenis inderdaad. Die cover van Venus.![]()
Ik vind die van Celine Dion welquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef ranja het volgende:
Vraag me af hoeveel van dit soort shirts volgend zomer op de festivals te zien zijn?
[ afbeelding ]
Op zich best grappig maar als je er een paar mensen mee ziet lopen is de grap snel oud denk ik.
http://kickingthehabit.nl/2012-12-28/kekke-t-shirts
onlangs bij de popquiz hier in de zaal zat er ook zo'n soort vraag bij, naar aanleiding dat Slayer in de Top 2000 staat. Ze hadden dus wat metallogo's ontworpen voor non-metal artiesten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef ranja het volgende:
Vraag me af hoeveel van dit soort shirts volgend zomer op de festivals te zien zijn?
[ afbeelding ]
Op zich best grappig maar als je er een paar mensen mee ziet lopen is de grap snel oud denk ik.
LOL.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
dudequote:Op vrijdag 28 december 2012 23:05 schreef Modus het volgende:
[ afbeelding ]
http://slayer.backstreet-(...)-jumper_slay246.html
Wat
Deze?quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:07 schreef Tokus het volgende:
[..]
onlangs bij de popquiz hier in de zaal zat er ook zo'n soort vraag bij, naar aanleiding dat Slayer in de Top 2000 staat. Ze hadden dus wat metallogo's ontworpen voor non-metal artiesten.
Jij ookquote:Op dinsdag 1 januari 2013 00:39 schreef belsen het volgende:
Eigenlijk natuurlijk net te laat, maar toch, omdat het kan:
Een FOK!king 2013!
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:14 schreef belsen het volgende:
Het zal over 9 maanden wel weer feest zijn in huize Peaceman/Diaan...
Welke band is dat?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:29 schreef Mark het volgende:
Van het niveau "You can't get milk from a cow named Ben"
quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:43 schreef Bosbeetle het volgende:
En in de categorie tof daar was ik bij en wat kan die oude 'lul' beats maken silver apples op incubate: http://t.co/esuIie4v
Hier in Enschede lag een paar cm sneeuw, maar de bussen reden gewoon door.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:12 schreef On het volgende:
Na een uur tevergeefs op twee bussen te hebben gewacht nu in bed met koffie en muziek van Coltrane. Deze dag krijgt een time out-kaart.
Het weer was helemaal niet zo extreem, vond ik. Maar waar ik woon hebben de bussen pas net ronde wielen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hier in Enschede lag een paar cm sneeuw, maar de bussen reden gewoon door.
Is het weer daar zo extremer dan, of falen daar gewoon de bussen gewoon harder?
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik had nergens last van de weg van mijn bed naar de computer was helemaal sneeuwvrij
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:57 schreef Gehenna het volgende:
Die van de Ramones kende ik ook nog niet![]()
Wel erg tof gedaan, het wordt tijd voor een zanger.
Misschien wil Cher wel..
Hoe tof zou het zijn als zoiets als godflesh dat meeneemt als 'drumcomputer'quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:27 schreef On het volgende:
O en voordat Darkestrah begint te wijsneuzen. Die Ramones cover is nieuw.
Ik ben voorquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe tof zou het zijn als zoiets als godflesh dat meeneemt als 'drumcomputer'
Over powernaps gesproken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:43 schreef Gehenna het volgende:
Oeh Twinsistermoon @ Incubate is nu ook terug te luisteren
https://soundcloud.com/in(...)-netherlands/s-ZXgCd
Dat was bijna onmogelijk omdat er altijd luidruchtige mensen binnenkwamen met allemaal schoengeluiden etc.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Over powernaps gesproken.Ben daar volgens mij ook even ingedut.
Ja was wel heeeeeeel fragiel allemaal, maar op zich wel mooiquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Over powernaps gesproken.Ben daar volgens mij ook even ingedut.
en krakende/piepende deurenquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was bijna onmogelijk omdat er altijd luidruchtige mensen binnenkwamen met allemaal schoengeluiden etc.
Voorin had je daar niet zo'n last van. Maar het mag van mij inderdaad wel zo zijn dat die deur gewoon dichtgehouden wordt tijdens een concert.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was bijna onmogelijk omdat er altijd luidruchtige mensen binnenkwamen met allemaal schoengeluiden etc.
werd ook wel gedaan, tussen de nummers door konden mensen wel naar binnenquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:47 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Voorin had je daar niet zo'n last van. Maar het mag van mij inderdaad wel zo zijn dat die deur gewoon dichtgehouden wordt tijdens een concert.
Knap dat ze wisten waar een nummer eindigde, en waar de volgende begon.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
werd ook wel gedaan, tussen de nummers door konden mensen wel naar binnen
Het publiek ziet dat de muzikant ophoud met spelen en gaat klappen, wat weer buiten de deur wordt gehoordquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:06 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Knap dat ze wisten waar een nummer eindigde, en waar de volgende begon.
haha hier net zoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:44 schreef On het volgende:
Ik ben al fan van Kan dit GFT afval meer likes krijgen dan Kane op Facebook, dat vind ik wel voldoende.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:52 schreef Gehenna het volgende:
haha Mick Barr is ook toegevoegd aan Noisepark:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:57 schreef Norrage het volgende:
Liken jullie dit al?
http://www.bruno.nl/nieuw(...)ief-op-facebook.html
Dat vind ik nogal een dreigement!quote:Vervolgens belooft hij nog tien jaar door te gaan bij een miljoen likes.
Idiotie ten top inderdaad. Wat willen ze nu bereiken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:35 schreef Tokus het volgende:
nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar Ali B heeft zojuist wat goeds gezegd. Over dat Buma/Stemra achter websites aan wil gaan als die filmpjes enzo linken. en hij vindt dat geen goed idee want die websites zorgen juist voor exposure voor beginnende artiesten.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:52 schreef Gehenna het volgende:
haha Mick Barr is ook toegevoegd aan Noisepark:
[ afbeelding ]
Zie ook dit topic: WGR / Heffing thuiskopie; is dit terug te eisen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:59 schreef belsen het volgende:
[..]
Idiotie ten top inderdaad. Wat willen ze nu bereiken.
Het is nu al dat het geld dat ze binnen hengelen op zeer dubieuze gronden verdeeld wordt. Straks worden de undergroundbands geweerd van fora en muziekblogs, waardoor ze enorme exposure missen, en van het beetje vergoeding wat er voor in de plaats komt, gaat het merendeel naar Marco Borsato, Bløf en Racoon.
Daarnaast denken deze apen dat ze hiermee de muzikanten dienen, maar ze dienen slechts een heel klein gedeelte van de muziekbusiness en laat dit nu net de groep zijn die nou niet het hardste hulp nodig hebben.
Laat er meer artiesten opstaan om dit te roepen en deze organisatie van binnenuit kapot te maken.
Ik wil wél dat mijn muziek wordt gedeeld op internet en Buma/Stemra komt dus niet op voor mijn belangen. Ik vind het nogal hooghartig hoe ze hiermee denken om te moeten gaan.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:35 schreef Tokus het volgende:
nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar Ali B heeft zojuist wat goeds gezegd. Over dat Buma/Stemra achter websites aan wil gaan als die filmpjes enzo linken. en hij vindt dat geen goed idee want die websites zorgen juist voor exposure voor beginnende artiesten.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:40 schreef Trashcanman het volgende:
[..]![]()
Ik moest wel om die van Kevin Shields lachen
[ afbeelding ]
bron: nu.nlquote:Prince vindt het maar niets dat Maroon 5 zijn jaren tachtig-hit Kiss heeft gecoverd.
De nieuwe versie voegt naar zijn mening niets toe, zegt de artiest in een interview met het tijdschrift Billboard, waar muziekwebsite NME over schrijft.
"Ik speel ook wel eens een nummer van een ander tijdens concerten en daar betaal ik die andere artiesten dan voor, maar ik neem die nummers niet op om ze te verkopen", aldus Prince.
"Waarom zouden we naar nog een cover moeten luisteren van een lied dat iemand anders eerder heeft gemaakt? Bij kunst draait het om het creëren van een nieuwe basis, niet om gewoon iets bovenop bestaande dingen te leggen."
Maroon 5's versie van Kiss staat op hun laatste album Overexposed.
quote:
Jammer, het is een goeie lineup.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:52 schreef Darkestrah het volgende:
Vrijwel al mijn festivalmaatjes zeggen af voor Primavera.
http://radio.nl/774020/jo(...)-om-aftreden-beatrixquote:Op maandag 28 januari 2013 21:40 schreef belsen het volgende:
Johan Vlemminx zal toch zometeen wel met een episch troonoverdrachtslied komen...
quote:Hij springt direct in op het nieuws met het nieuwe Wilhelmus, Sta op voor Koning Willem 4, dat hij heeft opgenomen met zijn producent Kees Tel. Premier Mark Rutte maakte overigens bekend dat de nieuwe vorst de naam koning Willem-Alexander gaat dragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Boze naturisten willen festivalgangers bloot
LEEUWARDEN - Tegen de plek van het nieuwe popfestival Into The Village, op 26, 27 en 28 juli, is verzet gerezen. Dat festival speelt zich af op het naaktstrand van de Groene Ster.
,,Gemeente schoffeert naturisten met festival op het Strandje, kopt www.strandje.nl, de officieuze website van het terrein. Beheerder Sjimmie' schrijft: ,,Sjimmie heet iedereen welcome, maar de dresscode blijft natuurlijk bloot.
Ook op Twitter gaat @strandje tekeer. De gemeente twittert terug: ,,Mocht dat zo zijn, dan komen jullie er samen wel uit. De organisatie verwijst naar de gemeente, die de vergunning afgegeven heeft.
Pure spiermassa.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:07 schreef Darkestrah het volgende:
en ik zag bij de pre-Roadburnmeet toch wel dat je behoorlijke borstvorming had hoor.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:36 schreef Gehenna het volgende:
De mooiste vrouwen uit de Nederlandse muziekindustrie:
http://lbrdr.wordpress.co(...)dse-muziekindustrie/
is you looking in tha mirrorquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)aar-kutteksten.dhtml
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)aar-kutteksten.dhtml
Een beetje laat, maar sterkte Onquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:02 schreef On het volgende:
Moeilijke weken hier. Twee weken terug is mijn moeder overleden. Sindsdien stond mijn leven nogal in het teken hiervan. Afgelopen vrijdag was de afscheidsdienst en pas nu begint het verwerkproces pas eigenlijk.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:45 schreef Litpho het volgende:
http://mobile.theverge.co(...)-me-maybe-is-perfect.
Naarrrquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:45 schreef Litpho het volgende:
http://mobile.theverge.co(...)-me-maybe-is-perfect.
quote:
(uw spookmod ook hoorquote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:26 schreef belsen het volgende:
My Chemical Romance stopt ermee
De chemie was uitgewerkt...
Soepie?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Ja, je zal het maar nodig hebben.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef Darkestrah het volgende:
Iemand is via Soulseek mijn Sinterklaasmuziek aan het binnenhalen.
Soulseek werkt dat nogquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef Darkestrah het volgende:
Iemand is via Soulseek mijn Sinterklaasmuziek aan het binnenhalen.
Je moet er even voor zitten, veel trager dan die uploadsites.. maar je kunt vrijwel alles vinden.quote:
Bij what.cd heb je toch een invite nodig? Daar wacht ik al tijden op.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Jullie gebruiken wazige torrent sites als je dingen niet kunt vinden.. ik heb nog nooit mis geschoten op oink(RIP)/waffles/what
Ik heb ooit iemand uitgenodigd nadat hij eraf gegooid was dus ik krijg geen invites meerquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:08 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Bij what.cd heb je toch een invite nodig? Daar wacht ik al tijden op.
dat is wel waar dat is het voordeel van, er vanaf dag 1 bij zittenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:31 schreef arucard het volgende:
En daar duurt het vaak eeuwen voordat je iets terug geseed hebt
Ik had je graag 1 gestuurd, ik dacht dat ik er nog heel wat had...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:08 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Bij what.cd heb je toch een invite nodig? Daar wacht ik al tijden op.
quote:
Man man man, ik deel echt de grootst mogelijke zooi, alles wat populair lijkt, maar 'hij' wil maar niet omhoog.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:31 schreef arucard het volgende:
En daar duurt het vaak eeuwen voordat je iets terug geseed hebt
Je moet die blauwe pilletjes eens proberen.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:58 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Man man man, ik deel echt de grootst mogelijke zooi, alles wat populair lijkt, maar 'hij' wil maar niet omhoog.
hey D_R de starter van deze reeks dat is lang geleden...quote:Op donderdag 4 april 2013 21:58 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Man man man, ik deel echt de grootst mogelijke zooi, alles wat populair lijkt, maar 'hij' wil maar niet omhoog.
Waar is hier een abbatoirquote:
no not thatcher the other cherquote:
quote:Een dag na de dood van de voormalige Britse premier Margaret Thatcher wordt het liedje Ding-Dong! The Witch Is Dead uit The Wizard Of Oz veelvuldig gedownload.
ik zag al een aantal 'Thatcher's dead' punk-rock playlistjes in Spotifyquote:Op dinsdag 9 april 2013 13:51 schreef belsen het volgende:
De dood van Thatcher heeft ook gevolgen voor de Britse hitlijsten.
[..]
bron: nu.nl
Rare actie, 100 euro is geen normaal bedrag, ook niet voor twee kaarten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind dit eigenlijk wel heel spannend: http://burgerweeshuis.nl/nieuws/513-Golden-ticket-voor-
geen idee wat het is en ik heb er zeker geen 100 euro voor over maar toch wel een erg toffe actie...
https://twitter.com/Burgerweeshuis/status/321565948458979328
Ze hebben er nog 1 over...quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:40 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Rare actie, 100 euro is geen normaal bedrag, ook niet voor twee kaarten.
altijd nog een heeeeeeeeeel stuk beter dan treintje oosterhuisquote:
dit dus hè: NWS / Explosie bij marathon in Bostonquote:Op maandag 15 april 2013 21:44 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ook een manier om alvast in de Roadburn stemming te komen.
Oh, dat is wat minder feestelijk.quote:Op maandag 15 april 2013 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dit dus hè: NWS / Explosie bij marathon in Boston
Ik leef nog...quote:hey D_R de starter van deze reeks dat is lang geleden...
quote:
quote:Utrechts poppodium he-le-maal klaar met oer-Hollandse storm van cynisme
Het Utrechtse poppodium Tivoli heeft zijn Koningsnacht ingetrokken. Het was de bedoeling dat op vrijdag 26 april Nederlands’ nieuwe nationale feestdag alvast gevierd zou worden met de après-ski-flügel-trapstep van FeestDJRuud en Tivoli’s eigen vanille- en chocolade-dj-duo Duo Penaughty. De Koningsnacht kon na de officiële presentatie echter al meteen rekenen op een oer-Hollandse storm van cynisme. Voor Tivoli hoeft het niet meer.
Zeikregen
“Na zojuist de zoveelste nageboorte op ons Twitter account te hebben geblocked, zijn we er dan nu echt he-le-maal klaar mee”, laat een woordvoerder van Tivoli weten. “We hebben besloten ons niet op deze manier te laten bejegenen.” Reacties liepen uiteen van ‘ga je begraven in schaamte’, ‘de hoogste boom is nog te goed voor FeestDJRuud’ en ‘Duo Penaughty moet mild worden gestenigd’.
BN’ers steken Tivoli hart onder de riem
"Het is fantastisch geworden; wat waren we er trots op. Maar ik begrijp heel goed dat je zegt: tot hier en niet verder." Dat schrijft Daphne Deckers, die al kaarten had voor de inmiddels geannuleerde Kongingsnacht, op haar Facebookpagina. “Lieve Tivoli, er hebben tientallen mensen met hart en ziel aan de Koningsnacht gewerkt, maar jullie boven alles en iedereen.”
Ook Poppodium EKKO komt voor Tivoli op:
"Drie vingers in de lucht voor Tivoli! Bedenk even dat deze avond binnen een hele korte tijd geprogrammeerd moest worden. Dat het zover heeft kunnen komen. We vinden dit vreselijk! We hebben met eigen ogen gezien hoe ontzettend hard Tivoli voor de koning en voor jullie allemaal aan deze avond hebben gewerkt.”
Ha! D_R!quote:
Hoezo slecht? Niet tegen kritiek kunnen en al helemaal van slag geraken als mensen in al hun hoedanigheid zich laten gaan? Wat denken mensen wel en in wat voor wereld we tegenwoordig leven?quote:
Jij denkt dat dat een serieus bericht was?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:17 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hoezo slecht? Niet tegen kritiek kunnen en al helemaal van slag geraken als mensen in al hun hoedanigheid zich laten gaan? Wat denken mensen wel en in wat voor wereld we tegenwoordig leven?
Ik vind het een zwaktebod dat lieden zoals deze (Tivoli) zich zo gemakkelijk uit het veld laten slaan,alsof zij daarmee de maatschappij een dienst doen. Je kan ook gewoon GEEN gebruik maken van Twitter of Facebook en op de ouderwetse manier aan werving doen middels advertentie in de kranten o.i.d. Maar nee, lui zijn,gretig en hebberig op geld zijn, en met zo min mogelijk inspanning geld willen genereren. Ja, dat willen we wel allemaal.
I.i.g zullen andere ondernemers zich nu in de handen wrijven want dat is niet alleen 1 concurrent minder, maar ook voor hen een winstpunt als het om het binnenhalen van nieuwe klandizie gaat.
Ik vind de donkere kant van Duo Penaughty wel fijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Fijn hoor al die mensen die hun mening kenbaar maken. Gelukkig gebeuren dit soort dingen nog niet als er een fatsoenlijke band speeltNiets ten nadelen van duo penaughty natuurlijk
oh fake..jammer anders vond ik het wel erg zielig.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:58 schreef emokid het volgende:
[..]
Is *helaas* met een voice-over gedaan, bewerkt en al. Fake.
Oh. Naja, wel leuk gedaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:58 schreef emokid het volgende:
Is *helaas* met een voice-over gedaan, bewerkt en al. Fake.
Ik vind ze alsnog zielig.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh fake..jammer anders vond ik het wel erg zielig.
De W van stamppotquote:Op donderdag 25 april 2013 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
MUZ / [SC] Dag Michael, is het het eind van de wereld als we het kennen?
Ik denk dat TS één van de auteurs van het Koningslied is.
Heeft TS toevallig de passage "hou je veilig" bedacht?
ja doen ze leukquote:Op donderdag 25 april 2013 23:50 schreef Bosbeetle het volgende:
hehe boards of canada doet een tool/radiohead-tje
http://pitchfork.com/news(...)on-record-store-day/
http://pitchfork.com/news/50443-second-boards-of-canada-12-found/
http://pitchfork.com/news(...)-air-on-bbc-and-npr/
creeert wel hype zo
Nee hoor alleen de versies op bungalow parken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:02 schreef Darkestrah het volgende:
http://pitchfork.com/news(...)tish-atp-weekenders/
ATP festivals stoppen met bestaan.
O.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor alleen de versies op bungalow parken.
Dat is de één na laatste ATP op de laatste een week later speelt loop.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:11 schreef emokid het volgende:
Oh fuck, Television speelt op de laatste ATP, en spelen Marquee Moon integraal.
Beter komen er nog wat concerten bij.quote:Check out archival live video of Neutral Milk Hotel below the dates. Get excited.
Neutral Milk Hotel:
10-22 Athens, GA - 40 Watt Club *
10-23 Athens, GA - 40 Watt Club #
10-25 Asheville, NC - Thomas Wolfe Auditorium #!
11-28 Taipei, Taiwan - Hostess Club Festival
12-01 Tokyo, Japan - Hostess Club Festival
* with Elf Power
# with Half Japanese
! with Daniel Johnston
nice, Nederland mogen ze wel even aandoen idd, Daniel Johnston in het voorprogramma, ook geen probleem meequote:Op maandag 29 april 2013 21:59 schreef Darkestrah het volgende:
http://pitchfork.com/news(...)el-reunite-for-tour/
[..]
Beter komen er nog wat concerten bij.
wat een helden eigenlijkquote:Van Sunn O))) naar So You Think You Can Dance tijdens een concert. The Knife bewijst dat het mogelijk is. Wat begon als een duistere, experimentele show eindige als knullige camp die de bezoeker vol twijfel achterliet. Wat probeerde de band ons nu precies duidelijk te maken? Een reconstructie.
Proef op de som
Voor het concert had ik me wat in zitten lezen. Hoe waren de reacties van pers en publiek op de eerdere shows van The Knife. Ik weet nog wel dat ik het concert van The Knife in Paradiso ten tijde van het album Silent Shout indrukwekkend goed vond, maar de band is inmiddels een andere muzikale weg ingeslagen. Shaking The Habitual is een heel andere categorie dan de voorgangers. Wat voor show daar nu bij past, daar kon ik me geen voorstelling van maken. Zoeken op internet gaf ook geen uitsluitsel. De Humo was bijvoorbeeld laaiend enthousiast over het concert in Brussel, terwijl fans op last.fm aangaven zich bekocht en besodemieterd te voelen. Tijd om zelf maar de proef op de som te nemen.
De avond begon al anders dan anders met een voorprogramma/opwarmact die aan de zijkant van de zaal het publiek probeerde over te halen tot het maken van synchrone danspasjes en het roepen van kreten. En dat pakte heel goed uit. Op de muziek van oa The Rapture en Goldfrapp kwamen heel veel mensen enthousiast in beweging. Toen deze act klaar was ging het licht uit in de zaal en gebeurde er…. niets. Pas na 5 minuten kwam de band op en begon de muziek.
Instrumenten
In een dik rookgordijn waren wat figuren gewaden met capuchons op te ontwaren. Met behulp van vreemd ogende muziekinstrumenten wisten ze een muur van geluid neer te zetten waarbij vooral de bassen overal doorheen sneden. Een sterk en mysterieus begin dat qua sound en podiumpresentatie wel wat weg had van Sunn O))). Toen langzaam de rook een beetje optrok werd een volledige band zichtbaar, maar al snel gebeurde iets vreemds. Steeds meer bandleden liepen weg van hun instrument en begonnen te dansen terwijl de muziek gewoon doorging. Meteen komen vragen op als: waar komt de muziek vandaan? Zijn het wel echte instrumenten? Zijn dit wel muzikanten? Waar zit ik naar te kijken?
De muzikanten waren dus opeens dansers geworden. De donkere pij ging uit en de groep op het podium hees zich in glitterpakjes om zich al dansend door de volgende paar nummer heen te werken. Daarbij was eigenlijk geen serieuze muzikant op het podium te zien. De danspasjes werken in eerste instantie overigens wel aanstekelijk. Het publiek reageert lacherig en geeft zich over aan deze show die opeens heel camp aandoet.
Setlist
Alleen dan is na een paar nummers het verrassingseffect wel weg. Als de dansers opeens weer hun instrumenten pakken valt je op dat werkelijk alles aan deze show nep is. Zijn de mensen van The Knife zelf eigenlijk wel aanwezig? Gelukkig is de muziek (die dus op tape staat) wel hard en dwingend. De setlist bestaat voornamelijk uit nieuwe nummers die ontdaan zijn van moeilijke intro’s en outro’s en vooral uit zeer dansbare beats en ritmes zijn opgebouwd. Maar toch begint het te knagen. Even is er een opleving als halverwege opeens One Hit van het album Silent Shout voorbijkomt, maar al snel is de show meer van het zelfde en is er te weinig afwisseling of sprake van echte verrassingen. Pas tijdens het allerlaatste nummer, het titelnummer van Silent Shout, weet de brute lichtshow nog even te overtuigen, maar wat mij betreft mocht de show al ruim daarvoor afgelopen zijn. Zeker als zelfs op een gegeven moment de muziek doorspeelt terwijl het podium helemaal leeg blijft. Is dat een statement of is dat minachting?
The Knife zal ongetwijfeld een bedoeling hebben met deze show, maar deze is me helaas niet duidelijk. Ja, er zijn heden ten dage genoeg acts die playbacken of alles al in de computer hebben staan. Het kan best zijn dat dit een aanklacht tegen deze wegwerpcultuur is, maar laat dan ook zien hoe het wel moet. Waarschijnlijk weet ik over een paar dagen nog steeds niet waar ik naar heb zitten kijken en luisteren en zal deze show me nog lang heugen, maar goed was het absoluut niet. Er is maar 1 conclusie mogelijk: The Knife stelde teleur met een raar optreden. Ik kan er met de allerbeste bedoelingen echt niets anders van maken. Ik had deze band altijd heel hoog zitten, maar ik loop er voorlopig even met een grote boog omheen.
Marco Démoet
hehe de reviewer klinkt nogal verbaasd, het is ook wel een raar bandje eigenlijkquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wat een helden eigenlijkik ken ze amper maar ik begin ze steeds meer te waarderen... ook mede door die speech tijdens die award show
neequote:
quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik was al zo bang dat het in zou kakken.
Ik ben altijd wel zo iemand die opeens langskomt in een of ander topic als hij de volgende dag vrij heeft.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Ik ben wel fan van ingekakte slowchat.
En zo hoort het!quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel zo iemand die opeens langskomt in een of ander topic als hij de volgende dag vrij heeft.
Precies je hoeft ook niet zo heel veel na te lezen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het maakt ze tenminste een beetje te volgen.
Neuh, maar waarom zou je gaan nalezen in een SC? ja toen ik mod was deed ik dat nog wel eens om te kijken of ik kon bitchen, maar zelfs dat was niet nodig in deze reeksquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies je hoeft ook niet zo heel veel na te lezen.
Om bij te blijven natuurlijkquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Neuh, maar waarom zou je gaan nalezen in een SC? ja toen ik mod was deed ik dat nog wel eens om te kijken of ik kon bitchen, maar zelfs dat was niet nodig in deze reeks
quote:
Ik hoorde die vanmorgen ook. Inderdaad kut.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hoor al de hele tijd mensen dat nieuwe daft punk nummer hypen... ik hoor hem nu voor het eerst wat een kutnummer.... ik snap de hype niet.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:04 schreef cafca het volgende:
Ik had net bij een spelletje Songpop 5 van de 5 goed in de categorie Young Pop ofzoiets (Justin Bieber/ One Direction/Miley Cirus etc.)
Oei, dat zou mij ook zo maar kunnen gebeuren. Dat is een gevolg van jonge kinderen hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:04 schreef cafca het volgende:
Ik had net bij een spelletje Songpop 5 van de 5 goed in de categorie Young Pop ofzoiets (Justin Bieber/ One Direction/Miley Cirus etc.)
Klopt, maar het was wel ff schrikken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:15 schreef Berkery het volgende:
[..]
Oei, dat zou mij ook zo maar kunnen gebeuren. Dat is een gevolg van jonge kinderen hebben.
Maar wel nummer 1 in de Top 2000 halen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kijk nu die eagles docu op ned 3. wat een verschrikkelijke band is het eigenlijk.. je kunt niet meer in de middle of the road komen
Radio 2 muziek(oa the eagles) is ook muziek die niemand leuk vind maar waar niemand over wilt klagen als het op de achtergrond draait, puur omdat er dan iets opgezet zou kunnen worden dat een groepje helemaal niet kan waarderen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:02 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar wel nummer 1 in de Top 2000 halen.
Geheel met je eens, verschrikkelijke muziek van het begin tot het eind slappe hap en nul bezieling.
wel cute jaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:11 schreef Z het volgende:
Ik wist daarentegen niet dat Linda Ronstadt zo leuk was.
quote:Op zondag 12 mei 2013 02:11 schreef Trashcanman het volgende:
Had a rough night and I hate the fucking Eagles, man.
Van deze cover word ik zelf dan wel weer erg vrolijkquote:
In elk geval vrolijker dan van The Eagles, die hadden zelf zelfs bakken met dope nodig om hun eigen muziek te doorstaan.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:55 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Van deze cover word ik zelf dan wel weer erg vrolijk
Ghe, dit heb ik me laatst nog af zitten vragen.quote:
RYM says yes.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:07 schreef arucard het volgende:
Die eerste vind ik ook wel leuk van hem, dat is College Dropout toch?
Misschien moet je kleiner beginnen..quote:Op maandag 13 mei 2013 17:09 schreef Darkestrah het volgende:
Na lang twijfelen zet ik net voor het eerste deze op. What the fuck.
[ afbeelding ]
beter of slechter dan verwacht?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:09 schreef Darkestrah het volgende:
Na lang twijfelen zet ik net voor het eerste deze op. What the fuck.
[ afbeelding ]
nog slechterquote:
Ik denk dat het ook een stuk referentiekader/omgeving is: ik denk dat bij veel mensen mainstream en underground best in dezelfde platenkast kunnen zitten, maar dat het dan alsnog heel erg van de persoon en diens omgeving afhankelijk is welke artiesten dat dan zijn. Met de voorbeelden die die kerel in zijn fimpje aanhaalt kan ik helemaal niets maar voor popmuziek uit de jaren 80 en 90 en sommige typische piratenmuziek (in Drenthe toch wel een van de populairste stromingen) heb ik toch wel een zwak. Ik denk dat dat komt doordat er redelijk veel mensen in mijn omgeving zijn die dat luisteren, en aangezien ik aandacht voor die mensen heb pik ik ook een stukje (muziek)smaak mee.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:06 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ghe, dit heb ik me laatst nog af zitten vragen.Heb daarom een avondje Kanye West opgezet en vond het eigenlijk nog best wel vermakelijk. Misschien is hij net niet 'mainstream' of 'common' genoeg (ik luisterde Graduation en The College Dropout) maar ik heb het idee dat je nog prima terug kunt schakelen naar muziek die wat meer mainstream is.
Aan de andere kant heb ik het idee dat er gewoon bepaalde soorten mensen zijn die eerder neigen naar de 'andere muziek'. Dat is gewoon hoe je bent als persoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |