Volgens nieuwsberichten vandaag heeft ze haar proefschrift met succes verdedigd en is daarmee dus de jongste doctor ooit geworden.quote:CWI’er Floor Sietsma (20) jongste doctor ooit
Floor Sietsma van het Centrum Wiskunde & Informatica (CWI) in Amsterdam kan donderdag 13 december de jongste doctor in de Nederlandse academische geschiedenis worden. Ze zal dan haar proefschrift 'Logics of Communication and Knowledge' verdedigen aan de Universiteit van Amsterdam (UvA).
Het promotieonderzoek van Sietsma gaat over kennisoverdracht in communicatie en maakt gebruik van epistemische logica, ofwel logica van kennis. Ze past dit onder andere toe in het reconstrueren van de gezamenlijke kennis in complexe e-mailconversaties met zichtbare (cc) en verborgen (bcc) ontvangers. Ook ontwikkelt Sietsma in haar proefschrift een complete logica van manipulatieve communicatie, zoals tijdens een spelletje blufpoker waarin deelnemers met wederzijds goedvinden liegen en bedriegen.
Jongste student ooit
Begin 2010 begon Sietsma op 17-jarige leeftijd haar promotieonderzoek op het CWI. Ze had toen al een bachelor informatica en een master logica op zak en was als 12-jarige de jongste student ooit aan een Nederlandse universiteit. Voor haar onderzoek op het CWI kreeg ze vanwege haar bijzondere talenten een speciale, persoonlijke beurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Nu, na 2,5 jaar in plaats van de gebruikelijke vier jaar, heeft Sietsma al genoeg materiaal om te kunnen promoveren.
Nerd van het jaar
Onlangs werd Sietsma door lezers van het tijdschrift Quest uitgeroepen tot 'Nerd van het jaar'. De komende anderhalf jaar blijft ze als onderzoeker aan het CWI verbonden. Daarnaast is ze begonnen aan een bachelorstudie Pedagogische Wetenschappen om als orthopedagoog hoogbegaafde kinderen te kunnen helpen.
Zij heeft in 1 jaar het hele vwo traject doorgelopenquote:Op donderdag 13 december 2012 23:21 schreef Ziba het volgende:
Wat? Hoe is het mogelijk dat iemand op 12-jarige leeftijd een vwo diploma haalt?
Omdat ze slimmer is dan jij.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:21 schreef Ziba het volgende:
Wat? Hoe is het mogelijk dat iemand op 12-jarige leeftijd een vwo diploma haalt?
Tosti?quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:01 schreef PKRChamp het volgende:
Op een of andere manier kom ik alleen meisjes van die leeftijd tegen die nog niet eens een ei kunnen bakken.
In bed daarentegen......
Ja, dat wil nog maar net.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat vraag ik mij ook af. Ik had ook wel eerder willen beginnen maar dat kon echt niet, hoewel ik het ook nooit gevraagd heb eigenlijk.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:21 schreef Ziba het volgende:
In amerika was er volgens mij een kind dat op z'n 9e al naar de uni kon. Tsja extreem hoogbegaafd hequote:Op donderdag 13 december 2012 23:21 schreef Ziba het volgende:
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Dat haar ouders trots kunnen zijn zal vast. Maar ik denk dat dit geen criteria zou mogen zijn voor trots van ouders.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:55 schreef Jellereppe het volgende:
Heel knap. Haar ouders kunnen trots op haar zijn. Pas 20 jaar....
Ik denk eerder dat ze trots op haar ouders mag zijn. Hier speelt niet alleen doorzettingsvermogen mee.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:55 schreef Jellereppe het volgende:
Heel knap. Haar ouders kunnen trots op haar zijn. Pas 20 jaar....
Helemaal mee eens. Ze heeft zeer zeker ook een uitmuntende basis van haar ouders gehad.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze trots op haar ouders mag zijn. Hier speelt niet alleen doorzettingsvermogen mee.
Misplaatst?quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Dat haar ouders trots kunnen zijn zal vast. Maar ik denk dat dit geen criteria zou mogen zijn voor trots van ouders.
- Wanneer jij een kind hebt dat met hard werken mbo haalt, denk ik dat je als ouder trotser mag zijn dan wanneer je een kind haalt dat door niks te doen hbo haalt.
- En wanneer jij als ouder een kind hebt dat door hard werken mbo haalt, of door niks te doen, hbo haalt, mag je denk ik trotser zijn dan wanneer je een kind hebt dat mbo/hbo/wo heeft gehaald op wat voor manier dan ook, en in tegenstelling tot de fictieve andere voorbeelden, een teringlijer is die anderen oplicht, etc.
Allemaal voorbeelden natuurlijk. Mijn punt is echter dat trots puur en alleen op basis van het op jonge leeftijd behalen van een bepaalde titel erg misplaatst is.
Als je doelt op de erfelijkheid mbt intelligentie kunnen haar ouders weer trots zijn op hun ouders, etc. Als je doelt op de mogelijkheid dat haar ouders haar 'goed hebben opgevoed' moet je ook rekening houden met het feit dat haar ouders ook 'ordinaire pushers' geweest kunnen zijn, die ivm hun eigen frustraties graag wilden dat hun kind de jongste zus-en-zo zou worden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze trots op haar ouders mag zijn. Hier speelt niet alleen doorzettingsvermogen mee.
Eventjes je grapjes-detector aan zetten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als je doelt op de erfelijkheid mbt intelligentie kunnen haar ouders weer trots zijn op hun ouders, etc. Als je doelt op de mogelijkheid dat haar ouders haar 'goed hebben opgevoed' moet je ook rekening houden met het feit dat haar ouders ook 'ordinaire pushers' geweest kunnen zijn, die ivm hun eigen frustraties graag wilden dat hun kind de jongste zus-en-zo zou worden.
Begrijp me niet verkeerd. Ik wil absoluut niet de suggestie wekken dat dit bij deze ouders het geval is geweest, kunnen de meest lieve relaxte ouders geweest zijn met een slimme dochter. Mijn punt is meer dat, wanneer het gaat om het geven van 'credits' wij als buitenstaander, daar gewoon weinig over kunnen zeggen.
Het is prachtig wat ze bereikt heeft en daar mag ze wat mij betreft ook gewoon super trots op zijn. Zeker omdat ik vermoed dat ze, naast intellect, ook gewoon hard hiervoor heeft gewerkt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:56 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Misplaatst?
Deze meid heeft echt iets uitzonderlijks voor elkaar gekregen.
Ze is zeker te weten hoogbegaafd en heeft er heel wat minder moeite voor hoeven te doen dan een ander maar dat is het punt niet.
Ik heb serieus geen humor. Vandaar dat ik bijna altijd serieus op alles reageerquote:Op vrijdag 14 december 2012 01:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eventjes je grapjes-detector aan zetten.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In amerika was er volgens mij een kind dat op z'n 9e al naar de uni kon. Tsja extreem hoogbegaafd heMaar die was ook zwaar autistisch.
Met allerlei speciale begeleiding enzo, denk ik. Wel heel chill voor haar. Kan me trouwens niet voorstellen dat er in Nederland niet meer kinderen zijn die dit kunnen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik mij ook af. Ik had ook wel eerder willen beginnen maar dat kon echt niet, hoewel ik het ook nooit gevraagd heb eigenlijk.
Moet die potentie wel ontdekt worden natuurlijk. Daarnaast heeft ook niet elke ouder de drang om 't kind volledig apart te laten opgroeien. Niet dat een kind daar per se ongelukkig van wordt maar een echte jeugd-jeugd heb je dan niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 02:37 schreef Ziba het volgende:
[..]
Met allerlei speciale begeleiding enzo, denk ik. Wel heel chill voor haar. Kan me trouwens niet voorstellen dat er in Nederland niet meer kinderen zijn die dit kunnen.
Huh?quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:24 schreef PKRChamp het volgende:
Ja, dat wil nog maar net.
Maar niet uit de pan hoor, ik had er zelfs eentje die maakte haar tostis in de magnetron.
Want dit ging over tosti's in de grillpan. Ik vermoed overigens dat ze zo dom is geweest om de pan niet voor te verwarmen, maar gewoon 'hup', pan op (hoog) vuur, tosti's erin... En tja, dan verbrandt je brood voordat de kaas gesmolten is. DUH! Iedereen die een klein beetje logisch en slim kan nadenken snapt dat!quote:Op woensdag 12 december 2012 06:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Iemand (die tosti's aan het bakken was) vroeg mij een keer: "Hoe krijg ik de kaas van een tosti gesmolten?"
Dat vond ik inderdaad een ontzettend domme vraag. Zó dom dat ik er gewoon geen antwoord op heb gegeven.
Plus dat de ouders ook wel serieus moeten zijn genomen toen ze dachten dat Floor hoogbegaafd was, want als er al FOK!kertjes waren geweest toen Floor 5 was dan hadden ze vooral lopen blaten dat Floor niet hoogbegaafd is omdat haar ouders dat denken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 04:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Moet die potentie wel ontdekt worden natuurlijk. Daarnaast heeft ook niet elke ouder de drang om 't kind volledig apart te laten opgroeien. Niet dat een kind daar per se ongelukkig van wordt maar een echte jeugd-jeugd heb je dan niet.
Whehehe, maar Sheldon is in real life totaal geen nerdquote:Op vrijdag 14 december 2012 02:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ] ?
OT:Wat een heldin.
Nee hoor, bij haar kwam er niet eens een pan aan te pas. Gewoon een boterham met kaas in de magnetron op een snijplankje.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Huh?Kennen wij dezelfde persoon?
[..]
Want dit ging over tosti's in de grillpan. Ik vermoed overigens dat ze zo dom is geweest om de pan niet voor te verwarmen, maar gewoon 'hup', pan op (hoog) vuur, tosti's erin... En tja, dan verbrandt je brood voordat de kaas gesmolten is. DUH! Iedereen die een klein beetje logisch en slim kan nadenken snapt dat!
Die waar ik het over heb had geen magnetron.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:43 schreef PKRChamp het volgende:
Nee hoor, bij haar kwam er niet eens een pan aan te pas. Gewoon een boterham met kaas in de magnetron op een snijplankje.
Overigens maakte die ene meid waar je het over hebt een fout, je moet een deksel gebruiken met het bakken van een tosti dan smelt de kaas gewoon.
quote:Op donderdag 13 december 2012 23:25 schreef LXIV het volgende:
Best wel een lekker wijf, maar te felle make-up. Heeft ze niet nodig.
Gof geeft niet met twee handen o.i.d.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:40 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, jij liever dan ik.
Ditquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:38 schreef attila_de_hun het volgende:
een heel knappe en uitzonderlijke prestatie.
Dr. Amy Farrah Fowler welquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Whehehe, maar Sheldon is in real life totaal geen nerd
Ik ben benieuwd wat ze verder zoal gaat bereiken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:40 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, jij liever dan ik.
Trots zijn als je kind mbo haaltquote:Op vrijdag 14 december 2012 01:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Dat haar ouders trots kunnen zijn zal vast. Maar ik denk dat dit geen criteria zou mogen zijn voor trots van ouders.
- Wanneer jij een kind hebt dat met hard werken mbo haalt, denk ik dat je als ouder trotser mag zijn dan wanneer je een kind haalt dat door niks te doen hbo haalt.
- En wanneer jij als ouder een kind hebt dat door hard werken mbo haalt, of door niks te doen, hbo haalt, mag je denk ik trotser zijn dan wanneer je een kind hebt dat mbo/hbo/wo heeft gehaald op wat voor manier dan ook, en in tegenstelling tot de fictieve andere voorbeelden, een teringlijer is die anderen oplicht, etc.
Allemaal voorbeelden natuurlijk. Mijn punt is echter dat trots puur en alleen op basis van het op jonge leeftijd behalen van een bepaalde titel erg misplaatst is.
Je vraagt je af in hoever zon persoon sociaal gestoord is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:16 schreef De_Fietser het volgende:
Mooie prestatie. Op twaalfjarige leeftijd haalde ze haar VWO in één jaar. Heeft ze dan echt 7 jaar over de basisschool gedaan?
Als je kind daar hard voor moet werken wel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Trots zijn als je kind mbo haalt![]()
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Shreyas het volgende:
En op haar 25ste is ze gewoon huisvrouw of huismoeder en staat ze iedere dag in de keuken
Doctor als in PhD en niet als in MD. (Ze had ook geneeskunde kunnen gaan doen, dat had wel een raar plaatje opgeleverd inderdaadquote:Op donderdag 13 december 2012 23:40 schreef KreKkeR het volgende:
Ik moet trouwens wel zeggen, zij had waarschijnlijk dus al op eerdere leeftijd de studie geneeskunde incl bijbehorende co-schappen kunnen afronden. Toch zou ik het raar vinden om door een dokter van 18 geholpen te worden
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Shreyas het volgende:
En op haar 25ste is ze gewoon huisvrouw of huismoeder en staat ze iedere dag in de keuken
Ik snap dat zoiets voor iemand zoals jij - met vrij beperkte capaciteiten - moeilijk voor te stellen is.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:21 schreef Ziba het volgende:
Voor haar gevoel doet ze het niet in sneltreinvaart, maar gewoon op haar eigen normale tempo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef Fides het volgende:
Knap. Al ben ik wel een beetje benieuwd waarom een school/ouders/kind zelf alles in zo'n sneltreinvaart wil doen (en dan met name de middelbare school in 1 jaar). Lijkt me dan toch dat je bepaalde sociale vaardigheden niet kan aanleren.
Volgens mij gaat ze gewoon iets dan waar ze gelukkig van wordt. Dat is het belangrijkste.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:34 schreef ssebass het volgende:
[..]
Doctor als in PhD en niet als in MD. (Ze had ook geneeskunde kunnen gaan doen, dat had wel een raar plaatje opgeleverd inderdaad)
Verder mooie prestatie. Goed om te horen dat er in NL mogelijkheden zijn om excellente scholieren/studenten hun capaciteiten te laten benutten. Jammer van de richting die ze heeft gekozen. Was mooier geweest als ze zich zou storten op een studierichting met meer potentie, maar who knows. Ze heeft nog genoeg tijd om dingen te doen.
Zeg, kom eens uit die MBO-belevingswereld van je.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Shreyas het volgende:
Ik kan me nog wel een discussie herinneren uit Utrecht, waar een 14-jarige eerstejaars zich had aangesloten bij het corps. Allemaal azijnpissers van buitenaf die begonnen te zeiken dat er toch echt wel een strenge controle moest komen om te voorkomen dat er binnen de muren van de sociëteit alcohol aan het desbetreffende meisje geschonken zou worden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:51 schreef DonJames het volgende:
Ze begon op haar 12e met studeren? Wat ik me dan afvraag, als je haar als sjaars meeneemt naar het gala, moet ze dan ook haar galaplicht voldoen?
En ondertussen heb jij haar even geregeld?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel een discussie herinneren uit Utrecht, waar een 14-jarige eerstejaars zich had aangesloten bij het corps. Allemaal azijnpissers van buitenaf die begonnen te zeiken dat er toch echt wel een strenge controle moest komen om te voorkomen dat er binnen de muren van de sociëteit alcohol aan het desbetreffende meisje geschonken zou worden.
Ligt eraan wat ze wil gaan doen en wat haar motivatie is. Ze wil jonge kinderen die hoogbegaafd zijn gaan begeleiden. Wellicht dat ze gedreven wordt om een betere positie te creëren voor deze kinderen in Nederland. Dan zit je hier wel op je plek.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
Die zit volgend jaar vast in de VS.
Daar is nl. wel plaats en budget voor uitblinkers.
Alsof alcohol het enige zou zijn waar ze aan blootgesteld zou worden...quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel een discussie herinneren uit Utrecht, waar een 14-jarige eerstejaars zich had aangesloten bij het corps. Allemaal azijnpissers van buitenaf die begonnen te zeiken dat er toch echt wel een strenge controle moest komen om te voorkomen dat er binnen de muren van de sociëteit alcohol aan het desbetreffende meisje geschonken zou worden.
Dit.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg, kom eens uit die MBO-belevingswereld van je.
Als je een beetje iets kan (en dat kan ze) zijn er ook in Europa genoeg beurzen die je kunt aanschrijven. Een hoop toponderzoek wordt inderdaad gedaan in de VS, maar het is niet zo dat men in Europa helemaal niets kan natuurlijk. Universiteit als Cambridge, Oxford, Zurich, Parijs en in mindere mate Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, UC London, Geneve, Munchen en Frankfurt draaien op bepaalde vlakken echt wel mee in de top. Ook een Nederlands onderzoeksinstituut als TNO is in verschillende sectoren echt wel leading qua onderzoek wereldwijd. Het ligt er geheel aan wat je wil gaan doen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:06 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is zo.
Maar of er in NL geld voor is?
In mindere mate alle universiteiten in Nederland zou ik zeggen. Wageningen blinkt uit in zijn/haar vakgebied, terwijl een universiteit als Leiden het hoogste op de THE ranking staat van alle Nederlandse universiteiten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je een beetje iets kan (en dat kan ze) zijn er ook in Europa genoeg beurzen die je kunt aanschrijven. Een hoop toponderzoek wordt inderdaad gedaan in de VS, maar het is niet zo dat men in Europa helemaal niets kan natuurlijk. Universiteit als Cambridge, Oxford, Zurich, Parijs en in mindere mate Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, UC London, Geneve, Munchen en Frankfurt draaien op bepaalde vlakken echt wel mee in de top. Ook een Nederlands onderzoeksinstituut als TNO is in verschillende sectoren echt wel leading qua onderzoek wereldwijd. Het ligt er geheel aan wat je wil gaan doen.
Uiteraard het belangrijkst. Laat ik het dan zo stellen; ik had gehoopt dat haar interessegebied ergens anders lag. Iemand met uitzonderlijke kwaliteiten hoop je toch op een plek te hebben met grote maatschappelijke relevantie.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ze gewoon iets dan waar ze gelukkig van wordt. Dat is het belangrijkste.
Het lijkt me eerder dat als zij iets doet waarvan minder getalenteerden al hebben vastgesteld dat het relevant is, ze haar talent aan het verkwisten is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Uiteraard het belangrijkst. Laat ik het dan zo stellen; ik had gehoopt dat haar interessegebied ergens anders lag. Iemand met uitzonderlijke kwaliteiten hoop je toch op een plek te hebben met grote maatschappelijke relevantie.
Wat een kromme beredenering. Als er is vastgesteld dat het relevantie heeft, betekent het niet dat er al een oplossing is gevonden, anders had het geen relevantie meer. Iemand met veel kwaliteiten zou een doorbraak kunnen forceren.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder dat als zij iets doet waarvan minder getalenteerden al hebben vastgesteld dat het relevant is, ze haar talent aan het verkwisten is.
Debiel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat zij geen kernreacter op zolder heeft gebouwd?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me af of zo jong gaan studeren en promoveren wel zo goed is voor de ontplooiing van haar talent. Dat ze zich anders dood verveelt op school snap ik, maar dit is meteen wel erg serieus. Kinderen moeten zich ook vervelen en dan zelf iets gaan verzinnen, ongestructureerd en vrij kennis opdoen, een beetje speels kunnen zijn.
Dan bedoel ik niet dat ze met een bal moet spelen, maar met haar hersens en andermans kennis. Zoals veel slimme beta's ook leren hacken of een kernreactor in hun schuur bouwen of zo, dat soort dingen. Het lijkt me dat juist de grootste talenten erbij gebaat zijn als ze jaren helemaal vrij hun interesses achterna kunnen lopen ipv al binnen structuren en gebaande paden te laten zien hoe slim ze zijn.
Zoals onderzoek naar het voorkomen / beter kunnen genezen van kinderkanker, bedoel je zoiets?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder dat als zij iets doet waarvan minder getalenteerden al hebben vastgesteld dat het relevant is, ze haar talent aan het verkwisten is.
Hey dat is mijn vakgebiedquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoals onderzoek naar het voorkomen / beter kunnen genezen van kinderkanker, bedoel je zoiets?
Dat getuigt nogal van HBO-mentaliteit. Bij wetenschap weet je nog niet of en hoe het relevant gaat zijn. Ik vind het wel een interessant vakgebied.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:30 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat een kromme beredenering. Als er is vastgesteld dat het relevantie heeft, betekent het niet dat er al een oplossing is gevonden, anders had het geen relevantie meer. Iemand met veel kwaliteiten zou een doorbraak kunnen forceren.
Oh als jij het al doet zou zij alleen maar talent verspillen...quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoals onderzoek naar het voorkomen / beter kunnen genezen van kinderkanker, bedoel je zoiets?
Het is nou niet bepaald onontgonnen terrein. De grootste talenten hebben er juist een handje van om nieuw terrein te vinden, puur uit interesse. Uiteraard ziet de grijze middelmaat daarvan de relevantie niet, anders was het niet nieuw geweest.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik geen relevantie zie in fundamenteel onderzoek. Sterker nog, een heleboel mensen houden zich bezig met fundamenteel onderzoek (echt niet alleen de allergrootste talenten) en ja een heleboel mensen zien daar het nut niet van in.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nou niet bepaald onontgonnen terrein. De grootste talenten hebben er juist een handje van om nieuw terrein te vinden, puur uit interesse. Uiteraard ziet de grijze middelmaat daarvan de relevantie niet, anders was het niet nieuw geweest.
Maar heeft ze dan al bewezen dat ze complet nieuwe dingen kan uitvinden/theorieën kan ontwikkelen? Daar heb je namelijk niet alleen intelligentie maar ook een shitload aan creativiteit voor nodig. Het eerste heeft ze genoeg, het tweede zou ik niet durven zeggen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nou niet bepaald onontgonnen terrein. De grootste talenten hebben er juist een handje van om nieuw terrein te vinden, puur uit interesse. Uiteraard ziet de grijze middelmaat daarvan de relevantie niet, anders was het niet nieuw geweest.
Jij beweert dat wanneer anderen hebben vastgesteld dat het relevant is, hier geen eer meer te behalen valt en dat ze haar talenten zou verkwanselen. Dus alleen een hele nieuwe bijzondere insteek op onontgonnen terrein zal tot een wetenschappelijke doorbraak leiden. Jij hebt wel een erg romantisch beeld van de wetenschap. Beetje naief misschien.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat getuigt nogal van HBO-mentaliteit. Bij wetenschap weet je nog niet of en hoe het relevant gaat zijn. Ik vind het wel een interessant vakgebied.
Ik wil maar net zeggenquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh als jij het al doet zou zij alleen maar talent verspillen...
Dit is inderdaad heel belangrijk. Alleen goed analytisch vermogen zonder creativiteit (aka computer) is niet echt optimaal. Andersom geldt uiteraard hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar heeft ze dan al bewezen dat ze complet nieuwe dingen kan uitvinden/theorieën kan ontwikkelen? Daar heb je namelijk niet alleen intelligentie maar ook een shitload aan creativiteit voor nodig. Het eerste heeft ze genoeg, het tweede zou ik niet durven zeggen.
Dat is hun beperking.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik geen relevantie zie in fundamenteel onderzoek. Sterker nog, een heleboel mensen houden zich bezig met fundamenteel onderzoek (echt niet alleen de allergrootste talenten) en ja een heleboel mensen zien daar het nut niet van in.
Klopt, maar ik denk dat het het beste is als ze gewoon hun inhoudelijke interesse volgen en niet te graag 'relevant' bezig willen zijn.quote:Maar goed, iemand met extreem grote talenten kan ook op reeds bestaande niet-fundamentele terreinen unieke doorbraken maken.
Juist omdat ik me realiseer dat veel wetenschap gewoon ploeteren in teamverband op redelijk bekend terrein is, met alle respect, lijkt het me beter als de echt hele bijzondere hersenen in alle vrijheid kunnen werken op onontgonnen terrein. Daar heb je immers die hele bijzondere hersenen voor nodig, en dat 'moet' ook gebeuren.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Jij beweert dat wanneer anderen hebben vastgesteld dat het relevant is, hier geen eer meer te behalen valt en dat ze haar talenten zou verkwanselen. Dus alleen een hele nieuwe bijzondere insteek op onontgonnen terrein zal tot een wetenschappelijke doorbraak leiden. Jij hebt wel een erg romantisch beeld van de wetenschap. Beetje naief misschien.
Dat zijn de grootsten.quote:De impact van bepaalde bevinden zul je inderdaad moeten afwachten.
Vandaar deze opmerking van mij:quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar heeft ze dan al bewezen dat ze complet nieuwe dingen kan uitvinden/theorieën kan ontwikkelen? Daar heb je namelijk niet alleen intelligentie maar ook een shitload aan creativiteit voor nodig.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me af of zo jong gaan studeren en promoveren wel zo goed is voor de ontplooiing van haar talent. Dat ze zich anders dood verveelt op school snap ik, maar dit is meteen wel erg serieus. Kinderen moeten zich ook vervelen en dan zelf iets gaan verzinnen, ongestructureerd en vrij kennis opdoen, een beetje speels kunnen zijn.
Dan bedoel ik niet dat ze met een bal moet spelen, maar met haar hersens en andermans kennis. Zoals veel slimme beta's ook leren hacken of een kernreactor in hun schuur bouwen of zo, dat soort dingen. Het lijkt me dat juist de grootste talenten erbij gebaat zijn als ze jaren helemaal vrij hun interesses achterna kunnen lopen ipv al binnen structuren en gebaande paden te laten zien hoe slim ze zijn.
Nee, maar wat ik van haar onderzoek lees geeft wel goede hoop.quote:Het eerste heeft ze genoeg, het tweede zou ik niet durven zeggen.
Dit snap ik dus niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:34 schreef ssebass het volgende:
Verder mooie prestatie. Goed om te horen dat er in NL mogelijkheden zijn om excellente scholieren/studenten hun capaciteiten te laten benutten. Jammer van de richting die ze heeft gekozen. Was mooier geweest als ze zich zou storten op een studierichting met meer potentie, maar who knows. Ze heeft nog genoeg tijd om dingen te doen.
Sterker nog, dat is de essentie van fundamenteel wetenschappelijk onderzoek, waar door de vercommercialisering van de universiteiten steeds minder ruimte voor is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat getuigt nogal van HBO-mentaliteit. Bij wetenschap weet je nog niet of en hoe het relevant gaat zijn.
En geweldig dat deze dame zich hiermee bezighoudt, in plaats van iets wat populairder is en wellicht meer zou 'scoren' bij ut volluk.quote:Ik vind het wel een interessant vakgebied.
Nee dat is het niet. Fundamenteel onderzoek is bijvoorbeeld iets als moleculaire signaaltransductie mechanismen. Natuurlijk moet je het onderzoek relevant achten, waarom zou je het anders doen? Het is compleet krankzinnig om maar gewoon iets te doen en hopen dat er wat nuttigs uitkomt. Als je niet kunt uitleggen waarom het beoogde onderzoek enige relevantie kan hebben, dan hoor je ook geen financiering te krijgen. Het hoeft niet direct praktisch toepasbaar te zijn, maar het moet wel nuttige inzichten verschaffen. Het is geen hobby.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is de essentie van fundamenteel wetenschappelijk onderzoek, waar door de vercommercialisering van de universiteiten steeds minder ruimte voor is.
[..]
En geweldig dat deze dame zich hiermee bezighoudt, in plaats van iets wat populairder is en wellicht meer zou 'scoren' bij ut volluk.
Wanneer jij als ouder niet kijkt naar de inzet en geen rekening houdt met de situatie is er een zeer grote kans op gefrustreerde ongelukkige kinderen die zich de rest van hun leven ongelukkig voelen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee, het is wetenschap. De naam verklapt het al een beetje, dat gaat om weten. Niet om toepassen of zo, dat is meer iets voor de doeners. Als je nog niet weet wat je allemaal te weten gaat komen kun je ook niet weten of het nuttig gaat zijn, dat weet je vaak pas als iemand anders ook weer iets te weten is gekomen waardoor het samen perspectief op een toepassing oplevert.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Fundamenteel onderzoek is bijvoorbeeld iets als moleculaire signaaltransductie mechanismen. Natuurlijk moet je het onderzoek relevant achten, waarom zou je het anders doen? Het is compleet krankzinnig om maar gewoon iets te doen en hopen dat er wat nuttigs uitkomt. Als je niet kunt uitleggen waarom het beoogde onderzoek enige relevantie kan hebben, dan hoor je ook geen financiering te krijgen. Het hoeft niet direct praktisch toepasbaar te zijn, maar het moet wel nuttige inzichten verschaffen. Het is geen hobby.
Dat communiceert wat af. Logica daarentegen wordt steeds minder populair.quote:Daarnaast is communicatie juist enorm "hip" en populair bij het volk.
Oei, wat ben jij dóm....quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat wetenschap is. Je kunt niet een beetje gaan lopen aankloten en hopen op een toevalsbevinding. Je doet onderzoek met een visie. Dit geldt ook voor te verkrijgen inzichten. Wat ik al zei, hoeft dit niet direct praktisch toepasbaar te zijn, maar er moet wel een idee achter zitten, anders getuigt het niet van bijster veel intelligentie.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is wetenschap. De naam verklapt het al een beetje, dat gaat om weten. Niet om toepassen of zo, dat is meer iets voor de doeners. Als je nog niet weet wat je allemaal te weten gaat komen kun je ook niet weten of het nuttig gaat zijn, dat weet je vaak pas als iemand anders ook weer iets te weten is gekomen waardoor het samen perspectief op een toepassing oplevert.
Het hoeft ook niet indirect toepasbaar te zijn, je hoeft geen idee te hebben van wat je gaat vinden en wat je wil vinden. Je moet natuurlijk wel een werkwijze hebben om meer te weten te komen, maar de basis is altijd geweest en is nog steeds dat je gewoon wil weten hoe iets zit. Of dat nou om priemgetallen gaat of om het handelsreizigersprobleem, het gaat om de vraag stellen, gewoon omdat het kan. 'Waarom zijn de bananen krom?' is een prima begin van een wetenschappelijk onderzoek wanneer je waarom vervangt door waardoor. Daarvoor is totaal niet relevant of je denkt ze recht te kunnen maken zodat er meer in een doos passen wanneer je dat eenmaal weet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:57 schreef ssebass het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat wetenschap is. Je kunt niet een beetje gaan lopen aankloten en hopen op een toevalsbevinding. Je doet onderzoek met een visie. Dit geldt ook voor te verkrijgen inzichten. Wat ik al zei, hoeft dit niet direct praktisch toepasbaar te zijn, maar er moet wel een idee achter zitten, anders getuigt het niet van bijster veel intelligentie.
Succes, zet maar in een onderzoeksvoorstel...quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
je hoeft geen idee te hebben van wat je gaat vinden en wat je wil vinden.
quote:
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Lijkt me sterk, als je zo presteert ligt dat namelijk nooit alleen aan de ouders of aan intelligentie. Er moet ook een enorme motivatie achter zitten om kennis te vergaren, en die zal niet zomaar verdwijnen als ze 25 is.
Hap, hap, hap, ik kan niet eens meer rustig een grapje makenquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg, kom eens uit die MBO-belevingswereld van je.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:08 schreef Evertjan het volgende:
maar kan ze ook koken en schoonmaken en zijn haar heupen breed genoeg om veel kinderen te kunnen baren?
Dan zit ze dus ook op fok.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:53 schreef VeX- het volgende:
Goede kans dat ze sociaal autistisch is.
Liever dat dan een sociale plaag zoals sommige mensen die 't normaal vinden om uitkering te trekken en dan de mensen die 't betalen op hun bek te rammen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:53 schreef VeX- het volgende:
Ook een dikke kans van niet aangezien sociale capaciteiten niet omgekeerd evenredig zijn met intelligentie. Dat is alleen iets dat falers zichzelf wijs maken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:53 schreef VeX- het volgende:
Ik vraag me af hoe mensen aan die wijsheid komen. Volgens mij staan IQ en EQ gewoon los van elkaar. Er staat in het artikel dat wonderkinderen wel autistische trekjes hebben, maar dat komt doordat ze geen aansluiting vinden bij hun leeftijdsgenoten.quote:Op zondag 16 december 2012 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook een dikke kans van niet aangezien sociale capaciteiten niet omgekeerd evenredig zijn met intelligentie. Dat is alleen iets dat falers zichzelf wijs maken.
quote:
Hoeveel eeuw ben jij ingevroren geweest voordat je weer ontdooid werd?quote:Op zondag 16 december 2012 18:08 schreef TeutonicFury het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat die Westerse vrouwen tegenwoordig hun carrière najagen, maar het krijgen van nageslacht (het doorgeven van genetisch materiaal) is in deze donkere tijden toch wat belangrijker.
Precies. Veel mensen kunnen of willen niet bevatten dat er mensen zijn die zowel zeer slim als sociaal vaardig zijn.quote:Op zondag 16 december 2012 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook een dikke kans van niet aangezien sociale capaciteiten niet omgekeerd evenredig zijn met intelligentie. Dat is alleen iets dat falers zichzelf wijs maken.
Ik vraag me af waarom dan juist die wonderkinderen een autistisch stempel krijgen.quote:Op zondag 16 december 2012 16:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mensen aan die wijsheid komen. Volgens mij staan IQ en EQ gewoon los van elkaar. Er staat in het artikel dat wonderkinderen wel autistische trekjes hebben, maar dat komt doordat ze geen aansluiting vinden bij hun leeftijdsgenoten.
Daarmee kunnen de zogenaamd "sociaal vaardige" popiejopie-wannabees hun eigen faalhazerij verbloemen; de truck van doen alsof het probleem niet bij jou maar degene waar zogezegd "iets mee aan de hand is" ligt, whatever the hell that might bequote:Op zondag 16 december 2012 19:36 schreef CarbonC het volgende:
Ik vraag me af waarom dan juist die wonderkinderen een autistisch stempel krijgen.
Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.quote:Op zondag 16 december 2012 21:32 schreef David Letterman het volgende:
Erg knap...slaat alleen op haar prestatie, niet op haar uiterlijk. Of mag ik dat niet zeggen...?
Nou knap, knap? Als ik zo intelligent was had ik het sneller gedaan.quote:Op zondag 16 december 2012 21:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.
Ze was twaalf toen ze begon. Dus ja, ik vind het knap.quote:Op zondag 16 december 2012 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou knap, knap? Als ik zo intelligent was had ik het sneller gedaan.
Maar dat is nou eenmaal zo, bij vrouwen moet het altijd ook over het uiterlijk gaan. Andersom ook trouwens, bij miss verkiezingen moet het dan ook een beetje om de hersens gaan, slaat ook nergens op. Zeker omdat dat dan ter verdediging geldt, terwijl het juist erg vrouwonvriendelijk is.
Zeg toch ook dat haar prestatie knap is. Maar je hebt bij zo'n bericht al een beeld in je hoofd voordat je een foto ziet. En dat beeld klopte. Zo denken mannen nu eenmaal...quote:Op zondag 16 december 2012 21:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.
Het is een vrouw, dus haar uiterlijk doet er altijd toe.quote:Op zondag 16 december 2012 21:35 schreef Ziba het volgende:
ar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap
Het grote voordeel van autisme in deze is dat iemand een volledige concentratie op een ding kan hebben en daarin enorme perfectie nastreeft. Ver voorbij het niveau waar de normale mens het al lang beu is en zijn concentratie verliest. In die zin hebben ze een mentaal voordeel bij het behalen van bepaalde uitzonderlijke prestaties.quote:Op zondag 16 december 2012 16:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mensen aan die wijsheid komen. Volgens mij staan IQ en EQ gewoon los van elkaar. Er staat in het artikel dat wonderkinderen wel autistische trekjes hebben, maar dat komt doordat ze geen aansluiting vinden bij hun leeftijdsgenoten.
Misschien dat dat bij haar wel heel anders verliep juist omdat ze zo opvallend was (jong en heel erg slim). Misschien vonden haar begeleiders het wel een leuke prestatie om de jongste doctor ooit te kunnen begeleiden. Wie weet.quote:Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef cempexo het volgende:
Welkom in de wondere wereld van de Nederlandse wetenschap. Ik moet de eerste promovendus nog tegenkomen die in vier jaar een leesbaar, interessant en relevant proefschrift schrijft, wat ook nog 'ns tot de top in het vakgebied hoort.
Dat hoeft ook niet, een proefschrift laat zien dat iemand zelfstandig onderzoek kan doen, het laat doorgaans geen ervaring zien, en al helemaal niet dat iemand volleerd is.
Dat neemt niet weg dat een promovendus aan een universiteit vaak een manusje van alles is, die de klusjes opknapt waar de vaste staf geen zin in heeft, in de regel tot meerdere glorie van die vaste staf.
Vier jaar is te kort om zelfstandig onderzoek te leren doen, zeker als begeleiders meer met hun eigen carriere bezig zijn dan met het begeleiden.
quote:Op maandag 17 december 2012 13:32 schreef Kamper86 het volgende:
Mijn vriendin is hoogbegaafd. Merk je geen fuck van tijdens het koken.
Aldus Dr. Ben DK.quote:Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef cempexo het volgende:
Welkom in de wondere wereld van de Nederlandse wetenschap. Ik moet de eerste promovendus nog tegenkomen die in vier jaar een leesbaar, interessant en relevant proefschrift schrijft, wat ook nog 'ns tot de top in het vakgebied hoort.
Dat hoeft ook niet, een proefschrift laat zien dat iemand zelfstandig onderzoek kan doen, het laat doorgaans geen ervaring zien, en al helemaal niet dat iemand volleerd is.
Dat neemt niet weg dat een promovendus aan een universiteit vaak een manusje van alles is, die de klusjes opknapt waar de vaste staf geen zin in heeft, in de regel tot meerdere glorie van die vaste staf.
Vier jaar is te kort om zelfstandig onderzoek te leren doen, zeker als begeleiders meer met hun eigen carriere bezig zijn dan met het begeleiden.
Dat is toch vrij logisch wanneer het een volstrekt ander vakgebied betreft?quote:Op maandag 17 december 2012 15:25 schreef Fides het volgende:
Grappig dat ze als Dr. nog aan een bacheloropleiding gaat beginnen.
De meeste doctors zijn dan ook 40 ofzo, niet 20.quote:Op maandag 17 december 2012 15:30 schreef Fides het volgende:
Ja, afgezien dat de meeste Dr. over het algemeen té trots en té vastgeroest zijn in hun eigen theorieen/wereld/denkwijze dat ze nog in de collegebanken tussen de 18 jarigen gaan zitten. Normaliter kijken ze tijdens hun educatieve verplichtingen tijdens hun PhD onderzoek werk van bachelorstudenten na, dan is de stap om naast hen te gaan zitten wel groot denk ik.
Mijn ouders hebben dat niet mogen meemaken. Havo, HBO en post grad op de universiteit ook niet. Allemaal gefaald..quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Over welke vorm van autisme schrijf je nu ?quote:Op maandag 17 december 2012 00:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het grote voordeel van autisme in deze is dat iemand een volledige concentratie op een ding kan hebben en daarin enorme perfectie nastreeft. Ver voorbij het niveau waar de normale mens het al lang beu is en zijn concentratie verliest. In die zin hebben ze een mentaal voordeel bij het behalen van bepaalde uitzonderlijke prestaties.
Maargoed dat wil verder weinig zeggen over zeer intelligente mensen in het algemeen. De meesten zijn niet meer of minder sociaal handig dan de rest en sommigen zullen zelfs daar in uitblinken (Veel grote leiders hebben beide eigenschappen).
Echter zijn er een hoop figuren die het niet kunnen verkroppen dat ze in anderen hun meerdere moeten zien qua capaciteiten en talent. En daarom doen ze graag of een hoog IQ per definitie een laag EQ betekent.
Hoogfunctionerend autismequote:Op donderdag 3 januari 2013 20:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Over welke vorm van autisme schrijf je nu ?
Voor zover ik het uit mijn blote hoofd weet wordt daar in de DSM - V niet als een herkenning over gesproken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoogfunctionerend autisme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogfunctionerend_autisme
Klopt, het heeft te maken met eigenschappen die de persoon naast autisme nog heeftquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
Voor zover ik het uit mijn blote hoofd weet wordt daar in de DSM - V niet als een herkenning over gesproken.
quote:HFA is in de DSM-IV-TR niet afzonderlijk vermeld, omdat intelligentie of retardatie niet tot de criteria voor autistische stoornis behoren. Een eventueel onderscheid met het syndroom van Asperger berust dus op andere criteria.
Valt toch wel mee?quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:40 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, jij liever dan ik.
Die redenatie kan ik niet volgen, een eigenschap is de basis van één van de 5 waarnemingen. In jouw beschrijving moet je dat dan niet als waarnemingsbasis benoemen, maar als een mogelijkheid tot een prestatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, het heeft te maken met eigenschappen die de persoon naast autisme nog heeft
[..]
Ik ben er geen enorme kenner in. Maar de mate waarop autisten succesvol zijn in het leven hangt voor een deel van hun inteligentie af.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:34 schreef cempexo het volgende:
[..]
Die redenatie kan ik niet volgen, een eigenschap is de basis van één van de 5 waarnemingen. In jouw beschrijving moet je dat dan niet als waarnemingsbasis benoemen, maar als een mogelijkheid tot een prestatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |