abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120386771
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 19:36 schreef CarbonC het volgende:
Ik vraag me af waarom dan juist die wonderkinderen een autistisch stempel krijgen.
Daarmee kunnen de zogenaamd "sociaal vaardige" popiejopie-wannabees hun eigen faalhazerij verbloemen; de truck van doen alsof het probleem niet bij jou maar degene waar zogezegd "iets mee aan de hand is" ligt, whatever the hell that might be :') , is al zo oud als de wereld.
pi_120387407
Wauw!

Ik was een stuk ouder voor ik een mastertitel er bij wijze van spreken uit wist te persen, waarbij ik ook nog eens de eerste keer ben gezakt voor logica :'). Ik kan me er totaal geen voorstelling van maken hoe makkelijk dit voor haar geweest moet zijn.
  zondag 16 december 2012 @ 20:25:13 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120388113
Mijn hond zou mij er nog vanaf trappen. Maar ik heb dan ook wel een kieskeurige hond.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_120391799
Knap.
Ура для россии
pi_120392375
Erg knap...slaat alleen op haar prestatie, niet op haar uiterlijk. Of mag ik dat niet zeggen...?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_120392552
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 21:32 schreef David Letterman het volgende:
Erg knap...slaat alleen op haar prestatie, niet op haar uiterlijk. Of mag ik dat niet zeggen...?
Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.
pi_120393045
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:35 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.
Nou knap, knap? Als ik zo intelligent was had ik het sneller gedaan.

Maar dat is nou eenmaal zo, bij vrouwen moet het altijd ook over het uiterlijk gaan. Andersom ook trouwens, bij miss verkiezingen moet het dan ook een beetje om de hersens gaan, slaat ook nergens op. Zeker omdat dat dan ter verdediging geldt, terwijl het juist erg vrouwonvriendelijk is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120393178
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou knap, knap? Als ik zo intelligent was had ik het sneller gedaan.

Maar dat is nou eenmaal zo, bij vrouwen moet het altijd ook over het uiterlijk gaan. Andersom ook trouwens, bij miss verkiezingen moet het dan ook een beetje om de hersens gaan, slaat ook nergens op. Zeker omdat dat dan ter verdediging geldt, terwijl het juist erg vrouwonvriendelijk is.
Ze was twaalf toen ze begon. Dus ja, ik vind het knap.

Oké. Toch bijzonder.
pi_120393645
quote:

[..]

Zeg toch ook dat haar prestatie knap is. Maar je hebt bij zo'n bericht al een beeld in je hoofd voordat je een foto ziet. En dat beeld klopte. Zo denken mannen nu eenmaal...
Pulp Fiction
pi_120394660
quote:
ar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap
Het is een vrouw, dus haar uiterlijk doet er altijd toe.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 17 december 2012 @ 00:08:37 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120402014
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:07 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe mensen aan die wijsheid komen. Volgens mij staan IQ en EQ gewoon los van elkaar. Er staat in het artikel dat wonderkinderen wel autistische trekjes hebben, maar dat komt doordat ze geen aansluiting vinden bij hun leeftijdsgenoten.
Het grote voordeel van autisme in deze is dat iemand een volledige concentratie op een ding kan hebben en daarin enorme perfectie nastreeft. Ver voorbij het niveau waar de normale mens het al lang beu is en zijn concentratie verliest. In die zin hebben ze een mentaal voordeel bij het behalen van bepaalde uitzonderlijke prestaties.

Maargoed dat wil verder weinig zeggen over zeer intelligente mensen in het algemeen. De meesten zijn niet meer of minder sociaal handig dan de rest en sommigen zullen zelfs daar in uitblinken (Veel grote leiders hebben beide eigenschappen).

Echter zijn er een hoop figuren die het niet kunnen verkroppen dat ze in anderen hun meerdere moeten zien qua capaciteiten en talent. En daarom doen ze graag of een hoog IQ per definitie een laag EQ betekent.
pi_120413786
Mijn vriendin is hoogbegaafd. Merk je geen fuck van tijdens het koken.
pi_120413967
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef cempexo het volgende:
Welkom in de wondere wereld van de Nederlandse wetenschap. Ik moet de eerste promovendus nog tegenkomen die in vier jaar een leesbaar, interessant en relevant proefschrift schrijft, wat ook nog 'ns tot de top in het vakgebied hoort.

Dat hoeft ook niet, een proefschrift laat zien dat iemand zelfstandig onderzoek kan doen, het laat doorgaans geen ervaring zien, en al helemaal niet dat iemand volleerd is.

Dat neemt niet weg dat een promovendus aan een universiteit vaak een manusje van alles is, die de klusjes opknapt waar de vaste staf geen zin in heeft, in de regel tot meerdere glorie van die vaste staf.

Vier jaar is te kort om zelfstandig onderzoek te leren doen, zeker als begeleiders meer met hun eigen carriere bezig zijn dan met het begeleiden.
Misschien dat dat bij haar wel heel anders verliep juist omdat ze zo opvallend was (jong en heel erg slim). Misschien vonden haar begeleiders het wel een leuke prestatie om de jongste doctor ooit te kunnen begeleiden. Wie weet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120416338
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:32 schreef Kamper86 het volgende:
Mijn vriendin is hoogbegaafd. Merk je geen fuck van tijdens het koken.
_O-
Pulp Fiction
pi_120416598

Onderzoeker Floor Sietsma van het Centrum Wiskunde & Informatica (CWI) in Amsterdam is donderdag 13 december 2012 de jongste doctor in de recente Nederlandse academische geschiedenis geworden. De onlangs door lezers van het tijdschrift Quest uitgeroepen 'Nerd van het jaar' was 20 jaar oud toen ze haar proefschrift 'Logics of Communication and Knowledge' succesvol verdedigde aan de Universiteit van Amsterdam (UvA).

Het promotieonderzoek van Sietsma gaat over kennisoverdracht in communicatie en maakt gebruik van epistemische logica, ofwel logica van kennis. Ze past dit onder andere toe in het reconstrueren van de gezamenlijke kennis in complexe e-mailconversaties met zichtbare (cc) en verborgen (bcc) ontvangers. Ook ontwikkelt Sietsma in haar proefschrift een complete logica van manipulatieve communicatie, zoals tijdens een spelletje blufpoker waarin deelnemers met wederzijds goedvinden liegen en bedriegen.

Begin 2010 begon Sietsma op 17-jarige leeftijd haar promotieonderzoek op het CWI. Ze had toen al een bachelor informatica en een master logica op zak en was als 12-jarige de jongste student ooit aan een Nederlandse universiteit. Voor haar onderzoek op het CWI kreeg ze vanwege haar bijzondere talenten een speciale, persoonlijke beurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Nu, na 2,5 jaar in plaats van de gebruikelijke vier jaar, heeft Sietsma al genoeg materiaal om te kunnen promoveren.

De komende anderhalf jaar blijft Floor Sietsma als onderzoeker aan het CWI verbonden. Daarnaast is ze begonnen aan een bachelorstudie Pedagogische Wetenschappen om als orthopedagoog hoogbegaafde kinderen te kunnen helpen.

http://www.cwi.nl/nieuws/(...)us-ooit-in-nederland
pi_120416903
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef cempexo het volgende:
Welkom in de wondere wereld van de Nederlandse wetenschap. Ik moet de eerste promovendus nog tegenkomen die in vier jaar een leesbaar, interessant en relevant proefschrift schrijft, wat ook nog 'ns tot de top in het vakgebied hoort.

Dat hoeft ook niet, een proefschrift laat zien dat iemand zelfstandig onderzoek kan doen, het laat doorgaans geen ervaring zien, en al helemaal niet dat iemand volleerd is.

Dat neemt niet weg dat een promovendus aan een universiteit vaak een manusje van alles is, die de klusjes opknapt waar de vaste staf geen zin in heeft, in de regel tot meerdere glorie van die vaste staf.

Vier jaar is te kort om zelfstandig onderzoek te leren doen, zeker als begeleiders meer met hun eigen carriere bezig zijn dan met het begeleiden.
Aldus Dr. Ben DK.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120418404
Grappig dat ze als Dr. nog aan een bacheloropleiding gaat beginnen.
pi_120418440
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:25 schreef Fides het volgende:
Grappig dat ze als Dr. nog aan een bacheloropleiding gaat beginnen.
Dat is toch vrij logisch wanneer het een volstrekt ander vakgebied betreft?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120418586
Ja, afgezien dat de meeste Dr. over het algemeen té trots en té vastgeroest zijn in hun eigen theorieen/wereld/denkwijze dat ze nog in de collegebanken tussen de 18 jarigen gaan zitten. Normaliter kijken ze tijdens hun educatieve verplichtingen tijdens hun PhD onderzoek werk van bachelorstudenten na, dan is de stap om naast hen te gaan zitten wel groot denk ik.
pi_120418692
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:30 schreef Fides het volgende:
Ja, afgezien dat de meeste Dr. over het algemeen té trots en té vastgeroest zijn in hun eigen theorieen/wereld/denkwijze dat ze nog in de collegebanken tussen de 18 jarigen gaan zitten. Normaliter kijken ze tijdens hun educatieve verplichtingen tijdens hun PhD onderzoek werk van bachelorstudenten na, dan is de stap om naast hen te gaan zitten wel groot denk ik.
De meeste doctors zijn dan ook 40 ofzo, niet 20.
  maandag 17 december 2012 @ 15:46:21 #141
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120419102
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Trots zijn als je kind mbo haalt _O- _O-
Mijn ouders hebben dat niet mogen meemaken. Havo, HBO en post grad op de universiteit ook niet. Allemaal gefaald.. :'( Ik lees niet eens boeken. :D

Toch zeggen ze trots te zijn.

OT: Ook al zijn veel dingen door haar ouders mogelijk gemaakt heeft ze het toch zelf gedaan.
reset
  maandag 17 december 2012 @ 21:02:17 #142
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_120433371
Nu nog binnen 2.5 jaar in de scheikunde.
pi_120442124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Trots zijn als je kind mbo haalt _O- _O-
:')
pi_121125260
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 00:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het grote voordeel van autisme in deze is dat iemand een volledige concentratie op een ding kan hebben en daarin enorme perfectie nastreeft. Ver voorbij het niveau waar de normale mens het al lang beu is en zijn concentratie verliest. In die zin hebben ze een mentaal voordeel bij het behalen van bepaalde uitzonderlijke prestaties.

Maargoed dat wil verder weinig zeggen over zeer intelligente mensen in het algemeen. De meesten zijn niet meer of minder sociaal handig dan de rest en sommigen zullen zelfs daar in uitblinken (Veel grote leiders hebben beide eigenschappen).

Echter zijn er een hoop figuren die het niet kunnen verkroppen dat ze in anderen hun meerdere moeten zien qua capaciteiten en talent. En daarom doen ze graag of een hoog IQ per definitie een laag EQ betekent.
Over welke vorm van autisme schrijf je nu ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:08:19 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121127616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Over welke vorm van autisme schrijf je nu ?
Hoogfunctionerend autisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogfunctionerend_autisme
pi_121127800
quote:
Voor zover ik het uit mijn blote hoofd weet wordt daar in de DSM - V niet als een herkenning over gesproken.
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:19:14 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121128131
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Voor zover ik het uit mijn blote hoofd weet wordt daar in de DSM - V niet als een herkenning over gesproken.
Klopt, het heeft te maken met eigenschappen die de persoon naast autisme nog heeft

quote:
HFA is in de DSM-IV-TR niet afzonderlijk vermeld, omdat intelligentie of retardatie niet tot de criteria voor autistische stoornis behoren. Een eventueel onderscheid met het syndroom van Asperger berust dus op andere criteria.
pi_121128323
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:40 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nou, jij liever dan ik.
Valt toch wel mee?
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:23:53 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121128375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:22 schreef brojo het volgende:

[..]

Valt toch wel mee?
[ afbeelding ]
De gemiddelde fokker doet het alleen op fotomodellen
pi_121128927
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 03-01-2013 21:33:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')