Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.quote:Op zondag 16 december 2012 21:32 schreef David Letterman het volgende:
Erg knap...slaat alleen op haar prestatie, niet op haar uiterlijk. Of mag ik dat niet zeggen...?
Nou knap, knap? Als ik zo intelligent was had ik het sneller gedaan.quote:Op zondag 16 december 2012 21:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.
Ze was twaalf toen ze begon. Dus ja, ik vind het knap.quote:Op zondag 16 december 2012 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou knap, knap? Als ik zo intelligent was had ik het sneller gedaan.
Maar dat is nou eenmaal zo, bij vrouwen moet het altijd ook over het uiterlijk gaan. Andersom ook trouwens, bij miss verkiezingen moet het dan ook een beetje om de hersens gaan, slaat ook nergens op. Zeker omdat dat dan ter verdediging geldt, terwijl het juist erg vrouwonvriendelijk is.
Zeg toch ook dat haar prestatie knap is. Maar je hebt bij zo'n bericht al een beeld in je hoofd voordat je een foto ziet. En dat beeld klopte. Zo denken mannen nu eenmaal...quote:Op zondag 16 december 2012 21:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat doet haar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap is.
Het is een vrouw, dus haar uiterlijk doet er altijd toe.quote:Op zondag 16 december 2012 21:35 schreef Ziba het volgende:
ar uiterlijk d'r eigenlijk toe. Het gaat toch om wat ze bereikt heeft. Wat ontzettend knap
Het grote voordeel van autisme in deze is dat iemand een volledige concentratie op een ding kan hebben en daarin enorme perfectie nastreeft. Ver voorbij het niveau waar de normale mens het al lang beu is en zijn concentratie verliest. In die zin hebben ze een mentaal voordeel bij het behalen van bepaalde uitzonderlijke prestaties.quote:Op zondag 16 december 2012 16:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mensen aan die wijsheid komen. Volgens mij staan IQ en EQ gewoon los van elkaar. Er staat in het artikel dat wonderkinderen wel autistische trekjes hebben, maar dat komt doordat ze geen aansluiting vinden bij hun leeftijdsgenoten.
Misschien dat dat bij haar wel heel anders verliep juist omdat ze zo opvallend was (jong en heel erg slim). Misschien vonden haar begeleiders het wel een leuke prestatie om de jongste doctor ooit te kunnen begeleiden. Wie weet.quote:Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef cempexo het volgende:
Welkom in de wondere wereld van de Nederlandse wetenschap. Ik moet de eerste promovendus nog tegenkomen die in vier jaar een leesbaar, interessant en relevant proefschrift schrijft, wat ook nog 'ns tot de top in het vakgebied hoort.
Dat hoeft ook niet, een proefschrift laat zien dat iemand zelfstandig onderzoek kan doen, het laat doorgaans geen ervaring zien, en al helemaal niet dat iemand volleerd is.
Dat neemt niet weg dat een promovendus aan een universiteit vaak een manusje van alles is, die de klusjes opknapt waar de vaste staf geen zin in heeft, in de regel tot meerdere glorie van die vaste staf.
Vier jaar is te kort om zelfstandig onderzoek te leren doen, zeker als begeleiders meer met hun eigen carriere bezig zijn dan met het begeleiden.
quote:Op maandag 17 december 2012 13:32 schreef Kamper86 het volgende:
Mijn vriendin is hoogbegaafd. Merk je geen fuck van tijdens het koken.
Aldus Dr. Ben DK.quote:Op zondag 16 december 2012 18:49 schreef cempexo het volgende:
Welkom in de wondere wereld van de Nederlandse wetenschap. Ik moet de eerste promovendus nog tegenkomen die in vier jaar een leesbaar, interessant en relevant proefschrift schrijft, wat ook nog 'ns tot de top in het vakgebied hoort.
Dat hoeft ook niet, een proefschrift laat zien dat iemand zelfstandig onderzoek kan doen, het laat doorgaans geen ervaring zien, en al helemaal niet dat iemand volleerd is.
Dat neemt niet weg dat een promovendus aan een universiteit vaak een manusje van alles is, die de klusjes opknapt waar de vaste staf geen zin in heeft, in de regel tot meerdere glorie van die vaste staf.
Vier jaar is te kort om zelfstandig onderzoek te leren doen, zeker als begeleiders meer met hun eigen carriere bezig zijn dan met het begeleiden.
Dat is toch vrij logisch wanneer het een volstrekt ander vakgebied betreft?quote:Op maandag 17 december 2012 15:25 schreef Fides het volgende:
Grappig dat ze als Dr. nog aan een bacheloropleiding gaat beginnen.
De meeste doctors zijn dan ook 40 ofzo, niet 20.quote:Op maandag 17 december 2012 15:30 schreef Fides het volgende:
Ja, afgezien dat de meeste Dr. over het algemeen té trots en té vastgeroest zijn in hun eigen theorieen/wereld/denkwijze dat ze nog in de collegebanken tussen de 18 jarigen gaan zitten. Normaliter kijken ze tijdens hun educatieve verplichtingen tijdens hun PhD onderzoek werk van bachelorstudenten na, dan is de stap om naast hen te gaan zitten wel groot denk ik.
Mijn ouders hebben dat niet mogen meemaken. Havo, HBO en post grad op de universiteit ook niet. Allemaal gefaald..quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Trots zijn als je kind mbo haalt![]()
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Trots zijn als je kind mbo haalt![]()
Over welke vorm van autisme schrijf je nu ?quote:Op maandag 17 december 2012 00:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het grote voordeel van autisme in deze is dat iemand een volledige concentratie op een ding kan hebben en daarin enorme perfectie nastreeft. Ver voorbij het niveau waar de normale mens het al lang beu is en zijn concentratie verliest. In die zin hebben ze een mentaal voordeel bij het behalen van bepaalde uitzonderlijke prestaties.
Maargoed dat wil verder weinig zeggen over zeer intelligente mensen in het algemeen. De meesten zijn niet meer of minder sociaal handig dan de rest en sommigen zullen zelfs daar in uitblinken (Veel grote leiders hebben beide eigenschappen).
Echter zijn er een hoop figuren die het niet kunnen verkroppen dat ze in anderen hun meerdere moeten zien qua capaciteiten en talent. En daarom doen ze graag of een hoog IQ per definitie een laag EQ betekent.
Hoogfunctionerend autismequote:Op donderdag 3 januari 2013 20:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Over welke vorm van autisme schrijf je nu ?
Voor zover ik het uit mijn blote hoofd weet wordt daar in de DSM - V niet als een herkenning over gesproken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoogfunctionerend autisme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogfunctionerend_autisme
Klopt, het heeft te maken met eigenschappen die de persoon naast autisme nog heeftquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
Voor zover ik het uit mijn blote hoofd weet wordt daar in de DSM - V niet als een herkenning over gesproken.
quote:HFA is in de DSM-IV-TR niet afzonderlijk vermeld, omdat intelligentie of retardatie niet tot de criteria voor autistische stoornis behoren. Een eventueel onderscheid met het syndroom van Asperger berust dus op andere criteria.
Valt toch wel mee?quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:40 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, jij liever dan ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |