abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120302410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:34 schreef ssebass het volgende:

[..]

Doctor als in PhD en niet als in MD. (Ze had ook geneeskunde kunnen gaan doen, dat had wel een raar plaatje opgeleverd inderdaad :D )

Verder mooie prestatie. Goed om te horen dat er in NL mogelijkheden zijn om excellente scholieren/studenten hun capaciteiten te laten benutten. Jammer van de richting die ze heeft gekozen. Was mooier geweest als ze zich zou storten op een studierichting met meer potentie, maar who knows. Ze heeft nog genoeg tijd om dingen te doen.
Volgens mij gaat ze gewoon iets dan waar ze gelukkig van wordt. Dat is het belangrijkste.
pi_120302423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Shreyas het volgende:
En op haar 25ste is ze gewoon huisvrouw of huismoeder en staat ze iedere dag in de keuken :')
Zeg, kom eens uit die MBO-belevingswereld van je.
pi_120302505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:51 schreef DonJames het volgende:
Ze begon op haar 12e met studeren? Wat ik me dan afvraag, als je haar als sjaars meeneemt naar het gala, moet ze dan ook haar galaplicht voldoen? :D
Ik kan me nog wel een discussie herinneren uit Utrecht, waar een 14-jarige eerstejaars zich had aangesloten bij het corps. Allemaal azijnpissers van buitenaf die begonnen te zeiken dat er toch echt wel een strenge controle moest komen om te voorkomen dat er binnen de muren van de sociëteit alcohol aan het desbetreffende meisje geschonken zou worden.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:03:37 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120302521
Die zit volgend jaar vast in de VS.
Daar is nl. wel plaats en budget voor uitblinkers.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_120302551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik kan me nog wel een discussie herinneren uit Utrecht, waar een 14-jarige eerstejaars zich had aangesloten bij het corps. Allemaal azijnpissers van buitenaf die begonnen te zeiken dat er toch echt wel een strenge controle moest komen om te voorkomen dat er binnen de muren van de sociëteit alcohol aan het desbetreffende meisje geschonken zou worden.
En ondertussen heb jij haar even geregeld? :D
pi_120302583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
Die zit volgend jaar vast in de VS.
Daar is nl. wel plaats en budget voor uitblinkers.
Ligt eraan wat ze wil gaan doen en wat haar motivatie is. Ze wil jonge kinderen die hoogbegaafd zijn gaan begeleiden. Wellicht dat ze gedreven wordt om een betere positie te creëren voor deze kinderen in Nederland. Dan zit je hier wel op je plek.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:06:19 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120302611
Dat is zo.
Maar of er in NL geld voor is?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_120302732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alsof alcohol het enige zou zijn waar ze aan blootgesteld zou worden...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zeg, kom eens uit die MBO-belevingswereld van je.
Dit.
pi_120302846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:06 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is zo.
Maar of er in NL geld voor is?
Als je een beetje iets kan (en dat kan ze) zijn er ook in Europa genoeg beurzen die je kunt aanschrijven. Een hoop toponderzoek wordt inderdaad gedaan in de VS, maar het is niet zo dat men in Europa helemaal niets kan natuurlijk. Universiteit als Cambridge, Oxford, Zurich, Parijs en in mindere mate Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, UC London, Geneve, Munchen en Frankfurt draaien op bepaalde vlakken echt wel mee in de top. Ook een Nederlands onderzoeksinstituut als TNO is in verschillende sectoren echt wel leading qua onderzoek wereldwijd. Het ligt er geheel aan wat je wil gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 14:13:34 ]
pi_120302965
Wel grappig dat er in het oorspronkelijke topic uit 2004 allemaal mensen waren die zich verdrongen om iedereen wel even te vertellen dat dit meisje op haar 20ste extreem ongelukkig, alleen, dood, kapot, gebroken of achtergesteld zou zijn.

Lijkt er niet op he.
pi_120303145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je een beetje iets kan (en dat kan ze) zijn er ook in Europa genoeg beurzen die je kunt aanschrijven. Een hoop toponderzoek wordt inderdaad gedaan in de VS, maar het is niet zo dat men in Europa helemaal niets kan natuurlijk. Universiteit als Cambridge, Oxford, Zurich, Parijs en in mindere mate Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, UC London, Geneve, Munchen en Frankfurt draaien op bepaalde vlakken echt wel mee in de top. Ook een Nederlands onderzoeksinstituut als TNO is in verschillende sectoren echt wel leading qua onderzoek wereldwijd. Het ligt er geheel aan wat je wil gaan doen.
In mindere mate alle universiteiten in Nederland zou ik zeggen. Wageningen blinkt uit in zijn/haar vakgebied, terwijl een universiteit als Leiden het hoogste op de THE ranking staat van alle Nederlandse universiteiten.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120303269
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij gaat ze gewoon iets dan waar ze gelukkig van wordt. Dat is het belangrijkste.
Uiteraard het belangrijkst. Laat ik het dan zo stellen; ik had gehoopt dat haar interessegebied ergens anders lag. Iemand met uitzonderlijke kwaliteiten hoop je toch op een plek te hebben met grote maatschappelijke relevantie.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_120303305
Ik vraag me af of zo jong gaan studeren en promoveren wel zo goed is voor de ontplooiing van haar talent. Dat ze zich anders dood verveelt op school snap ik, maar dit is meteen wel erg serieus. Kinderen moeten zich ook vervelen en dan zelf iets gaan verzinnen, ongestructureerd en vrij kennis opdoen, een beetje speels kunnen zijn.

Dan bedoel ik niet dat ze met een bal moet spelen, maar met haar hersens en andermans kennis. Zoals veel slimme beta's ook leren hacken of een kernreactor in hun schuur bouwen of zo, dat soort dingen. Het lijkt me dat juist de grootste talenten erbij gebaat zijn als ze jaren helemaal vrij hun interesses achterna kunnen lopen ipv al binnen structuren en gebaande paden te laten zien hoe slim ze zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120303406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:24 schreef ssebass het volgende:

[..]

Uiteraard het belangrijkst. Laat ik het dan zo stellen; ik had gehoopt dat haar interessegebied ergens anders lag. Iemand met uitzonderlijke kwaliteiten hoop je toch op een plek te hebben met grote maatschappelijke relevantie.
Het lijkt me eerder dat als zij iets doet waarvan minder getalenteerden al hebben vastgesteld dat het relevant is, ze haar talent aan het verkwisten is.
pi_120303518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me eerder dat als zij iets doet waarvan minder getalenteerden al hebben vastgesteld dat het relevant is, ze haar talent aan het verkwisten is.
Wat een kromme beredenering. Als er is vastgesteld dat het relevantie heeft, betekent het niet dat er al een oplossing is gevonden, anders had het geen relevantie meer. Iemand met veel kwaliteiten zou een doorbraak kunnen forceren.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:33:15 #76
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_120303637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:10 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Trots zijn als je kind mbo haalt _O- _O-
Debiel.
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:36:05 #77
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120303749
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:33 schreef Mattt het volgende:

[..]

Debiel.
Niet tegen garpje kunnen :')
pi_120303798
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me af of zo jong gaan studeren en promoveren wel zo goed is voor de ontplooiing van haar talent. Dat ze zich anders dood verveelt op school snap ik, maar dit is meteen wel erg serieus. Kinderen moeten zich ook vervelen en dan zelf iets gaan verzinnen, ongestructureerd en vrij kennis opdoen, een beetje speels kunnen zijn.

Dan bedoel ik niet dat ze met een bal moet spelen, maar met haar hersens en andermans kennis. Zoals veel slimme beta's ook leren hacken of een kernreactor in hun schuur bouwen of zo, dat soort dingen. Het lijkt me dat juist de grootste talenten erbij gebaat zijn als ze jaren helemaal vrij hun interesses achterna kunnen lopen ipv al binnen structuren en gebaande paden te laten zien hoe slim ze zijn.
Wie zegt dat zij geen kernreacter op zolder heeft gebouwd?
pi_120303851
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals onderzoek naar het voorkomen / beter kunnen genezen van kinderkanker, bedoel je zoiets?
pi_120303905
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zoals onderzoek naar het voorkomen / beter kunnen genezen van kinderkanker, bedoel je zoiets?
Hey dat is mijn vakgebied :D Laat haar maar iets anders doen haha. Maar inderdaad zoiets.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:40:02 #81
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_120303906
Like als je ook Floor Sletsma las. _O-
pi_120303936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:30 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wat een kromme beredenering. Als er is vastgesteld dat het relevantie heeft, betekent het niet dat er al een oplossing is gevonden, anders had het geen relevantie meer. Iemand met veel kwaliteiten zou een doorbraak kunnen forceren.
Dat getuigt nogal van HBO-mentaliteit. Bij wetenschap weet je nog niet of en hoe het relevant gaat zijn. Ik vind het wel een interessant vakgebied.
pi_120303938
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:40 schreef wickedmen het volgende:
Like als je ook Floor Sletsma las. _O-
Ben je blind mattie.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120303969
quote:

[..]

Oh als jij het al doet zou zij alleen maar talent verspillen... ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 14:42:04 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:42:12 #85
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_120303993
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ben je blind mattie.
Nee.
pi_120304887
quote:

[..]

Het is nou niet bepaald onontgonnen terrein. De grootste talenten hebben er juist een handje van om nieuw terrein te vinden, puur uit interesse. Uiteraard ziet de grijze middelmaat daarvan de relevantie niet, anders was het niet nieuw geweest.
pi_120305245
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is nou niet bepaald onontgonnen terrein. De grootste talenten hebben er juist een handje van om nieuw terrein te vinden, puur uit interesse. Uiteraard ziet de grijze middelmaat daarvan de relevantie niet, anders was het niet nieuw geweest.
Ik zeg niet dat ik geen relevantie zie in fundamenteel onderzoek. Sterker nog, een heleboel mensen houden zich bezig met fundamenteel onderzoek (echt niet alleen de allergrootste talenten) en ja een heleboel mensen zien daar het nut niet van in.

Maar goed, iemand met extreem grote talenten kan ook op reeds bestaande niet-fundamentele terreinen unieke doorbraken maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 15:17:42 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:18:09 #88
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_120305283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar heeft ze dan al bewezen dat ze complet nieuwe dingen kan uitvinden/theorieën kan ontwikkelen? Daar heb je namelijk niet alleen intelligentie maar ook een shitload aan creativiteit voor nodig. Het eerste heeft ze genoeg, het tweede zou ik niet durven zeggen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_120306824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat getuigt nogal van HBO-mentaliteit. Bij wetenschap weet je nog niet of en hoe het relevant gaat zijn. Ik vind het wel een interessant vakgebied.
Jij beweert dat wanneer anderen hebben vastgesteld dat het relevant is, hier geen eer meer te behalen valt en dat ze haar talenten zou verkwanselen. Dus alleen een hele nieuwe bijzondere insteek op onontgonnen terrein zal tot een wetenschappelijke doorbraak leiden. Jij hebt wel een erg romantisch beeld van de wetenschap. Beetje naief misschien.
De impact van bepaalde bevinden zul je inderdaad moeten afwachten.
pi_120306933
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh als jij het al doet zou zij alleen maar talent verspillen... ;)
Ik wil maar net zeggen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar heeft ze dan al bewezen dat ze complet nieuwe dingen kan uitvinden/theorieën kan ontwikkelen? Daar heb je namelijk niet alleen intelligentie maar ook een shitload aan creativiteit voor nodig. Het eerste heeft ze genoeg, het tweede zou ik niet durven zeggen.
Dit is inderdaad heel belangrijk. Alleen goed analytisch vermogen zonder creativiteit (aka computer) is niet echt optimaal. Andersom geldt uiteraard hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')