abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120478359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:41 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Niet eens in de gehandicaptenzorg eigenlijk.
Ben afgestudeerd MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening)-er, ben hier niet eens voor opgeleid. Mehn, laat dat over aan HBO-V -ers ofzo.

Ik hoop stiekem dat ze me niet aannemen, mien ouders pushen me wel heel erg om de baan aan te nemen 'want je kan beter betaald solliciteren dan onbetaald'. Ook al werk ik nu alsnog al, ik kijk liever rond naar een baan met cliënten die wat intelligenter zijn of minstens voor zichzelf kunnen zorgen.

Ik zoek overigens in Groningen, Leeuwarden of in Leek. Het liefst met verslaafden of jongeren :')
misschien kun je wat vinden via http://www.medivacature.nl :) laat je niet misleiden door de url
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_120479298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:33 schreef Copthorne het volgende:
Een sollicitatiegesprek duurt toch normaal gesproken een half uurtje?
Een half uur? Lijkt me extreem kort.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 21:25:41 #153
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120479763
Mijne was 1,5 uur :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:51:03 #154
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_120481934
Mijn gesprekken in mijn ' loopbaan' (verschillende banen):

1e gesprek:
1x 20 minuten (horeca)
1x 35 minuten (kantoor/starter)
1x 1 uur (kantoor/doorstromer/huidige baan)

2e gesprek
1x 80 minuten (kantoor/huidige baan)
Bij andere banen geen 2e gesprek gehad, maar meteen aangenomen.
klerkje
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:31:12 #155
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120488685
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

misschien kun je wat vinden via http://www.medivacature.nl :) laat je niet misleiden door de url
Thanks! Stond niet heel veel in, denk dat 't hier in 't Noorden meer zorgpleinnoord.nl is :@
  woensdag 19 december 2012 @ 06:16:48 #156
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120495494
@scorpie
wat een engbek ben jij zeg :r
pi_120497282
Ik heb even jullie advies nodig :o

- Ik ben aangenomen bij de ABN, via het uitzendbureau. Project van 3 maanden, starten 4 januari 2013. Tekenen van het contract is aanstaande vrijdag om 9:30 uur

- Nu word ik gebeld door een bedrijf bij mij in de buurt, 5 minuten fietsen. Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek om kwart voor 1. Die baan is voor minimaal een jaar en kans op een vast baan. Ik ga denk ik ook wel meer verdienen en het is natuurlijk lekker dichtbij. Start is ook in januari 2013.

Het gesprek van morgen is via via gegaan. Mijn moeder werkt bij dat bedrijf, en zij kon mij vertellen dat ze enthousiast waren, en de kans groot is, dat als ik morgen enthousiast doe en het gesprek goed doorloop, ik aangenomen word.

Maar ja wat moet ik nou? Ik wil niet het risico nemen op geen baan in januari. Dus ik wil het project ABN nog niet afzeggen!
pi_120497448
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:27 schreef charmed_angel het volgende:

- Ik ben aangenomen bij de ABN, via het uitzendbureau. Project van 3 maanden, starten 4 januari 2013. Tekenen van het contract is aanstaande vrijdag om 9:30 uur

- Nu word ik gebeld door een bedrijf bij mij in de buurt, 5 minuten fietsen. Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek om kwart voor 1. Die baan is voor minimaal een jaar en kans op een vast baan. Ik ga denk ik ook wel meer verdienen en het is natuurlijk lekker dichtbij. Start is ook in januari 2013.

Het gesprek van morgen is via via gegaan. Mijn moeder werkt bij dat bedrijf, en zij kon mij vertellen dat ze enthousiast waren, en de kans groot is, dat als ik morgen enthousiast doe en het gesprek goed doorloop, ik aangenomen word.

Maar ja wat moet ik nou? Ik wil niet het risico nemen op geen baan in januari. Dus ik wil het project ABN nog niet afzeggen!
Morgen naar het sollicitatiegesprek gaan en zeggen dat je een tijdelijke baan hebt gekregen, maar veel liever bij hun zou willen werken, maar dat je dat dus wel voor vrijdag 9:00 moet weten!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120497490
Helaas weer de nodige afwijzingen ontvangen. :(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120497644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Morgen naar het sollicitatiegesprek gaan en zeggen dat je een tijdelijke baan hebt gekregen, maar veel liever bij hun zou willen werken, maar dat je dat dus wel voor vrijdag 9:00 moet weten!
En dat gewoon aangeven aan het einde van het gesprek toch?
Nu weet ik dat de beslisser op vrijdag vrij is. Ik ben zo bang dat hij pas maandag of donderdag uitsluitsel geeft.

Maar goed dan moet ik gewoon sterk zijn en zeggen dat ik het die dag nog moet weten?

Ow dit zijn wel de dingen die ik moeilijk vind hoor :o Ik wil dus echt het risico niet lopen, dat ik in januari geen baan heb -O-

ALs ik het contract heb getekend bij tempo team voor dat project, heb ik waarschijnlijk volgende week al trainingen voor de ABN
pi_120497657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:34 schreef Spezza19 het volgende:
Helaas weer de nodige afwijzingen ontvangen. :(
Balen -O-

Maar echt het komt goed. ^O^ Ik heb zoveel vertrouwen nu _O-
pi_120497796
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:41 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Balen -O-

Maar echt het komt goed. ^O^ Ik heb zoveel vertrouwen nu _O-
Ja, zou lekker zijn om weer aan de slag te kunnen.
ABN was inmiddels wel vervuld allemaal denk ik?
pi_120497867
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, zou lekker zijn om weer aan de slag te kunnen.
ABN was inmiddels wel vervuld allemaal denk ik?
Hij staat er weer opnieuw op voor de HBO-ers. MBO groep zit vol.
Dus je kan een poging wagen.

Contactpersoon bij Tempo Team is Selma. Nummer staat in die pm die je gestuurd heb.
Salaris is 11,70 geloof ik voor 36 uur in de week.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 10:03:26 ]
pi_120497916
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hij staat er weer opnieuw op voor de HBO-ers. MBO groep zit vol.
Dus je kan een poging wagen.

Contactpersoon bij Tempo Team is Selma. Nummer staat in die pm die je gestuurd heb.
Salaris is 11,70 geloof ik voor 6 uur in de week.
Nog wat gehoord over de PM die ik jou stuurde? ;)
pi_120498141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nog wat gehoord over de PM die ik jou stuurde? ;)
Nee helemaal niks :N
pi_120498499
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:58 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nee helemaal niks :N
;(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 10:14:05 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120498594
quote:

Gewoon naar gesprek, als het wat wordt een dikke vinger geven aan de tijdelijke baan. Neem aan dat dat via een UB is en je hebt gewoon proeftijd?
pi_120498793
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gewoon naar gesprek, als het wat wordt een dikke vinger geven aan de tijdelijke baan. Neem aan dat dat via een UB is en je hebt gewoon proeftijd?
Nee als ik vrijdag teken, dan zit ik er echt 3 maanden aan vast omdat het een project is. Krijg volgende week ook gelijk trainingen enzo.
pi_120498933
quote:

ander punt is : met je moeder werken ;(
weet niet hoe groot het bedrijf is, maar dit lijkt mij dan niet lekker werken
pi_120499032
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:21 schreef charmed_angel het volgende:

Nee als ik vrijdag teken, dan zit ik er echt 3 maanden aan vast omdat het een project is. Krijg volgende week ook gelijk trainingen enzo.
Wat zouden de consequenties zijn als je bijv volgende week donderdag afbelt? Dus nadat je wel het contract hebt getekend en voor je aan de slag zou gaan? (behalve dat Tempo Team je nooit meer werk aan gaat bieden :D )

Of je zou het contract tekenen uit kunnen stellen wegens 'ziek' zijn :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120499128
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef YebCar het volgende:

[..]

ander punt is : met je moeder werken ;(
weet niet hoe groot het bedrijf is, maar dit lijkt mij dan niet lekker werken
Mijn moeder ga ik sowieso niet tegen komen :D Zij werd in de kantine en ik kom op een andere locatie te werken :D

En ik ben er wel blij mee, dit is volgens mij de beste manier om aan een baan te komen. Via familie of vrienden ^O^
pi_120499201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat zouden de consequenties zijn als je bijv volgende week donderdag afbelt? Dus nadat je wel het contract hebt getekend en voor je aan de slag zou gaan? (behalve dat Tempo Team je nooit meer werk aan gaat bieden :D )

Of je zou het contract tekenen uit kunnen stellen wegens 'ziek' zijn :@
Ik heb eigenlijk geen idee :D
Maar volgens mij heb ik volgende week al trainingen van de ABN.
Maar dat hoor ik dus allemaal vrijdag. Je hebt ook kas dat ik pas 2-1 een training heb.

Maar ik kan ook wel de afspraak verzetten, morgenmiddag laat even bellen? Zeggen dat ik met hoge koorts op bed lig. En of het tekenen van het contract uitgesteld kan worden naar volgende week donderdag, tenzij er volgende week trainingen zijn?
pi_120499208
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Mijn moeder ga ik sowieso niet tegen komen :D Zij werd in de kantine en ik kom op een andere locatie te werken :D

En ik ben er wel blij mee, dit is volgens mij de beste manier om aan een baan te komen. Via familie of vrienden ^O^
aha , dan heb ik niets gezegd. Het lijkt mij kut als bv je moeder een management rol vervulde oid.
dan zullen er leuke verhalen te ronde gaan :D
pi_120499225
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef YebCar het volgende:

[..]

aha , dan heb ik niets gezegd. Het lijkt mij kut dat bv je moeder een management rol vervulde oid.
dan zullen er leuke verhalen te ronde gaan :D
Hahaha nee hoor :P
En sowieso kan ik het wel goed vinden met mijn moeder :@
  woensdag 19 december 2012 @ 10:45:22 #175
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120499611
quote:

[..]

Dit ben ik een keer tegen gekomen;
1.De uitzendovereenkomst die is aangegaan voor bepaalde tijd kan te allen tijde door de uitzendkracht en door de uitzendonderneming tussentijds worden opgezegd tegen de eerstvolgende werkdag, met inachtneming van de hierna in lid 2 vermelde opzegtermijnen, tenzij tussentijdse opzegging uitdrukkelijk schriftelijk in de uitzendovereenkomst is uitgesloten. Uitsluiting van tussentijdse opzegging is slechts mogelijk indien de uitzendovereenkomst is aangegaan voor de duur van drie maanden of langer.
2.1.De in lid 1 van dit artikel bedoelde opzegtermijnen bedragen voor de uitzendkracht: 1.bij een overeenkomst voor bepaalde tijd van drie maanden of korter: zeven kalenderdagen;

Dus maximaal 7 dagen opzegtermijn, denk ik zo.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 11:29:53 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120501165
quote:

[..]

Ah, nou ja dan gewoon aangeven in je gesprek morgen. Dat je heel enthousiast ben, dat je er graag wil werken maar dat je wel vrijdagochtend ergens anders het contract moet tekenen voor een project voor 3 maanden. Dus als zij net zo enthousiast zijn als jij moet er wel snel een beslissing worden genomen.

Lijkt me dat iedereen begrijpt dat je geen risico neemt als je werkloos bent en gewoon tekent voor die 3 maanden als je niets anders hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 11:31:05 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120501213
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Maar dat hoor ik dus allemaal vrijdag. Je hebt ook kas dat ik pas 2-1 een training heb.

Maar ik kan ook wel de afspraak verzetten, morgenmiddag laat even bellen? Zeggen dat ik met hoge koorts op bed lig. En of het tekenen van het contract uitgesteld kan worden naar volgende week donderdag, tenzij er volgende week trainingen zijn?
Nee dat risico zou ik zeker niet nemen.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:02:32 #178
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120502183
quote:

Dus goed laten merken wie je bent, wat je wil en dat zij dus jou aan moeten nemen, dan weet je dat heus wel voor vrijdag denk ik. Gesprek kan je hoe dan ook gewoon aangaan...
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120502579
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Tussen kerst en oud en nieuw nog trainingen? Je moet het maar willen, de meeste bedrijven zijn dan gesloten.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:24:17 #180
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120502814
Hoe zit het hier eigenlijk mee, als je een gesprek hebt gehad na 3 maand, ben je dan verplicht om dit te doen?

U kunt ook in aanmerking komen voor een proefplaatsing. U werkt dan maximaal 3 maanden op proef bij een werkgever. In die tijd betaalt uw werkgever u geen loon, maar houdt u uw uitkering. Uw werkgever moet wel op papier verklaren dat hij van plan is om u een contract aan te bieden van minimaal 6 maanden. Samen met uw werkgever bekijkt u hoe het gaat. Als u allebei tevreden bent over de proefplaatsing, kunt u ‘echt’ beginnen.

Ik lees dat als je aan de slag zou moeten gaan voor de uren die je voorheen ook werkte maar dan geen loon krijgt maar je huidige uitkering. Dan kan je toch als het ware net zo goed thuis blijven zitten als je het heel direct bekijkt?! Dan werk je dus eigenlijk best wel voor niks...

[ Bericht 8% gewijzigd door INViCTuS op 19-12-2012 12:32:53 ]
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_120503057
Dat klopt. Zou ik niet doen trouwens, heel veel bedrijven buiten dit uit want het kost ze geen cent en na drie maanden nemen ze gewoon weer een andere werkloze via het CWI in dienst.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:33:19 #182
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503076
quote:
3s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee dat risico zou ik zeker niet nemen.
Dit. Gewoon eerlijk en duidelijk zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:34:34 #183
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503113
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:16 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Tussen kerst en oud en nieuw nog trainingen? Je moet het maar willen, de meeste bedrijven zijn dan gesloten.
En waarom zou je niet willen als het 3 maanden werk + verbetering kennis en vaardigheden betekent?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:34:45 #184
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120503124
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat klopt. Zou ik niet doen trouwens, heel veel bedrijven buiten dit uit want het kost ze geen cent en na drie maanden nemen ze gewoon weer een andere werkloze via het CWI in dienst.
Ik heb binnenkort zo'n gesprek en keek is wat er besproken zou kunnen worden. Werd er niet veel wijzer uit behalve dat. Neemt dat veel tijd in beslag? Ik zou het ook zeker niet doen nee. Mad vroeg opstaan zonder dat je daar loon voor krijgt...
Never Stop Exploring!
  woensdag 19 december 2012 @ 12:35:38 #185
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:34 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ik heb binnenkort zo'n gesprek en keek is wat er besproken zou kunnen worden. Werd er niet veel wijzer uit behalve dat. Neemt dat veel tijd in beslag? Ik zou het ook zeker niet doen nee. Mad vroeg opstaan zonder dat je daar loon voor krijgt...
Je krijgt toch geld? Of zie je het niet zitten om iets te doen om uit je uitkering te komen?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:38:43 #186
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120503247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je krijgt toch geld? Of zie je het niet zitten om iets te doen om uit je uitkering te komen?
Liever gister dan vandaag maar ik vind dat het daar nogal vreemd staat. Eigenlijk staat er gewoon dat je gratis gaat werken voor een bedrijf en geen loon wilt. Ik zou dus overdag niet meer kunnen solliciteren en s'avonds ben je klaar met werken en plof je lekker, zoals voorheen, op de bank neer om vervolgens 3 maand geen loon te krijgen maar gewoon je uitkering. Nou jottem....
Never Stop Exploring!
  woensdag 19 december 2012 @ 12:39:40 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:38 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Liever gister dan vandaag maar ik vind dat het daar nogal vreemd staat. Eigenlijk staat er gewoon dat je gratis gaat werken voor een bedrijf en geen loon wilt. Ik zou dus overdag niet meer kunnen solliciteren en s'avonds ben je klaar met werken en plof je lekker, zoals voorheen, op de bank neer om vervolgens 3 maand geen loon te krijgen maar gewoon je uitkering.
Dat onderschrijf ik wel trouwens. 40 uur werken zou iets teveel van het goede zijn. 28 uur is realistischer, zodat je tijd hebt om verder te solliciteren .
pi_120503341
Ik heb weer werk! Na nog geen week ww belde mijn werkgever weer op }:| Klinkt *O* , maar ik heb dus wel een halfjaar lopen stressen en solliciteren omdat ik wist dat het einde van mijn contract eraan zat te komen. Al die drukte om niks.... Dus ik zit nog steeds een beetje tussen -O- en *O* in.
pi_120503412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb weer werk! Na nog geen week ww belde mijn werkgever weer op }:| Klinkt *O* , maar ik heb dus wel een halfjaar lopen stressen en solliciteren omdat ik wist dat het einde van mijn contract eraan zat te komen. Al die drukte om niks.... Dus ik zit nog steeds een beetje tussen -O- en *O* in.
Nou, dat kan ik me voorstellen zeg! :o Maar wel *O* dat je niet langer in de WW hoeft! Hoe zeker is het nu dan dat je je baan kan houden?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:43:14 #190
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef _Arual_ het volgende:
Wat apart. Waarom mag je nu weer terugkomen?
pi_120503425
lastig... een brief schrijven naar een nog nieuwe op te zetten organisatie waar geen site en adresgegevens bij staan..... Alleen een vacaturetekst...

ow en hebben jullie een gewone CV of er iets creatiefs van gemaakt? Dus niet een standaard opsomming in word maar bijv iets in indesign ofzo gemaakt... Hier staan wel wat vb tussen. Niet alles is even bruikbaar (druk enzo) http://speckyboy.com/2011(...)me-design-ever-seen/ Het is ook misschien voor welke functie je reageert idd.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_120503491
De zoekacties van vandaag zijn weer weinig hoopgevend.... Uiteraard niks te vinden waar ik op basis van ervaring voor in aanmerking kom.

Maar goed, we blijven verder zoeken.
pi_120503497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Apotheose het volgende:
lastig... een brief schrijven naar een nog nieuwe op te zetten organisatie waar geen site en adresgegevens bij staan..... Alleen een vacaturetekst...

ow en hebben jullie een gewone CV of er iets creatiefs van gemaakt? Dus niet een standaard opsomming in word maar bijv iets in indesign ofzo gemaakt... Hier staan wel wat vb tussen. Niet alles is even bruikbaar (druk enzo) http://speckyboy.com/2011(...)me-design-ever-seen/ Het is ook misschien voor welke functie je reageert idd.
Ik zou niet eens de moeite nemen om zulke cv's te lezen.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 19 december 2012 @ 12:46:14 #194
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120503516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat onderschrijf ik wel trouwens. 40 uur werken zou iets teveel van het goede zijn. 28 uur is realistischer, zodat je tijd hebt om verder te solliciteren .
Heb je daar inspraak op dan? Niet echt motiverend ofzo... dan zou ik eerder nog ergens anders vrijwilligerswerk gaan doen wat ik leuk zou vinden ;) Ik weet niet of mij dat gaat worden voorgesteld hoor maar ben er gewoon beniewd naar. Weet verder ook niet hoe zo'n gesprek er uit ziet.
Never Stop Exploring!
pi_120503630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, dat kan ik me voorstellen zeg! :o Maar wel *O* dat je niet langer in de WW hoeft! Hoe zeker is het nu dan dat je je baan kan houden?
Mijn contract wordt als het ware gewoon voortgezet. Ik heb na anderhalf jaar bij deze werkgever geen contractverlenging meer gekregen. Normaal wordt na twee jaar gekeken of je een vast contract krijgt. Dat gebeurt nu ook, over een halfjaar dus al. Ze hadden ook drie maanden kunnen wachten om me dan opnieuw die riedel van twee jaar tijdelijke contracten af te laten draaien.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat apart. Waarom mag je nu weer terugkomen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120503654
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:45 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

waarom niet?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:50:57 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503663
quote:

[..]

Waarom niet? Ook de wat meer conservatief opgemaakte niet?
pi_120503822
quote:

[..]

Ik heb ook een creatief cv, weliswaar iets minder wild, maar het heeft wel wat weg van een tijdschriftartikel. Heel mijn loopbaan in één oogopslag. Ik ben uiteindelijk vier keer op gesprek geweest, en ik kreeg steeds deze reactie op mijn cv: _O_

Ik solliciteerde overigens wel op de wat creatievere banen.
pi_120503826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom niet? Ook de wat meer conservatief opgemaakte niet?
Een cv moet duidelijk zijn, ik heb toch geen zin om op zoek te moeten gaan naar informatie of hem een paar keer te moeten draaien zodat ik alles kan lezen.

Maar goed, ik zit niet in de positie dat ik überhaupt cvs mag lezen :P
  woensdag 19 december 2012 @ 12:57:50 #200
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503924
Mijn cv was tot voor kort zeer stijf en conservatief, maar aangezien mijn enthousiasme en creativiteit mijn grootste USP's zijn, heb ik besloten mijn cv hier op aan te passen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik sindsdien een stuk minder succesvol ben in het solliciteren :')
Maar dat ligt aan de markt denk ik.
pi_120504402
Werkzoeken via werk.nl is wel irritant nu... alle vacatures "Komen vanaf een andere site".... zeer irritant....
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:13:53 #202
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_120504512
Morgen tweede gesprek in Capelle om 10 uur. Als dit goed gaat is het volgende gesprek arbeidsvoorwaarden. Ben benieuwd!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:16:28 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504589
Proefplaatsing is aan nogal wat voorwaarden verbonden. Het kan alleen als het BUITEN je expertisegebied is en dus puur als extra proeftijd voor de werkgever zodat het voor hem een kleinere drempel is om je aan te nemen in een vak waar je geen kennis en ervaring in hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:19:02 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504692
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Apotheose het volgende:

Creatieve CV's zijn bijna alleen zinnig bij een creatieve functie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:21:47 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:13 schreef El_Thijs het volgende:
Morgen tweede gesprek in Capelle om 10 uur. Als dit goed gaat is het volgende gesprek arbeidsvoorwaarden. Ben benieuwd!
Kom je in m'n dorp werken.
pi_120504901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Creatieve CV's zijn bijna alleen zinnig bij een creatieve functie.
ik doe het ook om tussen anderen op te vallen. En de mijne is niet zo creatief als al die voorbeelden. Heb t gewoon net iets anders dan een opsomming in Word. Maar wel rustig en zakelijk.
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:30:22 #207
Brabo Bastard
pi_120505131
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom je in m'n dorp werken.
Als alles goed gaat wel. Vlakbij de Brienenoordbrug, Rivium geloof ik dat het heet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 19 december 2012 @ 13:48:17 #208
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120505812
Na een half jaar zoeken heb ik sinds eergisteren een nieuwe baan :)
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:50:30 #209
Brabo Bastard
pi_120505904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Na een half jaar zoeken heb ik sinds eergisteren een nieuwe baan :)
Proficiat man! Wat ga je doen?
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 19 december 2012 @ 13:52:28 #210
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120505987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Proficiat man! Wat ga je doen?
R&D bij een cv-ketelboer :) Ik moet zeggen dat het best tegenviel om iets te vinden, ondanks mijn technische achtergrond (MBO-WTB en HTS-TN). Toen ik net afgestudeerd was, kon ik uit een handvol functies gewoon de beste kiezen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:52:58 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120506008
quote:
12s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:30 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Als alles goed gaat wel. Vlakbij de Brienenoordbrug, Rivium geloof ik dat het heet.
Ja het Rivium. Ik werk net aan de andere kant, bij de Erasmus Universiteit.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:53:39 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120506046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

R&D bij een cv-ketelboer :) Ik moet zeggen dat het best tegenviel om iets te vinden, ondanks mijn technische achtergrond (MBO-WTB en HTS-TN). Toen ik net afgestudeerd was, kon ik uit een handvol functies gewoon de beste kiezen.
Crisis. Zelf in goede markten is het moeilijk omdat er simpelweg heel veel kandidaten zijn.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:55:35 #213
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506109
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Beste manier is nog altijd op eigen kracht, ook voor je ego en zelfvertrouwen :)
pi_120506223
Na allerlei mislukte opleidingen en tijdelijke banen heb ik eindelijk hulp gezocht bij het UWV en het advies was: Wajong aanvragen!
Dat ga ik dus doen en ondertussen solliciteren op parttime functies en hopen dat ik iets vind want ik wil wel een inkomen :')

Maar goed, moet ik nu wachten totdat mijn aanvraag compleet is en beoordeeld is of kan ondertussen contact zoeken met een jobcoach want het is me niet duidelijk geworden of dat wel kan , het enige advies wat ik krijg is Wajong aanvragen en thats it...?
  woensdag 19 december 2012 @ 13:59:41 #215
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Mijn contract wordt als het ware gewoon voortgezet. Ik heb na anderhalf jaar bij deze werkgever geen contractverlenging meer gekregen. Normaal wordt na twee jaar gekeken of je een vast contract krijgt. Dat gebeurt nu ook, over een halfjaar dus al. Ze hadden ook drie maanden kunnen wachten om me dan opnieuw die riedel van twee jaar tijdelijke contracten af te laten draaien.

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De riedel met tijdelijke contracten zit ook een grens aan, zover ik weet.
Meer dan 3 keer verlenging is vast, toch?
Of is dat al weer aangepast?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:03:01 #216
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506371
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:58 schreef lavacaloca het volgende:
Na allerlei mislukte opleidingen en tijdelijke banen heb ik eindelijk hulp gezocht bij het UWV en het advies was: Wajong aanvragen!
Dat ga ik dus doen en ondertussen solliciteren op parttime functies en hopen dat ik iets vind want ik wil wel een inkomen :')

Maar goed, moet ik nu wachten totdat mijn aanvraag compleet is en beoordeeld is of kan ondertussen contact zoeken met een jobcoach want het is me niet duidelijk geworden of dat wel kan , het enige advies wat ik krijg is Wajong aanvragen en thats it...?
Sterkte met je aanvraag wajong, eisen zijn de laatste tijd aangescherpt, vooral als je voor de 100% wajong gaat.

Uwv kennende zullen ze de aanvraag niet binnen 1 week afgerond hebben, hou rekening met maanden!!
En uiteraard met rare vragen, of vreemde redenen om het zaakje af te blazen.

iig sterkte :)
pi_120506638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:59 schreef Zelus het volgende:

[..]

De riedel met tijdelijke contracten zit ook een grens aan, zover ik weet.
Meer dan 3 keer verlenging is vast, toch?
Of is dat al weer aangepast?
Tenzij je CAO iets anders zegt. En in mijn CAO stond dat je twee jaar lang tijdelijke contracten kon krijgen. Gewoonlijk 4 keer een contract van zes maanden. Maar sommige collega's kregen ook contracten van drie maanden, en dat mocht dan acht (!) keer.
pi_120506650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:03 schreef Zelus het volgende:

[..]

Sterkte met je aanvraag wajong, eisen zijn de laatste tijd aangescherpt, vooral als je voor de 100% wajong gaat.

Uwv kennende zullen ze de aanvraag niet binnen 1 week afgerond hebben, hou rekening met maanden!!
En uiteraard met rare vragen, of vreemde redenen om het zaakje af te blazen.

iig sterkte :)
Het kan inderdaad een behoorlijke tijd duren , 14 weken vertelden ze mij.
Ik ga niet voor 100% Wajong want ik wil ontzettend graag werken , ik ben eigenlijk deze maand pas tot de conclusie gekomen dat ik niet alles kan wat ik graag zou willen en dus hulp nodig zal hebben.
Eigenlijk wil de Wajong dus als vangnet en/of een goede begeleiding.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:13:38 #219
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Tenzij je CAO iets anders zegt. En in mijn CAO stond dat je twee jaar lang tijdelijke contracten kon krijgen. Gewoonlijk 4 keer een contract van zes maanden. Maar sommige collega's kregen ook contracten van drie maanden, en dat mocht dan acht (!) keer.
Vreemd, cao kan wel van alles zeggen, maar de wetten van de overheid gaan boven alles.
Snel wegwezen bij dat soort cao's dan :D
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 14:19:01 #220
Brabo Bastard
pi_120506940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja het Rivium. Ik werk net aan de andere kant, bij de Erasmus Universiteit.
Kom wel een keer langs ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:36:16 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:55 schreef Zelus het volgende:

[..]

Beste manier is nog altijd op eigen kracht, ook voor je ego en zelfvertrouwen :)
Wat is er mis met een netwerk :?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:36:47 #222
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120507590
quote:
5s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is er mis met een netwerk :?
?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:37:47 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507625
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:36 schreef Zelus het volgende:

[..]

?
Wat snap je niet?

Jij zegt op een post waar iemand via haar moeder ergens is binnen gekomen "Beste manier is op eigen kracht". Daarop vraag ik wat er mis is met een netwerk?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:38:31 #224
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120507650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat snap je niet?

Jij zegt op een post waar iemand via haar moeder ergens is binnen gekomen "Beste manier is op eigen kracht". Daarop vraag ik wat er mis is met een netwerk?
lol :)

Zie mijn reactie over je ego ed.

Wat snap jij niet?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:41:09 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:38 schreef Zelus het volgende:

[..]

lol :)

Zie mijn reactie over je ego ed.

Wat snap jij niet?
Dus als je een netwerk gebruikt is dat slecht voor je ego :?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:43:07 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120507851
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Snap het ook niet inderdaad. Voor mijn ego is het beter om gevraagd te worden dan te moeten solliciteren op een baan. Lang leve mijn netwerk *O* (al is het daar ook bar stil op het moment }:| )
pi_120507955
Nou ik mag op gesprek voor een leuke baan voor het type functie waar ik naartoe wil groeien. Hij is wel nogal ver weg, zo ongeveer de andere kant van het land. Bizar dus, ik zou eerder uit balans raken als ze ineens een aanbod zouden doen, omdat dat heel wat implicaties voor mij heeft. Heb nog nooit eerder met een dergelijk gevoel gesolliciteerd, maar iig is dat gevoel van het moeten er niet. En ach, ik zit niet op een schopstoel, die spanning maakt het eigenlijk wel leuk.
pi_120508801
Ook op zoek. Ze vonden me een beetje te veeleisend en te duur lol.
pi_120509138
Vraagje. Ben nu aan het werk sinds gister als secretaresse via het uitzendbureau. En ik weet dat je blij mag zijn als je een baan hebt in deze tijd enzo maar het punt is dat ik het werk echt vreselijk vind. Heb afgelopen jaar ook als secretaresse met o.a. agendabeheer, notuleren enzo gewerkt. Maar ik haat het om iemand zijn asisstent te zijn. Ik wil het liefst in de communicatie maarja, daar liggen ook de banen niet voor het oprapen en ik ben nog bezig met mijn opleiding. Dus nemen ze niet snel mij aan voor een communicatiefunctie.
Maar ik word dus eigenlijk doodongelukkig van het werken als secretaresse. Ik heb nog nooit in mijn leven werk gedaan wat ik echt leuk vind. Waar ik met plezier naar toe ging. En dan nu weer te moeten werken als secretaresse maakt me een beetje wanhopig. Ik wil niet, maarja heb het geld nodig. Pfff wat adviseren jullie me? Enige ideeen? Het allerleukste lijkt mij om te werken in de reisorganisatie, maar daar verdien je echt helemaal niks mee. En van heel weinig geld waardoor je geen leuke dingen meer kan doen, word ik ook weer ongelukkig. Ik zit gewoon momenteel een beetje in de knoop.
pi_120509397
Wat vind je leuk? Waar ben je goed in?
pi_120509477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef missy25 het volgende:
Vraagje. Ben nu aan het werk sinds gister als secretaresse via het uitzendbureau. En [..]
Je lijkt me van de stewardess mentaliteit, je communiceert graag en je houdt van vrijheid. Wel schat ik de kans zeer klein dat je daar een baan gaat vinden. Je kan ook proberen om meer ruimte te krijgen in je huidige werkplek, meer met collega's praten enzo, dan voel je je misschien minder gedictateerd?
pi_120509830
Het is niet zo dat degene voor wie ik werkte mij als slaafje behandelden hoor. Helemaal niet. Heel informeel en normaal. Maar ik wil het zelf gewoon niet. Ik wil niet een assistent van iemand zijn. Ik wil mijn eigen ding doen. En niet de post van een ander. En in zo'n formeel secretaresse-baas gebeuren daar kan ik niet tegen. Dus dat is het niet. Maar meer het suffe werk.

Wat ik leuk vind... reizen, dieren, zorg, sport. Voornamelijk die dingen. Ik ben iig totaal geen type dat financieel of iets leuk vind. Ik denk dat ik niet een goede verkoper ofzo kan zijn, omdat winst en targets me niet zoveel boeien. Ik wil wel wat betekenen.
Maar ik ben ook weer geen zorgtype. Dus geen verpleging enzo want ik houd niet zo van aan allemaal mensen te zitten. Ok-assistent heb ik bijv. wel over nagedacht maar dat vind ik weer te gericht op 1 ding. Dan zit je zo vast aan 1 beroep. De opleiding communicatie die ik doe is wel heerlijk. Breed en interessant. Maar ik heb niet 1 bepaald beroep in mijn hoofd wat ik graag zou willen. Meehelpen met evenementen organiseren, zoals van alles regelen lijkt mij dan wel weer leuk. Dat je met een team echt samenwerkt en dus niet voor 1 iemand alles regelt. Dierenarts zou ik bijv. ook niet kunnen zijn, omdat ik al die zielige dieren mij aangrijpen.
Ja i know, ik ben best een moeilijk persoon met veel bijzonderheden ;)

Waar ik goed in ben is organiseren, regelen, Nederlandse taal, hou van daadkracht, ben praktisch ingesteld, veel doen. Dat vind ik erg belangirjk. Dat er veel te doen is op een dag.
pi_120509837
Hebben mensen hier goede ervaringen met solliciteren via Linkedin?

Ik wil mijn huidige werkgever verruilen voor een nieuwe per 1 maart maar heb eigenlijk nog nooit echt gesolliciteerd omdat ik altijd zelf benaderd ben door werkgevers. Kan geen telefoonnummer vinden van de persoon die de vacature waar ik oog op heb 'beheert' en alleen een brief + cv mailen/uploaden vind ik zo ongeïnteresseerd overkomen..
pi_120509857
@mzm
Stewardess vind ik niet echt een heel leuk beroep. Daar zou ik me ook een "slaafje" voelen en kan niet zo goed met irritante mensen omgaan hahaha
pi_120509932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

Ik wil mijn huidige werkgever verruilen voor een nieuwe per 1 maart maar heb eigenlijk nog nooit echt gesolliciteerd omdat ik altijd zelf benaderd ben door werkgevers. Kan geen telefoonnummer vinden van de persoon die de vacature waar ik oog op heb 'beheert' en alleen een brief + cv mailen/uploaden vind ik zo ongeïnteresseerd overkomen..
Jep erg goede ervaringen met solliciteren via linkedin!

Ik heb nu iig een aantal sollicitaties lopen in het buitenland waar ik de 1e ronde door ben en nu mij klaar mag maken voor een 2e ronde (interview/online toets/u kent het wel). Mits ik deze ronde doorkom, dan kunnen we iig de vlag op steken want ik ben vaak wel erg goed in het intikken van laatste ronde interviews.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120510014
LinkedIn werkt goed inderdaad. Werkgevers benaderen mij ipv andersom.
pi_120510018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep erg goede ervaringen met solliciteren via linkedin!

Ik heb nu iig een aantal sollicitaties lopen in het buitenland waar ik de 1e ronde door ben en nu mij klaar mag maken voor een 2e ronde (interview/online toets/u kent het wel). Mits ik deze ronde doorkom, dan kunnen we iig de vlag op steken want ik ben vaak wel erg goed in het intikken van laatste ronde interviews.
Sounds good ^O^
Hebben ze jou benaderd of heb je zelf gesolliciteerd? En heb je op 'apply' gedrukt of heb je echt contact met de consultant gezocht?

Succes met je procedure trouwens.
pi_120510119
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het slechte van iemand die een netwerk gebruikt om ergens binnen te komen (omdat hij kwalitatief) niet goed genoeg zou zijn is wanneer een vriend hem vraagt en hij nee zegt. Of dat hij daar geen trek in heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 19 december 2012 @ 15:40:08 #239
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120510417
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

Via linkedin uitzoeken wie er verantwoordelijk is of wie je kent bij het bedrijf, op de website van het bedrijf de contactgegevens zoeken, bellen, solliciteren. Zo doe ik het.
pi_120510658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Via linkedin uitzoeken wie er verantwoordelijk is of wie je kent bij het bedrijf, op de website van het bedrijf de contactgegevens zoeken, bellen, solliciteren. Zo doe ik het.
Dat bellen is wel heel erg baas. Dat is eigenlijk de enige stap die ik hierin niet doe.
pi_120510678
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een beller is sneller idd, zo heb ik het ook gedaan vandaag. Helaas was de betreffende persoon er vandaag niet en kan ik maandag pas weer bellen omdat ik dan niet op m'n huidige werk ben. Kostbare tijd ;(
  woensdag 19 december 2012 @ 18:03:17 #242
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120515750
Vandaag zowaar een sollicitatiegesprek voortijdig afgezegd. Functie-omschrijving die het uitzendbureau me stuurde stemde me niet vrolijk (veredeld interne postsorteerder) en de werklocatie op minstens een uur reizen afstand. De werkduur zou overigens minimaal een jaar zijn. De intercedente klonk behoorlijk teneergeslagen toen ik m'n afzegging doorgaf. :6

Maar ach, de huidige organisatie + bijbehorende werkzaamheden bevallen goed en blijf daar nog tot minstens februari werkzaam. Daarnaast nog 'n baantje bij PostNL die ik voorlopig wel kan aanhouden, beide betrekkingen zijn goed voor grofweg 40 uur p/w.
pi_120516343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:03 schreef MissionPhailed het volgende:
. De intercedente klonk behoorlijk teneergeslagen toen ik m'n afzegging doorgaf. :6

Er zal toch wel een werkloze die wel in de buurt woont zijn die staat te juichen bij die baan?
  woensdag 19 december 2012 @ 18:52:38 #244
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120517551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zal toch wel een werkloze die wel in de buurt woont zijn die staat te juichen bij die baan?
Tja, wat je zegt. Leek onderhand wel of háár baan afhing van mijn beslissing.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:59:39 #245
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120517829
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Tja, wat je zegt. Leek onderhand wel of háár baan afhing van mijn beslissing.
Misschien niet haar baan, maar op z'n minst haar kerstbonus.
pi_120518043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:55 schreef Zelus het volgende:

[..]

Nee vind ik van niet. Werkeloosheid is behoorlijk nu. 300-500 sollicitanten op 1 vacature is een beetje te kansloos ;)
pi_120522656
Iemand (ervaring met) nog leuke (studenten)uitzendbureaus in omgeving Utrecht? Promotie- en horecawerk gaat mijn voorkeur naar uit.
pi_120537800
ASA Talent. Horecawerk moet rond deze tijd toch wel overal te vinden zijn voor een beginner?
pi_120546047
Van werk.nl,
Zoek in 17965 vacatures..

Uit de telegraaf,
Bekeken over twaalf maanden steeg de werkloosheid met 100.000 naar 552.000

Even een berekening 552000/17965 = 30,726

Dus 1 op de ruim 30 zou eventueel een baan kunnen vinden.

En de rest dan?

En dan hebben we het nog niet over de honderdduizenden ZZP-ers die geen of onvoldoende opdrachten hebben...
En de wajongers etc etc.

Maar goed ons gaat het lukken ;)
pi_120547424
quote:
13s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:50 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Van werk.nl,
Zoek in 17965 vacatures..

Uit de telegraaf,
Bekeken over twaalf maanden steeg de werkloosheid met 100.000 naar 552.000

Even een berekening 552000/17965 = 30,726

Dus 1 op de ruim 30 zou eventueel een baan kunnen vinden.

En de rest dan?

En dan hebben we het nog niet over de honderdduizenden ZZP-ers die geen of onvoldoende opdrachten hebben...
En de wajongers etc etc.

Maar goed ons gaat het lukken ;)
Ik moet ook altijd zo lachen om het idee dat iedereen werk moet kunnen vinden. Zoveel banen zijn er niet eens :') En als werkgever zou ik ook de 'beste kandidaat' uitkiezen. Dus niet die bijstandstrekker die eigenlijk helemaal niet wil werken en al 8 jaar thuis zit, maar iemand die wel graag aan de slag wil. En ik weet dat ze hier op FOK! altijd heel hard roepen dat iedereen moet werken, maar er is domweg niet voor iedereen (tegelijk) werk op het moment.
pi_120547779
Het aantal vacatures van Werk.nl moet je trouwens door de helft delen, want daar staan ook vacatures op die al maanden vervuld zijn. :')
pi_120547920
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het aantal vacatures van Werk.nl moet je trouwens door de helft delen, want daar staan ook vacatures op die al maanden vervuld zijn. :')
Pasgeleden stond er een vacature op van een bedrijf waar een kennis van me werkt. Dus ik nagevraagd, want ik hield hun site al in de gaten en daarop was geen vacature verschenen. Ze wisten van niks daar!
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 12:52:41 #253
Brabo Bastard
pi_120547989
Zo, net tweede gesprek gehad. Ging eigenlijk best goed, erg positief allemaal! Nu maar afwachten of ik het word.

Tweede gesprek in Sittard is inmiddels ook gepland, volgende week halve dag meedraaien. Ben benieuwd!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120548024
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
1 op de ruim 60 dan eitje toch ;)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 12:54:56 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120548061
Waarschijnlijker is het 1 op de 10 in de ICT en 1 op de 70 in andere branches.
pi_120548610
Een mooi voorbeeld van het falen van Werk.nl:

https://www.werk.nl/werk_(...)rwerk/uitzendbureaus

Zeker de helft van de genoemde uitzendbureaus bestaat (al jaren!) niet meer of is gefuseerd. :')
pi_120549590
En weer meer afwijzingen.... Zo jammer... :(
pi_120549614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een mooi voorbeeld van het falen van Werk.nl:

https://www.werk.nl/werk_(...)rwerk/uitzendbureaus

Zeker de helft van de genoemde uitzendbureaus bestaat (al jaren!) niet meer of is gefuseerd. :')
Heb ze gister ook een mail gestuurd dat ik geen gebruik meer ga maken van werk.nl in mijn zoektocht naar werk
pi_120549708
Zo sollicitatiegesprek!
Het is voor assistent bedrijfsleidster :D
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 13:52:14 #260
Brabo Bastard
pi_120549951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:45 schreef charmed_angel het volgende:
Zo sollicitatiegesprek!
Het is voor assistent bedrijfsleidster :D
You go girl!
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 14:21:59 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120551121
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Heb ze gister ook een mail gestuurd dat ik geen gebruik meer ga maken van werk.nl in mijn zoektocht naar werk
Dat zal ze leren!

Ik heb nog nooit naar vacatures gezocht op werk.nl. Indeed app op m'n iphone vind ik de meeste vacatures op. Verder vind ik veel vacatures in diverse groepen op Linkedin. En dan gewoon de geijkte paden als monsterboard, nuwerk, jobbird, nationalevacaturebank, etc.
pi_120552408
Het gespecificeerd zoeken naar vacatures op Werk.nl is ook een onmogelijke opgave.
pi_120552458
ik zit eigenlijk nooit op werk.nl :@ Zit wel veel op twitter, waar ik dan veel vacaturesitesdingen volg. Laatste vacatures heb ik daar dan ook gevonden.
  donderdag 20 december 2012 @ 14:59:44 #264
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120552521
Ongelooflijk. Een afwijzing voor een baan die mij op het lijf is geschreven. Snap het bedrijf echt niet :')
pi_120552576
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

You go girl!
Ging goed!

Alleen twijfelen ze of ik wel leiding kan geven. Dus ik mag morgen een middag meekijken op een andere locatie.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:03:16 #266
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_120552639
Ik ben ook weer werkzoekend :)

Oh en er komt een vacature vrij bij mijn werk
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_120552641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:59 schreef Tinkepink het volgende:
Ongelooflijk. Een afwijzing voor een baan die mij op het lijf is geschreven. Snap het bedrijf echt niet :')
Dat is altijd zo teleurstellend! Je zou bijna nog eens opbellen om te zeggen dat ze een vergissing hebben gemaakt.
pi_120552782
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is altijd zo teleurstellend! Je zou bijna nog eens opbellen om te zeggen dat ze een vergissing hebben gemaakt.
Hear hear!
  donderdag 20 december 2012 @ 15:09:43 #269
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120552868
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het gespecificeerd zoeken naar vacatures op Werk.nl is ook een onmogelijke opgave.
Die hele website is een ramp
pi_120552877
quote:
Ja die heb ik ook regelmatig
  donderdag 20 december 2012 @ 15:15:33 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120553054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De mail stond al klaar :') Toch maar gedelete.
pi_120553114
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De mail stond al klaar :') Toch maar gedelete.
Ik heb het een keer gedaan bij een bedrijf dat mij afwees en vervolgens de vacature niet vervuld werd.
pi_120553411
Je kan natuurlijk altijd vragen of ze willen toelichten op welke punten je bent afgewezen.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:39:11 #274
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120553955
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kan natuurlijk altijd vragen of ze willen toelichten op welke punten je bent afgewezen.
In de mail stond uitdrukkelijk dat ze dat niet deden vanweg het grote aantal reacties.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 15:42:07 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120554075
Vandaag heeft mijn enige concurrent een presentatie... en dan zien welke kant het dubbeltje op valt... :X

Ik hoop vandaag of morgen bericht te krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120554104
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag heeft mijn enige concurrent een presentatie... en dan zien welke kant het dubbeltje op valt... :X

Ik hoop vandaag of morgen bericht te krijgen.
Saboteren1
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 15:57:37 #277
Brabo Bastard
pi_120554728
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:01 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ging goed!

Alleen twijfelen ze of ik wel leiding kan geven. Dus ik mag morgen een middag meekijken op een andere locatie.
Kijk, dat is dan ook weer mooi. Kan je zelf ook zien of je geschikt bent :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120557286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:57 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Kijk, dat is dan ook weer mooi. Kan je zelf ook zien of je geschikt bent :)
Ja daarom.
Net de bedrijfsleidster gesproken en morgen om 9 uur ga ik meelopen tot 12 uur.
Afspraak met UZB kunnen verzetten naar maandag :)

Voor de rest klikte het wel, en 7 januari beginnen. Jaarcontract en meer iets meer salaris bij de UZB.
Maar ook niet echt een super salaris voor een ass bedrijfsleidster. Ze had het over 1700-2000 bruto :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2012 17:08:53 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 17:22:29 #279
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120557893
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:08 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja daarom.

Voor de rest klikte het wel, en 7 januari beginnen. Jaarcontract en meer iets meer salaris bij de UZB.
Maar ook niet echt een super salaris voor een ass bedrijfsleidster. Ze had het over 1700-2000 bruto :o
Dat is een gangbaar salaris hoor.
Waar wordt je assistent?
pi_120558269
quote:

[..]

Ja daarom.

Lol gangbaar ja, maar ik kom er mijn bed niet voor uit :N
pi_120558696
quote:

[..]

Ja daarom.

In welke branche?

Als het bijvoorbeeld in de retail is, dan hoef je idd niet heel veel te verwachten nee.
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 17:48:52 #282
Brabo Bastard
pi_120558810
quote:

[..]

Ja daarom.

Toch netjes, ze hadden je ook minder kunnen bieden ;)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120559467
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:45 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

In welke branche?

Als het bijvoorbeeld in de retail is, dan hoef je idd niet heel veel te verwachten nee.
dan ligt het daar aan. Want een kennis van mijn moeder is dat ook en die verdient 2600 euro en de bedrijfsleider 3000 ;)

Maar goed, het is meer dan mijn uitkering die eind januari stopt ;)
pi_120559491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Toch netjes, ze hadden je ook minder kunnen bieden ;)
Als je gewend bent om 2650 bruto te verdienen als administratief medewerkster 36 uur in de week, dan valt dit erg tegen hoor ;)

(40 uur in de week)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2012 18:11:03 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 18:17:47 #285
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120559757
Even een CV vraag,

Ik heb in mijn leven twee banen gehad, als vakkenvuller tot mijn 18e en als freelance fitness instructeur/trainer.

Dat laatste zal ik wel op mijn CV laten omdat ik vooral in deze sector naar een bijbaan soliciteer (Ga verhuizen dus ben mijn hele klantenbestand kwijt dus freelance is geen keuze meer) maar moet ik dat vakkenvullen ook laten staan of staat dat nog al knullig?
  donderdag 20 december 2012 @ 18:27:53 #286
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120560111
Vakkenvuller staat idd een beetje knullig. Noem het dan 'medewerker supermarkt'.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 19:08:07 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120561776
quote:
Dat had ik vorige week met een functie bij Kennisnet. Ik gemailed dat ik toch wel een tikkie verbaasd was omdat mijn profiel toch wel erg goed met de vacature matcht.

Niets meer gehoord... Tot gisteren. Werd ik gebeld, met excuses dat het zo lang duurde. Dat niemand van de kandidaten het geworden is omdat ze allemaal een essentieel stukje technische achtergrond miste welke niet in de vacature als eis vermeld stond. En dat de vacature weer uitgezet wordt met een herschreven tekst.

Welke stukje het nu was kon ze me niet vertellen :)
  donderdag 20 december 2012 @ 19:08:24 #288
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120561782
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:27 schreef Limburg82 het volgende:
Vakkenvuller staat idd een beetje knullig. Noem het dan 'medewerker supermarkt'.
Zo heb ik het er ook op staan maar ik weet niet of ik zo'n functie wel op mijn CV moet zetten :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 19:08:53 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120561798
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:01 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ging goed!

Leiding geven is dan ook veel moeilijker dan veel mensen denken! Succes!
pi_120562553
Mocht er een ervaren xslt mapper lezen in de buurt van Zeist. Pm eens.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_120562896
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:21 schreef De_kluizenaar het volgende:
Mocht er een ervaren xslt mapper lezen in de buurt van Zeist. Pm eens.
Zoek je die? Of wil je dat zelf gaan doen? Wat het ook mag zijn ;(
pi_120563380
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:08 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Zo heb ik het er ook op staan maar ik weet niet of ik zo'n functie wel op mijn CV moet zetten :P
Ik zou het er wel op zetten. Laat zien dat je al een tijdje aan het werk bent en dus bereid bent je bed uit te komen en dat je een baan kan behouden enzo. Als je straks meer werkervaring hebt kan het natuurlijk wel weg.
pi_120563475
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:26 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zoek je die? Of wil je dat zelf gaan doen? Wat het ook mag zijn ;(
Zoeken we eventueel.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:02:31 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120568505
1
2
3
4
5
6
Januari ‘05 – december ‘10    Koninklijke Ahold N.V. 
Allround

Kwalificaties      Klantencontact, met geld om gaan en mede-leidinggevende.
Werkzaamheden      Kassawerk, vakkenvullen en broodafdeling.
Soort werk         Bijbaan minimaal 10 uur per week.

Zo staat het bij mij, de supermarkt :+ !
  donderdag 20 december 2012 @ 21:26:45 #295
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120570131
Leuk gevonden, dat met dat 'Koninklijke Ahold'. Weet niet of dat helemaal correct is. ;-)
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:29:02 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120570265
  donderdag 20 december 2012 @ 21:31:12 #297
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120570406
quote:
Ik neem niet aan dat je op de broodafdeling van de Etos hebt gewerkt(?).
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:33:25 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120570594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:31 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat je op de broodafdeling van de Etos hebt gewerkt(?).
Welja... ik werkte ook niet bij de Albert Heijn wijkwinkel in die tijd. Maar ook heb ik bij wijze van gevuld bij Etos, gewerkt bij de To-Go en zo :s) !
  donderdag 20 december 2012 @ 21:34:51 #299
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120570710
Ah haha. 'Interim medewerker Koninklijke Ahold N.V.'
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:39:04 #300
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120571023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:34 schreef Limburg82 het volgende: