abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2012 @ 20:21:42 #1
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120120779
Zijn er mensen die dit al gedaan hebben? Ik zag er vanmiddag een reclame over en ben hem nu aan het downloaden.

Het bestaat uit tien hele zware workouts van ongeveer 45 minuten, deze doe je 60 dagen lang, zes dagen per week.

Ik ben nu 1.63,5 en weeg ongeveer 65 kilo. Op zich niets te klagen maar wil een maatje kleiner.

Ik ga morgen beginnen, ben nu even benieuwd of anderen hem al gedaan hebben? Of misschien iemand die hem ook gaat doen! Lijkt me wel leuk om er een topic over bij te houden met de vooruitgangen en motivatie.

Het werkt heel goed, op internet zijn er veel dingen over te vinden + ervaringen en before-after foto's dus het ziet er veelbelovend uit.
Bay of Plenty
pi_120121070
Oeh before en after fotos!!!

Als iets roept scam is dat het wel :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 9 december 2012 @ 20:28:43 #3
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120121162
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:27 schreef rhubarbje het volgende:
Oeh before en after fotos!!!

Als iets roept scam is dat het wel :')
Ja want van zes keer per week 45 minuten zwaar bewegen val je niet af.
Bay of Plenty
pi_120121312
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:28 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ja want van zes keer per week 45 minuten zwaar bewegen val je niet af.
natuurlijk wel maar ook zonder die nieuwe wondermethode
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 9 december 2012 @ 20:36:08 #5
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120121607
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 20:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

natuurlijk wel maar ook zonder die nieuwe wondermethode
Klopt, echter heb ik er voor gekozen om deze te gaan doen.
Bay of Plenty
pi_120161436
Zojuist de Fittest gedaan, best wel killing voor mijn slechte conditie maar okay ik heb er zin in. Weet iemand waar ik het crossfit topic kan vinden?
Bay of Plenty
  donderdag 13 december 2012 @ 08:58:51 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120257704
Ben je al begonnen?
(het is de workout+tutorial hè? of is er nog meer te d.l.?)
  donderdag 13 december 2012 @ 12:02:01 #8
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_120262667
Ik ben 2,5 week geleden begonnen met P90X, ook zoiets, van hetzelfde bedrijf, maar dan meer weerstandstraining, duurt een uur tot 1,5 uur, en ook 6 dagen per week.
Het schijnt dat het dieet wat er bij zit bijna belangrijker is dan de oefeningen zelf, zelf volg ik het dieet niet, maar eet wel altijd goed, gezond en gevarieerd.
Ik moet zeggen dat ik na 2 weken al wel wat vetjes rond m'n buik verloren ben. Ik ben zelf man, 1,86 en weeg 76,5 kilo.

Zoals gezegd is, maak een foto voordat je begint, een foto na 20 dagen, 40 dagen en op het einde.
Gebruik niet je weegschaal maar een meetlint om je vooruitgang te meten.

Kijk vooral ook eens op het forum van www.teambeachbody.com
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  donderdag 13 december 2012 @ 14:07:28 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120266794
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:02 schreef Champy het volgende:
Ik ben 2,5 week geleden begonnen met P90X, ook zoiets, van hetzelfde bedrijf, maar dan meer weerstandstraining, duurt een uur tot 1,5 uur, en ook 6 dagen per week.
Het schijnt dat het dieet wat er bij zit bijna belangrijker is dan de oefeningen zelf, zelf volg ik het dieet niet, maar eet wel altijd goed, gezond en gevarieerd.
Ik moet zeggen dat ik na 2 weken al wel wat vetjes rond m'n buik verloren ben. Ik ben zelf man, 1,86 en weeg 76,5 kilo.

Zoals gezegd is, maak een foto voordat je begint, een foto na 20 dagen, 40 dagen en op het einde.

Ik ben in april begonnen met gtg na echt jaren niets gedaan te hebben. Dat ging natuurlijk een paar keer flink mis omdat ik veel te zwaar van start ging. Dat gtg is een apart iets wat blijkbaar goed bij mij past. Foto's maken doe ik niet, aan sommige dingen word je liever niet meer herinnerd ;)

Afgelopen zomer ben ik ook ééns op gaan letten wat ik naar binnen werk en dat bevalt me. Helemaal geen bijzonder dieet ofzo. Gewoon de troep en bewerkt voedsel/drank elimineren. Na twee weken vind je het dan echt zonde om bijvoorbeeld een roze koek of mars naar binnen te werken omdat je weet dat je lichaam er niets aan heeft. Een zelf gemaakt frietje in een verse scheut zonnebloemolie eet ik bijvoorbeeld wel gewoon op z'n tijd.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand die 186 is en 76,5 weegt vet rond z'n buik heeft maar iedereen zit natuurlijk weer anders inelkaar.
Ik ga die site die je opgeeft ééns bekijken.
  donderdag 13 december 2012 @ 14:14:03 #10
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_120267055
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand die 186 is en 76,5 weegt vet rond z'n buik heeft maar iedereen zit natuurlijk weer anders inelkaar.
Skinny fat heet dat :) Zoek daar ook maar eens op.

Foto's maken moet je juist wel doen, daar kan je het beste zien wat voor een vooruitgang je geboekt hebt, zoals ik eerder al zei, als je traint wil de weegschaal niks zeggen omdat je vet vervangt door spieren, en spieren wegen meer dan vet!
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  donderdag 13 december 2012 @ 14:26:55 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120267518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:14 schreef Champy het volgende:

[..]

Skinny fat heet dat :) Zoek daar ook maar eens op.

Foto's maken moet je juist wel doen, daar kan je het beste zien wat voor een vooruitgang je geboekt hebt, zoals ik eerder al zei, als je traint wil de weegschaal niks zeggen omdat je vet vervangt door spieren, en spieren wegen meer dan vet!
Nee die weegschaal interessert me ook niet. Als ik me weeg dan is dat omdat iemand anders nieuwsgierig is. Ik kijk gewoon in de spiegel en ik zie hoeveel vorderingen ik maak met pull-ups en dippen.
In april woog ik 83 à 84 (ik ben 176) toen eind van de zomer woog ik 74 maar later werd dat weer 78. Ik moet wel zeggen dat ik erachter kwam dat de situatie toch wat slechter was dan ik dacht. Ik dacht een beetje de buikspieren ophalen en we zijn er weer maar ik bleek/blijk toch wel flink wat inwendig vet te hebben. Ik heb het idee dat dat toch vooral toe te schrijven is aan de glucose stroop die ze overal in mieteren. Dat moet ik dus beslist niet meer.

En groene thee drinken hè voor de vetverbranding.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:25:48 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120286596
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen van t.s.
pi_120286884
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:25 schreef the-eye het volgende:
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen van t.s.
Ik ben na een keer alweer lekker uit de running, mijn shin splint is erger geworden dan ooit tevoren dus mag even niet meer. Heb wel van tevoren goed gerekt maar dat mocht niet baten, morgen afspraak maken bij de fysio voor maandag.

Had niet echt stil gestaan bij m'n shin splints, terwijl ik daar standaard wel last van krijg, vooral als ik lang niet gesport heb dus dat is een beetje dom van me. Het is nu niet enkel de onderkant van mijn schenen maar gewoon onophoudelijke pijn in mijn hele kuitbenen van boven naar beneden en voor naar achter dus lopen ziet er lekker lomp uit. ^O^

Na de fysiobehandelingen wel een poging twee doen, maar dan sla ik de spring-oefeningen even over.

Tevens; groene thee _O_
Bay of Plenty
  donderdag 13 december 2012 @ 23:55:42 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120290553
Je moet je schenen masseren, ik ken deze blessure.
Met je vingertoppen duwen
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:43:12 #15
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120295594
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:55 schreef the-eye het volgende:
Je moet je schenen masseren, ik ken deze blessure.
Met je vingertoppen duwen
Ja dat kwaad is al geschied, loop er al een paar jaar mee namelijk. Ben nu aan het ijspacken, maandag langd de dokter > fysio en dan na de behandeling wisselbaden nemen, komt goed ik moet alleen minder intensief sporten.
Bay of Plenty
  zaterdag 15 december 2012 @ 21:43:28 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120353257
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:43 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ja dat kwaad is al geschied, loop er al een paar jaar mee namelijk. Ben nu aan het ijspacken, maandag langd de dokter > fysio en dan na de behandeling wisselbaden nemen, komt goed ik moet alleen minder intensief sporten.
Wat doe je verder of deed je hiervoor voor sportiefs?
  zondag 16 december 2012 @ 13:50:23 #17
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120371073
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat doe je verder of deed je hiervoor voor sportiefs?
Zat hiervoor gewoon bij een sportschool waar ik wel 5 uur lang door kon sporten een paar keer per week maar vanwege school ben ik gestopt omdat de tijden dat ik wel kon het er veel te druk was (alle apparaten bezet). Dus heb al een paar maanden niet meer gesport.
Bay of Plenty
pi_120371179
1.63,5? Ik ben 1.89,26. :P
pi_120371394
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:32 schreef oLexie het volgende:
...
Tevens; groene thee _O_
Voor de rest hoef je niets meer te doen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 16 december 2012 @ 14:02:31 #20
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120371447
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2012 14:00 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Voor de rest hoef je niets meer te doen.
Super stom maar ik ben de afgelopen dagen gewoon echt afgevallen terwijl ik geringe beweging heb gehad ivm mijn benen en niet extra op mijn eten heb gelet.

Gewoon voor, tijdens en na het eten groene thee. _O_ Krijg zelfs mijn Levi's met taillemaat 27 weer dicht (kan alleen niet zitten :'), maar dat komt nog wel). O+
Bay of Plenty
  zondag 16 december 2012 @ 14:02:47 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120371459
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:53 schreef Nober het volgende:
Graden Celsius?
  zondag 16 december 2012 @ 14:03:49 #22
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120371487
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:53 schreef Nober het volgende:
Ja, 1.63,5 ^O^ Die halve centimeter is me erg veel waard.
Bay of Plenty
  zondag 16 december 2012 @ 14:08:04 #23
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120371628
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:50 schreef oLexie het volgende:

[..]

Zat hiervoor gewoon bij een sportschool waar ik wel 5 uur lang door kon sporten een paar keer per week maar vanwege school ben ik gestopt omdat de tijden dat ik wel kon het er veel te druk was (alle apparaten bezet). Dus heb al een paar maanden niet meer gesport.
Aan de apparaten is natuurlijk toch weer wat anders als 45 minuten springen.
Ik ben het aan het bekijken en ik vind het wel fijn dat er geen situps of crunches gedaan worden.
Bij de waterbreak zie ik iedereen vrolijk doorgaan maar ik drink dan een bidon leeg hoor.
  zondag 16 december 2012 @ 14:09:35 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_120371681

[ Bericht 100% gewijzigd door the-eye op 16-12-2012 14:09:52 ]
  zondag 16 december 2012 @ 14:10:23 #25
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120371704
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Aan de apparaten is natuurlijk toch weer wat anders als 45 minuten springen.
Ik ben het aan het bekijken en ik vind het wel fijn dat er geen situps of crunches gedaan worden.
Bij de waterbreak zie ik iedereen vrolijk doorgaan maar ik drink dan een bidon leg hoor.
Ja ik had ook twee flesjes water die niet langer dan een kwartier vol hebben gezeten, is niet normaal hoe enthousiast die mensen gewoon door blijven hoppen alsof het niks is.
Bay of Plenty
pi_120455253
Als ik het goed begrijp is dit ook een "high intensity interval training"-methode correct? Anaerob interval krachttraining zonder apparatuur? Dit soort programma's zijn super om snel af te vallen en een goede conditie te krijgen :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:24:03 #27
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120479614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef HansWurst het volgende:
Als ik het goed begrijp is dit ook een "high intensity interval training"-methode correct? Anaerob interval krachttraining zonder apparatuur? Dit soort programma's zijn super om snel af te vallen en een goede conditie te krijgen :)
Klopt ja, vooral de conditie. Afvallen is relatief, voor het gewicht aan vet dat je verliest krijg je wel weer spier terug dus had al de tip gekregen om lichaamsdelen op te meten ipv op de weegschaal te gaan staan.

Zo, mijn beentjes zijn weer zo goed als genezen dus ik ga morgen weer rustig aan beginnen.
Bay of Plenty
pi_120636946
Ik heb de workouts ook gedownload en heb afgelopen week de Fit-test gedaan, die vond ik al redelijk pittig maar wel heerlijk als je hem achter de rug hebt.

Vanaf 7 januari ga ik ook met de workout beginnen. Mijn doel is niet om gewicht te verliezen maar juist van het vet af te komen. Ik ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn!
pi_121101854
Ik ben de workout op dit moment aan het downloaden. Ik ben zeer benieuwd. Ik ben al eerder een aantal kilo's kwijtgeraakt met diëten, maar dan ben je klaar en val je weer snel terug in je oude patroon. Qua sporten weinig tijd gehad. Nu ben ik er klaar mee en begin dit jaar fris en ik ga deze workout volgen.
pi_121335741
Leuk te lezen dat er meer mensen zijn begonnen met shaun t's insanity work out. Ik ben zelf ook sinds eergisteren begonnen. Ik sport al veel maar door mijn studentenleven heb ik toch wat overtollig vet wat ik graag weg wil hebben. Dus ik heb besloten ook deze work out te gaan doen en daarnaast de alcohol consumptie te minderen en te letten op mijn voeding. Goede tips heb ik al gelezen, dus ik ga ook maar eens groene thee drinken. Ik ben benieuwd wie het allemaal vol houdt, mijn dag 3e sessie zit erop en ik moet zeggen dat ik het behoorlijk pittig vind maar als het erop zit voel ik me wel erg lekker! Nog maar 57 dagen te gaan!
pi_121346186
Ben zeer benieuwd hoe iedereen het volhoudt! Waar sporten jullie? Thuis? In het park? Doen jullie dit allemaal alleen en hoe zit het dan met de motivatie? :)
pi_121351459
Thuis, meedoen met de videos hé dus in het park wordt lastig. Motivatie is prima, echter is de discipline mijn grootste rivaal. Tot nu toe ga ik goed, vanavond mag ik weer!
pi_121352232
Ik zit zelf halverwege mijn eerste week. Ik ben tegelijkertijd begonnen met proteine shakes en dat soort spul om te zorgen dat ik genoeg spieren opbouw. Het is absoluut killing! Tijdens de fittest zat ik tegen het kotsen aan en tijdens de eerste workout ook al. Je zit wel constant met spierpijn maar dat vind ik persoonlijk wel prettig :)

Ik begin er zelfs plezier in te krijgen. Je hebt tenminste wel het gevoel dat je wat gedaan hebt aan het eind van de workout.

Moet wel zeggen dat de 30 seconden recuperatie tussen de oefeningen door soms wel wat kort is. Dan kan ik echt nog niet aan het volgende setje beginnen. Die Shaun T zegt dan ook dat ik mijn hartslag in de gaten moet houden. Weet iemand wat hiervoor de regels zijn? moet ik toch wachten tot ik weer op een bepaald percentage zit van mijn max? Of moet ik koste wat kost na 30 seconden weer beginnen? (Het is tenslotte max-interval training)
pi_121394533
Misschien een domme vraag, maar waar is die te downloaden?
pi_121399283
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:28 schreef Vetineri het volgende:
Ik zit zelf halverwege mijn eerste week. Ik ben tegelijkertijd begonnen met proteine shakes en dat soort spul om te zorgen dat ik genoeg spieren opbouw. Het is absoluut killing! Tijdens de fittest zat ik tegen het kotsen aan en tijdens de eerste workout ook al. Je zit wel constant met spierpijn maar dat vind ik persoonlijk wel prettig :)

Ik begin er zelfs plezier in te krijgen. Je hebt tenminste wel het gevoel dat je wat gedaan hebt aan het eind van de workout.

Moet wel zeggen dat de 30 seconden recuperatie tussen de oefeningen door soms wel wat kort is. Dan kan ik echt nog niet aan het volgende setje beginnen. Die Shaun T zegt dan ook dat ik mijn hartslag in de gaten moet houden. Weet iemand wat hiervoor de regels zijn? moet ik toch wachten tot ik weer op een bepaald percentage zit van mijn max? Of moet ik koste wat kost na 30 seconden weer beginnen? (Het is tenslotte max-interval training)
Het is 3 minuten werken en dan 30 seconden rust he? Persoonlijk vind ik dat erg veel om mee te beginnen, maar het went snel. Je doet toch gewoon wat je kan? Als je misselijk wordt zul je wel minder herhalingen moeten doen van een oefening. Zelf doe ik tactical fitness wat hier heel erg op lijkt. Erg tof dit soort workouts.. En de resultaten zijn geweldig :P

@el071 *kuch* usenet *kuch*
pi_121401353
Thnx @HansWurst. Heb 5 dvd's gevonden, maar zijn er toch 10? Of ben ik nou abuis?
pi_121406637
Ik heb de eerste 5 dagen erop zitten, 'pure cardio' net achter de rug. Die vond ik behoorlijk pittig maar wel redelijk te doen, af en toe een kleine pauze genomen om te drinken. Spierpijn heb ik niet, gewoon goed rekken en strekken en daarna lekker douchen!

[ Bericht 25% gewijzigd door Snakey op 24-04-2013 04:40:49 ]
pi_121426271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:07 schreef HansWurst het volgende:

[..]

Het is 3 minuten werken en dan 30 seconden rust he? Persoonlijk vind ik dat erg veel om mee te beginnen, maar het went snel. Je doet toch gewoon wat je kan? Als je misselijk wordt zul je wel minder herhalingen moeten doen van een oefening. Zelf doe ik tactical fitness wat hier heel erg op lijkt. Erg tof dit soort workouts.. En de resultaten zijn geweldig :P

Misselijkheid is denk ik vooral te wijten aan het feit dat je lichaam het totaal niet gewend is om zo te sporten (in mijn geval dan). Ik heb gisteren mijn laatste dag van de eerste week gedaan, waarbij je dezelfde workout als op dag 2 doet. De eerste keer ging ik bijna over mijn nek. Nu niet meer en kon ik het al langer volhouden. Ik sta nu al versteld van de vooruitgang.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:18 schreef rjrj het volgende:
Ik heb de eerste 5 dagen erop zitten, 'pure cardio' net achter de rug. Die vond ik behoorlijk pittig maar wel redelijk te doen, af en toe een kleine pauze genomen om te drinken. Spierpijn heb ik niet, gewoon goed rekken en strekken en daarna lekker douchen!

Die Pure Cardio is echt killing! Volgens mij heb je bij deze workout ook niet iedere 3 minuten 30 seconden rust.

Overigens, kijk voor de gein ook even vooruit naar weken 5 t/m 8. Daar doen ze er nog even een schepje bovenop :s) :s) :s)
pi_121441758
Niet te ver vooruit kijken, eerst maar eens de eerste weken volhouden ;). Maar inderdaad pure cardio is zonder de rust momenten dus die was zeker killing, maar af en toe een slokje water effe uit hijgen en weer door gaan dan maar ;)!
pi_121444650
Hallo Allen,

ik heb vandaag mijn eerste week erop zitten! morgen een dag rust. Het bevalt me prima allemaal! Ook het stretchen vind ik een belangrijk onderdeel. Misschien iets waar je niet zo snel over na zou denken maar zeker belangrijk als je ineens zoveel je spieren gebruikt die je normaal gesproken niet altijd zo intensief gebruikt!!

nu zag ik vandaag ineens dat mijn dvd's niet gelijk lopen met het schema wat ik op internet vind.

mijn trainingen gingen tot aan dag 5 goed!

het vervolg ziet er bij mij zo uit

training 6: cardio abs ( 23 min maar )
Training 7: core cardio en balance
Training 8 max interval cirquit
Training 9 max interval plyo
Training 10 max cardio conditioning
Training 11 max recovery
Training 12 insane abs

Heeft iemand hier ervaring mee. ( misschien andere versie ofzo ??? )
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:13:27 #41
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121452053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:30 schreef moattie het volgende:

het vervolg ziet er bij mij zo uit

training 6: cardio abs ( 23 min maar )
Training 7: core cardio en balance
Training 8 max interval cirquit
Training 9 max interval plyo
Training 10 max cardio conditioning
Training 11 max recovery
Training 12 insane abs

Heeft iemand hier ervaring mee. ( misschien andere versie ofzo ??? )
Bij P90X, wat ik volg, heb je 12 dvd's, maar je moet deze niet in volgorde afspelen van 1 tot 12, maar volgens het bijgeleverde schema. Lijkt me dat dat bij insanity ook zo werkt.
Zoek anders eens naar Insanity calendar op Google, dan kom je schema's tegen.
Kijk ook eens op www.teambeachbody.com
pi_121466383
Wat champy zegt, je houdt het schema aan van het internet. Je bouwt op door oefeningen de eerste weken te herhalen en in week 5 ofzo begin je met maximaal interval bijvoorbeeld. Succes!
pi_121479130
Haha oke logisch ook eigenlijk......!!

tnks!

rustdag vandaag is wel even lekker!
morgen weer met volle energie en motivatie aan week 2 beginnen!!
pi_121553151
Zo, de nieuwe week is weer begonnen. Vandaag had ik weinig energie, normaal doe ik de work out een uurtje na het avondeten maar vandaag ervoor. Misschien toch maar niet meer doen, had weinig puf en de work out viel me dan ook zwaar tegen :N . Nouja morgen weer extra mijn best doen!
  maandag 14 januari 2013 @ 17:25:58 #45
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121554053
Dat komt allemaal wel goed, zo lang je maar iedere dag braaf mee doet. Vanavond wordt mijn begin aan week 6, heb pas 1 keer echt een workout geskipt, soms cardio niet gedaan omdat ik die dag ook badminton training heb.
Bijna op de helft, de laatste 4 weken leveren blijkbaar het meeste resultaat!
pi_121556002
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:25 schreef Champy het volgende:
Dat komt allemaal wel goed, zo lang je maar iedere dag braaf mee doet. Vanavond wordt mijn begin aan week 6, heb pas 1 keer echt een workout geskipt, soms cardio niet gedaan omdat ik die dag ook badminton training heb.
Bijna op de helft, de laatste 4 weken leveren blijkbaar het meeste resultaat!
Kan je is omschrijven hoe je de eerste 6 weken hebt ervaren? wanneer begon je verschil te ervaren binnen de workouts en voel je je ook echt fitter sterker en sneller etc ??

ben benieuwd naar je reactie!
  maandag 14 januari 2013 @ 18:25:55 #47
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121556388
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:15 schreef moattie het volgende:

[..]

Kan je is omschrijven hoe je de eerste 6 weken hebt ervaren? wanneer begon je verschil te ervaren binnen de workouts en voel je je ook echt fitter sterker en sneller etc ??

ben benieuwd naar je reactie!
Ik doe P90X hè, dat is iets anders dan Insanity, maar ook sporten met een DVD zeg maar.
De eerste 6 weken waren lekker, ik merk meer energie heb, ik eet meer op een dag, zorg dat ik gezond eet, natuurlijk snoep ik tussendoor wel eens wat, maar probeer zo veel mogelijk gezond te doen. Moet zeggen dat ik voel alsof ik meer energie heb, en kijk er iedere dag weer naar uit om te trainen. Nu ook weer, maar heb 20 minuten geleden gegeten dus nog even wachten.
In de spiegel merk ik het ook wel, het bolletje vet boven m'n broekband is kleiner geworden, omtrek bij m'n navel is 5 centimeter minder, merk dat mn blousen bij mn schouders strakker zitten, en dit zijn allemaal redenen om door te gaan! Voordat ik begon deed ik 2 chinups, nu doe ik er 8, dus er zit wel degelijk verschil in.
En volgens de verhalen komt de grootste transformatie pas in de laatste 4 weken, dus ik ben benieuwd wat er nog komen gaat :)
Daarnaast merk ik op de badmintonbaan dat ik makkelijker harder kan meppen en sneller bij een shuttle kan zijn, dus het is allemaal positief!
pi_121595871
Ik ben ook begonnen aan Insanity workout maar moet niets hebben van die recovery shake onzin en die gigantische lichaam transformaties. Allemaal bullshit. Ik doe het zelf puur voor de conditie verbetering. Heb nu een buikje en zal die echt wel houden. Let ook niet op mijn eten.

Maar mijn doel, een beter conditie, is al wel in het zicht. Ben er echt flink op vooruit gegaan Daar is het programma wel echt goed voor. Moest in het begin wel wennen aan de spierpijn in mij benen en vooral mijn schenen ?!?
pi_121603689
Vandaag begonnen met de fit test, dat was ap mega zwaar met mijn slechte conditie.. morgen gaan we beginnen aan de training. Ben benieuwd! Het zal wel slopend zijn.
pi_121613994
Week 2, dag 2: 'pure cardio' = killing! Maar we kunnen weer een dagje wegstrepen!
pi_121627444
Ik ga dit ook maar is downloaden en proberen. Zijn er al mensen een eind op weg die echt verschil merken?
pi_121652415
Ik zit pas in week 2 dus echt verschil nog niet, ik had sowieso al een goede conditie omdat ik al 4 keer in de week voetbal. Maar ik heb wel het gevoel dat ik wat vet begin te verliezen, ik let dan ook op mijn eten. Natuurlijk snoep ik nog wel af en toe wat maar in principe eet ik gezonder, drink ik veel water en drink ik een aantal koppen groene thee per dag. Keeping up the good work: week 2, day 3 --> DONE!
pi_121669764
Ik zit nu in week 2 en heb de recovery gisteren gedaan. Ik heb me deze ochtend even opgemeten en wat blijkt: 4 cm eraf rond mijn buik!

Ik merk toch wel echt een snel verschil hoor! Ik moet hier wel bij zeggen dat ik extreem fanatiek ben. Ik heb naast de insanity workout ook nog bijna iedere dag extra op de crosstrainer gestaan (+/- 30 minuten extra). Daarbij heb ik gisteren na mijn recovery ook maar even de abs workout erbij gedaan om toch het gevoel te hebben echt wat gedaan te hebben. Dus zeer fanatiek maar wel met snel resultaat!

Ik probeer ook wel echt op mijn eten te letten. Ik eet meerdere kleine maaltijden per dag en neem ook extra proteine shakes, creatine en extra aminozuren. Mijn gewicht is niet omlaag gegaan, mijn buikomtrek wel :D

Ik moet ook echt bekennen dat ik er plezier aan heb. Ik kijk er ook wel echt naar uit om weer te 'mogen'. Denk wel dat het erg belangrijk is dat je er zeer gemotiveerd aan begint. Vind ook wel dat ze dat op tv in die tell sell reclames goed naar voren brengen. Als je dit gaat doen, dan ga je keihard afzien. (Nu ik er zo over nadenk is dat eigenlijk wel verfrissend voor tell sell. Een work-out programma dat je eerlijk zegt dat je pijn moet lijden voor 'perfect abs' ~O> )
pi_121670452
Gisteren het cardio circuit gedaan... mannn das heftig. Mijn conditie is echt prut. Ik was helemaal doodop na de training. Vandaag staat cardio Power op het menu :)
pi_121673712
@Muiske Alles is zwaar omdat je je maximaal moet geven! Wel is het iedere keer een lekker gevoel als je weer klaar bent. En iets langer rusten dan die 30 seconden of een keertje extra pauze nemen is alleen maar goed. ´Form before speed´, je kunt de oefeningen beter goed uitvoeren dan half goed op een (te) hoge snelheid. Ik mag vanavond cardio recovery doen, effe lekker ontspannen. Maar misschien dat ik inderdaad zoals Veterini de ABS cardio erbij doe. We kijken wel effe hoe ik me voel na de recovery sessie. Iedereen weer succes vandaag!
pi_121711739
Leuk dat er zoveel mensen met Insanity bezig zijn! Ik ben inmiddels bij dag 30, dat is de 2de dag van de Recovery Week.

Wat betreft resultaten: ik denk dat het vooral afhankelijk is van wat je startpunt is. Als je veel overgewicht hebt, zul je ook de nodige kilo's kwijtraken. Ik had weinig overgewicht toen ik begon, een kilo of 2, maar wilde van die randjes over de broekband af en mijn conditie opkrikken. En dat lukt absoluut! Ik heb geen kilo's kwijt, wel centimeters en die rand over de broekband is weg!!! Daarnaast zie ik spierontwikkeling (armen, benen). Dus ik ben echt super tevreden. Ik merk dat ik een stuk fitter ben, dat de workouts steeds makkelijker gaan enz.

Ik heb de shakes niet en volg het dieet ook niet, maar heb mijn voeding wel aangepast. Dus zoveel mogelijk gezond eten, met regelmaat, en zorgen dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Gaat prima.

Oh ja, de mensen die beginnen en spierpijn hebben: die gaat rond dag 4 of 5 weg en komt ook niet terug! Ik had ook vreselijke spierpijn, maar sindsdien niet meer. Maar het schijnt dat het weer gebeurt tijdens de eerste week van de laatste maand, omdat je dan nogal een stap verder maakt, dus je lichaam moet zich opnieuw aanpassen. Niet erg, als je weet dat het overgaat en ergens wel lekker: ik heb met spierpijn ook altijd het gevoel dat ik echt heb gewerkt :-)

Succes allemaal!
pi_121713802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef rjrj het volgende:
Week 2, dag 2: 'pure cardio' = killing! Maar we kunnen weer een dagje wegstrepen!
haha mee eens, hier had ik ook last van begin deze week!
Ik vind die oefeningen bij de cardio recovery dat je in squat en lunge positie moet blijven staan en 16 langzame reps moet doen ook vrij pittig! zeker omdat je in de dagen ervoor je benen al continu gebruikt!!

morgen toe aan de laatste dag van week 2! , weken vliegen voorbij!!
pi_121715354
@moattie

Die squat en lunge positie zijn ook zwaar, maar voor de rest stelt dat hele recovery niks voor. Ik heb gisteren cardio abs erbij gedaan, die is wel behoorlijk zwaar. Vandaag en morgen nog en dan weer een rustdagje. Ik zie ook al wat verschil, ik heb foto's gemaakt op dag 1 en dag 9, en ik zie al zeker een verschil bij mijn buik en mijn heupen. Omvang is duidelijk minder, dus resultaat is er al snel! Nu doorzetten!
pi_121735709
Pffff tweede workout zit erop. Konden jullie in het begin de workout volledig meedoen? Ik moet bij elke oefening nog een extra rust momentje van een paar seconde hebben of ik val neer.. Er zijn maar een paar oefeningen die ik volledig kan doen.
pi_121842117
Coole workout, maar ik sport al 3 keer in de week. Dit wil ik niet opgeven. Is dit te combineren? Of maar 3 Insane workouts per week doen?
Leven is meervoud van lef - loesje
  maandag 21 januari 2013 @ 14:30:30 #61
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121844184
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:42 schreef fallen_angel123 het volgende:
Coole workout, maar ik sport al 3 keer in de week. Dit wil ik niet opgeven. Is dit te combineren? Of maar 3 Insane workouts per week doen?
Ligt er een beetje aan wat je doet? Je kan natuurlijk op de dagen dat je zelf al sport geen Insanity doen, en op de overige dagen gewoon wel volgens schema, waarom niet.
pi_121845307
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:30 schreef Champy het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat je doet? Je kan natuurlijk op de dagen dat je zelf al sport geen Insanity doen, en op de overige dagen gewoon wel volgens schema, waarom niet.
Hardlopen en yoga. Ik loop 2x per week tussen de 8 en 11 km hard en 1x 1,5 uur yoga,maar spreekt me wel aan om voor de zomer nog wat extra work outs te doen om weer helemaal in shape te zijn
Leven is meervoud van lef - loesje
  maandag 21 januari 2013 @ 16:07:01 #63
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121848895
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:53 schreef fallen_angel123 het volgende:

[..]

Hardlopen en yoga. Ik loop 2x per week tussen de 8 en 11 km hard en 1x 1,5 uur yoga,maar spreekt me wel aan om voor de zomer nog wat extra work outs te doen om weer helemaal in shape te zijn
Lijkt mij prima te kunnen hoor, echter ben ik ook geen expert :)
Kijk anders eens op het forum via www.teambeachbody.com, mogelijk vind je daar wel meer informatie!
pi_121860131
Week 3 / Dag 1: Fittest, ging me erg gemakkelijk af heb echter niet de cijfers bijgehouden maar er was wel een groot verschil! Heerlijk, ook mensen die me de afgelopen 2 weken niet gezien hebben zeggen gelijk uit zichzelf dat ik duidelijk ben afgevallen. Dus het loont zeker!
  maandag 21 januari 2013 @ 20:34:33 #65
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_121861225
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:18 schreef rjrj het volgende:
Week 3 / Dag 1: Fittest, ging me erg gemakkelijk af heb echter niet de cijfers bijgehouden maar er was wel een groot verschil! Heerlijk, ook mensen die me de afgelopen 2 weken niet gezien hebben zeggen gelijk uit zichzelf dat ik duidelijk ben afgevallen. Dus het loont zeker!
Tof om te lezen! Goed bezig dus.
Bay of Plenty
pi_121863381
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:07 schreef muiske41 het volgende:
Pffff tweede workout zit erop. Konden jullie in het begin de workout volledig meedoen? Ik moet bij elke oefening nog een extra rust momentje van een paar seconde hebben of ik val neer.. Er zijn maar een paar oefeningen die ik volledig kan doen.
Ik ging al kapot van die fittest vanavond; dus ik schat dat ik het er niet veel beter van af ga brengen... Nu heb ik ook echt een conditie van 0,0.
  maandag 21 januari 2013 @ 22:04:30 #67
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_121865551
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ging al kapot van die fittest vanavond; dus ik schat dat ik het er niet veel beter van af ga brengen... Nu heb ik ook echt een conditie van 0,0.
Komt wel goed. :)
Bay of Plenty
pi_121869009
Hoe zit het eigenlijk met spierherstel als je 6 dagen per week maximaal moet trainen?
Met hardlopen wordt al afgeraden om het elke dag te doen, zo'n zware workout lijkt me helemaal funest?
  maandag 21 januari 2013 @ 23:25:16 #69
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121871591
quote:
5s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:47 schreef wyccie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met spierherstel als je 6 dagen per week maximaal moet trainen?
Met hardlopen wordt al afgeraden om het elke dag te doen, zo'n zware workout lijkt me helemaal funest?
Iedere dag andere spiergroepen trainen.
pi_121874375
Aha.

En na die 60 dagen, hoe onderhoud je het? Stopt het of krijg je dan een onderhoudsschema?
Als je geen Insanity docent bent, houd je het niet de rest van je leven vol om 6 dagen per week 45 minuten te trainen.
pi_121888505
quote:
5s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:47 schreef wyccie het volgende:
De workouts zijn wel afwisselend tussen kracht/cardio en nog herstel trainingen....
1e week is pittig met spierpijn etc daarna vind ik het zelf prima te doen!! goede voeding voor herstel is wel aan te raden.

En als het allemaal niet lekker aanvoelt en het te zwaar is beter een extra rustdag om blessures te voorkomen.
pi_121893178
Week 3/ Dag 2: Plyometric cardio circuit ging me erg goed af, heel veel meer lucht dan de eerste en tweede week. Dit voelt erg goed! Alleen het opdrukken en het daarop volgende ski-abs en in-out abs vind ik zwaar, met name voor mij armen. Maar ik merk zeker dat ik erg vooruit ga. Ik had niet gedacht dat ik zo enthousiast zou zijn over een work-out videoprogramma! LET'S GO!!!! 8-)
pi_121895001
Vorige week niet alles kunnen trainen, ziek gweest. Heb dag 2 en 3 gedaan en nog een keer de cardio circuit. Vandaag dus nog maar eens beginnen met week 1 :)
pi_121935221
Ik heb toch spierpijn... verschrikkelijk zeg! En nou moet ik vanavond weer gewoon, dat lukt toch nooit? :X
pi_121986796
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:47 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb toch spierpijn... verschrikkelijk zeg! En nou moet ik vanavond weer gewoon, dat lukt toch nooit? :X
had ik ook in het begin!! gewoon doorgaan en doorbijten!! warming up kijken of het lukt. daarna even door de spierpijn heen bijten. als het echt niet gaat neem je wat extra rust!! keep trying;)!

s6
pi_121986812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:22 schreef moattie het volgende:

[..]

had ik ook in het begin!! gewoon doorgaan en doorbijten!! warming up kijken of het lukt. daarna even door de spierpijn heen bijten. als het echt niet gaat neem je wat extra rust!! keep trying;)!

s6
gaat naar een week over! ( alleen de 1e week last gehad van spierpijn! )
pi_121986925
Ik kwam tot ergens halverwege en viel toen om. Ik kan daar echt niet tegen; ik ben normaal best een doorzetter...

Nahjah vanavond proberen we het gewooooooon weer!
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:35:35 #78
294141 tarantism
hups in die kont
pi_121987352
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:36 schreef oLexie het volgende:

[..]

Klopt, echter heb ik er voor gekozen om deze te gaan doen.
gedoemd om te falen dit natuurlijk. Er bestaan geen sluiproutes in het verkrijgen van een gezond lichaam. Goede voeding(voor de vrouwen, lees: genoeg voeding), hard trainen, en genoeg slaap is de enige methode. Het enige waar die zogenoemde revolutionaire nieuwe programma's efficiënt in zijn is onwetende, ietwat wanhopige mensen het geld uit de broek te kloppen.

En eenieder die zich geen vragen stelt over de echtheid van voor/na foto's ter promotie van een commercieel product op internet is volslagen ongeschikt voor de 21ste eeuw.
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:07:09 #79
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_121991757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:35 schreef tarantism het volgende:

[..]

gedoemd om te falen dit natuurlijk. Er bestaan geen sluiproutes in het verkrijgen van een gezond lichaam. Goede voeding(voor de vrouwen, lees: genoeg voeding), hard trainen, en genoeg slaap is de enige methode. Het enige waar die zogenoemde revolutionaire nieuwe programma's efficiënt in zijn is onwetende, ietwat wanhopige mensen het geld uit de broek te kloppen.

En eenieder die zich geen vragen stelt over de echtheid van voor/na foto's ter promotie van een commercieel product op internet is volslagen ongeschikt voor de 21ste eeuw.
Voor en na foto's doen me ook vrij weinig, je krijgt conditie van deze workout en je lichaam wordt strakker. Helaas mag ik 'm niet doen maar als je het topic even doorbladert lees je dat mensen er wel profijt van hebben. Je zal niet ripped worden maar strakker wel.
Bay of Plenty
pi_122023068
Ik moet dit even kwijt. Vanochtend mijn buik opgemeten.... van 100 naar 92 cm. OMFG!!! ^O^ ^O^ ^O^
Daarbij weeg ik nog steeds 90 kilo. Dus ben vet kwijt en spiermassa gevonden!
(Nogmaals, ik pak er ook voedingssupplementen bij)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:35 schreef tarantism het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Je moet er hard voor werken. Maar Insanity pretendeert zeker niet makkelijk te zijn. Het heet niet voor niets 'Insanity'...
pi_122023120
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:02 schreef Champy het volgende:

Het vervolg daarop is killing. My god.
pi_122031421
na 1,5 week hard zwoegen is mijn buikomtrek van 84 naar 80 gegaan.. Nice!! De workouts zijn super zwaar maar wel leuk en lekker afwisselend. Ik ga zeker nog even door!
pi_122041759
Hi,

Ik ben nieuw hier en mijn vriend en ik gaan ook beginnen aan de insanity workout.

Onze conditie is nul komma nul waard dus we zijn heel benieuwd hoe dit zal vorderen.
Straks gaan we de fittest afleggen, heb hem al bekeken en ohjee!

Heb hier al gelezen dat je rekening moet houden met je voeding en extra eiwitten enz moet eten enz.
Is er iemand die ons kan zeggen wat we zeker moeten doen?

Bij mijn vriend is het puur voor conditie en ook om wat meer spieren te krijgen.
Bij mij is het om af te vallen, strakker te worden en conditie op te bouwen. Ik mag in principe zo'n 15 à 20 kg zeker afvallen. Nu ik weet dat je hierdoor spieren gaat krijgen en dat het gewicht waarschijnlijk niet zo erg zullen minderen, maar het is al veel waard als de cm's verdwijnen uiteraard.

Alle tips zijn welkom!
pi_122116138
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:24 schreef Loxy het volgende:
Hi,

Ik ben nieuw hier en mijn vriend en ik gaan ook beginnen aan de insanity workout.

Onze conditie is nul komma nul waard dus we zijn heel benieuwd hoe dit zal vorderen.
Straks gaan we de fittest afleggen, heb hem al bekeken en ohjee!

Heb hier al gelezen dat je rekening moet houden met je voeding en extra eiwitten enz moet eten enz.
Is er iemand die ons kan zeggen wat we zeker moeten doen?

Bij mijn vriend is het puur voor conditie en ook om wat meer spieren te krijgen.
Bij mij is het om af te vallen, strakker te worden en conditie op te bouwen. Ik mag in principe zo'n 15 à 20 kg zeker afvallen. Nu ik weet dat je hierdoor spieren gaat krijgen en dat het gewicht waarschijnlijk niet zo erg zullen minderen, maar het is al veel waard als de cm's verdwijnen uiteraard.

Alle tips zijn welkom!
Een goede verhouding van eiwitten (vlees, dierproducten zoals ei, melk of magere kwark), koolhydraten en vezels (groente/fruit, muesli, volkoren brood enz) en vetten (uit vis, olie enz) zijn wel belangrijk ja. Wel goed op de verhoudingen letten. In het bodybuilder topic staat heel veel beschreven over gezonde voeding bij sport. Daar zou ik even het een en ander opzoeken.

2 uur voor het sporten muesli/brinta met kwark en fruit doet wonderen :P

Over je gewicht: als je dit goed volhoudt zul je echtwel afvallen hoor. De opbouw van spiermassa gaat met dit soort programma's veel minder snel dan het afbouwen van vet.

Succes ermee en train ze! :)
pi_122188310
Week 4/ Dag 1: Vorige week is het een beetje mis gegaan met mijn schema en heb ik een paar dagen niet kunnen trainen. Deze week dus weer volle bak er tegenaan! Vandaag stond pure cardio + cardio abs op het programma en dit ging echt hartstikke goed! Pure cardio slechts twee korte pauzes om snel even wat te drinken! Heerlijk :)!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:47:21 #86
395176 Ilfenomeno
More than a player
pi_122207829
Ik ben net begonnen met de workout. Ben net voor de 3e dag bezig geweest. Ik merk dat ik enorm veel spierpijn krijg na een les. De laatste 10minuten van een les houd ik echt niet vol. Mijn spieren beginnen te trillen en willen gewoon niet meer.
Moet ik gewoon doorgaan met de lessen en de laatste 10minuten laten schieten? De rek en strek oefeningen doe ik op het laatst nog wel.
Is het niet belangrijk om spierpijn rust te geven aangezien dit kleine scheurtjes in een spier zijn?

succes met trainen!
pi_122211335
Hallo Insanity sporters,

Ik ben inmiddels aan mijn 4e week Insanity begonnen. Wat een pittige workout:) Ik merk zeker een vooruitgang wat mijn conditie betreft; bovendien 'voel' ik mij ook iets slanker. Wat ik niet begrijp is dat het getal op de weegschaal niet naar beneden gaat terwijl ik geen training heb overgeslagen en het zelfs in mijn 1e week heb gecombineerd met mijn trainingen in de sportschool: 2x 1 uur krachttraining en 1 uur bodystep. D.w.z. dat ik onafgebroken 15 trainingen heb gedaan en maar 1.5 kg ben afgevallen! Bizar toch? Ik eet gezond, heb in deze 2 weken 1x uitgegeten en verder niet 'gezondigd'. Ik ben nu alweer 2 weken geen gram afgevallen, en dat is zo frustrerend. Ik heb overgewicht...ik weeg 75.5 kg bij een lengte van 1.58m en dat is far too much. Nu blijf ik gemotiveerd om hiermee door te gaan maar begrijpen doe ik het alleszins. Zo vraag ik mij af hoe belangrijk hard en veel sporten eigenlijk is als het zo weinig invloed heeft op het gewicht? Het sporten in de sportschool zal ik tijdens de Insanity workouts niet meer doen want dat is dubbel zo insane. Wel zonde van het abonnement...Ik heb mij voorgenomen om deze 4 weken af te ronden, mij dan op te meten en dan afhankelijk hiervan wel/niet door te gaan. Ik geef mij helemaal; ben verloskundige van beroep...zelfs na nachten hard werken stap ik toch over die vermoeidheid heen en toch maar weer trainen al ben ik lichamelijk en geestelijk zo moe en dan dit resultaat. Het is waar dat spieren meer wegen dan vet maar dit is geen verschil van kilo's, hoor. Hmmm ik heb een poosje met een personal trainer getraind; 2x in de week 30 minuten krachttraining en zelf 2 in de week 1 uur cardio training en de resultaten waren verbluffend! Nu train ik veel zwaarder maar het resultaat is bij lange na niet zo groot. Ik blijf geloven in Insanity, de laatste 4 weken zullen tot het resultaat leiden heb ik begrepen, ik hoop dat ik na deze week nog steeds gemotiveerd ben.
pi_122213539
Motivatie haal je uit hoe je je voelt, niet uit een getal op de schaal imho. En plateau's haal je op alle vlakken. Sociaal, op je werk, je studie en dus ook met sporten. Gewoon doorgaan, harder dan daarvoor!
Volg mijn blog! http://my-365.com/
pi_122217063
@CF2907 Ik merk wel verschil, inderdaad niet zozeer op de weegschaal maar dat is niet zo gek in mijn geval. Ik ben een man van 1.81 en weeg 78 kg. Wel merk ik dat ik echt vet begin te verbranden, ik word zogezegd strakker. Mijn gewicht was 80 kilo en die 2 kilo zal voornamelijk komen omdat ik minder vet eet en probeer te letten op alcoholconsumptie! Ik ga gewoon lekker door, vooral omdat ik merk dat de oefeningen me steeds makkelijker afgaan en dus mijn conditie wel degelijk toeneemt. Succes !!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:59:28 #90
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122234639
Aah insane lotgenoten, fijn! ;)

Ik heb zojuist de (eerste) Insanity Fit-test afgerond en vermoed dat ik lotgenoten nodig heb om ten alle tijden gemotiveerd te blijven.. Ik ben KA-POT maar trots dat ik 'em heb afgerond, en zie uit naar de volgende training. Ik zie wel hoever ik kom per workout, als mijn lichaam die laatste paar minuten echt gaat blokkeren is het gewoon jammer en volgende keer beter.. ~O>

(en ook gelijk sinds lange tijd weer mijn eerste post hier; hola :W )
pi_122253568
@ CF2907:

1: Stop met kijken op je weegschaal! Er wordt bij Insanity niet voor niets gezegd dat je naar je omtrek moet kijken, niet naar de weegschaal. Je zegt zelf dat je je slanker voelt, wat volgens mij betekend dat je zelf al het verschil in de spiegel ziet. Als je resultaat in de spiegel ziet, wat maakt je gewicht dan nog uit?

2: Kijkend naar je trainingsschema doe je veel krachttraining + Insanity. Bij beide bouw je best wel wat spieren op, zeker als je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Volgens mij is 1,5 kilo in twee weken juist hartstikke goed! Zeker gezien je lengte.

3: Het verschil in gewicht tussen spieren en vet is aanzienlijk. Richt je op vetafname, niet gewichtsafname!!!
pi_122253652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:14 schreef Vetineri het volgende:
@ CF2907:

1: Stop met kijken op je weegschaal! Er wordt bij Insanity niet voor niets gezegd dat je naar je omtrek moet kijken, niet naar de weegschaal. Je zegt zelf dat je je slanker voelt, wat volgens mij betekend dat je zelf al het verschil in de spiegel ziet. Als je resultaat in de spiegel ziet, wat maakt je gewicht dan nog uit?

2: Kijkend naar je trainingsschema doe je veel krachttraining + Insanity. Bij beide bouw je best wel wat spieren op, zeker als je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Volgens mij is 1,5 kilo in twee weken juist hartstikke goed! Zeker gezien je lengte.

3: Het verschil in gewicht tussen spieren en vet is aanzienlijk. Richt je op vetafname, niet gewichtsafname!!!
Ow ja, en geef niet op! Als ik je verhaal zie ben je hartstikke goed bezig joh ;)

Vergeet ik je bijna nog aan te moedigen! *O* *O* *O* *O*
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:38:58 #93
395287 Grampa
pluk de dag...
pi_122254429
Tja, ik moet bekennen dat ik er ook enthousiast van raak, van de reacties.
Ik wil 's morgens vroeg het programma gaan doorlopen, dus eigenlijk heb ik een rare vraag;
maakt het veel lawaai als je de oefeningen doet? Ik zie dat je ook regelmatig moet springen, kan me zo voorstellen dat dan mijn glazen aardig aan het rammelen slaan...
pi_122255299
quote:
15s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:38 schreef Grampa het volgende:
Ik wil 's morgens vroeg het programma gaan doorlopen, dus eigenlijk heb ik een rare vraag;
maakt het veel lawaai als je de oefeningen doet? Ik zie dat je ook regelmatig moet springen, kan me zo voorstellen dat dan mijn glazen aardig aan het rammelen slaan...
Mijn boyfriend wil in ieder geval niet dat ik het boven doe als hij beneden zit. Hij is dan bang dat ik door het plafond kom vallen :P.

Goed, nu hebben wij ook een oud huis met houten vloeren, dus alles dreunt ook lekker door, dat dan weer wel.. Opzich vind ik het verder wel meevallen hoor.
pi_122256781
quote:
15s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:38 schreef Grampa het volgende:
Als je dit van tevoren wilt testen raad ik je aan om gewoon eens op de plaats knie-hoog te joggen op de plek waar je van plan bent het te gaan doen. Over het algemeen is dit het niveau van 'herrie' wat je genereerd. Vraag dan even aan je medehuisgenoten of dat als storend ervaren wordt. :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:49:03 #96
395299 Jaycee29
Opgeven is geen optie!
pi_122257381
Hallo

Ik wil ook gaan beginnen met de insanity workout. Ik heb eerst de P.I.N.K. Method gedaan en ben 20kg af gevallen maar is toch niet helemaal voor mij. Constant dezelfde workouts en niet effectief genoeg.

Bij PINK moest je een eiwit shake ná het sporten nemen en dan binnen 30 minuten na iedere training.
Hoe zit dat bij Insanity??

Ik hoop dat we hier onze ervaringen kunnen delen en elkaar kunnen blijven motiveren
pi_122266129
Hoe zat dat met je normale voeding dan als je elke keer een whey shake moest drinken? Je moest ook extra kwark e.d. eten?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122291419
Hoi hoi,

Dank je wel voor de motiverende reacties! Echt super fijn! @Vetineri ik heb alleen in de 1e week krachttraining erbij gedaan hoor, maar dat hield dus in 2-3 x per week 2x op een dag trainen en dat is wel veel hoor. Dus nu alleen maar Shaun:)

Ik ga door! En ook aan jullie veel su6!!!
pi_122291457
Verkeerde smiley aangevinkd hihihi...deze is veel leuker
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:46:17 #100
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122301248
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:49 schreef Jaycee29 het volgende:
Hallo

Ik wil ook gaan beginnen met de insanity workout. Ik heb eerst de P.I.N.K. Method gedaan en ben 20kg af gevallen maar is toch niet helemaal voor mij. Constant dezelfde workouts en niet effectief genoeg.

Bij PINK moest je een eiwit shake ná het sporten nemen en dan binnen 30 minuten na iedere training.
Hoe zit dat bij Insanity??

Ik hoop dat we hier onze ervaringen kunnen delen en elkaar kunnen blijven motiveren
Er wordt enorm gepromoot met Shakeology, shakes die je met het bijgeleverde voedingsplan kunt nemen. Maar ik lees op de Facebook-page van Insanity genoeg berichten over gewoon 'clean, verstandig eten. Als je Insanity volgt en op je porties, regelmaat en de voedingswaarde van je voedsel let, komt het net zo goed. Dat doe ik ook. ;)

Mijn enige toevoeging is 's ochtends en direct na de Insanity-workout een whey-shake van zo'n 25 gr poeder per shake. Is bewezen effectief als je vet kwijt wilt raken en spieren op wilt bouwen.

Ondertussen heb ik mijn 3e dag gehad; de 'ik ben psychisch gestoord dat ik dit doe'-gedachte kwam heeeeeel vaak voorbij maar ik heb doorgezet en ben nu heul trots dat ik 'em heb volbracht. Keep moving. *O*
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:50:02 #101
395425 dvdscheer
insanity training
pi_122314776
Hallo allemaal,
Sinds 2 weken ook bezich met Insanity. Ik dacht dat ik na al dat sporten ( hardlopen en fitness) het wel aan kon. Maar was even vergeten dat ik al een paar maanden niks had gedaan en een beetje zwaarder was geworden. Ik ben een vrouw van bijna 47 en een kilootje of 10 te zwaar. Ben begonnen met de fit test, eigenlijk ging die niet zo slecht, was wel kapot die avond. deze training heb ik één week om de dag gedaan, om me lichaam eerst te laten wennen. Nu ben ik bezich in week twee, heb vandaag echt een dip dag, krijg het ene been niet voor de andere. na 10 minuten ben ik maar met opdrukken en buikspieren begonnen, kon het niet opbrengen om te staan springen. Vrijdag gewoon weer verder.
sinds 2 weken officieel bezich met Insanity training.
pi_122344817
Hallo allemaal,

Gister fittest gedaan. Net Dag 1 Pylometric Cardiocircuit gedaan. Heb alleen de DVD's geen extra informatie of voedingsadviezen.

Zijn er richtlijnen van Shaun T zelf? Of heeft iemand tips om genoeg eiwitten oid binnen te krijgen?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:38:07 #103
395425 dvdscheer
insanity training
pi_122364847
Hallo Kriel030,
Als je iets van eiwitten wil, kan je bij de winkels van de Tuinen kijken, deze hebben genoeg producten om uit te kiezen. Zelf gebruiken wij Whey protien grote rode bussen. ze hebben er diverse smaken van. Maar laat je eerst goed informeren voor dat je een aankoop doet. Niet iedereen kan er tegen.
Veel sport plezier.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:51:34 #104
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_122397819
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:38 schreef dvdscheer het volgende:
Hallo Kriel030,
Als je iets van eiwitten wil, kan je bij de winkels van de Tuinen kijken, deze hebben genoeg producten om uit te kiezen. Zelf gebruiken wij Whey protien grote rode bussen. ze hebben er diverse smaken van. Maar laat je eerst goed informeren voor dat je een aankoop doet. Niet iedereen kan er tegen.
Veel sport plezier.
Die zooi van de tuinen is duur en slecht. Whey kun je beter bij body en fitshop of powersupplements halen.

En beter ga je aan de crossfit ipv insanity groetjes.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_122401921
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:51 schreef Drinky het volgende:

[..]

Die zooi van de tuinen is duur en slecht. Whey kun je beter bij body en fitshop of powersupplements halen.

En beter ga je aan de crossfit ipv insanity groetjes.
Kun je dat laatste nog nader verklaren? Crossfit is ook heel interessant namelijk.
  zondag 3 februari 2013 @ 01:03:37 #106
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_122403806
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:13 schreef HansWurst het volgende:

[..]

Kun je dat laatste nog nader verklaren? Crossfit is ook heel interessant namelijk.
Insanity is een beetje als de cooling down die wij bij het boksen deden. Je doet het op eigen lichaamsgewicht en het is voor de uithouding. Je moet het gewoon zien als cardio en het is mischien leuk om je bf een beetje lager te krijgen, maar je gaat er geen spiergroei van zien. Crossfit is een beetje van beide (bodybuilding en uithouding).

Daarnaast moet je voeding overigens ook in orde zijn wil je echte gains maken.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_122411357
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 01:03 schreef Drinky het volgende:

[..]

Insanity is een beetje als de cooling down die wij bij het boksen deden. Je doet het op eigen lichaamsgewicht en het is voor de uithouding. Je moet het gewoon zien als cardio en het is mischien leuk om je bf een beetje lager te krijgen, maar je gaat er geen spiergroei van zien. Crossfit is een beetje van beide (bodybuilding en uithouding).

Daarnaast moet je voeding overigens ook in orde zijn wil je echte gains maken.
Ben het met je eens. Dit soort bodyweight HIIT trainingsmethodes zijn extreem goed om caridovasculaire conditie te trainen. Maar een beest met mega spierballen zul je hier nooit van worden. Het is maar net wat je wilt bereiken. Voor een zeer goede conditie en een slank atletisch lichaam is deze methode echter uitermate goed geschikt. Dus waarom op crossfit overstappen als dit voor iedereen in dit topic werkt? Voor crossfit heb je immers ook weer gewichten, apparatuur of een sportschool abonnement nodig. Insanity kun je gewoon thuis doen.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:19:30 #109
395425 dvdscheer
insanity training
pi_122475124
van avond mijn fittest gedaan, naar twee weken trainen. Ook al heb ik sommige dagen niet kunnen trainen, heb ik toch goede vorderingen gemaakt. Dat geeft je toch weer een kick om verder te gaan.
Op naar de volgende twee weken.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:16:33 #110
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_122506950
Ik ben zelf personal trainer, en deze shit werkt erg goed! Lees veel mensen hier die naar gewicht kijken, is het domste wat je kan doen, je zal niet heel veel afvallen spier is zwaarder dan vet dus kijk naar je vetpercentage en niet naar het gewicht! Als jullie vragen hebben over evt supplementen stuur me een pm of vraag het hier, over het algemeen zou ik aanraden om een eiwitrijk dieet met 1 of 2 koolhydraat momentjes per dag pakken, niet te weinig eten is ook heel belangrijk, plus 2-3 liter water per dag, vermijd suikers alsof het de pest is, je hebt ze echt niet nodig... Ben zelf 2m11 en127 kg en ga morgen beginnen...
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_122511652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik ben zelf personal trainer, en deze shit werkt erg goed! Lees veel mensen hier die naar gewicht kijken, is het domste wat je kan doen, je zal niet heel veel afvallen spier is zwaarder dan vet dus kijk naar je vetpercentage en niet naar het gewicht! Als jullie vragen hebben over evt supplementen stuur me een pm of vraag het hier, over het algemeen zou ik aanraden om een eiwitrijk dieet met 1 of 2 koolhydraat momentjes per dag pakken, niet te weinig eten is ook heel belangrijk, plus 2-3 liter water per dag, vermijd suikers alsof het de pest is, je hebt ze echt niet nodig... Ben zelf 2m11 en127 kg en ga morgen beginnen...
Alleen over supplementen?

[ Bericht 3% gewijzigd door drumstickNL op 05-02-2013 16:12:42 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122512816
quote:
Vandaag Iso-whey 2lbs (908gr) besteld. Krijg het morgen/overmorgen binnen, ga het als aanvulling op mijn normale voeding nemen.

Ik ben m, 24jr, 1.90m en 81 kg. En train nu met HF tussen 150 en 180. Maar in de 30 sec rust komt mn HF niet lager dan 140.

Ben benieuwd wat de jullie voor HF hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriel030 op 05-02-2013 17:04:52 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:45:47 #113
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122516258
Baaammm, eerste week is erdoor, errrg fijn. Was m'n eerst doel namelijk. *O*

Begin al zowaar spierballen te zien. :7

Overigens neem ik ook tweemaal daags een whey-shake als aanvulling op mijn (uiteraard gezonde) voedingspatroon. Proteine-poeder van www.bodyenfit.nl is relatief goedkoop, snel en gratis verzonden. Raad ik zeker aan.
pi_122517212
quote:
:')
pi_122517244
Verder dubieus veel newbie accounts met alleen een post in dit topic, tellsell webcare team?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:17:42 #116
294141 tarantism
hups in die kont
pi_122517366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:50 schreef dvdscheer het volgende:
k ben een vrouw van bijna 47 en een kilootje of 10 te zwaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122517720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:45 schreef Perspective het volgende:
Baaammm, eerste week is erdoor, errrg fijn. Was m'n eerst doel namelijk. *O*

Begin al zowaar spierballen te zien. :7

Overigens neem ik ook tweemaal daags een whey-shake als aanvulling op mijn (uiteraard gezonde) voedingspatroon. Proteine-poeder van www.bodyenfit.nl is relatief goedkoop, snel en gratis verzonden. Raad ik zeker aan.
Maak je hier nou gewoon reclame. :D
pi_122530932
@Mieke: thanks! Goede info.

@personal trainer: m.i. is het niet dom om naar gewichtsverlies te kijken zeker niet als er sprake is van een te hoog BMI. Het is toch vrij logisch dat als er sprake is van overgewicht het gewicht sowieso omlaag zou moeten gaan indien men een gezond voedingspatroon heeft en sport. Bovendien is het programma van Shaun niet zomaar iets, het is keihard werken. Dus blijft het wel vreemd dat dit geen invloed heeft op het gewicht. Je zou immers per workout +-1000 kcal verbranden!?! Wat ik overigens niet geloof hoor, want dit hangt van zoveel factoren af...maar dat je er veel mee verbrand dat is een feit. Ik blijf erbij dat ik het niet begrijp:) Misschien komt het doordat we ons lijf steeds maar in de stress mode brengen door de cardio/interval trainingen...zie Jesse van der Velde (hij is tegen cardio trainingen want daar zou je niet vanaf vallen en er zelfs van aankomen) en zie @mieke info beachbody/newsletter. Oh ja spieren wegen niet zwaarder dan vet: 1kg spieren weegt evenveel als 1 kg vet; het gaat om het volume dat spieren innemen. In ieder geval bedankt voor je reactie.
pi_122531050
Maar ik blijf doorgaan hoor. Heb de eerste 4 weken afgerond, ben nu bezig met core cardio and balance en over 5 dagen op naar de laatste 4 weken. Ben heel benieuwd wat ik daarmee zal bereiken!
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:45:24 #120
177114 Demon_Hunter
pi_122544011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:07 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Alleen over supplementen?
Nee hoor kan ook over schema`s gaan alleen de meeste hier volgen natuurlijk de insanity workout.
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:46:19 #121
177114 Demon_Hunter
pi_122544038
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat? Geloof je me niet? wat jij wil baas.
pi_122550869
Ik begin maar weer opnieuw, na week 1 kreeg ik een forse blaasontsteking en was al dat op en neer gespring een ramp. Ik lig nu al anderhalve week stil. Nog maar ff bijkomen en maandag weer van start!
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:18:41 #123
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_122551011
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Geraffineerde suikers zijn dikmaker numero uno. Die heb je absoluut niet nodig. Beter ga je hoog in de vetten en eiwitten zitten, en vul je de rest op met complexe koolhydraten.

Ga maar gauw weg met je :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_122554771
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Geraffineerde suikers zijn dikmaker numero uno. Die heb je absoluut niet nodig. Beter ga je hoog in de vetten en eiwitten zitten, en vul je de rest op met complexe koolhydraten.

Ga maar gauw weg met je :').
Kun je even aanwijzen waar hij het over geraffineerde suiker heeft? Schrijft hij nou suiker, dan kan ik me er nog wel in vinden, maar hij heeft het notabene over suikers, Zoals het er nu staat is het alsof bijv. fruit evil en onnodig is

Als iemand een autoriteitsargument aandraagt ("Ik ben personal trainer") moet hij imho geen halve waarheden gaan verkondigen.

Laat niet onverlet dat ik het er wel (deels ;) ) mee eens ben. Al die toegevoegde suiker, snoepjes frisdranken etc. etc zoveel mogelijk skippen uit je eetpatroon.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:04:43 #125
157922 fathank
pi_122555056
Ah we gaan mierenneuken :P.

Nee als iemand het over suiker(s) heeft ga ik eigenlijk standaard uit van geraffineerde rotzooi. En daar ga ik in het geval van Demon-Hunter ook wel vanuit dat ie dat bedoelde.
pi_122555162
quote:
12s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:04 schreef fathank het volgende:
Ah we gaan mierenneuken :P.

Nee als iemand het over suiker(s) heeft ga ik eigenlijk standaard uit van geraffineerde rotzooi. En daar ga ik in het geval van Demon-Hunter ook wel vanuit dat ie dat bedoelde.
Normaal ben ik ook niet zo van het mierenneuken maar als iemand personal trainer is en zegt dat mensen hem om advies kunnen vragen dan vind ik idd duidelijkheid wel belangrijk :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:07:42 #127
157922 fathank
pi_122555192
Ach, de meeste mensen weten niet eens dat er natuurlijke suikers in fruit zitten :').
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:08:44 #128
177114 Demon_Hunter
pi_122629899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Normaal ben ik ook niet zo van het mierenneuken maar als iemand personal trainer is en zegt dat mensen hem om advies kunnen vragen dan vind ik idd duidelijkheid wel belangrijk :)
Ok, daar heb je zeker een punt ging er eigenlijk stiekem wel een beetje vanuit dat mensen het verschil kennen tussen de verschillende soorten suikers ;) ben begonnen! leuke workouts, die kerel brengt het ook wel leuk, wel chill dat de workouts niet al te lang duren zelf train ik in de gym eigenlijk ook nooit echt langer dan 40-50 min, dus dit past in dat opzicht goed bij mn schema, gaan jullie naast insanity ook nog gewoon naar de gym?
pi_122633200
Beste mensen,

ik ben ook bezig met Insanity. Ben nu ruim 2 wkn bezig, gaat goed, hoewel de discpline wel lastig op te brengen is! Ben op dit moment al ruim 5 cm van mijn buiktaille kwijt, dat is ook mijn streven: minder buikvet. Qua lengte/gewicht 75 kg/ 1.83 zit ik redelijk oke.

Maar ik heb een vraag, ik zie in het schema staan dat ik binnenkort dubbele video's moet doen in 1 sessie. Moet ik deze video's beide volledig doen, of alleen de basisoefeningen uit beide videos en daarbij de warming up uit de eerste video en de cooling down van de 2e?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:17:15 #130
294141 tarantism
hups in die kont
pi_122633604
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:02 schreef Bolimar het volgende:
Ben nu ruim 2 wkn bezig,
quote:
al ruim 5 cm van mijn buiktaille kwijt,
da's alleen waterverlies bolle
pi_122634039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:17 schreef tarantism het volgende:

[..]

[..]

da's alleen waterverlies bolle
Haha dat geloof ik, ik geloof namelijk niet in wonderen. Heb je toevallig ook een antwoord op de vraag die ik stel?

Enne, zo bol ben ik ook weer niet hoor ;)
pi_122706449
Beste allemaal,

Ik heb zelf week 1 achter de rug en heb goede verwachtingen van het resultaat. Afwachten maar. Ik wil er zelf in ieder geval zoveel mogelijk aan doen om een optimaal resultaat te halen. Dus ik heb een recovery shake gekocht (Proteine Plus 92%) van Powerbar. Ook zou ik graag mn voeding aanpassen. Heeft iemand tips? Het hoeft niet het perfecte dieet te zijn, want dat zal ik moeilijk kunnen volgen i.v.m. gezinssituatie. Ik heb geen tijd om voor mijzelf een andere maaltijd te maken dan voor de rest.

Zelf dacht ik in ieder geval aan:
- Ontbijten met kwark. Evt ook met muesli
- Tussen ontbijt en lunch 1 a 2 stuks fruit
- Lunch: 4 broodjes (bruin volkoren) met eiwitrijk beleg (ei, kip, rosbief)
- Tussen lunch en avond eten 1 a 2 stuks fruit
- Avondeten: Groente (geen aardappelen) met kip of vis.
- 's avonds heb ik de shake (300 ml)

En verder is het - als ik het goed heb begrepen - belangrijk om veel water te drinken en de hoeveelheden koffie te beperken.

Is bovenstaande een goede optie en/of hebben jullie goede tips?

Alvast dank!

[ Bericht 80% gewijzigd door RB1982 op 10-02-2013 12:12:16 (Te vroeg gepubliceerd.) ]
pi_122809073
Ik heb 0 conditie en wil hier komende week mee aan de slag gaan. Kan iemand met een zelfde matig conditie wellicht hun schema hier plaatsen? Ik heb de 5 dvd's gedownload, dus dat heb ik alvast.

Maar nu zoek ik dus een goed schema voor 0 conditie mensen :)
pi_122820598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef CF2907 het volgende:
...Oh ja spieren wegen niet zwaarder dan vet: 1kg spieren weegt evenveel als 1 kg vet; het gaat om het volume dat spieren innemen...
Juist ja, net zoals een kilo veren net zoveel weegt als een kilo lood :') . Alleen is de zak met veren en stuk groter dan het zakje voor het lood.

Het soortelijk gewicht van vet is lager dan dat van spieren. Dat betekent dus wel dat spieren zwaarder zijn dan vet.

Het punt dat hiermee gemaakt wordt blijft onveranderd: Let niet op je gewicht maar op je omvang. Who cares hoeveel kg je weegschaal aangeeft???
pi_122820849
quote:

Maar ik heb een vraag, ik zie in het schema staan dat ik binnenkort dubbele video's moet doen in 1 sessie. Moet ik deze video's beide volledig doen, of alleen de basisoefeningen uit beide videos en daarbij de warming up uit de eerste video en de cooling down van de 2e?
Ik neem aan dat je het over "pure Cardio" & "Cardio Abs" hebt. volgens mij zou je ze idealiter beiden volledig doen, dus met stretches tussenin. Maar ik deed het zelf ook zonder de cooling down van de eerste video. Vond dat zelf ook een beetje krom en ik heb er verder geen last van gehad.
pi_122821381
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:42 schreef Vetineri het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over "pure Cardio" & "Cardio Abs" hebt. volgens mij zou je ze idealiter beiden volledig doen, dus met stretches tussenin. Maar ik deed het zelf ook zonder de cooling down van de eerste video. Vond dat zelf ook een beetje krom en ik heb er verder geen last van gehad.
Thanks voor je antwoord ^O^
Ik bedoelde inderdaad die video's ja!
Ik ben het volledig met je eens. Die cooling down vind ik op zich niet het probleem, maar nog een keer zo'n warming up terwijl ik nog warm ben, dat is een beetje krom.
pi_122920803
quote:
7s.gif Op zondag 10 februari 2013 11:57 schreef RB1982 het volgende:
Beste allemaal,

Ik heb zelf week 1 achter de rug en heb goede verwachtingen van het resultaat. Afwachten maar. Ik wil er zelf in ieder geval zoveel mogelijk aan doen om een optimaal resultaat te halen. Dus ik heb een recovery shake gekocht (Proteine Plus 92%) van Powerbar. Ook zou ik graag mn voeding aanpassen. Heeft iemand tips? Het hoeft niet het perfecte dieet te zijn, want dat zal ik moeilijk kunnen volgen i.v.m. gezinssituatie. Ik heb geen tijd om voor mijzelf een andere maaltijd te maken dan voor de rest.

Zelf dacht ik in ieder geval aan:
- Ontbijten met kwark. Evt ook met muesli
- Tussen ontbijt en lunch 1 a 2 stuks fruit
- Lunch: 4 broodjes (bruin volkoren) met eiwitrijk beleg (ei, kip, rosbief)
- Tussen lunch en avond eten 1 a 2 stuks fruit
- Avondeten: Groente (geen aardappelen) met kip of vis.
- 's avonds heb ik de shake (300 ml)

En verder is het - als ik het goed heb begrepen - belangrijk om veel water te drinken en de hoeveelheden koffie te beperken.

Is bovenstaande een goede optie en/of hebben jullie goede tips?

Alvast dank!
Ik zou de kwark vervangen door magere yoghurt (dat is minder vet), tussen ontbijt en lunch een tussendoortje lunch zo houden tussen lunch en diner een tussendoortje (niet vlak voor natuurlijk ivm. steken in de zij tijdens trainen) voor je training een tussendoortje en die shake dan 's avonds.

Tussendoortjes:
- fruit
- cracker met kaas, vet arm vleeswaren of pindakaas
- bouillon (GEEN cup up soup da's troep)
- gekookt ei
- mi soep (Good noodles)
- stukje kaas
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:44:14 #138
157922 fathank
pi_122923313
Hoeveel vet zit er in magere kwark? En sinds wanneer is vet slecht? En je raadt vet af, maar vervolgens raad jr wel een stuk kaas aan. Erg consequent ben je niet.

Maw, je kletst maar wat.
pi_122923478
ja klopt ik klets maar wat maar t werkt bij mij goed :s)
pi_122924193
Dit is zo'n beetje het enige wat ik aan sport een beetje veilig kan doen als ik op mn werk ben. Collega (Amerikaan) kwam er 2 jaar geleden mee, sindsdien met meer en minder (vorig jaar achillespees afgescheurd met potje zaalvoetbal tijdens vakantie) intensiteit gedaan. Leuk!
pi_123403085
Ik overweeg ook om over twee weken aan Insanity te beginnen, leuk om jullie ervaringen te lezen.

Op dit moment ben ik voornamelijk een duursporter, loop ongeveer 40 a 50 km per week. Ook bezoek ik gemiddeld twee keer per week de sportschool. Na de City Pier City loop van 10 maart wil ik mijn lichaam een periode rust geven qua duursport om overbelasting te voorkomen voordat ik vanaf juli training hervat voor de marathon van Amsterdam.

Een aantal vragen:
- Hoe is de verhouding tussen cardio en kracht elementen?
- Hoe is de belasting op knieën en voetgewrichten?
- Heeft het nog zin om naast Insanity de sportschool te bezoeken?
- Heeft het nog zin om naast Insanity cardio te doen (spinning / korte duurloop)

Ik hoor graag van jullie en zal dit topic blijven volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hou-m-Nat op 27-02-2013 11:40:02 ]
pi_123778450
Hey,

Ik wil beginnen met de insane serie van SHaun T, maar ik vroeg me af of het ook werkt als je het niet 6 dagen in de week doet, ik heb daar namelijk de tijd niet voor.. Ik wil het 3/4 dagen in de week doen.

Ik hoor het graag
pi_123785670
Ik doe zelf 3x per week aan insanity naast het hardlopen. Mij bevalt het prima. De kracht in mijn armen en core zijn duidelijk toegenomen en heb ook het idee dat mijn totale fitnesslevel omhoog is gegaan. Je zal geen enorme armspieren krijgen van dit programma maar het geeft wel degelijk een lekkere boost voor je fitheid.
pi_123787276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:48 schreef sjerk35 het volgende:
Hey,

Ik wil beginnen met de insane serie van SHaun T, maar ik vroeg me af of het ook werkt als je het niet 6 dagen in de week doet, ik heb daar namelijk de tijd niet voor.. Ik wil het 3/4 dagen in de week doen.

Ik hoor het graag
Ik heb eerder ook Insanity gedaan en dan deedi k het 3x. Dit heb ik 4 weken volgehouden en was toch een broekmaat kleiner. Nu deze week opnieuw begonnen.
Wil het nu goed doen. Morgen laatste training van week 1 en tot nu toe niets overgeslagen. Opdrukken gaat al beter. Eerste keer kon ik dat amper 1x doen, lukt me nu al zo'n 5-6 keer :) dus ook al doe je maar 3-4x in de week. Het werkt wel!
pi_123811613
Had een topic geopend maar zie nu dit topic dus even een copy paste.

Beste Fokkers,

Sinds kort volg ik het Insanity programma, dit is veel cardio icm met kracht. Ongeveer 60% 40%

Ik gebruik nu Waxy maize in combinatie met de proteine isolaat.

Ik train:
6 dagen per week 45 minuten

Ik ben ongeveer 1.78 m en weeg ongeveer 77 kilo en moet dus nog een aantal kilo's afvallen om op een juist gewicht te komen. Het doel is vet verliezen, dus of dit nu komt door af te vallen of door spieren op te bouwen kan me niet veel schelen. Mijn vraag was dus of dit goed lukt in combinatie met beide supplementen.

Ik gebruik de waxy maize direct na de training icm met proteine isolaat. Bijde 30gram

Traine doe ik altijd in de ochtend direct na het opstaan

Gaat dit zo lukken of zal ik iets moeten veranderen?

Mvg
nu dan?
  Moderator zaterdag 9 maart 2013 @ 11:25:45 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_123822025
Waar blijven de voor & na foto's zoals op de tell-sell reclame?

_O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_123827495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:37 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Had een topic geopend maar zie nu dit topic dus even een copy paste.

Beste Fokkers,

Sinds kort volg ik het Insanity programma, dit is veel cardio icm met kracht. Ongeveer 60% 40%

Ik gebruik nu Waxy maize in combinatie met de proteine isolaat.

Ik train:
6 dagen per week 45 minuten

Ik ben ongeveer 1.78 m en weeg ongeveer 77 kilo en moet dus nog een aantal kilo's afvallen om op een juist gewicht te komen. Het doel is vet verliezen, dus of dit nu komt door af te vallen of door spieren op te bouwen kan me niet veel schelen. Mijn vraag was dus of dit goed lukt in combinatie met beide supplementen.

Ik gebruik de waxy maize direct na de training icm met proteine isolaat. Bijde 30gram

Traine doe ik altijd in de ochtend direct na het opstaan

Gaat dit zo lukken of zal ik iets moeten veranderen?

Mvg
Vanwaar die supplementen? Als je 6x per week insanity doet (of een andere vorm van sport) en je eet daarnaast gezond zal je je doel van vet verliezen zeker bereiken. Denk alleen niet dat het een kwestie is van een paar weken flink sporten. ;)
  zondag 24 maart 2013 @ 12:08:43 #148
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124436814
En wie hebben het allemaal volgehouden?
  zondag 24 maart 2013 @ 14:27:53 #149
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_124441687
Pics :D
  zondag 24 maart 2013 @ 22:39:05 #150
399780 MrJerriel
Go Hard or Go Home
pi_124465622
Hallo,
.
Ik ga morgen beginnen met de Insanity Workout voornamelijk met de reden om wat vet eraf te krijgen.
Ik heb de Insanity Nutrition Plan gelezen en ik vind dit nogal een gedoe met al die maaltijden.
Ik had de maaltijden doorgelezen en kwam er niet uit met wat ik 5 keer per dag moet eten.

Zal het voldoende zijn als ik mijn eetpatroon aanpas door minder vet binnen te krijgen (gezonder eten) en minimaal 2 Liter water per dag te drinken?

Groetjes MrJerriël
  zondag 24 maart 2013 @ 22:53:19 #151
399780 MrJerriel
Go Hard or Go Home
pi_124466619
trouwens als iemand mij een handje zou kunnen helpen met een voedsel schema voor één dag is dat natuurlijk altijd welkom en zou ik dat zeer op prijs stellen!
  zondag 24 maart 2013 @ 22:55:15 #152
157922 fathank
pi_124466771
Als je zelf eerst eens een opzetje maakt kunnen anderen je weer helpen waar nodig.

Wat zijn je stats? Wat is je doel?
  maandag 25 maart 2013 @ 01:28:20 #153
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124471788
Ik ga morgen ook beginnen, van de week al een workout gedaan maar had toen teveel spierpijn om de dagen erna verder te gaan :')

Is het niet gewoon ok om per dag wat fruit te eten, wat brood, rijstwafels of volkoren crackers van wasa met smeerkaas light en kalkoen of kipfilet, gekookt eitje,magere yoghurt en in de avond zo gezond mogelijk ( vlees/vis/groente/sla, van de grill of uit de oven of in een anti aanbakpan zonder vet of anders met een klein beetje olijfolie ) , veel water en eventueel voor de afwisseling vers geperst sap, zit ik zo goed?
  maandag 25 maart 2013 @ 07:53:29 #154
399780 MrJerriel
Go Hard or Go Home
pi_124472887
Dankjewel NotGuilty dit heeft mij wel een idee gegeten van wat ik ongeveer zou kunnen eten per dag. :)
Verder neem ik aan dat gewoon de vettigere etenswaren moet vermijden en genoeg water drinken.

Hoe zit het precies met het ontbijt is het gewoon oké om thee met 1 schepje suiker te nemen met een broodje pindakaas Light of kan ik dit beter niet doen?

Vandaag ga ik ermee beginnen ik vind het best spannend haha.
Wat betreft mijn conditie zit het opzich wel goed dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken maar voornamelijk doe ik dit meer om me zusje omdat die nogal wat steviger in de omvang is dan dat ik ben.
pi_124473911
Ik ben gestopt na het de1e 4 weken consequent te hebben gedaan, en het 2e gedeelte +- 3-5x p/w. Het feit dat het nauwelijks gewichtsverlies tot gevolg had terwijl ik mij kapot trainde en goed op mijn voeding lette motiveerde mij niet meer. Ondanks alle peptalks over centimeterverlies; dat het nu eenmaal daarom gaat, blijf ik zeggen dat het niet klopt. Bovendien vind ik de workouts van bijna 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezig is of Shaun gaat doen.
  maandag 25 maart 2013 @ 12:26:12 #156
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124479126
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 07:53 schreef MrJerriel het volgende:
Dankjewel NotGuilty dit heeft mij wel een idee gegeten van wat ik ongeveer zou kunnen eten per dag. :)
Verder neem ik aan dat gewoon de vettigere etenswaren moet vermijden en genoeg water drinken.

Hoe zit het precies met het ontbijt is het gewoon oké om thee met 1 schepje suiker te nemen met een broodje pindakaas Light of kan ik dit beter niet doen?

Vandaag ga ik ermee beginnen ik vind het best spannend haha.
Wat betreft mijn conditie zit het opzich wel goed dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken maar voornamelijk doe ik dit meer om me zusje omdat die nogal wat steviger in de omvang is dan dat ik ben.
Pindakaas is bewerkt voedsel, zou ik achterwege laten of even op het etiket kijken of er niet veel suiker en vet in zit. Maar ik ben geen expert ofzo hoor, ik heb dit van andere sporters maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer, iedereen zegt wat anders. Zelf ben ik van mening dat er veel verborgen suikers en vetten in dingen zitten waar je het niet verwacht, dus zo min mogelijk bewerkt voedsel ( zoals pindakaas of filet americain eten, en kies dan gewoon voor kalkoenfilet ofzo) zo min mogelijk slechte vetten, dus olijfolie ipv zonnebloem olie, bruin brood ipv wit brood of nog beter; volkoren crackers.

Light producten vind ik zelf echt troep en sappen moet je ook op de achterkant kijken dat er geen toegevoegde suikers in zitten, daarom kan je beter een vers sapje drinken. Ik doe geen suiker of zoetjes meer in mijn thee, went snel genoeg.Maar mijn vriend doet dat wel en heeft er geen last van, dus nogmaals ik ben geen expert ik deel alleen wat ik zelf doe en wat anderen die ik ken ( en sporten doen ), als je echt advies over voeding wil moet je misschien een apart topic openen zodat de mensen die er echt veel van weten je gericht kunnen adviseren.
  maandag 25 maart 2013 @ 12:30:01 #157
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_124479239
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
a 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezi
Wat raar dat je na een maand 6 dagen per week 45 minuten intensief bewegen geen gewicht verliest. Heb je het wel intensief genoeg gedaan? Of te losbandig met fastfood ofzo? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar kan het me zo moeilijk voorstellen, volgens mij kan zelfs elke dag 45 minuten dansen en val je al af, als je maar goed beweegt , troepvoedsel laat staan en zeker als je dat 6 dagen per week doet. :o
pi_124488917
Gewoon goed eten en Starting Strength doen.

Met die gimmick programma's kom je nergens.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:17:54 #159
157922 fathank
pi_124517742
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
Ik ben gestopt na het de1e 4 weken consequent te hebben gedaan, en het 2e gedeelte +- 3-5x p/w. Het feit dat het nauwelijks gewichtsverlies tot gevolg had terwijl ik mij kapot trainde en goed op mijn voeding lette motiveerde mij niet meer. Ondanks alle peptalks over centimeterverlies; dat het nu eenmaal daarom gaat, blijf ik zeggen dat het niet klopt. Bovendien vind ik de workouts van bijna 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezig is of Shaun gaat doen.
Als je niet afvalt eet je teveel. Thermodynamica.
  maandag 8 april 2013 @ 20:55:21 #160
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_125046697
Alright, ik wil dit ook gaan doen. Ik moet ernstig afvallen omdat mijn lijf beperkt is nu. Ik ben 1,74 lang en weeg nu 88 kilo (ben al 5 kg kwijt ook...)
Ben door medicijngebruik snel aangekomen. Ik sport nu in de sportschool 3 á 4 keer per week. Doe cardio, kracht, bodyvive, bodypump en XCO. Beetje afwisselend.
Maar dit erbij lijkt me wel wat. Hebben jullie iets van een matje om op te trainen? Ik zit zo eens naar mijn koude, harde tegelvloer te kijken maar dat is niet wat :')
Ideeën? En houden jullie het vol? Goed resultaat?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_125145708
Merken degene die insanity ook al echt resultaten qua afvallen, en / of slaker en strakker worden? Want dat zou mijn doel zijn. Moet zeker een kilo of 20 kwijt. Maar om nu af te gaan op die voor en na foto's tijdens het tell - sell spotje... Daar zijn sowieso niet echt te dikke mensen te zien. Slechts slanke mensen, die nog strakker geworden zijn...

Merken jullie dus echt dat je afvalt als een malle??
  donderdag 11 april 2013 @ 10:51:56 #162
157922 fathank
pi_125146430
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:25 schreef Mister123 het volgende:
Merken degene die insanity ook al echt resultaten qua afvallen, en / of slaker en strakker worden? Want dat zou mijn doel zijn. Moet zeker een kilo of 20 kwijt. Maar om nu af te gaan op die voor en na foto's tijdens het tell - sell spotje... Daar zijn sowieso niet echt te dikke mensen te zien. Slechts slanke mensen, die nog strakker geworden zijn...

Merken jullie dus echt dat je afvalt als een malle??
Je gaat pas afvallen als je meer caloriëen verbrandt dan je verbruikt. Netjes bijhouden wat je eet, uitrekenen hoeveel kcal en zorgen dat je dus minder eet dan je verbrandt. Tussen 300 en 500 kcal minder ongeveer. Een kilo vet is tussen de 7700 en 9000 kcal dus na 18 dagen zou je 1 kg vet kwijt moeten zijn als je 500 kcal minder eet per dag dan je daadwerkelijk nodig hebt.
pi_125148803
Maakt het uit of ik insanity alleen elke avond kan doen, ipv elke ochtend, of middag?
pi_125168769
Hallo allemaal,

Ook ik ben begonnen met Insanity. Ik ben nu in de tweede week dag 4 beland en ik vind het geweldig. Ik hou precies het schema aan en ik zie nu al resultaat. Mijn broeken zitten losser en ik voel mij geweldig. Op de kilo´s let ik niet want ik ben zelfs een kilo aangekomen door al dat sporten.
Wat mijn eetschema betreft:

ontbijt: 1 broodje chocopasta
tussendoor: een bakje melk met muslie of fruit
Lunch: een cracker of boterham
tussendoor: kwark met fruit
avondeten: wat de pot schaft
In de avond neem ik ook nog een borreltje

Daarbij drink ik heel veel water. Zit zeker wel op de 3 liter per dag. Daar zit ook groene thee bij.

Heel veel succes voor degene die ook Insane zijn
pi_125184786
Ik ga komende week beginnen. Ik heb ipv zondag de dinsdag als vrije dag, dus ik begin woensdag. Maar nu wil ik eigenlijk zo veel mogelijk voorkomen dat ik spierpijn krijg, zodat ik t goed kan volhouden.

Is het een idee dat ik bv deze zondag alvast de fit-test doe? Dan kan ik daarvan herstellen op maandag en dinsdag en kan ik woensdag beginnen met insanity. Op die manier heb ik de eerste spierpijn niet tijdens de eerste dagen van het schema, maar ervoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door hilversum1981 op 12-04-2013 07:37:42 ]
pi_125184946
@hilversum

Ik ben zelf op de maandag begonnen met de fittest. De volgende dag had ik ook behoorlijke spierpijn maar toch heb ik die dag weer gesport. Door al dat gesport raakte ik langzaamaan mijn spierpijn kwijt. Maar misschien is dat van jou ook wel een idee.
pi_125186923
En zal ik dan op mijn eerste dag, woensdag dus, weer opnieuw de fittest doen omdat die ook als eerste dag op t schema staat?
pi_125198809
Of moet ik dan die fittest overslaan, en dan donderdag beginnen met dag 2?
pi_125204373
@ hilversum1981 Ik zou woensdag dag 2 doen
pi_125205320
Maar dan is dinsdag toch niet mijn rustdag?
pi_125206543
@hilversum1981 euh o ja das waar. Dan doe je woensdag weer de fittest en dan schrijf je daar de resultaten van op. Die kan je dan over 2 weken vergelijken met de fittest van nu
pi_125207033
@ smoke_me
Ok, doe ik t zo ja. Dit weekend de fittest tegen de spierpijn en dan vanaf woensdag beginnen volgens schema.

Hoe gaat t met jou? Goeie resultaten al? Qua centimeter dan vooral...
pi_125225347
@hilversum

Het gaat super goed. Qua centimeters weet ik niet want ik ben zo stom geweest om het niet te meten maar daarintegen merk ik wel dat alles losser begint te zitten. Mijn benen en billen zijn eindelijk weer strak (dat doet een vrouw altijd goed). En mijn buik begint zeker wel aftenemen (ben 2 x in een korte tijd zwanger geweest). En dat na bijna 2 weken sporten. Dat lukt mij echt niet in de sportschool hoor. De kilo's hoeven er niet af want ik weeg 60 kilo en ben 172 cm lang dus mijn bmi is perfect.

Oja wat wel leuk is en zeker een aanrader, maak een foto van je lichaam voordat je begint. En doe dit elke keer (in jou geval) elke woensdag. Mijn eerste dag is maandag en dan maak ik elke keer een foto.

De eerste keer is het echt wel pittig maar als je volhoudt dan merk je dat je het allemaal veel langer kan volhouden. En daarbij krijg je ook meer conditie en je lichaam wordt mooier/strakker.

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat met je
pi_125225805
@smoke_me

Ja ik ga zeker foto's nemen. Komende woensdag neem ik foto's, weeg ik me, en ga ik meten.

Gebruik jij nog iets qua eiwitshakes ofzo? En volg jij ook echt het "dieet" dat erbij hoort, of eet je gewoon goed en verstandig / gezond?
pi_125299799
@hilversum,

Hoe is het gegaan?

Ik gebruik geen eiwitshakes ofzo. Ik zorg wel dat ik genoeg voedingstoffen binnen krijg en uiteraard mijn vitamines. Verder let ik gewoon op ijn eten, niet te veel en zeker niet te vet.

groetjes
pi_125302285
@smoke_me

Gister de fittest gedaan. Phoe zeg. Die viel niet mee, erg zwaar. Hield echt niet alles vol. Maar wel erg lekker moet ik zeggen. De vloer lag echt onder t zweet.

Heb nu wel spierpijn, in buik, borst en benen, maar dat was de bedoeling juist. Heb gister ook foto's genomen, en alles opgemeten. Woensdagochtend weeg ik me.

Doe dan woensdag de fittest nog een keer en dan schrijf ik de resultaten op. En dan donderdag door met dag 2.

Heb gister al even een video bekeken van maand 2. Max cardio of max interval ofzo. Mijn hemel zeg. Das andere koek. Gelukkig wel pas voor maand 2, maar dat echt een uur rammen, en hoe!

Maar eerst maar eens met maand 1 beginnen woensdag!!

[ Bericht 2% gewijzigd door hilversum1981 op 15-04-2013 10:37:40 ]
pi_125306673
Download de fitnesspal app. Kan je precies bijhouden wat je eet en hoeveel kcal, carbs, vetten en eiwitten je op hebt.
pi_125306846
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:41 schreef smoke_me het volgende:
Hallo allemaal,

Ook ik ben begonnen met Insanity. Ik ben nu in de tweede week dag 4 beland en ik vind het geweldig. Ik hou precies het schema aan en ik zie nu al resultaat. Mijn broeken zitten losser en ik voel mij geweldig. Op de kilo´s let ik niet want ik ben zelfs een kilo aangekomen door al dat sporten.
Wat mijn eetschema betreft:

ontbijt: 1 broodje chocopasta
tussendoor: een bakje melk met muslie of fruit
Lunch: een cracker of boterham
tussendoor: kwark met fruit
avondeten: wat de pot schaft
In de avond neem ik ook nog een borreltje

Daarbij drink ik heel veel water. Zit zeker wel op de 3 liter per dag. Daar zit ook groene thee bij.

Heel veel succes voor degene die ook Insane zijn
Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)

Ik eet op een dag:
8 boterhammen waarvan 3x smeerkaas en 1x pindakaas (op werk/studiedagen. Als ik thuis ben kipfilet, kaas en ander beleg of rijst met kip/pasta met tonijn).
ongeveer 1 liter halfvolle melk
Avondeten (grosso modo, 500-600kcal).

Dit bij elkaar is pas 1600kcal (als ik wil afvallen zit ik op +-2100 kcal).
Vul ik vaak nog op met wat fruit, kwark of een handje nootjes.

Als ik jou was zou ik dus meer eten; zeker als je 6x per week insanity doet. Dan heb je per definitie meer nodig om je lichaam te onderhouden.
pi_125312769
Hallo,

Ik ben gisteren ook begonnen met de Insanity Workout. Eerst de fittest gedaan. Ik weet niet of het te maken had met het weer, maar ik zweette behoorlijk. Wel lekker achteraf.

Ik heb de videos gedownload via torrents (8gb) met aparte pdf documentjes voor voeding en schema's.

Mijn vraag is echter of iedereen het over dezelfde insanity heeft. Mrguma zegt namelijk net in het topic dat je spiermassa kan toenemen met enkele kilo's per maand, maar dat vind ik moeilijk te geloven als ik mijn schema zie.

Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_125314864
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
  Moderator maandag 15 april 2013 @ 17:07:20 #181
18653 crew  D.
pi_125315964
:D

Eergisteren voor het eerst van Insanity gehoord (reclame op tv) en nu zie ik dit topic :Y

Ben toch wel benieuwd, dus ga me morgen eens aan les 1 wagen :P
pi_125320903
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Helaas, maar spierpijn staat niet gerelateerd aan spiergroei.
pi_125322196
Ik dacht dat de tijd van ziekelijke 'high-tech' trainingsprogramma's wel een beetje voorbij was, aangezien je overal op het internet gratis goede info kunt vinden over krachttraining/fitness/voeding/etc.. Met een paar uurtjes leeswerk kan iedereen wel een workout plan samenstellen dat past bij z'n persoonlijke behoeften/doelen. Wat voeding betreft hetzelfde.

Toch blijkt dat wanneer je wat oefeningen bij elkaar raapt, je met goede marketing en wat overdreven namen ('insanity workout', 'insane abs' etc.) nog een hoop mensen kunt aanspreken en veel geld kunt verdienen. :) Wel interessant.
pi_125327141
Hoi ik ben vandaag begonnen met de Insanity workout. Begonnen met de Fit test.

Helaas bij de eenerlaatste oefening moeten stoppen wegens bizar erge hoofdpijn:( weet niet waar dat ineens vandaan kwam. Als ik morgen weer leef, nog maar een keer proberen.

Ben benieuwd,
pi_125327558
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:45 schreef 16meter het volgende:
Ik dacht dat de tijd van ziekelijke 'high-tech' trainingsprogramma's wel een beetje voorbij was, aangezien je overal op het internet gratis goede info kunt vinden over krachttraining/fitness/voeding/etc.. Met een paar uurtjes leeswerk kan iedereen wel een workout plan samenstellen dat past bij z'n persoonlijke behoeften/doelen. Wat voeding betreft hetzelfde.

Toch blijkt dat wanneer je wat oefeningen bij elkaar raapt, je met goede marketing en wat overdreven namen ('insanity workout', 'insane abs' etc.) nog een hoop mensen kunt aanspreken en veel geld kunt verdienen. :) Wel interessant.
Kun je met zulke workouts meer kracht krijgen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je met bijna puur cardio qua kracht vooruit gaat.
pi_125327669
Niet echt, lijkt me.
pi_125328521
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:11 schreef leetjoez het volgende:
Hoi ik ben vandaag begonnen met de Insanity workout. Begonnen met de Fit test.

Helaas bij de eenerlaatste oefening moeten stoppen wegens bizar erge hoofdpijn:( weet niet waar dat ineens vandaan kwam. Als ik morgen weer leef, nog maar een keer proberen.

Ben benieuwd,
Je moet wel genoeg blijven drinken tussen de oefeningen door
pi_125343759
Shit vandaag hoofdpijn van gister weg, dus weer opnieuw begonnen met fit test krijg ik bij de Power Jumps weer bizar erge hoofdpijn, heb waars de oorzaak gevonden, train op blote voeten dus geen goed schoeisel. Hierdoor ook geen goed opvang als ik spring en land, en dreunt alles door naar me hoofd.

Eerst maar is goede schoenen komen denk ik, en dan verder!.
pi_125351144
Ja klopt. Een van de eerste dingen die aanraden wordt in de inleidende (allereerste) video. Drink voldoende water, en draag goede schoenen...
  Moderator dinsdag 16 april 2013 @ 13:35:52 #190
18653 crew  D.
pi_125351188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Mister123 het volgende:
Ja klopt. Een van de eerste dingen die aanraden wordt in de inleidende (allereerste) video. Drink voldoende water, en draag goede schoenen...
Sommige mensen weten het altijd beter :')
pi_125354622
Net klaar met downloaden, op de beamert en gaan met banaan!
  dinsdag 16 april 2013 @ 15:12:03 #192
157922 fathank
pi_125354788
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:50 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)

Ik eet op een dag:
8 boterhammen waarvan 3x smeerkaas en 1x pindakaas (op werk/studiedagen. Als ik thuis ben kipfilet, kaas en ander beleg of rijst met kip/pasta met tonijn).
ongeveer 1 liter halfvolle melk
Avondeten (grosso modo, 500-600kcal).

Dit bij elkaar is pas 1600kcal (als ik wil afvallen zit ik op +-2100 kcal).
Vul ik vaak nog op met wat fruit, kwark of een handje nootjes.

Als ik jou was zou ik dus meer eten; zeker als je 6x per week insanity doet. Dan heb je per definitie meer nodig om je lichaam te onderhouden.
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
pi_125355080
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:

[..]

2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)
pi_125355168
En werkt dit nou echt? :P
pi_125355475
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:22 schreef Toto69 het volgende:
En werkt dit nou echt? :P
Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.

Ik neem tenminste aan dat niemand zo dom is om 6 dagen per week te knallen met trainen, en dan elke avond 3 mc donalds menus weg te stauwen...

[ Bericht 45% gewijzigd door Mister123 op 16-04-2013 15:40:45 ]
pi_125355783
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:

[..]

pi_125357708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Mister123 het volgende:

[..]

Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.

Ik neem tenminste aan dat niemand zo dom is om 6 dagen per week te knallen met trainen, en dan elke avond 3 mc donalds menus weg te stauwen...
Of zie ik dit compleet verkeerd?
pi_125358086
Plyometric cardio circuit gisteren gedaan. Holy shit ik was helemaal kapot.

Echter ik eet nu op onderhoud (even veel eten als dat ik verbruik). Is dat aan te raden als mijn doel is om 2-3 kg vet te verliezen en mijn spieren te behouden?

Ik krijg nu ongeveer 100 gram Eiwitten per dag binnen bij een massavrije gewicht van 53kg
  woensdag 17 april 2013 @ 07:24:16 #199
157922 fathank
pi_125385244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)
We hebben een genetisch wonder hiero. Heb je al ingeschreven bij de IFBB?

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:37 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Laat maar eens resultaten zien van iemand die 12 tot 18 kg spiermassa is aangekomen in een half jaar. Naturel.
pi_125386226
[quote]14s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:24 schreef fathank het volgende:

[..]

We hebben een genetisch wonder hiero. Heb je al ingeschreven bij de IFBB?

Nee ben gescout.
pi_125388148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

onzin

aub niet van deze bullshit posten, er zijn mensen dit dit gaan geloven
pi_125389050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:24 schreef 16meter het volgende:

[..]

onzin

aub niet van deze bullshit posten, er zijn mensen dit dit gaan geloven
Wat onzin? Ik ben gewoon 2.5kg aan spier aangekomen in een maand tijd.. zonder spuitjes en pillen. Geen reden om daar over te liegen.
  woensdag 17 april 2013 @ 11:02:40 #203
157922 fathank
pi_125389088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:00 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Wat onzin? Ik ben gewoon 2.5kg aan spier aangekomen in een maand tijd.. zonder spuitjes en pillen. Geen reden om daar over te liegen.
Onder een dexa-scan gelegen?
pi_125389210
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:02 schreef fathank het volgende:

[..]

Onder een dexa-scan gelegen?
:(
  woensdag 17 april 2013 @ 11:10:07 #205
157922 fathank
pi_125389292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:07 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

:(
Even serieus, hoe kom je erbij dat je 3 maanden lang 2,5 kg spiermassa per maand bent aangekomen? En vertel me je geheim, dat wil ik ook namelijk
pi_125389434
test E
winny

denk ik
pi_125389517
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:10 schreef fathank het volgende:

[..]

Even serieus, hoe kom je erbij dat je 3 maanden lang 2,5 kg spiermassa per maand bent aangekomen? En vertel me je geheim, dat wil ik ook namelijk
Me geheim is hard trainen en je mond volstoppen met goed vreten, nee ik ga geen moeite meer doen hier...
  woensdag 17 april 2013 @ 11:17:23 #208
157922 fathank
pi_125389558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:16 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Me geheim is hard trainen en je mond volstoppen met goed vreten, nee ik ga geen moeite meer doen hier...
Volstoppen met dbol winny en anavar zeker.

Hoe heb je gemeten dat je 2,5 kg spiermassa aan bent gekomen?
pi_125389662
Ongeveer 7,5kg he, in 3 maanden. _O_

Deel je geheim a.u.b. Ik wil ook de gains van m'n leven maken.
pi_125390404
12,5 in 6 maaden om precies te zijn.
  woensdag 17 april 2013 @ 11:40:43 #211
157922 fathank
pi_125390453
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:39 schreef Tjepper078 het volgende:
12,5 in 6 maaden om precies te zijn.
Nogmaals: Hoe heb je dat gemeten? Met een dexa scan?
pi_125390566
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Nogmaals: Hoe heb je dat gemeten? Met een dexa scan?
Met een weegschaal met een elektronische puls (Het kan zijn dat het niet helemaal juist is, weet ik veel) het is best motiverend in ieder geval.

Anyway leuk geweest.. op naar de gym.

Succes gewenst met jullie gains :)
  woensdag 17 april 2013 @ 11:45:32 #213
157922 fathank
pi_125390597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:44 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Met een weegschaal met een elektronische puls (Het kan zijn dat het niet helemaal juist is, weet ik veel) het is best motiverend in ieder geval.

Anyway leuk geweest.. op naar de gym.

Succes gewenst met jullie gains :)
Die zijn dus totaal onbetrouwbaar. Die meten namelijk de weerstand in je lichaam. Zelfs een beetje zweet aan je handen kan de meting al procenten laten afwijken.
pi_125396307
12,5 kilo vet aankomen in die tijd is wel goed te doen, maar pure spiermassa? Noobgains kunnen toch nooit zo veel zijn?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_125405377
Veel voor- en tegenstanders hier, maar dat is alleen maar goed.

Ik heb afgelopen winter Insanity gedaan. Hoewel ik weinig gewicht verloor tijdens de maanden zelf, vlogen de centimeters van mijn lijf af. Eindelijk van mijn muffin tops af en in de beste conditie ooit! En alle kleren zaten al vrij snel echt ruim. En daar ging het mij om. Het afvallen begon pas de laatste paar weken en liep door nadat ik al klaar was met Insanity. Maar ik hoefde ook niet veel kilo's kwijt te raken.
Ik vind zelf de resultaten ongelooflijk. Maar eigenlijk weet je zelf al dat je heel goed bezig bent als je de tweede fittest doet..
pi_125435909
Waarom is het eigenlijk zo dat iedereen allergisch is voor de voor- en na foto's die op bijvoorbeeld tell sell voorbij komen? Kloppen deze nooit? En hoe kan je daarmee neppen dan? zijn die allemaal gephotoshopt?
pi_125450716
Hallo allemaal!

Ik ga morgen starten met Insanity! Ben eel benieuwd hoe het zal zijn en kijk er al naar uit. Heb laatste weken hardlopen geprobeerd maar door steeds terugkomende shin splints lijkt dit niet de sport voor mij. Daarnaast vind ik het ook helemaal niet leuk.

Benieuwd wat Insanity zal brengen!!

Kilo's zouden eraf mogen maar zoals al eerder hier werd gezegd, centimeters zijn het die zichtbaar zijn!
Dus ik ga morgen meten, foto maken enwel wegen maar probeer dat laatste de komende weken niet teveel tedoen en wel wekelijks de cm te bekijken.
pi_125469915
Ik ga vandaag dag 3 doen. Maar de kuiten branden behoorlijk, pffff. Gisteren was behoorlijk pittig, kon niet alles volhouden, maar ik hoop dat de conditie snel vooruit zodat ik steeds meer kan volgen...

Succes!
pi_125473693
Sanne699, hoe is het gegaan??

Hilversum, hoe gaat het ermee?

Mister123, goed bezig!
pi_125475328
@ smoke_me

Ben lekker bezig. Woensdag de fittest gedaan, en vandaag dus dag 3. Gister was heftig zeg, tjonge. Kon echt niet alles doen, moest een hoop rusten. Maar ik hoop dat dat snel beter gaat.

Hoe gaat t met jou?
pi_125520903
Zijn er ook personen die de eerste maand 2 keer gedaan hebben, voordat ze aan de 2e maand begonnen. Om echt goed op conditie te komen?
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:36:08 #222
294141 tarantism
hups in die kont
pi_125522161
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:54 schreef miekie72 het volgende:
Veel voor- en tegenstanders hier, maar dat is alleen maar goed.

Ik heb afgelopen winter Insanity gedaan. Hoewel ik weinig gewicht verloor tijdens de maanden zelf, vlogen de centimeters van mijn lijf af. Eindelijk van mijn muffin tops af en in de beste conditie ooit! En alle kleren zaten al vrij snel echt ruim. En daar ging het mij om. Het afvallen begon pas de laatste paar weken en liep door nadat ik al klaar was met Insanity. Maar ik hoefde ook niet veel kilo's kwijt te raken.
Ik vind zelf de resultaten ongelooflijk. Maar eigenlijk weet je zelf al dat je heel goed bezig bent als je de tweede fittest doet..
Tja, als je al jaren geen reet uitvoert en dan opeens maanden achter elkaar zeer frequent gaat sporten dan merk je dat verschil aan je lichaam natuurlijk. Daar hoef je geen gehypte commerciële trainingsmethode voor te gebruiken. Dat snap je toch zelf ook wel hoop ik.
pi_125526194
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:36 schreef tarantism het volgende:

[..]

Tja, als je al jaren geen reet uitvoert en dan opeens maanden achter elkaar zeer frequent gaat sporten dan merk je dat verschil aan je lichaam natuurlijk. Daar hoef je geen gehypte commerciële trainingsmethode voor te gebruiken. Dat snap je toch zelf ook wel hoop ik.
Bedankt voor je feedback. Maar wie zegt dat ik al jaren geen reet uitvoerde? Ik liep al 3 a 4 keer per week - om de dag - hard. 5 tot 10 km, afhankelijk van hoeveel tijd ik had. Voordat ik ging hardlopen beoefende ik andere sporten, ook meerdere keren per week. Vandaar ook dat ik op zich niet af hoefde te vallen.
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:17:21 #224
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125531900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:36 schreef tarantism het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan? De tegenstanders beweren voornamelijk dat thuis sporten met zo een "band" niet werkt. De voorstanders zeggen juist bewegen=bewegen. Sommige mensen houden nou eenmaal niet van de sportschool. Als er daarna goede resultaten uit voort komen roepen dezelfde tegenstanders weer " Ja je beweegt dus dat snap je toch ook wel" . Mijn antwoord daarop is " Ja, dat is toch wat er de hele tijd gezegd wordt".

Dat er verschillende banden zijn maakt ook niks uit, de een vindt de ene video leuker dan de ander. Voor elk wat wils. Of het nou Zumba, Tae Bo of Insanity is. Het is gewoon belachelijk om te beweren dat het niet zou werken. Het gaat niet om overgehypte commerciele trainingsmethodes, het gaat er om dat mensen thuis een video aan kunnen zetten en makkelijk voor de tv kunnen bewegen, mensen die niet naar de sportschool kunnen of die niet naar de sportschool willen. Iedereen blij, zou ik zeggen.

Maar de mensen die van de sportschool houden kunnen het nooit laten om zich constant uit te laten over dit soort videos :') .

Ik doe het gewoon alletwee, vorig jaar veel in de sportschool geweest anderhalf jaar ofzo. Nu geen zin in en geen tijd voor dus ga ik ook insanity doen. Moet prima kunnen. Het een sluit het ander niet uit en mensen moeten gewoon doen wat ze zelf fijn vinden, of dat nou sportschool, joggen, zwemmen, fietsen, dansen of insanity is.

Ik quote jou nu, maar ik vind dit soort reacties in dit soort topics gewoon over het algemeen heel vermoeiend worden. Dus heb het niet speciaal over jou. :)
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:18:54 #225
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125531968
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 april 2013 17:22 schreef miekie72 het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback. Maar wie zegt dat ik al jaren geen reet uitvoerde? Ik liep al 3 a 4 keer per week - om de dag - hard. 5 tot 10 km, afhankelijk van hoeveel tijd ik had. Voordat ik ging hardlopen beoefende ik andere sporten, ook meerdere keren per week. Vandaar ook dat ik op zich niet af hoefde te vallen.
Leuk om jouw verhaal te horen ^O^
pi_125631201
En? Hoe gaat het met iedereen z'n insanity? Still going strong?
pi_125641638
Hallo,

ik ben in de 2e week van insanity. Het bevalt erg goed, iedere dag weer helemaal kapot. Ik volg overigens niet het dieet, wel ben ik wat minder bier gaan drinken en wat gezonder gaan eten (meer kip enzo). Ik merk de laatste dagen (ondanks dat de trainingen steeds beter gaan) dat ik heel erg moe ben. Ik slaap veel en ben dan nog steeds moe. Het is overigens niet dat mijn spieren vermoeid zijn (zijn ze wel maar daar doel ik niet op met mijn probleem) maar ik wil na de trainen gewoon maar 1 ding, en dat is slapen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik ben 22, 1.81 en weeg ongeveer 85 kg, altijd wel aan sport gedaan maar zo veel en intensief als dit is wel nieuw voor mij. Ik eet overdag gewoon brood, s'ochtends s'middags en s'avonds een goed bord vol (vaak in gerechten het gehakt vervangen door kip). Heeft iemand een idee waarom ik zo ontzettend moe ben? Ik hoor t graag!
pi_125641763
Geen idee. Ik knal juist van de energie sinds ik insanity doe. Ik slaap allen wanneer t hoort, 's nachts. Ik drink helemaal geen alcohol sinds ik insanity doe. Vind ik een beetje zonde, eerst me helemaal uit de naat sporten, om er dan weer 2 of 3 bier in te gooien.

Eet je wel genoeg eiwitten? En groente?
pi_125643991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:35 schreef Bulder7 het volgende:
Hallo,

ik ben in de 2e week van insanity. Het bevalt erg goed, iedere dag weer helemaal kapot. Ik volg overigens niet het dieet, wel ben ik wat minder bier gaan drinken en wat gezonder gaan eten (meer kip enzo). Ik merk de laatste dagen (ondanks dat de trainingen steeds beter gaan) dat ik heel erg moe ben. Ik slaap veel en ben dan nog steeds moe. Het is overigens niet dat mijn spieren vermoeid zijn (zijn ze wel maar daar doel ik niet op met mijn probleem) maar ik wil na de trainen gewoon maar 1 ding, en dat is slapen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik ben 22, 1.81 en weeg ongeveer 85 kg, altijd wel aan sport gedaan maar zo veel en intensief als dit is wel nieuw voor mij. Ik eet overdag gewoon brood, s'ochtends s'middags en s'avonds een goed bord vol (vaak in gerechten het gehakt vervangen door kip). Heeft iemand een idee waarom ik zo ontzettend moe ben? Ik hoor t graag!
Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.
Als je veel begint te bewegen en je vaak moe voelt betekent dat echter dat je te weinig eet in combinatie met je beweegpatroon. Dit kan iets structureels zijn maar ook dat je lichaam zich moet aanpassen om 'efficienter' te worden. Pas op dat er geen overtraining ontstaat.

Het is natuurlijk de bedoeling dat je minder eet dan je verbrand om zo af te vallen. Probeer tussendoor 1 of 2 stukjes fruit of tussen het avond eten en het gaan slapen een kommetje muesli met magere kwark of yoghurt. (Het fabeltje dat je aankomt als je voor het slapen eet is dus helemaal niet waar!!!). Zorg er daarnaast ook voor dat je genoeg drinkt! Hoop dat dit je helpt!
  woensdag 24 april 2013 @ 04:09:10 #230
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125669045
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door oLexie op 24-04-2013 04:51:06 ]
Bay of Plenty
pi_125669064
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen. *O*

SPOILER
Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima.
Ziet er goed uit ^O^
pi_125673548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef TOPOss het volgende:

[..]

Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.
Als je veel begint te bewegen en je vaak moe voelt betekent dat echter dat je te weinig eet in combinatie met je beweegpatroon. Dit kan iets structureels zijn maar ook dat je lichaam zich moet aanpassen om 'efficienter' te worden. Pas op dat er geen overtraining ontstaat.

Het is natuurlijk de bedoeling dat je minder eet dan je verbrand om zo af te vallen. Probeer tussendoor 1 of 2 stukjes fruit of tussen het avond eten en het gaan slapen een kommetje muesli met magere kwark of yoghurt. (Het fabeltje dat je aankomt als je voor het slapen eet is dus helemaal niet waar!!!). Zorg er daarnaast ook voor dat je genoeg drinkt! Hoop dat dit je helpt!
Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.
pi_125675307
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:24 schreef Bulder7 het volgende:

[..]

Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.
Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.

Altijd gesport, maar Insanity is echt zwaar. De warming-up gaat steeds beter. Eerste keren redde ik de laatste sessie amper.
Ook het opdrukken steeds beter, dus ook daarin een vooruitgang. Nog niet echt gewichtsverlies gemerkt. Wel omvang!
pi_125677623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.

Altijd gesport, maar Insanity is echt zwaar. De warming-up gaat steeds beter. Eerste keren redde ik de laatste sessie amper.
Ook het opdrukken steeds beter, dus ook daarin een vooruitgang. Nog niet echt gewichtsverlies gemerkt. Wel omvang!
Omvang = spieren ?
pi_125682680
Hopla, nieuwe schoentjes gekocht en inmiddels op de 3de dag Insanity. Is wel super zwaar krijg een beetje het idee dat ik teveel pauzes neem tussenduur, omdat ik het anders gewoon niet trek. Merk ook soms dat ik de oefeningen nog niet helemaal op en top onder de knie heb, is dit een veel voorkomend probleem? Wordt dit naarmate Insanity vordert wel beter? Vind het ook erg lastig "to keep the core tight" contstant buikspieren spannen, is hier een speciaal trucje voor of is het gewoon veel oefenen.

Voor de rest erg positief, baad in het zweet na Insanity.
pi_125683437
[quote]0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:04 schreef leetjoez het volgende:
Hopla, nieuwe schoentjes gekocht en inmiddels op de 3de dag Insanity. Is wel super zwaar krijg een beetje het idee dat ik teveel pauzes neem tussenduur, omdat ik het anders gewoon niet trek. Merk ook soms dat ik de oefeningen nog niet helemaal op en top onder de knie heb, is dit een veel voorkomend probleem? Wordt dit naarmate Insanity vordert wel beter? Vind het ook erg lastig "to keep the core tight" contstant buikspieren spannen, is hier een speciaal trucje voor of is het gewoon veel oefenen.

Het gaat er gewoon om dat jij je 100% geeft. Na iedere sessie gewoon weer helemaal kapot, dat is het doel. Dat je meer pauzes neemt is totaal niet erg, dat hoor je hem ook steeds zeggen. Het gaat er natuurlijk wel om dat je doorzettingsvermogen toont. En ja die bewegingen gaan steeds makkelijker, ik zit in week 2 en heb daar eigenlijk geen moeite meer mee. En wat betreft 'the core", dat is ook niet makkelijk, zeker niet als je er helemaal doorheen zit. Maar probeer er aan te denken, en dat gaat ook steeds meer vanzelf.
pi_125792746
Moet zeggen dat de cm's er af vliegen inderdaad. Merk t echt goed aan mijn kleding. Komende dinsdag voor t eerst meten... Kilo's vallen mee. Ik woog me na een week en toen was er 2 kilo af.
  maandag 29 april 2013 @ 09:24:36 #238
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125855883
Vandaag echt beginnen :)
  maandag 29 april 2013 @ 09:26:05 #239
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125855910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:

SPOILER
Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.
Ziet er goed uit, maar je bent dus bijna 5 maanden bezig, hoeveel kilo was je toen je begon?
  maandag 29 april 2013 @ 09:26:27 #240
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125855917
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:49 schreef hilversum1981 het volgende:
Moet zeggen dat de cm's er af vliegen inderdaad. Merk t echt goed aan mijn kleding. Komende dinsdag voor t eerst meten... Kilo's vallen mee. Ik woog me na een week en toen was er 2 kilo af.
Ben je ook anders gaan eten?
pi_125856069
@ NotGuilty

Ja dat ook wel. Niet helemaal volgens het voorgeschreven "dieeet", maar wel stuk gezonder. Eet geen snoepjes, koekjes, etc. En laat de alchohol ook even staan. Overigens doe ik t niet in extreme hoor, als we er echt zin in hebben, of we hebben visitie ofzo neem ik gewoon een biertje of wijntje, en we hebben de vrijdag - patatdag ook niet afgeschaft.

Het is erg intensief, dat zeker. Maar het is ook een kick als je weer een dag kunt wegstrepen. En je lichaam zie je best snel dat je bezig bent. Hoewel je natuurlijk pas na een maand echt grote veranderingen kunt zien, merk ik al duidelijk dat de cm´s er afgaan.

Vandaag dus je fittest?
  maandag 29 april 2013 @ 09:43:50 #242
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125856220
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:36 schreef Mister123 het volgende:
@ NotGuilty

Ja dat ook wel. Niet helemaal volgens het voorgeschreven "dieeet", maar wel stuk gezonder. Eet geen snoepjes, koekjes, etc. En laat de alchohol ook even staan. Overigens doe ik t niet in extreme hoor, als we er echt zin in hebben, of we hebben visitie ofzo neem ik gewoon een biertje of wijntje, en we hebben de vrijdag - patatdag ook niet afgeschaft.

Het is erg intensief, dat zeker. Maar het is ook een kick als je weer een dag kunt wegstrepen. En je lichaam zie je best snel dat je bezig bent. Hoewel je natuurlijk pas na een maand echt grote veranderingen kunt zien, merk ik al duidelijk dat de cm´s er afgaan.

Vandaag dus je fittest?
Dankje, ja ik had de fittest al eerder gedaan maar toen niet echt verder gegaan. Vandaag begin ik dus opnieuw en ga ik het de hele week proberen vol te houden. Die fittest is trouwens behoorlijk pittig.
pi_125856323
Ja die fittest voel je wel, inderdaad. Maar ga je het alleen deze week proberen, of echt het hele programma van ruim 2 maanden?

Je merkt overigens al wel heel snel dat je conditie beter wordt hoor. Je hebt bv bij elke training een warm-up. En in t begin trok ik die warming-up al nauwelijks, en die gaat nu prima.
  maandag 29 april 2013 @ 09:57:45 #244
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125856487
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:48 schreef Mister123 het volgende:
Ja die fittest voel je wel, inderdaad. Maar ga je het alleen deze week proberen, of echt het hele programma van ruim 2 maanden?

Je merkt overigens al wel heel snel dat je conditie beter wordt hoor. Je hebt bv bij elke training een warm-up. En in t begin trok ik die warming-up al nauwelijks, en die gaat nu prima.
Ik wil het hele programma gaan doen, dus het is belangrijk om niet af te haken. Ben daarom ook heel vroeg opgestaan vandaag, nu heb ik nog tijd om het te doen voordat ik straks weg moet :) Ik ben zelf al heel veel afgevallen ( 12 kilo ) ook in buikomvang, maar al een tijdje neemt dat niet meer af ( 2 maanden ofzo) . Dus ik hoop dat die twee maanden insanity daar voor zullen zorgen.
  maandag 29 april 2013 @ 10:00:36 #245
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125856548
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ben je ook anders gaan eten?
Tussen de 65 en de 67, nu 60-62.

Sneller kan het niet, want ik ga mezelf niet uithongeren o.i.d. maar sporten zit er ook niet in. Gewoon op de kleintjes letten dus.
Bay of Plenty
pi_125857488
*meld
Gister de fittest gedaan, maar zonder tellen, uitgeprinte lijsten en opgemeten lijf. Dus ik begin straks opnieuw. Gister ging het niet heel goed, en ik heb nu al spierpijn! Oef!
I will take the sun in my mouth
pi_125858665
Daar moet je inderdaad ff doorheen. Die spierpijn in het begin is niet normaal. Kon bina niet lopen van de pijn in mijn kuiten. Maar dat gaat echt snel beter...
pi_125858773
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:23 schreef Mister123 het volgende:
Daar moet je inderdaad ff doorheen. Die spierpijn in het begin is niet normaal. Kon bina niet lopen van de pijn in mijn kuiten. Maar dat gaat echt snel beter...
Ja! M'n kuiten! ;( En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
  maandag 29 april 2013 @ 19:47:54 #249
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125876587
Nou ik hield het vanmorgen maar tot de helft vol. Blijkbaar toch nog te brak van het weekend, maar vond het eerlijk gezegd ook best saai worden
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 20:25:16 #250
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_125878124
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2013 19:47 schreef NotGuilty het volgende:
Nou ik hield het vanmorgen maar tot de helft vol. Blijkbaar toch nog te brak van het weekend, maar vond het eerlijk gezegd ook best saai worden
Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.
4045
onlogisch
pi_125879492
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:

[..]

Ja! M'n kuiten! ;( En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
Vanmorgen ging de fittest wel goed. Sommige dingen kan ik helemaal niet goed, zoals de suicide jumps en de push-up jacks, pfff. Maar ik kon wel 68 low plank obliques?? En bij de switch kicks raakte ik steeds de tel kwijt :') en de power knees is alleen met het linkerbeen of moest je halverwege wisselen? Wat ik dan even gemist heb ofzo, haha

Ben benieuwd hoe dit verder gaat :P
  maandag 29 april 2013 @ 21:03:01 #252
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125879852
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2013 20:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.
Jep. Morgen weer verder met de volgende
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 21:10:48 #253
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_125880164
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2013 21:03 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Jep. Morgen weer verder met de volgende
Ik ga over een week of 2 beginnen. En ik ga ook 100% dat voedselschema volgen.
4045
onlogisch
  maandag 29 april 2013 @ 21:59:40 #254
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125882460
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:

[..]

Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan. ;)
Bay of Plenty
pi_125883149
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:59 schreef oLexie het volgende:

[..]

Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan. ;)
Ik heb het toch gedaan :@ en eigenlijk ging het ook wel beter dan gister :)
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 14:00:28 #256
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_125940236
Hmm, bij het berekenen van het aantal voedingen per dag en het aantal calorieen daarbij, kwam ik uit op 3300 calorieen per dag :{

3785 to maintain, dus - 500 to lose weight.

Is dat niet erg veul? :o

Lengte 2 meter, gewicht 100kg
4045
onlogisch
pi_125947231
pfff maandag pure cardio gedaan, dat is niet te doen!!! Merk wel dat de warming up stuk beter gaat. Nu de feestdagen niks gedaan, en vandaag nog te brak. Morgen maar weer echt verder!!!
pi_125961577
Ik heb vandaag mijn 2e fittest gedaan. Niet normaal meer wat een sprongen tov de eerste fittest. Alles is echt enorm vooruit gegaan. Stond echt versteld. En een mooie motivatie natuurlijk !!
pi_125988445

[ Bericht 100% gewijzigd door carebaer op 02-05-2013 18:02:12 ]
pi_125988867
Toch aangenaam gevoel na al dat gezweet van zo'n workout
pi_126014035
Ik weet niet hoe t komt, maar ik zweet me inderdaad compleet t schompes. Veel meer dan bij "normale" cardio in de sportschool bv. Zal wel door de hoge intensiteit komen, maar ik train op een houten vloer thuis, en die moet ik echt dweilen daarna. Niet normaal... HEERLIJK!!!
pi_126028976
Nog 1x en ik heb de eerste week overleefd. Ik was niet zo tevreden over hoe het vandaag ging, maar ik doe blijkbaar wel genoeg. Want ik heb niet alleen spierpijn in m'n kuiten, nu ook m'n kont, buik, schouders en armen :') :D
pi_126029237
Ik wil insanity ook graag gaan proberen. Maar dan wil ik ook het maximale er uit halen en op mijn voeding gaan letten en shakes gebruiken. Hier kies ik voor omdat ik twee jaar geleden in de sportschool heb getraind (fanatiek), maar toendertijd niks extra's deed qua eten en zo dus het idee kreeg dat ik niet het maximale er uit haalde. Uiteindelijk is mijn doel mijn 'bierbuik' weg te werken en hopelijk ook nog wat spieren kweken. Vervolgens willen ik uiteindelijk misschien weer de sportschool in, op zijn vroegst vanaf september. (Maar pas zodra ik mijn voedingspatroon onder controle heb, tot die tijd zie ik insanity als aanloop)

Ik ben er achter gekomen dat ik om en nabij de 2600 kcal binnen moet krijgen per dag tijdens de insanity trainingen. Voor zover ik weet is het het beste om dit te verdelen over 5 maaltijden van 400-500 kcal per stuk en dan de rest aan te vullen met 'tussendoortjes'.

Maar wat is nou mijn probleem? Ik heb geen idee wat ik moet eten en hoe ik de maaltijden moet samenstellen. In dat boekje van insanity las ik verschillende recepten, maar daar gaan ingrediënten in zoals bijv. noten en weet ik veel wat voor 'aparte' dingen. Ik wil mijn maaltijden liever wat normaler houden, dus brood, kwark, brinta, cruesli, fruit etc. eten, maar niet de kleine frutsels zoals noten dus.

Ik ben nu op zoek hoe ik mijn maaltijden het beste kan invullen. Ik vul de maaltijden als volgt in:
- ontbijt rond 8.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 10.30 uur
- middageten rond 13.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 15.30 uur
- avondeten rond 18.00 uur (wat ik dan eet hangt af van mijn huisgenoten)
- in de avond kan het eventuele tekort aan kcal aanvullen met extra's

Wat moet ik naast de 2600 kcal nog meer binnenkrijgen? Hoewel eiwitten bijv? Wanneer gebruik je allemaal shakes en wat voor shakes? En wat is naast kcal en eiwitten nog meer belangrijk?
pi_126030571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:43 schreef carebaer het volgende:
Ik wil insanity ook graag gaan proberen. Maar dan wil ik ook het maximale er uit halen en op mijn voeding gaan letten en shakes gebruiken. Hier kies ik voor omdat ik twee jaar geleden in de sportschool heb getraind (fanatiek), maar toendertijd niks extra's deed qua eten en zo dus het idee kreeg dat ik niet het maximale er uit haalde. Uiteindelijk is mijn doel mijn 'bierbuik' weg te werken en hopelijk ook nog wat spieren kweken. Vervolgens willen ik uiteindelijk misschien weer de sportschool in, op zijn vroegst vanaf september. (Maar pas zodra ik mijn voedingspatroon onder controle heb, tot die tijd zie ik insanity als aanloop)

Ik ben er achter gekomen dat ik om en nabij de 2600 kcal binnen moet krijgen per dag tijdens de insanity trainingen. Voor zover ik weet is het het beste om dit te verdelen over 5 maaltijden van 400-500 kcal per stuk en dan de rest aan te vullen met 'tussendoortjes'.

Maar wat is nou mijn probleem? Ik heb geen idee wat ik moet eten en hoe ik de maaltijden moet samenstellen. In dat boekje van insanity las ik verschillende recepten, maar daar gaan ingrediënten in zoals bijv. noten en weet ik veel wat voor 'aparte' dingen. Ik wil mijn maaltijden liever wat normaler houden, dus brood, kwark, brinta, cruesli, fruit etc. eten, maar niet de kleine frutsels zoals noten dus.

Ik ben nu op zoek hoe ik mijn maaltijden het beste kan invullen. Ik vul de maaltijden als volgt in:
- ontbijt rond 8.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 10.30 uur
- middageten rond 13.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 15.30 uur
- avondeten rond 18.00 uur (wat ik dan eet hangt af van mijn huisgenoten)
- in de avond kan het eventuele tekort aan kcal aanvullen met extra's

Wat moet ik naast de 2600 kcal nog meer binnenkrijgen? Hoewel eiwitten bijv? Wanneer gebruik je allemaal shakes en wat voor shakes? En wat is naast kcal en eiwitten nog meer belangrijk?
Noten zijn niet echt 'aparte' dingen. En ook heel goed houdbaar. Probeer ook veel te variëren, dat is ook beter vol te houden.
En als je met huisgenoten eet: zorg dan dat ze ook echt gezond eten. Geen pakjesvoer dus ;)
Verder heb ik er geen verstand van en houd ik me ook niet aan een dieet. Ik kook gewoon goed en gezond voor mezelf :)
pi_126032587
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 09:59:10 #266
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126050568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
Waar koop je die meuk?
4045
onlogisch
pi_126056161
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waar koop je die meuk?
Bodystore.nl. Dat soort winkels...
pi_126122397
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.

Hoe kan dat??
pi_126128000
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.

Hoe kan dat??
Who gives à fuck About gewicht. Als jij er strakker uitziet, dan werkt het toch
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 14:22:25 #270
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126128352
Ik vind dat Engelse voedingschema maar ruk :r

Je zit met allerlei omrekeningsfactoren omdat die Amerikanen vertikken het metrische stelsel te gebruiken :r

Oz. Tablespoon cup etc schijtziek word je ervan ;(

Is er ook een Nederlandse variant ergens te vinden? :')
4045
onlogisch
pi_126130439
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Is onzin als je gewoon een Jan Modaal bent die wat wil afvallen met 'Insanity'.

Gewoon goed eten.
pi_126131236
Misschien een handige artikel : http://thepopularman.com/insanity-calories-burned/

Er wordt aangegeven hoeveel calories je gemiddeld verbrandt bij de verschillende insanity workouts.

Het is niet perfect aan gezien het voor iedere persoon anders is, maar toch een handige leidraad bij het opstellen van je voedingsschema
  maandag 6 mei 2013 @ 15:36:55 #273
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126131290
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:

Hoe kan dat??
Door de opbouw van spieren misschien?

[ Bericht 33% gewijzigd door Ffukkie-slim op 06-05-2013 15:38:13 (Verkeerde qoute) ]
hoihallo
pi_126131322
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:36 schreef Ffukkie-slim het volgende:

[..]

Door de opbouw van spieren misschien?
Kan dat met Insanity?
  maandag 6 mei 2013 @ 15:40:19 #275
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126131424
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:37 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Kan dat met Insanity?
Ik doe zelf niet aan insanity en weet ook niet precies wat het inhoudt, maar ik neem aan dat als je overgewicht hebt, je ook niet veel spieren hebt. Bij elke vorm van sport zal je dan toch wel wat spieren opbouwen?
hoihallo
pi_126132000
Er zitten dagelijk oefeningen bij met opdrukken, en er zijn aparte oefeningen voor buikspieren.

Kan me voorstellen dat je wel wat spieren opbouwt...
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 15:55:56 #277
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126132075
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:22 schreef onlogisch het volgende:
Ik vind dat Engelse voedingschema maar ruk :r

Je zit met allerlei omrekeningsfactoren omdat die Amerikanen vertikken het metrische stelsel te gebruiken :r

Oz. Tablespoon cup etc schijtziek word je ervan ;(

Is er ook een Nederlandse variant ergens te vinden? :')
Niemand een idee? ;(
4045
onlogisch
pi_126166311
Zo dag 12 zit er ook weer op, gaat steeds beter maar niet bijzonder veel resultaat tot nu toe (ben ook niet zo dik ofzo, miss vandaar) (1,78m en weeg 68,9kg) merk wel vooruitgang in het doen van de oefeningen en mijn uithoudings vermogen, maar centimeters nog niet, komt misschien nog;) Het blijft bikkele en het is absoluut niet makkelijk.
pi_126168164
Ik blijf t toch raar vinden dan sommige na 2 of 3 weken zeggen: wat een resultaat, niet te geloven. En dan andere weer zeggen: Tja, conditie gaat wel vooruit maar verder...
pi_126170798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:43 schreef Mister123 het volgende:
Ik blijf t toch raar vinden dan sommige na 2 of 3 weken zeggen: wat een resultaat, niet te geloven. En dan andere weer zeggen: Tja, conditie gaat wel vooruit maar verder...
Iedereen heeft een ander beginpunt. Als je al een normaal gewicht hebt en daarnaast een aardige conditie heb, boek je minder resultaat dan wanneer je begint met wat overtollig gewicht en een mindere conditie. Bij mij zijn er ook geen centimeters of gewicht afgegaan maar ik heb wel degelijk meer kracht/uithoudingsvermogen gekregen. Echter kan je met zat andere fitness programma's of gewoon fitness resultaat boeken. Het programma is zeker niet heilig en je moet je ook zeker niet laten verleiden door de knappe modellen in de video's.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:17:12 #281
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_126171663
Met les 1 begonnen. Verdomme zeg na kwartier was ik al buiten adem :')
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_126192717
Hallo :)

Ik ben vandaag begonnen met Insanity.. En ik moest dus de fittest doen.. Echt beschamende resultaten:

Switch kicks - 60
Power jacks - 24
Power knees - 54
Power jumps - 7
Globe jumps - 2
Suicide jumps - 3
Push up jacks - 0 (hahahaha)
Low plank oblique - 7

Dus ik ben heeeeel benieuwd wat m'n resultaten zullen zijn na 2 weken..

Ik heb een vraagje: ik woon nogal in een gehorig gebouw, kan het kwaad voor m'n knieën om zonder schoenen de work-out te doen? Eventueel met een yogamatje onder me ofzo?
pi_126194393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:01 schreef Isabella. het volgende:
kan het kwaad voor m'n knieën om zonder schoenen de work-out te doen? Eventueel met een yogamatje onder me ofzo?
Nee.
pi_126194813
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!

Je moet een hoop springen en daarbij heb je goede ondersteuning nodig.
pi_126194993
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!

Ik heb iig wel genoeg water gedronken haha de 1,5 liter fles is bijna leeg en dit was pas de fittest..

Anyway.. Dan hebben mn buren maar gewoon pech :)
pi_126300957
Mede insanitystrijders,

De tweede maand is echt killing. Wat een heerlijk uitgeput gevoel heb je na afloop zeg. Voor de mensen die twijfelen en willen stoppen, GA door. In de tweede maand veranderd je lichaam aanzienlijk. Mijn figuur is nu nog strakker voor de bevallingen.

Succes iedereen die vandaag nog moeten sporten!
pi_126309219
@smoke_me

Merk je echt een groot verschil tussen de resultaten aan je lichaam in de 2e maand tov maand 1. En hie zou dat komen?

Ik ben nu met week 4 begonnen en de veranderingen zijn er wel, maar t mag wel wat sneller :-). Merk t nu wel aan wat centimeter en aan mijn kleding, maar bv nog nauwelijks aan de weegschaal. Nu vind ik dat niet t belangrijks, maar in maand 2 gaat de verandering dus nog sneller?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:56:10 #288
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_126310273
Je moet ook op je voeding natuurlijk letten ;)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_126312277
Ik ga dit topic ook maar eens volgen. Ik ben afgelopen woensdag begonnen met insanity en sodeju wat zwaar. Is het trouwens verstandig om naast insanity te blijven spinnen voor verdere vetverbranding? Ik spin normaliter 3 a 4 x per week.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_126324623
Hilversum1981,

De tweede maand is echt geweldig maar ook zwaar. De workouts duren ook veel langer. De eerste duurt 59 minuten tegenover 37 minuten in de eerste maand. En het ergste van alles is dat het verslavend is. Ik wil en moet ook elke dag ff sporten.

Ik ben nu 3 kilo kwijt, alleen deed ik het niet vanwege mijn gewicht. Ik weeg nu 58 kilo en er moet daar echt niet meer van af. Het gaat nog steeds om mijn buikje maar gelukkig wordt die steeds minder. Wel langzaam maar toch.

Dus houdt vol en ga door. De resultaten komen er echt wel.
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 17:25:19 #291
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126354079
Ik ga me vanaf as maandag volledig op Insanity storten :)

Ik ga ook compleet anders eten, een beetje in de richtlijnen van Insanity, maar niet compleet. Maar wel met noten/vis/kip/kwark/200gram groente etc per dag.

Dingen die ik nu niet doe. Dus ik verwacht er wel wat van. Wat ik lees is dat het heel zwaar is. Daar kijk ik naar uit. Ik heb er echt zin in om mij de komende 60 dagen compleet af te beulen.

Ik heb er zin in :)
4045
onlogisch
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:30:05 #292
157922 fathank
pi_126361261
En na die 60 dagen duik je weer op de bank met een zak chips?
pi_126367685
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:30 schreef fathank het volgende:
En na die 60 dagen duik je weer op de bank met een zak chips?
Je moet wel blijven genieten, Hank.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:25:21 #294
157922 fathank
pi_126382205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:40 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Je moet wel blijven genieten, Hank.
Het moet tenslotte wel leuk blijven.
pi_126382270
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:

pi_126385933
Uiteraard kun je dit ook zonder schoenen doen. Wel opletten dat je tijdens de sprongen enzo niet op je hakken landt.
  zondag 12 mei 2013 @ 23:22:34 #297
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126413132
Morgen weer de zoveelste poging, maar nu ga ik het echt doen. Dit topic motiveert wel :)
pi_126415093
Ik zit te denken om ook met insanity te beginnen. Ben nu disc1 aan het downloaden dus ik ga eens kijken of dat iets is voor mij. Zijn er hier mensen die voor en na foto's hebben gemaakt? Ben zeer benieuwd naar wat 60 dagen lang sporten met je doet.
pi_126416286
Dit inderdaad, wil er ook mee beginnen, wil nu toch wel van de 35 overtollige kilo's af oftewel.... M'n buik
pi_126419414
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:02 schreef HansWurst het volgende:
Uiteraard kun je dit ook zonder schoenen doen. Wel opletten dat je tijdens de sprongen enzo niet op je hakken landt.
Ik wens je succes zonder schoenen. Ik vrees dat je, door t gebrek aan demping, na 10 minuten al hoofdpijn hebt... En anders krijg je zeker last van je gewrichten...
pi_126419458
Hier weer verder? : - SPT / Shaun T - Insanity workout #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')