Ja want van zes keer per week 45 minuten zwaar bewegen val je niet af.quote:Op zondag 9 december 2012 20:27 schreef rhubarbje het volgende:
Oeh before en after fotos!!!
Als iets roept scam is dat het wel
natuurlijk wel maar ook zonder die nieuwe wondermethodequote:Op zondag 9 december 2012 20:28 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ja want van zes keer per week 45 minuten zwaar bewegen val je niet af.
Klopt, echter heb ik er voor gekozen om deze te gaan doen.quote:Op zondag 9 december 2012 20:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
natuurlijk wel maar ook zonder die nieuwe wondermethode
Ik ben in april begonnen met gtg na echt jaren niets gedaan te hebben. Dat ging natuurlijk een paar keer flink mis omdat ik veel te zwaar van start ging. Dat gtg is een apart iets wat blijkbaar goed bij mij past. Foto's maken doe ik niet, aan sommige dingen word je liever niet meer herinnerdquote:Op donderdag 13 december 2012 12:02 schreef Champy het volgende:
Ik ben 2,5 week geleden begonnen met P90X, ook zoiets, van hetzelfde bedrijf, maar dan meer weerstandstraining, duurt een uur tot 1,5 uur, en ook 6 dagen per week.
Het schijnt dat het dieet wat er bij zit bijna belangrijker is dan de oefeningen zelf, zelf volg ik het dieet niet, maar eet wel altijd goed, gezond en gevarieerd.
Ik moet zeggen dat ik na 2 weken al wel wat vetjes rond m'n buik verloren ben. Ik ben zelf man, 1,86 en weeg 76,5 kilo.
Zoals gezegd is, maak een foto voordat je begint, een foto na 20 dagen, 40 dagen en op het einde.
Gebruik niet je weegschaal maar een meetlint om je vooruitgang te meten.
Kijk vooral ook eens op het forum van www.teambeachbody.com
Skinny fat heet datquote:Op donderdag 13 december 2012 14:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand die 186 is en 76,5 weegt vet rond z'n buik heeft maar iedereen zit natuurlijk weer anders inelkaar.
Nee die weegschaal interessert me ook niet. Als ik me weeg dan is dat omdat iemand anders nieuwsgierig is. Ik kijk gewoon in de spiegel en ik zie hoeveel vorderingen ik maak met pull-ups en dippen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:14 schreef Champy het volgende:
[..]
Skinny fat heet datZoek daar ook maar eens op.
Foto's maken moet je juist wel doen, daar kan je het beste zien wat voor een vooruitgang je geboekt hebt, zoals ik eerder al zei, als je traint wil de weegschaal niks zeggen omdat je vet vervangt door spieren, en spieren wegen meer dan vet!
Ik ben na een keer alweer lekker uit de running, mijn shin splint is erger geworden dan ooit tevoren dus mag even niet meer. Heb wel van tevoren goed gerekt maar dat mocht niet baten, morgen afspraak maken bij de fysio voor maandag.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:25 schreef the-eye het volgende:
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen van t.s.
Ja dat kwaad is al geschied, loop er al een paar jaar mee namelijk. Ben nu aan het ijspacken, maandag langd de dokter > fysio en dan na de behandeling wisselbaden nemen, komt goed ik moet alleen minder intensief sporten.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:55 schreef the-eye het volgende:
Je moet je schenen masseren, ik ken deze blessure.
Met je vingertoppen duwen
Wat doe je verder of deed je hiervoor voor sportiefs?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:43 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ja dat kwaad is al geschied, loop er al een paar jaar mee namelijk. Ben nu aan het ijspacken, maandag langd de dokter > fysio en dan na de behandeling wisselbaden nemen, komt goed ik moet alleen minder intensief sporten.
Zat hiervoor gewoon bij een sportschool waar ik wel 5 uur lang door kon sporten een paar keer per week maar vanwege school ben ik gestopt omdat de tijden dat ik wel kon het er veel te druk was (alle apparaten bezet). Dus heb al een paar maanden niet meer gesport.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat doe je verder of deed je hiervoor voor sportiefs?
Voor de rest hoef je niets meer te doen.quote:
Super stom maar ik ben de afgelopen dagen gewoon echt afgevallen terwijl ik geringe beweging heb gehad ivm mijn benen en niet extra op mijn eten heb gelet.quote:Op zondag 16 december 2012 14:00 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Voor de rest hoef je niets meer te doen.
Aan de apparaten is natuurlijk toch weer wat anders als 45 minuten springen.quote:Op zondag 16 december 2012 13:50 schreef oLexie het volgende:
[..]
Zat hiervoor gewoon bij een sportschool waar ik wel 5 uur lang door kon sporten een paar keer per week maar vanwege school ben ik gestopt omdat de tijden dat ik wel kon het er veel te druk was (alle apparaten bezet). Dus heb al een paar maanden niet meer gesport.
Ja ik had ook twee flesjes water die niet langer dan een kwartier vol hebben gezeten, is niet normaal hoe enthousiast die mensen gewoon door blijven hoppen alsof het niks is.quote:Op zondag 16 december 2012 14:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Aan de apparaten is natuurlijk toch weer wat anders als 45 minuten springen.
Ik ben het aan het bekijken en ik vind het wel fijn dat er geen situps of crunches gedaan worden.
Bij de waterbreak zie ik iedereen vrolijk doorgaan maar ik drink dan een bidon leg hoor.
Klopt ja, vooral de conditie. Afvallen is relatief, voor het gewicht aan vet dat je verliest krijg je wel weer spier terug dus had al de tip gekregen om lichaamsdelen op te meten ipv op de weegschaal te gaan staan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef HansWurst het volgende:
Als ik het goed begrijp is dit ook een "high intensity interval training"-methode correct? Anaerob interval krachttraining zonder apparatuur? Dit soort programma's zijn super om snel af te vallen en een goede conditie te krijgen
Het is 3 minuten werken en dan 30 seconden rust he? Persoonlijk vind ik dat erg veel om mee te beginnen, maar het went snel. Je doet toch gewoon wat je kan? Als je misselijk wordt zul je wel minder herhalingen moeten doen van een oefening. Zelf doe ik tactical fitness wat hier heel erg op lijkt. Erg tof dit soort workouts.. En de resultaten zijn geweldigquote:Op woensdag 9 januari 2013 14:28 schreef Vetineri het volgende:
Ik zit zelf halverwege mijn eerste week. Ik ben tegelijkertijd begonnen met proteine shakes en dat soort spul om te zorgen dat ik genoeg spieren opbouw. Het is absoluut killing! Tijdens de fittest zat ik tegen het kotsen aan en tijdens de eerste workout ook al. Je zit wel constant met spierpijn maar dat vind ik persoonlijk wel prettig![]()
Ik begin er zelfs plezier in te krijgen. Je hebt tenminste wel het gevoel dat je wat gedaan hebt aan het eind van de workout.
Moet wel zeggen dat de 30 seconden recuperatie tussen de oefeningen door soms wel wat kort is. Dan kan ik echt nog niet aan het volgende setje beginnen. Die Shaun T zegt dan ook dat ik mijn hartslag in de gaten moet houden. Weet iemand wat hiervoor de regels zijn? moet ik toch wachten tot ik weer op een bepaald percentage zit van mijn max? Of moet ik koste wat kost na 30 seconden weer beginnen? (Het is tenslotte max-interval training)
Misselijkheid is denk ik vooral te wijten aan het feit dat je lichaam het totaal niet gewend is om zo te sporten (in mijn geval dan). Ik heb gisteren mijn laatste dag van de eerste week gedaan, waarbij je dezelfde workout als op dag 2 doet. De eerste keer ging ik bijna over mijn nek. Nu niet meer en kon ik het al langer volhouden. Ik sta nu al versteld van de vooruitgang.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:07 schreef HansWurst het volgende:
[..]
Het is 3 minuten werken en dan 30 seconden rust he? Persoonlijk vind ik dat erg veel om mee te beginnen, maar het went snel. Je doet toch gewoon wat je kan? Als je misselijk wordt zul je wel minder herhalingen moeten doen van een oefening. Zelf doe ik tactical fitness wat hier heel erg op lijkt. Erg tof dit soort workouts.. En de resultaten zijn geweldig
Die Pure Cardio is echt killing! Volgens mij heb je bij deze workout ook niet iedere 3 minuten 30 seconden rust.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:18 schreef rjrj het volgende:
Ik heb de eerste 5 dagen erop zitten, 'pure cardio' net achter de rug. Die vond ik behoorlijk pittig maar wel redelijk te doen, af en toe een kleine pauze genomen om te drinken. Spierpijn heb ik niet, gewoon goed rekken en strekken en daarna lekker douchen!
Bij P90X, wat ik volg, heb je 12 dvd's, maar je moet deze niet in volgorde afspelen van 1 tot 12, maar volgens het bijgeleverde schema. Lijkt me dat dat bij insanity ook zo werkt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:30 schreef moattie het volgende:
het vervolg ziet er bij mij zo uit
training 6: cardio abs ( 23 min maar )
Training 7: core cardio en balance
Training 8 max interval cirquit
Training 9 max interval plyo
Training 10 max cardio conditioning
Training 11 max recovery
Training 12 insane abs
Heeft iemand hier ervaring mee. ( misschien andere versie ofzo ??? )
Kan je is omschrijven hoe je de eerste 6 weken hebt ervaren? wanneer begon je verschil te ervaren binnen de workouts en voel je je ook echt fitter sterker en sneller etc ??quote:Op maandag 14 januari 2013 17:25 schreef Champy het volgende:
Dat komt allemaal wel goed, zo lang je maar iedere dag braaf mee doet. Vanavond wordt mijn begin aan week 6, heb pas 1 keer echt een workout geskipt, soms cardio niet gedaan omdat ik die dag ook badminton training heb.
Bijna op de helft, de laatste 4 weken leveren blijkbaar het meeste resultaat!
Ik doe P90X hè, dat is iets anders dan Insanity, maar ook sporten met een DVD zeg maar.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:15 schreef moattie het volgende:
[..]
Kan je is omschrijven hoe je de eerste 6 weken hebt ervaren? wanneer begon je verschil te ervaren binnen de workouts en voel je je ook echt fitter sterker en sneller etc ??
ben benieuwd naar je reactie!
haha mee eens, hier had ik ook last van begin deze week!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef rjrj het volgende:
Week 2, dag 2: 'pure cardio' = killing! Maar we kunnen weer een dagje wegstrepen!
Ligt er een beetje aan wat je doet? Je kan natuurlijk op de dagen dat je zelf al sport geen Insanity doen, en op de overige dagen gewoon wel volgens schema, waarom niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:42 schreef fallen_angel123 het volgende:
Coole workout, maar ik sport al 3 keer in de week. Dit wil ik niet opgeven. Is dit te combineren? Of maar 3 Insane workouts per week doen?
Hardlopen en yoga. Ik loop 2x per week tussen de 8 en 11 km hard en 1x 1,5 uur yoga,maar spreekt me wel aan om voor de zomer nog wat extra work outs te doen om weer helemaal in shape te zijnquote:Op maandag 21 januari 2013 14:30 schreef Champy het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je doet? Je kan natuurlijk op de dagen dat je zelf al sport geen Insanity doen, en op de overige dagen gewoon wel volgens schema, waarom niet.
Lijkt mij prima te kunnen hoor, echter ben ik ook geen expertquote:Op maandag 21 januari 2013 14:53 schreef fallen_angel123 het volgende:
[..]
Hardlopen en yoga. Ik loop 2x per week tussen de 8 en 11 km hard en 1x 1,5 uur yoga,maar spreekt me wel aan om voor de zomer nog wat extra work outs te doen om weer helemaal in shape te zijn
Tof om te lezen! Goed bezig dus.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:18 schreef rjrj het volgende:
Week 3 / Dag 1: Fittest, ging me erg gemakkelijk af heb echter niet de cijfers bijgehouden maar er was wel een groot verschil! Heerlijk, ook mensen die me de afgelopen 2 weken niet gezien hebben zeggen gelijk uit zichzelf dat ik duidelijk ben afgevallen. Dus het loont zeker!
Ik ging al kapot van die fittest vanavond; dus ik schat dat ik het er niet veel beter van af ga brengen... Nu heb ik ook echt een conditie van 0,0.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:07 schreef muiske41 het volgende:
Pffff tweede workout zit erop. Konden jullie in het begin de workout volledig meedoen? Ik moet bij elke oefening nog een extra rust momentje van een paar seconde hebben of ik val neer.. Er zijn maar een paar oefeningen die ik volledig kan doen.
Komt wel goed.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ging al kapot van die fittest vanavond; dus ik schat dat ik het er niet veel beter van af ga brengen... Nu heb ik ook echt een conditie van 0,0.
Iedere dag andere spiergroepen trainen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:47 schreef wyccie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met spierherstel als je 6 dagen per week maximaal moet trainen?
Met hardlopen wordt al afgeraden om het elke dag te doen, zo'n zware workout lijkt me helemaal funest?
De workouts zijn wel afwisselend tussen kracht/cardio en nog herstel trainingen....quote:Op maandag 21 januari 2013 22:47 schreef wyccie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met spierherstel als je 6 dagen per week maximaal moet trainen?
Met hardlopen wordt al afgeraden om het elke dag te doen, zo'n zware workout lijkt me helemaal funest?
had ik ook in het begin!! gewoon doorgaan en doorbijten!! warming up kijken of het lukt. daarna even door de spierpijn heen bijten. als het echt niet gaat neem je wat extra rust!! keep trying;)!quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:47 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb toch spierpijn... verschrikkelijk zeg! En nou moet ik vanavond weer gewoon, dat lukt toch nooit?
gaat naar een week over! ( alleen de 1e week last gehad van spierpijn! )quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:22 schreef moattie het volgende:
[..]
had ik ook in het begin!! gewoon doorgaan en doorbijten!! warming up kijken of het lukt. daarna even door de spierpijn heen bijten. als het echt niet gaat neem je wat extra rust!! keep trying;)!
s6
gedoemd om te falen dit natuurlijk. Er bestaan geen sluiproutes in het verkrijgen van een gezond lichaam. Goede voeding(voor de vrouwen, lees: genoeg voeding), hard trainen, en genoeg slaap is de enige methode. Het enige waar die zogenoemde revolutionaire nieuwe programma's efficiënt in zijn is onwetende, ietwat wanhopige mensen het geld uit de broek te kloppen.quote:Op zondag 9 december 2012 20:36 schreef oLexie het volgende:
[..]
Klopt, echter heb ik er voor gekozen om deze te gaan doen.
Voor en na foto's doen me ook vrij weinig, je krijgt conditie van deze workout en je lichaam wordt strakker. Helaas mag ik 'm niet doen maar als je het topic even doorbladert lees je dat mensen er wel profijt van hebben. Je zal niet ripped worden maar strakker wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:35 schreef tarantism het volgende:
[..]
gedoemd om te falen dit natuurlijk. Er bestaan geen sluiproutes in het verkrijgen van een gezond lichaam. Goede voeding(voor de vrouwen, lees: genoeg voeding), hard trainen, en genoeg slaap is de enige methode. Het enige waar die zogenoemde revolutionaire nieuwe programma's efficiënt in zijn is onwetende, ietwat wanhopige mensen het geld uit de broek te kloppen.
En eenieder die zich geen vragen stelt over de echtheid van voor/na foto's ter promotie van een commercieel product op internet is volslagen ongeschikt voor de 21ste eeuw.
Je hebt helemaal gelijk. Je moet er hard voor werken. Maar Insanity pretendeert zeker niet makkelijk te zijn. Het heet niet voor niets 'Insanity'...quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:35 schreef tarantism het volgende:
[..]
gedoemd om te falen dit natuurlijk. Er bestaan geen sluiproutes in het verkrijgen van een gezond lichaam. Goede voeding(voor de vrouwen, lees: genoeg voeding), hard trainen, en genoeg slaap is de enige methode. Het enige waar die zogenoemde revolutionaire nieuwe programma's efficiënt in zijn is onwetende, ietwat wanhopige mensen het geld uit de broek te kloppen.
En eenieder die zich geen vragen stelt over de echtheid van voor/na foto's ter promotie van een commercieel product op internet is volslagen ongeschikt voor de 21ste eeuw.
Het vervolg daarop is killing. My god.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:02 schreef Champy het volgende:
Ik ben 2,5 week geleden begonnen met P90X, ook zoiets, van hetzelfde bedrijf, maar dan meer weerstandstraining, duurt een uur tot 1,5 uur, en ook 6 dagen per week.
Het schijnt dat het dieet wat er bij zit bijna belangrijker is dan de oefeningen zelf, zelf volg ik het dieet niet, maar eet wel altijd goed, gezond en gevarieerd.
Ik moet zeggen dat ik na 2 weken al wel wat vetjes rond m'n buik verloren ben. Ik ben zelf man, 1,86 en weeg 76,5 kilo.
Zoals gezegd is, maak een foto voordat je begint, een foto na 20 dagen, 40 dagen en op het einde.
Gebruik niet je weegschaal maar een meetlint om je vooruitgang te meten.
Kijk vooral ook eens op het forum van www.teambeachbody.com
Een goede verhouding van eiwitten (vlees, dierproducten zoals ei, melk of magere kwark), koolhydraten en vezels (groente/fruit, muesli, volkoren brood enz) en vetten (uit vis, olie enz) zijn wel belangrijk ja. Wel goed op de verhoudingen letten. In het bodybuilder topic staat heel veel beschreven over gezonde voeding bij sport. Daar zou ik even het een en ander opzoeken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:24 schreef Loxy het volgende:
Hi,
Ik ben nieuw hier en mijn vriend en ik gaan ook beginnen aan de insanity workout.
Onze conditie is nul komma nul waard dus we zijn heel benieuwd hoe dit zal vorderen.
Straks gaan we de fittest afleggen, heb hem al bekeken en ohjee!
Heb hier al gelezen dat je rekening moet houden met je voeding en extra eiwitten enz moet eten enz.
Is er iemand die ons kan zeggen wat we zeker moeten doen?
Bij mijn vriend is het puur voor conditie en ook om wat meer spieren te krijgen.
Bij mij is het om af te vallen, strakker te worden en conditie op te bouwen. Ik mag in principe zo'n 15 à 20 kg zeker afvallen. Nu ik weet dat je hierdoor spieren gaat krijgen en dat het gewicht waarschijnlijk niet zo erg zullen minderen, maar het is al veel waard als de cm's verdwijnen uiteraard.
Alle tips zijn welkom!
Ow ja, en geef niet op! Als ik je verhaal zie ben je hartstikke goed bezig johquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:14 schreef Vetineri het volgende:
@ CF2907:
1: Stop met kijken op je weegschaal! Er wordt bij Insanity niet voor niets gezegd dat je naar je omtrek moet kijken, niet naar de weegschaal. Je zegt zelf dat je je slanker voelt, wat volgens mij betekend dat je zelf al het verschil in de spiegel ziet. Als je resultaat in de spiegel ziet, wat maakt je gewicht dan nog uit?
2: Kijkend naar je trainingsschema doe je veel krachttraining + Insanity. Bij beide bouw je best wel wat spieren op, zeker als je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Volgens mij is 1,5 kilo in twee weken juist hartstikke goed! Zeker gezien je lengte.
3: Het verschil in gewicht tussen spieren en vet is aanzienlijk. Richt je op vetafname, niet gewichtsafname!!!
Mijn boyfriend wil in ieder geval niet dat ik het boven doe als hij beneden zit. Hij is dan bang dat ik door het plafond kom vallenquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:38 schreef Grampa het volgende:
Tja, ik moet bekennen dat ik er ook enthousiast van raak, van de reacties.
Ik wil 's morgens vroeg het programma gaan doorlopen, dus eigenlijk heb ik een rare vraag;
maakt het veel lawaai als je de oefeningen doet? Ik zie dat je ook regelmatig moet springen, kan me zo voorstellen dat dan mijn glazen aardig aan het rammelen slaan...
Als je dit van tevoren wilt testen raad ik je aan om gewoon eens op de plaats knie-hoog te joggen op de plek waar je van plan bent het te gaan doen. Over het algemeen is dit het niveau van 'herrie' wat je genereerd. Vraag dan even aan je medehuisgenoten of dat als storend ervaren wordt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:38 schreef Grampa het volgende:
Tja, ik moet bekennen dat ik er ook enthousiast van raak, van de reacties.
Ik wil 's morgens vroeg het programma gaan doorlopen, dus eigenlijk heb ik een rare vraag;
maakt het veel lawaai als je de oefeningen doet? Ik zie dat je ook regelmatig moet springen, kan me zo voorstellen dat dan mijn glazen aardig aan het rammelen slaan...
Er wordt enorm gepromoot met Shakeology, shakes die je met het bijgeleverde voedingsplan kunt nemen. Maar ik lees op de Facebook-page van Insanity genoeg berichten over gewoon 'clean, verstandig eten. Als je Insanity volgt en op je porties, regelmaat en de voedingswaarde van je voedsel let, komt het net zo goed. Dat doe ik ook.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:49 schreef Jaycee29 het volgende:
Hallo
Ik wil ook gaan beginnen met de insanity workout. Ik heb eerst de P.I.N.K. Method gedaan en ben 20kg af gevallen maar is toch niet helemaal voor mij. Constant dezelfde workouts en niet effectief genoeg.
Bij PINK moest je een eiwit shake ná het sporten nemen en dan binnen 30 minuten na iedere training.
Hoe zit dat bij Insanity??
Ik hoop dat we hier onze ervaringen kunnen delen en elkaar kunnen blijven motiveren
Die zooi van de tuinen is duur en slecht. Whey kun je beter bij body en fitshop of powersupplements halen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:38 schreef dvdscheer het volgende:
Hallo Kriel030,
Als je iets van eiwitten wil, kan je bij de winkels van de Tuinen kijken, deze hebben genoeg producten om uit te kiezen. Zelf gebruiken wij Whey protien grote rode bussen. ze hebben er diverse smaken van. Maar laat je eerst goed informeren voor dat je een aankoop doet. Niet iedereen kan er tegen.
Veel sport plezier.
Kun je dat laatste nog nader verklaren? Crossfit is ook heel interessant namelijk.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:51 schreef Drinky het volgende:
[..]
Die zooi van de tuinen is duur en slecht. Whey kun je beter bij body en fitshop of powersupplements halen.
En beter ga je aan de crossfit ipv insanity groetjes.
Insanity is een beetje als de cooling down die wij bij het boksen deden. Je doet het op eigen lichaamsgewicht en het is voor de uithouding. Je moet het gewoon zien als cardio en het is mischien leuk om je bf een beetje lager te krijgen, maar je gaat er geen spiergroei van zien. Crossfit is een beetje van beide (bodybuilding en uithouding).quote:Op zondag 3 februari 2013 00:13 schreef HansWurst het volgende:
[..]
Kun je dat laatste nog nader verklaren? Crossfit is ook heel interessant namelijk.
Ben het met je eens. Dit soort bodyweight HIIT trainingsmethodes zijn extreem goed om caridovasculaire conditie te trainen. Maar een beest met mega spierballen zul je hier nooit van worden. Het is maar net wat je wilt bereiken. Voor een zeer goede conditie en een slank atletisch lichaam is deze methode echter uitermate goed geschikt. Dus waarom op crossfit overstappen als dit voor iedereen in dit topic werkt? Voor crossfit heb je immers ook weer gewichten, apparatuur of een sportschool abonnement nodig. Insanity kun je gewoon thuis doen.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Insanity is een beetje als de cooling down die wij bij het boksen deden. Je doet het op eigen lichaamsgewicht en het is voor de uithouding. Je moet het gewoon zien als cardio en het is mischien leuk om je bf een beetje lager te krijgen, maar je gaat er geen spiergroei van zien. Crossfit is een beetje van beide (bodybuilding en uithouding).
Daarnaast moet je voeding overigens ook in orde zijn wil je echte gains maken.
Alleen over supplementen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik ben zelf personal trainer, en deze shit werkt erg goed! Lees veel mensen hier die naar gewicht kijken, is het domste wat je kan doen, je zal niet heel veel afvallen spier is zwaarder dan vet dus kijk naar je vetpercentage en niet naar het gewicht! Als jullie vragen hebben over evt supplementen stuur me een pm of vraag het hier, over het algemeen zou ik aanraden om een eiwitrijk dieet met 1 of 2 koolhydraat momentjes per dag pakken, niet te weinig eten is ook heel belangrijk, plus 2-3 liter water per dag, vermijd suikers alsof het de pest is, je hebt ze echt niet nodig... Ben zelf 2m11 en127 kg en ga morgen beginnen...
Vandaag Iso-whey 2lbs (908gr) besteld. Krijg het morgen/overmorgen binnen, ga het als aanvulling op mijn normale voeding nemen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik ben zelf personal trainer, en deze shit werkt erg goed! Lees veel mensen hier die naar gewicht kijken, is het domste wat je kan doen, je zal niet heel veel afvallen spier is zwaarder dan vet dus kijk naar je vetpercentage en niet naar het gewicht! Als jullie vragen hebben over evt supplementen stuur me een pm of vraag het hier, over het algemeen zou ik aanraden om een eiwitrijk dieet met 1 of 2 koolhydraat momentjes per dag pakken, niet te weinig eten is ook heel belangrijk, plus 2-3 liter water per dag, vermijd suikers alsof het de pest is, je hebt ze echt niet nodig... Ben zelf 2m11 en127 kg en ga morgen beginnen...
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Demon_Hunter het volgende:
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:50 schreef dvdscheer het volgende:
k ben een vrouw van bijna 47 en een kilootje of 10 te zwaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak je hier nou gewoon reclame.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:45 schreef Perspective het volgende:
Baaammm, eerste week is erdoor, errrg fijn. Was m'n eerst doel namelijk.![]()
Begin al zowaar spierballen te zien.
Overigens neem ik ook tweemaal daags een whey-shake als aanvulling op mijn (uiteraard gezonde) voedingspatroon. Proteine-poeder van www.bodyenfit.nl is relatief goedkoop, snel en gratis verzonden. Raad ik zeker aan.
Nee hoor kan ook over schema`s gaan alleen de meeste hier volgen natuurlijk de insanity workout.quote:
Wat? Geloof je me niet? wat jij wil baas.quote:
Geraffineerde suikers zijn dikmaker numero uno. Die heb je absoluut niet nodig. Beter ga je hoog in de vetten en eiwitten zitten, en vul je de rest op met complexe koolhydraten.quote:
Kun je even aanwijzen waar hij het over geraffineerde suiker heeft? Schrijft hij nou suiker, dan kan ik me er nog wel in vinden, maar hij heeft het notabene over suikers, Zoals het er nu staat is het alsof bijv. fruit evil en onnodig isquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Geraffineerde suikers zijn dikmaker numero uno. Die heb je absoluut niet nodig. Beter ga je hoog in de vetten en eiwitten zitten, en vul je de rest op met complexe koolhydraten.
Ga maar gauw weg met je.
Normaal ben ik ook niet zo van het mierenneuken maar als iemand personal trainer is en zegt dat mensen hem om advies kunnen vragen dan vind ik idd duidelijkheid wel belangrijkquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:04 schreef fathank het volgende:
Ah we gaan mierenneuken.
Nee als iemand het over suiker(s) heeft ga ik eigenlijk standaard uit van geraffineerde rotzooi. En daar ga ik in het geval van Demon-Hunter ook wel vanuit dat ie dat bedoelde.
Ok, daar heb je zeker een punt ging er eigenlijk stiekem wel een beetje vanuit dat mensen het verschil kennen tussen de verschillende soorten suikersquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Normaal ben ik ook niet zo van het mierenneuken maar als iemand personal trainer is en zegt dat mensen hem om advies kunnen vragen dan vind ik idd duidelijkheid wel belangrijk
quote:
da's alleen waterverlies bollequote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:02 schreef Bolimar het volgende:
al ruim 5 cm van mijn buiktaille kwijt,
Haha dat geloof ik, ik geloof namelijk niet in wonderen. Heb je toevallig ook een antwoord op de vraag die ik stel?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:17 schreef tarantism het volgende:
[..]
[..]
da's alleen waterverlies bolle
Juist ja, net zoals een kilo veren net zoveel weegt als een kilo loodquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef CF2907 het volgende:
...Oh ja spieren wegen niet zwaarder dan vet: 1kg spieren weegt evenveel als 1 kg vet; het gaat om het volume dat spieren innemen...
Ik neem aan dat je het over "pure Cardio" & "Cardio Abs" hebt. volgens mij zou je ze idealiter beiden volledig doen, dus met stretches tussenin. Maar ik deed het zelf ook zonder de cooling down van de eerste video. Vond dat zelf ook een beetje krom en ik heb er verder geen last van gehad.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:02 schreef Bolimar het volgende:
Maar ik heb een vraag, ik zie in het schema staan dat ik binnenkort dubbele video's moet doen in 1 sessie. Moet ik deze video's beide volledig doen, of alleen de basisoefeningen uit beide videos en daarbij de warming up uit de eerste video en de cooling down van de 2e?
Thanks voor je antwoordquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:42 schreef Vetineri het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over "pure Cardio" & "Cardio Abs" hebt. volgens mij zou je ze idealiter beiden volledig doen, dus met stretches tussenin. Maar ik deed het zelf ook zonder de cooling down van de eerste video. Vond dat zelf ook een beetje krom en ik heb er verder geen last van gehad.
Ik zou de kwark vervangen door magere yoghurt (dat is minder vet), tussen ontbijt en lunch een tussendoortje lunch zo houden tussen lunch en diner een tussendoortje (niet vlak voor natuurlijk ivm. steken in de zij tijdens trainen) voor je training een tussendoortje en die shake dan 's avonds.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:57 schreef RB1982 het volgende:
Beste allemaal,
Ik heb zelf week 1 achter de rug en heb goede verwachtingen van het resultaat. Afwachten maar. Ik wil er zelf in ieder geval zoveel mogelijk aan doen om een optimaal resultaat te halen. Dus ik heb een recovery shake gekocht (Proteine Plus 92%) van Powerbar. Ook zou ik graag mn voeding aanpassen. Heeft iemand tips? Het hoeft niet het perfecte dieet te zijn, want dat zal ik moeilijk kunnen volgen i.v.m. gezinssituatie. Ik heb geen tijd om voor mijzelf een andere maaltijd te maken dan voor de rest.
Zelf dacht ik in ieder geval aan:
- Ontbijten met kwark. Evt ook met muesli
- Tussen ontbijt en lunch 1 a 2 stuks fruit
- Lunch: 4 broodjes (bruin volkoren) met eiwitrijk beleg (ei, kip, rosbief)
- Tussen lunch en avond eten 1 a 2 stuks fruit
- Avondeten: Groente (geen aardappelen) met kip of vis.
- 's avonds heb ik de shake (300 ml)
En verder is het - als ik het goed heb begrepen - belangrijk om veel water te drinken en de hoeveelheden koffie te beperken.
Is bovenstaande een goede optie en/of hebben jullie goede tips?
Alvast dank!
Ik heb eerder ook Insanity gedaan en dan deedi k het 3x. Dit heb ik 4 weken volgehouden en was toch een broekmaat kleiner. Nu deze week opnieuw begonnen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:48 schreef sjerk35 het volgende:
Hey,
Ik wil beginnen met de insane serie van SHaun T, maar ik vroeg me af of het ook werkt als je het niet 6 dagen in de week doet, ik heb daar namelijk de tijd niet voor.. Ik wil het 3/4 dagen in de week doen.
Ik hoor het graag
Vanwaar die supplementen? Als je 6x per week insanity doet (of een andere vorm van sport) en je eet daarnaast gezond zal je je doel van vet verliezen zeker bereiken. Denk alleen niet dat het een kwestie is van een paar weken flink sporten.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:37 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Had een topic geopend maar zie nu dit topic dus even een copy paste.
Beste Fokkers,
Sinds kort volg ik het Insanity programma, dit is veel cardio icm met kracht. Ongeveer 60% 40%
Ik gebruik nu Waxy maize in combinatie met de proteine isolaat.
Ik train:
6 dagen per week 45 minuten
Ik ben ongeveer 1.78 m en weeg ongeveer 77 kilo en moet dus nog een aantal kilo's afvallen om op een juist gewicht te komen. Het doel is vet verliezen, dus of dit nu komt door af te vallen of door spieren op te bouwen kan me niet veel schelen. Mijn vraag was dus of dit goed lukt in combinatie met beide supplementen.
Ik gebruik de waxy maize direct na de training icm met proteine isolaat. Bijde 30gram
Traine doe ik altijd in de ochtend direct na het opstaan
Gaat dit zo lukken of zal ik iets moeten veranderen?
Mvg
Pindakaas is bewerkt voedsel, zou ik achterwege laten of even op het etiket kijken of er niet veel suiker en vet in zit. Maar ik ben geen expert ofzo hoor, ik heb dit van andere sporters maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer, iedereen zegt wat anders. Zelf ben ik van mening dat er veel verborgen suikers en vetten in dingen zitten waar je het niet verwacht, dus zo min mogelijk bewerkt voedsel ( zoals pindakaas of filet americain eten, en kies dan gewoon voor kalkoenfilet ofzo) zo min mogelijk slechte vetten, dus olijfolie ipv zonnebloem olie, bruin brood ipv wit brood of nog beter; volkoren crackers.quote:Op maandag 25 maart 2013 07:53 schreef MrJerriel het volgende:
Dankjewel NotGuilty dit heeft mij wel een idee gegeten van wat ik ongeveer zou kunnen eten per dag.
Verder neem ik aan dat gewoon de vettigere etenswaren moet vermijden en genoeg water drinken.
Hoe zit het precies met het ontbijt is het gewoon oké om thee met 1 schepje suiker te nemen met een broodje pindakaas Light of kan ik dit beter niet doen?
Vandaag ga ik ermee beginnen ik vind het best spannend haha.
Wat betreft mijn conditie zit het opzich wel goed dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken maar voornamelijk doe ik dit meer om me zusje omdat die nogal wat steviger in de omvang is dan dat ik ben.
Wat raar dat je na een maand 6 dagen per week 45 minuten intensief bewegen geen gewicht verliest. Heb je het wel intensief genoeg gedaan? Of te losbandig met fastfood ofzo? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar kan het me zo moeilijk voorstellen, volgens mij kan zelfs elke dag 45 minuten dansen en val je al af, als je maar goed beweegt , troepvoedsel laat staan en zeker als je dat 6 dagen per week doet.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
a 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezi
Als je niet afvalt eet je teveel. Thermodynamica.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
Ik ben gestopt na het de1e 4 weken consequent te hebben gedaan, en het 2e gedeelte +- 3-5x p/w. Het feit dat het nauwelijks gewichtsverlies tot gevolg had terwijl ik mij kapot trainde en goed op mijn voeding lette motiveerde mij niet meer. Ondanks alle peptalks over centimeterverlies; dat het nu eenmaal daarom gaat, blijf ik zeggen dat het niet klopt. Bovendien vind ik de workouts van bijna 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezig is of Shaun gaat doen.
Je gaat pas afvallen als je meer caloriëen verbrandt dan je verbruikt. Netjes bijhouden wat je eet, uitrekenen hoeveel kcal en zorgen dat je dus minder eet dan je verbrandt. Tussen 300 en 500 kcal minder ongeveer. Een kilo vet is tussen de 7700 en 9000 kcal dus na 18 dagen zou je 1 kg vet kwijt moeten zijn als je 500 kcal minder eet per dag dan je daadwerkelijk nodig hebt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:25 schreef Mister123 het volgende:
Merken degene die insanity ook al echt resultaten qua afvallen, en / of slaker en strakker worden? Want dat zou mijn doel zijn. Moet zeker een kilo of 20 kwijt. Maar om nu af te gaan op die voor en na foto's tijdens het tell - sell spotje... Daar zijn sowieso niet echt te dikke mensen te zien. Slechts slanke mensen, die nog strakker geworden zijn...
Merken jullie dus echt dat je afvalt als een malle??
Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)quote:Op donderdag 11 april 2013 20:41 schreef smoke_me het volgende:
Hallo allemaal,
Ook ik ben begonnen met Insanity. Ik ben nu in de tweede week dag 4 beland en ik vind het geweldig. Ik hou precies het schema aan en ik zie nu al resultaat. Mijn broeken zitten losser en ik voel mij geweldig. Op de kilo´s let ik niet want ik ben zelfs een kilo aangekomen door al dat sporten.
Wat mijn eetschema betreft:
ontbijt: 1 broodje chocopasta
tussendoor: een bakje melk met muslie of fruit
Lunch: een cracker of boterham
tussendoor: kwark met fruit
avondeten: wat de pot schaft
In de avond neem ik ook nog een borreltje
Daarbij drink ik heel veel water. Zit zeker wel op de 3 liter per dag. Daar zit ook groene thee bij.
Heel veel succes voor degene die ook Insane zijn
quote:Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
Helaas, maar spierpijn staat niet gerelateerd aan spiergroei.quote:Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
Kun je met zulke workouts meer kracht krijgen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je met bijna puur cardio qua kracht vooruit gaat.quote:Op maandag 15 april 2013 19:45 schreef 16meter het volgende:
Ik dacht dat de tijd van ziekelijke 'high-tech' trainingsprogramma's wel een beetje voorbij was, aangezien je overal op het internet gratis goede info kunt vinden over krachttraining/fitness/voeding/etc.. Met een paar uurtjes leeswerk kan iedereen wel een workout plan samenstellen dat past bij z'n persoonlijke behoeften/doelen. Wat voeding betreft hetzelfde.
Toch blijkt dat wanneer je wat oefeningen bij elkaar raapt, je met goede marketing en wat overdreven namen ('insanity workout', 'insane abs' etc.) nog een hoop mensen kunt aanspreken en veel geld kunt verdienen.Wel interessant.
Je moet wel genoeg blijven drinken tussen de oefeningen doorquote:Op maandag 15 april 2013 21:11 schreef leetjoez het volgende:
Hoi ik ben vandaag begonnen met de Insanity workout. Begonnen met de Fit test.
Helaas bij de eenerlaatste oefening moeten stoppen wegens bizar erge hoofdpijn:( weet niet waar dat ineens vandaan kwam. Als ik morgen weer leef, nog maar een keer proberen.
Ben benieuwd,
Sommige mensen weten het altijd beterquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Mister123 het volgende:
Ja klopt. Een van de eerste dingen die aanraden wordt in de inleidende (allereerste) video. Drink voldoende water, en draag goede schoenen...
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.quote:Op maandag 15 april 2013 12:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)
Ik eet op een dag:
8 boterhammen waarvan 3x smeerkaas en 1x pindakaas (op werk/studiedagen. Als ik thuis ben kipfilet, kaas en ander beleg of rijst met kip/pasta met tonijn).
ongeveer 1 liter halfvolle melk
Avondeten (grosso modo, 500-600kcal).
Dit bij elkaar is pas 1600kcal (als ik wil afvallen zit ik op +-2100 kcal).
Vul ik vaak nog op met wat fruit, kwark of een handje nootjes.
Als ik jou was zou ik dus meer eten; zeker als je 6x per week insanity doet. Dan heb je per definitie meer nodig om je lichaam te onderhouden.
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.quote:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
Of zie ik dit compleet verkeerd?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Mister123 het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.
Ik neem tenminste aan dat niemand zo dom is om 6 dagen per week te knallen met trainen, en dan elke avond 3 mc donalds menus weg te stauwen...
We hebben een genetisch wonder hiero. Heb je al ingeschreven bij de IFBB?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)
Laat maar eens resultaten zien van iemand die 12 tot 18 kg spiermassa is aangekomen in een half jaar. Naturel.quote:
onzinquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)
Wat onzin? Ik ben gewoon 2.5kg aan spier aangekomen in een maand tijd.. zonder spuitjes en pillen. Geen reden om daar over te liegen.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
onzin
aub niet van deze bullshit posten, er zijn mensen dit dit gaan geloven
Onder een dexa-scan gelegen?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:00 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Wat onzin? Ik ben gewoon 2.5kg aan spier aangekomen in een maand tijd.. zonder spuitjes en pillen. Geen reden om daar over te liegen.
Even serieus, hoe kom je erbij dat je 3 maanden lang 2,5 kg spiermassa per maand bent aangekomen? En vertel me je geheim, dat wil ik ook namelijkquote:
Me geheim is hard trainen en je mond volstoppen met goed vreten, nee ik ga geen moeite meer doen hier...quote:Op woensdag 17 april 2013 11:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Even serieus, hoe kom je erbij dat je 3 maanden lang 2,5 kg spiermassa per maand bent aangekomen? En vertel me je geheim, dat wil ik ook namelijk
Volstoppen met dbol winny en anavar zeker.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:16 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Me geheim is hard trainen en je mond volstoppen met goed vreten, nee ik ga geen moeite meer doen hier...
Nogmaals: Hoe heb je dat gemeten? Met een dexa scan?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:39 schreef Tjepper078 het volgende:
12,5 in 6 maaden om precies te zijn.
Met een weegschaal met een elektronische puls (Het kan zijn dat het niet helemaal juist is, weet ik veel) het is best motiverend in ieder geval.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Nogmaals: Hoe heb je dat gemeten? Met een dexa scan?
Die zijn dus totaal onbetrouwbaar. Die meten namelijk de weerstand in je lichaam. Zelfs een beetje zweet aan je handen kan de meting al procenten laten afwijken.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:44 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Met een weegschaal met een elektronische puls (Het kan zijn dat het niet helemaal juist is, weet ik veel) het is best motiverend in ieder geval.
Anyway leuk geweest.. op naar de gym.
Succes gewenst met jullie gains
Tja, als je al jaren geen reet uitvoert en dan opeens maanden achter elkaar zeer frequent gaat sporten dan merk je dat verschil aan je lichaam natuurlijk. Daar hoef je geen gehypte commerciële trainingsmethode voor te gebruiken. Dat snap je toch zelf ook wel hoop ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:54 schreef miekie72 het volgende:
Veel voor- en tegenstanders hier, maar dat is alleen maar goed.
Ik heb afgelopen winter Insanity gedaan. Hoewel ik weinig gewicht verloor tijdens de maanden zelf, vlogen de centimeters van mijn lijf af. Eindelijk van mijn muffin tops af en in de beste conditie ooit! En alle kleren zaten al vrij snel echt ruim. En daar ging het mij om. Het afvallen begon pas de laatste paar weken en liep door nadat ik al klaar was met Insanity. Maar ik hoefde ook niet veel kilo's kwijt te raken.
Ik vind zelf de resultaten ongelooflijk. Maar eigenlijk weet je zelf al dat je heel goed bezig bent als je de tweede fittest doet..
Bedankt voor je feedback. Maar wie zegt dat ik al jaren geen reet uitvoerde? Ik liep al 3 a 4 keer per week - om de dag - hard. 5 tot 10 km, afhankelijk van hoeveel tijd ik had. Voordat ik ging hardlopen beoefende ik andere sporten, ook meerdere keren per week. Vandaar ook dat ik op zich niet af hoefde te vallen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:36 schreef tarantism het volgende:
[..]
Tja, als je al jaren geen reet uitvoert en dan opeens maanden achter elkaar zeer frequent gaat sporten dan merk je dat verschil aan je lichaam natuurlijk. Daar hoef je geen gehypte commerciële trainingsmethode voor te gebruiken. Dat snap je toch zelf ook wel hoop ik.
Wat is het probleem dan? De tegenstanders beweren voornamelijk dat thuis sporten met zo een "band" niet werkt. De voorstanders zeggen juist bewegen=bewegen. Sommige mensen houden nou eenmaal niet van de sportschool. Als er daarna goede resultaten uit voort komen roepen dezelfde tegenstanders weer " Ja je beweegt dus dat snap je toch ook wel" . Mijn antwoord daarop is " Ja, dat is toch wat er de hele tijd gezegd wordt".quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:36 schreef tarantism het volgende:
[..]
Tja, als je al jaren geen reet uitvoert en dan opeens maanden achter elkaar zeer frequent gaat sporten dan merk je dat verschil aan je lichaam natuurlijk. Daar hoef je geen gehypte commerciële trainingsmethode voor te gebruiken. Dat snap je toch zelf ook wel hoop ik.
Leuk om jouw verhaal te horenquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:22 schreef miekie72 het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback. Maar wie zegt dat ik al jaren geen reet uitvoerde? Ik liep al 3 a 4 keer per week - om de dag - hard. 5 tot 10 km, afhankelijk van hoeveel tijd ik had. Voordat ik ging hardlopen beoefende ik andere sporten, ook meerdere keren per week. Vandaar ook dat ik op zich niet af hoefde te vallen.
Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:35 schreef Bulder7 het volgende:
Hallo,
ik ben in de 2e week van insanity. Het bevalt erg goed, iedere dag weer helemaal kapot. Ik volg overigens niet het dieet, wel ben ik wat minder bier gaan drinken en wat gezonder gaan eten (meer kip enzo). Ik merk de laatste dagen (ondanks dat de trainingen steeds beter gaan) dat ik heel erg moe ben. Ik slaap veel en ben dan nog steeds moe. Het is overigens niet dat mijn spieren vermoeid zijn (zijn ze wel maar daar doel ik niet op met mijn probleem) maar ik wil na de trainen gewoon maar 1 ding, en dat is slapen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik ben 22, 1.81 en weeg ongeveer 85 kg, altijd wel aan sport gedaan maar zo veel en intensief als dit is wel nieuw voor mij. Ik eet overdag gewoon brood, s'ochtends s'middags en s'avonds een goed bord vol (vaak in gerechten het gehakt vervangen door kip). Heeft iemand een idee waarom ik zo ontzettend moe ben? Ik hoor t graag!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.
[ Bericht 4% gewijzigd door oLexie op 24-04-2013 04:51:06 ]Bay of Plenty
quote:Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen.Ziet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef TOPOss het volgende:
[..]
Dat je moe bent betekent dat je te weinig eet. Het kan ook ontstaan als je van veel suiker ineens naar heel weinig gaat waardoor je hersenen 'smachten' naar suiker en je erg moe laat voelen.
Als je veel begint te bewegen en je vaak moe voelt betekent dat echter dat je te weinig eet in combinatie met je beweegpatroon. Dit kan iets structureels zijn maar ook dat je lichaam zich moet aanpassen om 'efficienter' te worden. Pas op dat er geen overtraining ontstaat.
Het is natuurlijk de bedoeling dat je minder eet dan je verbrand om zo af te vallen. Probeer tussendoor 1 of 2 stukjes fruit of tussen het avond eten en het gaan slapen een kommetje muesli met magere kwark of yoghurt. (Het fabeltje dat je aankomt als je voor het slapen eet is dus helemaal niet waar!!!). Zorg er daarnaast ook voor dat je genoeg drinkt! Hoop dat dit je helpt!
Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:24 schreef Bulder7 het volgende:
[..]
Oke ja dat klinkt niet onlogisch. Ik dronk altijd wel genoeg frisdrank en sap enzo, nu alleen nog water, thee en koffie. Dat fruit is zeker een goed idee. Ik kreeg gister naar mijn bericht ook in eens last van een buikgriep. Misschien dat die al een tijdje aan het opkomen was en dat ik daardoor zo moe was. En ik kan je vertellen, Insanity met een buikgriep is de zwaarste sessie die je zult meemaken ;-). Bedankt voor het advies ik ga is kijken of ik me op die manier iets beter voel.
Omvang = spieren ?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Probeer ook zo nu en dan een biefstukje (rood vlees) te eten en spinazie. Voor je ijzers. Misschien dat je daar ook zo moe van bent.
Altijd gesport, maar Insanity is echt zwaar. De warming-up gaat steeds beter. Eerste keren redde ik de laatste sessie amper.
Ook het opdrukken steeds beter, dus ook daarin een vooruitgang. Nog niet echt gewichtsverlies gemerkt. Wel omvang!
quote:Op woensdag 24 april 2013 04:09 schreef oLexie het volgende:
Ik kan dus niet de workout doen i.v.m. mijn schenen, kan gewoon helemaal niet sporten (heb geen tijd om het op te bouwen in de sportschool) maar inmiddels toch wel al ruim vijf kilo afgevallen.Ziet er goed uit, maar je bent dus bijna 5 maanden bezig, hoeveel kilo was je toen je begon?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Suikers bannen, geen boter en gewoon over het algemeen minder eten doen het prima. Heb weer zo goed als broekmaat 36, shirtje weer s/xs met 60 kilo. Door tot 57 en daar probeer ik het dan op te houden.
Ben je ook anders gaan eten?quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:49 schreef hilversum1981 het volgende:
Moet zeggen dat de cm's er af vliegen inderdaad. Merk t echt goed aan mijn kleding. Komende dinsdag voor t eerst meten... Kilo's vallen mee. Ik woog me na een week en toen was er 2 kilo af.
Dankje, ja ik had de fittest al eerder gedaan maar toen niet echt verder gegaan. Vandaag begin ik dus opnieuw en ga ik het de hele week proberen vol te houden. Die fittest is trouwens behoorlijk pittig.quote:Op maandag 29 april 2013 09:36 schreef Mister123 het volgende:
@ NotGuilty
Ja dat ook wel. Niet helemaal volgens het voorgeschreven "dieeet", maar wel stuk gezonder. Eet geen snoepjes, koekjes, etc. En laat de alchohol ook even staan. Overigens doe ik t niet in extreme hoor, als we er echt zin in hebben, of we hebben visitie ofzo neem ik gewoon een biertje of wijntje, en we hebben de vrijdag - patatdag ook niet afgeschaft.
Het is erg intensief, dat zeker. Maar het is ook een kick als je weer een dag kunt wegstrepen. En je lichaam zie je best snel dat je bezig bent. Hoewel je natuurlijk pas na een maand echt grote veranderingen kunt zien, merk ik al duidelijk dat de cm´s er afgaan.
Vandaag dus je fittest?
Ik wil het hele programma gaan doen, dus het is belangrijk om niet af te haken. Ben daarom ook heel vroeg opgestaan vandaag, nu heb ik nog tijd om het te doen voordat ik straks weg moetquote:Op maandag 29 april 2013 09:48 schreef Mister123 het volgende:
Ja die fittest voel je wel, inderdaad. Maar ga je het alleen deze week proberen, of echt het hele programma van ruim 2 maanden?
Je merkt overigens al wel heel snel dat je conditie beter wordt hoor. Je hebt bv bij elke training een warm-up. En in t begin trok ik die warming-up al nauwelijks, en die gaat nu prima.
Tussen de 65 en de 67, nu 60-62.quote:
Ja! M'n kuiten!quote:Op maandag 29 april 2013 11:23 schreef Mister123 het volgende:
Daar moet je inderdaad ff doorheen. Die spierpijn in het begin is niet normaal. Kon bina niet lopen van de pijn in mijn kuiten. Maar dat gaat echt snel beter...
Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.quote:Op maandag 29 april 2013 19:47 schreef NotGuilty het volgende:
Nou ik hield het vanmorgen maar tot de helft vol. Blijkbaar toch nog te brak van het weekend, maar vond het eerlijk gezegd ook best saai worden
Vanmorgen ging de fittest wel goed. Sommige dingen kan ik helemaal niet goed, zoals de suicide jumps en de push-up jacks, pfff. Maar ik kon wel 68 low plank obliques?? En bij de switch kicks raakte ik steeds de tel kwijtquote:Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja! M'n kuiten!En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
Jep. Morgen weer verder met de volgendequote:Op maandag 29 april 2013 20:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar komt je doorzettingsvermogen om de hoek kijken.
Ik ga over een week of 2 beginnen. En ik ga ook 100% dat voedselschema volgen.quote:Op maandag 29 april 2013 21:03 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jep. Morgen weer verder met de volgende
Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan.quote:Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja! M'n kuiten!En of het heel verstandig is om die fit-test vandaag weer te doen weet ik niet. Maar ik wil het eigenlijk vanaf het begin gewoon goed doen..
Ik heb het toch gedaanquote:Op maandag 29 april 2013 21:59 schreef oLexie het volgende:
[..]
Zou gewoon even wachten tot je kuiten het weer aankunnen, straks scheurt er iets, dat wil je ook niet. Even lekker laten genezen en weer voor de volle 100% gaan.
Noten zijn niet echt 'aparte' dingen. En ook heel goed houdbaar. Probeer ook veel te variëren, dat is ook beter vol te houden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:43 schreef carebaer het volgende:
Ik wil insanity ook graag gaan proberen. Maar dan wil ik ook het maximale er uit halen en op mijn voeding gaan letten en shakes gebruiken. Hier kies ik voor omdat ik twee jaar geleden in de sportschool heb getraind (fanatiek), maar toendertijd niks extra's deed qua eten en zo dus het idee kreeg dat ik niet het maximale er uit haalde. Uiteindelijk is mijn doel mijn 'bierbuik' weg te werken en hopelijk ook nog wat spieren kweken. Vervolgens willen ik uiteindelijk misschien weer de sportschool in, op zijn vroegst vanaf september. (Maar pas zodra ik mijn voedingspatroon onder controle heb, tot die tijd zie ik insanity als aanloop)
Ik ben er achter gekomen dat ik om en nabij de 2600 kcal binnen moet krijgen per dag tijdens de insanity trainingen. Voor zover ik weet is het het beste om dit te verdelen over 5 maaltijden van 400-500 kcal per stuk en dan de rest aan te vullen met 'tussendoortjes'.
Maar wat is nou mijn probleem? Ik heb geen idee wat ik moet eten en hoe ik de maaltijden moet samenstellen. In dat boekje van insanity las ik verschillende recepten, maar daar gaan ingrediënten in zoals bijv. noten en weet ik veel wat voor 'aparte' dingen. Ik wil mijn maaltijden liever wat normaler houden, dus brood, kwark, brinta, cruesli, fruit etc. eten, maar niet de kleine frutsels zoals noten dus.
Ik ben nu op zoek hoe ik mijn maaltijden het beste kan invullen. Ik vul de maaltijden als volgt in:
- ontbijt rond 8.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 10.30 uur
- middageten rond 13.00 uur
- tussendoor maaltijd rond 15.30 uur
- avondeten rond 18.00 uur (wat ik dan eet hangt af van mijn huisgenoten)
- in de avond kan het eventuele tekort aan kcal aanvullen met extra's
Wat moet ik naast de 2600 kcal nog meer binnenkrijgen? Hoewel eiwitten bijv? Wanneer gebruik je allemaal shakes en wat voor shakes? En wat is naast kcal en eiwitten nog meer belangrijk?
Waar koop je die meuk?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
Who gives à fuck About gewicht. Als jij er strakker uitziet, dan werkt het tochquote:Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.
Hoe kan dat??
Is onzin als je gewoon een Jan Modaal bent die wat wil afvallen met 'Insanity'.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik neem na elke insanity training een eiwit shake. Voor het snellere herstel van de spieren omdat je 6 dagen per week aan de bak moet...
Door de opbouw van spieren misschien?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:33 schreef Mister123 het volgende:
Hoort het gewicht trouwens niet eens te binnen... Ik zit nu bijna in mijn 4e week, maar er gaat nauwelijk gewicht af. Wel centimeters hoor, en alles wordt echt straker, slanker, etc. Dus aan kleding en in de spiegel zie ik t wel, maar het gewicht wil maar niet naar beneden... En dat terwijl ik toch behoorlijk wat overgewicht heb.
Hoe kan dat??
Kan dat met Insanity?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:36 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Door de opbouw van spieren misschien?
Ik doe zelf niet aan insanity en weet ook niet precies wat het inhoudt, maar ik neem aan dat als je overgewicht hebt, je ook niet veel spieren hebt. Bij elke vorm van sport zal je dan toch wel wat spieren opbouwen?quote:
Niemand een idee?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:22 schreef onlogisch het volgende:
Ik vind dat Engelse voedingschema maar ruk
Je zit met allerlei omrekeningsfactoren omdat die Amerikanen vertikken het metrische stelsel te gebruiken
Oz. Tablespoon cup etc schijtziek word je ervan
Is er ook een Nederlandse variant ergens te vinden?
Iedereen heeft een ander beginpunt. Als je al een normaal gewicht hebt en daarnaast een aardige conditie heb, boek je minder resultaat dan wanneer je begint met wat overtollig gewicht en een mindere conditie. Bij mij zijn er ook geen centimeters of gewicht afgegaan maar ik heb wel degelijk meer kracht/uithoudingsvermogen gekregen. Echter kan je met zat andere fitness programma's of gewoon fitness resultaat boeken. Het programma is zeker niet heilig en je moet je ook zeker niet laten verleiden door de knappe modellen in de video's.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:43 schreef Mister123 het volgende:
Ik blijf t toch raar vinden dan sommige na 2 of 3 weken zeggen: wat een resultaat, niet te geloven. En dan andere weer zeggen: Tja, conditie gaat wel vooruit maar verder...
Nee.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:01 schreef Isabella. het volgende:
kan het kwaad voor m'n knieën om zonder schoenen de work-out te doen? Eventueel met een yogamatje onder me ofzo?
Ik heb iig wel genoeg water gedronken haha de 1,5 liter fles is bijna leeg en dit was pas de fittest..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!
Je moet een hoop springen en daarbij heb je goede ondersteuning nodig.
Je moet wel blijven genieten, Hank.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:30 schreef fathank het volgende:
En na die 60 dagen duik je weer op de bank met een zak chips?
Het moet tenslotte wel leuk blijven.quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef hilversum1981 het volgende:
Ja, dat kan wel kwaad. Als je de inleidende video bekeken hebt, wordt daar juist gezegd: draag goeie schoenen en drink genoeg water!!
Je moet een hoop springen en daarbij heb je goede ondersteuning nodig.
Ik wens je succes zonder schoenen. Ik vrees dat je, door t gebrek aan demping, na 10 minuten al hoofdpijn hebt... En anders krijg je zeker last van je gewrichten...quote:Op zondag 12 mei 2013 15:02 schreef HansWurst het volgende:
Uiteraard kun je dit ook zonder schoenen doen. Wel opletten dat je tijdens de sprongen enzo niet op je hakken landt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |