Die zooi van de tuinen is duur en slecht. Whey kun je beter bij body en fitshop of powersupplements halen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:38 schreef dvdscheer het volgende:
Hallo Kriel030,
Als je iets van eiwitten wil, kan je bij de winkels van de Tuinen kijken, deze hebben genoeg producten om uit te kiezen. Zelf gebruiken wij Whey protien grote rode bussen. ze hebben er diverse smaken van. Maar laat je eerst goed informeren voor dat je een aankoop doet. Niet iedereen kan er tegen.
Veel sport plezier.
Kun je dat laatste nog nader verklaren? Crossfit is ook heel interessant namelijk.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:51 schreef Drinky het volgende:
[..]
Die zooi van de tuinen is duur en slecht. Whey kun je beter bij body en fitshop of powersupplements halen.
En beter ga je aan de crossfit ipv insanity groetjes.
Insanity is een beetje als de cooling down die wij bij het boksen deden. Je doet het op eigen lichaamsgewicht en het is voor de uithouding. Je moet het gewoon zien als cardio en het is mischien leuk om je bf een beetje lager te krijgen, maar je gaat er geen spiergroei van zien. Crossfit is een beetje van beide (bodybuilding en uithouding).quote:Op zondag 3 februari 2013 00:13 schreef HansWurst het volgende:
[..]
Kun je dat laatste nog nader verklaren? Crossfit is ook heel interessant namelijk.
Ben het met je eens. Dit soort bodyweight HIIT trainingsmethodes zijn extreem goed om caridovasculaire conditie te trainen. Maar een beest met mega spierballen zul je hier nooit van worden. Het is maar net wat je wilt bereiken. Voor een zeer goede conditie en een slank atletisch lichaam is deze methode echter uitermate goed geschikt. Dus waarom op crossfit overstappen als dit voor iedereen in dit topic werkt? Voor crossfit heb je immers ook weer gewichten, apparatuur of een sportschool abonnement nodig. Insanity kun je gewoon thuis doen.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Insanity is een beetje als de cooling down die wij bij het boksen deden. Je doet het op eigen lichaamsgewicht en het is voor de uithouding. Je moet het gewoon zien als cardio en het is mischien leuk om je bf een beetje lager te krijgen, maar je gaat er geen spiergroei van zien. Crossfit is een beetje van beide (bodybuilding en uithouding).
Daarnaast moet je voeding overigens ook in orde zijn wil je echte gains maken.
Alleen over supplementen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik ben zelf personal trainer, en deze shit werkt erg goed! Lees veel mensen hier die naar gewicht kijken, is het domste wat je kan doen, je zal niet heel veel afvallen spier is zwaarder dan vet dus kijk naar je vetpercentage en niet naar het gewicht! Als jullie vragen hebben over evt supplementen stuur me een pm of vraag het hier, over het algemeen zou ik aanraden om een eiwitrijk dieet met 1 of 2 koolhydraat momentjes per dag pakken, niet te weinig eten is ook heel belangrijk, plus 2-3 liter water per dag, vermijd suikers alsof het de pest is, je hebt ze echt niet nodig... Ben zelf 2m11 en127 kg en ga morgen beginnen...
Vandaag Iso-whey 2lbs (908gr) besteld. Krijg het morgen/overmorgen binnen, ga het als aanvulling op mijn normale voeding nemen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik ben zelf personal trainer, en deze shit werkt erg goed! Lees veel mensen hier die naar gewicht kijken, is het domste wat je kan doen, je zal niet heel veel afvallen spier is zwaarder dan vet dus kijk naar je vetpercentage en niet naar het gewicht! Als jullie vragen hebben over evt supplementen stuur me een pm of vraag het hier, over het algemeen zou ik aanraden om een eiwitrijk dieet met 1 of 2 koolhydraat momentjes per dag pakken, niet te weinig eten is ook heel belangrijk, plus 2-3 liter water per dag, vermijd suikers alsof het de pest is, je hebt ze echt niet nodig... Ben zelf 2m11 en127 kg en ga morgen beginnen...
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:16 schreef Demon_Hunter het volgende:
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:50 schreef dvdscheer het volgende:
k ben een vrouw van bijna 47 en een kilootje of 10 te zwaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak je hier nou gewoon reclame.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:45 schreef Perspective het volgende:
Baaammm, eerste week is erdoor, errrg fijn. Was m'n eerst doel namelijk.![]()
Begin al zowaar spierballen te zien.
Overigens neem ik ook tweemaal daags een whey-shake als aanvulling op mijn (uiteraard gezonde) voedingspatroon. Proteine-poeder van www.bodyenfit.nl is relatief goedkoop, snel en gratis verzonden. Raad ik zeker aan.
Nee hoor kan ook over schema`s gaan alleen de meeste hier volgen natuurlijk de insanity workout.quote:
Wat? Geloof je me niet? wat jij wil baas.quote:
Geraffineerde suikers zijn dikmaker numero uno. Die heb je absoluut niet nodig. Beter ga je hoog in de vetten en eiwitten zitten, en vul je de rest op met complexe koolhydraten.quote:
Kun je even aanwijzen waar hij het over geraffineerde suiker heeft? Schrijft hij nou suiker, dan kan ik me er nog wel in vinden, maar hij heeft het notabene over suikers, Zoals het er nu staat is het alsof bijv. fruit evil en onnodig isquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Geraffineerde suikers zijn dikmaker numero uno. Die heb je absoluut niet nodig. Beter ga je hoog in de vetten en eiwitten zitten, en vul je de rest op met complexe koolhydraten.
Ga maar gauw weg met je.
Normaal ben ik ook niet zo van het mierenneuken maar als iemand personal trainer is en zegt dat mensen hem om advies kunnen vragen dan vind ik idd duidelijkheid wel belangrijkquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:04 schreef fathank het volgende:
Ah we gaan mierenneuken.
Nee als iemand het over suiker(s) heeft ga ik eigenlijk standaard uit van geraffineerde rotzooi. En daar ga ik in het geval van Demon-Hunter ook wel vanuit dat ie dat bedoelde.
Ok, daar heb je zeker een punt ging er eigenlijk stiekem wel een beetje vanuit dat mensen het verschil kennen tussen de verschillende soorten suikersquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Normaal ben ik ook niet zo van het mierenneuken maar als iemand personal trainer is en zegt dat mensen hem om advies kunnen vragen dan vind ik idd duidelijkheid wel belangrijk
quote:
da's alleen waterverlies bollequote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:02 schreef Bolimar het volgende:
al ruim 5 cm van mijn buiktaille kwijt,
Haha dat geloof ik, ik geloof namelijk niet in wonderen. Heb je toevallig ook een antwoord op de vraag die ik stel?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:17 schreef tarantism het volgende:
[..]
[..]
da's alleen waterverlies bolle
Juist ja, net zoals een kilo veren net zoveel weegt als een kilo loodquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef CF2907 het volgende:
...Oh ja spieren wegen niet zwaarder dan vet: 1kg spieren weegt evenveel als 1 kg vet; het gaat om het volume dat spieren innemen...
Ik neem aan dat je het over "pure Cardio" & "Cardio Abs" hebt. volgens mij zou je ze idealiter beiden volledig doen, dus met stretches tussenin. Maar ik deed het zelf ook zonder de cooling down van de eerste video. Vond dat zelf ook een beetje krom en ik heb er verder geen last van gehad.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:02 schreef Bolimar het volgende:
Maar ik heb een vraag, ik zie in het schema staan dat ik binnenkort dubbele video's moet doen in 1 sessie. Moet ik deze video's beide volledig doen, of alleen de basisoefeningen uit beide videos en daarbij de warming up uit de eerste video en de cooling down van de 2e?
Thanks voor je antwoordquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:42 schreef Vetineri het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over "pure Cardio" & "Cardio Abs" hebt. volgens mij zou je ze idealiter beiden volledig doen, dus met stretches tussenin. Maar ik deed het zelf ook zonder de cooling down van de eerste video. Vond dat zelf ook een beetje krom en ik heb er verder geen last van gehad.
Ik zou de kwark vervangen door magere yoghurt (dat is minder vet), tussen ontbijt en lunch een tussendoortje lunch zo houden tussen lunch en diner een tussendoortje (niet vlak voor natuurlijk ivm. steken in de zij tijdens trainen) voor je training een tussendoortje en die shake dan 's avonds.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:57 schreef RB1982 het volgende:
Beste allemaal,
Ik heb zelf week 1 achter de rug en heb goede verwachtingen van het resultaat. Afwachten maar. Ik wil er zelf in ieder geval zoveel mogelijk aan doen om een optimaal resultaat te halen. Dus ik heb een recovery shake gekocht (Proteine Plus 92%) van Powerbar. Ook zou ik graag mn voeding aanpassen. Heeft iemand tips? Het hoeft niet het perfecte dieet te zijn, want dat zal ik moeilijk kunnen volgen i.v.m. gezinssituatie. Ik heb geen tijd om voor mijzelf een andere maaltijd te maken dan voor de rest.
Zelf dacht ik in ieder geval aan:
- Ontbijten met kwark. Evt ook met muesli
- Tussen ontbijt en lunch 1 a 2 stuks fruit
- Lunch: 4 broodjes (bruin volkoren) met eiwitrijk beleg (ei, kip, rosbief)
- Tussen lunch en avond eten 1 a 2 stuks fruit
- Avondeten: Groente (geen aardappelen) met kip of vis.
- 's avonds heb ik de shake (300 ml)
En verder is het - als ik het goed heb begrepen - belangrijk om veel water te drinken en de hoeveelheden koffie te beperken.
Is bovenstaande een goede optie en/of hebben jullie goede tips?
Alvast dank!
Ik heb eerder ook Insanity gedaan en dan deedi k het 3x. Dit heb ik 4 weken volgehouden en was toch een broekmaat kleiner. Nu deze week opnieuw begonnen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:48 schreef sjerk35 het volgende:
Hey,
Ik wil beginnen met de insane serie van SHaun T, maar ik vroeg me af of het ook werkt als je het niet 6 dagen in de week doet, ik heb daar namelijk de tijd niet voor.. Ik wil het 3/4 dagen in de week doen.
Ik hoor het graag
Vanwaar die supplementen? Als je 6x per week insanity doet (of een andere vorm van sport) en je eet daarnaast gezond zal je je doel van vet verliezen zeker bereiken. Denk alleen niet dat het een kwestie is van een paar weken flink sporten.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:37 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Had een topic geopend maar zie nu dit topic dus even een copy paste.
Beste Fokkers,
Sinds kort volg ik het Insanity programma, dit is veel cardio icm met kracht. Ongeveer 60% 40%
Ik gebruik nu Waxy maize in combinatie met de proteine isolaat.
Ik train:
6 dagen per week 45 minuten
Ik ben ongeveer 1.78 m en weeg ongeveer 77 kilo en moet dus nog een aantal kilo's afvallen om op een juist gewicht te komen. Het doel is vet verliezen, dus of dit nu komt door af te vallen of door spieren op te bouwen kan me niet veel schelen. Mijn vraag was dus of dit goed lukt in combinatie met beide supplementen.
Ik gebruik de waxy maize direct na de training icm met proteine isolaat. Bijde 30gram
Traine doe ik altijd in de ochtend direct na het opstaan
Gaat dit zo lukken of zal ik iets moeten veranderen?
Mvg
Pindakaas is bewerkt voedsel, zou ik achterwege laten of even op het etiket kijken of er niet veel suiker en vet in zit. Maar ik ben geen expert ofzo hoor, ik heb dit van andere sporters maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer, iedereen zegt wat anders. Zelf ben ik van mening dat er veel verborgen suikers en vetten in dingen zitten waar je het niet verwacht, dus zo min mogelijk bewerkt voedsel ( zoals pindakaas of filet americain eten, en kies dan gewoon voor kalkoenfilet ofzo) zo min mogelijk slechte vetten, dus olijfolie ipv zonnebloem olie, bruin brood ipv wit brood of nog beter; volkoren crackers.quote:Op maandag 25 maart 2013 07:53 schreef MrJerriel het volgende:
Dankjewel NotGuilty dit heeft mij wel een idee gegeten van wat ik ongeveer zou kunnen eten per dag.
Verder neem ik aan dat gewoon de vettigere etenswaren moet vermijden en genoeg water drinken.
Hoe zit het precies met het ontbijt is het gewoon oké om thee met 1 schepje suiker te nemen met een broodje pindakaas Light of kan ik dit beter niet doen?
Vandaag ga ik ermee beginnen ik vind het best spannend haha.
Wat betreft mijn conditie zit het opzich wel goed dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken maar voornamelijk doe ik dit meer om me zusje omdat die nogal wat steviger in de omvang is dan dat ik ben.
Wat raar dat je na een maand 6 dagen per week 45 minuten intensief bewegen geen gewicht verliest. Heb je het wel intensief genoeg gedaan? Of te losbandig met fastfood ofzo? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar kan het me zo moeilijk voorstellen, volgens mij kan zelfs elke dag 45 minuten dansen en val je al af, als je maar goed beweegt , troepvoedsel laat staan en zeker als je dat 6 dagen per week doet.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
a 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezi
Als je niet afvalt eet je teveel. Thermodynamica.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
Ik ben gestopt na het de1e 4 weken consequent te hebben gedaan, en het 2e gedeelte +- 3-5x p/w. Het feit dat het nauwelijks gewichtsverlies tot gevolg had terwijl ik mij kapot trainde en goed op mijn voeding lette motiveerde mij niet meer. Ondanks alle peptalks over centimeterverlies; dat het nu eenmaal daarom gaat, blijf ik zeggen dat het niet klopt. Bovendien vind ik de workouts van bijna 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezig is of Shaun gaat doen.
Je gaat pas afvallen als je meer caloriëen verbrandt dan je verbruikt. Netjes bijhouden wat je eet, uitrekenen hoeveel kcal en zorgen dat je dus minder eet dan je verbrandt. Tussen 300 en 500 kcal minder ongeveer. Een kilo vet is tussen de 7700 en 9000 kcal dus na 18 dagen zou je 1 kg vet kwijt moeten zijn als je 500 kcal minder eet per dag dan je daadwerkelijk nodig hebt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:25 schreef Mister123 het volgende:
Merken degene die insanity ook al echt resultaten qua afvallen, en / of slaker en strakker worden? Want dat zou mijn doel zijn. Moet zeker een kilo of 20 kwijt. Maar om nu af te gaan op die voor en na foto's tijdens het tell - sell spotje... Daar zijn sowieso niet echt te dikke mensen te zien. Slechts slanke mensen, die nog strakker geworden zijn...
Merken jullie dus echt dat je afvalt als een malle??
Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)quote:Op donderdag 11 april 2013 20:41 schreef smoke_me het volgende:
Hallo allemaal,
Ook ik ben begonnen met Insanity. Ik ben nu in de tweede week dag 4 beland en ik vind het geweldig. Ik hou precies het schema aan en ik zie nu al resultaat. Mijn broeken zitten losser en ik voel mij geweldig. Op de kilo´s let ik niet want ik ben zelfs een kilo aangekomen door al dat sporten.
Wat mijn eetschema betreft:
ontbijt: 1 broodje chocopasta
tussendoor: een bakje melk met muslie of fruit
Lunch: een cracker of boterham
tussendoor: kwark met fruit
avondeten: wat de pot schaft
In de avond neem ik ook nog een borreltje
Daarbij drink ik heel veel water. Zit zeker wel op de 3 liter per dag. Daar zit ook groene thee bij.
Heel veel succes voor degene die ook Insane zijn
quote:Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
Helaas, maar spierpijn staat niet gerelateerd aan spiergroei.quote:Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
Kun je met zulke workouts meer kracht krijgen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je met bijna puur cardio qua kracht vooruit gaat.quote:Op maandag 15 april 2013 19:45 schreef 16meter het volgende:
Ik dacht dat de tijd van ziekelijke 'high-tech' trainingsprogramma's wel een beetje voorbij was, aangezien je overal op het internet gratis goede info kunt vinden over krachttraining/fitness/voeding/etc.. Met een paar uurtjes leeswerk kan iedereen wel een workout plan samenstellen dat past bij z'n persoonlijke behoeften/doelen. Wat voeding betreft hetzelfde.
Toch blijkt dat wanneer je wat oefeningen bij elkaar raapt, je met goede marketing en wat overdreven namen ('insanity workout', 'insane abs' etc.) nog een hoop mensen kunt aanspreken en veel geld kunt verdienen.Wel interessant.
Je moet wel genoeg blijven drinken tussen de oefeningen doorquote:Op maandag 15 april 2013 21:11 schreef leetjoez het volgende:
Hoi ik ben vandaag begonnen met de Insanity workout. Begonnen met de Fit test.
Helaas bij de eenerlaatste oefening moeten stoppen wegens bizar erge hoofdpijn:( weet niet waar dat ineens vandaan kwam. Als ik morgen weer leef, nog maar een keer proberen.
Ben benieuwd,
Sommige mensen weten het altijd beterquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Mister123 het volgende:
Ja klopt. Een van de eerste dingen die aanraden wordt in de inleidende (allereerste) video. Drink voldoende water, en draag goede schoenen...
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.quote:Op maandag 15 april 2013 12:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)
Ik eet op een dag:
8 boterhammen waarvan 3x smeerkaas en 1x pindakaas (op werk/studiedagen. Als ik thuis ben kipfilet, kaas en ander beleg of rijst met kip/pasta met tonijn).
ongeveer 1 liter halfvolle melk
Avondeten (grosso modo, 500-600kcal).
Dit bij elkaar is pas 1600kcal (als ik wil afvallen zit ik op +-2100 kcal).
Vul ik vaak nog op met wat fruit, kwark of een handje nootjes.
Als ik jou was zou ik dus meer eten; zeker als je 6x per week insanity doet. Dan heb je per definitie meer nodig om je lichaam te onderhouden.
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.quote:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
Of zie ik dit compleet verkeerd?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Mister123 het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.
Ik neem tenminste aan dat niemand zo dom is om 6 dagen per week te knallen met trainen, en dan elke avond 3 mc donalds menus weg te stauwen...
We hebben een genetisch wonder hiero. Heb je al ingeschreven bij de IFBB?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)
Laat maar eens resultaten zien van iemand die 12 tot 18 kg spiermassa is aangekomen in een half jaar. Naturel.quote:
onzinquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)
Wat onzin? Ik ben gewoon 2.5kg aan spier aangekomen in een maand tijd.. zonder spuitjes en pillen. Geen reden om daar over te liegen.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
onzin
aub niet van deze bullshit posten, er zijn mensen dit dit gaan geloven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |