Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef sasquatsch het volgende:
Wat betreft de 20ste race op de kalender: Turkije lijkt niet door te gaan omdat de regering geen geld beschikbaar wil stellen. Het lijkt er steeds meer op dat het Oostenrijk gaat worden, nu de merknaam Austrian Grand Prix is vastgelegd.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Vettel vroeg zich recent af waarom men er niet rijdt. hij vond het een waardig circuit voor de F1. voor wat het waard is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Wat ik zo snel kan vinden is de lay-out niet gewijzigd tov 2003. Er zijn nieuwe tribunes gebouwd, maar met een lagere zitplaatscapaciteit volgens mij. Verder is er een nieuwe laag asfalt op gekomen en zijn er allerlei Red Bull-activiteiten op en rond het circuit gepland.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Leuk? Alleen de eerste bocht gaat nog, de rest is zo saai als ik weet niet wat. Zelfs Barcelona is leuker.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:46 schreef Bluurgh het volgende:
Leuk circuit, en het is niet veranderd naar m'n weten.
Wel nog meer Red Bull in F1
Nee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
De GP van Europa is toch altijd in een land van een WK-winnaar?
Dat was mijn puntquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Ik dacht dat Spanje erbij kwam omdat Alonso gewonnen had, misschien niet als harde regel, maar omdat het dan leeft in zo'n land.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee.
Twee voorbeelden:
1984 Nürburgring
1997 Jerez
En dat zijn alleen nog maar de twee die direct bij me opkomen toen ik je post las. Er zijn er vast nog veel meer die niet overeenkomen.
Dat dus. En dat het Spanje werd, was simpelweg omdat Valencia een goed bod deed, wat inderdaad kwam omdat F1 door Alonso daar leefde, en het dus financieel interessant werd om daar een tweede GP te organiseren. Niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
het was gewoon om een extra race in Europa te kunnen organiseren
Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagdquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
De hoop dat hij nog terug komt in de F1 ben ik reeds lang verloren
Stel je eens voor wat hij in die bak van Grosjean had kunnen laten zien.
Het was wel een bazenteam geweest, Kimi en Robertquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagd
Klopt. Echter is 2 races in 1 land alleen toevertrouwd aan landen waar veel fans komen. (vanwege de lucratieve boden) En vaak zijn dat landen waar wereldkampioenen vandaan komen. Italië (Monza + Pescara/Imola), Frankrijk (Paul Ricard + Dijon), USA (Ceasars Palace, Watkins Glen, Long Beach, Dallas, Detroit), Spanje (Barcelona + Jerez/Valencia), Engeland (Silverstone + Brands Hatch/Donington) en Japan (Suzuka + Aida)quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Nee man! Dat is, of was eigenlijk (quote:
Eeuwig zonde dat het oude circuit weg isquote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee man! Dat is, of was eigenlijk () een stukje van het oude Hockenheim.
quote:Michael Schumacher en het magische getal zeven
Uitgegeven door Casper Bekking 9 december 2012 20:10 - Print artikel
'Het universum is rekenkundig bepaald', zo zei de grote Wiskundige Pythagoras ooit. Of dat daadwerkelijk zo is, is de vraag. Wel duidelijk is dat Michael Schumacher iets bijzonders heeft met het getal 7. Een gedegen analyse van de carričre van de succesvolle Duitse F1-coureur brengt opvallend vaak dat cijfer naar voren. Niet enkel in het seizoen 2012, maar ook in de jaren daarvoor. Een opsomming.
Het laatste seizoen van Schumacher in de Formule 1 zorgde al voor diverse voorbeelden: Michael, de 43-jarige (4+3=7), zevenvoudig wereldkampioen, racend in de auto met startnummer 7, scoorde in totaal 49 punten (7x7). Hoe hij tot dit aantal kwam? 49% (7x7) werd behaald door zijn vier zevende plaatsen. Zeven van zijn puntenfinishes eindigden niet op het podium. De Duitser viel ook zevenmaal uit en eindigde in zijn laatste race in MGP W03 nummer 7 op de zevende plaats.
Ook zijn 'eerste' carričre biedt een goudmijn voor de statistici: sinds 2004 heeft Schumacher het record van meeste opeenvolgende overwinningen in handen: juist, zeven. Datzelfde geldt voor het record van meeste overwinningen op een circuit met zijn zeven zeges in Canada, of de meeste overwinningen als vicekampioen: 7. En dan te bedenken dat hij zich in zijn allereerste Grand Prix als zevende kwalificeerde...
Ah, dat was op de telefoon niet goed te zien, nu welquote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee man! Dat is, of was eigenlijk () een stukje van het oude Hockenheim.
En Vettel was zijn paspoort vergeten en mocht alleen het land in na tussenkomst van de Turkse motorsport federatie.quote:Kimi Raikkonen, who said he "unfortunately" had to attend due to finishing the season in third place, also caused a stir when he showed up at the black-tie function -- wearing a suit but no tie.
"I don't follow the rules," Lotus quoted the inimitable Finn as saying on Twitter, "I just make them."
saai dat ze niet meer 2 maanden elke werkdag testenquote:Op maandag 10 december 2012 10:24 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor 2013 bekend
5 t/m 8 februari in Jerez
19 t/m 22 februari in Barcelona
28 februari t/m 3 maart in Barcelona
Het nieuwe seizoen begint twee weken later in Melbourne.
Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.quote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?
Dat ligt zo lekker alles behalve centraal![]()
Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Ongetwijfeld, maar een keertje oefenen onder wisselende omstandigheden kan nooit weg.quote:Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.
die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan wordenquote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Anne het volgende:
Wanneer komen die kaarten voor Duitsland nou eens vrij?
quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
Met t vliegtuig naar Barcelona hoeft ook niet duur te zijn!quote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?
Dat ligt zo lekker alles behalve centraal![]()
Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzonderingquote:Op maandag 10 december 2012 15:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.
Als de auto's er maar beter uitzien want dat was toch wel heel erg met uitzondering van McLarenquote:Op maandag 10 december 2012 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzonderingen terecht ook, want wat heb je er aan om zo'n dure presentatie te regelen 1 dag voordat er mee gereden wordt. Diezelfde pers is toch op het circuit te vinden bij de tests. Enkel de bobo's moeten voor de verandering maar eens blijven rechtstaan tussen het pleps :p
Dat was toch al bekend, dat het Hockenheim zou zijn, of is dat nog niet zeker?quote:Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan worden
nee, want de Nürburgring is toch weer in de racequote:Op maandag 10 december 2012 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat was toch al bekend, dat het Hockenheim zou zijn, of is dat nog niet zeker?
Mooi, nou hopen op een fatsoenlijke kleurenstelling op die wagen.quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
Die jongen moet blij zijn dat hij leeft en ook nog eens kan doen wat hij nu doet, wel jammer qua F1 inderdaadquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Het gaat helemaal niet zo goed met Kubica.
Al die operaties hebben niet zo heel veel geholpen om de mobiliteit in zn arm te verbeteren en van een eventuele comeback is zeker de komende 2 jaar geen enkele sprake volgens hemzelf.
Over 3 jaar begint seizoen 2015. Dan is hij wel heel erg lang weggeweest.
Definitief over en sluiten denk ik.
Stiekem had ik nog wel hoop, maar na de berichten van gisteren en vandaag zijn die de grond in geboord.
Ja, voor hun opleidingsprogramma. Ik verwacht hier (nog steeds) Nigel Melker, omdat die voor hun gereden en getest heeft in de WSR Formule Renault 3.5.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:06 schreef staticdata het volgende:
Lotus zou toch ook nieuws bekend maken omtrent een Mogelijke nederlander bij hun?
Dat zou een mooie zijn. Volgend jaar gp2 en daarna eens kijken of die al kans maakt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, voor hun opleidingsprogramma. Ik verwacht hier (nog steeds) Nigel Melker, omdat die voor hun gereden en getest heeft in de WSR Formule Renault 3.5.
http://www.radio1.nl/item(...)e-hoopt-op-formule-1quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef rubbereend het volgende:
Van der Garde is nu te gast bij Dit is de Dag op Radio 1, dadelijk een interview
En Kimi's ballen zijn ook te koop.quote:Yes yes yes, I'm doing all the time you don't have to remind every second
Dat zijn een hoop statistiekenquote:F1-seizoen 2012 in cijfers
13 december 2012
Het F1-seizoen 2012 zit er al enige tijd op. Tijdens deze winterpauze kunnen we samen met Pirelli even stilstaan bij het voorbije seizoen en dat zorgt voor een hele reeks indrukwekkende statistieken.
Banden
- Totaal aantal banden geleverd voor het seizoen: racebanden: 31.800 waarvan 22.500 voor droog weer en 9.300 voor nat weer, plus nog eens 6.600 banden voor tests (exclusief ontwikkelingsbanden)
- Waarvan (enkel voor racebanden): superzacht: 6% / zacht: 25% / medium: 21% / hard: 17% / intermediates: 18% / regenbanden: 11% / 2% ontwikkelingsbanden
- Totaal aantal gebruikte banden: voor droog weer: 21.400; voor nat weer: 2.100
- Aantal gerecycleerde banden in 2012: alle banden, d.w.z. 31.800 racebanden plus 6.600 testbanden
- Gemiddelde levensduur van een droge compound dit seizoen: 180 km
- Gemiddelde levensduur van een natte compound dit seizoen: 140 km
Circuits, races en tests
- Langste constante energie-input in een band: India (bocht 10-11)
- Langste race van het jaar: Maleisië in 2 uur 44 min. 51,812 sec.
- Kortste race van het jaar: Groot-Brittannië in 1 uur 25 min. 11,288 sec.
- Grootste aantal ronden op Pirelli-banden: Hard – Kobayashi (798); Medium – Senna (869); Zacht – Ricciardo (1.012); Superzacht – Raikkonen (237); Intermediate – Alonso (145); Regenband – Kobayashi (104)
—Hoogste topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 346,00 km/u (Raikkonen / race Italië)
- Hoogste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 248,241 km/u (Hamilton / kwalificatie Italië)
- Laagste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 161,828 km/u (Schumacher / kwalificatie Monaco)
- Meeste snelste ronden in 2011: Sebastian Vettel (5 in race / 6 in kwalificatie)
- Afstand afgelegd door Renault R30-testwagen van Pirelli in 2012: 7.012 km
- Aantal verschillende testcircuits bezocht door Pirelli-personeel dit jaar (incl. privétests): 9
Pitstops
- Totaal aantal pitstops dit jaar: 957 (waarvan 14 ‘Drive Through’- en 2 ‘stop & go’-penalties)
- Totaal gemiddeld aantal stops per race: 47,9 of 1,9 per piloot
- Meeste pitstops in één race: 76 (Maleisië)
- Minste pitstops in één race: 24 (Verenigde Staten)
- Snelste pitstop: 2,31 sec. (McLaren / Jenson Button in de Duitse Grote Prijs)
Inhalen
- Aantal inhaalmanoeuvres in 2012: 1139
- Meeste inhaalmanoeuvres in een droge race: 90 in de Grote Prijs van China 2012
- Meeste inhaalmanoeuvres in een natte race (= meeste ooit !): 147 in de Grote Prijs van Brazilië 2012
- Minste inhaalmanoeuvres in een droge race: 12 in de Grote Prijs van Monaco
Andere interessante cijfers
- Totaal aantal kilometers gereden door alle P Zero-compounds in 2012 (races en tests): Hard – 101.692; Medium – 121.840; Zacht – 123.270; Superzacht – 21.993; Tussenin – 13.770; Nat – 7.930
- Koudste circuit-/grondtemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van de Verenigde Staten: 11 graden Celsius (17/11); koudste algemeen: wintertests Jerez bij 0 graden Celsius (10/02)
- Warmste circuit-/grondtemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van Brazilië: 55 graden Celsius (23/11).
- Koudste lucht-/omgevingstemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van de Verenigde Staten: 4 graden Celsius (17/11); koudste algemeen: wintertests Jerez bij -2 graden Celsius (10/11)
- Warmste lucht-/omgevingstemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van Europa met 37 graden Celsius (21/06).
- Hoeveelheid tijd gespendeerd aan het downloaden van alle bandengegevens op het RTS-systeem dit jaar (incl. tests): 92 uur
- Aantal metingen van circuit-/luchttemperatuur door bandenplaatser per raceweekend: 124
- Totale afstand afgelegd door alle F1-banden in 2012 (buiten het circuit): 216.967 km
- Totaal aantal tweets van Pirelli Media: 5.400
- Woorden geschreven in Pirelli-persberichten in 2012: 79.744
- Totaal productie van Pirelli-receptenboeken (incl. vertalingen): 10.000
Pirelli F1 en de mensen erachter
- Totaal aantal Pirelli-medewerkers dat naar elke race reist: 52
- Totaal aantal nationaliteiten binnen het Pirelli F1-team: 10
- Gemiddeld aantal uren dat elke Pirelli-medewerker jaarlijks op het vliegtuig zit: 192 uur (of 8 dagen!)
- Aantal Pirelli-polsbandjes dat tijdens het seizoen in de paddock werd uitgedeeld: 4.450
- Totaal aantal hotelovernachtingen geboekt voor het Pirelli-team: 1.498
Pirelli’s F1-vrachtwagens & Pirelli hospitality
- Totaal aantal vrachtwagens in Europese races: 13
- Totaal aantal kilometers afgelegd door elke Pirelli-vrachtwagen in 2012: 31.125 km
- Aantal maaltijden geserveerd in Pirelli F1 hospitality (incl. tests): 24.132
- Aantal kopjes koffie geserveerd door Pirelli hospitality tijdens het seizoen: 28.350
- Aantal verschillende pastarecepten gekookt door de Pirelli-chef dit jaar: 314
- Hoeveelheid mascarpone gebruikt voor tiramisu en andere desserten: 205 kg
Pirelli in Formule 1 sinds 1950
- Gestarte races: 242
- Zeges: 83
- Poleposities: 86
- Podiumplaatsen: 256
- Snelste ronden: 90
Die snap ik echter niet.quote:- Laagste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 161,828 km/u (Schumacher / kwalificatie Monaco)
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20669262quote:As the 2012 Formula 1 season fades into the distance, the fact that the sport has a new three-time world champion - and what that means - is sinking in.
Red Bull's Sebastian Vettel is not only the youngest of the nine men to have won three or more F1 drivers' titles, he is also only the third in history to have won three in a row, after Juan Manuel Fangio and Michael Schumacher. As Vettel is still only 25, Schumacher's all-time record of seven titles seems within reach of the precocious German.
These achievements have led to deserved plaudits for Vettel, the latest of which was to be called the sport's new "yardstick" by none less than F1 commercial boss Bernie Ecclestone in a recent interview.
Vettel is undoubtedly a rare and precious talent, but whether winning three titles in a row makes him the measure by which all contemporaries are judged is another matter altogether.
He and Red Bull are undoubtedly the ones to beat next year - in the sense that he is the driver who has made best use of the best team and usually the best car over the last three years. But that's not the same thing.
Winning an F1 title, after all, is about more than talent alone. A driver has to have a fast car; it has to not break down too often; and he has to be lucky.
In different circumstances, it's not hard to imagine a quite different table of F1 champions.
Schumacher could have 'only' five titles; Alain Prost, who won four, could be on six or seven; and Fernando Alonso, who lost out to Vettel this season, could have four rather than two and Vettel one instead of three.
“
Winning an F1 title is about more than talent alone. A driver has to have a fast car; it has to not break down; and he has to be lucky
”
Let's look at Schumacher as an example.
First of all, his five consecutive titles for Ferrari from 2000-4 came about at a time when he had the best car, the richest team, bespoke tyres and unlimited testing to develop them. For much of that time, the others simply didn't have the resources to compete.
Schumacher's superiority was created by the combination of a great talent with the most ruthless and effective winning machine ever devised, which re-wrote the rules about what was achievable in F1.
Before that, Schumacher won in 1994 after driving into Williams's Damon Hill at the final race in Australia. The move put both men out - but had Hill been able to continue the Englishman would have been champion instead.
Likewise, Schumacher's 2003 title was won after the Michelin tyres on the cars of rivals McLaren's Kimi Raikkonen and Williams's Juan Pablo Montoya were suddenly and controversially declared illegal. After several months of there apparently being no problem with them.
The change of heart by F1's authorities came after an intervention by Schumacher's Ferrari team, and necessitated a re-design that undoubtedly affected the chances of Raikkonen and Montoya. Neither won again that season.
And what about Prost? He won his titles in 1985, '86, '89 and '93, but a more reliable car would have made him champion in '82; he was overhauled in '83 only after the late introduction of a controversial new fuel by Nelson Piquet's Brabham-BMW team; and the half-point deficit by which he lost in '84 to McLaren team-mate Niki Lauda would have been wiped out but for any one of a number of bad breaks.
How about Ayrton Senna? The man who recently topped BBC F1's greatest drivers poll - and who routinely heads similar lists - won three world titles. But might have won, too, in '89 had he not been controversially disqualified following a collision with Prost in the penultimate race that year.
Senna did, though, win 'only' three titles. Does that make him less than half as good as Schumacher? Of course not.
Yet in some people's minds the fact that Schumacher has won more championships and more grands prix than anyone else automatically makes him the greatest driver of all time.
Most, though, realise the argument is more nuanced than that.
A driver's standing is dictated at least partly by what he achieves in what he has; how consistently he maximises his machinery's potential; even whether he can win occasionally when not in the best car, which is perhaps the most demanding test of all.
Take the current era. Vettel won his first and third titles at the final races of the 2010 and 2012 seasons, in both cases relegating Alonso to second place.
But in 2010, only a catastrophic strategic error by Ferrari prevented the Spaniard taking the fourth place he needed in the final race in Abu Dhabi to become champion.
And this year, when Alonso lost out by three points, he would have comfortably won had his car not been assaulted at the start of the Belgian Grand Prix by the flying Lotus of Romain Grosjean - the man who Vettel's team-mate Mark Webber memorably dubbed the "first-lap nutcase".
Did those events reflect on the qualities of Alonso or Vettel as drivers in any way? Of course not.
“
Had history turned out differently and Alonso had by now won four titles and Vettel one, would it make either a better or worse driver than he is?
”
None of this is to diminish a remarkable achievement by Vettel, or to downplay the talent of a man who will clearly be a central figure in F1 for the next decade.
But if one is forced to pick a yardstick for modern-day F1 drivers after the 2012 season, it would be hard to look beyond Alonso after the year he has just had.
In a demonstrably slower car, the Spaniard took the title to the final race of the season and - even allowing for the Spa incident, among others - would still have won had Vettel not been fortunate in being able to continue following a first-lap crash, for which he was at least partly to blame, that might have inflicted terminal damage to his car.
Likewise, Lewis Hamilton was in superlative form for McLaren, but poor reliability and operational mistakes by the team stopped his title challenge short. Does McLaren's poor reliability reflect badly on Hamilton's ability?
Let's put it another way. Had history turned out differently and Alonso had by now won four titles and Vettel one, would it make either a better or worse driver than he is?
And that's the point. Statistics don't mean everything. In fact, in the big picture, they mean very little. They're just numbers. They can't be ignored, but the real truth lies elsewhere.
F1's champions' league
Michael Schumacher - 7
Juan Manuel Fangio - 5
Alain Prost - 4
Sebastien Vettel - 3
Jack Brabham - 3
Jackie Stewart - 3
Niki Lauda - 3
Nelson Piquet - 3
Ayrton Senna - 3
Ik denk dat het een vertaal fout is, zal de laagste gemiddelde snelheid zijn van de snelste ronde (kwalificatierondje) want Monacoquote:Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die snap ik echter niet.
Hij had pole op Monaco.
Hoe kan hij dan het laagste gemiddelde hebben? Ik bedoel de mensen achter hem hadden toch een lager gemiddelde?
Wat is eigenlijk "de laagste gemiddelde topsnelheid".
Hoe moet ik dat precies zien? Laagst en top in 1 zin?!
Iemand die deze even uit kan leggen?
Neem van elk raceweekend de hoogst gemeten gemiddelde snelheid over één rondje, en zet ze alle 20 op volgorde van hoog naar laag. Bovenaan staat Hamilton in Italië, onderaan Schumacher in Monaco. En ja, het is absurd om dat "gemiddelde topsnelheid" te noemen.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die snap ik echter niet.
Hij had pole op Monaco.
Hoe kan hij dan het laagste gemiddelde hebben? Ik bedoel de mensen achter hem hadden toch een lager gemiddelde?
Wat is eigenlijk "de laagste gemiddelde topsnelheid".
Hoe moet ik dat precies zien? Laagst en top in 1 zin?!
Iemand die deze even uit kan leggen?
Ja dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat het een vertaal fout is, zal de laagste gemiddelde snelheid zijn van de snelste ronde (kwalificatierondje) want Monaco
Aannemelijker. Zo had ik er nog niet over gedachtquote:Op donderdag 13 december 2012 10:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Neem van elk raceweekend de hoogst gemeten gemiddelde snelheid over één rondje, en zet ze alle 20 op volgorde van hoog naar laag. Bovenaan staat Hamilton in Italië, onderaan Schumacher in Monaco. En ja, het is absurd om dat "gemiddelde topsnelheid" te noemen.
By the smallest of minds kennelijk.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:05 schreef Tarado het volgende:
F1 history has been shaped by the smallest of margins
[..]
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20669262
Volgens mij zegt Tarado hetzelfde. Zie ook de lijst in het Engels:quote:Op donderdag 13 december 2012 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook.
Echter lijkt me dit:
[..]
Aannemelijker. Zo had ik er nog niet over gedacht![]()
http://www.yallaf1.com/20(...)8350-cups-of-coffee/quote:Highest average speed of a fastest lap: 248.241 km/h (Hamilton / Italy Qualifying)
Slowest average speed of a fastest lap: 161.828 km/h (Schumacher / Monaco Qualifying)
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 13:33:49#F1 Norbert Haug is to leave Mercedes Benz. More power for Niki Lauda? reageer retweet
Haug wordt afgerekend op de afgelopen drie jaar bij Mercedes.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:35 schreef Tarado het volgende:
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 13:33:49#F1 Norbert Haug is to leave Mercedes Benz. More power for Niki Lauda? reageer retweet
Schumacher lijkt me stug, waarom wel al het reizen en werk zonder de race fun, hier een interessant stukje over Lauda van een week geledenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Haug wordt afgerekend op de afgelopen drie jaar bij Mercedes.
En zowel Lauda als Schumacher worden genoemd als opvolger.
http://www.formula1blog.c(...)arko-they-got-lauda/quote:If you’ve followed Formula One for the past 4-5 years then you’ve no doubt encountered the name Helmut Marko. If this isn’t ringing a bell then you may recall our own Tony Greene’s F1 Biography on the Austrian man behind the curtain. The enigmatic Marko has been looming in the garage of Red Bull for some time and represents the right hand of Dietrich Mateschitz, the head of the energy drink empire.
In this capacity, Marko has significant pull and visual acuity into the inner-workings of the racing team. He watches all the moves and mumbles made by team boss Christian Horner and his band of merry men and women. He is a direct line of communication to the Red Bull boardroom and is most likely the keeper of the sacred cheque book. He’s brooding, poised and can be brutal and outspoken when need be. He is a very powerful figure in Formula One and few doubt his presence in the paddock as the eyes of a billionaire’s budget.
The oppressive notion of a man watching over the shoulder of the Red Bull Racing team may be untenable for some but it has seemed to work giving Red Bull three championships on the trot. It’s worked so much that I may argue that Mercedes has now modeled their operation after red Bull’s in a flattering moment of otherwise oddness.
Mercedes were faced with a tenuous position last summer when their name was not included int he ripe, beneficial arrangement the new Concorde Agreement afforded Ferrari, Red Bull and McLaren. Mercedes was not impressed with the lack of consideration for a storied team with a history of F1 accomplishments. Even Mercedes motor sport boss Norbert Haug seemed ineffectual in getting F1 owenrs CVC and their iron fist, Bernie Ecclestone, to budge on the matter. The issue reached boiling points that saw muted threats of a departure from the series by Mercedes.
In an effort to repair this festering wound, the board of Mercedes chose to bring in a hired gun…a hold-out weapon to level the playing field. It came in the form of an elder statesman and F1 champion Niki Lauda. Never short for crass commentary, Lauda was to seize the reigns and save the day…to those ends, he may just pulled it off in a fashion that only the absent Flavio Briatore could do.
Mercedes has made Lauda the managing director of the F1 team and this is a role at the board level. In short, he’s the eyes and ears of the Mercedes board inside the team. Sound familiar? If Helmut Marko can make this work, why not Mercedes?
Lauda promptly reached out to his friend Ecclestone and got Mercedes a much better deal in the Concorde Agreement. The deal was good enough to see Mercedes stay in the series and commit to a long-term presence. The Austrian then set about finding a replacement for Michael Schumacher. Lauda has been terse in his assessment of the 7-time champion and his departure was not going to prompt a tissue-to-eye moment. What Lauda found was one of the grid’s best drivers in Lewis Hamilton. Lauda managed to capitalize on a disenchanted Hamilton and worked to expose the cracks that the MacLaren machine had failed to heal.
Hamilton’s departure for Mercedes swept Schumacher aside like yesterday’s news and the team now has one of the most dynamic drivers int he sport behind the wheel of a car designed by one of the most dynamic team bosses in the business. The question is, can they deliver?
Lauda’s presence at Mercedes has to be respected for what he has achieved thus far. While the team is top-heavy with Norbert Haug and Nick Fry, one has to wonder just what role these two will play with Lauda lurking in the garage. There is little question the team stopped developing full tilt for 2012 mid-season and focused mainly on their 2013 efforts. Geoff Willis, Aldo Costa and Bob Bell represent serious heavyweights in the world of Formula One and they’ve been working diligently ont eh 2013 chassis.
Many F1 fans view Lauda as the doddering old champ known as the rent-a-quote of F1 journalists for the past decade. think again, Lauda is shrewd and has exacted a bigger impact on Mercedes than anyone else since his inclusion as the Helmut Marko of the Silver Arrows. As a cautionary tale, Lauda was reportedly asking questions about when Adrian Newey’s contract expired at Red Bull. Don’t think it’s possible? No one imagined Hamilton leaving either. Fair warning Helmut, the new Marko is on the move.
Interessant stukje, maar Lauda is er al. En Haug was de baas over alle autosport van Mercedes, niet alleen het F1 team, waar ze een Lauda nodig hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schumacher lijkt me stug, waarom wel al het reizen en werk zonder de race fun, hier een interessant stukje over Lauda van een week geleden
Mercedes Needed A Marko…They Got Lauda
Posted by: Negative Camber on December 5, 2012 8 Comments
[..]
http://www.formula1blog.c(...)arko-they-got-lauda/
Daarom denk ik dat het eerder Lauda wordt dan Schumacherquote:Op donderdag 13 december 2012 15:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Interessant stukje, maar Lauda is er al. En Haug was de baas over alle autosport van Mercedes, niet alleen het F1 team, waar ze een Lauda nodig hebben.
Wanneer is dat precies op MotorsTV?quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:30 schreef Schunckelstar het volgende:
beetje offtopic kijktip: dit weekend race of champions live op motors tv
nuquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Wanneer is dat precies op MotorsTV?
Kut. Ik moet nu wegquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nu![]()
en morgen vanaf twee uur meen ik
klopt en het is fraaiquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nu![]()
en morgen vanaf twee uur meen ik
is dat niet Mattie Griffin?quote:Op zondag 16 december 2012 14:58 schreef Schunckelstar het volgende:
deze kerel was ook op hockenheim een paar jaar terug met zijn motor
quote:Sorry, live streaming is not available in your country. Please look at the 'TV coverage' tab above to see where you can watch it in your area.
hij is een pro in het stunten met een motorfiets.quote:
Brennie ook; alleen dan een andere zenderquote:
een tv in de keuken, wat een luxe!quote:Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Brennie ook; alleen dan een andere zender
quote:Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
een tv in de keuken, wat een luxe!
quote:Op zondag 16 december 2012 16:00 schreef Schunckelstar het volgende:
nou ben benieuwd, volgens kalff word perez volgend jaar kampioen
tegen het muurtje. wielophanging rechtsachter brak volgens mij hierbij afquote:
correctie: auto'squote:Op zondag 16 december 2012 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Terry Grant nu. Die vent is echt goed met dat autootje
Ach hij is er toch al vaker uitgeknikkerd/gekegeld door Grosjean, dus dat issie wel gewendquote:Op zondag 16 december 2012 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
dit doet pijn bij Schumi. Domineren in de eerste ronde, maar er in de halve finale uitgeknikkerd worden door Grosjean
absoluut, maar ik ben eerlijk gezegd meer fan van die buggy's.quote:Op zondag 16 december 2012 16:38 schreef Schunckelstar het volgende:
die xbows zijn wel prachtige machientjes trouwens
ik zie het nu jaquote:Op zondag 16 december 2012 16:40 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
christian pfeiffer is het volgens winkelman
http://www.thef1times.com/news/display/07101quote:Gary Hartstein, chief FIA doctor, has blasted the governing body after they confirmed in November that they wouldn't be renewing his contract after 2012.
The 57-year-old revealed on Twitter last month that he had been informed of their decision not to keep him on as chief doctor.
Hartstein has once again taken to the social networking website to voice his anger with the FIA and says he may challenge their decision.
"It's taken a while, but I am righteously pissed off," he wrote. "I might launch a crusade to get some answers, or get my f***ing job back, or let the world know what's REALLY going on on the medical side of the FIA.
"Understand this: I am NOT bitter or sad. I am seriously angry. And that's bad.
"Not sure how or when, but there's dark clouds a-gatherin'. This is gonna be a f***ing blast!"
Clearly angry, the American doctor, who has been in the role since 2005, added: "Ok now we all need to be patient. I'll tweet my usual blather for a few weeks then we'll see where we're at."
serieus benieuwd wat daar speeltquote:Op maandag 17 december 2012 16:57 schreef Tarado het volgende:
Hartstein blasts FIA following job loss
Monday 17th December 2012, 15:54 by Ryan Wood
[..]
http://www.thef1times.com/news/display/07101
Het verfransen van de FIA volgens Joe Saward.quote:Op maandag 17 december 2012 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
serieus benieuwd wat daar speeltvooral met het zinnetje dat er binnenkort wel uitkomt wat er achter de schermen gebeurt bij de medische staf van de FIA
Dat zou toch niet de plaats mogen zijn waar zich geen gerotzooi moet bevinden in een organisatie als dat.
quote:The sad news today is that my mate Gary Hartstein has not had his contract renewed by the FIA for next year. This is a little odd, but I guess it is part of the Frenchification of the FIA that has been going on quietly since Jean Todt took over. One hopes that whoever replaces Gary will be amenable and bilingual and will create the kind of respect that Sid Watkins and Gary have had over the years. Drivers do not want some anonymous doctor at their side after a big crash. They want the reassurance of someone they know and like. Gary has always been one of the good guys and has helped most of the F1 circus over the years as the F1 “village” doctor. He very kindly helped me to get access to a top specialist when I had a back problem a few years ago. Above all, however, I shall miss our paddock chats each weekend because, like most doctors, Gary cut through the bull and spoke a lot of sense.
For many years Gary was the “token” American in F1, which was odd considering that he was based in Belgium, where he was a key player in the A&E department of the Centre Hospitalier Universitaire (CHU) in Ličge.
quote:12.12.18 From Kamui to all the fans
To All the fans,
Thank you for the big support. I am very appreciated that many of you have donated and trying to make donation.
I must mention this that since the donation started, it has become quite big news in Japan. And because of your big support, it gave huge influences to some of Japanese companies and I started receiving good support from them.
And I was in the position to bring a budget of 8 million Euro at least. If you could imagine the time I had, it was overwhelming reaction and it shows there still is a great potential from Japanese companies.
Unfortunately, the time was still short and I am not able to secure the seat with competitive F1 team for 2013. I have to admit that it is very sad and feel sorry for fans and Japanese companies who supported me. But I am still confident to make it happen in 2014.
I would like to stop the donation for now and while I will save all the money for 2014, I start to look what is the best option for 2013 and also 2014. My main priority is to secure the competitive F1 seat in 2014.
I have no interests to race any other categories.
I will make an announcement as soon as I make a decision for 2013.
So, please wait and really looking forward your support for coming year, too.
All the best,
KAMUI KOBAYASHI
Tokyo, Japan
December 18, 2012
Kimi? Wordt een korte analysequote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Fiorano het volgende:
Wie weet welke F1 coureur zelf een beetje actief is op Facebook? Moet voor m'n opleiding een Facebook pagina analyseren van een grote sporter
twitter:F1ism twitterde op woensdag 19-12-2012 om 10:48:02Bangkok GP confirmed - 2015 http://t.co/Ly48J4J9 #f1 reageer retweet
Giedo van der Gardequote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Fiorano het volgende:
Wie weet welke F1 coureur zelf een beetje actief is op Facebook? Moet voor m'n opleiding een Facebook pagina analyseren van een grote sporter
quote:Sir Richard Branson will serve as an AirAsia stewardess in May 2013 having arranged to honour his bet with Tony Fernandes.
The pair agreed in 2010 that whichever of their teams (then Lotus and Virgin) finished lower in the constructors' championship in their debut season, the losing owner would serve on the other's airline. Branson lost as Lotus finished 10th and Virgin 12th, but the trip was postponed in early 2011 after he injured himself while skiing.
Now, Fernandes has revealed that Branson is ready to complete his forfeit, and will do so in May with tickets for the flight set to be auctioned off for charity.
"Now here is a man with honor @richardbranson who just contacted me to honor his bet," Fernandes wrote on Twitter. "He will be an airasia stewardess in may on Airasia. 2 years late but main point he hasn't forgotten."
Voor het goede doel. Niet zeuren.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:58 schreef Schunckelstar het volgende:
Jammer dat ie niet gewoon op een random vlucht meegaat maar dat er speciaal weer kaartjes voor geveild worden.
Goede doelen boeit me niet, had het gewoon een leukere actie gevonden als ie ineens op een random vlucht tevoorschijn was gekomen in zijn rokjequote:Op woensdag 19 december 2012 13:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor het goede doel. Niet zeuren.
Wat ben jij een zeikerd zegquote:Op woensdag 19 december 2012 13:11 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Goede doelen boeit me niet, had het gewoon een leukere actie gevonden als ie ineens op een random vlucht tevoorschijn was gekomen in zijn rokje
Dit is iets te veel show om het nog als een spontane weddenschap over te laten komen
Ja, mij dus wel.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ben jij een zeikerd zeg. Natuurlijk is het show, maar dat boeit niet.
Dan ben je nogal naďef. Op zich ook wel weer schattig.quote:
Hoe precies maakt mijn mening mij naĂŻef?quote:Op woensdag 19 december 2012 13:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan ben je nogal naĂŻef. Op zich ook wel weer schattig.
http://www.mclaren.com/formula1/page/changes-ahead-for-2013quote:Formula 1™ is a constantly changing sport even when the technical regulations stay the same. Every year we at Vodafone McLaren Mercedes will change almost every aspect of our cars to keep pace with development – on average we develop a new part for our F1 cars every seven minutes, seven days a week, 12 months a year.
Change provides opportunities as well as challenges and the FIA, world motorsport’s governing body, recently announced some detail changes to the rules for the next two seasons.
From a technical perspective, the 2013 rule changes address some safety precautions as well as allowing for the extra weight of the new generation of Pirelli tyres. The car’s roll structures must meet new standards and new, more stringent crash tests will also be applied. The minimum weight of the car has increased by 2kg.
To combat the use of aero-elastic components the static load test will now be applied to all of each team’s survival cells, and the front wing test will permit no more than 10mm deflection rather than 20mm.
There has also been a change to the procedure when cars cannot return to the pits under their own power at the end of a track session. The existing rules state that each car must be able to provide a sample of at least one litre of fuel; from now on, if one stops on track, it must provide that quantity plus the amount of fuel that would have been consumed while driving back to the pits.
On the operational front, during practice sessions the Drag Reduction System (DRS) can now only be used in the same areas on track as it would during the race. Working hours have also been tightened up, with the personnel curfew now extending from six to eight hours on Thursday night, and the number of permitted exceptions dropping from four to two for the entire season.
Small changes, then, but important ones: every team is going to have to make more efficient use of its time at Grand Prix weekends, design even safer cars and be less marginal on fuel. Those are all challenges we’re ready for.
The fuckquote:...on average we develop a new part for our F1 cars every seven minutes, seven days a week, 12 months a year...
Zwaardere Pirelli banden volgend jaar.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die 2 kg gewichts-verhoging vandaan komt
das dus niet helemaal waarquote:
'Develop' zeggen ze. Dan denk ik aan ontwikkelen van een nieuw onderdeel. Lijkt mij wat overdreven.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
das dus niet helemaal waarde fabriek is verplicht 2 weken dicht tijdens de zomerstop
en als er zoveel stukken van de band rollen zou dat bijna zeggen dat die wagen of ieder weekend volledig nieuw zou zijn, of onderdelen nooit gebruikt worden
Ik geloof het wel hoor. Ze tellen vast ook elk dingetje mee wat ze laten frezen, elke winglet, etc. De auto zelf bestaat al uit (tien?)duizenden onderdelen natuurlijkquote:Op woensdag 19 december 2012 21:20 schreef µ het volgende:
[..]
'Develop' zeggen ze. Dan denk ik aan ontwikkelen van een nieuw onderdeel. Lijkt mij wat overdreven.
Tenzij ze computerberekeningen meenemen.
is ook maar deels waar, want vaak worden er wel nieuwe delen geďntroduceerd, maar werken die op de circuits niet optimaal. Ook de samenwerking met andere delen is niet altijd even goed en is de tijd tekort om de optimale afstelling te vinden, waardoor de winst vaak maar beperkt is.quote:Op donderdag 20 december 2012 01:34 schreef Bluurgh het volgende:
Stilstand is achteruitgang en in een miljoenenbusiness als de F1 kunnen ze zich dat vast niet veroorloven dus ik geloof het ook wel..
Dat is waar, maar beperkte winst is altijd beter dan geen winstquote:Op donderdag 20 december 2012 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is ook maar deels waar, want vaak worden er wel nieuwe delen geďntroduceerd, maar werken die op de circuits niet optimaal. Ook de samenwerking met andere delen is niet altijd even goed en is de tijd tekort om de optimale afstelling te vinden, waardoor de winst vaak maar beperkt is.
http://www.ferrari.com/en(...)design-projects.aspxquote:“For a few months now, we have been working on a programme of reorganization along with the introduction of new methodologies, especially concerning the wind tunnel,” said Domenicali. “As you know, we are rebuilding the Maranello facility which will be closed until August. Until then, we will use the Toyota wind tunnel in Cologne. We have also adopted a better method of splitting up the work between those who run the wind tunnel and those who should concentrate more on the creative side of the job. This year, we saw that when we do too many things at the same time, maybe we are not efficient enough. As regards the design, we have decided, particularly in light of the unusual demands we will face in 2013, when we will have a completely new project to work on for the future, to have two coordinators: Simone Resta, an engineer who has developed his career in Maranello and is very effective, will work on the 2013 car and Fabio Montecchi, will deal with the one for the following year. Nikolas Tombazis continues as Chief Designer. We must also apply in other areas what we have done at the track, for example in production: as was confirmed by some new arrivals from outside the company, in our “time to market,” by which is meant the time from conception to producing the parts and in our long term research.
“We are well aware that we must start off with a more competitive car, as our President has demanded,” continued Domenicali. “Clearly we have only been concentrating all our efforts on the new one from a few weeks before the final race, given we pushed right to the end on this year’s. The 2013 car will be launched at the very end of January or the early days of February: as usual, the first one will be just a launch version, while the complete one will be seen in the final days of testing or in Australia, so as to make the most of all the time available.
“We will need to try and push the technical regulations to the very limit,” added Montezemolo, “while maintaining our strong points from this year, or improving them still further, because the others will not be twiddling their thumbs, but not by almost brushing against illegality, as happened in 2009 with the double diffuser. However we need to adopt a different, more creative approach.”
Geen Monacoquote:Op vrijdag 21 december 2012 14:10 schreef borisz het volgende:
BBC in 2013: http://m.bbc.co.uk/sport/formula1/20812990
Hč, en dat was net zo'n mooie gelegenheid voor Suzy om haar nieuwe snelle bikini te testen.quote:
Laat ze haar kleren maar weer snel aantrekkenquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hč, en dat was net zo'n mooie gelegenheid voor Suzy om haar nieuwe snelle bikini te testen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm toch maar 10 races live, jammer!quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:10 schreef borisz het volgende:
BBC in 2013: http://m.bbc.co.uk/sport/formula1/20812990
Is vorig jaar een keer aan bod gekomen, was heel prijzig voorzover mogelijk.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:42 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Hmm toch maar 10 races live, jammer!
Al wat bekend over een abo op SKY?
zag er beter uit toen ik gisteren via m'n gsm aan 't browsen wasquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laat ze haar kleren maar weer snel aantrekken
Iig een beter weekend als afgelopen editie. 1 week na de GP van België en een week voor die van Italiëquote:Tweede Historic Grand Prix op 1 september
Op 1 september wordt er opnieuw een Historic Grand Prix gehouden in Zandvoort. De voorbereidingen voor deze tweede editie blijken al in volle gang. De eerste Historic Grand Prix in Zandvoort, begin september, trok 31.500 toeschouwers.
Nagenoeg alle raceklasses die tijdens de eerste editie in actie kwamen, hebben zich ook al vastgelegd voor 2013. Dit betekent dat er volgend jaar opnieuw drie velden met Formule 1- en Grand Prix-wagens aan de start verschijnen. De Grand Prix Masters komt met Formule 1-wagens uit de periode 1966-1985 naar het duinencircuit, de Grand Prix Cars Pre '66 staat open voor Formule 1-auto's uit de jaren 1961-1965 en de Grand Prix Cars Pre '61 laat de periode jaren twintig tot 1961 herleven.
Naast deze drie Formule 1- en Grand Prix-klasses komt ook de Historic Formula 2 weer naar Zandvoort en wordt er in hetzelfde weekend ook weer een NK Historische Toerwagens en GT's verreden. Nieuw in het programma zijn de Pre '66 Touring Cars, Formule Junior, de Duitse Youngtimer Trophhy en de Nederlandse Historische Monopisto's, wat betekent dat er in het weekend van 30 augustus, 31 augustus en 1 september in totaal ongeveer twintig races worden verreden in Zandvoort.
Caterham heeft nog geen tweede coureur bekend gemaakt, dus ik heb nog hoop.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:57 schreef Breaker.Faker het volgende:
Er werd toch voor de kerst bekend gemaakt of Giedo van der Garde ging racen bij Caterham?
Ik heb nog steeds niets vernomen van hem ik denk zelf ook niet dat hij volgend jaar gaat racen.
van RTL? Dat is de 31equote:
Nee, vandaag om 14:00 uur, BBC1.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
thanks, die van de BBC is dus al geweest?
Hopen dat het bij geruchten blijft. Blijkbaar heeft hij Ecclestone achter zich staan. Om zo meer geld te krijgen van de Russische fans als er een Russische gp word gehouden. Ik blijf het nog steeds een misselijke man vinden die alleen gaat voor het geld. Het wordt tijd dat hij vervangen word door iemand ik al jaren meeloopt in de formule1 en die houd van de formule1 en zorgt dat de formule1 weer wat leuker wordt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:42 schreef vosss het volgende:
Niet alleen op twitter:
http://www.f1.nl/news/rus(...)afe-is-bij-caterham/
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=46437
http://www.f1today.net/nl(...)ns-russische-bronnen
http://formula-one.speedt(...)terham-seat-sources/
http://paddocktalk.com/news/html/story-212340.html
etc etc etc
Dank je.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:57 schreef Trystar het volgende:
[..]
Nee, vandaag om 14:00 uur, BBC1.
Nondemiljaarquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:57 schreef Trystar het volgende:
[..]
Nee, vandaag om 14:00 uur, BBC1.
Ik ben benieuwd. De beerput zal wel losgetrokken gaan worden denk ikquote:Bernie: ‘bij veroordeling ben ik weg’
Door Jeroen Scholte, 1 uur en 50 minuten geleden
Formule 1-opperhoofd Bernie Ecclestone kan zich gaan opmaken voor een woelig 2013. De steenrijke Brit wordt opgejaagd door Duitse aanklagers over het omkoopschandaal rond de inmiddels achter tralies zittende Gerhard Gibrowsky. Een eventuele veroordeling kan, los van mogelijke gevangenisstraf, grote consequenties hebben voor de positie van Ecclestone. Daimler, moederbedrijf van Mercedes, heeft al aangekondigd in het geval van een veroordeling te eisen dat Eccelstone zijn machtspositie in de F1 zal overdragen.
Bernie reageerde daar destijds strijdlustig op door te verkondigen dat zijn vertrek serieuze problemen kan opleveren met bepaalde circuiteigenaren. Toch geeft Ecclestone in The Daily Telegraph toe dat zijn positie in gevaar komt als de Duitsers besluiten tot rechtsvervolging. Ecclestone: "Waarschijnlijk zal ik gedwongen zijn om af te treden. Dat lijkt mij logisch als ik vast zit."
Mocht de bejaarde Brit opstappen betekend dat het einde van een tijdperk. Bernie kwam eind jaren ‘70, begin jaren ‘80 aan de macht na afloop van de FISA/FOCA-oorlog die hij uitvocht met toenmalig FISA-president Jean-Marie Balestre. Ecclestone’s macht was sinds die dagen drie decennia lang vrijwel onaantastbaar. De grote vraag voor de sport is dan ook wie er in zijn voetsporen zal treden. Luca di Montezemolo en Monisha Kalterborn zijn in het verleden regelmatig genoemd, maar hebben beiden aangegeven dat niet te ambiëren.
Vettel dus duidelijk met vuile tricks zn titel behaald. En die diknek uit Ovide blijkt ineens het braafste jongetje van de klas geweest te zijn. En bijna de titel behaald daarmee.quote:Wie was het braafste jongetje van de F1klas 2012
30/12/2012 Door Olav Mol
Het Wereldkampioenschap werd gewonnen door Sebastian Vettel; hij staat dus bovenaan in het belangrijkste lijstje van 2012. F1 en statistieken zijn niet meer los van elkaar te zien tegenwoordig en dus verschijnen er steeds vaker lijstjes van van alles en nog wat.
Onderstaand de lijst van FIA straffen in 2012. Varierend van rijdersfouten op de baan tot het wisselen van een versnellingsbak. Eigenlijk alles op een hoop geveegd. Dat gezegd hebbende kun je stellen dat Timo Glock en Fernando Alonso de meest sportieve rijders van het seizoen geweest .Beiden zijn in 2012 niet één maal op hun vingers getikt door de sportcommissarissen
Dat gaat niet op voor Pastor Maldonado. Hij was maar liefst bij 15 incidenten betrokken dit seizoen en dus niet het braafste jongetje van de klas. De gedeelde nummers twee van de lijst, Sergio Pérez en Sebastian Vettel, steken er met ‘slechts’ 8 berispingen, straffen, waarschuwingen, drivethroughs, stop en go’s en gridpenalty’s, schril bij af. Verder wellicht opvallend dat Romain Grosjean, toch vaak gezien als boosdoener op de 9e plek staat. Hij heeft wel als enige in 2012 een race langs de kant moeten staan; de zwaarste straf die er uitgedeeld is.
Pastor Maldonado: 15
Sergio Pérez: 8
Sebastian Vettel: 8
Michael Schumacher: 7
Mark Webber: 5
Nico Hulkenberg: 5
Charles Pic: 5
Pedro De la Rosa: 5
Romain Grosjean: 4
Jean-Eric Vergné: 4
Bruno Senna: 3
Vitaly Petrov: 3
Kimmi Räikkönen: 3
Narain Karthikeyan: 3
Felipe Massa: 2
Jenson Button: 2
Kamui Kobayashi: 2
Nico Rosberg: 2
Lewis Hamilton: 2
Paul Di Resta: 1
Heikki Kovalainen: 1
Daniel Ricciardo: 1
Fernando Alonso: 0
Timo Glock: 0
Omdat RTL geen contract meer heeft voor de f1. Of geld dit niet voor lectuur.quote:Op zondag 30 december 2012 13:46 schreef Wombcat het volgende:
Waarom zou een magazine niet over de F1 mogen schrijven?
Dat geldt idd niet voor lectuur, zelfs niet voor foto's.quote:Op zondag 30 december 2012 16:57 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Omdat RTL geen contract meer heeft voor de f1. Of geld dit niet voor lectuur.
Thanks voor de reminderquote:Op maandag 31 december 2012 18:51 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Zo nog het jaaroverzicht op RTL7
Schumacher 7quote:Op zondag 30 december 2012 15:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Vettel dus duidelijk met vuile tricks zn titel behaald. En die diknek uit Ovide blijkt ineens het braafste jongetje van de klas geweest te zijn. En bijna de titel behaald daarmee.
Ik heb een hekel aan beide, maar toch een kleinevoor Alfonso
Die man is toch wel langzaam maar zeker naar de kloten aan het gaan, privé zal hij nog wel een buffertje hebben, ben benieuwd wanneer hij helemaal uit de F1 staptquote:
Denk dat dat geen 2 jaar meer gaat duren.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die man is toch wel langzaam maar zeker naar de kloten aan het gaan, privé zal hij nog wel een buffertje hebben, ben benieuwd wanneer hij helemaal uit de F1 stapt
Het zal denk ik ook wel dé reden zijn geweest voor Hülkenberg om naar Sauber te gaan.Zit-ie in ieder geval een stuk zekerder.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:31 schreef vosss het volgende:
Tevens denk ik dat Hulkenberg zn stap opzij helemaal zo gek niet is met dit in het achterhoofd.
En dichter bij Ferrari.............quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:12 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het zal denk ik ook wel dé reden zijn geweest voor Hülkenberg om naar Sauber te gaan.Zit-ie in ieder geval een stuk zekerder.
Sahara is een aardig grote speler dus ik vrees niet dat die er zomaar uitstappen, zie hun eerder het helemaal overnemenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:31 schreef Meike26 het volgende:
Sterker nog, ik denk dat we na HRT dit jaar nog een team zullen zien verdwijnen. Hopelijk dat het team wel kopers vind, zo niet, dan denk ik dat Force India/Sahara het einde van het seizoen niet gaat halen.
Zou zomaar kunnen. Echter geeft het wel een hoop onrust in een team en dat weerspiegelt zich doorgaans op zowel de prestatie van de auto als die van het team en de coureur.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sahara is een aardig grote speler dus ik vrees niet dat die er zomaar uitstappen, zie hun eerder het helemaal overnemen
Ook een niet te onderschatten factor. Ze hadden niet voor niets al in 2009 belangstelling voor hem als tijdelijke vervanger van Massa.quote:
Zou mooi zijn als ie volgend jaar Massa kan vervangen en dan vervolgens Alonso het licht uit zn ogen rijdtquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ook een niet te onderschatten factor. Ze hadden niet voor niets al in 2009 belangstelling voor hem als tijdelijke vervanger van Massa.
quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ie volgend jaar Massa kan vervangen en dan vervolgens Alonso het licht uit zn ogen rijdt
Topic gebookmarkedquote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]Als dat gebeurt krijg je van mij een krat bier.
denk ik ook niet. Ik denk dat hij een zeer verstandig besluit heeft genomenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:31 schreef vosss het volgende:
Tevens denk ik dat Hulkenberg zn stap opzij helemaal zo gek niet is met dit in het achterhoofd.
Jij hebt toch n hekel aan Duitsers? ;-)quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ie volgend jaar Massa kan vervangen en dan vervolgens Alonso het licht uit zn ogen rijdt
Hoe kom je daar in godsnaam bij?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jij hebt toch n hekel aan Duitsers? ;-)
Sahara heeft net als Mallya financiële problemen, dus dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sahara is een aardig grote speler dus ik vrees niet dat die er zomaar uitstappen, zie hun eerder het helemaal overnemen
Paar maanden geleden kwam anders ook het bericht naar buiten, geruchten of niet, dat Sahara ook nog niet zo veel had overgemaakt op de rekening van het team als de bedoeling was. En dat zou dan ook aan de financiële staat van Sahara hebben gelegen. En er staat me nog iets bij dat in datzelfde bericht stond dat de eigenaren de F1 helemaal niet zo interessant vinden, en dat ze ook wel eens elk moment net zo snel kunnen verdwijnen zoals ze ook de F1 zijn binnen gekomenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sahara is een aardig grote speler dus ik vrees niet dat die er zomaar uitstappen, zie hun eerder het helemaal overnemen
Ik lig er verder niet wakker van, zo'n A1 naam hoort niet in F1 thuisquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Paar maanden geleden kwam anders ook het bericht naar buiten, geruchten of niet, dat Sahara ook nog niet zo veel had overgemaakt op de rekening van het team als de bedoeling was. En dat zou dan ook aan de financiële staat van Sahara hebben gelegen. En er staat me nog iets bij dat in datzelfde bericht stond dat de eigenaren de F1 helemaal niet zo interessant vinden, en dat ze ook wel eens elk moment net zo snel kunnen verdwijnen zoals ze ook de F1 zijn binnen gekomen
Dat zijn er toch al 40 minder sinds de laatste GPquote:Op donderdag 3 januari 2013 00:42 schreef RingBewoner het volgende:
Wat duurt het lang met die jaarclip op formula1.com. En het seizoen 2013 duurt ook nog 71 dagen.
Hoe zit het met de neuzen, die mogen toch niet meer getrapt zijn of is dat plan weer geschrapt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat zijn er toch al 40 minder sinds de laatste GPEn aan het einde van de maand komen de teams alweer met presentaties, en kan het speculeren over ''waar zou dat ene sleufje nu weer voor dienen?'' weer beginnen
Die mogen wel nog getrapt zijn, maar de teams hebben toestemming gekregen om er een lege kap/huls overheen te mogen zetten. Waardoor dat het weer als het oude uitziet, maar de functie heeft als afgelopen jaar. Aerodynamisch zal het ook wel ten goede komen, en zal geen enkel team met die magnifieke trap rijdenquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe zit het met de neuzen, die mogen toch niet meer getrapt zijn of is dat plan weer geschrapt?
2012 was toch wel het jaar van de lelijkste F1 auto's in tijden (McLaren uitgezonderd)
is die season review van Sky nog ergens terug te vinden?quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:42 schreef RingBewoner het volgende:
Wat duurt het lang met die jaarclip op formula1.com. En het seizoen 2013 duurt ook nog 71 dagen.
Daar hebben ze voor volgend seizoen iets op gevonden, dus als het goed is zouden we die lelijke neuzen niet meer moeten zien.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe zit het met de neuzen, die mogen toch niet meer getrapt zijn of is dat plan weer geschrapt?
2012 was toch wel het jaar van de lelijkste F1 auto's in tijden (McLaren uitgezonderd)
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op donderdag 03-01-2013 om 15:55:58Sauber will launch their C32 on February 2nd at their headquarters. #F1 reageer retweet
Nee maar stond wel iets in hun gids van januari, dat ze in de afsluitende fase van onderhandeling warenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:13 schreef Breaker.Faker het volgende:
Sport 1 gaat vanaf maart de formule1 uitzenden ik heb deze vraag gesteld op de Facebook pagina.
[ afbeelding ]
Jammer dat nog nergens een site is die dit meld. Zelf Sport1 niet op hun website.
In een artikel van de VI van deze week (pagina 33) zegt Will Moerer (vicepresident Sport1) al dat ze onder meer de Formule 1 gaan uitzenden. Dus die deal moet dan toch wel zo goed als beklonken zijn. Lijkt me dat hij dat anders niet zou zeggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar stond wel iets in hun gids van januari, dat ze in de afsluitende fase van onderhandeling waren
Ze zullen toch wel heel snel met iets naar buiten komen danquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
In een artikel van de VI van deze week (pagina 33) zegt Will Moerer (vicepresident Sport1) al dat ze onder meer de Formule 1 gaan uitzenden. Dus die deal moet dan toch wel zo goed als beklonken zijn. Lijkt me dat hij dat anders niet zou zeggen.
sloeg hier optwitter:andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 14:12:45Yes, @LewisHamilton would have been expensive and can be high-maintenance but he's the fastest racing driver in the world reageer retweet
http://www.cbi.org.uk/med(...)e-driven-to-succeed/quote:Hamilton also announced that he would be driving for Mercedes in 2013. So is Dennis, who signed him for the team as a teenager, disappointed by his departure?
He replies that disappointed is the wrong word to use. Whatever people choose to do at the end of a contractual period, the professional thing to do is to be supportive of the other side, he says. We dont wish him every success at Mercedes thats understandable, as hes obviously going to be a competitor but we dont wish him anything negative.
While things could have been different, he says, neither party was prepared to make the changes needed to maintain the relationship. That applies in both directions.
"I think its wrong to portray that Lewis left this team. At the end of the day, you end up with a situation where youre going to separate if the circumstances arent right.
He adds: Life isnt about one person deciding anything. Its never that way. Its about circumstances. Everybody says: Am I bitterly this or bitterly that? What? Im a realist. Did we have the ability to create a situation where we could have stayed together? Categorically, yes. Would that have been the right thing to do? We didnt think so.
Niemand?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:59 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
is die season review van Sky nog ergens terug te vinden?
Die van de BBC heb ik inmiddels gevonden.
Hopelijk staat die van RTL gewoon op RTLXL
edit: die van RTL staat erop, en ik mag m kijken voor 99 cent.
Bij iets van Zweedse Piraten kom ik iets tegen wat The F1 Show - Season Review 30.11.2012 heetquote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:17 schreef JohnB52 het volgende:
Ja maar van welk tv station is ie? :-)
Thanks anyway :-)
Volgens de beschrijving zijn het de presentatoren van Skyquote:The F1 Show - Season Review 30.11.2012
This week, Georgie and Ted join Red Bull to celebrate their success in the 2012 Formula 1 season. Plus, Anthony Davidson and Johnny Herbert pick out their key moments from the campaign The F1 Show - Season Review 30.11.2012
Hoef ik niet over na te denken:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:00 schreef JohnB52 het volgende:
Zit nog n fout in ook: de jaren dat Fangio kampioen werd.
Ik denk niet dat hij er aan onderdoor zal gaanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:43 schreef vosss het volgende:
De druk staat er bij Webber in elk geval goed op komend seizoen.
Ik lees al dat er openlijk gespeculeerd wordt over Hulkenberg voor 2014 bij Red Bull.
Door Helmut Marko. En hij heeft maar 1 jaarcontract bij Sauber.
Ik ben alvast benieuwd
Ik zou het wel leuk vinden als hij Vettel het stront voor zijn ogen rijdt het komende jaar, maar dat zal niet gebeuren denk ikquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:03 schreef vosss het volgende:
Ik denk het ook niet. Maar hij zal wel beter moeten gaan presteren denk ik.
Tevens is die vent al redelijk op leeftijd, ik dacht 36 of iets.
En hij heeft maar een contract van 1 jaar.
We zien wel. Zoals altijd
Ik heb nog liever dat het hele veld beide Red Bulls het stront voor de ogen rijdt. Tijd voor nieuwe kampioenen!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou het wel leuk vinden als hij Vettel het stront voor zijn ogen rijdt het komende jaar, maar dat zal niet gebeuren denk ik
Raikkonen in de Lotus.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:09 schreef complixate het volgende:
[..]
Ik heb nog liever dat het hele veld beide Red Bulls het stront voor de ogen rijdt. Tijd voor nieuwe kampioenen!
Zolang RBR Vettel als eerste rijder aanwijst en de auto aan zijn wensen aanpast en upgrade is Webber sowieso kansloosquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Mocht Vettel in 2014 naar Ferrari gaan, dan krijgen we daar dus nieuwe drivers line-up. Het zou mij mooi lijken als ze dit jaar voor het WC van Webber gaan vechten. Vettel heeft nu zijn 3 zege's op rij, dus die kleuter heeft niets meer te zeuren. Webber die titel bezorgen, lijkt mij mooi/eerlijk streven en je hebt het jaar 2014 een complete Webber/Red Bull gekte tijdens de GP van Australië en Webber blijft nog even een jaartje langer, naast nieuwe aanwinst Hulkenberg![]()
Maar zo zou het wel niet gebeuren
Om Webber de titel te bezorgen zullen ze actief de wagen van Vettel moeten saboteren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Mocht Vettel in 2014 naar Ferrari gaan, dan krijgen we daar dus nieuwe drivers line-up. Het zou mij mooi lijken als ze dit jaar voor het WC van Webber gaan vechten. Vettel heeft nu zijn 3 zege's op rij, dus die kleuter heeft niets meer te zeuren. Webber die titel bezorgen, lijkt mij mooi/eerlijk streven en je hebt het jaar 2014 een complete Webber/Red Bull gekte tijdens de GP van Australië en Webber blijft nog even een jaartje langer, naast nieuwe aanwinst Hulkenberg![]()
Maar zo zou het wel niet gebeuren
Nou als ze de auto voor Webber zouden maken dan heeft hij nog wel een kans tegen Vettelquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Om Webber de titel te bezorgen zullen ze actief de wagen van Vettel moeten saboteren.
Ik geloof niet dat het een kwestie van geld was, zullen andere dingen gespeeld hebbenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef LWD-Godius het volgende:
Hamilton ging alleen voor het geld naar Mercedes wat mij betreft maar de regelveranderingen in 2014 kunnen hem zeker sportief gezien helpen.
Hamilton staat bekend om zijn ingooien en opvangen rijstijl, hij prefereert een auto die in de basis oversteering is.
Mercedes is juist het omgekeerde van dit alles, het begon al in de Honda-tijd met Jenson Button zijn rijstijl, met BGP en de auto's daarna was het hetzelfde verhaaltje, het was steeds een auto die in de basis understeering was.
Dat verander je natuurlijk normaal gesproken niet binnen een paar jaar maar zoals het nu lijkt met de grote veranderingen in 2014 kan dat best mogelijk zijn.
Dat bedoel ik dus, draai de rollen maar eens om ! Vettel mag Webber in bepaalde situaties zeker dankbaar zijn. In 2011 al helemaal. Na 3 wereld titels is het imo nu aan Webber om beide titels te halen en mag Vettel zich bewijzen als hij een keer niet de eerste rijder is en het met minder moet doen. Daarom is het ook zo'n kleuter, hij zal het niet eens toelaten en vanaf eerste GP steen en been klagen dat het tegen zit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zolang RBR Vettel als eerste rijder aanwijst en de auto aan zijn wensen aanpast en upgrade is Webber sowieso kansloos
Achja, een paar jaar geleden was het feitelijk gezien hetzelfde bij Schumacher en Barichello. Dat ging ook jaren zo. Vettel is veel interessanter voor RBR dan Webber. Vettel heeft een jonge kop, doet het goed in allerlei Marketing gedoe etc. etc.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, draai de rollen maar eens om ! Vettel mag Webber in bepaalde situaties zeker dankbaar zijn. In 2011 al helemaal. Na 3 wereld titels is het imo nu aan Webber om beide titels te halen en mag Vettel zich bewijzen als hij een keer niet de eerste rijder is en het met minder moet doen. Daarom is het ook zo'n kleuter, hij zal het niet eens toelaten en vanaf eerste GP steen en been klagen dat het tegen zit.
Een coureur met zelfvertrouwen zou het toelaten, Vettel is TE afhankelijk van goed materiaal en zal dit plan zeker nooit goed keuren.
Is ook verder geen verwijt aan RBR maar wel een feitquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Achja, een paar jaar geleden was het feitelijk gezien hetzelfde bij Schumacher en Barichello. Dat ging ook jaren zo. Vettel is veel interessanter voor RBR dan Webber. Vettel heeft een jonge kop, doet het goed in allerlei Marketing gedoe etc. etc.
Overigens schat ik Webber wel hoger in dan Barichello
Het klinkt nogal naďef inderdaad...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:39 schreef Meike26 het volgende:
Mocht Vettel in 2014 naar Ferrari gaan, dan krijgen we daar dus nieuwe drivers line-up. Het zou mij mooi lijken als ze dit jaar voor het WC van Webber gaan vechten. Vettel heeft nu zijn 3 zege's op rij, dus die kleuter heeft niets meer te zeuren. Webber die titel bezorgen, lijkt mij mooi/eerlijk streven en je hebt het jaar 2014 een complete Webber/Red Bull gekte tijdens de GP van Australië en Webber blijft nog even een jaartje langer, naast nieuwe aanwinst Hulkenberg![]()
Maar zo zou het wel niet gebeuren
Zelfs dan niet!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou als ze de auto voor Webber zouden maken dan heeft hij nog wel een kans tegen Vettel
Maar in ieder geval weinig sportieve motieven want dan had hij beter bij McLaren kunnen blijven of bij een ander meer kansrijkere team kunnen instappen zoals Lotus.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het een kwestie van geld was, zullen andere dingen gespeeld hebben
commercieel gezien is Mercedes interessanter dan McLaren. Hamilton kan dan gebruikt worden als uithangbord, terwijl hij bij McLaren zich meer aan het team moest conformeren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:00 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Maar in ieder geval weinig sportieve motieven want dan had hij beter bij McLaren kunnen blijven of bij een ander meer kansrijkere team kunnen instappen zoals Lotus.
We zullen het nooit weten maar je kan in het verleden zien dat als de auto Webber beter ligt zoals ook eerste helft vorig jaar, de verschillen klein zijnquote:
Die had ik allang hier verwachtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:41 schreef Meike26 het volgende:
Bovendien kan Webber nog punten pakken met een auto die nog niet helemaal oké is. Bij Vettel is dat toch echt minder. Maar ik pas op met wat ik zeg, anders krijgen we weer zelfde discussie met Weltsmets over de Minardi periode
Mijn interesse in jullie pogingen om jezelf voor de gek te houden is er slechts bij gelegenheden.quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105018quote:Red Bull motorsport advisor Helmut Marko doubts Mark Webber has what it takes to cope with the intense pressures of a Formula 1 title fight.
In a revealing interview with Red Bull's in-house magazine the Red Bulletin, Marko has suggested that Webber is good enough to win a few races a year, but struggles to achieve a champion's consistency.
"It seems to me that Webber has on average two races per year where he is unbeatable, but he can't maintain this form throughout the year," said Marko.
"And as soon as his prospects start to look good in the world championship, he has a little trouble with the pressure that this creates.
"In comparison with Seb [Vettel's] rising form, it seems to me that Mark's form somehow flattens out.
"Then, if some technical mishap occurs, like with the alternator for example, he falls relatively easily into a downward spiral.
"No driver remains unaffected by this, because the tension is palpable.
"In 2010, it was particularly extreme. Webber headed into the final race with better chances than Vettel, and he probably carried the disappointment of his defeat into the 2011 season, which is so easy to understand."
Marko believes that Webber has struggled to cope with the psychological challenge of Vettel arriving just as Red Bull delivered the Australian his first title-worthy F1 car.
"Something that I think is also very important is that for much of his career, Mark was never in a top team, but he was always regarded as a high flyer if he only could get into the right team," added Marko.
"Then Red Bull puts him in a car - a possible winner – and suddenly along comes this young kid and he snatches the booty from under Mark's nose.
"Psychologically it's not easy, of course; this would gnaw away at anyone's confidence. It's more than understandable."
Webber won two races in 2012 – in Monaco and Britain – and finished sixth overall in the championship, having been Fernando Alonso closest rival at half-season.
Ik heb wat gemist geloof ik. Kan iemand me even bijpraten over die discussie?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:41 schreef Meike26 het volgende:
Bovendien kan Webber nog punten pakken met een auto die nog niet helemaal oké is. Bij Vettel is dat toch echt minder. Maar ik pas op met wat ik zeg, anders krijgen we weer zelfde discussie met Weltsmets over de Minardi periode
Natuurlijk is hij beter, dat wordt toch nergens betwistquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Aha, het psychologisch. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een Duitser gewoon beter is, en daardoor vanzelf naar boven komt naarmate het seizoen langer duurt.
Waarom dan dat koudgrondse psychologische gelul?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij beter, dat wordt toch nergens betwist
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105014quote:Sebastian Vettel beat Fernando Alonso to the 2012 Formula 1 title because his Ferrari rival meddled too much in politics and psychological warfare, reckons Red Bull motorsport advisor Helmut Marko.
Reflecting on the 2012 world championship battle in the latest edition of Red Bull's in-house magazine the Red Bulletin, Marko argued that Alonso got distracted by off-track aspects while Vettel focused solely on driving.
"Sebastian's driving was virtually flawless," said Marko. "But he is a phenomenon: it is always like that.
"After the summer break, his performance curve shoots up. That's what happened in previous years, too.
"I don't know how he does it, but to keep doing it cannot be a coincidence. That brings us back to his method of preparation, the way he shuts himself off from the rest of the world, so that he can still call on reserves that other drivers might not have.
"Fernando Alonso, for example, who is busy with politics and funny comments.
"Vettel ignores it all; he doesn't read the newspapers, or the internet. And that's the point, you see, we concentrate on our job: to make the fastest car and the best team possible."
Marko claimed that Ferrari founder Enzo Ferrari would have been harder on his team in defeat than Alonso and current chiefs.
"I believe that there is no way old Enzo would have liked such defeat, but he would acknowledge the performance of the opposition," he added.
"And then [he] would whip his boys accordingly so they'd do everything to beat us.
"But not with such actions as we have recently experienced. Alonso is constantly involved in politics.
"I believe we saw the stress he was under towards the end of the season. Saying things like, 'I'm competing against [Lewis] Hamilton, not Vettel,' and 'I'm up against [Adrian] Newey,' these psychological skirmishes. We said, 'Just ignore him.'"
Marko says he has little time for critics of Vettel, and is not worried by speculation that his German driver could switch to Ferrari in the future.
"There is a lot of nonsense being said. 'Vettel can't overtake.' Ridiculous; just look at Abu Dhabi and Brazil. 'He is only able to win because he's sitting in a Newey car.' We have two Newey cars, so why aren't we clinching one-two at every race?
"Then the comment of the great Jackie Stewart that Vettel must go to another team to prove himself. This is said by someone who scored all his greatest successes in just one team, Tyrrell. I can't take it seriously."
Volgens speelde ook mee dat geloof ik Vodafone er mee nokt dit jaar dus McLaren een stuk minder kapitaal tot beschikking heeft.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:25 schreef Meike26 het volgende:
Naar mijn weten is dat voor hem wel een motiviatie geweest om naar MGP te gaan ja... naast de zak met geld natuurlijk !En ik mag het ook wel hopen. Word er alleen maar spannender op.
Het zal McLaren toch wel lukken een geschikte vervanger te vinden voor 2014 denk je niet?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens speelde ook mee dat geloof ik Vodafone er mee nokt dit jaar dus McLaren een stuk minder kapitaal tot beschikking heeft.
Ik twijfel alleen of t wel zo is want 't staat nog op de website en meestal lopen die contracten van 1 jan tot 31 dec?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zal McLaren toch wel lukken een geschikte vervanger te vinden voor 2014 denk je niet?
Coca-Cola zit al bij Lotus.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:36 schreef complixate het volgende:
Had het graag gezien, Coca Cola McLaren (Honda)
[ afbeelding ]
Vette was flawless...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
Hij is nog niet klaar
Fernando Alonso's approach 'too political' - Helmut Marko
Tuesday, January 8th 2013, 11:22 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105014
Dat kan toch, tot eind 2013?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik twijfel alleen of t wel zo is want 't staat nog op de website en meestal lopen die contracten van 1 jan tot 31 dec?
[..]
http://www.gpupdate.net/e(...)race-plans-for-2013/quote:Robin Frijns does not know if he will be able to combine his Sauber third driver duties with a race seat in another category this year. Speaking exclusively to GPUpdate.net, the Dutchman admitted that finding sufficient sponsorship remains an issue.
Frijns, who claimed the 2012 Formula Renault 3.5 title, was signed as Sauber's reserve pilot after a strong showing at the Abu Dhabi Young Driver test last November. Although he would ideally like compete in the GP2 Series alongside his new role, he does not currently possess the required budget to secure a full-time seat.
"Everybody knows that GP2 would be the most logical step for me," Frijns explained to GPUpdate.net. "The problem is, I do not have the money. Another year in the World Series would be totally illogical. But I don't even have the budget for that. I could only compete in the World Series last year with the money I won for claiming the Formula Renault 2.0 title."
Frijns, whose position with Sauber will see him attend every Grand Prix this season, does not yet know if he will be able to take part in any Friday practice sessions, but says he is due to discuss the option with the team in future weeks.
"That I do not know," Frijns said of any potential practice outings. "I will be at the Sauber factory late in January, then we'll see. Whether I am allowed to driver in a few Friday practice sessions is not yet certain, that should all be discussed. I will spend a lot of time with the team this year and go to all the briefings. I will learn a lot from this."
Last December, Frijns tested a DTM car for Mercedes at Estoril in Portugal. Although he is open to racing in the series, he says a deal is not currently on the horizon.
quote:Red Bull reveals RB9 launch date
Red Bull will unveil its new RB9 at its Milton Keynes factory on February 3, shortly before the first test of 2013 in Jerez.
The Milton Keynes-based outfit has been pushing hard to gets its new car ready in time, and there had been speculation that the outfit would not make it to the opening test that begins in Spain on February 5.
However, the team wrote on Twitter on Thursday that its new car was ready to run at Jerez, and would be unveiled to the public at its factory.
The team said: "The RB9 will be unveiled on Sunday 3 February in Milton Keynes ahead of the first test in Jerez. More details to follow."
Red Bull technical chief Adrian Newey told AUTOSPORT earlier this year that the team's work on the RB9 had been compromised by the intensity of last year's title battle.
"We were introducing developments to the [RB8] car right up to the penultimate race [of 2012]," he said.
"That has made it difficult to introduce all of those and simultaneously develop the next car."
He added: "If I'm honest, this has compromised the timescales of the new car more than we would have liked.
"It was the right trade at the time, because we managed to get the job done but it means a busy winter trying to catch up again."
2013 pre-season dates
Car launches
Team Date
McLaren January 31
Force India February 1
Sauber February 2
Red Bull February 3
Testing
Venue Date
Jerez 5-8 February
Barcelona 19-22 February
Barcelona 28 February-3 March
twitter:techF1LES twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 16:46:39#F1 2014 #Mercedes AMG powertrain. 1.6l V6t engine with ERS (MGU-H and turbocharger mounted behind the engine): http://t.co/Eo6maA36 reageer retweet
Met fotosjop zou je mij er zelfs bijzonder fraai uit kunnen laten zienquote:
Wat me dan weer tegenvalt is dat de reporters die bij de presentatie waren zeggen dat het een goed geluid is, waarom niet opnemen en laten horenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Nog eentje [ afbeelding ]
Was er laatst niet al een geluidsfragment te vinden van de Renault V6?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat me dan weer tegenvalt is dat de reporters die bij de presentatie waren zeggen dat het een goed geluid is, waarom niet opnemen en laten horendan beoordelen wij wel of het goed is
Jawel, die stond ook ergens in een van deze topics. En nee ik heb geen zin om te zoeken; ik ben net op.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was er laatst niet al een geluidsfragment te vinden van de Renault V6?
Dat was dacht ik niet de 2014 versiequote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was er laatst niet al een geluidsfragment te vinden van de Renault V6?
Lijkt me stug want dan hadden de F1 journalisten daar wel aan gerefereerd ipv zeggen dat het leuk klinktquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:12 schreef vosss het volgende:
http://www.racecar-engine(...)eals-2014-f1-engine/
Daar wat plaatjes en tekst, maar geluid kan ik zo 123 niet vinden.
Ik meende toch wel ergens het geluid gehoord te hebben van de 2014 versie, maar nu begin ik te twijfelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trabant F1
Beste F1 geluid ever!quote:
Ik heb een nieuwe ringtonequote:
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden
Mooi, kan mijn moeder tijdens F1 rustig stofuigen, verschil hoor ik toch niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UI Made bij VanilleKwark.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden
Lijkt net een grasmaaier of een bladblazerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Tof, als ik straks thuis ben kruip ik even achter de laptop.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef µ het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe ringtone. Als jullie 'm ook willen: MP3.
Is fake hoor, wees niet bangquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt net een grasmaaier of een bladblazer
quote:Zoals u vast nog wel weet, stapt de wondere wereld der Formule 1 in 2014 over op V6 1.6L turbo-motoren. Grote zorgenkindje voor de meesten: het geluid. Of beter gezegd het (mogelijke) gebrek daar aan.
De Deutsche mannen van Mercedes zijn inmiddels stug doorgegaan met het ontwikkelen van hun versie van de turbomotor. Andy Cowell, managing director van de motoren divisie, wuift de angst voor een gebrek aan een akoestische begeleiding van de races in de toekomst resoluut van de hand.
"De motoren zullen luid maar sweet zijn’," zegt Cowell op Autosport.com. "De frequentie zal hoger zijn en zal door de turbochargers hard zijn. Als je ernaast staat moet je echt gehoorbescherming dragen."
Das een mooi cadeauquote:Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef Anne het volgende:
Eigenlijk offtopic, maar boeiah. Even een jubel-post. Ik heb mijn vriend SD F1-kaartjes voor Spa cadeau gedaan.
En ik ga natuurlijk mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |