Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef sasquatsch het volgende:
Wat betreft de 20ste race op de kalender: Turkije lijkt niet door te gaan omdat de regering geen geld beschikbaar wil stellen. Het lijkt er steeds meer op dat het Oostenrijk gaat worden, nu de merknaam Austrian Grand Prix is vastgelegd.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Vettel vroeg zich recent af waarom men er niet rijdt. hij vond het een waardig circuit voor de F1. voor wat het waard is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Wat ik zo snel kan vinden is de lay-out niet gewijzigd tov 2003. Er zijn nieuwe tribunes gebouwd, maar met een lagere zitplaatscapaciteit volgens mij. Verder is er een nieuwe laag asfalt op gekomen en zijn er allerlei Red Bull-activiteiten op en rond het circuit gepland.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Leuk? Alleen de eerste bocht gaat nog, de rest is zo saai als ik weet niet wat. Zelfs Barcelona is leuker.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:46 schreef Bluurgh het volgende:
Leuk circuit, en het is niet veranderd naar m'n weten.
Wel nog meer Red Bull in F1
Nee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
De GP van Europa is toch altijd in een land van een WK-winnaar?
Dat was mijn puntquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Ik dacht dat Spanje erbij kwam omdat Alonso gewonnen had, misschien niet als harde regel, maar omdat het dan leeft in zo'n land.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee.
Twee voorbeelden:
1984 Nürburgring
1997 Jerez
En dat zijn alleen nog maar de twee die direct bij me opkomen toen ik je post las. Er zijn er vast nog veel meer die niet overeenkomen.
Dat dus. En dat het Spanje werd, was simpelweg omdat Valencia een goed bod deed, wat inderdaad kwam omdat F1 door Alonso daar leefde, en het dus financieel interessant werd om daar een tweede GP te organiseren. Niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
het was gewoon om een extra race in Europa te kunnen organiseren
Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagdquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
De hoop dat hij nog terug komt in de F1 ben ik reeds lang verloren
Stel je eens voor wat hij in die bak van Grosjean had kunnen laten zien.
Het was wel een bazenteam geweest, Kimi en Robertquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagd
Klopt. Echter is 2 races in 1 land alleen toevertrouwd aan landen waar veel fans komen. (vanwege de lucratieve boden) En vaak zijn dat landen waar wereldkampioenen vandaan komen. Italië (Monza + Pescara/Imola), Frankrijk (Paul Ricard + Dijon), USA (Ceasars Palace, Watkins Glen, Long Beach, Dallas, Detroit), Spanje (Barcelona + Jerez/Valencia), Engeland (Silverstone + Brands Hatch/Donington) en Japan (Suzuka + Aida)quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Nee man! Dat is, of was eigenlijk (quote:
Eeuwig zonde dat het oude circuit weg isquote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee man! Dat is, of was eigenlijk () een stukje van het oude Hockenheim.
quote:Michael Schumacher en het magische getal zeven
Uitgegeven door Casper Bekking 9 december 2012 20:10 - Print artikel
'Het universum is rekenkundig bepaald', zo zei de grote Wiskundige Pythagoras ooit. Of dat daadwerkelijk zo is, is de vraag. Wel duidelijk is dat Michael Schumacher iets bijzonders heeft met het getal 7. Een gedegen analyse van de carrière van de succesvolle Duitse F1-coureur brengt opvallend vaak dat cijfer naar voren. Niet enkel in het seizoen 2012, maar ook in de jaren daarvoor. Een opsomming.
Het laatste seizoen van Schumacher in de Formule 1 zorgde al voor diverse voorbeelden: Michael, de 43-jarige (4+3=7), zevenvoudig wereldkampioen, racend in de auto met startnummer 7, scoorde in totaal 49 punten (7x7). Hoe hij tot dit aantal kwam? 49% (7x7) werd behaald door zijn vier zevende plaatsen. Zeven van zijn puntenfinishes eindigden niet op het podium. De Duitser viel ook zevenmaal uit en eindigde in zijn laatste race in MGP W03 nummer 7 op de zevende plaats.
Ook zijn 'eerste' carrière biedt een goudmijn voor de statistici: sinds 2004 heeft Schumacher het record van meeste opeenvolgende overwinningen in handen: juist, zeven. Datzelfde geldt voor het record van meeste overwinningen op een circuit met zijn zeven zeges in Canada, of de meeste overwinningen als vicekampioen: 7. En dan te bedenken dat hij zich in zijn allereerste Grand Prix als zevende kwalificeerde...
Ah, dat was op de telefoon niet goed te zien, nu welquote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee man! Dat is, of was eigenlijk () een stukje van het oude Hockenheim.
En Vettel was zijn paspoort vergeten en mocht alleen het land in na tussenkomst van de Turkse motorsport federatie.quote:Kimi Raikkonen, who said he "unfortunately" had to attend due to finishing the season in third place, also caused a stir when he showed up at the black-tie function -- wearing a suit but no tie.
"I don't follow the rules," Lotus quoted the inimitable Finn as saying on Twitter, "I just make them."
saai dat ze niet meer 2 maanden elke werkdag testenquote:Op maandag 10 december 2012 10:24 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor 2013 bekend
5 t/m 8 februari in Jerez
19 t/m 22 februari in Barcelona
28 februari t/m 3 maart in Barcelona
Het nieuwe seizoen begint twee weken later in Melbourne.
Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.quote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?
Dat ligt zo lekker alles behalve centraal![]()
Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Ongetwijfeld, maar een keertje oefenen onder wisselende omstandigheden kan nooit weg.quote:Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.
die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan wordenquote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Anne het volgende:
Wanneer komen die kaarten voor Duitsland nou eens vrij?
quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
Met t vliegtuig naar Barcelona hoeft ook niet duur te zijn!quote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?
Dat ligt zo lekker alles behalve centraal![]()
Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzonderingquote:Op maandag 10 december 2012 15:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.
Als de auto's er maar beter uitzien want dat was toch wel heel erg met uitzondering van McLarenquote:Op maandag 10 december 2012 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzonderingen terecht ook, want wat heb je er aan om zo'n dure presentatie te regelen 1 dag voordat er mee gereden wordt. Diezelfde pers is toch op het circuit te vinden bij de tests. Enkel de bobo's moeten voor de verandering maar eens blijven rechtstaan tussen het pleps :p
Dat was toch al bekend, dat het Hockenheim zou zijn, of is dat nog niet zeker?quote:Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |