abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120045348


Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:
1. Australië (18 maart)
2. Maleisië (25 maart)
3. China (15 april)
4. Bahrein (22 april)
5. Spanje (13 mei)
6. Monaco (27 mei)
7. Canada (10 juni)
8. Europa (24 juni)
9. Groot-Brittannië (8 juli)
10. Duitsland (22 juli)
11. Hongarije (29 juli)
12. België (2 september)
13. Italië (9 september)
14. Singapore (23 september)
15. Japan (7 oktober)
16. Zuid-Korea (14 oktober)
17. India (28 oktober)
18. Abu Dhabi (4 november)
19. Verenigde Staten (18 november)
20. Brazilië (25 november)

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:


WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber


Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008


Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa


Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean


Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg


Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne


Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna


Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen


Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan


Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2012

De OP is hier te vinden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120045412
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef sasquatsch het volgende:
Wat betreft de 20ste race op de kalender: Turkije lijkt niet door te gaan omdat de regering geen geld beschikbaar wil stellen. Het lijkt er steeds meer op dat het Oostenrijk gaat worden, nu de merknaam Austrian Grand Prix is vastgelegd.
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:35:41 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120045532
Ik heb liever Turkije. Of weer gewoon Valencia.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_120045672
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info? :)
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info? :)
Vettel vroeg zich recent af waarom men er niet rijdt. hij vond het een waardig circuit voor de F1. voor wat het waard is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 17:45:17 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120045885
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info? :)
Wat ik zo snel kan vinden is de lay-out niet gewijzigd tov 2003. Er zijn nieuwe tribunes gebouwd, maar met een lagere zitplaatscapaciteit volgens mij. Verder is er een nieuwe laag asfalt op gekomen en zijn er allerlei Red Bull-activiteiten op en rond het circuit gepland.

http://www.projekt-spielberg.at/?lang=en
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120045938
Leuk circuit, en het is niet veranderd naar m'n weten.

Wel nog meer Red Bull in F1 :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:48:25 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120045996
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:46 schreef Bluurgh het volgende:
Leuk circuit, en het is niet veranderd naar m'n weten.

Wel nog meer Red Bull in F1 :')
Leuk? Alleen de eerste bocht gaat nog, de rest is zo saai als ik weet niet wat. Zelfs Barcelona is leuker.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_120046091
ik vind het ook een toffe baan :Y
blablablablablablablablablablablablablabla
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 december 2012 @ 17:52:18 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120046127
hoogteverschil is wel tof, verder vind ik er niet zoveel aan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120046740
Ik vind het een toffe baan hoor :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120047504
Leuke baan, niet heel bijzonder maar het kan veel slechter.

De GP van Europa is toch altijd in een land van een WK-winnaar? Dan ligt Oostenrijk wel voor de hand.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120048194
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
De GP van Europa is toch altijd in een land van een WK-winnaar?
Nee.
Twee voorbeelden:
1984 Nürburgring
1997 Jerez
En dat zijn alleen nog maar de twee die direct bij me opkomen toen ik je post las. Er zijn er vast nog veel meer die niet overeenkomen.
pi_120048571
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
pi_120048986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Dat was mijn punt :)
Je had zelfs eens USA-West, USA-Oost en USA-midden (1982, Long Beach, Detroit en Las Vegas).
pi_120049850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee.
Twee voorbeelden:
1984 Nürburgring
1997 Jerez
En dat zijn alleen nog maar de twee die direct bij me opkomen toen ik je post las. Er zijn er vast nog veel meer die niet overeenkomen.
Ik dacht dat Spanje erbij kwam omdat Alonso gewonnen had, misschien niet als harde regel, maar omdat het dan leeft in zo'n land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 19:35:42 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120049894
het was gewoon om een extra race in Europa te kunnen organiseren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120050282
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
het was gewoon om een extra race in Europa te kunnen organiseren
Dat dus. En dat het Spanje werd, was simpelweg omdat Valencia een goed bod deed, wat inderdaad kwam omdat F1 door Alonso daar leefde, en het dus financieel interessant werd om daar een tweede GP te organiseren. Niet meer en niet minder.
Om dezelfde reden is het jaren op de Nürburgring geweest, omdat Schumacher populair was en men dus wist dat ze daar karrevrachten met duitse fans binnenkregen.
Dus geen harde of zachte regel, gewoon financiële belangen.
pi_120050456
Net zo goed als dat Schumacher de Belgische en Oostenrijkse GP in leven hield door zijn aanwezigheid.
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 21:52:43 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120056749
Adam Parr legt zijn vertrek bij Williams uit in een stripboek. Er blijkt uit zijn strip en het voorwoord van Max Mosley wel dat de Formule 1 achter de schermen een keihard wereldje is waar samenwerking tussen de teams onderling en ook met Ecclestone vaak ver te zoeken is.

http://uk.eurosport.yahoo(...)toons-151537632.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120070748
Malcolm Wilson confirmed that the M-Sport as Citroen, asked the FIA to request a modification of the current WRC car, shift gears control the right side of the steering wheel to the left. Such a system would make it possible to carry out the Fiesta Robert Kubica.

When we know the driver of the second Qatar M-Sport World Rally Team? - With this decision, I'll wait as long as possible - said Wilson. - But I think we'll know more before December 14, the date of notification of the FIA. In fact, we have a few more days, because we gave the very first driver. Mads credited all 13 rounds of the World Cup.

Terms assumes that the name of the team participating in the world championship manufacturers must bear the manufacturer. Team name to be determined up to 14 December. - I argue with the FIA if it will comply with the rules, if you specify the M-Sport as a producer - said Malcolm Wilson
.
http://rajdy.autoklub.pl/news/m-sport-gra-o-kubice,46233

Robert Kubica richt zich serieus op het WRC voor de toekomst. er wordt zelfs door Citroen en Ford toestemming gevraagd de versnellingspook naar links van het stuur te mogen verplaatsen, wat specifiek voor Kubica's zwakke rechterschouder moet zijn, of gewoon erg toevallig.
pi_120072257
De hoop dat hij nog terug komt in de F1 ben ik reeds lang verloren ;(

Stel je eens voor wat hij in die bak van Grosjean had kunnen laten zien.

:'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:28:43 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120072283
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
De hoop dat hij nog terug komt in de F1 ben ik reeds lang verloren ;(

Stel je eens voor wat hij in die bak van Grosjean had kunnen laten zien.

:'(
Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagd
pi_120072314
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagd
Het was wel een bazenteam geweest, Kimi en Robert _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:29:01 #24
34586 kepler
No bounce, no play
  Redactie Sport zondag 9 december 2012 @ 01:21:44 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_120096435
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Klopt. Echter is 2 races in 1 land alleen toevertrouwd aan landen waar veel fans komen. (vanwege de lucratieve boden) En vaak zijn dat landen waar wereldkampioenen vandaan komen. Italië (Monza + Pescara/Imola), Frankrijk (Paul Ricard + Dijon), USA (Ceasars Palace, Watkins Glen, Long Beach, Dallas, Detroit), Spanje (Barcelona + Jerez/Valencia), Engeland (Silverstone + Brands Hatch/Donington) en Japan (Suzuka + Aida)

Indertijd dat Frankrijk 2 GP's kreeg was Frankrijk erg groot (Tambay, Prost, Pironi, Arnoux, Renault..), Engeland is racen altijd groot geweest. Italië vanwege Ferrari ook. Spanje en Duitsland vanwege WK. Japan is racegek, en de USA, tsja, daar hebben we het niet over.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 9 december 2012 @ 08:05:28 #26
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_120099644
Er is ook nog een GP van Luxemburg geweest. Op de Nurburgring, wederom om Duitsers naar Schumacher te laten kijken.
In 97 had je dus Hockenhein, Nurburgring, A1 ring en Francorchamps in een seizoen.
Wie dit leest is gek
pi_120102699


:'( !!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 december 2012 @ 12:53:45 #28
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_120103583
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 12:24 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]

:'( !!!!!
Dat de a1 ring??
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_120103656
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 12:53 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Dat de a1 ring??
Nee man! Dat is, of was eigenlijk ( ;( ) een stukje van het oude Hockenheim.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 9 december 2012 @ 12:59:39 #30
39237 crew  H_T
2733
pi_120103801
quote:
15s.gif Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee man! Dat is, of was eigenlijk ( ;( ) een stukje van het oude Hockenheim.
Eeuwig zonde dat het oude circuit weg is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 december 2012 @ 14:37:08 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120107110
Het oude Hochenheim was zo mooi, hoe ze daar op topsnelheid tussen de bomen door scheurden O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120135367
quote:
Michael Schumacher en het magische getal zeven
Uitgegeven door Casper Bekking 9 december 2012 20:10 - Print artikel


'Het universum is rekenkundig bepaald', zo zei de grote Wiskundige Pythagoras ooit. Of dat daadwerkelijk zo is, is de vraag. Wel duidelijk is dat Michael Schumacher iets bijzonders heeft met het getal 7. Een gedegen analyse van de carrière van de succesvolle Duitse F1-coureur brengt opvallend vaak dat cijfer naar voren. Niet enkel in het seizoen 2012, maar ook in de jaren daarvoor. Een opsomming.

Het laatste seizoen van Schumacher in de Formule 1 zorgde al voor diverse voorbeelden: Michael, de 43-jarige (4+3=7), zevenvoudig wereldkampioen, racend in de auto met startnummer 7, scoorde in totaal 49 punten (7x7). Hoe hij tot dit aantal kwam? 49% (7x7) werd behaald door zijn vier zevende plaatsen. Zeven van zijn puntenfinishes eindigden niet op het podium. De Duitser viel ook zevenmaal uit en eindigde in zijn laatste race in MGP W03 nummer 7 op de zevende plaats.

Ook zijn 'eerste' carrière biedt een goudmijn voor de statistici: sinds 2004 heeft Schumacher het record van meeste opeenvolgende overwinningen in handen: juist, zeven. Datzelfde geldt voor het record van meeste overwinningen op een circuit met zijn zeven zeges in Canada, of de meeste overwinningen als vicekampioen: 7. En dan te bedenken dat hij zich in zijn allereerste Grand Prix als zevende kwalificeerde...
:Y)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 10 december 2012 @ 07:46:05 #33
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_120139157
quote:
15s.gif Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee man! Dat is, of was eigenlijk ( ;( ) een stukje van het oude Hockenheim.
Ah, dat was op de telefoon niet goed te zien, nu wel :P
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_120140277
Volgend jaar ga ik naar de GP van Maleisië.
De laatste keer dat ik naar een GP ben geweest was in 2002. :o

Serieus, die prijzen zijn echt laag, als je de Europese prijzen gewend bent.
pi_120141418
Raikkonen laat zich weer van zijn 'beste' kant zien op het FIA gala

quote:
Kimi Raikkonen, who said he "unfortunately" had to attend due to finishing the season in third place, also caused a stir when he showed up at the black-tie function -- wearing a suit but no tie.

"I don't follow the rules," Lotus quoted the inimitable Finn as saying on Twitter, "I just make them."
En Vettel was zijn paspoort vergeten en mocht alleen het land in na tussenkomst van de Turkse motorsport federatie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_120141505
Testschema voor 2013 bekend

5 t/m 8 februari in Jerez
19 t/m 22 februari in Barcelona
28 februari t/m 3 maart in Barcelona

Het nieuwe seizoen begint twee weken later in Melbourne.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 10 december 2012 @ 10:41:44 #37
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_120141848
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:24 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor 2013 bekend

5 t/m 8 februari in Jerez
19 t/m 22 februari in Barcelona
28 februari t/m 3 maart in Barcelona

Het nieuwe seizoen begint twee weken later in Melbourne.
saai dat ze niet meer 2 maanden elke werkdag testen :Y
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_120142879
Waarom toch altijd in Barcelona?

Dat ligt zo lekker alles behalve centraal }:| :r

Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 10 december 2012 @ 11:34:35 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120143195
quote:
8s.gif Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?

Dat ligt zo lekker alles behalve centraal }:| :r

Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.
pi_120143210
Wanneer komen die kaarten voor Duitsland nou eens vrij :{ ?
pi_120143247
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.
Ongetwijfeld, maar een keertje oefenen onder wisselende omstandigheden kan nooit weg.

Ik denk dat je op zo een dag meer leert over de auto dan op een dag onder de volle zon testen.

Maargoed, ik zie voorlopig geen testdag meer in Spa komen ben ik bang. En dat is jammer.

Dit jaar moet ik trouwens wel even vrij regelen met Spa want daar wil ik wel weer heen; is al weer 2 jaar geleden dat ik er voor het laatst was volgens mij. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120143648
Wij gaan dit jaar ook weer eens naar spa, duits weekend valt precies samen met een bruiloft in de vriendengroep. Lang geleden dat ik daar geweest ben. Hopelijk is er s'avonds weer ouderwets feest op de camping en in het dorpje want de laatste keren dat we er geweest zijn was er niet veel te beleven s'avonds en was er op de campijg niks meer toegestaan :{
Das ook de reden waarom we toen geswitched zijn naar de duitse gp :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 december 2012 @ 12:45:55 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120145444
quote:
3s.gif Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Anne het volgende:
Wanneer komen die kaarten voor Duitsland nou eens vrij :{ ?
die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120147500
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32

Dat is de eerste die bekend maken toch? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120149468
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32

Dat is de eerste die bekend maken toch? :@
:Y
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_120149900
quote:
8s.gif Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?

Dat ligt zo lekker alles behalve centraal }:| :r

Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Met t vliegtuig naar Barcelona hoeft ook niet duur te zijn!
pi_120151438
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32

Dat is de eerste die bekend maken toch? :@
Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.
  maandag 10 december 2012 @ 18:03:53 #48
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_120157135
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:39 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.
dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzondering :) en terecht ook, want wat heb je er aan om zo'n dure presentatie te regelen 1 dag voordat er mee gereden wordt. Diezelfde pers is toch op het circuit te vinden bij de tests. Enkel de bobo's moeten voor de verandering maar eens blijven rechtstaan tussen het pleps :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 10-12-2012 19:00:25 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 10 december 2012 @ 18:05:21 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120157187
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzondering :) en terecht ook, want wat heb je er aan om zo'n dure presentatie te regelen 1 dag voordat er mee gereden wordt. Diezelfde pers is toch op het circuit te vinden bij de tests. Enkel de bobo's moeten voor de verandering maar eens blijven rechtstaan tussen het pleps :p
Als de auto's er maar beter uitzien want dat was toch wel heel erg met uitzondering van McLaren
pi_120157476
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan worden
Dat was toch al bekend, dat het Hockenheim zou zijn, of is dat nog niet zeker?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 december 2012 @ 18:20:44 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120157849
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend, dat het Hockenheim zou zijn, of is dat nog niet zeker?
nee, want de Nürburgring is toch weer in de race
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 december 2012 @ 03:10:17 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_120178653
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32

Dat is de eerste die bekend maken toch? :@
Mooi, nou hopen op een fatsoenlijke kleurenstelling op die wagen.
pi_120187728
Het gaat helemaal niet zo goed met Kubica.

Al die operaties hebben niet zo heel veel geholpen om de mobiliteit in zn arm te verbeteren en van een eventuele comeback is zeker de komende 2 jaar geen enkele sprake volgens hemzelf.

Over 3 jaar begint seizoen 2015. Dan is hij wel heel erg lang weggeweest.

Definitief over en sluiten denk ik.
Stiekem had ik nog wel hoop, maar na de berichten van gisteren en vandaag zijn die de grond in geboord.

;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:28:30 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120187806
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Het gaat helemaal niet zo goed met Kubica.

Al die operaties hebben niet zo heel veel geholpen om de mobiliteit in zn arm te verbeteren en van een eventuele comeback is zeker de komende 2 jaar geen enkele sprake volgens hemzelf.

Over 3 jaar begint seizoen 2015. Dan is hij wel heel erg lang weggeweest.

Definitief over en sluiten denk ik.
Stiekem had ik nog wel hoop, maar na de berichten van gisteren en vandaag zijn die de grond in geboord.

;(
Die jongen moet blij zijn dat hij leeft en ook nog eens kan doen wat hij nu doet, wel jammer qua F1 inderdaad
pi_120188572
Denk dat ie zich dat inmiddels ook wel ten volste beseft.

Maar eeuwig zonde. Groot talent absoluut.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 december 2012 @ 14:08:04 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120189438
Van der Garde is nu te gast bij Dit is de Dag op Radio 1, dadelijk een interview
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120194031
Lotus zou toch ook nieuws bekend maken omtrent een Mogelijke nederlander bij hun?
pi_120195024
De enige reële optie voor een Nederlander bij Lotus is Frijns (qua talent) maar die heeft al een contract bij Sauber als reserverijder.
pi_120195280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:06 schreef staticdata het volgende:
Lotus zou toch ook nieuws bekend maken omtrent een Mogelijke nederlander bij hun?
Ja, voor hun opleidingsprogramma. Ik verwacht hier (nog steeds) Nigel Melker, omdat die voor hun gereden en getest heeft in de WSR Formule Renault 3.5.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_120195676
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, voor hun opleidingsprogramma. Ik verwacht hier (nog steeds) Nigel Melker, omdat die voor hun gereden en getest heeft in de WSR Formule Renault 3.5.
Dat zou een mooie zijn. Volgend jaar gp2 en daarna eens kijken of die al kans maakt.
pi_120196143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef rubbereend het volgende:
Van der Garde is nu te gast bij Dit is de Dag op Radio 1, dadelijk een interview
http://www.radio1.nl/item(...)e-hoopt-op-formule-1

Leuk interview. :)
pi_120232995
Kimi's 'Leave me alone' t-shirt is nu te koop, net zoals een hoodie en beanie, ook met zijn andere quote
quote:
Yes yes yes, I'm doing all the time you don't have to remind every second
En Kimi's ballen zijn ook te koop. :+

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 12 december 2012 @ 16:30:45 #63
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_120233681
En Sauber is al door de crashtests heen met de nieuwe auto:
http://www.f1today.net/nl(...)erplichte-crashtests
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_120258925
quote:
F1-seizoen 2012 in cijfers
13 december 2012

Het F1-seizoen 2012 zit er al enige tijd op. Tijdens deze winterpauze kunnen we samen met Pirelli even stilstaan bij het voorbije seizoen en dat zorgt voor een hele reeks indrukwekkende statistieken.

Banden
- Totaal aantal banden geleverd voor het seizoen: racebanden: 31.800 waarvan 22.500 voor droog weer en 9.300 voor nat weer, plus nog eens 6.600 banden voor tests (exclusief ontwikkelingsbanden)
- Waarvan (enkel voor racebanden): superzacht: 6% / zacht: 25% / medium: 21% / hard: 17% / intermediates: 18% / regenbanden: 11% / 2% ontwikkelingsbanden
- Totaal aantal gebruikte banden: voor droog weer: 21.400; voor nat weer: 2.100
- Aantal gerecycleerde banden in 2012: alle banden, d.w.z. 31.800 racebanden plus 6.600 testbanden
- Gemiddelde levensduur van een droge compound dit seizoen: 180 km
- Gemiddelde levensduur van een natte compound dit seizoen: 140 km

Circuits, races en tests
- Langste constante energie-input in een band: India (bocht 10-11)
- Langste race van het jaar: Maleisië in 2 uur 44 min. 51,812 sec.
- Kortste race van het jaar: Groot-Brittannië in 1 uur 25 min. 11,288 sec.
- Grootste aantal ronden op Pirelli-banden: Hard – Kobayashi (798); Medium – Senna (869); Zacht – Ricciardo (1.012); Superzacht – Raikkonen (237); Intermediate – Alonso (145); Regenband – Kobayashi (104)
—Hoogste topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 346,00 km/u (Raikkonen / race Italië)
- Hoogste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 248,241 km/u (Hamilton / kwalificatie Italië)
- Laagste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 161,828 km/u (Schumacher / kwalificatie Monaco)
- Meeste snelste ronden in 2011: Sebastian Vettel (5 in race / 6 in kwalificatie)
- Afstand afgelegd door Renault R30-testwagen van Pirelli in 2012: 7.012 km
- Aantal verschillende testcircuits bezocht door Pirelli-personeel dit jaar (incl. privétests): 9

Pitstops
- Totaal aantal pitstops dit jaar: 957 (waarvan 14 ‘Drive Through’- en 2 ‘stop & go’-penalties)
- Totaal gemiddeld aantal stops per race: 47,9 of 1,9 per piloot
- Meeste pitstops in één race: 76 (Maleisië)
- Minste pitstops in één race: 24 (Verenigde Staten)
- Snelste pitstop: 2,31 sec. (McLaren / Jenson Button in de Duitse Grote Prijs)

Inhalen
- Aantal inhaalmanoeuvres in 2012: 1139
- Meeste inhaalmanoeuvres in een droge race: 90 in de Grote Prijs van China 2012
- Meeste inhaalmanoeuvres in een natte race (= meeste ooit !): 147 in de Grote Prijs van Brazilië 2012
- Minste inhaalmanoeuvres in een droge race: 12 in de Grote Prijs van Monaco

Andere interessante cijfers
- Totaal aantal kilometers gereden door alle P Zero-compounds in 2012 (races en tests): Hard – 101.692; Medium – 121.840; Zacht – 123.270; Superzacht – 21.993; Tussenin – 13.770; Nat – 7.930
- Koudste circuit-/grondtemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van de Verenigde Staten: 11 graden Celsius (17/11); koudste algemeen: wintertests Jerez bij 0 graden Celsius (10/02)
- Warmste circuit-/grondtemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van Brazilië: 55 graden Celsius (23/11).
- Koudste lucht-/omgevingstemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van de Verenigde Staten: 4 graden Celsius (17/11); koudste algemeen: wintertests Jerez bij -2 graden Celsius (10/11)
- Warmste lucht-/omgevingstemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van Europa met 37 graden Celsius (21/06).
- Hoeveelheid tijd gespendeerd aan het downloaden van alle bandengegevens op het RTS-systeem dit jaar (incl. tests): 92 uur
- Aantal metingen van circuit-/luchttemperatuur door bandenplaatser per raceweekend: 124
- Totale afstand afgelegd door alle F1-banden in 2012 (buiten het circuit): 216.967 km
- Totaal aantal tweets van Pirelli Media: 5.400
- Woorden geschreven in Pirelli-persberichten in 2012: 79.744
- Totaal productie van Pirelli-receptenboeken (incl. vertalingen): 10.000

Pirelli F1 en de mensen erachter
- Totaal aantal Pirelli-medewerkers dat naar elke race reist: 52
- Totaal aantal nationaliteiten binnen het Pirelli F1-team: 10
- Gemiddeld aantal uren dat elke Pirelli-medewerker jaarlijks op het vliegtuig zit: 192 uur (of 8 dagen!)
- Aantal Pirelli-polsbandjes dat tijdens het seizoen in de paddock werd uitgedeeld: 4.450
- Totaal aantal hotelovernachtingen geboekt voor het Pirelli-team: 1.498

Pirelli’s F1-vrachtwagens & Pirelli hospitality
- Totaal aantal vrachtwagens in Europese races: 13
- Totaal aantal kilometers afgelegd door elke Pirelli-vrachtwagen in 2012: 31.125 km
- Aantal maaltijden geserveerd in Pirelli F1 hospitality (incl. tests): 24.132
- Aantal kopjes koffie geserveerd door Pirelli hospitality tijdens het seizoen: 28.350
- Aantal verschillende pastarecepten gekookt door de Pirelli-chef dit jaar: 314
- Hoeveelheid mascarpone gebruikt voor tiramisu en andere desserten: 205 kg

Pirelli in Formule 1 sinds 1950
- Gestarte races: 242
- Zeges: 83
- Poleposities: 86
- Podiumplaatsen: 256
- Snelste ronden: 90
Dat zijn een hoop statistieken :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120258961
quote:
- Laagste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 161,828 km/u (Schumacher / kwalificatie Monaco)
Die snap ik echter niet.

Hij had pole op Monaco.
Hoe kan hij dan het laagste gemiddelde hebben? Ik bedoel de mensen achter hem hadden toch een lager gemiddelde?

Wat is eigenlijk "de laagste gemiddelde topsnelheid".

Hoe moet ik dat precies zien? Laagst en top in 1 zin?!
Iemand die deze even uit kan leggen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:05:50 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120259108
F1 history has been shaped by the smallest of margins

quote:
As the 2012 Formula 1 season fades into the distance, the fact that the sport has a new three-time world champion - and what that means - is sinking in.
Red Bull's Sebastian Vettel is not only the youngest of the nine men to have won three or more F1 drivers' titles, he is also only the third in history to have won three in a row, after Juan Manuel Fangio and Michael Schumacher. As Vettel is still only 25, Schumacher's all-time record of seven titles seems within reach of the precocious German.
These achievements have led to deserved plaudits for Vettel, the latest of which was to be called the sport's new "yardstick" by none less than F1 commercial boss Bernie Ecclestone in a recent interview.

Vettel is undoubtedly a rare and precious talent, but whether winning three titles in a row makes him the measure by which all contemporaries are judged is another matter altogether.
He and Red Bull are undoubtedly the ones to beat next year - in the sense that he is the driver who has made best use of the best team and usually the best car over the last three years. But that's not the same thing.
Winning an F1 title, after all, is about more than talent alone. A driver has to have a fast car; it has to not break down too often; and he has to be lucky.
In different circumstances, it's not hard to imagine a quite different table of F1 champions.
Schumacher could have 'only' five titles; Alain Prost, who won four, could be on six or seven; and Fernando Alonso, who lost out to Vettel this season, could have four rather than two and Vettel one instead of three.

Winning an F1 title is about more than talent alone. A driver has to have a fast car; it has to not break down; and he has to be lucky

Let's look at Schumacher as an example.
First of all, his five consecutive titles for Ferrari from 2000-4 came about at a time when he had the best car, the richest team, bespoke tyres and unlimited testing to develop them. For much of that time, the others simply didn't have the resources to compete.
Schumacher's superiority was created by the combination of a great talent with the most ruthless and effective winning machine ever devised, which re-wrote the rules about what was achievable in F1.
Before that, Schumacher won in 1994 after driving into Williams's Damon Hill at the final race in Australia. The move put both men out - but had Hill been able to continue the Englishman would have been champion instead.
Likewise, Schumacher's 2003 title was won after the Michelin tyres on the cars of rivals McLaren's Kimi Raikkonen and Williams's Juan Pablo Montoya were suddenly and controversially declared illegal. After several months of there apparently being no problem with them.
The change of heart by F1's authorities came after an intervention by Schumacher's Ferrari team, and necessitated a re-design that undoubtedly affected the chances of Raikkonen and Montoya. Neither won again that season.
And what about Prost? He won his titles in 1985, '86, '89 and '93, but a more reliable car would have made him champion in '82; he was overhauled in '83 only after the late introduction of a controversial new fuel by Nelson Piquet's Brabham-BMW team; and the half-point deficit by which he lost in '84 to McLaren team-mate Niki Lauda would have been wiped out but for any one of a number of bad breaks.
How about Ayrton Senna? The man who recently topped BBC F1's greatest drivers poll - and who routinely heads similar lists - won three world titles. But might have won, too, in '89 had he not been controversially disqualified following a collision with Prost in the penultimate race that year.

Senna did, though, win 'only' three titles. Does that make him less than half as good as Schumacher? Of course not.
Yet in some people's minds the fact that Schumacher has won more championships and more grands prix than anyone else automatically makes him the greatest driver of all time.
Most, though, realise the argument is more nuanced than that.
A driver's standing is dictated at least partly by what he achieves in what he has; how consistently he maximises his machinery's potential; even whether he can win occasionally when not in the best car, which is perhaps the most demanding test of all.
Take the current era. Vettel won his first and third titles at the final races of the 2010 and 2012 seasons, in both cases relegating Alonso to second place.
But in 2010, only a catastrophic strategic error by Ferrari prevented the Spaniard taking the fourth place he needed in the final race in Abu Dhabi to become champion.
And this year, when Alonso lost out by three points, he would have comfortably won had his car not been assaulted at the start of the Belgian Grand Prix by the flying Lotus of Romain Grosjean - the man who Vettel's team-mate Mark Webber memorably dubbed the "first-lap nutcase".
Did those events reflect on the qualities of Alonso or Vettel as drivers in any way? Of course not.

Had history turned out differently and Alonso had by now won four titles and Vettel one, would it make either a better or worse driver than he is?

None of this is to diminish a remarkable achievement by Vettel, or to downplay the talent of a man who will clearly be a central figure in F1 for the next decade.
But if one is forced to pick a yardstick for modern-day F1 drivers after the 2012 season, it would be hard to look beyond Alonso after the year he has just had.
In a demonstrably slower car, the Spaniard took the title to the final race of the season and - even allowing for the Spa incident, among others - would still have won had Vettel not been fortunate in being able to continue following a first-lap crash, for which he was at least partly to blame, that might have inflicted terminal damage to his car.
Likewise, Lewis Hamilton was in superlative form for McLaren, but poor reliability and operational mistakes by the team stopped his title challenge short. Does McLaren's poor reliability reflect badly on Hamilton's ability?
Let's put it another way. Had history turned out differently and Alonso had by now won four titles and Vettel one, would it make either a better or worse driver than he is?
And that's the point. Statistics don't mean everything. In fact, in the big picture, they mean very little. They're just numbers. They can't be ignored, but the real truth lies elsewhere.

F1's champions' league
Michael Schumacher - 7
Juan Manuel Fangio - 5
Alain Prost - 4
Sebastien Vettel - 3
Jack Brabham - 3
Jackie Stewart - 3
Niki Lauda - 3
Nelson Piquet - 3
Ayrton Senna - 3
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20669262
  donderdag 13 december 2012 @ 10:15:05 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120259386
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Die snap ik echter niet.

Hij had pole op Monaco.
Hoe kan hij dan het laagste gemiddelde hebben? Ik bedoel de mensen achter hem hadden toch een lager gemiddelde?

Wat is eigenlijk "de laagste gemiddelde topsnelheid".

Hoe moet ik dat precies zien? Laagst en top in 1 zin?!
Iemand die deze even uit kan leggen? :)
Ik denk dat het een vertaal fout is, zal de laagste gemiddelde snelheid zijn van de snelste ronde (kwalificatierondje) want Monaco
pi_120259434
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Die snap ik echter niet.

Hij had pole op Monaco.
Hoe kan hij dan het laagste gemiddelde hebben? Ik bedoel de mensen achter hem hadden toch een lager gemiddelde?

Wat is eigenlijk "de laagste gemiddelde topsnelheid".

Hoe moet ik dat precies zien? Laagst en top in 1 zin?!
Iemand die deze even uit kan leggen? :)
Neem van elk raceweekend de hoogst gemeten gemiddelde snelheid over één rondje, en zet ze alle 20 op volgorde van hoog naar laag. Bovenaan staat Hamilton in Italië, onderaan Schumacher in Monaco. En ja, het is absurd om dat "gemiddelde topsnelheid" te noemen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_120259504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk dat het een vertaal fout is, zal de laagste gemiddelde snelheid zijn van de snelste ronde (kwalificatierondje) want Monaco

Ja dat dacht ik ook.

Echter lijkt me dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Neem van elk raceweekend de hoogst gemeten gemiddelde snelheid over één rondje, en zet ze alle 20 op volgorde van hoog naar laag. Bovenaan staat Hamilton in Italië, onderaan Schumacher in Monaco. En ja, het is absurd om dat "gemiddelde topsnelheid" te noemen.
Aannemelijker. Zo had ik er nog niet over gedacht :@ :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120259609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:05 schreef Tarado het volgende:
F1 history has been shaped by the smallest of margins

[..]

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20669262
By the smallest of minds kennelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120259685
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook.

Echter lijkt me dit:

[..]

Aannemelijker. Zo had ik er nog niet over gedacht :@ :D
Volgens mij zegt Tarado hetzelfde. Zie ook de lijst in het Engels:

quote:
Highest average speed of a fastest lap: 248.241 km/h (Hamilton / Italy Qualifying)
Slowest average speed of a fastest lap: 161.828 km/h (Schumacher / Monaco Qualifying)
http://www.yallaf1.com/20(...)8350-cups-of-coffee/
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:35:46 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120265654
adamcooperf1 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 13:33:49 #F1 Norbert Haug is to leave Mercedes Benz. More power for Niki Lauda? reageer retweet
pi_120269688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:35 schreef Tarado het volgende:
adamcooperf1 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 13:33:49 #F1 Norbert Haug is to leave Mercedes Benz. More power for Niki Lauda? reageer retweet
Haug wordt afgerekend op de afgelopen drie jaar bij Mercedes.

En zowel Lauda als Schumacher worden genoemd als opvolger. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 december 2012 @ 15:25:32 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120269820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Haug wordt afgerekend op de afgelopen drie jaar bij Mercedes.

En zowel Lauda als Schumacher worden genoemd als opvolger. :)
Schumacher lijkt me stug, waarom wel al het reizen en werk zonder de race fun, hier een interessant stukje over Lauda van een week geleden

Mercedes Needed A Marko…They Got Lauda
Posted by: Negative Camber on December 5, 2012 8 Comments

quote:
If you’ve followed Formula One for the past 4-5 years then you’ve no doubt encountered the name Helmut Marko. If this isn’t ringing a bell then you may recall our own Tony Greene’s F1 Biography on the Austrian man behind the curtain. The enigmatic Marko has been looming in the garage of Red Bull for some time and represents the right hand of Dietrich Mateschitz, the head of the energy drink empire.
In this capacity, Marko has significant pull and visual acuity into the inner-workings of the racing team. He watches all the moves and mumbles made by team boss Christian Horner and his band of merry men and women. He is a direct line of communication to the Red Bull boardroom and is most likely the keeper of the sacred cheque book. He’s brooding, poised and can be brutal and outspoken when need be. He is a very powerful figure in Formula One and few doubt his presence in the paddock as the eyes of a billionaire’s budget.
The oppressive notion of a man watching over the shoulder of the Red Bull Racing team may be untenable for some but it has seemed to work giving Red Bull three championships on the trot. It’s worked so much that I may argue that Mercedes has now modeled their operation after red Bull’s in a flattering moment of otherwise oddness.
Mercedes were faced with a tenuous position last summer when their name was not included int he ripe, beneficial arrangement the new Concorde Agreement afforded Ferrari, Red Bull and McLaren. Mercedes was not impressed with the lack of consideration for a storied team with a history of F1 accomplishments. Even Mercedes motor sport boss Norbert Haug seemed ineffectual in getting F1 owenrs CVC and their iron fist, Bernie Ecclestone, to budge on the matter. The issue reached boiling points that saw muted threats of a departure from the series by Mercedes.
In an effort to repair this festering wound, the board of Mercedes chose to bring in a hired gun…a hold-out weapon to level the playing field. It came in the form of an elder statesman and F1 champion Niki Lauda. Never short for crass commentary, Lauda was to seize the reigns and save the day…to those ends, he may just pulled it off in a fashion that only the absent Flavio Briatore could do.
Mercedes has made Lauda the managing director of the F1 team and this is a role at the board level. In short, he’s the eyes and ears of the Mercedes board inside the team. Sound familiar? If Helmut Marko can make this work, why not Mercedes?
Lauda promptly reached out to his friend Ecclestone and got Mercedes a much better deal in the Concorde Agreement. The deal was good enough to see Mercedes stay in the series and commit to a long-term presence. The Austrian then set about finding a replacement for Michael Schumacher. Lauda has been terse in his assessment of the 7-time champion and his departure was not going to prompt a tissue-to-eye moment. What Lauda found was one of the grid’s best drivers in Lewis Hamilton. Lauda managed to capitalize on a disenchanted Hamilton and worked to expose the cracks that the MacLaren machine had failed to heal.
Hamilton’s departure for Mercedes swept Schumacher aside like yesterday’s news and the team now has one of the most dynamic drivers int he sport behind the wheel of a car designed by one of the most dynamic team bosses in the business. The question is, can they deliver?
Lauda’s presence at Mercedes has to be respected for what he has achieved thus far. While the team is top-heavy with Norbert Haug and Nick Fry, one has to wonder just what role these two will play with Lauda lurking in the garage. There is little question the team stopped developing full tilt for 2012 mid-season and focused mainly on their 2013 efforts. Geoff Willis, Aldo Costa and Bob Bell represent serious heavyweights in the world of Formula One and they’ve been working diligently ont eh 2013 chassis.
Many F1 fans view Lauda as the doddering old champ known as the rent-a-quote of F1 journalists for the past decade. think again, Lauda is shrewd and has exacted a bigger impact on Mercedes than anyone else since his inclusion as the Helmut Marko of the Silver Arrows. As a cautionary tale, Lauda was reportedly asking questions about when Adrian Newey’s contract expired at Red Bull. Don’t think it’s possible? No one imagined Hamilton leaving either. Fair warning Helmut, the new Marko is on the move.
http://www.formula1blog.c(...)arko-they-got-lauda/
pi_120270558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Schumacher lijkt me stug, waarom wel al het reizen en werk zonder de race fun, hier een interessant stukje over Lauda van een week geleden

Mercedes Needed A Marko…They Got Lauda
Posted by: Negative Camber on December 5, 2012 8 Comments

[..]

http://www.formula1blog.c(...)arko-they-got-lauda/
Interessant stukje, maar Lauda is er al. En Haug was de baas over alle autosport van Mercedes, niet alleen het F1 team, waar ze een Lauda nodig hebben. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 december 2012 @ 15:47:33 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120270611
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Interessant stukje, maar Lauda is er al. En Haug was de baas over alle autosport van Mercedes, niet alleen het F1 team, waar ze een Lauda nodig hebben. :)
Daarom denk ik dat het eerder Lauda wordt dan Schumacher
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 17:28:39 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120274203
Het zal niet alleen de F1 zijn geweest waarom Haug weg moest. In de DTM zijn ze verslagen door nieuwkomer BMW. Dat moet pijn hebben gedaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120292322
Formula 1 team bosses vote Fernando Alonso as best driver of 2012
By Jonathan Noble Thursday, December 13th 2012, 11:16 GMT

Fernando Alonso has been voted as the driver of the year by Formula 1's team bosses in AUTOSPORT's annual team principals' top 10 poll.

The Ferrari driver, who lost out on the world championship by just three points to Sebastian Vettel, dominated the voting this year.

AUTOSPORT asked each of F1's current team principals to pick their top ten drivers for the season, with points being awarded under the current scoring system of 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

The individual votes are kept secret so team bosses can give a more honest appraisal of their views.

Alonso was a clear winner this year, securing the biggest winning margin in the five years since AUTOSPORT began the top 10.

He was voted as best driver by eight of the 12 team principals. His score of 269 points gave him a 71-point margin over last year's top driver Sebastian Vettel.

It is the second time in the five years that the team principals' top ten has been running that Alonso has taken the number one spot.

He was voted as top driver in 2010, after also losing out on the championship in the final round.

Lewis Hamilton may have endured his frustrations on track with McLaren this season, but his efforts behind the wheel were acknowledged as he beat the returning Kimi Raikkonen for third place overall.

Nico Hulkenberg's form at Force India was also recognised on his F1 comeback, as he was voted as the seventh best driver by the teams.

AUTOSPORT team principals' top 10:

1. Fernando Alonso 269
2. Sebastian Vettel 198
3. Lewis Hamilton 177
4. Kimi Raikkonen 176
5. Jenson Button 104
6. Mark Webber 66
7. Nico Hulkenberg 50
8. Nico Rosberg 30
9. Sergio Perez 30
10. Felipe Massa 27
pi_120339303
beetje offtopic kijktip: dit weekend race of champions live op motors tv ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120339447
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:30 schreef Schunckelstar het volgende:
beetje offtopic kijktip: dit weekend race of champions live op motors tv ^O^
Wanneer is dat precies op MotorsTV? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120339462
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Wanneer is dat precies op MotorsTV? :@
nu :P
en morgen vanaf twee uur meen ik
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120339616
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nu :P
en morgen vanaf twee uur meen ik
Kut. Ik moet nu weg :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 14:42:14 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120372872
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nu :P
en morgen vanaf twee uur meen ik
klopt en het is fraai :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120372912
alleen die kalff is echt niet om aan te horen, wat een drama :{
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 14:48:35 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120373099
ik kijk dan ook via een streampje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120373186
priaulx vergeet te remmen? :?
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 14:51:43 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120373193
stevige crash van Priaulx _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120373409
deze kerel was ook op hockenheim een paar jaar terug met zijn motor
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120373506
Iemand een linkje?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 15:02:17 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120373523
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:58 schreef Schunckelstar het volgende:
deze kerel was ook op hockenheim een paar jaar terug met zijn motor
is dat niet Mattie Griffin?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120373545
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2012 15:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is dat niet Mattie Griffin?
geen flauw idee :@
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120373549
quote:
Sorry, live streaming is not available in your country. Please look at the 'TV coverage' tab above to see where you can watch it in your area.
:'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120373643
grosjean-schumacher, nice :)
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 15:06:21 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120373661
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:03 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

geen flauw idee :@
hij is een pro in het stunten met een motorfiets.

Ah. Zie dat ze de door het bedrijf van Johnny Hakvoort gebouwde buggies nu inzetten :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120373668
Stream iemand? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120373677
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 15:06 schreef vosss het volgende:
Stream iemand? :9
ik kijk tv :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120373744
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:06 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik kijk tv :P
Brennie ook; alleen dan een andere zender :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 15:08:38 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120373770
Schumi kan het nog steeds :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120373776
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Brennie ook; alleen dan een andere zender :')
een tv in de keuken, wat een luxe!
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120373802
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

een tv in de keuken, wat een luxe!
:')

We hebben er niet eens een in de slaapkamer. Zo luxe is het allemaal niet hier :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 15:24:29 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120374355
Lorenzo ligt er al uit _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120376012
nou ben benieuwd, volgens kalff word perez volgend jaar kampioen
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 16 december 2012 @ 16:04:01 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120376148
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:00 schreef Schunckelstar het volgende:
nou ben benieuwd, volgens kalff word perez volgend jaar kampioen
_O-
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:04:06 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120376154
no way dat zoiets gaan lukken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:08:26 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120376339
Tung ligt er dus uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120376357
waar kijken jullie dit
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_120376386
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:08 schreef Beach het volgende:
waar kijken jullie dit
motors tv
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120376454
vettel kapotte auto?
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:12:28 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120376550
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:10 schreef Schunckelstar het volgende:
vettel kapotte auto?
tegen het muurtje. wielophanging rechtsachter brak volgens mij hierbij af
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 december 2012 @ 16:14:30 #110
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_120376671
Nog even een streampje meepakken van MotorsTv 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:17:49 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120376821
Terry Grant nu. Die vent is echt goed met dat autootje
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 december 2012 @ 16:18:25 #112
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_120376847
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2012 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Terry Grant nu. Die vent is echt goed met dat autootje
correctie: auto's :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:20:40 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120376956
haha ja. Heb hem eerder dit jaar in Dublin live in actie gezien. Echt geweldig
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:23:14 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120377114
Kristensen naar de finale
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120377178
Ik ben pas net ingetuned.

Heeft men nog verteld waarom dit event gehouden wordt toevallig? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120377263
schumacher :W
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:26:41 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120377284
dit doet pijn bij Schumi. Domineren in de eerste ronde, maar er in de halve finale uitgeknikkerd worden door Grosjean
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120377594
quote:
11s.gif Op zondag 16 december 2012 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
dit doet pijn bij Schumi. Domineren in de eerste ronde, maar er in de halve finale uitgeknikkerd worden door Grosjean
Ach hij is er toch al vaker uitgeknikkerd/gekegeld door Grosjean, dus dat issie wel gewend :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2012 @ 16:36:00 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120377726
heat 1 voor Grosjean
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 december 2012 @ 16:36:29 #120
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_120377750
Grosjean is nog niet zo slecht. Zolang er maar een muur tussen hem en iemand anders staat op de startlijn :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')