Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef sasquatsch het volgende:
Wat betreft de 20ste race op de kalender: Turkije lijkt niet door te gaan omdat de regering geen geld beschikbaar wil stellen. Het lijkt er steeds meer op dat het Oostenrijk gaat worden, nu de merknaam Austrian Grand Prix is vastgelegd.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Vettel vroeg zich recent af waarom men er niet rijdt. hij vond het een waardig circuit voor de F1. voor wat het waard is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Wat ik zo snel kan vinden is de lay-out niet gewijzigd tov 2003. Er zijn nieuwe tribunes gebouwd, maar met een lagere zitplaatscapaciteit volgens mij. Verder is er een nieuwe laag asfalt op gekomen en zijn er allerlei Red Bull-activiteiten op en rond het circuit gepland.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ligt de A1 ring er tegenwoordig bij? Die Natteschnietzel had dat complex toch opgekocht en opgeknapt? Is dat F1 waardig tegenwoordig? Iemand wat meer info?
Leuk? Alleen de eerste bocht gaat nog, de rest is zo saai als ik weet niet wat. Zelfs Barcelona is leuker.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:46 schreef Bluurgh het volgende:
Leuk circuit, en het is niet veranderd naar m'n weten.
Wel nog meer Red Bull in F1
Nee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
De GP van Europa is toch altijd in een land van een WK-winnaar?
Dat was mijn puntquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Ik dacht dat Spanje erbij kwam omdat Alonso gewonnen had, misschien niet als harde regel, maar omdat het dan leeft in zo'n land.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee.
Twee voorbeelden:
1984 Nürburgring
1997 Jerez
En dat zijn alleen nog maar de twee die direct bij me opkomen toen ik je post las. Er zijn er vast nog veel meer die niet overeenkomen.
Dat dus. En dat het Spanje werd, was simpelweg omdat Valencia een goed bod deed, wat inderdaad kwam omdat F1 door Alonso daar leefde, en het dus financieel interessant werd om daar een tweede GP te organiseren. Niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
het was gewoon om een extra race in Europa te kunnen organiseren
Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagdquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
De hoop dat hij nog terug komt in de F1 ben ik reeds lang verloren
Stel je eens voor wat hij in die bak van Grosjean had kunnen laten zien.
Het was wel een bazenteam geweest, Kimi en Robertquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker jammer maar dan was Kimi waarschijnlijk niet terug gevraagd
Klopt. Echter is 2 races in 1 land alleen toevertrouwd aan landen waar veel fans komen. (vanwege de lucratieve boden) En vaak zijn dat landen waar wereldkampioenen vandaan komen. Italië (Monza + Pescara/Imola), Frankrijk (Paul Ricard + Dijon), USA (Ceasars Palace, Watkins Glen, Long Beach, Dallas, Detroit), Spanje (Barcelona + Jerez/Valencia), Engeland (Silverstone + Brands Hatch/Donington) en Japan (Suzuka + Aida)quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:57 schreef Bluurgh het volgende:
De GP van Europa is toch ook helemaal niet gebaseerd op het hebben van een GP in het land van de/een WK-winnaar, maar om de regel te omzeilen dat er maar 1 GP per land gehouden mag worden. (daarom had je ook vroeger GP US-West en eentje met een andere naam geloof ik)
Nee man! Dat is, of was eigenlijk (quote:
Eeuwig zonde dat het oude circuit weg isquote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee man! Dat is, of was eigenlijk () een stukje van het oude Hockenheim.
quote:Michael Schumacher en het magische getal zeven
Uitgegeven door Casper Bekking 9 december 2012 20:10 - Print artikel
'Het universum is rekenkundig bepaald', zo zei de grote Wiskundige Pythagoras ooit. Of dat daadwerkelijk zo is, is de vraag. Wel duidelijk is dat Michael Schumacher iets bijzonders heeft met het getal 7. Een gedegen analyse van de carrière van de succesvolle Duitse F1-coureur brengt opvallend vaak dat cijfer naar voren. Niet enkel in het seizoen 2012, maar ook in de jaren daarvoor. Een opsomming.
Het laatste seizoen van Schumacher in de Formule 1 zorgde al voor diverse voorbeelden: Michael, de 43-jarige (4+3=7), zevenvoudig wereldkampioen, racend in de auto met startnummer 7, scoorde in totaal 49 punten (7x7). Hoe hij tot dit aantal kwam? 49% (7x7) werd behaald door zijn vier zevende plaatsen. Zeven van zijn puntenfinishes eindigden niet op het podium. De Duitser viel ook zevenmaal uit en eindigde in zijn laatste race in MGP W03 nummer 7 op de zevende plaats.
Ook zijn 'eerste' carrière biedt een goudmijn voor de statistici: sinds 2004 heeft Schumacher het record van meeste opeenvolgende overwinningen in handen: juist, zeven. Datzelfde geldt voor het record van meeste overwinningen op een circuit met zijn zeven zeges in Canada, of de meeste overwinningen als vicekampioen: 7. En dan te bedenken dat hij zich in zijn allereerste Grand Prix als zevende kwalificeerde...
Ah, dat was op de telefoon niet goed te zien, nu welquote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee man! Dat is, of was eigenlijk () een stukje van het oude Hockenheim.
En Vettel was zijn paspoort vergeten en mocht alleen het land in na tussenkomst van de Turkse motorsport federatie.quote:Kimi Raikkonen, who said he "unfortunately" had to attend due to finishing the season in third place, also caused a stir when he showed up at the black-tie function -- wearing a suit but no tie.
"I don't follow the rules," Lotus quoted the inimitable Finn as saying on Twitter, "I just make them."
saai dat ze niet meer 2 maanden elke werkdag testenquote:Op maandag 10 december 2012 10:24 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor 2013 bekend
5 t/m 8 februari in Jerez
19 t/m 22 februari in Barcelona
28 februari t/m 3 maart in Barcelona
Het nieuwe seizoen begint twee weken later in Melbourne.
Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.quote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?
Dat ligt zo lekker alles behalve centraal![]()
Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Ongetwijfeld, maar een keertje oefenen onder wisselende omstandigheden kan nooit weg.quote:Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal met de stabiliteit van het weer te maken hebben en voor testen schijnt het een goed circuit te zijn, een auto die daar goed is doet het overal wel goed.
die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan wordenquote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Anne het volgende:
Wanneer komen die kaarten voor Duitsland nou eens vrij?
quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
Met t vliegtuig naar Barcelona hoeft ook niet duur te zijn!quote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef vosss het volgende:
Waarom toch altijd in Barcelona?
Dat ligt zo lekker alles behalve centraal![]()
Doe nog een keer in Bels of bij de Pruus zou ik zeggen.
Testdag is leuk om heen te gaan en doorgaans niet duur.
Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzonderingquote:Op maandag 10 december 2012 15:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Tezamen met de eerste test. Zullen wel meer teams zijn die dat zullen doen.
Als de auto's er maar beter uitzien want dat was toch wel heel erg met uitzondering van McLarenquote:Op maandag 10 december 2012 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is tegenwoordig idd meer regel dan uitzonderingen terecht ook, want wat heb je er aan om zo'n dure presentatie te regelen 1 dag voordat er mee gereden wordt. Diezelfde pers is toch op het circuit te vinden bij de tests. Enkel de bobo's moeten voor de verandering maar eens blijven rechtstaan tussen het pleps :p
Dat was toch al bekend, dat het Hockenheim zou zijn, of is dat nog niet zeker?quote:Op maandag 10 december 2012 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die komen pas vrij op het moment dat bekend is waar geracet zal gaan worden
nee, want de Nürburgring is toch weer in de racequote:Op maandag 10 december 2012 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat was toch al bekend, dat het Hockenheim zou zijn, of is dat nog niet zeker?
Mooi, nou hopen op een fatsoenlijke kleurenstelling op die wagen.quote:Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
Sauber F1 team presenteert 5 februari de nieuwe Sauber C32
Dat is de eerste die bekend maken toch?
Die jongen moet blij zijn dat hij leeft en ook nog eens kan doen wat hij nu doet, wel jammer qua F1 inderdaadquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Het gaat helemaal niet zo goed met Kubica.
Al die operaties hebben niet zo heel veel geholpen om de mobiliteit in zn arm te verbeteren en van een eventuele comeback is zeker de komende 2 jaar geen enkele sprake volgens hemzelf.
Over 3 jaar begint seizoen 2015. Dan is hij wel heel erg lang weggeweest.
Definitief over en sluiten denk ik.
Stiekem had ik nog wel hoop, maar na de berichten van gisteren en vandaag zijn die de grond in geboord.
Ja, voor hun opleidingsprogramma. Ik verwacht hier (nog steeds) Nigel Melker, omdat die voor hun gereden en getest heeft in de WSR Formule Renault 3.5.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:06 schreef staticdata het volgende:
Lotus zou toch ook nieuws bekend maken omtrent een Mogelijke nederlander bij hun?
Dat zou een mooie zijn. Volgend jaar gp2 en daarna eens kijken of die al kans maakt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, voor hun opleidingsprogramma. Ik verwacht hier (nog steeds) Nigel Melker, omdat die voor hun gereden en getest heeft in de WSR Formule Renault 3.5.
http://www.radio1.nl/item(...)e-hoopt-op-formule-1quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef rubbereend het volgende:
Van der Garde is nu te gast bij Dit is de Dag op Radio 1, dadelijk een interview
En Kimi's ballen zijn ook te koop.quote:Yes yes yes, I'm doing all the time you don't have to remind every second
Dat zijn een hoop statistiekenquote:F1-seizoen 2012 in cijfers
13 december 2012
Het F1-seizoen 2012 zit er al enige tijd op. Tijdens deze winterpauze kunnen we samen met Pirelli even stilstaan bij het voorbije seizoen en dat zorgt voor een hele reeks indrukwekkende statistieken.
Banden
- Totaal aantal banden geleverd voor het seizoen: racebanden: 31.800 waarvan 22.500 voor droog weer en 9.300 voor nat weer, plus nog eens 6.600 banden voor tests (exclusief ontwikkelingsbanden)
- Waarvan (enkel voor racebanden): superzacht: 6% / zacht: 25% / medium: 21% / hard: 17% / intermediates: 18% / regenbanden: 11% / 2% ontwikkelingsbanden
- Totaal aantal gebruikte banden: voor droog weer: 21.400; voor nat weer: 2.100
- Aantal gerecycleerde banden in 2012: alle banden, d.w.z. 31.800 racebanden plus 6.600 testbanden
- Gemiddelde levensduur van een droge compound dit seizoen: 180 km
- Gemiddelde levensduur van een natte compound dit seizoen: 140 km
Circuits, races en tests
- Langste constante energie-input in een band: India (bocht 10-11)
- Langste race van het jaar: Maleisië in 2 uur 44 min. 51,812 sec.
- Kortste race van het jaar: Groot-Brittannië in 1 uur 25 min. 11,288 sec.
- Grootste aantal ronden op Pirelli-banden: Hard – Kobayashi (798); Medium – Senna (869); Zacht – Ricciardo (1.012); Superzacht – Raikkonen (237); Intermediate – Alonso (145); Regenband – Kobayashi (104)
—Hoogste topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 346,00 km/u (Raikkonen / race Italië)
- Hoogste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 248,241 km/u (Hamilton / kwalificatie Italië)
- Laagste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 161,828 km/u (Schumacher / kwalificatie Monaco)
- Meeste snelste ronden in 2011: Sebastian Vettel (5 in race / 6 in kwalificatie)
- Afstand afgelegd door Renault R30-testwagen van Pirelli in 2012: 7.012 km
- Aantal verschillende testcircuits bezocht door Pirelli-personeel dit jaar (incl. privétests): 9
Pitstops
- Totaal aantal pitstops dit jaar: 957 (waarvan 14 ‘Drive Through’- en 2 ‘stop & go’-penalties)
- Totaal gemiddeld aantal stops per race: 47,9 of 1,9 per piloot
- Meeste pitstops in één race: 76 (Maleisië)
- Minste pitstops in één race: 24 (Verenigde Staten)
- Snelste pitstop: 2,31 sec. (McLaren / Jenson Button in de Duitse Grote Prijs)
Inhalen
- Aantal inhaalmanoeuvres in 2012: 1139
- Meeste inhaalmanoeuvres in een droge race: 90 in de Grote Prijs van China 2012
- Meeste inhaalmanoeuvres in een natte race (= meeste ooit !): 147 in de Grote Prijs van Brazilië 2012
- Minste inhaalmanoeuvres in een droge race: 12 in de Grote Prijs van Monaco
Andere interessante cijfers
- Totaal aantal kilometers gereden door alle P Zero-compounds in 2012 (races en tests): Hard – 101.692; Medium – 121.840; Zacht – 123.270; Superzacht – 21.993; Tussenin – 13.770; Nat – 7.930
- Koudste circuit-/grondtemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van de Verenigde Staten: 11 graden Celsius (17/11); koudste algemeen: wintertests Jerez bij 0 graden Celsius (10/02)
- Warmste circuit-/grondtemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van Brazilië: 55 graden Celsius (23/11).
- Koudste lucht-/omgevingstemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van de Verenigde Staten: 4 graden Celsius (17/11); koudste algemeen: wintertests Jerez bij -2 graden Celsius (10/11)
- Warmste lucht-/omgevingstemperaturen voor Pirelli P Zero-banden: Grote Prijs van Europa met 37 graden Celsius (21/06).
- Hoeveelheid tijd gespendeerd aan het downloaden van alle bandengegevens op het RTS-systeem dit jaar (incl. tests): 92 uur
- Aantal metingen van circuit-/luchttemperatuur door bandenplaatser per raceweekend: 124
- Totale afstand afgelegd door alle F1-banden in 2012 (buiten het circuit): 216.967 km
- Totaal aantal tweets van Pirelli Media: 5.400
- Woorden geschreven in Pirelli-persberichten in 2012: 79.744
- Totaal productie van Pirelli-receptenboeken (incl. vertalingen): 10.000
Pirelli F1 en de mensen erachter
- Totaal aantal Pirelli-medewerkers dat naar elke race reist: 52
- Totaal aantal nationaliteiten binnen het Pirelli F1-team: 10
- Gemiddeld aantal uren dat elke Pirelli-medewerker jaarlijks op het vliegtuig zit: 192 uur (of 8 dagen!)
- Aantal Pirelli-polsbandjes dat tijdens het seizoen in de paddock werd uitgedeeld: 4.450
- Totaal aantal hotelovernachtingen geboekt voor het Pirelli-team: 1.498
Pirelli’s F1-vrachtwagens & Pirelli hospitality
- Totaal aantal vrachtwagens in Europese races: 13
- Totaal aantal kilometers afgelegd door elke Pirelli-vrachtwagen in 2012: 31.125 km
- Aantal maaltijden geserveerd in Pirelli F1 hospitality (incl. tests): 24.132
- Aantal kopjes koffie geserveerd door Pirelli hospitality tijdens het seizoen: 28.350
- Aantal verschillende pastarecepten gekookt door de Pirelli-chef dit jaar: 314
- Hoeveelheid mascarpone gebruikt voor tiramisu en andere desserten: 205 kg
Pirelli in Formule 1 sinds 1950
- Gestarte races: 242
- Zeges: 83
- Poleposities: 86
- Podiumplaatsen: 256
- Snelste ronden: 90
Die snap ik echter niet.quote:- Laagste gemiddelde topsnelheid bereikt door een P Zero F1-band: 161,828 km/u (Schumacher / kwalificatie Monaco)
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20669262quote:As the 2012 Formula 1 season fades into the distance, the fact that the sport has a new three-time world champion - and what that means - is sinking in.
Red Bull's Sebastian Vettel is not only the youngest of the nine men to have won three or more F1 drivers' titles, he is also only the third in history to have won three in a row, after Juan Manuel Fangio and Michael Schumacher. As Vettel is still only 25, Schumacher's all-time record of seven titles seems within reach of the precocious German.
These achievements have led to deserved plaudits for Vettel, the latest of which was to be called the sport's new "yardstick" by none less than F1 commercial boss Bernie Ecclestone in a recent interview.
Vettel is undoubtedly a rare and precious talent, but whether winning three titles in a row makes him the measure by which all contemporaries are judged is another matter altogether.
He and Red Bull are undoubtedly the ones to beat next year - in the sense that he is the driver who has made best use of the best team and usually the best car over the last three years. But that's not the same thing.
Winning an F1 title, after all, is about more than talent alone. A driver has to have a fast car; it has to not break down too often; and he has to be lucky.
In different circumstances, it's not hard to imagine a quite different table of F1 champions.
Schumacher could have 'only' five titles; Alain Prost, who won four, could be on six or seven; and Fernando Alonso, who lost out to Vettel this season, could have four rather than two and Vettel one instead of three.
“
Winning an F1 title is about more than talent alone. A driver has to have a fast car; it has to not break down; and he has to be lucky
”
Let's look at Schumacher as an example.
First of all, his five consecutive titles for Ferrari from 2000-4 came about at a time when he had the best car, the richest team, bespoke tyres and unlimited testing to develop them. For much of that time, the others simply didn't have the resources to compete.
Schumacher's superiority was created by the combination of a great talent with the most ruthless and effective winning machine ever devised, which re-wrote the rules about what was achievable in F1.
Before that, Schumacher won in 1994 after driving into Williams's Damon Hill at the final race in Australia. The move put both men out - but had Hill been able to continue the Englishman would have been champion instead.
Likewise, Schumacher's 2003 title was won after the Michelin tyres on the cars of rivals McLaren's Kimi Raikkonen and Williams's Juan Pablo Montoya were suddenly and controversially declared illegal. After several months of there apparently being no problem with them.
The change of heart by F1's authorities came after an intervention by Schumacher's Ferrari team, and necessitated a re-design that undoubtedly affected the chances of Raikkonen and Montoya. Neither won again that season.
And what about Prost? He won his titles in 1985, '86, '89 and '93, but a more reliable car would have made him champion in '82; he was overhauled in '83 only after the late introduction of a controversial new fuel by Nelson Piquet's Brabham-BMW team; and the half-point deficit by which he lost in '84 to McLaren team-mate Niki Lauda would have been wiped out but for any one of a number of bad breaks.
How about Ayrton Senna? The man who recently topped BBC F1's greatest drivers poll - and who routinely heads similar lists - won three world titles. But might have won, too, in '89 had he not been controversially disqualified following a collision with Prost in the penultimate race that year.
Senna did, though, win 'only' three titles. Does that make him less than half as good as Schumacher? Of course not.
Yet in some people's minds the fact that Schumacher has won more championships and more grands prix than anyone else automatically makes him the greatest driver of all time.
Most, though, realise the argument is more nuanced than that.
A driver's standing is dictated at least partly by what he achieves in what he has; how consistently he maximises his machinery's potential; even whether he can win occasionally when not in the best car, which is perhaps the most demanding test of all.
Take the current era. Vettel won his first and third titles at the final races of the 2010 and 2012 seasons, in both cases relegating Alonso to second place.
But in 2010, only a catastrophic strategic error by Ferrari prevented the Spaniard taking the fourth place he needed in the final race in Abu Dhabi to become champion.
And this year, when Alonso lost out by three points, he would have comfortably won had his car not been assaulted at the start of the Belgian Grand Prix by the flying Lotus of Romain Grosjean - the man who Vettel's team-mate Mark Webber memorably dubbed the "first-lap nutcase".
Did those events reflect on the qualities of Alonso or Vettel as drivers in any way? Of course not.
“
Had history turned out differently and Alonso had by now won four titles and Vettel one, would it make either a better or worse driver than he is?
”
None of this is to diminish a remarkable achievement by Vettel, or to downplay the talent of a man who will clearly be a central figure in F1 for the next decade.
But if one is forced to pick a yardstick for modern-day F1 drivers after the 2012 season, it would be hard to look beyond Alonso after the year he has just had.
In a demonstrably slower car, the Spaniard took the title to the final race of the season and - even allowing for the Spa incident, among others - would still have won had Vettel not been fortunate in being able to continue following a first-lap crash, for which he was at least partly to blame, that might have inflicted terminal damage to his car.
Likewise, Lewis Hamilton was in superlative form for McLaren, but poor reliability and operational mistakes by the team stopped his title challenge short. Does McLaren's poor reliability reflect badly on Hamilton's ability?
Let's put it another way. Had history turned out differently and Alonso had by now won four titles and Vettel one, would it make either a better or worse driver than he is?
And that's the point. Statistics don't mean everything. In fact, in the big picture, they mean very little. They're just numbers. They can't be ignored, but the real truth lies elsewhere.
F1's champions' league
Michael Schumacher - 7
Juan Manuel Fangio - 5
Alain Prost - 4
Sebastien Vettel - 3
Jack Brabham - 3
Jackie Stewart - 3
Niki Lauda - 3
Nelson Piquet - 3
Ayrton Senna - 3
Ik denk dat het een vertaal fout is, zal de laagste gemiddelde snelheid zijn van de snelste ronde (kwalificatierondje) want Monacoquote:Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die snap ik echter niet.
Hij had pole op Monaco.
Hoe kan hij dan het laagste gemiddelde hebben? Ik bedoel de mensen achter hem hadden toch een lager gemiddelde?
Wat is eigenlijk "de laagste gemiddelde topsnelheid".
Hoe moet ik dat precies zien? Laagst en top in 1 zin?!
Iemand die deze even uit kan leggen?
Neem van elk raceweekend de hoogst gemeten gemiddelde snelheid over één rondje, en zet ze alle 20 op volgorde van hoog naar laag. Bovenaan staat Hamilton in Italië, onderaan Schumacher in Monaco. En ja, het is absurd om dat "gemiddelde topsnelheid" te noemen.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die snap ik echter niet.
Hij had pole op Monaco.
Hoe kan hij dan het laagste gemiddelde hebben? Ik bedoel de mensen achter hem hadden toch een lager gemiddelde?
Wat is eigenlijk "de laagste gemiddelde topsnelheid".
Hoe moet ik dat precies zien? Laagst en top in 1 zin?!
Iemand die deze even uit kan leggen?
Ja dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat het een vertaal fout is, zal de laagste gemiddelde snelheid zijn van de snelste ronde (kwalificatierondje) want Monaco
Aannemelijker. Zo had ik er nog niet over gedachtquote:Op donderdag 13 december 2012 10:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Neem van elk raceweekend de hoogst gemeten gemiddelde snelheid over één rondje, en zet ze alle 20 op volgorde van hoog naar laag. Bovenaan staat Hamilton in Italië, onderaan Schumacher in Monaco. En ja, het is absurd om dat "gemiddelde topsnelheid" te noemen.
By the smallest of minds kennelijk.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:05 schreef Tarado het volgende:
F1 history has been shaped by the smallest of margins
[..]
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20669262
Volgens mij zegt Tarado hetzelfde. Zie ook de lijst in het Engels:quote:Op donderdag 13 december 2012 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook.
Echter lijkt me dit:
[..]
Aannemelijker. Zo had ik er nog niet over gedacht![]()
http://www.yallaf1.com/20(...)8350-cups-of-coffee/quote:Highest average speed of a fastest lap: 248.241 km/h (Hamilton / Italy Qualifying)
Slowest average speed of a fastest lap: 161.828 km/h (Schumacher / Monaco Qualifying)
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 13:33:49#F1 Norbert Haug is to leave Mercedes Benz. More power for Niki Lauda? reageer retweet
Haug wordt afgerekend op de afgelopen drie jaar bij Mercedes.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:35 schreef Tarado het volgende:
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 13:33:49#F1 Norbert Haug is to leave Mercedes Benz. More power for Niki Lauda? reageer retweet
Schumacher lijkt me stug, waarom wel al het reizen en werk zonder de race fun, hier een interessant stukje over Lauda van een week geledenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Haug wordt afgerekend op de afgelopen drie jaar bij Mercedes.
En zowel Lauda als Schumacher worden genoemd als opvolger.
http://www.formula1blog.c(...)arko-they-got-lauda/quote:If you’ve followed Formula One for the past 4-5 years then you’ve no doubt encountered the name Helmut Marko. If this isn’t ringing a bell then you may recall our own Tony Greene’s F1 Biography on the Austrian man behind the curtain. The enigmatic Marko has been looming in the garage of Red Bull for some time and represents the right hand of Dietrich Mateschitz, the head of the energy drink empire.
In this capacity, Marko has significant pull and visual acuity into the inner-workings of the racing team. He watches all the moves and mumbles made by team boss Christian Horner and his band of merry men and women. He is a direct line of communication to the Red Bull boardroom and is most likely the keeper of the sacred cheque book. He’s brooding, poised and can be brutal and outspoken when need be. He is a very powerful figure in Formula One and few doubt his presence in the paddock as the eyes of a billionaire’s budget.
The oppressive notion of a man watching over the shoulder of the Red Bull Racing team may be untenable for some but it has seemed to work giving Red Bull three championships on the trot. It’s worked so much that I may argue that Mercedes has now modeled their operation after red Bull’s in a flattering moment of otherwise oddness.
Mercedes were faced with a tenuous position last summer when their name was not included int he ripe, beneficial arrangement the new Concorde Agreement afforded Ferrari, Red Bull and McLaren. Mercedes was not impressed with the lack of consideration for a storied team with a history of F1 accomplishments. Even Mercedes motor sport boss Norbert Haug seemed ineffectual in getting F1 owenrs CVC and their iron fist, Bernie Ecclestone, to budge on the matter. The issue reached boiling points that saw muted threats of a departure from the series by Mercedes.
In an effort to repair this festering wound, the board of Mercedes chose to bring in a hired gun…a hold-out weapon to level the playing field. It came in the form of an elder statesman and F1 champion Niki Lauda. Never short for crass commentary, Lauda was to seize the reigns and save the day…to those ends, he may just pulled it off in a fashion that only the absent Flavio Briatore could do.
Mercedes has made Lauda the managing director of the F1 team and this is a role at the board level. In short, he’s the eyes and ears of the Mercedes board inside the team. Sound familiar? If Helmut Marko can make this work, why not Mercedes?
Lauda promptly reached out to his friend Ecclestone and got Mercedes a much better deal in the Concorde Agreement. The deal was good enough to see Mercedes stay in the series and commit to a long-term presence. The Austrian then set about finding a replacement for Michael Schumacher. Lauda has been terse in his assessment of the 7-time champion and his departure was not going to prompt a tissue-to-eye moment. What Lauda found was one of the grid’s best drivers in Lewis Hamilton. Lauda managed to capitalize on a disenchanted Hamilton and worked to expose the cracks that the MacLaren machine had failed to heal.
Hamilton’s departure for Mercedes swept Schumacher aside like yesterday’s news and the team now has one of the most dynamic drivers int he sport behind the wheel of a car designed by one of the most dynamic team bosses in the business. The question is, can they deliver?
Lauda’s presence at Mercedes has to be respected for what he has achieved thus far. While the team is top-heavy with Norbert Haug and Nick Fry, one has to wonder just what role these two will play with Lauda lurking in the garage. There is little question the team stopped developing full tilt for 2012 mid-season and focused mainly on their 2013 efforts. Geoff Willis, Aldo Costa and Bob Bell represent serious heavyweights in the world of Formula One and they’ve been working diligently ont eh 2013 chassis.
Many F1 fans view Lauda as the doddering old champ known as the rent-a-quote of F1 journalists for the past decade. think again, Lauda is shrewd and has exacted a bigger impact on Mercedes than anyone else since his inclusion as the Helmut Marko of the Silver Arrows. As a cautionary tale, Lauda was reportedly asking questions about when Adrian Newey’s contract expired at Red Bull. Don’t think it’s possible? No one imagined Hamilton leaving either. Fair warning Helmut, the new Marko is on the move.
Interessant stukje, maar Lauda is er al. En Haug was de baas over alle autosport van Mercedes, niet alleen het F1 team, waar ze een Lauda nodig hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schumacher lijkt me stug, waarom wel al het reizen en werk zonder de race fun, hier een interessant stukje over Lauda van een week geleden
Mercedes Needed A Marko…They Got Lauda
Posted by: Negative Camber on December 5, 2012 8 Comments
[..]
http://www.formula1blog.c(...)arko-they-got-lauda/
Daarom denk ik dat het eerder Lauda wordt dan Schumacherquote:Op donderdag 13 december 2012 15:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Interessant stukje, maar Lauda is er al. En Haug was de baas over alle autosport van Mercedes, niet alleen het F1 team, waar ze een Lauda nodig hebben.
Wanneer is dat precies op MotorsTV?quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:30 schreef Schunckelstar het volgende:
beetje offtopic kijktip: dit weekend race of champions live op motors tv
nuquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Wanneer is dat precies op MotorsTV?
Kut. Ik moet nu wegquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nu![]()
en morgen vanaf twee uur meen ik
klopt en het is fraaiquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nu![]()
en morgen vanaf twee uur meen ik
is dat niet Mattie Griffin?quote:Op zondag 16 december 2012 14:58 schreef Schunckelstar het volgende:
deze kerel was ook op hockenheim een paar jaar terug met zijn motor
quote:Sorry, live streaming is not available in your country. Please look at the 'TV coverage' tab above to see where you can watch it in your area.
hij is een pro in het stunten met een motorfiets.quote:
Brennie ook; alleen dan een andere zenderquote:
een tv in de keuken, wat een luxe!quote:Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Brennie ook; alleen dan een andere zender
quote:Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
een tv in de keuken, wat een luxe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |