We hebben het goed getroffenquote:
ww is nooit hoger dan ¤ 2.674 per 4 weken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:44 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ja, laten we zeggen dat de wetgeving erg in mijn voordeel is.
Das fijn, maar het is nog steeds minimaal 25% lager dan je vorige inkomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:57 schreef trigt013 het volgende:
1900 euro netto per maand kan ons gezin goed van leven hoor!
Nee hoor, hoger dan mijn vorige salaris.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das fijn, maar het is nog steeds minimaal 25% lager dan je vorige inkomen.
Nou dat mag je uitleggen danquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor, 100 euro hoger dan mijn vorige salaris.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor, 100 euro hoger dan mijn vorige salaris.
Waarom? Je bent de enige in Nederland die MEER ww krijgt dan zijn laatsverdiende loon. Leg maar gewoon uit. Je doet toch niets crimineels?quote:
lease auto is geen onderdeel van je SV loon.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:21 schreef gnaeus het volgende:
Telt een leasebak mee als inkomen bij een WW uitkering ?
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom? Je bent de enige in Nederland die MEER ww krijgt dan zijn laatsverdiende loon. Leg maar gewoon uit. Je doet toch niets crimineels?
Ik mocht gewoon 40% van mijn brutoloon inleveren dus ik ben wel benieuwd.
WW gaat over je laatst verdiende loonquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Misschien heeft ze bij haar vorige baan meer verdiend (zeg maar de baan voor haar laatste baan) Dan zou het kunnen
Tenzij je in de afgelopen 3 jaar bij een andere werkgever een hoger salaris gehad hebt dan je laatstverdiende loon. Dan krijg je een correctie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
WW gaat over je laatst verdiende loon
Bron?quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tenzij je in de afgelopen 3 jaar bij een andere werkgever een hoger salaris gehad hebt dan je laatstverdiende loon. Dan krijg je een correctie.
Nee, er wordt gevraagd naar het inkomen van de laatste 12 maanden.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:22 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat zie je als je je ww-aanvraag doet, dan wordt daarnaar gevraagd.
quote:Op woensdag 5 december 2012 10:04 schreef Jesse_ het volgende:
"Ben jij een enthousiaste starter met een paar jaar werkervaring?"
Naar beurzen en congressen gaan, met mensen praten, kaartjes verzamelen en contact houden. Voila, netwerk.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:02 schreef Copthorne het volgende:
Ben altijd wel benieuwd hoe mensen aan een netwerk komen.
Mijn netwerk bestaat uit vrienden die nog studeren en met wie ik geregeld bijklets onder het genot van een biertje, oud-klasgenoten die nog studeren (of die afgestudeerd zijn en ook op zoek zijn naar werk) en wat mensen die aan de andere kant van de oceaan wonen.
Starter is blijkbaar ook een rekbaar begrip.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:04 schreef Jesse_ het volgende:
Neh.. starten duurt een paar jaar.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Starter is blijkbaar ook een rekbaar begrip.
Afhankelijk van de branche toch wel een jaar of 2 ja.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Neh.. starten duurt een paar jaar.
Dan neem je paar wel erg letterlijk.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Afhankelijk van de branche toch wel een jaar of 2 ja.
Ja. Dat klopt.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:02 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dan neem je paar wel erg letterlijk.
Precies, maar dan ben je dus starter af.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Dat klopt.
In het eerste jaar leer je de basis.
In het tweede jaar zet zich de basis vast.
Er zijn ook functies waarvoor je veel langer nodig hebt, maar korter zeker niet m.i.
Nee, ik zei in mijn toelichting dat de periode zeker niet korter is dan 2 jaar.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:06 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Precies, maar dan ben je dus starter af.
Fout. Er wordt bij je WW aanvraag naar gevraagd. Weet er alles van.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, er wordt gevraagd naar het inkomen van de laatste 12 maanden.
Ja ik weet voor 99 procent zeker dat ik het toen ook gezien heb. Maar ik heb daarvan geen screens gemaakt, en je leest overal "laatstverdiende loon". Juist daarom viel het me zo op!quote:Op woensdag 5 december 2012 11:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Fout. Er wordt bij je WW aanvraag naar gevraagd. Weet er alles van.
oud docenten, oud klasgenoten, collega's, mensen bij wie je ooit n training hebt gevolgd, medewerkers van personeelsadministratie ect. Linkedinquote:Op woensdag 5 december 2012 10:02 schreef Copthorne het volgende:
Ben altijd wel benieuwd hoe mensen aan een netwerk komen.
Mijn netwerk bestaat uit vrienden die nog studeren en met wie ik geregeld bijklets onder het genot van een biertje, oud-klasgenoten die nog studeren (of die afgestudeerd zijn en ook op zoek zijn naar werk) en wat mensen die aan de andere kant van de oceaan wonen.
Ik word hier ook zo moe van soms. Ze vragen ervaring, maar hoe kan je dat opdoen als je de kans niet krijgt.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:04 schreef Jesse_ het volgende:
Ik weet er ook voldoende van. Ik neem aan dat je dit kunt staven met wetteksten of formulieren.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Fout. Er wordt bij je WW aanvraag naar gevraagd. Weet er alles van.
quote:Voor de berekening van de uitkering waarop op grond van dit hoofdstuk recht bestaat wordt als dagloon beschouwd 1/261 deel van het loon dat de werknemer in de periode van één jaar, die eindigt op de laatste dag van het aangiftetijdvak voorafgaande aan het aangiftetijdvak waarin het arbeidsurenverlies, bedoeld in artikel 16, eerste lid, is ingetreden, verdiende, doch ten hoogste het bedrag, bedoeld in artikel 17, eerste lid, van de Wet financiering sociale verzekeringen, met betrekking tot een loontijdvak van een dag.
Ik kan het onderbouwen met eigen ervaring.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet er ook voldoende van. Ik neem aan dat je dit kunt staven met wetteksten of formulieren.
Voor de goede orde: ik heb er namelijk wel eentje. Art. 45:1 WW.
[..]
Dat is dus echt heel wat anders dan:quote:Op woensdag 5 december 2012 13:39 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik kan het onderbouwen met eigen ervaring.
Bij het aanvragen van mijn WW uitkering werd namelijk de vraag gesteld of ik de afgelopen 3 jaar werkloos ben geweest. Gevolgd door; heeft u toentertijd een lager salaris aanvaard? Als het antwoord daarop ja is, dan krijg je een correctie op je WW-uitkering. En aangezien ik al 2 keer betaald heb gekregen kan ik wederom bevestigen dat er een correctie uitgevoerd wordt.
Jij hebt gewoon destijds bepaalde rechten opgebouwd en bent daarna tegen een lager salaris gaan werken. Die rechten (en het gebruiken daarvan) werken daarna nog door, al was het alleen maar om ervoor te zorgen dat aan het werk gaan tegen een lager loon (vanuit de WW) dan altijd nadelig is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tenzij je in de afgelopen 3 jaar bij een andere werkgever een hoger salaris gehad hebt dan je laatstverdiende loon. Dan krijg je een correctie.
Je zal ook niet toegeven dat je fout zatquote:Op woensdag 5 december 2012 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is dus echt heel wat anders dan:
[..]
Jij hebt gewoon destijds bepaalde rechten opgebouwd en bent daarna tegen een lager salaris gaan werken. Die rechten (en het gebruiken daarvan) werken daarna nog door, al was het alleen maar om ervoor te zorgen dat aan het werk gaan tegen een lager loon (vanuit de WW) dan altijd nadelig is.
Als jij de afgelopen drie jaar gewoon aan het werk bent geweest (dus geen WW-situatie) en twee jaar terug 20.000 in het jaar hebt verdiend(en daarna overgestapt bent naar een andere werkgever) en je verdient er momenteel 18.000, dan wordt je WW niet gebaseerd op die 20.000 euro.
Dat is echt een heel andere situatie. Ergo: in een situatie waarbij geen eerdere WW-uitkering van toepassing is geweest, gaat men gewoon uit van het inkomen in de laatste 12 maanden.
Ja, omdat ik ook niet fout zat.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:04 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je zal ook niet toegeven dat je fout zatmeteen schreeuwen om wetteksten enzo....
Uhm nee.... maar goed, wat jij wilt jongen....quote:Op woensdag 5 december 2012 14:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, omdat ik ook niet fout zat.
De WW wordt simpelweg (en dat heb ik je dan ook laten zien) gebaseerd op je inkomen van de laatste 12 maanden. Jouw WW-uitkering gaat nog steeds over een uitkering die je al eerder hebt gehad. Dat is dus gewoon heel iets anders.
Het gaat meer over het feit dat je poep praat over mijn uitkering....quote:Op woensdag 5 december 2012 14:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Als je de achtergrond van de berekening niet snapt, dan moet je je er misschien nog eens in verdiepen.
Tenzij jij wilt beweren dat je, als je twee jaar terug meer verdiende, je over bent gestapt (om wat voor reden, anders dan WW) naar een baan met een lager salaris, dat dan je WW wordt gebaseerd op dat hogere inkomen.
Dat is namelijk onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |