Gast serieusquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat hebben ze precies eerder geflikt dan?
En wat als dit het eerste incident was van die jongeren? Hoe hadden zij dat vooraf kunnen weten?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het bestuur hoort dat soort tuig eruit te werken/ te weren, dat tuig was lid, het bestuur wasdus nalatig.
fysiek en verbaal geweld tijdens voorgaande wedstrijden jegens spelers, trainers en scheids/lijnrechtersquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En wat als dit het eerste incident was van die jongeren? Hoe hadden zij dat vooraf kunnen weten?
En waaruit blijkt dat het ook om deze gasten ging?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:22 schreef Pablooo het volgende:
[..]
fysiek en verbaal geweld tijdens voorgaande wedstrijden jegens spelers, trainers en scheids/lijnrechters
Niet de eerste keer, check even een paar pagina's terug
Kun jij ergens uithalen dat het om dezelfde drie gaat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:22 schreef Pablooo het volgende:
[..]
fysiek en verbaal geweld tijdens voorgaande wedstrijden jegens spelers, trainers en scheids/lijnrechters
Niet de eerste keer, check even een paar pagina's terug
Hier hebben we het al over gehad.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat hebben ze precies eerder geflikt dan?
Zonde van het amateurvoetbal. Deze lieden verpesten het voor veel meer mensen. Hetzelfde gebeurt ook bij andere sporten. Mooi voorbeeld is kickboxen. Men is wel bekend met de doden die vallen bij kickboksgala's en een zekere sporter die het imago van de sport verpest.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:19 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Een keer meegemaakt toen ik een wedstrijdje aan het fluiten was van de E'tjes hier op het sportpark. Man moedigde z'n kinderen aan om de anderen neer te trappen. Toen maar in vriendelijke woorden verteld dat ie z'n muil moest houden en in de kantine moest gaan zitten.
Eerst wilde hij niet luisteren en werd ie boos, tot de trainers van beide teams erbij kwamen.
Sommige ouders is het volgens mij niet eens voor de lol van de kinderen te doen, maar meer om hun eigen frustraties te botvieren.
Klopt. Daar is ook rekening mee gehouden. Ze hebben doodslag aan hun broek.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef theunderdog het volgende:
Het was naar alle waarschijnlijkheid niet de bedoeling van de jongens, om die man dood te schoppen.
Waarmee ik de boel niet wil goedpraten, maar het wel enigszins nuanceer.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat het ook om deze gasten ging?
Doe niet zo naief, je houdt alleen jezelf voor de gekquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kun jij ergens uithalen dat het om dezelfde drie gaat?
Het heeft weinig zin om mensen van dingen te beschuldigen wat hen niet te verwijten valt. Als een van die drie bij heeft gedragen aan dat verbaal geweld geef ik je gelijk. Mijn enige vraag is op basis waarvan jij denkt te weten dat dit ool daadwerkelijk het geval is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hier hebben we het al over gehad.
De club faalde, jouw spelletjes "maar misschien waren het steeds andere poppetjes, en wisten ze het niet!" vind ik een beetje lachwekkend. Het is namelijk niet zo geloofwaardig.
Dude, als je met voetbal schoenen op iemands hoofd staat. Wat denk je te verwachten? Dit zijn gewoon dolle stierenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef theunderdog het volgende:
Het was naar alle waarschijnlijkheid niet de bedoeling van de jongens, om die man dood te schoppen.
Mooi weer de vraag ontweken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:25 schreef Pablooo het volgende:
[..]
[..]
Doe niet zo naief, je houdt alleen jezelf voor de gek
Dat weet ik niet. Boeit me ook niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om mensen van dingen te beschuldigen wat hen niet te verwijten valt. Als een van die drie bij heeft gedragen aan dat verbaal geweld geef ik je gelijk. Mijn enige vraag is op basis waarvan jij denkt te weten dat dit ool daadwerkelijk het geval is.
Ik beweer ook nergens dat daar geen rekening mee gehouden is. Het is alleen een belangrijke nuance voor de discussie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Daar is ook rekening mee gehouden. Ze hebben doodslag aan hun broek.
Dat boeit dus wel. Als deze knuffelnegers in het verleden niks hebben uitgevreten is er ook geen reden om ze in de gaten te houden of te sanctioneren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Boeit me ook niet.
Ik zei alleen: die club valt wel degelijk wat te verwijten.
En dan gaan zielige 'maar ze wisten het niet!' smoesjes echt niet op.
De aanmerkelijke kans aanvaarden dat het fout gaat is in deze al genoeg.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat daar geen rekening mee gehouden is. Het is alleen een belangrijke nuance voor de discussie.
Nee, soms kunnen de emotie,s gewoon hoog oplopen in het voetbal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:26 schreef Pablooo het volgende:
[..]
Dude, als je met voetbal schoenen op iemands hoofd staat. Wat denk je te verwachten? Dit zijn gewoon dolle stieren
Gast, ze zitten in het team met al een aantal boetes, natuurlijk hebben deze boys shit uitgevreten tijdens voorgaande wedstrijden. Ik geef je serieus 100E als tijdens het politie onderzoek blijkt dat ze 100% clean zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat boeit dus wel. Als deze knuffelnegers in het verleden niks hebben uitgevreten is er ook geen reden om ze in de gaten te houden of te sanctioneren.
Ja want je moet er van uitgaan dat ze als een echt team 1 voor 1 met genoeg tussenpozen zich misdroegen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:28 schreef Pablooo het volgende:
[..]
Je gaat er dus vanuit dat deze 3 gewoon lieverdjes waren? en nooit een vlieg kwaad deden?
Getuige vertelde dat 1 er vanaf een meter of tien met volle snelheid op hem afrende en uithaalde...quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef theunderdog het volgende:
Helaas ja. Als je iemand zo zwaar mishandelt dat die persoon er aan overlijdt, zou het gewoon moord moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Daar is ook rekening mee gehouden. Ze hebben doodslag aan hun broek.
Ja, wat ik zeg, het was een goed georganiseerd teamquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat boeit dus wel. Als deze knuffelnegers in het verleden niks hebben uitgevreten is er ook geen reden om ze in de gaten te houden of te sanctioneren.
Oh, zo moet je mijn post niet opvatten. Het was geen aanval, maar een opmerking. Ze worden niet verdacht van moord, maar van doodslag. Dus er is rekening mee gehouden dat ze het niet van plan waren en dat het niet hun doel was de man te vermoorden. Helaas maakt dat de zaak niet minder erg. Het is wel een belangrijke nuance, daar heb je een goede punt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat daar geen rekening mee gehouden is. Het is alleen een belangrijke nuance voor de discussie.
'Een aantal boetes' klopt sowieso niet. Ze hebben een waarschuwing gekregen in verband met verbaal geweld. Mijn vraag aan jou is om aan te geven waar jij uithaalt dat (een van) deze drie daarbij betrokken zijn geweest. Als dat namelijk nergens uit blijkt mag je ook meteen uitleggen op basis waarvan de club deze drie in de gaten bad moeten houden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:31 schreef Pablooo het volgende:
[..]
Gast, ze zitten in het team met al een aantal boetes, natuurlijk hebben deze boys shit uitgevreten tijdens voorgaande wedstrijden. Ik geef je serieus 100E als tijdens het politie onderzoek blijkt dat ze 100% clean zijn
Nuttige bijdrage.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, wat ik zeg, het was een goed georganiseerd team
Wat was dan de bedoeling ??quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef theunderdog het volgende:
Nee, die man lag op de grond. En toen kwam er een jonge van een meter of tien met zijn voet naar voren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Getuige vertelde dat 1 er vanaf een meter of tien met volle snelheid op hem afrende en uithaalde...
Ik denk de personen die het gedaan hebben niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat was dan de bedoeling ??
Je weet donders goed wat de gevolgen kunnen zijn.
Er was toch al een team uit de competitie genomen ? Doen ze niet zomaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'Een aantal boetes' klopt sowieso niet. Ze hebben een waarschuwing gekregen in verband met verbaal geweld. Mijn vraag aan jou is om aan te geven waar jij uithaalt dat (een van) deze drie daarbij betrokken zijn geweest. Als dat namelijk nergens uit blijkt mag je ook meteen uitleggen op basis waarvan de club deze drie in de gaten bad moeten houden.
Nee hoor....Ze zijn zeker achterlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk de personen die het gedaan hebben niet.
Daar vraag jij om.quote:
IK weet inderdaad donders goed wat de gevolgen zijn, verbanden leggen gaat bij dat soort volk alleen een stuk moeilijker.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat was dan de bedoeling ??
Je weet donders goed wat de gevolgen kunnen zijn.
Precies.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk de personen die het gedaan hebben niet.
Hey maak me niet boos jij gaat helemaal nergens heenquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:03 schreef Jellereppe het volgende:
Ik moet echt gaan overwegen om uit Nederland te emigreren na de dood van deze grensrechter. Een Marokkaan minder in dit land. Schaam mij voor mijn landgenoten. Ook niet meer goed te praten tegenover zijn gezin.
Dat is zo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee hoor....Ze zijn zeker achterlijk.
Pagina 3 op het plaatje, boete 100 euro bedreigen trainer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'Een aantal boetes' klopt sowieso niet. Ze hebben een waarschuwing gekregen in verband met verbaal geweld. Mijn vraag aan jou is om aan te geven waar jij uithaalt dat (een van) deze drie daarbin betrokken zijn geweest. Als dat namelijk nergens uit blijkt mag je ook meteen uitleggen op basis waarvan de club deze drie in de gaten bad moeten houden.
Dus als een team uit de competitie wordt genomen deugt de hele club niet meer?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Er was toch al een team uit de competitie genomen ? Doen ze niet zomaar.
Nou en dan moet je ze maar niet straffen ? Ik denk dat ze donders goed weten wat de gevolgen kunnen zijn.quote:
Mensen beschuldigen zonder de feiten te kennen is inderdaad veel beter.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daar vraag jij om.
Jouw zwaar theoretische geouwehoer dat het heus wel eens zou kunnen zijn dat de knuffelnegers echt nog nooit wat hadden gedaan is niet zo boeiend, want niet zo waarschijnlijk.
1: Ik beweer helemaal nergens, dat je ze niet moet straffen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou en dan moet je ze maar niet straffen ? Ik denk dat ze donders goed weten wat de gevolgen kunnen zijn.
Neehoor, ik merkte iets op over de club, en figuren zoals jij maken er wat anders van.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mensen beschuldigen zonder de feiten te kennen is inderdaad veel beter.
Nou ? Zelfs debielen weten dit. Ze sissen niets voor niets ik maak je dood man.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik beweer helemaal nergens, dat je ze niet moet straffen.
2: Ik weet wel zeker van niet. Of denk jij daadwerkelijk dat dit psychopaten zijn met een hoog IQ?![]()
Het waren gewoon agressieve zwakbegaafde Marokkaantjes.
Jaquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee hoor....Ze zijn zeker achterlijk.
Man, jij moet echt eens iets leren van menselijke psychologie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ? Zelfs debielen weten dit. Ze sissen niets voor niets ik maak je dood man.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hey maak me niet boos jij gaat helemaal nergens heen![]()
Dit heeft helemaal niets, maar dan ook niets met jou te maken![]()
We waren er eerder al over uit dat dit tokkiegedrag is en dat dat bij alle lagen van de bevolking voorkomt.Bovendien ben jij mijn landgenoot,en helaas ook het tuig dat deze man heeft doodgeschopt behoort tot mijn landgenoten.
We moeten af van het idee dat we verschillende landgenoten zijn.
Ik denk dat dat een deel van het probleem is; zij horen er niet bij vinden wij en zij vinden ook dat ze niet bij ons horen. Dit wordt van beide kanten gevoed.
Toch wonen we allemaal samen in dit land en dat maakt ons landgenoten.
Ik hoop dat er gauw iets voor dit probleem gevonden wordt.
Maar tot die tijd wil ik niet meer lezen dat jij je schuldig voelt over gedrag van anderen omdat je toevallig dezelfde afkomst deelt want zeg nou zelf; als dit werkelijk een 'marokkanenprobleem 'is had jij dan ook niet iemand in elkaar moeten gaan trappen?
Nee dus.
Psycholoog op afstand, die miste we nog.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Man, jij moet echt eens iets leren van menselijke psychologie.
Emotie,s kunnen al gekke dingen doen met een mens die een normaal tot hoog IQ heeft. Moet je nagaan wat emotie (en vooral agressie) met zwakbegaafde mensen kan doen.
Dit is gewoon een typisch gevalletje van laag IQ, agressie en groepsgedrag.
Nou inderdaad een goede voor de rechtszaal, hij krijgt ze wel vrij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Psycholoog op afstand, die miste we nog.
Met een beetje interesse voor psychologie en neurowetenschap, kom je gewoon tot die conclusie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Psycholoog op afstand, die miste we nog.
Dat zeg ik, hij kwam van een meter of tien aanleunen en haalde uit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, die man lag op de grond. En toen kwam er een jonge van een meter of tien met zijn voet naar voren.
Hij haalde niet uit, het was meer een soort sliding.
Ze zijn al zwaar gestraft door alle aandacht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]Dank je, Flow3r. Laten we hopen dat ze veroordeeld worden voor doodslag. Dat zou al een hele stap in de goede richting zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van jouw argumentatie moeten we het hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou inderdaad een goede voor de rechtszaal, hij krijgt ze wel vrij.
http://www.rtl.nl/compone(...)-al-waarschuwing.xmlquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'Een aantal boetes' klopt sowieso niet. Ze hebben een waarschuwing gekregen in verband met verbaal geweld. Mijn vraag aan jou is om aan te geven waar jij uithaalt dat (een van) deze drie daarbij betrokken zijn geweest. Als dat namelijk nergens uit blijkt mag je ook meteen uitleggen op basis waarvan de club deze drie in de gaten bad moeten houden.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:46 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Ze zijn al zwaar gestraft door alle aandacht.Dit zullen ze inderdaad ook mee laten wegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kun je meteen het weer voor morgen voorspellen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met een beetje interesse voor psychologie en neurowetenschap, kom je gewoon tot die conclusie.
Hij haalde niet uit, hij kwam met zijn voet naar voren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat zeg ik, hij kwam van een meter of tien aanleunen en haalde uit.
Nee, dat heeft namelijk niets met psychologie en of neurowetenschap te maken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kun je meteen het weer voor morgen voorspellen?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:46 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Ze zijn al zwaar gestraft door alle aandacht.We zullen zien wat de straf wordt van deze jongens. Als de straf in eerste aanleg bekend is, dan zal ik er een topic over openen. Hopelijk een topic waar we kunnen vieren dat de jongens voor een aantal jaren achter slot en grendel verdwijnen. We hebben ook te maken met het feit dat ze een maatschappelijke schok teweeg hebben gebracht. Daar zal de rechter 'waarschijnlijk' ook rekening mee houden in zijn straf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, die dokters die al die TBS'ers loslaten in de maatschappij zeggen dat ook.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met een beetje interesse voor psychologie en neurowetenschap, kom je gewoon tot die conclusie.
Nee, maar wel dat mensen met een laag intelligentieniveau morgen weer voor behoorlijk wat problemen en schade gaan zorgenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kun je meteen het weer voor morgen voorspellen?
Nou ws houdt hij meer rekening met andere dingen, gestraft door de ophef e.d.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We zullen zien wat de straf wordt van deze jongens. Als de straf in eerste aanleg bekend is, dan zal ik er een topic over openen. Hopelijk een topic waar we kunnen vieren dat de jongens voor een aantal jaren achter slot en grendel verdwijnen. We hebben ook te maken dat ze een maatschappelijke schok teweeg hebben gebracht. Daar zal de rechter 'waarschijnlijk' ook rekening mee houden in zijn straf.
En terecht ook. Wat als ze per abuis de verkeerde hebben opgepakt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:46 schreef Santello het volgende:
[..]
Dit zullen ze inderdaad ook mee laten wegen
We zullen zien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ws houdt hij meer rekening met andere dingen, gestraft door de ophef e.d.
Probeer eerst maar te bewijzen wie de klap heeft gegeven. Kansloos dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En terecht ook. Wat als ze per abuis de verkeerde hebben opgepakt?
Dat geblaat van jou ook niet, dus veel verschilt het niet van elkaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat heeft namelijk niets met psychologie en of neurowetenschap te maken.
Groepsgedrag en datgene wat emotie met een mens kan doen, heeft niets met psychologie en neurowetenschap te maken?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat geblaat van jou ook niet, dus veel verschilt het niet van elkaar.
Daar is al tijden jurisprudentie over dat bij geweld in vereniging dat niet meer bewezen hoeft te worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Probeer eerst maar te bewijzen wie de klap heeft gegeven. Kansloos dus.
Als ze 1 jaar krijgen is het al veel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar is al tijden jurisprudentie over dat bij geweld in vereniging dat niet meer bewezen hoeft te worden.
Conclusies op grond van nieiwsberichten zonder ook maar een beetje kennis van de verdachten te hebben heeft daar inderdaad niets mee te maken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Groepsgedrag en datgene wat emotie met een mens kan doen, heeft niets met psychologie en neurowetenschap te maken?
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als ze 1 jaar krijgen is het al veel.
Volgend jaar hebben we deze discussie weer.
Aha, op dat gebied heb je natuurlijk een punt. Maar als je geen conclusies mag trekken, op grond van een nieuwsbericht. Dan heeft deze hele discussie ook geen zin.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:52 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Conclusies op grond van nieiwsberichten zonder ook maar een beetje kennis van de verdachten te hebben heeft daar inderdaad niets mee te maken.
1. Wat is precies je punt dan met je nuance? 2. Ja dat denk ik ook! Maar ik vraag me bij zulk tuig oprecht af wat dan wel hun bedoeling is en wat er dan wel in hun hoofd omgaat. Ze hebben, zeker omdat het twee aanvallen betreft, toch genoeg tijd om na te denken over hun acties en de gevolgen. Voor zover er bij dergelijke kutjochies sprake is van denkvermogen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik beweer helemaal nergens, dat je ze niet moet straffen.
2: Ik weet wel zeker van niet. Of denk jij daadwerkelijk dat dit psychopaten zijn met een hoog IQ?![]()
Het waren gewoon agressieve zwakbegaafde Marokkaantjes.
Dat kan gerust, alleen noem je het dan geen neurowetenschap.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aha, op dat gebied heb je natuurlijk een punt. Maar als je geen conclusies mag trekken, op grond van een nieuwsbericht. Dan heeft deze hele discussie ook geen zin.
Dan mag je de daders ook niet veroordelen.
Niet bij doodslag toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:50 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar is al tijden jurisprudentie over dat bij geweld in vereniging dat niet meer bewezen hoeft te worden.
Waarom mag je de daders wel veroordelen, op grond van nieuwsberichten?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat kan gerust, alleen noem je het dan geen neurowetenschap.
Het verschil tussen moord en doodslag is dat bij moord voorbedachte rade moet worden bewezen. Dat gaat hier een heel lastig verhaal worden. Voor doodslag is voorwaardelijk opzet genoeg en dat is i.c. Waarschijnlijk niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:54 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
1. Wat is precies je punt dan met je nuance? 2. Ja dat denk ik ook! Maar ik vraag me bij zulk tuig oprecht af wat dan wel hun bedoeling is en wat er dan wel in hun hoofd omgaat. Ze hebben, zeker omdat het twee aanvallen betreft, toch genoeg tijd om na te denken over hun acties en de gevolgen. Voor zover er bij dergelijke kutjochies sprake is van denkvermogen.
Mijn bericht was een reactie op de eerste alinea. Had over de laatste zin heengekeken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom mag je de daders wel veroordelen, op grond van nieuwsberichten?
Dat is toch net zo goed niet objectief?
14 in plaats van 7 jaar, 20 in plaats van 10 jaar, de doodstraf in plaats van 20 jaar: het helpt inderdaad niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dat is niet flauw Gert, in elk geval niet zo bedoeld. Jij zegt dat zwaarder straffen uberhaupt niet werkt (wat nogmaals sec genomen niet per definitie waar is) om vervolgens te zeggen dat het helemaal anders moet, dat je criminaliteit wilt voorkomen en dan, dan houdt het op. Ja, dat willen we allemaal wel!
Wat vooralsnog alleen maar berust op het idee dat ieder lid wat op z'n kerfstok heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:40 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Neehoor, ik merkte iets op over de club, en figuren zoals jij maken er wat anders van.
Want een club heeft pas morele schuld als ieder lid zich misdraagt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat vooralsnog alleen maar berust op het idee dat ieder lid wat op z'n kerfstok heeft.
Ja dat juridische aspect snapte ik, maar had even het idee dat underground de gebeurtenissen meer op moreel gebied nuanceerde.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het verschil tussen moord en doodslag is dat bij moord voorbedachte rade moet worden bewezen. Dat gaat hier een heel lastig verhaal worden. Voor doodslag is voorwaardelijk opzet genoeg en dat is i.c. Waarschijnlijk niet zo'n probleem.
Net zo erg vanaf tien meter rennend. Nog wel erger zelfs, noppen erin...quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij haalde niet uit, hij kwam met zijn voet naar voren.
Ik ben nog steeds van mening dat in bepaalde gevallen, ik heb reeds het voorbeeld van de scootertjesdief genoemd, er van de strafmaat wel degelijk een preventieve werking kan uitgaan. Voor het overige ben ik het roerend met je eens, ik heb eerder in dit topic al geschreven dat ik een groot voorstander ben van het benoemen van zaken en nergens je kop voor in het zand steken omdat je BANG bent dat de verkeerde mensen met de conclusies aan de haal gaan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:59 schreef Gert het volgende:
[..]
14 in plaats van 7 jaar, 20 in plaats van 10 jaar, de doodstraf in plaats van 20 jaar: het helpt inderdaad niet.
En ja, dat willen we allemaal wel, dat er minder criminaliteit is. Laten we dan ook eens proberen om met een bredere blik naar criminaliteitsbestrijding te kijken. Niet alleen inzetten op repressie maar veel meer dan nu op preventie. En spaar daarbij de heilige huisjes niet. Benoem zaken, benoem etnische groepen, en benoem bijvoorbeeld die eer-cultuur die voor zoveel ellende zorgt. Benoem de kennelijke onmacht in de Marokkaandse onderklasse om hun kinderen op te voeden in een Westerse maatschappij.
Een artikel als dit vind ik treurig stemmend en huiveringwekkend. Hoer dit, doodslaan dat. Zijn het "maar" woorden? Of gaan dergelijke normen in je hoofd zitten en ga je er ook naar handelen?
Marokkanen zijn Marokkaanse overlast spuugzat
Dit soort jongetjes lopen ook op een voetbalveld.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Net zo erg vanaf tien meter rennend. Nog wel erger zelfs, noppen erin...
Dat klopt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Net zo erg vanaf tien meter rennend. Nog wel erger zelfs, noppen erin...
probleem zit hem niet in de hoogte van de straffen maar in de pakkansquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds van mening dat in bepaalde gevallen, ik heb reeds het voorbeeld van de scootertjesdief genoemd, er van de strafmaat wel degelijk een preventieve werking kan uitgaan. Voor het overige ben ik het roerend met je eens, ik heb eerder in dit topic al geschreven dat ik een groot voorstander ben van het benoemen van zaken en nergens je kop voor in het zand steken omdat je BANG bent dat de verkeerde mensen met de conclusies aan de haal gaan.
De inhoud van het artikel is geen onbekende materie,maar het blijft dramatisch en was het maar waar dat het alleen maar woorden waren .....! Een positief puntje vind ik overigens dat de Marokkaanse gemeenschap in kwestie het zelf zat is, omdat ik denk dat daar zeker een deel van de oplossing vandaan zou moeten komen.
En ja, dit zijn dezelfde kereltjes die op het voetbalveld lopen!
Dan zijn we het zowaar helemaal eens, want dat stevige straffen bij kleine criminaliteit preventief kunnen werken dat geloof ik ook wel. Als je een douw van een paar maanden riskeert dan steel je minder snel een scooter dan wanneer je 400 euro boete moet betalen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds van mening dat in bepaalde gevallen, ik heb reeds het voorbeeld van de scootertjesdief genoemd, er van de strafmaat wel degelijk een preventieve werking kan uitgaan. Voor het overige ben ik het roerend met je eens, ik heb eerder in dit topic al geschreven dat ik een groot voorstander ben van het benoemen van zaken en nergens je kop voor in het zand steken omdat je BANG bent dat de verkeerde mensen met de conclusies aan de haal gaan.
De inhoud van het artikel is geen onbekende materie,maar het blijft dramatisch en was het maar waar dat het alleen maar woorden waren .....! Een positief puntje vind ik overigens dat de Marokkaanse gemeenschap in kwestie het zelf zat is, omdat ik denk dat daar zeker een deel van de oplossing vandaan zou moeten komen.
En ja, dit zijn dezelfde kereltjes die op het voetbalveld lopen!
Zoals al zei ben ik van mening dat er wel degelijk mogelijkheden in de zwaarte van de straffen zitten, zeker in bepaalde gevallen, maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk in wat je zegt. De pakkans is natuurlijk een zeer, zeer belangrijke factor!quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem zit hem niet in de hoogte van de straffen maar in de pakkans
je kunt levenslang zetten op het stelen van een pakje kauwgom maar als de kans dat je er op veroordeeld word net zo groot is als de kans dat je de loterij wint dan ga je er niet heel veel misdaden mee voorkomen
Ik vind het namelijk niet enkel een 'marokkanenprobleem'.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]Dank je, Flow3r. Laten we hopen dat ze veroordeeld worden voor doodslag. Dat zou al een hele stap in de goede richting zijn.
Al blijkt dat dan weer niet uit het voorval dat in deze topicreeks besproken wordt. Pakkans zéér hoog. Maar goed, over het algemeen is de pakkans natuurlijk een grote factor in de beslissing om iets wel of niet te doen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem zit hem niet in de hoogte van de straffen maar in de pakkans
In de vs werkt het niet naar mijn gevoel, iemand oets van onderzoek dat zwaardere straffen preventief werkend zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan zijn we het zowaar helemaal eens, want dat stevige straffen bij kleine criminaliteit preventief kunnen werken dat geloof ik ook wel. Als je een douw van een paar maanden riskeert dan steel je minder snel een scooter dan wanneer je 400 euro boete moet betalen.
Maar de grote criminaliteit... een celstraf van een aantal jaren is al zo abstract. Het werkt niet afschrikwekkender als je daar nog een paar jaar bij doet.
Bron? Dit is de 5de of 6de versie die ik leesquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:42 schreef Pablooo het volgende:
De scheids had een fout gemaakt tijdens de wedstrijd, hij werd bedreigd door het team uit Nieuw sloten. Hierop weigerde hij verder te fluiten. Na de wedstrijd is hij aangevallen door het gehele team.
Wat heb je nog meer gehoord? De reden opzich maakt niet zoveel uit. Al was hij rascistisch dan had hij dit nog niet verdient.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bron? Dit is de 5de of 6de versie die ik lees
Ok, als hij het tegen de telegraaf heeft gezegd zal hij het wel beter weten dan ik. Ik dacht trouwens dat er eentje een antilliaan was?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:53 schreef Peunage het volgende:
De voorzitter van buitenboys vertelt een heel ander verhaal in de telegraaf.
"Na het laatste fluitsignaal gaven vrijwel alle spelers de scheidsrechter een hand om hem te bedanken voor de leiding. Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen”, reconstrueert voorzitter Marcel Oost.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_k__voetbal__.html
Je weet hoe het vaak gaat. Ze zien er niet Nederlands uit, dus het zijn Marokkanen. No offence bedoeld verder.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:55 schreef Pablooo het volgende:
[..]
Ok, als hij het tegen de telegraaf heeft gezegd zal hij het wel beter weten dan ik. Ik dacht trouwens dat er eentje een antilliaan was?
Ben benieuwd naar de uitkomst van deze zaak.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het verschil tussen moord en doodslag is dat bij moord voorbedachte rade moet worden bewezen. Dat gaat hier een heel lastig verhaal worden. Voor doodslag is voorwaardelijk opzet genoeg en dat is i.c. Waarschijnlijk niet zo'n probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |