SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
If not now, then when.![]()
Net supersize me gekeken is best wel ziek eigenlijk. Ik eet zelf ook wel eens mc donalds maar er zijn gewoon hele groepen mensen die het normaal vinden om dat vier keer per week te doen.
En vooral op die scholen:s.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik at graag een Big Tasty op zn tijd, tot dat ik erachter kwam dat 1 zo een burger 1000kcal bevatte...En laat ik nu net al genoeg bf hebben :p![]()
Gewoon een blikje bullit en frikandelbroodjes niks mis mee.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:49 schreef esv7 het volgende:
Net supersize me gekeken is best wel ziek eigenlijk. Ik eet zelf ook wel eens mc donalds maar er zijn gewoon hele groepen mensen die het normaal vinden om dat vier keer per week te doen.
En vooral op die scholen:s.![]()
Big Tasty en een portie kipnuggets. Ideaal bulkvoer.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:51 schreef Questular het volgende:
Ik at graag een Big Tasty op zn tijd, tot dat ik erachter kwam dat 1 zo een burger 1000kcal bevatte...En laat ik nu net al genoeg bf hebben :p![]()
![]()
Lekker voor een cheatmeal/dag.
Of om wat extra kcal te pakken voordat je naar een feestje gaat. Verbrand je dan toch allemaal weer.![]()
Zaterdag van plan 2 workouts op 1 dag te doen omdat ik te veel dingen heb ingepland voor vandaag.
incline dumbell flys 3 sets x 12 reps
flat dumbell flys 3 sets x 12 reps
incline cable flys 3 sets x 12 reps
pec deck 3 sets x 12 reps
calf raises 4 sets x dropset
1:2 bike intervals 20 minuten
wide grip pull ups 3 sets x 12 reps
wide grip pull downs 3 sets x 12 reps
close grip pull downs 3 sets x 12 reps
machine pull downs 3 sets x dropset
crunches 3 sets x 30 reps
ab rows 3 sets x 30 reps
leg raises 3 sets x 30 reps![]()
Ik zou er 3 doen. Just to be sure!quote:Op donderdag 29 november 2012 18:59 schreef SunTzu het volgende:
Zaterdag van plan 2 workouts op 1 dag te doen omdat ik te veel dingen heb ingepland voor vandaag.
ab rows 3 sets x 30 reps
leg raises 3 sets x 30 reps![]()
Schema voor vandaag: gewerkt van 8 tot 6, trainen, kapper, luchtjes halen bij een luchtjesdealerquote:Op donderdag 29 november 2012 19:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou er 3 doen. Just to be sure!, en nu snel douchen om te daten en tegelijk cadeau voor moeder uitzoeken die morgen jarig is.
kapper en luchtjes halen is al afgezegd... daten en cadeau uitzoeken maar gecombineerd. zondag naar het verre oosten voor 2 maanden.![]()
Laatste maandje trainen is vandaag ingegaan.. In een jaar tijd van 74kg naar 90kg gegroeid en in de laatste maand terug naar 85kg gecut.
Ik moet zeggen dat duidelijke doelen stellen echt goed helpt qua motivatie.. Voorheen had ik het na een maand of 3 wel gehad en werd er weinig meer gedaan.![]()
Ik kan echt geen kipfilet meer eten, komt zo erg mijn strot uit, snap niet dat mensen dit jaren lang elke dag kunnen eten![]()
Ik bedoel dat 2 workouts op 1 dag geen zin heeft. Je put je CNS uit waardoor je tegen jezelf gaat werken.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:03 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Schema voor vandaag: gewerkt van 8 tot 6, trainen, kapper, luchtjes halen bij een luchtjesdealer, en nu snel douchen om te daten en tegelijk cadeau voor moeder uitzoeken die morgen jarig is.
kapper en luchtjes halen is al afgezegd... daten en cadeau uitzoeken maar gecombineerd. zondag naar het verre oosten voor 2 maanden.
Maar lekker hoor, zondag weg! Ik moet nog een week of twee wachten.![]()
12 sets pulldowns en 12 sets fly'squote:Op donderdag 29 november 2012 18:59 schreef SunTzu het volgende:
ab rows 3 sets x 30 reps
leg raises 3 sets x 30 reps
lijkt me een goed doordachte workout![]()
Waarom doe je 4 x een variant op dezelfde oefening?quote:Op donderdag 29 november 2012 18:59 schreef SunTzu het volgende:
ab rows 3 sets x 30 reps
leg raises 3 sets x 30 repsFeitelijk 4 x flys in een training en geen enkele druk oefening
Rug zelfde verhaalOp woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.![]()
Het is een soort van push pull, op 1 dag....quote:Op donderdag 29 november 2012 19:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom doe je 4 x een variant op dezelfde oefening?Feitelijk 4 x flys in een training en geen enkele druk oefening
![]()
Lust ik gellukig niet, zie ik hier ook iedereen eten en drinken uit mijn klas.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:53 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Gewoon een blikje bullit en frikandelbroodjes niks mis mee.
Maar is wel wat anders dan die superzised zooi met een emmer cola denk ik.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik doe een 6 dagen split, voorheen een 3 split. Making all kinds of gains. serieus echt waar, groei als een mofo. Maar ben nu de stad in peace out boys.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom doe je 4 x een variant op dezelfde oefening?Feitelijk 4 x flys in een training en geen enkele druk oefening
Rug zelfde verhaal![]()
Kijk nu eens dit.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:49 schreef esv7 het volgende:
En vooral op die scholen:s.
Of toch du vader?![]()
6 dagen?quote:Op donderdag 29 november 2012 19:17 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik doe een 6 dagen split, voorheen een 3 split. Making all kinds of gains. serieus echt waar, groei als een mofo. Maar ben nu de stad in peace out boys.
Peace out shizzelaarOp woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.![]()
In de aanbieding heb je voor 1.5e 600 gram wokgroente. Of 400 gram wortelen voor 1 euro. Ik vind het wel meevallen.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:19 schreef Sapstengel het volgende:
Ja ook dat groente zo duur is terwijl je voor $1 een hamburgermenu hebt.![]()
McDonalds kan af en toe wel voor een cheatmeal (zeker in de bulk) al eet ik liever een grote friet met en een frikandel speciaal, McDonalds is niets voor mij.Ja dat is helemaal kut. Wanneer ik bijv. door de stad loop ga ik vrijwel altijd naar Subway, omdat je ergens anders vrijwel niet fatsoenlijk en betaalbaar kan eten en Subway is ook duur.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:19 schreef Sapstengel het volgende:
Ja ook dat groente zo duur is terwijl je voor $1 een hamburgermenu hebt.![]()
Had het zelf meer over Amerika met groente. Was ook te zien in supersize me geloof ik. Of ik haal nu twee documentaires door elkaar.
Maar idd in Nederland is vers eten ook duur als je door de stad loopt, terwijl je voor 1 euro een hamburger of oliebol hebt.![]()
je bent zelf een legday.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:36 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Je moet altijd een legday doen poesje.Deathlift or Die.![]()
Hoeveel eet je ongeveer op een dag?quote:Op donderdag 29 november 2012 19:17 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik doe een 6 dagen split, voorheen een 3 split. Making all kinds of gains. serieus echt waar, groei als een mofo. Maar ben nu de stad in peace out boys.![]()
Niet in de US. Verse groente is daar niet te betalen.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:42 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
In de aanbieding heb je voor 1.5e 600 gram wokgroente. Of 400 gram wortelen voor 1 euro. Ik vind het wel meevallen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
1 hamburger is geen maaltijd en voor 3 @ 4 euro schroef ik een gezonde maaltijd in elkaar.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:53 schreef Sapstengel het volgende:
Had het zelf meer over Amerika met groente. Was ook te zien in supersize me geloof ik. Of ik haal nu twee documentaires door elkaar.
Maar idd in Nederland is vers eten ook duur als je door de stad loopt, terwijl je voor 1 euro een hamburger of oliebol hebt.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Supermarkten in New York hebben het niet eens. Ik weet wel waar ik het kan krijgen in NY, maar dan kun je beter je rugzakje met burgers inpakken, want daar ben je niet in 15 minuten.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet in de US. Verse groente is daar niet te betalen.![]()
Nogmaals: niet in de US.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
1 hamburger is geen maaltijd en voor 3 @ 4 euro schroef ik een gezonde maaltijd in elkaar.
Die chocomel hierboven.
Behulpzaam als een waterkraan.
4000 kcal in 1 liter?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze gisteren in de AH staan, 4000 kcal per 1l pak! Goed bulkvoer.
is this real life?![]()
Bron?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ingevroren voedsel is toch veel verser?![]()
Je bedoelt dat ingevroren voedsel vaak vers is ingevroren? Ja dat klopt, in dat geval blijft het product langer vers.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ingevroren voedsel is toch veel verser?Deathlift or Die.![]()
Geen bron. Ik vraag iets, ik zeg niet dat het zo is. Ik meende dat bijvoorbeeld ingevroren vis verser is dan bij de visboer op het pleintje.quote:If not now, then when.![]()
Dat weet ik niet. Ik weet dat de vis die ik in Spanje eet die ochtend is gevangen. En ja, zelf in de haven erbij gestaan en gezien wie welke vis inkoopt voor die dag, restaurants en winkels.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Geen bron. Ik vraag iets, ik zeg niet dat het zo is. Ik meende dat bijvoorbeeld ingevroren vis verser is dan bij de visboer op het pleintje.
Als ik vis koop die ingevroren is geweest proeft het anders. Denk niet dat het minder goed is though.![]()
Ja oké, dan is het inderdaad het verst.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet dat de vis die ik in Spanje eet die ochtend is gevangen. En ja, zelf in de haven erbij gestaan en gezien wie welke vis inkoopt voor die dag, restaurants en winkels.
Als ik vis koop die ingevroren is geweest proeft het anders. Denk niet dat het minder goed is though.Ik bedoel meer ingevroren vers versus vis van de visboer op het pleintje.
True, dat ervaar ik ook.If not now, then when.![]()
In nederland eet ik alleen tonijn uit blik en vis vers uit de haven van Urk.
Urkse collegas zijn tich nog ergens goed voor
Behulpzaam als een waterkraan.
Leef je uit.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja oké, dan is het inderdaad het verst.Ik bedoel meer ingevroren vers versus vis van de visboer op het pleintje.
True, dat ervaar ik ook.![]()
http://www.google.nl/webh(...).5.0.158.603.7j1.8.0...0.0...1c.1.7WNRoA_P8KI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=db9a6ff616870636&bpcl=38897761&biw=1440&bih=811![]()
Ik weet behoorlijk zeker dat er 1000kcal op de verpakking stond (is wel 2jaar terug ongeveer)quote:Op donderdag 29 november 2012 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Onzin 890 cal. http://www.mcdonalds.nl/p(...)/big-tasty-met-bacon![]()
Doe soms ook 2 workouts op een dag.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou er 3 doen. Just to be sure!
Soms valt dat toch niet helemaal lekker.![]()
Het zal m'n leeftijd wel zijn. Maar als ik dat doe moet ik ongeveer nu naar bed...quote:Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Doe soms ook 2 workouts op een dag.
![]()
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo buff is ie inderdaad niet, gewoon JACKED as fuck.
[ afbeelding ]
This isn't even my final form.![]()
Ik heb echt moeite met het trainen van mijn armen. Mijn core, benen en schouders zijn wel flink steviger geworden door squatten en deadliften (en nog wat andere oefeningen uiteraard), maar mijn armen blijven dun. Als ik bijv. mijn biceps probeer te trainen verzuurt mijn arm ook altijd ontzetten snel, bij het tweede setje fail ik soms al. Met squats en deadlifts ga ik juist bij elk setje omhoog en daarbij wordt het wel zwaarder maar met wat kreunen en doorzetten pers ik wel de laatste set eruit. Ik heb sowieso het gevoel dat mijn spieren snel verzuren, daarom train ik vooral met korte sets (3x5 reps voor compounds, 3x6-8 voor isolatie). Iemand misschien tips om verzuring van met name de armen tegen te gaan, of te trainen zodat het minder wordt?"I can accept failure. I can not accept not trying."![]()
Als ik naar de sportschool ben geweest val ik meestal na het eten tot een uur of half negen in slaap, droomt wel heerlijk dan.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het zal m'n leeftijd wel zijn. Maar als ik dat doe moet ik ongeveer nu naar bed...No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Hoeveel kcal eet je dan op zo een dag?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Doe soms ook 2 workouts op een dag.
Zou mischien kunnen 2 workouts maar dan moet ik wel heel goed eten en een paar uur slapen tussen de workouts. Maar geen benen dag sowieso. Cns trekt dat niet.![]()
En dan s nachts niet meer kunnen slapen zeker..quote:Op donderdag 29 november 2012 21:07 schreef esv7 het volgende:
[..]
Als ik naar de sportschool ben geweest val ik meestal na het eten tot een uur of half negen in slaap, droomt wel heerlijk dan.![]()
Ik ben wel kapot inderdaad, maar heb echt geen tijd om halve avonden te slapen. Meestal denk ik rond 23:00 "oh moet maar eens slapen, ben moe". En dan is het uiteindelijk 02:30 als ik een keer in bed ga liggen.
![]()
Ha, eindelijk een niet geshopte foto.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo buff is ie inderdaad niet, gewoon JACKED as fuck.
[ afbeelding ]Confidence through competence![]()
Ik hou meestal vast aan 8 uur slaap, dus om 22:45 gaat het licht uit en en dan slaap ik meestal om 22:46quote:Op donderdag 29 november 2012 21:38 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben wel kapot inderdaad, maar heb echt geen tijd om halve avonden te slapen. Meestal denk ik rond 23:00 "oh moet maar eens slapen, ben moe". En dan is het uiteindelijk 02:30 als ik een keer in bed ga liggen.
![]()
![]()
Meer eten.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:05 schreef Schadenfreude het volgende:
Iemand misschien tips om verzuring van met name de armen tegen te gaan, of te trainen zodat het minder wordt?![]()
Zodra je ziet: 4000 kcal in 1 liter vloeibaar drinkspul, moet je al denken: dat kan niet, moet een drukfout of leesfout zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze gisteren in de AH staan, 4000 kcal per 1l pak! Goed bulkvoer.
Pure olie is 8000-9000 kcal in 1 liter, dus dan kan chocomel echt niet 4000 kcal in 1 liter zijn.
Confidence through competence![]()
Nee dan ga ik rond half elf in bed liggen en wat muziek luisteren en dan val ik zo in slaap. Ik denk dat ik gewoon veel slaap nodig heb. Alhoewel ik op vrijdag niet lang slaap ivm werk maar daar heb ik dan weer geen last van.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:36 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
En dan s nachts niet meer kunnen slapen zeker..No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ja, dat lijkt mij ook logisch. Het gekke is dat mijn benen tijdens het trainen niet zo erg verzuren terwijl dat veel grotere spieren zijn. Misschien heeft het met doorbloeding ofzo te maken, ik heb geen idee...quote:"I can accept failure. I can not accept not trying."![]()
Haha, heb ik ook hoor. Maar wanneer ik bijv. in de middag van 16:00 uur tot 17:30 uur slaap dan kom ik s avonds later in slaap. Ik studeer nog dus hoef er meestal gelukkig niet zo gek vroeg uit dus mag eigenlijk niet klagen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef esv7 het volgende:
[..]
Nee dan ga ik rond half elf in bed liggen en wat muziek luisteren en dan val ik zo in slaap. Ik denk dat ik gewoon veel slaap nodig heb. Alhoewel ik op vrijdag niet lang slaap ivm werk maar daar heb ik dan weer geen last van.![]()
Ik denk dat ik mijn sectorwerkstuk wil maken over de invloed van voeding, en dan vooral de macros, op je lichaam, dus:
Het celherstellende effect van eiwitten (en sneller verouderen? etc)
Wat koolhydraten voor je lichaam doen
Waarom te weinig vetten slecht voor je hormoonspiegel is, etc
Er waren toch mensen die studies hebben gevolgd in dit soort dingen? Weten jullie, of anderen, nog boeken/artikelen hierover?"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Het is JUIST omdat het grotere spieren zijn dat ze niet zo makkelijk verzuren.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:49 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook logisch. Het gekke is dat mijn benen tijdens het trainen niet zo erg verzuren terwijl dat veel grotere spieren zijn. Misschien heeft het met doorbloeding ofzo te maken, ik heb geen idee...
Waarschijnlijk gebruik je je benen veel meer in het dagelijks leven dan dat je je armen gebruikt. Je armen moeten dan wennen aan de stress die je ze geeft.
Maar dat laatste is een gok. Zonder achtergrond kan ik dat eigenlijk niet zeggen uiteraard.![]()
Vind het wel pittige onderwerpen hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Pastapipos het volgende:
Ik denk dat ik mijn sectorwerkstuk wil maken over de invloed van voeding, en dan vooral de macros, op je lichaam, dus:
Er waren toch mensen die studies hebben gevolgd in dit soort dingen? Weten jullie, of anderen, nog boeken/artikelen hierover?
Denk dat koolhydraten voor je lichaam wel een uitwerkbaar onderwerp is. Misschien over hoe atleten koolhydraten gebruiken tot de beste prestaties?Confidence through competence![]()
Hm, daar zit wat in. Denk je dat trainen met veel reps zou kunnen helpen om verzuren tegen te gaan? Hoeveel reps doen mensen hier voor kleine spiergroepen? Ik heb veel progressie geboekt met weinig reps maar voor armen werkt dit tot op heden niet erg goed.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is JUIST omdat het grotere spieren zijn dat ze niet zo makkelijk verzuren.
Waarschijnlijk gebruik je je benen veel meer in het dagelijks leven dan dat je je armen gebruikt. Je armen moeten dan wennen aan de stress die je ze geeft.
Maar dat laatste is een gok. Zonder achtergrond kan ik dat eigenlijk niet zeggen uiteraard."I can accept failure. I can not accept not trying."![]()
Ik heb via Diabox onderstaande boeken gekregen, wellicht dat je er wat aan hebt.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Pastapipos het volgende:
Er waren toch mensen die studies hebben gevolgd in dit soort dingen? Weten jullie, of anderen, nog boeken/artikelen hierover?
Essential Cell Biology, organic chemistry, molecular biology of the cell, biochemistry, human anatomy and physiology en molecular cell biology. In die eerste staan ook wat dingen over het transport van voedingsstoffen etc.
Ik ben nog steeds in die eerste bezig, fucking zieke stof. Allemaal via de piratenboot te krijgen.If not now, then when.![]()
Hmm, dat onderwerp houd ik in gedachten, maar ik ga ook even kijken naar iets over vetten, omdat ik daar opzich wel meer over wil weten.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vind het wel pittige onderwerpen hoor
Denk dat koolhydraten voor je lichaam wel een uitwerkbaar onderwerp is. Misschien over hoe atleten koolhydraten gebruiken tot de beste prestaties?"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Misschien waarom cholesterol essentieel is voor menselijk leven?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Hmm, dat onderwerp houd ik in gedachten, maar ik ga ook even kijken naar iets over vetten, omdat ik daar opzich wel meer over wil weten.
Top, ik ga zo even kijken wat ik daarvan ga downloaden, bedankt!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb via Diabox onderstaande boeken gekregen, wellicht dat je er wat aan hebt.
Essential Cell Biology, organic chemistry, molecular biology of the cell, biochemistry, human anatomy and physiology en molecular cell biology. In die eerste staan ook wat dingen over het transport van voedingsstoffen etc.
Ik ben nog steeds in die eerste bezig, fucking zieke stof. Allemaal via de piratenboot te krijgen."If you do what you always did, then you will get what you always got."
Goede om dat er ook in te verwerken, thanksquote:Op donderdag 29 november 2012 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien waarom cholesterol essentieel is voor menselijk leven?Volgensmij valt er heeel veel over vetten te schrijven, waarom vetten nodig zijn voor je hormonon, dingen over verzadigde vetten en transvetten, cholesterol.
Ik ga even wat deelonderwerpen opsommen
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:56 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Goede om dat er ook in te verwerken, thanksVolgensmij valt er heeel veel over vetten te schrijven, waarom vetten nodig zijn voor je hormonon, dingen over verzadigde vetten en transvetten, cholesterol.
Ik ga even wat deelonderwerpen opsommenHet zijn wel erg moeilijke onderwerpen als je er diep op in wil gaan hoor, dus een selectie maken is geen slecht idee.
De controverse over 'artery clogging' verzadigd vet: wel of geen slecht vet, is ook leuk om je docent eens te provoceren.
Armen zou ik niet meer reps doen dan 12 - 15. Alles wat je meer doet heeft niet zo heel veel nut.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Hm, daar zit wat in. Denk je dat trainen met veel reps zou kunnen helpen om verzuren tegen te gaan? Hoeveel reps doen mensen hier voor kleine spiergroepen? Ik heb veel progressie geboekt met weinig reps maar voor armen werkt dit tot op heden niet erg goed.
Begin met 12 - 15 reps, 3 sets. Net iets zwaarder dan je aankan, maar wel je 12 - 15 reps doen.
Laat form over gewicht gaan. Als je je form verliest, lager gewicht pakken. Neem je tijd ervoor, denk aan een paar weken.![]()
Een goede afbakening is wel belangrijk inderdaad. Ik zou gewoon één stelling of onderzoeksvraag kiezen en die uitgebreid beschrijven, bijvoorbeeld die over cholesterol. Of iets als de rol van eiwit bij spierherstel.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben benieuwd.Het zijn wel erg moeilijke onderwerpen als je er diep op in wil gaan hoor, dus een selectie maken is geen slecht idee.
De controverse over 'artery clogging' verzadigd vet: wel of geen slecht vet, is ook leuk om je docent eens te provoceren.
Als je al die verschillende onderwerpen meeneemt zie je door de bomen het bos niet meer, denk dat je daar complete bibliotheken over vol kunt schrijven.![]()
Ik doe nu 6-8 reps dus dat zou op zich wel een redelijk groot verschil maken. Ik ga het proberen, misschien is het ook een soort van conditie opbouwen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Armen zou ik niet meer reps doen dan 12 - 15. Alles wat je meer doet heeft niet zo heel veel nut.
Begin met 12 - 15 reps, 3 sets. Net iets zwaarder dan je aankan, maar wel je 12 - 15 reps doen.
Laat form over gewicht gaan. Als je je form verliest, lager gewicht pakken. Neem je tijd ervoor, denk aan een paar weken."I can accept failure. I can not accept not trying."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: