abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119760104
quote:
12s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het zal m'n leeftijd wel zijn. Maar als ik dat doe moet ik ongeveer nu naar bed... :')
Als ik naar de sportschool ben geweest val ik meestal na het eten tot een uur of half negen in slaap, droomt wel heerlijk dan.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_119760578
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Doe soms ook 2 workouts op een dag.
Soms valt dat toch niet helemaal lekker.
Hoeveel kcal eet je dan op zo een dag?
pi_119761044
Zou mischien kunnen 2 workouts maar dan moet ik wel heel goed eten en een paar uur slapen tussen de workouts. Maar geen benen dag sowieso. Cns trekt dat niet.
pi_119761671
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:07 schreef esv7 het volgende:

[..]

Als ik naar de sportschool ben geweest val ik meestal na het eten tot een uur of half negen in slaap, droomt wel heerlijk dan.
En dan s nachts niet meer kunnen slapen zeker..
pi_119761775
Ik ben wel kapot inderdaad, maar heb echt geen tijd om halve avonden te slapen. Meestal denk ik rond 23:00 "oh moet maar eens slapen, ben moe". En dan is het uiteindelijk 02:30 als ik een keer in bed ga liggen :') .
  donderdag 29 november 2012 @ 21:39:45 #56
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119761840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zo buff is ie inderdaad niet, gewoon JACKED as fuck.

[ afbeelding ]
Ha, eindelijk een niet geshopte foto.
Confidence through competence
pi_119761906
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:38 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben wel kapot inderdaad, maar heb echt geen tijd om halve avonden te slapen. Meestal denk ik rond 23:00 "oh moet maar eens slapen, ben moe". En dan is het uiteindelijk 02:30 als ik een keer in bed ga liggen :') .
Ik hou meestal vast aan 8 uur slaap, dus om 22:45 gaat het licht uit en en dan slaap ik meestal om 22:46 :P
  donderdag 29 november 2012 @ 21:40:58 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119761908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:05 schreef Schadenfreude het volgende:
Iemand misschien tips om verzuring van met name de armen tegen te gaan, of te trainen zodat het minder wordt?
Meer eten.
  donderdag 29 november 2012 @ 21:41:01 #59
55709 Stereotomy
pi_119761910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zag deze gisteren in de AH staan, 4000 kcal per 1l pak :')! Goed bulkvoer.
Zodra je ziet: 4000 kcal in 1 liter vloeibaar drinkspul, moet je al denken: dat kan niet, moet een drukfout of leesfout zijn.

Pure olie is 8000-9000 kcal in 1 liter, dus dan kan chocomel echt niet 4000 kcal in 1 liter zijn. :)
pi_119762185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:36 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

En dan s nachts niet meer kunnen slapen zeker..
Nee dan ga ik rond half elf in bed liggen en wat muziek luisteren en dan val ik zo in slaap. Ik denk dat ik gewoon veel slaap nodig heb. Alhoewel ik op vrijdag niet lang slaap ivm werk maar daar heb ik dan weer geen last van.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_119762368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Meer eten.
Ja, dat lijkt mij ook logisch. Het gekke is dat mijn benen tijdens het trainen niet zo erg verzuren terwijl dat veel grotere spieren zijn. Misschien heeft het met doorbloeding ofzo te maken, ik heb geen idee...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_119762404
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef esv7 het volgende:

[..]

Nee dan ga ik rond half elf in bed liggen en wat muziek luisteren en dan val ik zo in slaap. Ik denk dat ik gewoon veel slaap nodig heb. Alhoewel ik op vrijdag niet lang slaap ivm werk maar daar heb ik dan weer geen last van.
Haha, heb ik ook hoor. Maar wanneer ik bijv. in de middag van 16:00 uur tot 17:30 uur slaap dan kom ik s avonds later in slaap. Ik studeer nog dus hoef er meestal gelukkig niet zo gek vroeg uit dus mag eigenlijk niet klagen.
pi_119762463
Ik denk dat ik mijn sectorwerkstuk wil maken over de invloed van voeding, en dan vooral de macros, op je lichaam, dus:

Het celherstellende effect van eiwitten (en sneller verouderen? etc)
Wat koolhydraten voor je lichaam doen
Waarom te weinig vetten slecht voor je hormoonspiegel is, etc

Er waren toch mensen die studies hebben gevolgd in dit soort dingen? Weten jullie, of anderen, nog boeken/artikelen hierover?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  donderdag 29 november 2012 @ 21:51:44 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119762495
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:49 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook logisch. Het gekke is dat mijn benen tijdens het trainen niet zo erg verzuren terwijl dat veel grotere spieren zijn. Misschien heeft het met doorbloeding ofzo te maken, ik heb geen idee...
Het is JUIST omdat het grotere spieren zijn dat ze niet zo makkelijk verzuren.

Waarschijnlijk gebruik je je benen veel meer in het dagelijks leven dan dat je je armen gebruikt. Je armen moeten dan wennen aan de stress die je ze geeft.

Maar dat laatste is een gok. Zonder achtergrond kan ik dat eigenlijk niet zeggen uiteraard.
  donderdag 29 november 2012 @ 21:53:24 #65
55709 Stereotomy
pi_119762589
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Pastapipos het volgende:
Ik denk dat ik mijn sectorwerkstuk wil maken over de invloed van voeding, en dan vooral de macros, op je lichaam, dus:

Er waren toch mensen die studies hebben gevolgd in dit soort dingen? Weten jullie, of anderen, nog boeken/artikelen hierover?
Vind het wel pittige onderwerpen hoor :)

Denk dat koolhydraten voor je lichaam wel een uitwerkbaar onderwerp is. Misschien over hoe atleten koolhydraten gebruiken tot de beste prestaties?
pi_119762636
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is JUIST omdat het grotere spieren zijn dat ze niet zo makkelijk verzuren.

Waarschijnlijk gebruik je je benen veel meer in het dagelijks leven dan dat je je armen gebruikt. Je armen moeten dan wennen aan de stress die je ze geeft.

Maar dat laatste is een gok. Zonder achtergrond kan ik dat eigenlijk niet zeggen uiteraard.
Hm, daar zit wat in. Denk je dat trainen met veel reps zou kunnen helpen om verzuren tegen te gaan? Hoeveel reps doen mensen hier voor kleine spiergroepen? Ik heb veel progressie geboekt met weinig reps maar voor armen werkt dit tot op heden niet erg goed.
pi_119762662
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Pastapipos het volgende:

Ik heb via Diabox onderstaande boeken gekregen, wellicht dat je er wat aan hebt.

Essential Cell Biology, organic chemistry, molecular biology of the cell, biochemistry, human anatomy and physiology en molecular cell biology. In die eerste staan ook wat dingen over het transport van voedingsstoffen etc.

Ik ben nog steeds in die eerste bezig, fucking zieke stof. Allemaal via de piratenboot te krijgen.
If not now, then when.
pi_119762686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Vind het wel pittige onderwerpen hoor :)

Denk dat koolhydraten voor je lichaam wel een uitwerkbaar onderwerp is. Misschien over hoe atleten koolhydraten gebruiken tot de beste prestaties?
Hmm, dat onderwerp houd ik in gedachten, maar ik ga ook even kijken naar iets over vetten, omdat ik daar opzich wel meer over wil weten.
  donderdag 29 november 2012 @ 21:55:36 #69
55709 Stereotomy
pi_119762730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Hmm, dat onderwerp houd ik in gedachten, maar ik ga ook even kijken naar iets over vetten, omdat ik daar opzich wel meer over wil weten.
Misschien waarom cholesterol essentieel is voor menselijk leven? :)
pi_119762731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb via Diabox onderstaande boeken gekregen, wellicht dat je er wat aan hebt.

Essential Cell Biology, organic chemistry, molecular biology of the cell, biochemistry, human anatomy and physiology en molecular cell biology. In die eerste staan ook wat dingen over het transport van voedingsstoffen etc.

Ik ben nog steeds in die eerste bezig, fucking zieke stof. Allemaal via de piratenboot te krijgen.
Top, ik ga zo even kijken wat ik daarvan ga downloaden, bedankt!
pi_119762815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Misschien waarom cholesterol essentieel is voor menselijk leven? :)
Goede om dat er ook in te verwerken, thanks :) Volgensmij valt er heeel veel over vetten te schrijven, waarom vetten nodig zijn voor je hormonon, dingen over verzadigde vetten en transvetten, cholesterol.
Ik ga even wat deelonderwerpen opsommen :Y
  donderdag 29 november 2012 @ 21:58:27 #72
55709 Stereotomy
pi_119762903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:56 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Goede om dat er ook in te verwerken, thanks :) Volgensmij valt er heeel veel over vetten te schrijven, waarom vetten nodig zijn voor je hormonon, dingen over verzadigde vetten en transvetten, cholesterol.
Ik ga even wat deelonderwerpen opsommen :Y
Ben benieuwd. :) Het zijn wel erg moeilijke onderwerpen als je er diep op in wil gaan hoor, dus een selectie maken is geen slecht idee.

De controverse over 'artery clogging' verzadigd vet: wel of geen slecht vet, is ook leuk om je docent eens te provoceren. :s)
  donderdag 29 november 2012 @ 21:58:37 #73
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119762912
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Hm, daar zit wat in. Denk je dat trainen met veel reps zou kunnen helpen om verzuren tegen te gaan? Hoeveel reps doen mensen hier voor kleine spiergroepen? Ik heb veel progressie geboekt met weinig reps maar voor armen werkt dit tot op heden niet erg goed.
Armen zou ik niet meer reps doen dan 12 - 15. Alles wat je meer doet heeft niet zo heel veel nut.

Begin met 12 - 15 reps, 3 sets. Net iets zwaarder dan je aankan, maar wel je 12 - 15 reps doen.

Laat form over gewicht gaan. Als je je form verliest, lager gewicht pakken. Neem je tijd ervoor, denk aan een paar weken.
pi_119763056
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ben benieuwd. :) Het zijn wel erg moeilijke onderwerpen als je er diep op in wil gaan hoor, dus een selectie maken is geen slecht idee.

De controverse over 'artery clogging' verzadigd vet: wel of geen slecht vet, is ook leuk om je docent eens te provoceren. :s)
Een goede afbakening is wel belangrijk inderdaad. Ik zou gewoon één stelling of onderzoeksvraag kiezen en die uitgebreid beschrijven, bijvoorbeeld die over cholesterol. Of iets als de rol van eiwit bij spierherstel.

Als je al die verschillende onderwerpen meeneemt zie je door de bomen het bos niet meer, denk dat je daar complete bibliotheken over vol kunt schrijven.
pi_119763077
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Armen zou ik niet meer reps doen dan 12 - 15. Alles wat je meer doet heeft niet zo heel veel nut.

Begin met 12 - 15 reps, 3 sets. Net iets zwaarder dan je aankan, maar wel je 12 - 15 reps doen.

Laat form over gewicht gaan. Als je je form verliest, lager gewicht pakken. Neem je tijd ervoor, denk aan een paar weken.
Ik doe nu 6-8 reps dus dat zou op zich wel een redelijk groot verschil maken. Ik ga het proberen, misschien is het ook een soort van conditie opbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')