Ja, dat lijkt mij ook logisch. Het gekke is dat mijn benen tijdens het trainen niet zo erg verzuren terwijl dat veel grotere spieren zijn. Misschien heeft het met doorbloeding ofzo te maken, ik heb geen idee...quote:
Haha, heb ik ook hoor. Maar wanneer ik bijv. in de middag van 16:00 uur tot 17:30 uur slaap dan kom ik s avonds later in slaap. Ik studeer nog dus hoef er meestal gelukkig niet zo gek vroeg uit dus mag eigenlijk niet klagen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef esv7 het volgende:
[..]
Nee dan ga ik rond half elf in bed liggen en wat muziek luisteren en dan val ik zo in slaap. Ik denk dat ik gewoon veel slaap nodig heb. Alhoewel ik op vrijdag niet lang slaap ivm werk maar daar heb ik dan weer geen last van.
Het is JUIST omdat het grotere spieren zijn dat ze niet zo makkelijk verzuren.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:49 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook logisch. Het gekke is dat mijn benen tijdens het trainen niet zo erg verzuren terwijl dat veel grotere spieren zijn. Misschien heeft het met doorbloeding ofzo te maken, ik heb geen idee...
Vind het wel pittige onderwerpen hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Pastapipos het volgende:
Ik denk dat ik mijn sectorwerkstuk wil maken over de invloed van voeding, en dan vooral de macros, op je lichaam, dus:
Het celherstellende effect van eiwitten (en sneller verouderen? etc)
Wat koolhydraten voor je lichaam doen
Waarom te weinig vetten slecht voor je hormoonspiegel is, etc
Er waren toch mensen die studies hebben gevolgd in dit soort dingen? Weten jullie, of anderen, nog boeken/artikelen hierover?
Hm, daar zit wat in. Denk je dat trainen met veel reps zou kunnen helpen om verzuren tegen te gaan? Hoeveel reps doen mensen hier voor kleine spiergroepen? Ik heb veel progressie geboekt met weinig reps maar voor armen werkt dit tot op heden niet erg goed.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is JUIST omdat het grotere spieren zijn dat ze niet zo makkelijk verzuren.
Waarschijnlijk gebruik je je benen veel meer in het dagelijks leven dan dat je je armen gebruikt. Je armen moeten dan wennen aan de stress die je ze geeft.
Maar dat laatste is een gok. Zonder achtergrond kan ik dat eigenlijk niet zeggen uiteraard.
Ik heb via Diabox onderstaande boeken gekregen, wellicht dat je er wat aan hebt.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Pastapipos het volgende:
Ik denk dat ik mijn sectorwerkstuk wil maken over de invloed van voeding, en dan vooral de macros, op je lichaam, dus:
Het celherstellende effect van eiwitten (en sneller verouderen? etc)
Wat koolhydraten voor je lichaam doen
Waarom te weinig vetten slecht voor je hormoonspiegel is, etc
Er waren toch mensen die studies hebben gevolgd in dit soort dingen? Weten jullie, of anderen, nog boeken/artikelen hierover?
Hmm, dat onderwerp houd ik in gedachten, maar ik ga ook even kijken naar iets over vetten, omdat ik daar opzich wel meer over wil weten.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vind het wel pittige onderwerpen hoor
Denk dat koolhydraten voor je lichaam wel een uitwerkbaar onderwerp is. Misschien over hoe atleten koolhydraten gebruiken tot de beste prestaties?
Misschien waarom cholesterol essentieel is voor menselijk leven?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Hmm, dat onderwerp houd ik in gedachten, maar ik ga ook even kijken naar iets over vetten, omdat ik daar opzich wel meer over wil weten.
Top, ik ga zo even kijken wat ik daarvan ga downloaden, bedankt!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb via Diabox onderstaande boeken gekregen, wellicht dat je er wat aan hebt.
Essential Cell Biology, organic chemistry, molecular biology of the cell, biochemistry, human anatomy and physiology en molecular cell biology. In die eerste staan ook wat dingen over het transport van voedingsstoffen etc.
Ik ben nog steeds in die eerste bezig, fucking zieke stof. Allemaal via de piratenboot te krijgen.
Goede om dat er ook in te verwerken, thanksquote:Op donderdag 29 november 2012 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien waarom cholesterol essentieel is voor menselijk leven?
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:56 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Goede om dat er ook in te verwerken, thanksVolgensmij valt er heeel veel over vetten te schrijven, waarom vetten nodig zijn voor je hormonon, dingen over verzadigde vetten en transvetten, cholesterol.
Ik ga even wat deelonderwerpen opsommen
Armen zou ik niet meer reps doen dan 12 - 15. Alles wat je meer doet heeft niet zo heel veel nut.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Hm, daar zit wat in. Denk je dat trainen met veel reps zou kunnen helpen om verzuren tegen te gaan? Hoeveel reps doen mensen hier voor kleine spiergroepen? Ik heb veel progressie geboekt met weinig reps maar voor armen werkt dit tot op heden niet erg goed.
Een goede afbakening is wel belangrijk inderdaad. Ik zou gewoon één stelling of onderzoeksvraag kiezen en die uitgebreid beschrijven, bijvoorbeeld die over cholesterol. Of iets als de rol van eiwit bij spierherstel.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben benieuwd.Het zijn wel erg moeilijke onderwerpen als je er diep op in wil gaan hoor, dus een selectie maken is geen slecht idee.
De controverse over 'artery clogging' verzadigd vet: wel of geen slecht vet, is ook leuk om je docent eens te provoceren.
Ik doe nu 6-8 reps dus dat zou op zich wel een redelijk groot verschil maken. Ik ga het proberen, misschien is het ook een soort van conditie opbouwen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Armen zou ik niet meer reps doen dan 12 - 15. Alles wat je meer doet heeft niet zo heel veel nut.
Begin met 12 - 15 reps, 3 sets. Net iets zwaarder dan je aankan, maar wel je 12 - 15 reps doen.
Laat form over gewicht gaan. Als je je form verliest, lager gewicht pakken. Neem je tijd ervoor, denk aan een paar weken.
Over cholesterol. Ik heb de afgelopen tijd deze gehad.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien waarom cholesterol essentieel is voor menselijk leven?
Gaat meer om de idiote productbeschrijvingen die alles in de overtreffende trap gebruiken.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
Over B&F, waarom hebben sommige mensen zo'n haat daarvoor? Ik vind zelf dat ze best prima producten hebben voor een goede prijs.
Geen idee. Carbon heeft er een hekel aan. Maar ze verkopen dezelfde dingen die XXL verkoopt.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
Over B&F, waarom hebben sommige mensen zo'n haat daarvoor? Ik vind zelf dat ze best prima producten hebben voor een goede prijs.
Die gebruikt iedereen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:03 schreef Seam het volgende:
[..]
Gaat meer om de idiote productbeschrijvingen die alles in de overtreffende trap gebruiken.
B&F is voor de noobjes en XXL voor de ekte ekte.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
marketing praatjes vind je overal.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:03 schreef Seam het volgende:
[..]
Gaat meer om de idiote productbeschrijvingen die alles in de overtreffende trap gebruiken.
Hm, ik denk niet dat het de cholesterol is, er zit 55 mg in per serving Syntha-6. Een eidooier is namelijk ongeveer 200 mg cholesterol.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Over cholesterol. Ik heb de afgelopen tijd deze gehad.
http://www.bodyenfitshop.(...)ntha-6/ingredienten/
Ik dacht, een ander smaakje, eens iets anders proberen...
Kijk eens naar het cholesterol gehalte? Ik heb al die tijd met hartkloppingen gelopen zonder een idee waarom ik dat ineens had.![]()
Wat een bocht.
Sinds ik op de website van XXL kom maak ik de gaines van mn leven.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb zelfs twee XXL stickers op m'n rack.
Zie edit.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Sinds ik op de website van XXL kom maak ik de gaines van mn leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal vergeten dat het natuurlijk ook vitamines enzo transporteert. Ik ga me wel vermaken met dit soort dingen uitzoeken (Y)"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |