... en naar dodelijke slachtoffers...quote:Op donderdag 29 november 2012 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu doen de aannemers dat, dus er verandert wezenlijk weinig. Mij lijkt het wel interessant om een vergelijking te trekken tussen ProRail, Infrabel, Network Rail en nog een paar bedrijven over het onderhoud van de infrastructuur - kijkende naar kosten, opbrengsten en resultaten.
Railtrack heeft niet echt een goede naam opgebouwd daarmee, nee. Dat bedrijf is niet voor niets ontbonden.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
... en naar dodelijke slachtoffers...
Maar je hebt wel gelijk dat dat voor problemen kan zorgen. Rijkswaterstaat lost dat anders op de laatste tijd. Die stoppen bij de aanleg ook de verantwoordelijkheid voor een bepaalde minimum staat van de infrastructuur over bijvoorbeeld 20 jaar in het contract. Daarmee hopen ze innovatieve aanleg te bevorderen om de onderhoudskosten te drukken.quote:
Je zou zweren dat jij gisteren op het congres van Arcadis was, waar ik moest spreken samen met o.a. iemand die veel afweet van het aanbesteden van wegen...quote:Op donderdag 29 november 2012 21:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je hebt wel gelijk dat dat voor problemen kan zorgen. Rijkswaterstaat lost dat anders op de laatste tijd. Die stoppen bij de aanleg ook de verantwoordelijkheid voor een bepaalde minimum staat van de infrastructuur over bijvoorbeeld 20 jaar in het contract. Daarmee hopen ze innovatieve aanleg te bevorderen om de onderhoudskosten te drukken.
Het heeft ook wel eens anders uitgepakt. Toen viel er ergens in het traject een gat in de weg op een punt welke twee weken later van nieuw asfalt voor extra rijstroken aangebracht zou worden en waar de kwaliteit van het wegdek al een maand op het randje zat. Met een gridlock in Amsterdam (15 kilometer verderop) in de avondspits als gevolg. Het is dus erg lastig om dit goed te regelen bij uitbesteding.
De Britten zijn teruggekomen op het aanbesteden van onderhoud nadat er 7 doden vielen ten gevolge van het handelen van een privaat onderhoudsbedrijf. Potters Bar rail crash (2002).quote:Op donderdag 29 november 2012 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of iets veiligheids-belangrijks als spooronderhoud überhaupt wel geschikt is voor aanbesteding.
Het gevolg van jouw idee:quote:Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
Ach gelukkig weet heel Fok, hoe Prorail, NS, RIjkswaterstaat moeten functionerenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, het is niet "erg lastig", er moet gewoon goed genoeg naar gekeken worden. Bij aanbestedingen ligt by design nou eenmaal primair de focus op "de laagste prijs".
Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of iets veiligheids-belangrijks als spooronderhoud überhaupt wel geschikt is voor aanbesteding.
Zijn de BAM en Strukton toch ook?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef James1988 het volgende:
Railtrack was zelfs beursgenoteerd.
en dat is nou niet bepaald handig voor bepaalde organisaties die een publiekmaatschappelijke taak hebbenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef James1988 het volgende:
Railtrack was zelfs beursgenoteerd.
Maar dat zijn commerciële partijen, terwijl ProRail een nutsfunctie vervult.quote:
Winst ging voor veiligheid, maar winst werd er niet gemaakt en veiliger werd het ook niet. ProRail heeft gelukkig geen winstoogmerk.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat is nou niet bepaald handig voor bepaalde organisaties die een publiekmaatschappelijke taak hebben
mja, er zit verschil tussen de situaties, omdat Nederland met ProRail een organisatie heeft die de aannemers kan controlerenquote:
Als we zo doorgaan met het spoor gaat hetzelfde gebeuren, behalve het aantal doden. Veiligheidsmaatregelen zijn hier keihard dichtgetimmerd. (Alhoewel het wel super easy is om een veiligheidscertificaat te scoren, wel eens veiligheidlangshetspoor.nl gedaan? Dat is de officiële test.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:08 schreef Duvel het volgende:
Een collega van mij riep tien jaar geleden al "wij zijn gedoemd de Britten achterna te gaan". Ik hoop niet dat ie gelijk krijgt.
En we herinneren ons nog als de dag van gisteren de reizigersramp op het spoor rond de eeuwwisseling. NS wilde naar de beurs...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef James1988 het volgende:
Railtrack was zelfs beursgenoteerd.
klopt. In Engeland was de privatisering iets te ver doorgevoerd. ProRail zal ook nooit geprivatiseerd worden, maar dat betekent niet dat de organisatie niet efficiënter kan gaan werken zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Winst ging voor veiligheid, maar winst werd er niet gemaakt en veiliger werd het ook niet. ProRail heeft gelukkig geen winstoogmerk.
NS gaat nu denk ik wel dezelfde kant op, moeten ook besparenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En we herinneren ons nog als de dag van gisteren de reizigersramp op het spoor rond de eeuwwisseling. NS wilde naar de beurs...
Waar haal je vandaan dat dat WEL kan?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
dat betekent niet dat de organisatie niet efficiënter kan gaan werken zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid.
ProRail heeft een ander soort winstoogmerk. Zij krijgen het geld van de overheid om het onderhoud en vernieuwingsprojecten van te betalen. Uiteindelijk krijgt ProRail minder geld maar zit met dezelfde hoeveelheid onderhoud en vernieuwingsprojecten. Die zullen dus voor minder uitgevoerd moeten worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Winst ging voor veiligheid, maar winst werd er niet gemaakt en veiliger werd het ook niet. ProRail heeft gelukkig geen winstoogmerk.
Het linkje in de openingspostquote:Op donderdag 29 november 2012 16:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat weg haalt? Ik kom niet op meer dan 130 op alle sporen?
de organisatie ProRail is de laatste jaren qua personeelsomvang nogal gegroeid. Meer is niet altijd beterquote:Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat dat WEL kan?
Dat vind je een antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de organisatie ProRail is de laatste jaren qua personeelsomvang nogal gegroeid. Meer is niet altijd beter
Eh nee, niet alleen dat. Ook de eigen organisatie moet slagvaardiger worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail heeft een ander soort winstoogmerk. Zij krijgen het geld van de overheid om het onderhoud en vernieuwingsprojecten van te betalen. Uiteindelijk krijgt ProRail minder geld maar zit met dezelfde hoeveelheid onderhoud en vernieuwingsprojecten. Die zullen dus voor minder uitgevoerd moeten worden.
ja.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat vind je een antwoord op mijn vraag?
Durven ze niet. Tariefafstand Lelystad - Kampen Zuid is 436 km.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
NS wanneer gaan jullie nou eindelijk eens de nieuwe tariefeenhedenkaarten publiceren?
Als je ziet hoeveel lui daar rondlopen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh nee, niet alleen dat. Ook de eigen organisatie moet slagvaardiger worden.
Dan hangen er dadelijk matrixborden boven het spoor...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om ProRail onder te brengen bij Rijkswaterstaat...
Blijft het een 'tussenpersoon'..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om ProRail onder te brengen bij Rijkswaterstaat...
Die hangen er nu ook alquote:Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan hangen er dadelijk matrixborden boven het spoor...
hou je bek hou je bek hou je bekquote:Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Durven ze niet. Tariefafstand Lelystad - Kampen Zuid is 436 km.
Voor de opsplitsing kostte het spoor slechts de helft van nu als je een inflatiecorrectie toepast. Het moet toch een teken aan de wand zijn. Het probleem is alleen dat het lastig is om een oorzaak aan te wijzen. Het zou van alles en nog wat kunnen zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel lui daar rond loopt.
Ik denk dat half ProRail wel weg kan als je NS weer laat fuseren met ProRail. De regionale vervoerders zullen hier ontzettend boos om worden, maar hier zal een oplossing voor gevonden moeten worden.
Wat doen ze dan met al die mensen die ze de laatste tijd kennelijk aangenomen hebben?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Duvel zegt het goed. Ze kunnen nog slagvaardiger worden
En reden er half zo veel treinen, etc.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voor de opsplitsing kostte het spoor slechts de helft van nu als je een inflatiecorrectie toepast. Het moet toch een teken aan de wand zijn. Het probleem is alleen dat het lastig is om een oorzaak aan te wijzen. Het zou van alles en nog wat kunnen zijn.
Ik kan je er wel eentje vertellen hoor.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voor de opsplitsing kostte het spoor slechts de helft van nu als je een inflatiecorrectie toepast. Het moet toch een teken aan de wand zijn. Het probleem is alleen dat het lastig is om een oorzaak aan te wijzen. Het zou van alles en nog wat kunnen zijn.
Nevenlijntjes zitten nu nog steeds bij het spooronderhoud hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar de nevenlijntjes zaten er wel bij. Bovendien is de treinexploitatie (excl infraexploitatie) nog steeds kostendekkend.
Vroeger reed men ook met een beperkte snelheid over het nevenspoor door.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kan je er wel eentje vertellen hoor.
Vroeger waren de TVP (TreinVrijePeriodes) langer en mocht je meer doen.
Tegenwoordig zijn de veiligheidsregels zo aangescherpt, dat voordat je eenmaal aan het werk kan je al minstens een half uur kwijt ben. Een normale TVP is 5 uur voor de A-periode, en ~2,5 - 3 uur voor de B-periode. Vroeger waren de TVP 's nachts wel een uur of 6-7. Maar die mensen die nu 's nachts maar 5 uur werken, moeten wel voor 8 uur worden uitbetaald. Je kan in één nacht dus minder werk verzetten, en je moet ze ook nog eens langer uitbetalen. 1 + 1 = 2
Maar niet bij de NS-treinexploitatiekosten.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Nevenlijntjes zitten nu nog steeds bij het spooronderhoud hoor
precies. Veel managers zijn eigenlijk overbodig. Het streven moet zijn om een zo plat mogelijke organisatie te hebben zonder dat er problemen met de aansturing van de organisatie komen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:
Management-overhead (directeur, financiëel directeur), een eigen IT-afdeling, enz.
Tegenwoordig moeten de Reiziger met een hoofdletter R geschreven worden dus moet die trein met 140 kunnen passeren..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vroeger reed men ook met een beperkte snelheid over het nevenspoor door.
Hoeveel managers daar zitten, onbegrijpelijk..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Veel managers zijn eigenlijk overbodig. Het streven moet zijn om een zo plat mogelijke organisatie te hebben zonder dat er problemen met de aansturing van de organisatie komen.
Tegenwoordig gaat het spoor in het weekend plat waardoor de trein met exact 0 kilometer per uur rijdt.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Tegenwoordig moeten de Reiziger met een hoofdletter R geschreven worden dus moet die trein met 140 kunnen passeren..
En dan wordt er niet eens onderhoud uitgevoerd, alleen vernieuwingenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Tegenwoordig gaat het spoor in het weekend plat waardoor de trein met exact 0 kilometer per uur rijdt.
het is niet alleen ProRail waar ik het over heb, maar in veel organisaties kan het efficiënter.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoeveel managers daar zitten, onbegrijpelijk..
Zoiets heb ik ook nogeens gehad een paar maanden terug, toen een SGMmetje op Zutphen heel stiekem toch de IC Roosendaal - Zwolle bleek te zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het ook een tieveritusbende hier dat spoor
Sta ik op het station on Parijs de trein naar Chessy te wachten, trein komt binnenrollen met chessy op de borden, maar in de trein staat dat ie maar tot Torcy gaat.![]()
Dus ik heb onderweg nog een beetje de CTAs afgekeken en overal stond Chessy op...
Eenmaal op Torcy klonkt de _automatische_ omroep "Torcy Eindpunt" en iedereen stapte meteen mokkend uit, op Darkwing na... weet eigenlijk niet waarom, maar ik liep een beetje te dromen ofzo, mijn reactie was traag iig![]()
Dat heeft me gered, wat de meester mompelde iets van verkeerd ritnummer ingesteld en dat ie toch doorreed, echter voordat de meute zich op het perron in beweging zette sloot ie al de deuren en reed weg
En jij hebt t wel gegokt?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook nogeens gehad een paar maanden terug, toen een SGMmetje op Zutphen heel stiekem toch de IC Roosendaal - Zwolle bleek te zijnMaar niemand die het gokte
Je bedoelt: Managers die weten waar ze het over hebben.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Veel managers zijn eigenlijk overbodig. Het streven moet zijn om een zo plat mogelijke organisatie te hebben zonder dat er problemen met de aansturing van de organisatie komen.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En jij hebt t wel gegokt?
zoiets ja. Ik ben wat dat betreft iets te veel een idealistquote:Op donderdag 29 november 2012 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: Managers die weten waar ze het over hebben.
Dat is net zoiets als een vierkante cirkel met drie hoeken.
Trein Bewijzer Perronquote:Op donderdag 29 november 2012 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit: TBP Trein Bestemmings Plan?
Maar goed de lading Centraal bediende TreinAanwijzer, dekt de lading toch ook nog steeds? Al vliegen ze nu meer centraal in storing...quote:
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar goed de lading Centraal bediende TreinAanwijzer, dekt de lading toch ook nog steeds? Al vliegen ze nu meer centraal in storing...Waarom moet die benaming veranderd worden zo nodig....
CTA denkt de lading voor de nieuwe ook toch...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:51 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
links: TBP; Rechts CTA
Ongetwijfeld, toch heet hij andersquote:Op donderdag 29 november 2012 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
CTA denkt de lading voor de nieuwe ook toch...
Trein Beeld Perron zelfs. Echt een totaal nergens op slaande term.quote:
op alle 4 de sporen?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van Schiedam=Rotterdam West naar Rotterdam kom je achtereenvolgens 90, 130 en 40 km/h tegen.
Welkom in onze eeuwquote:Op donderdag 29 november 2012 23:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van Schiedam=Rotterdam West
Op de twee rechter sporen. Wilde je het ook de andere kant op weten?quote:
Dat staat op de officiële tekening. Klopt het niet dan? Ik kom nooit in die buurt, dus ik heb geen idee.quote:
Het heet sinds 24 mei 1998 Schiedam Centrum, mocht je het gemist hebbenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat staat op de officiële tekening. Klopt het niet dan? Ik kom nooit in die buurt, dus ik heb geen idee.
Vroeger heette het station zo, maar inmiddels niet meer, ik baseer me op dit linkje http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.pngquote:Op donderdag 29 november 2012 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat staat op de officiële tekening. Klopt het niet dan? Ik kom nooit in die buurt, dus ik heb geen idee.
Dat heb ik dan gemist. Ik hou me niet erg bezig met de andere kant van het land en al helemaal niet met een kutstad als Rotterdam.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het heet sinds 24 mei 1998 Schiedam Centrum, mocht je het gemist hebben
die tekening is wel heel grof hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vroeger heette het station zo, maar inmiddels niet meer, ik baseer me op dit linkje http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png
Wat doet ie dan in de openingspost...quote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
die tekening is wel heel grof hoor
Maar ook wel best wel actueelquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
die tekening is wel heel grof hoor
Kom kom, het is Saturnus niet of zo hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Ik hou me niet bezig met de andere kant van het land en al helemaal niet met Rotterdam.
globale inschatting te geven. Apart trouwens dat amersfoort - apeldoorn maar 130 is evenals utrecht - boxtel. Daar is nog wel wat te winnen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat doet ie dan in de openingspost...
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom kom, het is Saturnus niet of zo hoor
dan weet je bij deze dat tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum de spoorverkorting Wspl (Westelijke Splitsing) ligtquote:Op donderdag 29 november 2012 23:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.
Nou nouquote:Op donderdag 29 november 2012 23:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.
Leg mij eens uit waarom.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nouDit had je wel mogen weten hoor
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegdquote:Op donderdag 29 november 2012 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan weet je bij deze dat tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum de spoorverkorting Wspl (Westelijke Splitsing) ligt
precies. Het is een mooie omreisroute als Den Haag - Gouda er uit ligt. Bedenk me net dat ik het stukje nog moet bereizenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Kijk, en dat soort kennis schaar ik in dezelfde hoek als zo'n stationsnaam. Ik ben een spoorliefhebber. Geen kenner op alle gebieden. Vind ik ook niet interessant.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom.
Hij is afgebroken voor de bouw van de HSL volgens mij. En tegenwoordig wordt ie vooral gebruikt voor ritjes Utrecht-Leidschendam, zodat je geen kop hoeft te maken (via de Blijdorpboog en de Binckhorstboog). En bij werkzaamheden op Gouda-Den Haag, dan rijdt er een omgeleide IC Utrecht-Gouda-Blijdorpboog-Den Haagquote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Dan moeten er mensen van die post naar de uitwijkpost toe. Je mag een gebied alleen bedienen als je de lokale kennis hebt bewezen in een (mondeling) examen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:18 schreef dennistd het volgende:
Zolang ziggy de stations in het noorden maar kent vind ik het prima hoor
Hoe gaat men dat trouwens doen als er een post uitvalt en deze overgenomen moet worden vanaf een andere post. Komen er dan een aantal treindienstleiders naar die vervangende post toe of gaat men daar maar wat aanklooien met personeel dat de lijnen niet kent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |