op alle 4 de sporen?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van Schiedam=Rotterdam West naar Rotterdam kom je achtereenvolgens 90, 130 en 40 km/h tegen.
Welkom in onze eeuwquote:Op donderdag 29 november 2012 23:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van Schiedam=Rotterdam West
Op de twee rechter sporen. Wilde je het ook de andere kant op weten?quote:
Dat staat op de officiële tekening. Klopt het niet dan? Ik kom nooit in die buurt, dus ik heb geen idee.quote:
Het heet sinds 24 mei 1998 Schiedam Centrum, mocht je het gemist hebbenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat staat op de officiële tekening. Klopt het niet dan? Ik kom nooit in die buurt, dus ik heb geen idee.
Vroeger heette het station zo, maar inmiddels niet meer, ik baseer me op dit linkje http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.pngquote:Op donderdag 29 november 2012 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat staat op de officiële tekening. Klopt het niet dan? Ik kom nooit in die buurt, dus ik heb geen idee.
Dat heb ik dan gemist. Ik hou me niet erg bezig met de andere kant van het land en al helemaal niet met een kutstad als Rotterdam.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het heet sinds 24 mei 1998 Schiedam Centrum, mocht je het gemist hebben
die tekening is wel heel grof hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vroeger heette het station zo, maar inmiddels niet meer, ik baseer me op dit linkje http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png
Wat doet ie dan in de openingspost...quote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
die tekening is wel heel grof hoor
Maar ook wel best wel actueelquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
die tekening is wel heel grof hoor
Kom kom, het is Saturnus niet of zo hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Ik hou me niet bezig met de andere kant van het land en al helemaal niet met Rotterdam.
globale inschatting te geven. Apart trouwens dat amersfoort - apeldoorn maar 130 is evenals utrecht - boxtel. Daar is nog wel wat te winnen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat doet ie dan in de openingspost...
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom kom, het is Saturnus niet of zo hoor
dan weet je bij deze dat tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum de spoorverkorting Wspl (Westelijke Splitsing) ligtquote:Op donderdag 29 november 2012 23:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.
Nou nouquote:Op donderdag 29 november 2012 23:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.
Leg mij eens uit waarom.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nouDit had je wel mogen weten hoor
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegdquote:Op donderdag 29 november 2012 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan weet je bij deze dat tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum de spoorverkorting Wspl (Westelijke Splitsing) ligt
precies. Het is een mooie omreisroute als Den Haag - Gouda er uit ligt. Bedenk me net dat ik het stukje nog moet bereizenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Kijk, en dat soort kennis schaar ik in dezelfde hoek als zo'n stationsnaam. Ik ben een spoorliefhebber. Geen kenner op alle gebieden. Vind ik ook niet interessant.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom.
Hij is afgebroken voor de bouw van de HSL volgens mij. En tegenwoordig wordt ie vooral gebruikt voor ritjes Utrecht-Leidschendam, zodat je geen kop hoeft te maken (via de Blijdorpboog en de Binckhorstboog). En bij werkzaamheden op Gouda-Den Haag, dan rijdt er een omgeleide IC Utrecht-Gouda-Blijdorpboog-Den Haagquote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Dan moeten er mensen van die post naar de uitwijkpost toe. Je mag een gebied alleen bedienen als je de lokale kennis hebt bewezen in een (mondeling) examen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:18 schreef dennistd het volgende:
Zolang ziggy de stations in het noorden maar kent vind ik het prima hoor
Hoe gaat men dat trouwens doen als er een post uitvalt en deze overgenomen moet worden vanaf een andere post. Komen er dan een aantal treindienstleiders naar die vervangende post toe of gaat men daar maar wat aanklooien met personeel dat de lijnen niet kent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |