Maar ook wel best wel actueelquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
die tekening is wel heel grof hoor
Kom kom, het is Saturnus niet of zo hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Ik hou me niet bezig met de andere kant van het land en al helemaal niet met Rotterdam.
globale inschatting te geven. Apart trouwens dat amersfoort - apeldoorn maar 130 is evenals utrecht - boxtel. Daar is nog wel wat te winnen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat doet ie dan in de openingspost...
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom kom, het is Saturnus niet of zo hoor
dan weet je bij deze dat tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum de spoorverkorting Wspl (Westelijke Splitsing) ligtquote:Op donderdag 29 november 2012 23:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.
Nou nouquote:Op donderdag 29 november 2012 23:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er simpelweg niets te zoeken, ik kom er nooit en ga zeker niet alle namen van iedere stoeptegel daar bijhouden.
Leg mij eens uit waarom.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nouDit had je wel mogen weten hoor
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegdquote:Op donderdag 29 november 2012 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan weet je bij deze dat tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum de spoorverkorting Wspl (Westelijke Splitsing) ligt
precies. Het is een mooie omreisroute als Den Haag - Gouda er uit ligt. Bedenk me net dat ik het stukje nog moet bereizenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Kijk, en dat soort kennis schaar ik in dezelfde hoek als zo'n stationsnaam. Ik ben een spoorliefhebber. Geen kenner op alle gebieden. Vind ik ook niet interessant.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom.
Hij is afgebroken voor de bouw van de HSL volgens mij. En tegenwoordig wordt ie vooral gebruikt voor ritjes Utrecht-Leidschendam, zodat je geen kop hoeft te maken (via de Blijdorpboog en de Binckhorstboog). En bij werkzaamheden op Gouda-Den Haag, dan rijdt er een omgeleide IC Utrecht-Gouda-Blijdorpboog-Den Haagquote:Op donderdag 29 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa, bij de Blijdorpboog, die tot in de jaren 90 uitsluitend gebruikt werd door de Hoek-Moskou Expres, die daarna afgebroken is, en een paar jaar later heel schielijk opnieuw aangelegd
Dan moeten er mensen van die post naar de uitwijkpost toe. Je mag een gebied alleen bedienen als je de lokale kennis hebt bewezen in een (mondeling) examen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:18 schreef dennistd het volgende:
Zolang ziggy de stations in het noorden maar kent vind ik het prima hoor
Hoe gaat men dat trouwens doen als er een post uitvalt en deze overgenomen moet worden vanaf een andere post. Komen er dan een aantal treindienstleiders naar die vervangende post toe of gaat men daar maar wat aanklooien met personeel dat de lijnen niet kent?
Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...quote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.
maak ook vaak genoeg HC's mee die bij binnenkomst op een station echt maar wat raak lullen. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Als je komende uit Amsterdam, bij binnenkomst in Amersfoort gaat lopen omroepen dat mensen daar kunnen overstappen voor de richting Apeldoorn - Zutphen. Dan ben je er gewoon echt niet helemaal bij.
Ik heb het ooit met de Hoek- Moskou Expres gedaan. Of de Moskou-Hoek expres eigenlijkquote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het is een mooie omreisroute als Den Haag - Gouda er uit ligt. Bedenk me net dat ik het stukje nog moet bereizen
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ben geen rijdend personeel, heb geen contact met reizigers, dus voor mijn beroep is het totaal nutteloze kennis.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.
maak ook vaak genoeg HC's mee die bij binnenkomst op een station echt maar wat raak lullen. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Als je komende uit Amsterdam, bij binnenkomst in Amersfoort gaat lopen omroepen dat mensen daar kunnen overstappen voor de richting Apeldoorn - Zutphen. Dan ben je er gewoon echt niet helemaal bij.
Nja, zulke dingen inderdaad. Heb dan totale desinteresse in je werk of zo. ZO nerdy is het nou ook weer niet om van een conducteur te verwachten dat ie het hele Nederlandse spoornet uit zijn hoofd kent.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...
och, het kan altijd erger. Lichtenvoorde-Groenloquote:Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ben geen rijdend personeel, heb geen contact met reizigers, dus voor mijn beroep is het totaal nutteloze kennis.
Dat weet ik niet, dat heb ik opgezocht. Zoals ik vanmiddag had beloofd.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.
Wat is daar mis mee? Behalve dit natuurlijk:quote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, het kan altijd erger. Lichtenvoorde-Groenlo
ben benieuwd hoe Arriva dat om gaat roepen
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijkenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.
Misschien is het dan ook wel een idee om die tekeningen eens te updaten met de huidige namen. Na 15 jaar. Dat is dan niet Ziggy zijn schuldquote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijken
Bingo. Ik ga natuurlijk niet op sporenplan ofzo kijken, dat kunnen jullie zelf net zo goed.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijken
Dat ben ik dan weer met je eens. Dat biertje was ik het trouwens ook wel mee eens.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien is het dan ook wel een idee om die tekeningen eens te updaten met de huidige namen. Na 15 jaar. Dat is dan niet Ziggy zijn schuldMaar wel OOK iets wat ik raar vind
dat dusquote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Behalve dit natuurlijk:
Ha, dat geintje heeft NS ook geflikt met de VIRM-4.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De RATP is in opspraak gekomen vanwege de aanschaf van nieuwe treinen in 2008 de MI09 voor de RER A in de krant Le Monde. Lang verhaal kort. Tegenstanders zeggen: Er was geen openbare aanbesteding en de RATP heeft groupe Alstom Bombardier voorgetrokken.
RATP zegt: DE MI09 (broertje van MI 2N, sterk gelijkend uiterlijk) kan gezien worden als vervolgorder, de mallen waren er nu en dus goedkoper, want geen tekentafel,en makkelijker met onderhoud...
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...quote:Op donderdag 29 november 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over extra boogjes doen gesproken, ik heb de binkhorstboog gedaan met werkzaamheden, speciaal daarvoor toen een kaartje gekocht zelfs
En ik heb bij een verstoring, maar dat was echt al heeeeeeel lang geleden, praten we wellicht over '95 de kijfhoek aan de andere zijde voorbij gereden, daar waren toen 2 spoortjes met waslijn als ik me goed kan herrineren en van een tunnel bij Barendrecht was nog geen sprake, snel ging het niet, maar het ging...
Edit: Met de andere zijde bedoel ik dus, heu..ja de..eh, hoe leg je dat uit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |