Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...quote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.
maak ook vaak genoeg HC's mee die bij binnenkomst op een station echt maar wat raak lullen. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Als je komende uit Amsterdam, bij binnenkomst in Amersfoort gaat lopen omroepen dat mensen daar kunnen overstappen voor de richting Apeldoorn - Zutphen. Dan ben je er gewoon echt niet helemaal bij.
Ik heb het ooit met de Hoek- Moskou Expres gedaan. Of de Moskou-Hoek expres eigenlijkquote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het is een mooie omreisroute als Den Haag - Gouda er uit ligt. Bedenk me net dat ik het stukje nog moet bereizen
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ben geen rijdend personeel, heb geen contact met reizigers, dus voor mijn beroep is het totaal nutteloze kennis.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.
maak ook vaak genoeg HC's mee die bij binnenkomst op een station echt maar wat raak lullen. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Als je komende uit Amsterdam, bij binnenkomst in Amersfoort gaat lopen omroepen dat mensen daar kunnen overstappen voor de richting Apeldoorn - Zutphen. Dan ben je er gewoon echt niet helemaal bij.
Nja, zulke dingen inderdaad. Heb dan totale desinteresse in je werk of zo. ZO nerdy is het nou ook weer niet om van een conducteur te verwachten dat ie het hele Nederlandse spoornet uit zijn hoofd kent.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...
och, het kan altijd erger. Lichtenvoorde-Groenloquote:Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ben geen rijdend personeel, heb geen contact met reizigers, dus voor mijn beroep is het totaal nutteloze kennis.
Dat weet ik niet, dat heb ik opgezocht. Zoals ik vanmiddag had beloofd.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.
Wat is daar mis mee? Behalve dit natuurlijk:quote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, het kan altijd erger. Lichtenvoorde-Groenlo
ben benieuwd hoe Arriva dat om gaat roepen
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijkenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.
Misschien is het dan ook wel een idee om die tekeningen eens te updaten met de huidige namen. Na 15 jaar. Dat is dan niet Ziggy zijn schuldquote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijken
Bingo. Ik ga natuurlijk niet op sporenplan ofzo kijken, dat kunnen jullie zelf net zo goed.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijken
Dat ben ik dan weer met je eens. Dat biertje was ik het trouwens ook wel mee eens.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien is het dan ook wel een idee om die tekeningen eens te updaten met de huidige namen. Na 15 jaar. Dat is dan niet Ziggy zijn schuldMaar wel OOK iets wat ik raar vind
dat dusquote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Behalve dit natuurlijk:
Ha, dat geintje heeft NS ook geflikt met de VIRM-4.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De RATP is in opspraak gekomen vanwege de aanschaf van nieuwe treinen in 2008 de MI09 voor de RER A in de krant Le Monde. Lang verhaal kort. Tegenstanders zeggen: Er was geen openbare aanbesteding en de RATP heeft groupe Alstom Bombardier voorgetrokken.
RATP zegt: DE MI09 (broertje van MI 2N, sterk gelijkend uiterlijk) kan gezien worden als vervolgorder, de mallen waren er nu en dus goedkoper, want geen tekentafel,en makkelijker met onderhoud...
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...quote:Op donderdag 29 november 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over extra boogjes doen gesproken, ik heb de binkhorstboog gedaan met werkzaamheden, speciaal daarvoor toen een kaartje gekocht zelfs
En ik heb bij een verstoring, maar dat was echt al heeeeeeel lang geleden, praten we wellicht over '95 de kijfhoek aan de andere zijde voorbij gereden, daar waren toen 2 spoortjes met waslijn als ik me goed kan herrineren en van een tunnel bij Barendrecht was nog geen sprake, snel ging het niet, maar het ging...
Edit: Met de andere zijde bedoel ik dus, heu..ja de..eh, hoe leg je dat uit...
Ik moest wel daaraan denken ja aan dat verhaal, maar wist het niet zeker, dus ik dacht ik hou mijn mond maar, voor dat er, zoals daar zijn een PSM en een b2py, je gaan verbeterenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ha, dat geintje heeft NS ook geflikt met de VIRM-4.
Dwars door de werkplaats?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...
Wel mooi meteen weer 64 wissels ontroestquote:Op donderdag 29 november 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...
b2py moet je niet te veel naar luisterenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik moest wel daaraan denken ja aan dat verhaal, maar wist het niet zeker, dus ik dacht ik hou mijn mond maar, voor dat er, zoals daar zijn een PSM en een b2py, je gaan verbeteren![]()
![]()
Nee, gewoon over de sporen ernaast. Onnen is meer dan alleen NedTrain.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dwars door de werkplaats?
daar valt niets aan te verbeterenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik moest wel daaraan denken ja aan dat verhaal, maar wist het niet zeker, dus ik dacht ik hou mijn mond maar, voor dat er, zoals daar zijn een PSM en een b2py, je gaan verbeteren![]()
![]()
hendig. Het is geloof ik ook al eens ongepland met een reizigerstrein gebeurdquote:Op donderdag 29 november 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...
Het kan ook niet vaak, want de meeste machinisten missen daar wat wegbekendheid. En het mag geloof ik ook niet meer van IL&T.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hendig. Het is geloof ik ook al eens ongepland met een reizigerstrein gebeurd
Hier is een week geleden op Torcy ook een passagierstrein zo de remise in gereden, met een mannetje of 100 erinquote:Op donderdag 29 november 2012 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hendig. Het is geloof ik ook al eens ongepland met een reizigerstrein gebeurd
in dit geval stond een wisseltje verkeerd. Beetje hetzelfde idee als die ene stoptrein toen die met passagiers bij Meteren de Betuweroute opreedquote:Op donderdag 29 november 2012 23:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het kan ook niet vaak, want de meeste machinisten missen daar wat wegbekendheid. En het mag geloof ik ook niet meer van IL&T.
Alles wat met een Q begint gaat naar Chessy, en alles met een O totaan Torcy, das toch niet moelijk?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat is dat gare systeem met treinen met vierlettercodes erop waar geen mens wat van snapt. Alleen "Ik moet elke dag trein VSOP hebben dan komt het goed"
Wel TE moeilijk. Er wordt gewoon niet simpel genoeg nagedacht. Wat een reiziger wil weten is niet "Staat er een O of een Q"? wat je van verder dan 15 meter af sowieso niet kunt bepalen trouwens. De reiziger wil weten "Gaat deze trein naar Chessy of niet"?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alles wat met een Q begint gaat naar Chessy, en alles met een O totaan Torcy, das toch niet moelijk?
De nieuwe treinen MI09 geven antwoord op jouw vraagquote:Op donderdag 29 november 2012 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel TE moeilijk. Er wordt gewoon niet simpel genoeg nagedacht. Wat een reiziger wil weten is niet "Staat er een O of een Q"? wat je van verder dan 15 meter af sowieso niet kunt bepalen trouwens. De reiziger wil weten "Gaat deze trein naar Chessy of niet"?
Geef hem dan DAAR antwoord op [ afbeelding ]
Nee, een station Marne la Vallee Chessy noemen, is ook niet bepaald toerist vriendelijk, als je weet waar het ligt, in tegenstelling tot station Futuroscope bijvoorbeeld (wat je dan weer bij sommige site moet terugvinden onder Chasseneuil-du-Poitou )quote:Op donderdag 29 november 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Voor "ervaren reizigers" is het lettersysteem ongetwijfeld heel handig (in één oogopslag weet je of het de juiste trein is) maar toeristvriendelijk is het absoluut niet.
Ja dat weet ikquote:Op donderdag 29 november 2012 23:55 schreef James1988 het volgende:
In die vier letters zit een berg informatie verstopt... maar je moet het maar net weten. Gelukkig hangen er op de perrons borden waarin lampjes gaan branden die aangeven op welke stations de RER-trein zal stoppen.
Geeft maar eens aan dat ik in een Hoogconjunctuur woonquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
De tering, het is eigenlijk hetzelfde als dat je in Nederland op de CTA's / TBP's / WTF's alleen het treinnummer en de voetnoot zou plaatsen.
"Tsja, als het 4 cijfers heeft en het begint met een 2 en dan een 8 gaat ie naar Deventer, dat is toch niet zo moeilijk?"
[ afbeelding ]
Ja maar goed, dat is gewoon dat schijtvolk wat zichzelf nog steeds een wereldmacht waant. Die zijn in 1870 blijven steken. Ordinateur, Courriel, Mega-octet en al die flauwekulquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, een station Marne la Vallee Chessy noemen, is ook niet bepaald toerist vriendelijk, als je weet waar het ligt, in tegenstelling tot station Futuroscope bijvoorbeeld (wat je dan weer bij sommige site moet terugvinden onder Chasseneuil-du-Poitou )
Champ-de-Mars vind ik ook niet handig als je de Eiffeltoren zoektquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, een station Marne la Vallee Chessy noemen, is ook niet bepaald toerist vriendelijk, als je weet waar het ligt, in tegenstelling tot station Futuroscope bijvoorbeeld (wat je dan weer bij sommige site moet terugvinden onder Chasseneuil-du-Poitou )
Ik niet zin begreip dezequote:Op vrijdag 30 november 2012 00:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Geef maar eens aan dat in een Hoogconjunctuur woon
Heb je de Canadezen weleens Frans horen praten? Dàt is pas blijven hangen in de 17e eeuw...quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar goed, dat is gewoon dat schijtvolk wat zichzelf nog steeds een wereldmacht waant. Die zijn in 1870 blijven steken. Ordinateur, Courriel, Mega-octet en al die flauwekul
Was dat nou weer voor onzin. De S-Bahn moet toch doen wat ie moet doen, of wat?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed Fles, je kan mopperen over die 4 letters voorop de trein, zolang er met de regelmaat van de klok stations voorbij gereden worden terwijl dat niet moet of andersom heb je dr nog niks aan. Je wurmt je door het poortje, en bij gods gratie probeer je ergens naar buiten te stappen in Parijs indien het niet te vol is, voor de finetuning is de metro uitgevonden hoor
Nee. Maar goed als Ziggy nog maar net van station Schiedam gehoord heeft hoef ik ook niet alles over Canada te wetenquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je de Canadezen weleens Frans horen praten? Dàt is pas blijven hangen in de 17e eeuw...
maar op een gemiddeld S bahn traject word niet 44 duizend man per uur door een tunnelbuis geperstquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor onzin. De S-Bahn moet toch doen wat ie moet doen, of wat?
Nou, zelfs al zou dat waar zijn, wat ik betwijfel. Wat ontslaat je dan van de verplichting om gewoon te rijden wat je rijden moet en te halteren waar je halteren moet?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar op een gemiddeld S bahn traject word niet 44 duizend man per uur door een tunnelbuis geperst
Verdachte pakketjes, teveel file achter je...quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zelfs al zou dat waar zijn, wat ik betwijfel. Wat ontslaat je dan van de verplichting om gewoon te rijden wat je rijden moet en te halteren waar je halteren moet?
Nja, dat heeft met die 44 man geen fuck te maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Verdachte pakketjes, teveel file achter je...
Prima, vaker zo doenquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En hier, daar zocht ik al die tijd naar, opgekalefaterd materieel uit '61 met eindbestellingsaanduiding
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |