abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119764104
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
dat betekent niet dat de organisatie niet efficiënter kan gaan werken zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid.
Waar haal je vandaan dat dat WEL kan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119764139
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Winst ging voor veiligheid, maar winst werd er niet gemaakt en veiliger werd het ook niet. ProRail heeft gelukkig geen winstoogmerk.
ProRail heeft een ander soort winstoogmerk. Zij krijgen het geld van de overheid om het onderhoud en vernieuwingsprojecten van te betalen. Uiteindelijk krijgt ProRail minder geld maar zit met dezelfde hoeveelheid onderhoud en vernieuwingsprojecten. Die zullen dus voor minder uitgevoerd moeten worden.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:19:35 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119764151
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat weg haalt? Ik kom niet op meer dan 130 op alle sporen?
Het linkje in de openingspost
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 22:20:42 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119764214
quote:
5s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat dat WEL kan?
de organisatie ProRail is de laatste jaren qua personeelsomvang nogal gegroeid. Meer is niet altijd beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119764237
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de organisatie ProRail is de laatste jaren qua personeelsomvang nogal gegroeid. Meer is niet altijd beter
Dat vind je een antwoord op mijn vraag? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 november 2012 @ 22:21:29 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119764246
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:19 schreef b2py het volgende:

[..]

ProRail heeft een ander soort winstoogmerk. Zij krijgen het geld van de overheid om het onderhoud en vernieuwingsprojecten van te betalen. Uiteindelijk krijgt ProRail minder geld maar zit met dezelfde hoeveelheid onderhoud en vernieuwingsprojecten. Die zullen dus voor minder uitgevoerd moeten worden.
Eh nee, niet alleen dat. Ook de eigen organisatie moet slagvaardiger worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 22:23:06 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119764324
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat vind je een antwoord op mijn vraag? :')
ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119764362
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja.
Oh, okee :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119764383
quote:
9s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
NS wanneer gaan jullie nou eindelijk eens de nieuwe tariefeenhedenkaarten publiceren?
Durven ze niet. Tariefafstand Lelystad - Kampen Zuid is 436 km. :+
pi_119764384
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh nee, niet alleen dat. Ook de eigen organisatie moet slagvaardiger worden.
Als je ziet hoeveel lui daar rondlopen.

Ik denk dat half ProRail wel weg kan als je NS weer laat fuseren met ProRail. De regionale vervoerders zullen hier ontzettend boos om worden, maar hier zal een oplossing voor gevonden moeten worden.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:24:41 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119764410
Je zou er ook voor kunnen kiezen om ProRail onder te brengen bij Rijkswaterstaat...
  donderdag 29 november 2012 @ 22:25:15 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119764437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om ProRail onder te brengen bij Rijkswaterstaat...
Dan hangen er dadelijk matrixborden boven het spoor...
pi_119764440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om ProRail onder te brengen bij Rijkswaterstaat...
Blijft het een 'tussenpersoon'..
  donderdag 29 november 2012 @ 22:25:43 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119764467
quote:
6s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan hangen er dadelijk matrixborden boven het spoor...
Die hangen er nu ook al :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 22:25:58 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119764479
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, okee :')
Duvel zegt het goed. Ze kunnen nog slagvaardiger worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119764518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Durven ze niet. Tariefafstand Lelystad - Kampen Zuid is 436 km. :+
hou je bek hou je bek hou je bek :6

* Dr_Flash gaat met vingers in oren keihard rondjes om jou heen rennen en "houjebekhoujebek" schreeuwen. Net zo lang tot die kaart er is :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 november 2012 @ 22:26:49 #142
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119764522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Als je ziet hoeveel lui daar rond loopt.

Ik denk dat half ProRail wel weg kan als je NS weer laat fuseren met ProRail. De regionale vervoerders zullen hier ontzettend boos om worden, maar hier zal een oplossing voor gevonden moeten worden.
Voor de opsplitsing kostte het spoor slechts de helft van nu als je een inflatiecorrectie toepast. Het moet toch een teken aan de wand zijn. Het probleem is alleen dat het lastig is om een oorzaak aan te wijzen. Het zou van alles en nog wat kunnen zijn.
pi_119764553
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Duvel zegt het goed. Ze kunnen nog slagvaardiger worden
Wat doen ze dan met al die mensen die ze de laatste tijd kennelijk aangenomen hebben? :? "Een volle loonlijst staat cool"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 november 2012 @ 22:28:58 #144
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119764633
Bakkelijen met NS, spooraannemers, het ministerie en jezelf.
pi_119764644
Ik denk wel dat er serieus wat aan de hand is in het spooronderhoud... Het feit dat Strukton media-aandacht zoekt voor dit probleem zegt al wel dat ze daar waarschijnlijk een afweging om gemaakt hebben, want ProRail zal hier zeker niet blij mee zijn... niet bijten in de hand die je voed enzo en die hand strooit in het geval van Strukton redelijk wat kruimels die kant op.

En er zal nog wel e.e.a. aan zeer onder zitten mbt het onderhoudscontract bij Amersfoort wat naar AssetRail is gegaan, waarbij ook wel wat vraagtekens te plaatsen zijn.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:29:32 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119764657
Management-overhead (directeur, financiëel directeur), een eigen IT-afdeling, enz.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:29:34 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119764658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Voor de opsplitsing kostte het spoor slechts de helft van nu als je een inflatiecorrectie toepast. Het moet toch een teken aan de wand zijn. Het probleem is alleen dat het lastig is om een oorzaak aan te wijzen. Het zou van alles en nog wat kunnen zijn.
En reden er half zo veel treinen, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 november 2012 @ 22:30:37 #148
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119764706
Maar de nevenlijntjes zaten er wel bij. Bovendien is de treinexploitatie (excl infraexploitatie) nog steeds kostendekkend.
pi_119764723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Voor de opsplitsing kostte het spoor slechts de helft van nu als je een inflatiecorrectie toepast. Het moet toch een teken aan de wand zijn. Het probleem is alleen dat het lastig is om een oorzaak aan te wijzen. Het zou van alles en nog wat kunnen zijn.
Ik kan je er wel eentje vertellen hoor.
Vroeger waren de TVP (TreinVrijePeriodes) langer en mocht je meer doen.
Tegenwoordig zijn de veiligheidsregels zo aangescherpt, dat voordat je eenmaal aan het werk kan je al minstens een half uur kwijt ben. Een normale TVP is 5 uur voor de A-periode, en ~2,5 - 3 uur voor de B-periode. Vroeger waren de TVP 's nachts wel een uur of 6-7. Maar die mensen die nu 's nachts maar 5 uur werken, moeten wel voor 8 uur worden uitbetaald. Je kan in één nacht dus minder werk verzetten, en je moet ze ook nog eens langer uitbetalen. 1 + 1 = 2
  donderdag 29 november 2012 @ 22:31:22 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119764733
Wat is het ook een tieveritusbende hier dat spoor :')

Sta ik op het station on Parijs de trein naar Chessy te wachten, trein komt binnenrollen met chessy op de borden, maar in de trein staat dat ie maar tot Torcy gaat. :?

Dus ik heb onderweg nog een beetje de CTAs afgekeken en overal stond Chessy op...

Eenmaal op Torcy klonkt de _automatische_ omroep "Torcy Eindpunt" en iedereen stapte meteen mokkend uit, op Darkwing na... weet eigenlijk niet waarom, maar ik liep een beetje te dromen ofzo, mijn reactie was traag iig :z

Dat heeft me gered, wat de meester mompelde iets van verkeerd ritnummer ingesteld en dat ie toch doorreed, echter voordat de meute zich op het perron in beweging zette sloot ie al de deuren en reed weg _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')