Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar het doet natuurlijk pijn dat ze de eerste niet kregen met een niet minder onrealistische prijs dan de huidige winnaar.
HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden om:quote:Op donderdag 29 november 2012 20:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja, als je met een Desiro van Hamburg naar Keulen reist terwijl je IC-materieel verwacht kan ik me wel voorstellen dat je de volgende keer weer met DB gaat
mja, dan kun je krijgen dat de post onderhoud duurder uit gaat vallen dan nodig.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:00 schreef b2py het volgende:
Het is denk ik ook niet gebruikelijk dat je na je inchecken nog even je saldo gaat opladen, maar wel een vervelend probleem. Afwachten maar
Dat is netjes, een goede manier van klanten informeren.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:33 schreef greavy het volgende:
[..]
HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden
Jaaa dat denk ik ookquote:Op donderdag 29 november 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat iig niet gaat helpen is dat je met een bonte verzameling materieel gaat rijden dat in veel verschillende huisstijlen gestoken is. dat schrikt iig wat klanten af.
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaa dat denk ik ook![]()
"Sta je op het perron, wat denk je?een GROEN rijtuig! MET blauwe balletjes!!!
![]()
Nee daar beginnen we niet aan hoor
Ik draai me om en loop wel terug naar huis om de auto te pakken. Iemand nog een kaartje?"
Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmmquote:Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen.
Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmm
Klopt, zo lang de poortjes nog open staan kan dit vervelend zijn. Je kan wel een claim indienen (geloof ik, al best een tijd geleden dat ik het toen heb moeten doen) en je geld terug krijgen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.
Heb wel gemerkt dat die poortjes een richting hebben. Je kan niet uitchecken aan de buitenkant en niet inchecken aan de binnenkant. Grapje heeft me op Amsterdam CS nog een tientje gekost volgens mij. Daar loopje vanuit de andere tunnel voor de poortjes langs en moet je eigenlijk de tunnel in om daarna weer naar buiten te lopen door die poortjes.
Precies, dat bedoelde ik dus ookquote:Op donderdag 29 november 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoor
Ze hebben geen enkele verplichting ('t is een open access-vervoerder) dus ze kunnen ook tegen de reizigers zeggen "stik er maar in, hier is je geld terug"
en juist dat kan je dus klanten kostenquote:Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen.
Zij doen sowieso moeite om iets te laten rijden. Regelmatige uitval kost meer klanten, want dan ga je sneller terug naar de DBquote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en juist dat kan je dus klanten kosten
Ah mooi, dan denken we er hetzelfde over. Ik begreep je post even verkeerd.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, dat bedoelde ik dus ook
ÖBB heeft de rijtuigen zelf weer nodig ofzo. Rijtuigen wilden ze eerder dit jaar al terug...quote:Op donderdag 29 november 2012 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah mooi, dan denken we er hetzelfde over. Ik begreep je post even verkeerd.
Hopelijk heeft HKX snel hun zaakjes op orde. Misschien moeten ze maar even met de ÖBB gaan babbelen, die hebben net een stam rijtuigen teruggekregen
Lastig is dan, dat ProRail onderhoud moet doen aan spoor dat door een ander (goed of slecht) is aangelegd...quote:Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
zeker. Beide zaken kosten klanten en juist daarom is het van belang de materieelpositie op orde te hebbenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Zij doen sowieso moeite om iets te laten rijden. Regelmatige uitval kost meer klanten, want dan ga je sneller terug naar de DB
Nu doen de aannemers dat, dus er verandert wezenlijk weinig. Mij lijkt het wel interessant om een vergelijking te trekken tussen ProRail, Infrabel, Network Rail en nog een paar bedrijven over het onderhoud van de infrastructuur - kijkende naar kosten, opbrengsten en resultaten.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Lastig is dan, dat ProRail onderhoud moet doen aan spoor dat door een ander (goed of slecht) is aangelegd...
Dat is nu met onderhoud vs. aanleg ook al het geval.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Lastig is dan, dat ProRail onderhoud moet doen aan spoor dat door een ander (goed of slecht) is aangelegd...
Ah, okee.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is nu met onderhoud vs. aanleg ook al het geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |