abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119757346
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar als ik er wat over zeg is het "Prorail heeft bepaal dat de helft minder ook veilig is :{w " :')
Dat zal je nooit uit mijn mond horen :)
Maar het erge is dat er teveel mensen dat wel denken.
Die mensen vinden ook onderhoud nutteloos omdat ze dan moeten omreizen of langer onderweg zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 20:00:52 ]
  donderdag 29 november 2012 @ 20:00:56 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119757363
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hulde! Dit is hoe het hoort te zijn!
Als de hoogste inschrijver bij een aanbesteding dit soort dingen gaat roepen en dan ook nog gaat verwijzen naar een extreem buitenlands voorbeeld moet je even een kilozak zout kopen bij de Supermarkt. Er zal vast een kern van waarheid in zitten maar je kan ook gewoon roepen dat Prorail erg op haar hoede moet zijn wat er in dit gebied gaat gebeuren. Dat weten ze intern Prorail ook wel.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:03:04 #53
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_119757440
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat vind jij " :') " ?
Het gedeelte van de kinderen die met de spoorbomen aan het kloten waren dan he :P
pi_119757476
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar als ik er wat over zeg is het "Prorail heeft bepaald dat de helft minder ook veilig is :{w " :')
Dat zegt ProRail he, dat een andere aannemer want anders vindt is iets anders he.
pi_119757547
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:32 schreef b2py het volgende:
Strukton luidt noodklok spooronderhoud
donderdag 29 november 2012

Strukton Rail heeft een brandbrief aan Tweede Kamerleden gestuurd over de bezuinigingen die spoorbeheerder ProRail op het onderhoud van het spoor. In de brief zou de aannemer aangeven dat de bezuinigingen onherroepelijk gaan leiden tot vertragingen en mogelijk tot zeer ernstige ongelukken, meldt het ANP.

Een woordvoerdster van Strukton wil echter niets over de brief kwijt. Ook wil het bedrijf niet bevestigen of de berichtgeving over de inhoud van de brief klopt. Het prijsniveau voor spooronderhoud zou vastgesteld zijn op 25 tot 40 procent van de huidige kosten. Strukton Rail zegt in de brief het als plicht te zien om te waarschuwen voor de gevolgen van de bezuinigingen.

Het ANP meldt dat Strukton bang is voor een ongeluk als gevolg van slecht spooronderhoud. Daarbij zou er verwezen worden naar een Brits treinongeval in 2000 bij het Britse Hatfield. Bij dat ongeluk kwamen als gevolg van onvoldoende onderhoud vier mensen om het leven.

Verder weet het ANP te melden dat Strukton Rail pleit voor het stil leggen van alle aanbestedingen op spooronderhoud. Eerder meldde de Volkskrant ook al dat er zorgen zijn over de kwaliteit van het spooronderhoud. Vakbond FNV Spoor meldde toen al zich zorgen te maken. Ook de SP stelde naar aanleiding van die berichten kamervragen.

Bron
Strukton zal ook niet snel zeggen dat het allemaal prima is. Die willen gewoon weer aan de gang.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:07:09 #56
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119757577
Prorail heeft gewoon een contract met eisen opgesteld. Ook Asset Rail moet daar gewoon aan voldoen. Controleren dus die handel. Als het niet kan voor die prijs dan gaat Asset Rail failliet. Strukton maakt zich gewoon schuldig aan verschrikkelijke stemmingmakerij.
pi_119757657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Prorail heeft gewoon een contract met eisen opgesteld. Ook Asset Rail moet daar gewoon aan voldoen. Controleren dus die handel. Als het niet kan voor die prijs dan gaat Asset Rail failliet. Strukton maakt zich gewoon schuldig aan verschrikkelijke stemmingmakerij.
Tsja, prorail knijpt het spooronderhoud uit, over de rug van de veiligheid van de reiziger. Ook niet erg netjes natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:09:39 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119757677
Ze proberen ProRail ertoe te bewegen de eisen voor de concessies iets anders op te stellen. Dat is hun goed recht en voor de rest is het zo dat het werk van iedere aannemer gecontroleerd behoort te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119757710
Die consessies zijn redelijk stug, typisch ProRail. Er wordt wel gekeken naar verschillende aspecten bij offertes maar er zijn trucjes om elke keer vooraan te komen staan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:10:33 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119757711
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Prorail heeft gewoon een contract met eisen opgesteld. Ook Asset Rail moet daar gewoon aan voldoen. Controleren dus die handel. Als het niet kan voor die prijs dan gaat Asset Rail failliet. Strukton maakt zich gewoon schuldig aan verschrikkelijke stemmingmakerij.
Ik denk dat dat genuanceerder ligt. Zie de vreemde gang van zaken rond de aanbesteding van PGO Amersfoort. En nee, zoals jij zegt werkt het niet: er wordt naar mijn idee onvoldoende geborgd dat een aannemer voor de prijs die ie vraagt ook daadwerkelijk goed onderhoud uitvoert.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 november 2012 @ 20:17:33 #61
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119757948
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ze proberen ProRail ertoe te bewegen de eisen voor de concessies iets anders op te stellen. Dat is hun goed recht en voor de rest is het zo dat het werk van iedere aannemer gecontroleerd behoort te worden.
Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:18:54 #62
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758012
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat genuanceerder ligt. Zie de vreemde gang van zaken rond de aanbesteding van PGO Amersfoort. En nee, zoals jij zegt werkt het niet: er wordt naar mijn idee onvoldoende geborgd dat een aannemer voor de prijs die ie vraagt ook daadwerkelijk goed onderhoud uitvoert.
Goed, dat die controle beter uitgevoerd moet worden kan best zo zijn en daar moet men ook echt wat mee gaan doen maar dat doet niets af aan het basisprincipe van een aanbesteding. Over dat eerste begint Strukton niet, over het tweede wel. Dat maakt het een stinkend zaakje.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:21:22 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758102
HKX heeft grote problemen met materieel: Inmiddels rijden ze nog maar met één rijtuig per stam: Een Dosto van de NOB(Nord-Ostsee-Bahn). Wel rijden ze met een Sandwich-samenstelling (2 loks, 1 voor 1 achter).
Vorige week was dat nog een IC-rijtuig van ALEX en een Dosto van de NOB.

Waarschijnlijk komt er binnenkort weer materieel van de Mittelrheinbahn (Desiro) als Ersatzverkehr...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:22:55 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.
dat snap ik, alleen ik kan me ook voorstellen dat er vraagtekens geplaatst mogen worden bij de erg lage bieding die Asset Rail gedaan heeft zonder dat de kwaliteit in gevaar zou mogen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:23:20 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119758175
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.
Had Strukton niet eigenlijk gewonnen, en werd vervolgens die aanbesteding niet als mislukt beschouwd omdat de partijen onder de kostprijs hadden aangeboden? En vervolgens legt Strukton bij de nieuwe aanbesteding een hogere prijs neer om vervolgens alsnog te verliezen van een partij die notabene onder hun eerdere prijs zit. Dan zou ik ook niet blij zijn.

Daarmee niets afdoende aan het feit dat Strukton zelf een flink belang heeft bij hoge onderhoudsbudgetten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:23:56 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758194
Het Kamperlijntje zal nog tot eind 2015 door de NS verzorgd worden, zo is vandaag bekendgemaakt.

http://www.overijssel.nl/(...)oncessie-kamperlijn/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:24:22 #67
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758214
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Had Strukton niet eigenlijk gewonnen, en werd vervolgens die aanbesteding niet als mislukt beschouwd omdat de partijen onder de kostprijs hadden aangeboden? En vervolgens legt Strukton bij de nieuwe aanbesteding een hogere prijs neer om vervolgens alsnog te verliezen van een partij die notabene onder hun eerdere prijs zit. Dan zou ik ook niet blij zijn.

Daarmee niets afdoende aan het feit dat Strukton zelf een flink belang heeft bij hoge onderhoudsbudgetten.
Volgens mij was Strukton juist de hoogste bieder maar ik zal het even opzoeken.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:24:49 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119758233
Bij de oorspronkelijke aanbesteding toch niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 november 2012 @ 20:25:16 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119758254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
HKX heeft grote problemen met materieel: Inmiddels rijden ze nog maar met één rijtuig per stam: Een Dosto van de NOB(Nord-Ostsee-Bahn). Wel rijden ze met een Sandwich-samenstelling (2 loks, 1 voor 1 achter).
Vorige week was dat nog een IC-rijtuig van ALEX en een Dosto van de NOB.

Waarschijnlijk komt er binnenkort weer materieel van de Mittelrheinbahn (Desiro) als Ersatzverkehr...
Hoe komt het dat het zo moet lopen? Wat is er mis met het eigen rollend materieel van HKX?
pi_119758272
Het is wel een tactiek hoor, onder de kostprijs aanbieden en dan zoveel mogelijk via meerwerk uitvoeren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:27:06 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758331
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het zo moet lopen? Wat is er mis met het eigen rollend materieel van HKX?
HKX heeft nooit eigen rollend materieel gehad. De rijtuigen die zij hadden waren van ALEX en de lok van MRCE.
Wat de exacte reden is? Dat weet niemand buiten HKX. HKX doet er ook wat geheimzinnig over.
Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:29:41 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758424
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef greavy het volgende:

[..]

HKX heeft nooit eigen rollend materieel gehad. De rijtuigen die zij hadden waren van ALEX en de lok van MRCE.
Wat de exacte reden is? Dat weet niemand buiten HKX. HKX doet er ook wat geheimzinnig over.
Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
wat iig niet gaat helpen is dat je met een bonte verzameling materieel gaat rijden dat in veel verschillende huisstijlen gestoken is. dat schrikt iig wat klanten af.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:30:05 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119758437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
Tsja, als je met een Desiro van Hamburg naar Keulen reist terwijl je IC-materieel verwacht kan ik me wel voorstellen dat je de volgende keer weer met DB gaat :s)
  donderdag 29 november 2012 @ 20:30:25 #74
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758452
quote:
5s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:24 schreef Duvel het volgende:
Bij de oorspronkelijke aanbesteding toch niet?
Bij de tweede aanbesteding waren ze in ieder geval al meer dan twee keer zo duur als de op een na laatste bieding.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:31:23 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119758501
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Bij de tweede aanbesteding waren ze in ieder geval al meer dan twee keer zo duur als de op een na laatste bieding.
Klopt, maar het doet natuurlijk pijn dat ze de eerste niet kregen met een niet minder onrealistische prijs dan de huidige winnaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 november 2012 @ 20:31:39 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758511
@PSM Tsja. Er waren eerder al problemen met de rijtuigen, waardoor ALEX die per direct uit dienst moest halen. Toen is er met Desiro gereden. Na een week kwamen de rijtuigen weer terug, en kon het ingezet worden. Weliswaar met 2 rijtuigen per stam, maar toch. Dat werd later een ALEX+NOB-rijtuig. En inmiddels alleen één NOB-Dosto.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:32:29 #77
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758541
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, maar het doet natuurlijk pijn dat ze de eerste niet kregen met een niet minder onrealistische prijs dan de huidige winnaar.
Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:33:11 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758574
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, als je met een Desiro van Hamburg naar Keulen reist terwijl je IC-materieel verwacht kan ik me wel voorstellen dat je de volgende keer weer met DB gaat :s)
HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden om:
- kosteloos om te boeken naar DB
- Korting krijgen en met Desiro
- Reis kosteloos annuleren en geld retour
- Op een andere dag voortzetten met HKX-garnituur.

Dus de reizigers wisten dat wel ;) De Desiro's hebben alles behalve vol gezeten ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 29-11-2012 20:41:17 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:34:19 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758611
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
mja, dan kun je krijgen dat de post onderhoud duurder uit gaat vallen dan nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:37:35 #80
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758751
Dat juridische waterhoofd dat nodig is om contracten te maken en de controle van het onderhoud vanuit Prorail zijn beiden ook niet gratis. Het zou nog best wel eens kunnen meevallen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:41:34 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758932
Het beleid van ProRail is nu eenmaal om zoveel mogelijk buitenshuis te doen, maar imo zou de organisatie dan veel leaner moeten zijn dan ze nu is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119759028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:00 schreef b2py het volgende:
Het is denk ik ook niet gebruikelijk dat je na je inchecken nog even je saldo gaat opladen, maar wel een vervelend probleem. Afwachten maar ;)
Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.

Heb wel gemerkt dat die poortjes een richting hebben. Je kan niet uitchecken aan de buitenkant en niet inchecken aan de binnenkant. Grapje heeft me op Amsterdam CS nog een tientje gekost volgens mij. Daar loopje vanuit de andere tunnel voor de poortjes langs en moet je eigenlijk de tunnel in om daarna weer naar buiten te lopen door die poortjes.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:46:02 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119759147
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:33 schreef greavy het volgende:

[..]

HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden
Dat is netjes, een goede manier van klanten informeren.

NS Hispeed zou het in een hoekje op de website zetten en dan keihard roepen "Het stond op de website dus je had het kunnen weten!"
pi_119759158
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat iig niet gaat helpen is dat je met een bonte verzameling materieel gaat rijden dat in veel verschillende huisstijlen gestoken is. dat schrikt iig wat klanten af.
Jaaa dat denk ik ook :')

"Sta je op het perron, wat denk je? :o een GROEN rijtuig! MET blauwe balletjes!!! :o :{w Nee daar beginnen we niet aan hoor :N Ik draai me om en loop wel terug naar huis om de auto te pakken. Iemand nog een kaartje?"

:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 november 2012 @ 20:47:53 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119759225
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jaaa dat denk ik ook :')

"Sta je op het perron, wat denk je? :o een GROEN rijtuig! MET blauwe balletjes!!! :o :{w Nee daar beginnen we niet aan hoor :N Ik draai me om en loop wel terug naar huis om de auto te pakken. Iemand nog een kaartje?"

:')
:')

Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen. ;)
  donderdag 29 november 2012 @ 20:50:04 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119759328
Bij de vaste ALEX-rijtuigen hadden ze stickers aangebracht met HKX erop enz. Hoe dat nu op de NOB-garnituur is, weet ik niet.
pi_119759344
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

:')

Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen. ;)
Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmm :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 november 2012 @ 20:51:15 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119759382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmm :)
Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoor :s)

Ze hebben geen enkele verplichting ('t is een open access-vervoerder) dus ze kunnen ook tegen de reizigers zeggen "stik er maar in, hier is je geld terug"
  donderdag 29 november 2012 @ 20:52:01 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119759413
HKX doet wel moeite, maar het lijkt nog niet echt te lukken voor hun. Erg jammer.
Ik ga zaterdag eens kijken hoe zij er bij staan in Keulen.
pi_119759455
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.

Heb wel gemerkt dat die poortjes een richting hebben. Je kan niet uitchecken aan de buitenkant en niet inchecken aan de binnenkant. Grapje heeft me op Amsterdam CS nog een tientje gekost volgens mij. Daar loopje vanuit de andere tunnel voor de poortjes langs en moet je eigenlijk de tunnel in om daarna weer naar buiten te lopen door die poortjes.
Klopt, zo lang de poortjes nog open staan kan dit vervelend zijn. Je kan wel een claim indienen (geloof ik, al best een tijd geleden dat ik het toen heb moeten doen) en je geld terug krijgen.
pi_119759731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoor :s)

Ze hebben geen enkele verplichting ('t is een open access-vervoerder) dus ze kunnen ook tegen de reizigers zeggen "stik er maar in, hier is je geld terug"
Precies, dat bedoelde ik dus ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:59:53 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119759769
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

:')

Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen. ;)
en juist dat kan je dus klanten kosten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 21:01:41 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119759868
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en juist dat kan je dus klanten kosten
Zij doen sowieso moeite om iets te laten rijden. Regelmatige uitval kost meer klanten, want dan ga je sneller terug naar de DB
  donderdag 29 november 2012 @ 21:01:51 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119759874
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies, dat bedoelde ik dus ook :Y
Ah mooi, dan denken we er hetzelfde over. Ik begreep je post even verkeerd. ;)

Hopelijk heeft HKX snel hun zaakjes op orde. Misschien moeten ze maar even met de ÖBB gaan babbelen, die hebben net een stam rijtuigen teruggekregen ;)
  donderdag 29 november 2012 @ 21:04:31 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119760006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah mooi, dan denken we er hetzelfde over. Ik begreep je post even verkeerd. ;)

Hopelijk heeft HKX snel hun zaakjes op orde. Misschien moeten ze maar even met de ÖBB gaan babbelen, die hebben net een stam rijtuigen teruggekregen ;)
ÖBB heeft de rijtuigen zelf weer nodig ofzo. Rijtuigen wilden ze eerder dit jaar al terug...

Kan ook te maken hebben met de kosten voor de rit (lease loc, rijtuigen, inzet personeel, treinpaden, onderhoud, schoonmaken, enz enz enz) dat het financieel niet allemaal even goed rond komt. (wordt ook op DSO gemeld, net als defecten aan het materieel)
De echte reden is nog gissen, zal me benieuwen als er uberhaupt iets bekend over wordt dat ook echt klopt enz
pi_119760034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
Lastig is dan, dat ProRail onderhoud moet doen aan spoor dat door een ander (goed of slecht) is aangelegd...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 21:05:21 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119760037
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Zij doen sowieso moeite om iets te laten rijden. Regelmatige uitval kost meer klanten, want dan ga je sneller terug naar de DB
zeker. Beide zaken kosten klanten en juist daarom is het van belang de materieelpositie op orde te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 21:07:20 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119760110
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Lastig is dan, dat ProRail onderhoud moet doen aan spoor dat door een ander (goed of slecht) is aangelegd...
Nu doen de aannemers dat, dus er verandert wezenlijk weinig. Mij lijkt het wel interessant om een vergelijking te trekken tussen ProRail, Infrabel, Network Rail en nog een paar bedrijven over het onderhoud van de infrastructuur - kijkende naar kosten, opbrengsten en resultaten.
  donderdag 29 november 2012 @ 21:07:41 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119760121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Lastig is dan, dat ProRail onderhoud moet doen aan spoor dat door een ander (goed of slecht) is aangelegd...
Dat is nu met onderhoud vs. aanleg ook al het geval.
pi_119760260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is nu met onderhoud vs. aanleg ook al het geval.
Ah, okee. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')