Nevenlijntjes zitten nu nog steeds bij het spooronderhoud hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar de nevenlijntjes zaten er wel bij. Bovendien is de treinexploitatie (excl infraexploitatie) nog steeds kostendekkend.
Vroeger reed men ook met een beperkte snelheid over het nevenspoor door.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kan je er wel eentje vertellen hoor.
Vroeger waren de TVP (TreinVrijePeriodes) langer en mocht je meer doen.
Tegenwoordig zijn de veiligheidsregels zo aangescherpt, dat voordat je eenmaal aan het werk kan je al minstens een half uur kwijt ben. Een normale TVP is 5 uur voor de A-periode, en ~2,5 - 3 uur voor de B-periode. Vroeger waren de TVP 's nachts wel een uur of 6-7. Maar die mensen die nu 's nachts maar 5 uur werken, moeten wel voor 8 uur worden uitbetaald. Je kan in één nacht dus minder werk verzetten, en je moet ze ook nog eens langer uitbetalen. 1 + 1 = 2
Maar niet bij de NS-treinexploitatiekosten.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Nevenlijntjes zitten nu nog steeds bij het spooronderhoud hoor
precies. Veel managers zijn eigenlijk overbodig. Het streven moet zijn om een zo plat mogelijke organisatie te hebben zonder dat er problemen met de aansturing van de organisatie komen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:
Management-overhead (directeur, financiëel directeur), een eigen IT-afdeling, enz.
Tegenwoordig moeten de Reiziger met een hoofdletter R geschreven worden dus moet die trein met 140 kunnen passeren..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vroeger reed men ook met een beperkte snelheid over het nevenspoor door.
Hoeveel managers daar zitten, onbegrijpelijk..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Veel managers zijn eigenlijk overbodig. Het streven moet zijn om een zo plat mogelijke organisatie te hebben zonder dat er problemen met de aansturing van de organisatie komen.
Tegenwoordig gaat het spoor in het weekend plat waardoor de trein met exact 0 kilometer per uur rijdt.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Tegenwoordig moeten de Reiziger met een hoofdletter R geschreven worden dus moet die trein met 140 kunnen passeren..
En dan wordt er niet eens onderhoud uitgevoerd, alleen vernieuwingenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Tegenwoordig gaat het spoor in het weekend plat waardoor de trein met exact 0 kilometer per uur rijdt.
het is niet alleen ProRail waar ik het over heb, maar in veel organisaties kan het efficiënter.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoeveel managers daar zitten, onbegrijpelijk..
Zoiets heb ik ook nogeens gehad een paar maanden terug, toen een SGMmetje op Zutphen heel stiekem toch de IC Roosendaal - Zwolle bleek te zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het ook een tieveritusbende hier dat spoor
Sta ik op het station on Parijs de trein naar Chessy te wachten, trein komt binnenrollen met chessy op de borden, maar in de trein staat dat ie maar tot Torcy gaat.![]()
Dus ik heb onderweg nog een beetje de CTAs afgekeken en overal stond Chessy op...
Eenmaal op Torcy klonkt de _automatische_ omroep "Torcy Eindpunt" en iedereen stapte meteen mokkend uit, op Darkwing na... weet eigenlijk niet waarom, maar ik liep een beetje te dromen ofzo, mijn reactie was traag iig![]()
Dat heeft me gered, wat de meester mompelde iets van verkeerd ritnummer ingesteld en dat ie toch doorreed, echter voordat de meute zich op het perron in beweging zette sloot ie al de deuren en reed weg
En jij hebt t wel gegokt?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook nogeens gehad een paar maanden terug, toen een SGMmetje op Zutphen heel stiekem toch de IC Roosendaal - Zwolle bleek te zijnMaar niemand die het gokte
Je bedoelt: Managers die weten waar ze het over hebben.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Veel managers zijn eigenlijk overbodig. Het streven moet zijn om een zo plat mogelijke organisatie te hebben zonder dat er problemen met de aansturing van de organisatie komen.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En jij hebt t wel gegokt?
zoiets ja. Ik ben wat dat betreft iets te veel een idealistquote:Op donderdag 29 november 2012 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: Managers die weten waar ze het over hebben.
Dat is net zoiets als een vierkante cirkel met drie hoeken.
Trein Bewijzer Perronquote:Op donderdag 29 november 2012 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit: TBP Trein Bestemmings Plan?
Maar goed de lading Centraal bediende TreinAanwijzer, dekt de lading toch ook nog steeds? Al vliegen ze nu meer centraal in storing...quote:
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar goed de lading Centraal bediende TreinAanwijzer, dekt de lading toch ook nog steeds? Al vliegen ze nu meer centraal in storing...Waarom moet die benaming veranderd worden zo nodig....
CTA denkt de lading voor de nieuwe ook toch...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:51 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
links: TBP; Rechts CTA
Ongetwijfeld, toch heet hij andersquote:Op donderdag 29 november 2012 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
CTA denkt de lading voor de nieuwe ook toch...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |