Ik blijf voorlopig even bij je uit de buurt, want ik zie dit nu al gewoon helemaal voor mequote:Op zondag 25 november 2012 20:39 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Dus een kaars in mijn reet, 3 postbode-elastieken om mijn zak, zadel op mijn rug en dan mij spanken heet nu al "Mario-en?"
Weet ikquote:Op zondag 25 november 2012 23:46 schreef Lamb29 het volgende:
Daar heb je geen hormonen voor nodig hoor Sonnetje..
+1quote:Op zondag 25 november 2012 23:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Keshet morgen je mijlpaal
Mn hormonen worden er een beetje emotioneel van
Alvast mijn excuses voor de rooie oortjes in dat gevalquote:Op maandag 26 november 2012 07:36 schreef Keshet het volgende:
![]()
![]()
voor Liza, mijzelf en ook nog een beetje voor Cathmar!
Liza, hoe is 't nu bij jou?
Men, ik heb 't gewoon gehaald! 40 weken! Waaaaaaa!
Ik ga straks even bijlezen.
Eind van de middag gaat waarschijnlijk wel lukkenquote:Op maandag 26 november 2012 07:46 schreef Logician het volgende:
Ican heb je nog de mogelijkheid vanmiddag even te liggen?
Hopen dat dat nog even gaat lukken dan, rust is toch wel erg belangrijkquote:Op maandag 26 november 2012 07:52 schreef Incantrix het volgende:
Eind van de middag gaat waarschijnlijk wel lukkenmaar tot de tijd een peuter entertainen..
maar het komt wel goed, hij heeft Heel Veel nieuw speelgoed
Jah, zou wel fijn zijnquote:Op maandag 26 november 2012 07:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Hopen dat dat nog even gaat lukken dan, rust is toch wel erg belangrijk
Zo cool!!!quote:Op maandag 26 november 2012 07:36 schreef Keshet het volgende:
![]()
![]()
Mijlpaal der mijlpalen!quote:Op maandag 26 november 2012 08:11 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik kom me even melden met baby in de buik. Nu verder slapen, straks meer!
Wow, 40 wekenquote:Op maandag 26 november 2012 07:36 schreef Keshet het volgende:
![]()
![]()
Ja hoor, water mag!quote:Op maandag 26 november 2012 08:52 schreef Gulara het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Voor de glucosetest moet je nuchter zijn, maar je mag wel gewoon water drinken toch?
Heb je een laboratorium-formulier gekregen? Daar staat op of de glucose nuchter of juist niet-nuchter moet.quote:Op maandag 26 november 2012 08:52 schreef Gulara het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Voor de glucosetest moet je nuchter zijn, maar je mag wel gewoon water drinken toch?
"Nuchter" is altijd voor zover de situatie het toelaat. Iets drinken zonder suiker/voedingstoffen mag sowieso, maar als jij het niet trekt om een stuk te fietsen op een lege maag (wat heel normaal is als je zwanger bent) dan moet je gewoon wat eten en dit melden bij het lab, dan weten zij welke referentiewaardes ze aan moeten houden bij beoordeling van jouw uitslag. Vaak hoeft glucose volgens mij ook niet nuchter. Ik meen dat ik dat afgelopen week heb laten prikken met ontbijt achter mn kiezen waarna de bloedprikdame me sowieso aanraadde altijd even wat te eten om te voorkomen dat je out gaat.quote:Op maandag 26 november 2012 09:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je een laboratorium-formulier gekregen? Daar staat op of de glucose nuchter of juist niet-nuchter moet.
Water drinken mag sowieso. Thee drinken zonder suiker of zoetje ook. Koffie mag tegenwoordig bij de meeste labs niet meer als het om 'nuchter' gaat.
Volgens mij ligt het er ook maar aan welke glucosetest het betreft. En het is wel belangrijk het goed te doen en de adviezen met betrekking tot nuchter zijn op te volgen, want zwangerschapsdiabetes is iets dat je wel ontdekt wil hebben.quote:Op maandag 26 november 2012 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
"Nuchter" is altijd voor zover de situatie het toelaat. Iets drinken zonder suiker/voedingstoffen mag sowieso, maar als jij het niet trekt om een stuk te fietsen op een lege maag (wat heel normaal is als je zwanger bent) dan moet je gewoon wat eten en dit melden bij het lab, dan weten zij welke referentiewaardes ze aan moeten houden bij beoordeling van jouw uitslag. Vaak hoeft glucose volgens mij ook niet nuchter. Ik meen dat ik dat afgelopen week heb laten prikken met ontbijt achter mn kiezen waarna de bloedprikdame me sowieso aanraadde altijd even wat te eten om te voorkomen dat je out gaat.
Uiteraard, ik zeg ook niet dat het geen flikker uit maakt, maar meer dat mensen er vaak onnodig paniekerig over doen. Dat je bijvoorbeeld zelfs geen slokje water mag is echt niet waar. En liever dat je even iets kleins eet, dan dat je omvalt met je zwangere buik.quote:Op maandag 26 november 2012 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het er ook maar aan welke glucosetest het betreft. En het is wel belangrijk het goed te doen en de adviezen met betrekking tot nuchter zijn op te volgen, want zwangerschapsdiabetes is iets dat je wel ontdekt wil hebben.
Ik weet hoe het werkt hèquote:Op maandag 26 november 2012 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
"Nuchter" is altijd voor zover de situatie het toelaat. Iets drinken zonder suiker/voedingstoffen mag sowieso, maar als jij het niet trekt om een stuk te fietsen op een lege maag (wat heel normaal is als je zwanger bent) dan moet je gewoon wat eten en dit melden bij het lab, dan weten zij welke referentiewaardes ze aan moeten houden bij beoordeling van jouw uitslag. Vaak hoeft glucose volgens mij ook niet nuchter. Ik meen dat ik dat afgelopen week heb laten prikken met ontbijt achter mn kiezen waarna de bloedprikdame me sowieso aanraadde altijd even wat te eten om te voorkomen dat je out gaat.
Ik geloof je helemaal, maar dan werkt mijn werk blijkbaar net even andersquote:Op maandag 26 november 2012 09:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werkt hè![]()
Maar in het geval van glucose gaat die vlieger niet helemaal op. Soms wil je weten wat die glucose doet als er niets gegeten is, soms wil je juist weten wat er gebeurt als er wél iets gegeten is. Een glucosetest met drankje zul je in principe altijd nuchter doen. Het is belangrijk dat je wel echt nuchter bent omdat dit anders invloed heeft op de andere meting(en) die gedaan worden.
Een glucose die nuchter had gemoeten en die uiteindelijk niet nuchter is geprikt is waardeloos. Dan kun je het mooi aan het lab doorgeven en dan houden ze andere referentiewaarden aan, maar dan heb je nog niet wat je wilt weten en moet ie dus over.
Maar dat zal als het goed is ook geen normaaldenkend mens tegen je zeggen, dat je geen water mag drinken. Ik geef het in ieder geval altijd door aan mesnen, die ze gewoon water en thee zonder suiker/zoetje mogen drinken.quote:Op maandag 26 november 2012 09:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Uiteraard, ik zeg ook niet dat het geen flikker uit maakt, maar meer dat mensen er vaak onnodig paniekerig over doen. Dat je bijvoorbeeld zelfs geen slokje water mag is echt niet waar. En liever dat je even iets kleins eet, dan dat je omvalt met je zwangere buik.
Bij de glucosetest die ik als laatste in het ziekenhuis moest doen, was het absoluut verboden een hapje te eten. Dat geeft gewoon geen goed beeld van deze test, en dat wil je wel. Als ik nu een korte test bij de huisarts moet doen (jaarlijkse controle nav de zwangerschapsdiabetes), maakt ze er geen probleem van als ik gegeten heb, want zijn standaardwaarden, maar als je de grote glucosetest moet doen, moet die ech volgens het boekje, hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 09:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Uiteraard, ik zeg ook niet dat het geen flikker uit maakt, maar meer dat mensen er vaak onnodig paniekerig over doen. Dat je bijvoorbeeld zelfs geen slokje water mag is echt niet waar. En liever dat je even iets kleins eet, dan dat je omvalt met je zwangere buik.
Ik werk zowel op de bloedafname als dat k in opleiding tot verloskundige ben. Van twee kanten, als iemand bij mij komt en hij/zij is niet nuchter moet ik hem/haar in principe naar huis sturen. Soms prik ik toch en schrijf ik het op, soms maakt dat niet uit, maar soms is de huisarts daar helemaal niet blij mee en zie ik meneer of mevrouw een week later weer omdat de test alsnog over moet.quote:Op maandag 26 november 2012 09:33 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik geloof je helemaal, maar dan werkt mijn werk blijkbaar net even anders
Zoals ik al zei geloof ik jullie helemaal! Ik ben niet helemaal thuis in glucoseprikken, dus als dit verschilt dan mea culpaquote:Op maandag 26 november 2012 09:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de glucosetest die ik als laatste in het ziekenhuis moest doen, was het absoluut verboden een hapje te eten. Dat geeft gewoon geen goed beeld van deze test, en dat wil je wel. Als ik nu een korte test bij de huisarts moet doen (jaarlijkse controle nav de zwangerschapsdiabetes), maakt ze er geen probleem van als ik gegeten heb, want zijn standaardwaarden, maar als je de grote glucosetest moet doen, moet die ech volgens het boekje, hoor.
Wat mignonne zegt, dus
dat was hier de standaardtest inderdaad. Eerst nuchter prikken, dan naar huis lekker ontbijten en dan 2 uur later nog een keer prikken. Vond ik eigenlijk niet zo'n probleem. Beter dan die vieze drankjes test....quote:Op maandag 26 november 2012 09:52 schreef papillion het volgende:
Je kunt ook nog heel leuk op 1 test van de verloskundige meekrijgen dat je zowel nuchter als niet nuchter moet prikken. (En natuurlijk vertellen ze je enkel dat je nuchter moet zijn....)
En dan blijkt dan moet dan wel op dezelfde dag omdat ze het anders bij de administratie niet snappen. Dus dan moet je prikken, dan moet je maar weer naar huis want je moet eten en dan mag je later op de dag als je 2 uur eerder hebt gegeten weer terug komen. Oja, en dan prikken ze de eerste keer al beide armen mis.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:21 schreef Spirit82 het volgende:
Even tussendoor een heel erg domme vraag: maar hoe om draag je een maillot? Met 1 streep naar voren of met 2?
quote:Op maandag 26 november 2012 10:24 schreef Spirit82 het volgende:
Aha, vandaar dat die krengen dus voor geen meter zaten
quote:Op maandag 26 november 2012 10:25 schreef Logician het volgende:
Onze echo/onderzoek is verplaatst van 13u naar 16u meneer en ik beiden wel middagje vrij genomen en stiekem vind ik wel even lekker
Hoop dat de hoeveelheid harde buiken afgelopen wk niets gedaan hebben. Ik ga er maar gewoon vanuit van niet. Zit in een positieve flow mentaal volgens mij
Bij mijn vk was het standaard boven een bepaald BMI. Verder als je kindje voor ligt op groei of je een erg grote buik hebt geloof ik. Ik weet eigenlijk niet of ik nu bij de gyn ook weer geprikt wordt op glucose.quote:Op maandag 26 november 2012 10:24 schreef Estrys het volgende:
Wanneer krijg je nou zo'n glucosetest? Het is niet altijd standaard toch? Ik heb er geen gehad in ieder geval.
Welke helpt bij jou nog wel? Misschien toch via de huisarts danquote:Op maandag 26 november 2012 10:26 schreef OooLizaooO het volgende:
Estrys: maagzuurremmer. Enige dat hier nog hielp...
Zelf help ik me nog met rennies. Mijn moeder zit al jarenlang aan Zantac, maar geen idee of dat mag tijdens zwangerschap. Is wel een heftige geloof ik.quote:Op maandag 26 november 2012 10:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
Welke helpt bij jou nog wel? Misschien toch via de huisarts dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, nood breekt wet dus toch gebruiken maar helpt ook niet echt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Wit is het volgens mijquote:Op maandag 26 november 2012 10:35 schreef Logician het volgende:
Graviscon is die roze toch, die vond ik ook om te kotsen
Panties hebben maar 1 streep!! En maillots... ik blijk ze dus al jaren verkeerd te dragenquote:Op maandag 26 november 2012 10:33 schreef Hooiwagen het volgende:
Spirit, het principe werkt ook voor een groot deel van de niet-positie panty's en maillots.
Ik had een roze drankje, meest vieze wat ik ooit heb gedronken ging er telkens van kokken.. sindsdien maar aan de renniesquote:
quote:Op maandag 26 november 2012 10:33 schreef Estrys het volgende:
Ja maar die helpen dus voor 1 minuut. Zodra de Rennie weg is is het maagzuur terug.![]()
Had ook dat Graviscon drankje en dat combineren met Rennies zei mijn VK. Maar niet om het een of ander, dat drankje vond ik uit zichzelf al om te kotsen.Hoe help je met 1 zin een merk om zeep! Als je standup comedian was geweest had je Youp van het Hek kunnen evenaren met zijn bucklers (of hoe heette dat spul). Ik zal in elk geval nooit van mijn leven vrijwillig Graviscon kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, nood breekt wet dus toch gebruiken maar helpt ook niet echt.![]()
knap hoor!
Sarcasme. Herken het.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hoe help je met 1 zin een merk om zeep! Als je standup comedian was geweest had je Youp van het Hek kunnen evenaren met zijn bucklers (of hoe heette dat spul). Ik zal in elk geval nooit van mijn leven vrijwillig Graviscon kopen![]()
knap hoor!
Ik had frietjes en een frikandel speciaalquote:Op maandag 26 november 2012 10:39 schreef Estrys het volgende:
Melk en Optimel helpt ook best wel trouwens.
Ik vrees dat het de prijs is die ik moet betalen voor de sate en de vette hap op het sinterklaasfeest gisteren.
Heb de vieze drankjes test nooit gehad. Vond het in dit geval vooral irritant dat ik er niet bij stil stond dat ik terug moest komen. Daardoor kwam het kwa timing ongelukkig uit.quote:Op maandag 26 november 2012 10:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat was hier de standaardtest inderdaad. Eerst nuchter prikken, dan naar huis lekker ontbijten en dan 2 uur later nog een keer prikken. Vond ik eigenlijk niet zo'n probleem. Beter dan die vieze drankjes test....
Dit is 't Estrysquote:Op maandag 26 november 2012 10:36 schreef Solagratia het volgende:
Estrys, ik heb van de gyn op recept Omeprazol gekregen en die werkt me heel goed. Ik kan weer slapen 's nachts ipv heel de nacht over te geven.
quote:Op maandag 26 november 2012 11:19 schreef Suikertante het volgende:
Een lange sliert in je buik papillion!Wat fijn dat alles min of meer goed was. Nu rustig aan doen met die duiker van je.
Heb zelf net een enorme PAX kast een klein trapje en daarna twee grote trappen afgesleept en ook nog een massief mahoniehouten bureau met drie kastjes.
Ik heb nu pijn onderin mijn buik. Maar het is wel heel lekker ruim boven
Fijn dat de baby het goed doet, een dame met lange benen, da's nu al een knappe madamquote:Op maandag 26 november 2012 11:17 schreef papillion het volgende:
Zojuist weer redelijk goed gekeurd. De kleine is met haar hoofd duidelijk aan het zakken gegaan. Dit verklaart duidelijk de pijnlijke buiken van afgelopen dagen en op het moment. Was blij dat mijn lief zojuist gewoon thuis was en me even naar de vlos heeft kunnen rijden met de auto. Ipv de fiets te pakken of met de bus te gaan.
Bloeddruk wel iets gestegen en iets wat lijkt op een beginnende blaasontsteking, maar dat is nog te overzien.
Meest belangrijk is dat de kleine haar hartslag helemaal goed was. Dat ze op de tast mooi leek te liggen en grote gewoon OK was. Ze vertelde me dat het een lange schrale baby is met lange benen (lijkt dus duidelijk op papa en niet op mij). Ze vond het wel raar dat ze me dit met de echo niet hadden verteld.
Gewoon nog lekker rustig de komen +- 8 weken uitzitten![]()
Je hart moet 1.5 liter extra bloed verwerken he? Dat kost al best wat energie.quote:Op maandag 26 november 2012 11:23 schreef Suikertante het volgende:
Nou. Ik voelde me echt een mietje omdat ik na elk onderdeel pauze nodig had.Ik ben nog niet eens 18 weken zwanger! Ik wil natuurlijk de stoere zwangere zijn die geen pijn heeft. Het was wel samen met mijn vriend hoor, dit kon ik echt niet in mijn eentje tillen.
Maar ik geloof dat ik het toch een beetje onderschat heb, dat hele tillen. Volgende keer doen we dit anders!
Yup tas staat klaar (nog niet 100% ingepakt maar okequote:Op maandag 26 november 2012 10:36 schreef pessie het volgende:
De Mijlpaal Der Mijlpalen voor Keshet en Liza!!!![]()
![]()
Ohnee, meldplicht(tas al klaar?)
Spiritjij droeg als meisje nooit maillots?
Ik ben weer helemaal goedgekeurd door de vk! Voor zover zij kon voelen ligt de baby goed op groei en heb ik ook een goede hoeveelheid vruchtwater. Over 3 weken hebben we de groei-echo, wel bij de gyn. Vind het toch wel spannend. Er gaat een echte gyn (zo 1 die helemaal afgestudeerd is) de echo maken. Die mag dus ook dingen vertellen tijdens de echo. Ga toch maar even vragen of deze even kan bevestigen dat er in mijn buik zit wat we denken dat er in mijn buik zit! Na afloop ook nog gesprek met de vk. Ik ben echt benieuwd!
Estrys, Gaviscon is idd om te kotsen. Ik denk dat je beter de huisarts even kunt bellen, er zijn vast betere medicijnen te verkrijgen op recept.
Gaviscon is wit ja.
quote:Op maandag 26 november 2012 11:34 schreef Estrys het volgende:
De assistente gaat overleggen met de huisarts en na 15 uur ligt er een receptje klaar.
quote:Op maandag 26 november 2012 11:45 schreef Estrys het volgende:
Huisarts wil geen omeprazol voorschrijven. Moet eerst Antagel proberen. Heb duidelijk laten merken dat ik eigenlijk Omeprazol wil maar moest het toch maar een paar dagen proberen en anders terugbellen. Vier keer per dag zo'n ranzig K** drankje. Joepie.
Krijg een kleinere dosis om te proberen omdat ik toch wel erg liet merken dat ik er weinig heil in zag geloof ik.quote:Op maandag 26 november 2012 11:51 schreef ohnee het volgende:
Nu kost t je 2x medicijn... Wat een kul zeg.
Awwwwwwwwwwwwwwquote:Op maandag 26 november 2012 11:58 schreef Estrys het volgende:
Ja zeg, aansteller![]()
Mijn lieve peuter kwam net bij mij zitten, stak zijn armpjes uit en zei: 'Jij bent mijn beste vriend mama'![]()
Vervelendquote:Op maandag 26 november 2012 11:58 schreef ohnee het volgende:
Harde buiken... soms als ik opsta van de bank om wat drinken te pakken krijg ik al een harde buik...![]()
En melk werkt niet bij mij tegen maagzuur.Nouja nog max 5 weken, dan ben ik dr weer vanaf
Volgens mij maakt je lichaam extra maagzuur aan na melkquote:Op maandag 26 november 2012 11:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Krijg een kleinere dosis om te proberen omdat ik toch wel erg liet merken dat ik er weinig heil in zag geloof ik.
weet je wat trouwens langer werkt dan Rennies? Melk!
meer melk drinken..quote:Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Oognip het volgende:
[..]
Volgens mij maakt je lichaam extra maagzuur aan na melkhet werkt wel even, maar daarna komt het in grotere hoeveelheden terug.
Ja maar wat drink ik anders bij mijn boterham?quote:Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Oognip het volgende:
[..]
Volgens mij maakt je lichaam extra maagzuur aan na melkhet werkt wel even, maar daarna komt het in grotere hoeveelheden terug.
red bull...quote:Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar wat drink ik anders bij mijn boterham?
ook!quote:
Water?quote:Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar wat drink ik anders bij mijn boterham?
Serieus? oei.. vanilla vla helpt hier ook wel goed trouwens.quote:Op maandag 26 november 2012 12:21 schreef Estrys het volgende:
Ik gebruik melk niet als medicijn. Ik constateer het alleen.
Logi, sinds ik zoveel last van zuur heb drink ik nauwelijks meer thee. Dat doet pijn.
Zelfde als melk... tijdelijke fix.quote:Op maandag 26 november 2012 12:22 schreef Logician het volgende:
[..]
Serieus? oei.. vanilla vla helpt hier ook wel goed trouwens.
Dat zal vast iddquote:Op maandag 26 november 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zelfde als melk... tijdelijke fix.
Grappig he, dat je lichaam dat zo aan kan geven: je moet NU melk! Ik zeg het net nog tegen mn vriend dat we vanavond melk moeten halen want enorm behoefte aanquote:Op maandag 26 november 2012 12:25 schreef ohnee het volgende:
Yoghurt zorgt ook dat ik extra last heb van maagzuur. Heb veel zuivelbehoefte dus nu soms waag ik me aan een pak vla. Gaat toch beter op de een of andere manier... En ik vind thee juist fijn, verzacht mn keeltje ^^. Ik leef zon beetje op thee. (en water/limo en op sapjes. GEEN sinasappelsap uiteraard)
quote:Op maandag 26 november 2012 12:24 schreef pessie het volgende:
Liza, fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt. Kan het een meetfout zijn?
Voor vanille vla geld hetzelfde als voor melk logi. Maar bij mij hielp het wel altijd goed, eerst vanillevla en dan 2 rennies, sliep ik al gauw een uur of 5 op!
Net gevallen, broek op mn knie gescheurd. Note to self: volgende keer een buggy meenemen naar de psz.
Daar had ik ook wat moeite mee idd. Dat ik niet zoveel meer kon (en nu lukt de stofzuiger de trap optillen me niet eens meer.quote:Op maandag 26 november 2012 12:30 schreef LadyBlack het volgende:
Suiker, ik voelde me ook echt een mietje toen mijn vriend op vakantie allebei onze koffers de trappen van het hostel op moest tillenmaar ik kreeg het echt niet voor elkaar zonder dat direct mn banden hartstikke zeer gingen doen, en daarna mn bekken ook
T is niet anders, je lijf staat best wel op zn kop nu... En minder doen staat nog niet gelijk aan je gehandicapt gedragen
Op mn billen en ik schoot door op mn knie. Niet handig om een peuter te dragen terwijl er al ruim 10 kilo extra aan je buik hangt en je vervolgens je voet zwikt op de stoeprand.quote:Op maandag 26 november 2012 12:27 schreef Logician het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een idee?
Maar verder niet raar gevallen oid?
http://webshop.agathe-et-ses-princes.be/quote:Op maandag 26 november 2012 12:24 schreef pessie het volgende:
Liza, fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt. Kan het een meetfout zijn?
Edit, ik weet alweer wat ik nog wilde vragen! Liza, die voedingsBH's zien er echt heel fijn uit, ook omdat het sluitwerk anders is. Weet je of ze ook online te krijgen zijn?
auchquote:Op maandag 26 november 2012 12:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Op mn billen en ik schoot door op mn knie. Niet handig om een peuter te dragen terwijl er al ruim 10 kilo extra aan je buik hangt en je vervolgens je voet zwikt op de stoeprand.
quote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef danic het volgende:
Ja weet je, ziek is ziek. Dat weet ik ook en ze doen het niet expres, maar ik baal er echt van.
Morgen ook in het ziekenhuis de echo en niet bij deze organisatie, want dat kreeg ik onmogelijk gepland met ze.
Was zo klaar met hun dat ik de vk heb gebeld met de vraag of ik het ziekenhuis mocht bellen.
Zat ik hier op mijn werk met zwarte strepen over mijn wangen......
He bah meid tochquote:Op maandag 26 november 2012 13:00 schreef danic het volgende:
Ja weet je, ziek is ziek. Dat weet ik ook en ze doen het niet expres, maar ik baal er echt van.
Morgen ook in het ziekenhuis de echo en niet bij deze organisatie, want dat kreeg ik onmogelijk gepland met ze.
Was zo klaar met hun dat ik de vk heb gebeld met de vraag of ik het ziekenhuis mocht bellen.
Zat ik hier op mijn werk met zwarte strepen over mijn wangen......
deze zijn ook fijn: http://www.mamamea.nl/quote:Op maandag 26 november 2012 12:46 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
http://webshop.agathe-et-ses-princes.be/
ze zijn echt GE-WEL-DIG!!!
Dat ging dus om de glucose. Was mijn 30 weken bloedcontrole. Met oa ook het ijzer erbij.quote:Op maandag 26 november 2012 13:28 schreef mignonne het volgende:
Papillion wat is er geprikt dan wat nuchter én niet nuchter moest?Ik zit er even mn hoofd over te dubben wat dat dan moet zijn geweest
![]()
oh okay en dan moest je 1 keer nuchter glucose en 1 keer niet nuchter glucose zonder dat je een drankje had genomen? Dat is wat omslachtig ja.quote:Op maandag 26 november 2012 13:33 schreef papillion het volgende:
[..]
Dat ging dus om de glucose. Was mijn 30 weken bloedcontrole. Met oa ook het ijzer erbij.
Hoezo is die lekker ?quote:Op maandag 26 november 2012 13:41 schreef Logician het volgende:
Hmpfzz ben ineens zenuwachtig voor de gyn
quote:
Je kunt Omeprazol gewoon bij de drogist kopen: http://www.buscozol.nl/. Bij mij was dit het enige dat echt hielp.quote:Op maandag 26 november 2012 11:45 schreef Estrys het volgende:
Huisarts wil geen omeprazol voorschrijven. Moet eerst Antagel proberen. Heb duidelijk laten merken dat ik eigenlijk Omeprazol wil maar moest het toch maar een paar dagen proberen en anders terugbellen. Vier keer per dag zo'n ranzig K** drankje. Joepie.
Oh.. hoiquote:Op maandag 26 november 2012 13:49 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
De gyn is best lekker btw, alleen beetje twijfel-kop (ene kant wel, maar er is iets mis)
Vraag of ze een laag truitje aandoet bij de bevalling.quote:Op maandag 26 november 2012 13:49 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
De gyn is best lekker btw, alleen beetje twijfel-kop (ene kant wel, maar er is iets mis)
Waarom zou ze meer kleding aan moeten doen?quote:Vraag of ze een laag truitje aandoet bij de bevalling.
Nou precies! Olifantendracht werd het toch?quote:Op maandag 26 november 2012 15:49 schreef Ticootje het volgende:
Keshet mag nog wel ff... Die heeft nog wat goed te maken qua gemiddelde.
Whatsgeburt??quote:
Ik heb ook mn vrijwilligerswerk... Daarin kun / moet je ook zwangerschapsverlof opnemen... Ik hoef echt maar te mailen met ik ga het niet redden ik neem verlof, dan worden de taken wel overgenomen.quote:Op maandag 26 november 2012 16:22 schreef Estrys het volgende:
Ik zit er even helemaal doorheen. Krijg het maar niet voor elkaar om nee te zeggen tegen sommige dingen (stichting waar ik vrijwillig Pr werk voor doe) en daardoor raak ik helemaal over de flos. Maar als ik zeg dat het niet gaat dan laten ze mij een week met rust omdat ze denken dat ik ziek ben en deze week komen ze gewoon weer met dingen die moeten gebeuren.
En dan denk ik steeds, nou toe maar dan doe ik dit nog wel even en dat en zus en zo kan ik ook nog wel doen. Waarom kan ik nou niet gewoon nee zeggen.Zo moeilijk is dat woord toch ook weer niet?
Ik was heel duidelijk. Tenminste dat vond ik. Ik heb een datum genoemd zelfs maar dan moet ik toch nog uitleg komen geven over hoe of wat en voor je het weet ben ik weer dagen bezig. Ik ben zo iemand die dan tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden geloof ik. Ik vind het echt zo moeilijk.quote:Op maandag 26 november 2012 16:45 schreef Kyara het volgende:
Ik denk ook dat je nu heel helder en duidelijk moet zijn. Daar hebben zij ook het meeste aan. Zwangerschapsverlof van nu tot xx en dan vanaf dat moment verder kijken of het al kan of niet. Hoe duidelijker je zelf bent, hoe makkelijker het is.
Moet ik ff mailen voor je?quote:Op maandag 26 november 2012 16:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik was heel duidelijk. Tenminste dat vond ik. Ik heb een datum genoemd zelfs maar dan moet ik toch nog uitleg komen geven over hoe of wat en voor je het weet ben ik weer dagen bezig. Ik ben zo iemand die dan tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden geloof ik. Ik vind het echt zo moeilijk.
Lekker dan. Het is toch vrijwilligerswerkquote:Op maandag 26 november 2012 16:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik was heel duidelijk. Tenminste dat vond ik. Ik heb een datum genoemd zelfs maar dan moet ik toch nog uitleg komen geven over hoe of wat en voor je het weet ben ik weer dagen bezig. Ik ben zo iemand die dan tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden geloof ik. Ik vind het echt zo moeilijk.
Dat. En het laatste deel van het woord zegt het al: werk. En er bestaat niet voor niets zoiets als verlof.quote:Op maandag 26 november 2012 16:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Lekker dan. Het is toch vrijwilligerswerk
quote:Op maandag 26 november 2012 17:04 schreef Logician het volgende:
Es
Hier alles goed wbt de cervix
Alleen nu aan het ctg.
En vanaf nu elke wk een afspraak zodat ik ook meer rust heb wbt of de harde buiken wel of niet iets doen.
voorbeeldig!quote:Op maandag 26 november 2012 17:04 schreef Logician het volgende:
Es
Alleen nu aan het ctg.
En vanaf nu elke wk een afspraak zodat ik ook meer rust heb wbt of de harde buiken wel of niet iets doen.
Fijn!quote:Op maandag 26 november 2012 17:04 schreef Logician het volgende:
Es
Alleen nu aan het ctg.
Dat klinkt goedquote:Op maandag 26 november 2012 17:04 schreef Logician het volgende:
Es
Alleen nu aan het ctg.
ja, en als de ene dan gespuugd heeft moet de ander ook omgekleed worden zekerquote:Op maandag 26 november 2012 19:17 schreef papillion het volgende:
haha, dat is wel heel gemeen, 1 shirtje met "the cutest one". Je kunt er ook nog een tweede bijkopen, en ze dan gewoon allebei het aandoen
Welke ga je? MCH of Haga? die van MCH schijnt luxer te zijn dan t hagaquote:Op maandag 26 november 2012 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Ja!! Met terug van de geboortekliniek. Damn, das bevallen in luxe. Meteen ingeschreven. En ik kreeg een cadeau bon. Helemaal leuk!!!
Nu ff benen bij elkaar tot minimaal januari. Anders moet ik betalen.
Nou, idd, die vond ik niet misselijk inderdaad! Had alleen ook gehoord dat als je in het MCH medisch wordt, je van het kraamhotel naar de gewone verlosafdeling moet worden gebracht via de parkeergarage? Geen idee of dat echt zo is hoor, maar ik ving zoiets op..quote:Op maandag 26 november 2012 20:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Welke ga je? MCH of Haga? die van MCH schijnt luxer te zijn dan t hagaals t goed is ga k ze nog zien, ik ben héél benieuwd, ik vond de kraamkamers van t haga al erg luxe.
Ja dat klopt. Althans, of je door de parkeergarage moet weet ik niet, maar je moet idd verplaatst worden. In het MCH beval je op de kamer waar je in gaat verblijven, is er reden voor overdracht dan moet je verplaatst worden naar een verloskamer, net als bij een 'echte' thuisbevalling.quote:Op maandag 26 november 2012 20:44 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Nou, idd, die vond ik niet misselijk inderdaad! Had alleen ook gehoord dat als je in het MCH medisch wordt, je van het kraamhotel naar de gewone verlosafdeling moet worden gebracht via de parkeergarage? Geen idee of dat echt zo is hoor, maar ik ving zoiets op..
En Mignonne, ik beantwoord je zo ff op feestboek, mijn liefje gaat zo als het goed is even een datum prikken voor de installatie an onze nieuwe kookplaat, dus daar wacht ik heel eventjes op
Ik denk dat als je vraagt om den chocolaatje op je kussen dat je het kan krijgen.quote:Op maandag 26 november 2012 21:11 schreef Solagratia het volgende:
Enorme luxe, compleet met chocolaatjes op je kussen?![]()
Ik wil ook!
Succes met het draaien. Duimen!quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef becky27 het volgende:
Haai, effe een dagje met man en kind gehad. Vanochtend bij de gyn geweest, dame ligt nog steeds stuit. Er staat voor volgende week een draaipoging gepland.
Anders wordt het wrs een geplande keizersnee.
volgens de antroposofische verloskundige is dat allemaal onzin en moet je gewoon ff doorduwen en blijven ademen !quote:Op maandag 26 november 2012 21:12 schreef becky27 het volgende:
Haai, effe een dagje met man en kind gehad. Vanochtend bij de gyn geweest, dame ligt nog steeds stuit. Er staat voor volgende week een draaipoging gepland.
Anders wordt het wrs een geplande keizersnee.
quote:
Ja die was van de anti-keizersnede-brigade. Omfg. Wat een mens.quote:Op maandag 26 november 2012 21:17 schreef Joene het volgende:
[..]
volgens de antroposofische verloskundige is dat allemaal onzin en moet je gewoon ff doorduwen en blijven ademen !
Ja als je enorme baarheupen hebt.quote:Op maandag 26 november 2012 21:17 schreef Joene het volgende:
[..]
volgens de antroposofische verloskundige is dat allemaal onzin en moet je gewoon ff doorduwen en blijven ademen !
Luuk doet t prima. Zijn hartje is helemaal in orde. Met mij gaat het ook geweldig, Ik ben nu veel minder bloed verloren. Ik hoefde niet naar de ok, en hij kon gewoon bij me blijven. Heb wel wat schade, maar ach.. Kijk nou naar Luuk!quote:Op maandag 26 november 2012 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Daar is ze!!! Is alles goed ook met luuk?? En met jou?
ik uuuhm, speelde wat vals. Ik wist al vanaf vrijdag dat ik zondag opgenomen zou worden om te primen. Ik wilde het alleen niet openbaar online ivm meelezers.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh KJ je nesteldrang was écht een teken.van harte gefeliciteerd! wat een pracht heb je daar. En als ik zo kijk lijkt ie volgens mij erg op z'n grote zus!
Klinkt super!! Genieten maar, vol gas.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Luuk doet t prima. Zijn hartje is helemaal in orde. Met mij gaat het ook geweldig, Ik ben nu veel minder bloed verloren. Ik hoefde niet naar de ok, en hij kon gewoon bij me blijven. Heb wel wat schade, maar ach.. Kijk nou naar Luuk!
Droomscenarioquote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Luuk doet t prima. Zijn hartje is helemaal in orde. Met mij gaat het ook geweldig, Ik ben nu veel minder bloed verloren. Ik hoefde niet naar de ok, en hij kon gewoon bij me blijven. Heb wel wat schade, maar ach.. Kijk nou naar Luuk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
Van wie niet? Ik heb het na mijn keizernede nagevraagd in het ziekenhuis en bij de verzekering en volgens beide mocht ik gewoon rijden als ik zelf dacht dat weer te kunnen.quote:Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef becky27 het volgende:
Het enige waar ik een beetje tegen opzie is het lang niet mogen autorijden.
Dat had ik niet gered, maar eerder door de zwangerschapsvergiftiging waar ik flink van bij moest komen dan door de ks. Dat was vooral hel op de dag dat ik mijn bed uit moest en ik me afvroeg of ik ooit nog rechtop zou kunnen staan. Gelukkig ging het heel snel steeds beter.quote:Op maandag 26 november 2012 23:37 schreef Cantare het volgende:
Volgens mij heb ik na 2,5 week de oudste met de auto van het KDV gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |