abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119632819
Jullie hebben gelijk, dit was het laatste zware tilklusje de komende maanden.
Ik merk ook echt een verlies aan kracht en dat de trap op tien keer zo zwaar is als af.
pi_119632822
Ben even aan 't teruglezen, vandaar de vertraagde antwoorden.
Wat er met mijn buikbaby aan de hand is:
Ik had voor mijn laatste afspraak 2 groeiecho's gehad waarbij ons kindje steeds vrij zwaar geschat werd (hij zat altijd serieus voor op zijn termijn). Op 34 weken gaven de metingen nog aan dat hij toen al 2700g woog en dat betekende dat ik, op een termijn van 40 weken, ongeveer een baby'tje van 4kg op de wereld zou zetten. Toen ik dus vorige week op controle ging, bleek hij ineens maar 3kg te wegen. Op zich een normaal gewicht hé, maar in vergelijking met de vorige metingen eerder verontrustend.
Nu zijn er verklaringen waarbij er niet echt iets aan de hand is: andere vader dan vorige baby (die was ook al zo zwaar en meestal zet dat zich verder), verkeerde meting(en),... Maar er wordt ook rekening gehouden met het feit dat het kan dat de kleine niet genoeg voeding meer krijgt vanuit de moederkoek, dat die "op" is, of er iets mis is met de doorstroming. Zolang ik veel beweging voel, is 't kindje in principe niet in gevaar, maar morgen en vrijdag moet ik op extra controle met monitoring om er zeker van te zijn dat hij 't goed (blijft) doen/doet...
pi_119632908
De assistente gaat overleggen met de huisarts en na 15 uur ligt er een receptje klaar.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119632911
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:36 schreef pessie het volgende:
De Mijlpaal Der Mijlpalen voor Keshet en Liza!!! *O* *O*
Ohnee, meldplicht *O* (tas al klaar?)

Spirit _O- jij droeg als meisje nooit maillots?

Ik ben weer helemaal goedgekeurd door de vk! Voor zover zij kon voelen ligt de baby goed op groei en heb ik ook een goede hoeveelheid vruchtwater. Over 3 weken hebben we de groei-echo, wel bij de gyn. Vind het toch wel spannend. Er gaat een echte gyn (zo 1 die helemaal afgestudeerd is) de echo maken :o . Die mag dus ook dingen vertellen tijdens de echo. Ga toch maar even vragen of deze even kan bevestigen dat er in mijn buik zit wat we denken dat er in mijn buik zit! Na afloop ook nog gesprek met de vk. Ik ben echt benieuwd!

Estrys, Gaviscon is idd om te kotsen :r . Ik denk dat je beter de huisarts even kunt bellen, er zijn vast betere medicijnen te verkrijgen op recept.
Gaviscon is wit ja.
Yup tas staat klaar (nog niet 100% ingepakt maar oke :P) ^O^

Verder had ik als meisje een bloedhekel aan alles wat ook maar op maillots en rokjes leek dus ik heb er ook geen ervaring mee hoor :P. Sinds paar jaar draag ik zomers wel eens een jurkje als t echt heet is maar verder... Hielp ook niet mee dat ik bij een speeltuin vroeger een meisje met een maillot aan zag en die zei doodleuk tegen ons: ik moet plassen. En pieste in dr maillot!!! Echt te vies gewoon. :X

Yay voor keshet en liza! 40 weekjes alweer! beebje komt bijna!! O+ *O*

Suikertante kijk je uit dat je niet teveel doet?! :o Tis nogal wat zoveel spul de trap af leuren.

Gaviscon is echt SMERIG. Ik had expres al tabletten gehaald ipv vloeibaar. zodra de maagzuur afnam spuugde ik die troep uit. Nu maar weer rennies... Moet ik vaker nemen maar dat overleef ik tenminste. brrrr

Net terug van VK. alles oke met beebje maar ze heeft wel een dikke kont :o . Ze heeft een Surinaamse kont.. :P Kan zijn dat ze bovengemiddeld groot is als ze eruit komt... :{ als ze maar niet dr broer gaat overtreffen, dat was een beer van een beeb.
pi_119632986
Denk dat Graviscon ' vroeger' roze was want de assistente dacht ook dat het roze was, had ze 15 jaar geleden zelf ook gebruikt tijdens de zwangerschap. Ik heb gezegd dat ik liever tabletten heb, want drankjes ben ik niet zo goed in :r
pi_119632998
Spirit er zijn ook panties met twee strepen heur :P

Fijn van de goedgekeurde beebs!
pi_119633020
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:34 schreef Estrys het volgende:
De assistente gaat overleggen met de huisarts en na 15 uur ligt er een receptje klaar.
^O^
pi_119633267
Huisarts wil geen omeprazol voorschrijven. Moet eerst Antagel proberen. Heb duidelijk laten merken dat ik eigenlijk Omeprazol wil maar moest het toch maar een paar dagen proberen en anders terugbellen. Vier keer per dag zo'n ranzig K** drankje. Joepie.
pi_119633314
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:45 schreef Estrys het volgende:
Huisarts wil geen omeprazol voorschrijven. Moet eerst Antagel proberen. Heb duidelijk laten merken dat ik eigenlijk Omeprazol wil maar moest het toch maar een paar dagen proberen en anders terugbellen. Vier keer per dag zo'n ranzig K** drankje. Joepie.
-O- Waarom zo moeilijk doen.
Ik kreeg het echt onmiddellijk van mijn gyn toen ik haar vertelde dat gaviscon en dergelijke niet meer hielpen... En ik veronderstel dat zij toch wel weet wat ze voorschrijft...
Zal ik je er 'n paar opsturen, omeprazole op de zwarte markt >:)
pi_119633430
Bij mij moeten ze altijd moeilijk doen. ik probeer het wel weer, maar als ik het te goor vind ga ik echt geen 4 keer per dag innemen. Dan bel ik meteen terug.
pi_119633489
Nu kost t je 2x medicijn... Wat een kul zeg. :N
pi_119633587
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:51 schreef ohnee het volgende:
Nu kost t je 2x medicijn... Wat een kul zeg. :N
Krijg een kleinere dosis om te proberen omdat ik toch wel erg liet merken dat ik er weinig heil in zag geloof ik.

weet je wat trouwens langer werkt dan Rennies? Melk!
pi_119633594
Wat fijn dat alles goed is Papi, hopelijk geen blaasontsteking :*
En een "mini P" in je buik! O+

Suiker :o doe je wel voorzichtig!

Liza thx voor de uitleg, erg duidelijk zo en fijn dat je nu extra controle krijgt.

Ohnee :D maar fijn dat alles goed is :D

Es -O- blergh!
  maandag 26 november 2012 @ 11:55:19 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119633614
Liza én Keshet de ultieme mijlpaal!! *O*

Moet nog teruglezen, maar al tekenen van actie? :%
pi_119633658
Hier gastcollege voor 4dec afgezegd (3u treinen en dan 2uur staan).
Ik merk dat een paar dagen thuis echt teveel scheelt qua harde buiken.
Voel me stiekem wel een aansteller :@ En nee hoef niet nogmaals de preken :P :*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 11:57:54 ]
pi_119633696
Ja zeg, aansteller :*

Mijn lieve peuter kwam net bij mij zitten, stak zijn armpjes uit en zei: 'Jij bent mijn beste vriend mama' O+ O+
pi_119633710
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:58 schreef Estrys het volgende:
Ja zeg, aansteller :*

Mijn lieve peuter kwam net bij mij zitten, stak zijn armpjes uit en zei: 'Jij bent mijn beste vriend mama' O+ O+
Awwwwwwwwwwwwww O+
pi_119633713
Harde buiken... soms als ik opsta van de bank om wat drinken te pakken krijg ik al een harde buik... :')

En melk werkt niet bij mij tegen maagzuur. :( Nouja nog max 5 weken, dan ben ik dr weer vanaf :P
  maandag 26 november 2012 @ 11:59:17 #119
381212 Gulara
From the future
pi_119633726
Dankjewel dames.

Dat wordt dus lekker water drinken. En inderdaad Mignonne, ik was in de war met het nuchter voor operaties.
Maar fijn dat water gewoon kan. Tropische temperaturen hier, dus er gaan wel flink wat -noodzakelijke- liters doorheen.
Meestal lopen we, maar nu maar een groot deel met de bus, want het is echt veels te ver weg op een nuchtere maag. Alleen jammer dat ik van de bus 's ochtends zo naar word. -O-

Ik krijg trouwens de viezedrankjestest (was liever ergens gaan ontbijten). En die is hier standaard voor iedereen. Ik schrok net nav een post al even of ik overgewicht zou hebben (heb ik al die tijd niet in de gaten gehad :+ ), maar voor iedereen dus.

Nou ja, ik ga er maar in alsof het een soort Expeditie Robinson is: honger en dan een vieze eetproef! :Y) Misschien doe ik m'n bikini wel aan. Net echt! *O*
pi_119633859
OooLizaooO, wel goed dat ze het in de gaten houden.

Estrys, fijn dat je iig 'n receptje kunt krijgen.
pi_119633905
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:58 schreef ohnee het volgende:
Harde buiken... soms als ik opsta van de bank om wat drinken te pakken krijg ik al een harde buik... :')

En melk werkt niet bij mij tegen maagzuur. :( Nouja nog max 5 weken, dan ben ik dr weer vanaf :P
Vervelend -O-

Melk word op het werk ook echt afgeraden aan patiënten te geven. Het verlicht maar eventjes, maar zorgt er vervolgens voor dat je maag denkt dat het nodig is nog meer maagsap te gaan maken.
pi_119634143
Bij mij werken Rennies ook nog. Maar ik heb meestal vooral ’s avonds last van maagzuur.

Pessie, fijn dat je weer goedgekeurd bent door de VK *O*

Papi, ook fijn dat jij weer redelijk goedgekeurd bent door de VK *O*

Liza, wat schrikken zeg. Gelukkig houden ze je goed in de gaten. Hopelijk laten ze je dan maar niet lang doorlopen hoor.

Logi, goede keus gemaakt.

Laatste dagen lijkt mijn baby erg gegroeid te zijn. Ik voel nu regelmatig een kontje of een rug (ik weet echt niet wat het is) tegen mijn buik aan. Zo af en toe druk ik baby maar een beetje terug met de mededeling dat ze best wel iets zachter mag doen :D
pi_119634161
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Krijg een kleinere dosis om te proberen omdat ik toch wel erg liet merken dat ik er weinig heil in zag geloof ik.

weet je wat trouwens langer werkt dan Rennies? Melk!
Volgens mij maakt je lichaam extra maagzuur aan na melk ;) het werkt wel even, maar daarna komt het in grotere hoeveelheden terug.
pi_119634187
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Oognip het volgende:

[..]

Volgens mij maakt je lichaam extra maagzuur aan na melk ;) het werkt wel even, maar daarna komt het in grotere hoeveelheden terug.
meer melk drinken..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119634190
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ja maar wat drink ik anders bij mijn boterham?
pi_119634203
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

red bull...
pi_119634216
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

red bull...
Bier :P
pi_119634219
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:17 schreef Estrys het volgende:

[..]

Bier
ook!
pi_119634254
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Water? :P ik vind het prima dat je melk drinkt (hell, alsof ik daar wat over te zeggen heb :')), maar dat je iig niet denkt dat melk helpt tegen maagzuur.
Niet elke keer een slokje melk nemen als je last hebt van maagzuur dus. Melk bindt het maagzuur tijdelijk maar stimuleert daarna de aanmaak juist alleen maar.
pi_119634313
Rooibos thee O+
pi_119634344
Ik gebruik melk niet als medicijn. Ik constateer het alleen dat ik dan mijn brood wel binnen kan houden.

Logi, sinds ik zoveel last van zuur heb drink ik nauwelijks meer thee. Dat doet pijn.
pi_119634367
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:21 schreef Estrys het volgende:
Ik gebruik melk niet als medicijn. Ik constateer het alleen.

Logi, sinds ik zoveel last van zuur heb drink ik nauwelijks meer thee. Dat doet pijn.
Serieus? oei.. vanilla vla helpt hier ook wel goed trouwens.

Heb zelf de laatste maanden de rare tik thee met melk en suiker te drinken :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 12:22:58 ]
pi_119634385
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Serieus? oei.. vanilla vla helpt hier ook wel goed trouwens.
Zelfde als melk... tijdelijke fix.
pi_119634395
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zelfde als melk... tijdelijke fix.
Dat zal vast idd :)
  maandag 26 november 2012 @ 12:24:50 #135
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119634423
Liza, fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt. Kan het een meetfout zijn?

Voor vanille vla geld hetzelfde als voor melk logi. Maar bij mij hielp het wel altijd goed, eerst vanillevla en dan 2 rennies, sliep ik al gauw een uur of 5 op!

Net gevallen, broek op mn knie gescheurd :') . Note to self: volgende keer een buggy meenemen naar de psz.

Edit, ik weet alweer wat ik nog wilde vragen! Liza, die voedingsBH's zien er echt heel fijn uit, ook omdat het sluitwerk anders is. Weet je of ze ook online te krijgen zijn?
pi_119634435
Het is tijdelijk mensen, over 5 weken is het vast weg. *O*
En dan heb ik een klein meisje. O+

Waarvoor ik overigens nog een wit mutsje zoek waar ik de naam op kan laten drukken. Bij simply colors hebben ze maat 50 niet op voorraad en mijn meisje schijnt een klein hoofd te hebben. goodmood vind ik de mutsjes niks. Iemand nog een goed adres?
pi_119634441
Yoghurt zorgt ook dat ik extra last heb van maagzuur. Heb veel zuivelbehoefte dus nu soms waag ik me aan een pak vla. Gaat toch beter op de een of andere manier... En ik vind thee juist fijn, verzacht mn keeltje ^^. Ik leef zon beetje op thee. (en water/limo en op sapjes. GEEN sinasappelsap uiteraard :P)
pi_119634468
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:25 schreef ohnee het volgende:
Yoghurt zorgt ook dat ik extra last heb van maagzuur. Heb veel zuivelbehoefte dus nu soms waag ik me aan een pak vla. Gaat toch beter op de een of andere manier... En ik vind thee juist fijn, verzacht mn keeltje ^^. Ik leef zon beetje op thee. (en water/limo en op sapjes. GEEN sinasappelsap uiteraard :P)
Grappig he, dat je lichaam dat zo aan kan geven: je moet NU melk! Ik zeg het net nog tegen mn vriend dat we vanavond melk moeten halen want enorm behoefte aan :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119634493
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:24 schreef pessie het volgende:

Voor vanille vla geld hetzelfde als voor melk logi. Maar bij mij hielp het wel altijd goed, eerst vanillevla en dan 2 rennies, sliep ik al gauw een uur of 5 op!

Net gevallen, broek op mn knie gescheurd :') . Note to self: volgende keer een buggy meenemen naar de psz.

Een idee? :P

Maar verder niet raar gevallen oid? :*
pi_119634499
Balen Estrys dat je eerst antagel moet proberen. Grote slokken nemen, dan is het snel op. Bij mij hielp niks tegen maagzuur en ik kon echt niets eten of ik kreeg er maagzuur van. Nu kan ik zelfs een uur voor het naar bed gaan een sinaasappel eten. Eerder deed sinaasappelsap al pijn als ik het dronk. Water, thee enz zorge voor meer maagzuur. Chocolademelk hielp als tijdelijke fix.

Bij de vk was alles goed. Bloedruk goed, klein spoortje eiwit in urine. Heb geen klachten dus voor nu gaf het niet. En morgen bij de gyn zeker zeggen dat ik de baby zo rustig vond. Ik ben wel zenuwachtig voor de afspraak van morgen bij de gyn. Krijg waarschijnlijk de datum. (Mits ik inleidbaar ben dus ik hoop heel hard.) Ik ben het zwanger zijn nog niet zat, maar ik zal blij zijn als er een gezond jongetje op mijn buik ligt. Omdat hij zo rustig is, hard groeit en de vorige bevalling zo prut was.

Suikertante, kijk uit hoor met tillen. Je bekkenbodem houdt er ook niet zo van. Vooral niet nu alles verweekt enzo. Je hebt een goede reden om je vent het gewoon te laten doen.

Logi, als je het niet trekt dan gewoon maar niet he. Je hebt nu wel een belangrijker iemand om aan te denken. Je buikmeisje.

Jullie gaan te snel voor me op de telefoon :P
pi_119634543
Ik lust écht geen melk. Wel karnemelk dus dat neem ik aanvullend op m'n dagelijkse kom kwark om maar aan voldoende zuivel te komen. Merk wel dat bepaald eten minder goed valt. Hadden de laatste twee dagen nasi en daar heb ik nu nog plezier van :{ *burp :{.
  maandag 26 november 2012 @ 12:30:16 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119634581
Suiker, ik voelde me ook echt een mietje toen mijn vriend op vakantie allebei onze koffers de trappen van het hostel op moest tillen :@ maar ik kreeg het echt niet voor elkaar zonder dat direct mn banden hartstikke zeer gingen doen, en daarna mn bekken ook :X

T is niet anders, je lijf staat best wel op zn kop nu... En minder doen staat nog niet gelijk aan je gehandicapt gedragen ;)
pi_119634604
solagratia, fijn dat alles oke was bij VK. En spannend dat je wellicht een datum krijgt. ^^
Karnemelk durf ik nu niet te drinken, omdat het wat zurig is ben ik bang dat ik daar juist het zuur van krijg..
  maandag 26 november 2012 @ 12:31:17 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119634614
Ik lust nog steeds mn cappuccino niet, maar drink nu wel heel graag een groot glas melk :9~ Vind ik altijd wel ok, maar nu echt mmmmmmm!!!

Gelukkig heb ik nog helemaal geen last van maagzuur gehad!
pi_119634637
Spannend Sola :Y
pi_119634663
Sinasappelsap kan ik dus ook niet drinken. Doet al pijn tijdens het drinken ook. Laatst waagde ik me aan een paar dropjes (tikkels) na zessen en dat bleek achteraf ook geen goed idee geweest te zijn.

Solo, fijn dat alles goed was bij de VK.
pi_119634684
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:30 schreef LadyBlack het volgende:
Suiker, ik voelde me ook echt een mietje toen mijn vriend op vakantie allebei onze koffers de trappen van het hostel op moest tillen :@ maar ik kreeg het echt niet voor elkaar zonder dat direct mn banden hartstikke zeer gingen doen, en daarna mn bekken ook :X

T is niet anders, je lijf staat best wel op zn kop nu... En minder doen staat nog niet gelijk aan je gehandicapt gedragen ;)
Daar had ik ook wat moeite mee idd. Dat ik niet zoveel meer kon (en nu lukt de stofzuiger de trap optillen me niet eens meer. :{ ). Ik heb het maar geaccepteerd dat ik hulpbehoevend ben momenteel. Gelukkig is het allemaal van tijdelijke aard! En zal blij zijn als ik alles weer kan :P
  maandag 26 november 2012 @ 12:38:39 #148
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119634806
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:27 schreef Logician het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een idee? :P

Maar verder niet raar gevallen oid? :*
Op mn billen en ik schoot door op mn knie. Niet handig om een peuter te dragen terwijl er al ruim 10 kilo extra aan je buik hangt en je vervolgens je voet zwikt op de stoeprand.

Bij Nathan voelde ik me op een gegeven moment echt gehandicapt. Mn lijf deed gewoon zoveel pijn. Ik ben echt blij dat ik wat dat betreft nu een wat normalere zwangerschap heb. Natuurlijk heb ik kwaaltjes en zijn er dingen die ik niet kan, maar ik voel me gewoon echt beter.

En dat je lichaam roept: je MOET nu dit of dat, daar heb ik altijd naar geluisterd. In mn opleiding wel eens gehoord dat je lichaam zelf aangeeft wat het nodig had, kennelijk had ik bij Nathan ijzer nodig: blue band goede start brood met blue band goede start halvarine en kipfilet. Als ik het nu alleen al opschrijf krijg ik braakneigingen :') . Oh, en frikadellen met mayo!

Sola, spannende afspraak dus morgen! Ik hoop vooral dat deze bevalling beter verloopt dan je vorige :*
pi_119634980
Sorry ff niet bijgelezen, maar moet ff spuien.
Want godver de godver, is de echoscopiste ziek! Echo verzet. Gelukkig morgenmiddag al, maar door die bloedingen van de afgelopen weken zat ik zo in de stress dat ik er gewoon van moest huilen.
Ik wil zó graag horen dat het allemaal goed gaat!!

Kutzooi!
pi_119634984
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:24 schreef pessie het volgende:

Edit, ik weet alweer wat ik nog wilde vragen! Liza, die voedingsBH's zien er echt heel fijn uit, ook omdat het sluitwerk anders is. Weet je of ze ook online te krijgen zijn?
http://webshop.agathe-et-ses-princes.be/
ze zijn echt GE-WEL-DIG!!!

en meetfout: is een beetje dubbel: vorige metingen waren dus steeds: dikke baby. Laatste meting niet meer, maar owv het grote verschil heeft de gyn extra gemeten en ze bleef bij het veel lagere gewicht uitkomen.
Dus dan zouden al beide vorige metingen moeten fout geweest zijn en dat lijkt ook eerder onwaarschijnlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')