abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119592867
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het een net huisje voor een nette prijs, en ben het dus met je eens dat je niet aan enorme uitbouwen of een nieuwe badkamer moet gaan beginnen. Die investeringen krijg je er echt nooit meer uit - tenzij je besluit het pand uit de verkoop te halen en er nog een aantal jaren zelf in te blijven zitten maar ik begrijp dat dat niet jullie bedoeling is. De aanschaf van wat potten latex en een laminaatvloertje, daar zou ik zelf toch wel in investeren als ik jullie was. Kost niet al teveel, en kan een enorm verfrissend effect hebben, vooral omdat het huis op de foto's nu behoorlijk donker oogt.
Verder: wat Rewino zegt.

Ik zou ook niet beginnen met verbouwen. Maar een aanvraag doen zoor een uitbouw zou al schelen. Het huis, zoals het nu is, is gewoon veel te klein voor een gezin. Daarmee verlies je dus een markt. Door die aanvraag te hebben, met tekeningen zou het huis voor meer mensen interessant worden. Althans, dat is mijn mening.
  zondag 25 november 2012 @ 12:32:17 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119594819
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:16 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik zou ook niet beginnen met verbouwen. Maar een aanvraag doen zoor een uitbouw zou al schelen. Het huis, zoals het nu is, is gewoon veel te klein voor een gezin. Daarmee verlies je dus een markt. Door die aanvraag te hebben, met tekeningen zou het huis voor meer mensen interessant worden. Althans, dat is mijn mening.
Het huis is te klein voor een gezin?
Dan wil je het dus duurder maken zodat gezinnen met een beperkt budget (1xmodaal) het niet meer kunnen kopen, en je die markt dus mist?

Ik vind het overigens nonsens dat het te klein is voor een gezin. Ja, te klein voor een gezin met 3 of meer kinderen, maar een gemiddeld gezin kan er prima wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 november 2012 @ 13:37:15 #103
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119597150
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan wil je het dus duurder maken zodat gezinnen met een beperkt budget (1xmodaal) het niet meer kunnen kopen, en je die markt dus mist?

Ik vind het overigens nonsens dat het te klein is voor een gezin. Ja, te klein voor een gezin met 3 of meer kinderen, maar een gemiddeld gezin kan er prima wonen.
Helemaal mee eens. Het is een prima huis voor een jong gezin. Er zit zelfs een tuin bij!
Goeiehemelen... hier in de stad stikt het van de jonge gezinnen in appartementen - met een beetje geluk een balkonnetje op het zuiden - en die appartementen staan in de aanbieding voor bedragen tussen de 150-175K...
(een jaartje geleden nog 200K, bij de weg. )
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119597976
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hoeft het helemaal niet duurder te maken.
Je doet alleen een AANVRAAG. Niks bouwen. Maar die XX vierkante meters extra maken zo'n klein huis wel interessanter voor mensen die meer ruimte willen.
Ik zeg gewoon: Het is een leuk huisje, alleen te klein voor moderne eisen.

Maar misschien ben ik gewoonweg meer ruimte gewend.
Wij hebben vorig jaar precies zo'n woning (zelfs nog ietsje groter) verlaten omdat die gewoonweg te klein is. En wij zijn maar met z'n tweeen.
  zondag 25 november 2012 @ 14:14:44 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119598675
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:58 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Je hoeft het helemaal niet duurder te maken.
Je doet alleen een AANVRAAG. Niks bouwen. Maar die XX vierkante meters extra maken zo'n klein huis wel interessanter voor mensen die meer ruimte willen.
Ik zeg gewoon: Het is een leuk huisje, alleen te klein voor moderne eisen.

Maar misschien ben ik gewoonweg meer ruimte gewend.
Wij hebben vorig jaar precies zo'n woning (zelfs nog ietsje groter) verlaten omdat die gewoonweg te klein is. En wij zijn maar met z'n tweeen.
Waarom zou je de aanvraag doen (is niet gratis) als buren al een uitbouw hebben en het dus toch wel goedgekeurd zal worden?

En ja, het kan best zijn dat het huis voor de een niet groot genoeg is, maar zo zijn er ook mensen die met z'n tweeën in een vrijstaande villa wonen.
Feit is, dat als je een gezin hebt, en een beperkt inkomen (1-1½ x modaal) dat het dan een prima huis is, binnen budget, zonder dat je helemaal tot je neusgaten in de schulden zit.

Dat jullie zo'n huis met z'n tweeën verlaten hebben is niet echt een referentiekader lijkt me, dat betekent slechts dat het voor jullie te klein zou zijn. Voor mij ook, maar ik geef gewoon toe dat ik een verwend kreng ben, en ons budget ligt een tikje anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 25 november 2012 @ 14:21:15 #106
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119598996
Ik zou die makelaar nog posten.

http://www.vankaammakelaardij.nl/

Van alle makelaars die die jongen ingeschakeld heeft was deze de enige die enorm actief was en het redelijk snel heeft weten te verkopen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 25 november 2012 @ 14:36:35 #107
323439 HetKlusKonijn
pi_119599619
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou je de aanvraag doen (is niet gratis) als buren al een uitbouw hebben en het dus toch wel goedgekeurd zal worden?
Sterker nog, je zou zelfs in je advertentie kunnen opnemen dat er "een goede mogelijkheid tot uitbouw bestaat" en wellicht zelfs de buren kunnen vragen om eventuele kijkers een kijkje te mogen laten nemen. Als je een goede relatie met de buren hebt zou dat toch geen enkel probleem moeten zijn?

quote:
Feit is, dat als je een gezin hebt, en een beperkt inkomen (1-1½ x modaal) dat het dan een prima huis is, binnen budget, zonder dat je helemaal tot je neusgaten in de schulden zit.
Het oude idee, dat je altijd tot aan je max moest gaan lenen om maar vooral een zo groot mogelijk huis te kunnen kopen - ik hoop dat mensen inmiddels verstandiger zijn geworden...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 25 november 2012 @ 15:12:19 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_119601021
Toch is 160k echt teveel voor een huis als dit. Wil je het nu snel verkopen, dan moet er zeker 20k vanaf.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 november 2012 @ 21:35:36 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119617913
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 15:12 schreef Falco het volgende:
Toch is 160k echt teveel voor een huis als dit. Wil je het nu snel verkopen, dan moet er zeker 20k vanaf.
Onzin. Is een prima prijs voor een huis in West-Brabant met een tuin. In de Randstad mag je blij zijn als j er een acceptabel appartement voor kunt krijgen in een normale buurt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119623470
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin. Is een prima prijs voor een huis in West-Brabant met een tuin. In de Randstad mag je blij zijn als j er een acceptabel appartement voor kunt krijgen in een normale buurt.
Als dat zo was dan zou deze woning natuurlijk allang verkocht zijn.
  zondag 25 november 2012 @ 23:04:40 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119623513
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Als dat zo was dan zou deze woning natuurlijk allang verkocht zijn.
Toch is het zo
pi_119623591
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toch is het zo
Niet dus.
  zondag 25 november 2012 @ 23:07:01 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119623648
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 23:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niet dus.
Ik zou het zo kopen.. Mits niet in Hoogerheide en een daadwerkelijke mogelijkheid tot kopen
  zondag 25 november 2012 @ 23:32:40 #114
323439 HetKlusKonijn
pi_119624885
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hier betaal je voor een huisje als dat van TS nog steeds op z'n minst een ton meer...

Dat de huizenmarkt op dit moment in het putje zit (en m.i. nog wel een tijdje in het putje zal blijven zitten) is niet alleen maar een kwestie van te hoge prijzen. De meeste verkopers zijn al stevig gezakt met hun vraagprijs, zo ook TS.
Het heeft met veel meer factoren te maken. Het is crisis. Mensen raken hun baan kwijt, en krijgen maar zeer moeizaam weer een nieuwe baan (en dan heb ik niet eens over het vooruitzicht van de plannen met betrekking tot de afbraak van de ontslagbescherming - een jaartje WW en je mag de bijstand in). Alles wordt duurder, de netto lonen van mensen boven het minimum (de potentiele huizenkopers dus) gaan omlaag. Mensen zijn gewoon onzeker en bang, en geef ze eens ongelijk.
pi_119630195
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:36 schreef margu het volgende:
Er zijn nog bijna geen kijkers geweest.
Dit zegt toch wel wat?

Ik zie de woning op termijn ook niet beter worden. Van alle kanten wordt de hypotheekmogelijkheden afgebouwd: overheid beperkt renteaftrek, banken zijn veel kritischer geworden. Koopkracht daalt, demografische ontwikkelingen en de ¤ doen de rest.

Het hoogste punt op de huizenmarkt ligt achter ons, het wordt nooit meer zoals het was. Schulden aflossen is het enige wat we kunnen doen om niet langdurig vast te zitten aan het huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119640177
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:54 schreef margu het volgende:
Ik ben echt blij met al jullie kritiek.

AMDFreak, die foto's van het appartement zijn goed belicht en vooral leeg. Heeft dat een makelaar gedaan of een stylist/fotograaf?
Of heb je zomaar een willekeurig app van funda geplukt?
Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de makelaar dit toch wel goed kan. (goede foto's maken)
Ik werk zelf bij een makelaarskantoor, hoor genoeg kritiek punten hier in de wandelgangen.
Foto's worden gemaakt door een fotograaf, waarbij de makelaar van de voren aangeeft wat het beste is om te doen qua opruimen. Want je moet het zo zien, een makelaar is geen fotograaf en andersom :)
Meestal verkoopt een huis zichzelf via een goeie indruk, trek je meer aandacht van eventuele potentiële kijkers.
Die woning hebben wij in de verkoop staan, maar je zou voor de grap het woningaanbod moeten bekijken op onze website (www.fpn-groep.nl). Je ziet duidelijk verschil in kwaliteit van de foto's.

Bij ons zit de prijs van een fotograaf in begrepen in de courtage en ik vind persoonlijk dat jouw huidige makelaar dit ook moet betalen. Desnoods laat je onze website zien of wat dan ook.

Nogmaals; houd het licht qua kleuren, geeft een hoop ruimte ;)
pi_119640871
Het huis is vanbinnen best gezellig, al is het niet mijn smaak. Ik zou die donkere (laminaat) tegelvloer vervangen voor normaal laminaat, of duidelijk vermelden dat het laminaat is. Verder kan je misschien de voor- en achtertuin aanpakken met een paar potten met vrolijke planten. De voorkant van het huis vind ik er niet heel erg vrolijk uit zien... Als je dat een beetje kan opfleuren zullen meer mensen intresse tonen vermoed ik.
  maandag 26 november 2012 @ 16:24:45 #118
323439 HetKlusKonijn
pi_119641711
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef AMDFreak het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij een makelaarskantoor, hoor genoeg kritiek punten hier in de wandelgangen.
Foto's worden gemaakt door een fotograaf, waarbij de makelaar van de voren aangeeft wat het beste is om te doen qua opruimen. Want je moet het zo zien, een makelaar is geen fotograaf en andersom :)
Meestal verkoopt een huis zichzelf via een goeie indruk, trek je meer aandacht van eventuele potentiële kijkers.
Die woning hebben wij in de verkoop staan, maar je zou voor de grap het woningaanbod moeten bekijken op onze website (www.fpn-groep.nl). Je ziet duidelijk verschil in kwaliteit van de foto's.

Bij ons zit de prijs van een fotograaf in begrepen in de courtage en ik vind persoonlijk dat jouw huidige makelaar dit ook moet betalen. Desnoods laat je onze website zien of wat dan ook.

Nogmaals; houd het licht qua kleuren, geeft een hoop ruimte ;)
Grotendeels met je eens, behalve dat vetgedrukte... dat was in 2005 zo, nu zeker niet meer.
TS zou dit huis in 2005 binnen zes weken zijn kwijtgeraakt.

Nogmaals, het huis ziet er - met wat cosmetische aanpassingen - prima uit. Natuurlijk kunnen ook die foto's beter. Maar ik denk niet dat daar het grote probleem zit - dat zit 'm in de crisis.
Mensen durven het gewoon stomweg niet meer aan om in deze tijd te investeren in een huis.

Sorry dat ik zo pessimistisch ben, ik wou dat ik er anders over kon denken!
pi_119641771
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef AMDFreak het volgende:

http://www.fpn-groep.nl/w(...)elaan_15_rijswijk_zh
Ik vind het maar gekke schuine foto's?
pi_119642962
Ik hoor vaak genoeg reacties van kijkers;

We vinden de keuken en/of badkamer niet mooi. Juist omdat er zoveel aanbod is, heeft een koper ruime keuze.

Erikll, uitzonderingen daar gelaten.

btw, is er ook al een keer gekeken naar die SCHREEUWERIGE omschrijving?
Ik zou toch een keer een "update" gesprek aan gaan met je makelaar hoe nu verder. Want eerlijk is eerlijk, 3 jaar is lang.
Een eerlijke makelaar zou dezelfde opmerkingen moeten noemen als al die andere mensen die hierin hebben gereageerd.
  maandag 26 november 2012 @ 17:05:53 #121
3542 Gia
User under construction
pi_119643327
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:56 schreef AMDFreak het volgende:

We vinden de keuken en/of badkamer niet mooi. Juist omdat er zoveel aanbod is, heeft een koper ruime keuze.
Maar je kunt het nooit iedereen naar de zin maken!

Toen wij dit huis kochten, vonden we veel 'niet mooi', maar daar moet je doorheen kijken. Je maakt het toch altijd naar je eigen zin en vrijwel iedereen begint na een verhuizing met een grote schoonmaak, inclusief een likje verf, nieuwe gordijnen en wellicht een andere vloer.
pi_119643587
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben ik nu de enigste die het huis echt serieus lelijk vind ? :@
de buitenkant is imho vrij lelijk, de binnen kant is oke. (al kan ik mij b.v. voorstellen dat de badkamer wat gedateert aandoet met die tegels)
de tuin vind ik vrij lelijk (er zijn mooiere onderhoudsvrije tuinen, gewoon door goed gebruik te maken van verschillende kleuren tegels b.v.)
Staan er veel huizen te koop in de omgeving/buurt?
pi_119643612
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Sorry dat ik zo pessimistisch ben, ik wou dat ik er anders over kon denken!
Ik vind het wel realistisch.

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:56 schreef AMDFreak het volgende:

Bij ieder huis kan je wel iets vinden dat niet helemaal naar je smaak is. Je moet bekijken of er iets van te maken valt.

Wil of kan je de mogelijkheden niet ontdekken, begin dan niet aan een ander huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119643653
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar je kunt het nooit iedereen naar de zin maken!

Toen wij dit huis kochten, vonden we veel 'niet mooi', maar daar moet je doorheen kijken. Je maakt het toch altijd naar je eigen zin en vrijwel iedereen begint na een verhuizing met een grote schoonmaak, inclusief een likje verf, nieuwe gordijnen en wellicht een andere vloer.
Helemaal mee eens, de kijker is nou eenmaal een stuk kieskeuriger geworden afgelopen jaren. Waardoor alles blijkbaar naar hun smaak moet zijn.
Ik zou ook zeggen badkamer eruit, nieuwe erin, zoiets hoeft echt niet heel duur te zijn.
Veel jonge mensen hebben geen zin om te klussen, waardoor klushuizen heel lang te koop staan.

tip; houd het allemaal neutraal qua kleur.
  maandag 26 november 2012 @ 17:19:59 #125
323439 HetKlusKonijn
pi_119643818
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:15 schreef AMDFreak het volgende:
Veel jonge mensen hebben geen zin om te klussen, waardoor klushuizen heel lang te koop staan.
Het is niet zozeer dat ze er geen zin in hebben, het is veeleer omdat de bank geen hypotheek meer neemt op 'verbouwingskosten'. Het moet allemaal uit de eigen zak komen en veel potentiele jonge kopers hebben niet meer geleerd om ergens voor te sparen.
Was van 1985-2007 ook nergens voor nodig, want de bank financierde alles wel. Er is dus een hele generatie opgegroeid die niet beter wist dan dat je de nieuwe badkamer, keuken, enzovoorts, fluitend gefinancierd kreeg.

Tsja, die tijden zijn veranderd, en het is best even wennen...
pi_119643936
Kijk eens p marktplaats, fantastische merkkeukens met apparatuur. Voor een schijntje.

Echt, als je iets wilt, dan kan het vaak ook.
  maandag 26 november 2012 @ 17:25:10 #127
323439 HetKlusKonijn
pi_119644016
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:22 schreef blomke het volgende:
Kijk eens p marktplaats, fantastische merkkeukens met apparatuur. Voor een schijntje.

Echt, als je iets wilt, dan kan het vaak ook.
Als je een doorgewinterde klusser bent wel. ;)
Ik kijk zelf regelmatig op MP naar die keukens, inderdaad prima spul te krijgen daar - maar dan moet je het ook nog zelf kunnen (de)monteren. Helaas, dat is voor mij - en voor vele anderen - toch echt nog een brug te ver.
pi_119644040
Veel jonge mensen zijn niet zo bedreven in het zelf klussen als in het photoshoppen en als je mensen moet gaan inhuren tikt het al rap aan.
pi_119644119
Ja, jammer is dat. Met je handen werken geeft zo veel meer voldoening dan met je "hoofd" iets bedenken dat niet werkt.........
  maandag 26 november 2012 @ 17:36:29 #130
323439 HetKlusKonijn
pi_119644378
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:28 schreef blomke het volgende:
Ja, jammer is dat. Met je handen werken geeft zo veel meer voldoening dan met je "hoofd" iets bedenken dat niet werkt.........
Inderdaad. Als ik het nog eens over zou mogen doen (mijn leven bedoel ik), dan werd ik electricien of zo. Mooi vak. :)
pi_119646069
Zwarte stenen vervangen voor laminaat
pi_119646349
Ik vind de foto's echt een lachertje :D.
Daar mee verwachten dat je kijkers lokt is wel een illusie vind ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 november 2012 @ 18:38:12 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119646405
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:29 schreef bombmannl het volgende:
Zwarte stenen vervangen voor laminaat
Het is "vervangen door" en als je het topic eens gelezen had, had je geweten dat dit laminaat is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_119649738
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Inderdaad. Als ik het nog eens over zou mogen doen (mijn leven bedoel ik), dan werd ik electricien of zo.
Pracht vak. Wat let je, vrouwen zijn beter in dat werk dan mannen.
  maandag 26 november 2012 @ 20:48:57 #135
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_119652308
Mijn eerst indruk is dat het allemaal een beetje gedatteerd is en dat er erg veel werk in zit om het helemaal strak te krijgen, daarnaast is iedere ruimte in het huis anders en mis ik een vorm van eenheid.

Tips:
Schrootjes eruit, muren wit schilderen en een strak laminaatje over de tegels heen.
Deze zaken schrikken mij op het eerste gezicht meteen af.

Probeer daarnaast de badkamer en de keuken een beetje op te leuken.
De keuken kan al erg opknappen door die oude tegels te vervangen door een nieuwe strakke achterwand.
  maandag 26 november 2012 @ 22:54:51 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119658778
TS, hoe is de verhouding in de Funda-statistieken, dus hoeveel keer wordt het huis gevonden en hoeveel keer bekeken?
En dan even de periode voor je het topic opende ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 17:49:42 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119679992
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Inderdaad. Als ik het nog eens over zou mogen doen (mijn leven bedoel ik), dan werd ik electricien of zo. Mooi vak. :)
Het is alleen jammer dat je er geen hele dikke boterham mee kunt verdienen.
Een gemiddelde timmerman verdient meer dan een vonketrekker...
pi_119682173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is alleen jammer dat je er geen hele dikke boterham mee kunt verdienen.
Een gemiddelde timmerman verdient meer dan een vonketrekker...
We hebben er al eerder een discussie over gehad, maar ik dacht dat een zelfstandige electricien (dus niet een ZZpPer die voor een baas werkt), een hoger uurtarief in rekening brengt dan een timmerman (die tegen woordig niet meer timmert, alleen met de accuschroefmachine en 'n nietpistool werkt)
pi_119692218
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:28 schreef blomke het volgende:
Maar de meeste voldoening haal ik uit het met eigen hoofd dingen bedenken en het dan vervolgens met eigen handen uitvoeren.
-
pi_119692787
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:23 schreef quo_ het volgende:

[..]

Maar de meeste voldoening haal ik uit het met eigen hoofd dingen bedenken en het dan vervolgens met eigen handen uitvoeren.
absoluut. Een tikje jammer is dat ze de eerste keer bij jezelf niet helemaal perfect gaan terwijl je het als je het de volgende keer bij een vriend doet eersteklas vakwerk aflevert. Da's dan altijd weer een domper :')
pi_119699697
Geen verkeerd huis. De bouwstijl is niet mijn smaak, maar is vlgns mij redelijk populair. Dit waren de aardige woorden, nu komt er een lijst onaardige kritiek waarvan ik hoop dat je het goed oppakt is niet om jou of je huis af te kraken.

Wat ik zie is heel veel best donkere kleuren..
Beneden zie ik heel veel werk en gedateerde keuzes. Donkere.plavuizen/laminaat, schrootjes aan de muur, en de kleur van de andere muur.. is veel werk, en mij te druk dus slechte eerste indruk.

De.keuken is een modelletje van 15 jaar terug maar daar zie ik een lichtblauwe tegelwand, die zou ik wit maken, dat kan goedkoop met tegelverf en veel geduld.

De douche is een belangrijk punt om een huis te kiezen, ik wil daarvoor iig de ruimte hebben, die ontbreekt hier. Je zult voor een riante badkamer met welness beleving een kamer moeten opofferen.

Laat zien wat er mogelijk is. Kun je evt een kamer op zolder maken of zijn er in de straat aanbouwen etc. Maak zelf of laat iemand mooie 3d tekeningen maken van wat er kan in dit huis.

Maar pak eerst de vele kleuren aan en bedenk een WOW factor er is nu niets waarom ik voor dit huis zou kiezen boven die van je buren.
pi_119699779
Ik vind juist dat je helemaal moeite en kosten moet doen om het geheel
naar de smaak van 'de meeste kopers' te maken,
want er zal maar één koper zijn.
De tekst die ik zag in je adv. waar over 'smaakvol' gerept wordt
zou ik dan wel snel verwijderen , aangezien je de eventuele kopers de indruk zou kunnen geven dat ze betalen voor deze 'smaak' ,die misschien of waarschijnlijk hun smaak toch niet is.
Verder zou ik als ik jou was wat meer benadrukken dat het alleen maar tegels lijken in de woonkamer,
maar dat het gewoon laminaat is , zodat de starter rustig zijn eigen kleed of tapijt er op kan nieten.
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 28 november 2012 @ 04:03:44 #143
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119699840
Waarom vind ik het huis niet in de lijst als ik op Hoogerheide zoek met de vraagprijs van laag naar hoog gesorteerd?
En ook niet als ik los daarvan op postcode 4631 zoek met de vraagprijs van laag naar hoog gesorteerd..?

Alleen als ik specifiek zoek op de Edward Jennerstraat in Hoogerheide vind ik hem..

Verder: die schrootjes kunnen echt niet meer... (ook niet in het wit)
De trapleuning zou ook wat moderner kunnen, en de deuren zijn in (wat lijkt) gebroken wit, wat ze oud en gedateerd doet lijken..

En leg een hoes op het bed die wat beter bij de muur staat...

Alle tegels eruit en dezelfde opnieuw erin als sierbestrating (dus door elkaar gemixed met motiefjes... zodat het 1 geheel word, ook ik dacht dat alleen het houten tuinhuis erbij hoorde en de rest van de buren was..

De vloerbedekking in diverse ruimten knalt nogal, en de voegen van de tegels zijn grijs ivp wit, wat een gerenoveerde uitstraling geeft.. (daar is speciale verf voor) nu lijkt de douche wat smerig in de hoeken door kalk etc

In de woonkamer zou ik laminaat met een beetje tegen kers achtige kleur leggen, daar word het wat warmer en knusser van, het kost niets en ligt er zo in, dat blauwe is erg kil samen met die paarse muur..

Ik vind de vraagprijs te hoog voor de uitstraling van de woning in het algemeen, en er staan erg veel (4 pagina's) vergelijkbare goedkopere woningen in de omgeving (10 km) te koop.. maar veel netter qua uitstraling.

Zo.... en nu ga ik maar weer ff werken... :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 28 november 2012 @ 08:07:33 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119700430
Omdat je niet ver genoeg doorgebladerd hebt, ze hebben geen NVM-makelaar maar een makelaar met het "VastgoedPro" label, en die woningen komen bij een sortering pas na alle NVM-woningen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 november 2012 @ 11:48:32 #145
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119705210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:07 schreef Leandra het volgende:
Omdat je niet ver genoeg doorgebladerd hebt, ze hebben geen NVM-makelaar maar een makelaar met het "VastgoedPro" label, en die woningen komen bij een sortering pas na alle NVM-woningen ;)
Eehhm als ik de goedkoopste woning wil, dan sorteer ik de boel op prijs, en hoort ie er toch gewoon tussen te staan ongeacht de makelaar...? Ik sorteer immers op prijs niet op makelaar... :? :|W

Lijkt me wel erg achterlijk....

Edit: het werkt dus echt zo... wat een idiote randdebielen zeg... funda geeft een hele nieuwe dimensie aan sorteren... :') |:(

[ Bericht 12% gewijzigd door Snowballed op 28-11-2012 11:55:36 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 15:10:41 #146
323439 HetKlusKonijn
pi_119711731
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:48 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Eehhm als ik de goedkoopste woning wil, dan sorteer ik de boel op prijs, en hoort ie er toch gewoon tussen te staan ongeacht de makelaar...? Ik sorteer immers op prijs niet op makelaar... :? :|W

Lijkt me wel erg achterlijk....

Edit: het werkt dus echt zo... wat een idiote randdebielen zeg... funda geeft een hele nieuwe dimensie aan sorteren... :') |:(
Als ik me niet heel sterk vergis is er recentelijk door de 'niet-NVM'-makelaars een rechtszaak aangespannen tegen funda vanwege deze praktijken (NB: funda is van de NVM). Ik heb de uitspraak nog niet gezien maar ben er best benieuwd naar. :Y
  woensdag 28 november 2012 @ 15:48:21 #147
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119713110
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Als ik me niet heel sterk vergis is er recentelijk door de 'niet-NVM'-makelaars een rechtszaak aangespannen tegen funda vanwege deze praktijken (NB: funda is van de NVM). Ik heb de uitspraak nog niet gezien maar ben er best benieuwd naar. :Y
In Groningen loopt het wel van laag naar hoog, enkel de huizen op een nevensite komen later...

Het zijn trouwens ook geen hele nette praktijken, om op zo'n belangrijke vastgoed site enkel via een makelaar te kunnen adverteren..
pi_119713449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:48 schreef Snowballed het volgende:

[..]

In Groningen loopt het wel van laag naar hoog, enkel de huizen op een nevensite komen later...

Het zijn trouwens ook geen hele nette praktijken, om op zo'n belangrijke vastgoed site enkel via een makelaar te kunnen adverteren..

compleet andere discussie natuurlijk.. Maar volkomen logisch als je bedenkt waar funda vandaan komt en voor wat het is gemaakt.. Door de juiste marketing zijn ze de populairste geworden.. De seat dealer zet zijn ingeruilde fiat toch ook niet vooraan in zijn showroom?

maar goed, back on topic..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119713723
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 04:03 schreef Snowballed het volgende:
Alle tegels eruit en dezelfde opnieuw erin als sierbestrating (dus door elkaar gemixed met motiefjes... zodat het 1 geheel word, ook ik dacht dat alleen het houten tuinhuis erbij hoorde en de rest van de buren was..
Of in ieder geval aan de randen wat stenen eruit en een border met wat plantjes maken.
  woensdag 28 november 2012 @ 16:06:07 #150
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119713765
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:58 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

compleet andere discussie natuurlijk.. Maar volkomen logisch als je bedenkt waar funda vandaan komt en voor wat het is gemaakt.. Door de juiste marketing zijn ze de populairste geworden.. De seat dealer zet zijn ingeruilde fiat toch ook niet vooraan in zijn showroom?

maar goed, back on topic..
Dat zal ook wel, maar ondertussen heb je geen keus meer als je je huis wil verkopen... je kunt moeilijk alle kleinere sites in de gaten houden.. dus word er enkel op funda gekeken..

En over een andere discussie gesproken... op Marktplaats vind je zowel dealers als particulieren... dus is het net wat de klant zoekt, wat vooraan in de showroom (op het scherm dus) komt te staan..

Beetje jammer om te roepen dat het nu weer ontopic moet terwijl je een reactie uitlokt... ;)
pi_119715493
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:23 schreef quo_ het volgende:

Voorbeelden?
pi_119715764
Om terug te komen op de foto's die bij het huis zijn geplaatst:

een huis dat recent is verkocht en dat ik toevallig ken, heeft een heel byzondere fotoserie erbij:

http://www.funda.nl/koop/(...)benedendorpsweg-127/

Let eens op hoe er bj het maken van de foto's gebruik is gemaakt van de dieptewerking, verschillend eniveau's in de opname's, de "ruimte" (die sterk overtrokken is) , de lichtinval tegen de muur en de verschillende subtiele details (bloemen, fruitschaal) . Het huis is inhoudelijk zeker niet groot (ligt wel byzonder mooi), maar door de goede foto's is er een heel serene sfeer rond het en in het huis geschapen.
pi_119725576
Nou, ik vind het voor zo'n object anders schreeuwend slechte foto's, ze geven geen beeld van de ruimte, laten niet alles zien wat het huis te bieden heeft dus ik zou al niet eens gaan kijken in de waan dat er heel wat te verbergen valt. Uitermate slechte foto's dus imho.
Waar het stinkt is het warm.
pi_119726163
Verder is het huis van TO van buiten nogal onaantrekkelijk, ziet het er binnen op zich verzorgd uit. Die paarse muur zou ik wit maken, dat oogt ruimer. Zou dat tv meubel meer naar het midden zetten daar dat optisch ruimer oogt. De foto's van de keuken zijn wel erg slecht, haal dat kastje links even weg, zorg voor ruimte en frisheid maar maak op de foto's je huis zeker niet groter dan het is want juist dan knappen kijkers af. Die tegeltjes in de keuken zijn idd niet mooi maar volgende bewoners zullen die keuken ws vervangen dus dat is een geval "er doorheen kijken".
De tuin oogt enorm onaantrekkelijk dus wat al gezegd is hoef ik niet te herhalen.
Wat de donkere vloer in de kamer betreft: ik heb ook een bijna zwarte vloer en wat fijn dat een bevriende makelaar (laat staan iedereen die hier komt) die nou juist helemaal geweldig vind (zijn dan wel tegels met vloerverwarming). Witte muren, veel ruimte en geen rommeltjes maken ook een huis met een donkere vloer optisch groot, als er maar eenheid en rust is.
Die badkamer, laat staan die schrootjes in de woonkamer is een beetje drama maar kopers zullen die toch slopen en daar is de prijs van het huis al naar. Of het je smaak is of niet, op zich ziet het huis er verzorgd uit maar het mist een hoop qua gezelligheid, zeker in de tuin. Al die stenen maken het meer een plaatsje dan een tuin. Dus maak die tuin groener en aantrekkelijker en laat vooral in die zin de voortuin meer "ogen" zodat die voortuin de hele saaie en nogal onaantrekkelijke voorgevel van het huis ophaalt. Vergeet niet, de "aanloop" naar een huis toe bepaalt de sfeer en je voortuin en -gevel is het visitekaartje, daar de gevel niet aantrekkelijk is moet je het hebben van de sfeer van de voortuin. Meer groen in je voortuin (en ook de achtertuin) dus om je huis aantrekkelijker te maken, de eerste indruk geldt. Een tuin welke enkel uit stenen bestaat is op zich al een absolute gruwel.
(mijn handen, als tuinfreak, jeuken om die tuin aan te pakken voor de verkoop maar zal niet de enige zijn :+ )
Verder is het huis netjes maar rigoureuze aanpak van de binnenzijde is aan de volgende bewoners.

[ Bericht 8% gewijzigd door knoblaucha6 op 28-11-2012 21:04:46 ]
pi_119726632
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:51 schreef blomke het volgende:
Om terug te komen op de foto's die bij het huis zijn geplaatst:

een huis dat recent is verkocht en dat ik toevallig ken, heeft een heel byzondere fotoserie erbij:

http://www.funda.nl/koop/(...)benedendorpsweg-127/

Let eens op hoe er bj het maken van de foto's gebruik is gemaakt van de dieptewerking, verschillend eniveau's in de opname's, de "ruimte" (die sterk overtrokken is) , de lichtinval tegen de muur en de verschillende subtiele details (bloemen, fruitschaal) . Het huis is inhoudelijk zeker niet groot (ligt wel byzonder mooi), maar door de goede foto's is er een heel serene sfeer rond het en in het huis geschapen.
Echt?

TS, mijn eerste indruk is dat het huis wel erg donker is. Leg er een laminaatvloertje in (en dan niet één die eruit ziet als zwarte tegels :+) en schilder de gekleurde wanden in woon- en slaapkamer wit of in ieder geval een stuk lichter. Oh, en ik zou dat kastje in de keuken met de magnetron erop niet op de foto gezet hebben.

En niet lullig bedoeld, maar op de foto's lijkt de badkamer eigenlijk best wel smerig.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119726936
Even, die vloer is niet lelijk, al is dat ook laminaat maar echt, ik knap meteen af op een standaard beuken laminaatvloertje in ongeacht welk te koop staand huis. Een nep-houtenkleur Gamma-vloertje is de gruwel van de gemiddelde makelaar en potentiële koper.
  woensdag 28 november 2012 @ 21:37:48 #157
323439 HetKlusKonijn
pi_119728756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
Even, die vloer is niet lelijk, al is dat ook laminaat maar echt, ik knap meteen af op een standaard beuken laminaatvloertje in ongeacht welk te koop staand huis. Een nep-houtenkleur Gamma-vloertje is de gruwel van de gemiddelde makelaar en potentiële koper.
Smaken verschillen, en dat is maar goed ook! ;) :D

Helemaal met je eens voor wat betreft die tuin.
Helaas is het nu winter, en valt er wellicht niet veel aan te doen qua 'groen', maar zodra het in maart weer een tikkie warmer wordt zou ik die hele boel aanpakken en zsm nieuwe foto's maken.
pi_119729508
Jullie hebben gelijk wat betreft de tuin, die is inderdaad niet gezellig. Waren 2 zandbakken toen vriendlief het kocht. Hij heeft de voortuin aan laten leggen en destijds zelf de achterkant bestraat met de gedachte dat die nog aangepakt zou worden, maar met zicht op verhuizen is dat nooit meer gebeurd.

De badkamervloer zier er op de foto's inderdaad smerig uit.Het is inmiddels al een stuk bekomen,HG doet wonderen. Ook komt er een nieuw badmeubel.
De tafel in de kamer is inmiddels wit, we hebben witte raambekleding gekocht (dus de scheve luxaflex kan weg ) en de witte latex (ral 9010) is ook binnen.

We hebben besloten er toch een ander laminaatje in te gooien, ondanks een van de laatste reacties en de schrootjes gaan er uit.

De foto's van de huizen die jullie laten zien ogen wel veel lichter/frisser.

Ik denk dat we qua prijs wel reeel zitten in deze buurt, voor een hoekhuis.

Volgens de statistieken op funda wordt het huis ongeveer 1x bekeken per 10 x dat het gevonden wordt.
pi_119730130
Strooi ajb geen 16 in een dozijn houtkleurig laminaat in je woonkamer, echt, dat is totaal zondegeld want de volgende bewoner haalt dat er meteen weer uit voor iets meer naar zijn smaak (en sloopt wellicht toch al alles alles om vloerverwarming aan te leggen want radiatoren zijn niet bepaald popolair meer). Maak je muren wit (9010 fan ben ik maar afijn), haal de kleine prulletjes weg, ruim je keuken op zo leeg als kan en als die schrootjes weggaan en je die muren kan (laten) stuccen oogt het al een stuk frisser. Een licht en vooral neutraal dekbed op je bed en dat lekker strak opgemaakt en ook boven alle prul weg, desnoods enkel voor de foto's (je moet zelf ook kunnen leven in je huis). Dat de badkamer geen droombadkamer is, soit, een koper heeft toch zijn eigen wensen dus schoon en fris is voor nu genoeg.
Maar ook in deze tijd van het jaar is er veel mogelijk voor je tuin, heel simpel, voor je voortuin: investeer even in een paar enorme strakke potten met bijv. bamboe of strak geschoren buxussen, dat toont meteen al anders. De achtertuin is een ander verhaal want die moet meer perk hebben en dat is beter voor het voorjaar (al hoop ik dat je huis dan allang verkocht is)
  woensdag 28 november 2012 @ 22:52:01 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119732301
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem is dat het tegels lijken, en waar je laminaat in een vloek en een zucht even vervangt, zijn tegels een drama om te vervangen....

Mensen kijken foto's, denken "shit... tegels, doei" en hebben het huis al weggeklikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 november 2012 @ 22:54:08 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119732398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:53 schreef margu het volgende:
Volgens de statistieken op funda wordt het huis ongeveer 1x bekeken per 10 x dat het gevonden wordt.
Dat is nog vrij netjes, zeker voor een huis wat er al een tijdje opstaat.
Kun je het per dag bekijken of heb je alleen het weekoverzicht?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 november 2012 @ 00:47:37 #162
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_119735598
Volgens Kees zijn er 'genoeg mensen die willen kopen'. Zit wel een kleine maar aan vast.
pi_119736058
Het is een geld kwestie je kunt als niet NVM makelaar wel boven aan maar dan betaal je meer.. tjah niet netjes wel logisch.. NVM maakt een site om diens huizen centraal sneller te verkopen.. je kunt zelf bepalen of je je huis via NVM aanbied of niet..
pi_119736114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:35 schreef Nico987 het volgende:
Het is een geld kwestie
Inderdaad, het zijn nu de kopers die bepalen wat ze willen en kunnen betalen.
pi_119736147
Volgens mij bedoelde ik dat niet piet..
Het is jammer dat het zover weg ligt, ik had graag geprobeerd het huis mooi te fotograferen. Ik ben hobby fotograaf die steeds vaker een opdrachtje doet. Kijk eens of je een goede hobby fotograaf in je omgeving hebt die zijn best kan doen.. ik zou je in dit geval graag helpen, maar het is nu wel erg ver weg.
pi_119754293
Voor mij ook te ver weg, anders had ik heel mijn tuingereedschap al in de auto gejankt, was met to muren gaan verven en op jacht naar potten en groen geweest, niks zo leuk als in andermans huis tekeer gaan, heb dat 2 keer eerder mogen doen op verzoek van kennissen die het bij mij geweldig vinden (ondanks, jawél, haast zwarte vloertegels en beetje strakke zooi :+ ) en is zo geweldig leuk om te doen. En wat al helemaal leuk is is je mogen bemoeien met andermans tuin (zegt een tuingek met altijd vieze poten ;) )

Had Nico mooi de nieuwe foto's kunnen maken :Y

Maar TO, verf nu eerst die muren wit, hang de nieuwe raambekleding op en kijk naar het effect daarvan alvorens de vloer eruit te halen. Maak dan wat foto's om te kijken hoe eea op foto's overkomt en beslis dan pas welke maatregelen je verder wilt nemen. Vraag dan ook buren/vrienden om eea te beoordelen. Investeren om je huis aantrekkelijker te maken is prima maar het moet wel reëel blijven. Bovendien moet je er zelf ook nog lekker in wonen tot het verkocht is.

Succes.
pi_119757950
Het is meer de vraag hoe diep de zakken zijn van TS. Herstel van de markt kan nog wel even duren.

quote:
ING: woningmarkt nog zeker 2 jaar achteruit

AMSTERDAM -
HYPOTHEEK De huizenprijzen dalen volgend jaar met 7 procent en in het jaar daarop met nog eens 5 procent. Dat heeft ING, een van de grootste hypotheekverstrekkers in Nederland, donderdag voorspeld.
Volgens het economische bureau van de bank dalen de prijzen van koopwoningen in 2012 met 7,5 procent. „Op dit moment is de vraag op de huizenmarkt laag en het aanbod hoog. Dat houdt de prijzen onder druk”, aldus ING.
Om de huizenprijzen te laten stabiliseren, moet eerst de vraag naar woningen aantrekken en het aanbod flink dalen. „Dan hebben kopers steeds minder te kiezen en neemt hun huidige sterke onderhandelingspositie af. Komt de prijsbodem in zicht, dan zullen veel van de huidige afwachters de sprong durven wagen en instappen”, aldus de bank.
De bodem in de prijzen is volgens ING echter nog niet bereikt. „Gezien de huidige economische vooruitzichten, de maatregelen van het kabinet en het torenhoge aanbod verwachten wij dat de huizenprijzen niet eerder dan in 2015 zullen stabiliseren.”
http://www.telegraaf.nl/o(...)aar_achteruit__.html
  donderdag 29 november 2012 @ 20:59:15 #168
323439 HetKlusKonijn
pi_119759734
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Wokkel het volgende:
Het is meer de vraag hoe diep de zakken zijn van TS. Herstel van de markt kan nog wel even duren.
... en natuurlijk de zakken van potentiele kopers, want dat gaat er voorlopig ook niet beter op worden.

Zag net dat een buurman op dezelfde verdieping vandaag zijn flat te koop heeft gezet. Voor een vraagprijs ruim 18.000 minder dan dat ik zelf voor een soortgelijke flat heb betaald, negen maanden geleden. En deze heeft nog een fatsoenlijke keuken ook, terwijl die van mij 'geen gezicht 1963' is. :')
Ben benieuwd hoe "snel" hij 'm kwijt raakt.

Nee, het gaat echt lekker met de huizenmarkt, nu...
pi_119761452
quote:
15s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

... en natuurlijk de zakken van potentiele kopers, want dat gaat er voorlopig ook niet beter op worden.

Zag net dat een buurman op dezelfde verdieping vandaag zijn flat te koop heeft gezet. Voor een vraagprijs ruim 18.000 minder dan dat ik zelf voor een soortgelijke flat heb betaald, negen maanden geleden. En deze heeft nog een fatsoenlijke keuken ook, terwijl die van mij 'geen gezicht 1963' is. :')
Ben benieuwd hoe "snel" hij 'm kwijt raakt.

Nee, het gaat echt lekker met de huizenmarkt, nu...
Pijnlijk, maar gelukkig ga je niet alleen de vernieling in, zo'n 700.000 woningbezitters met jou.

Ontopic: mooie update margu, meteen aan de slag. Succes met opfrissen!
  donderdag 29 november 2012 @ 21:44:02 #170
323439 HetKlusKonijn
pi_119762081
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:33 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Pijnlijk, maar gelukkig ga je niet alleen de vernieling in, zo'n 700.000 woningbezitters met jou.
Valt in mijn geval gelukkig nog wel mee, aangezien ik het flatje grotendeels heb kunnen financieren uit de opbrengst van de verkoop van een eerdere woning die ik in 20 jaar tijd volledig heb kunnen afbetalen. Dus ik heb geen bank in mijn nek hijgen met een torenhoge lening, in tegendeel tot het merendeel van die 700.000... ;)
Het credo is nu gewoon lekker blijven zitten waar ik zit, en aangezien ik hier heel prettig woon in deze zogenaamde 'mindere' buurt, zal dat wel gebeuren ook. :)

quote:
Ontopic: mooie update margu, meteen aan de slag. Succes met opfrissen!
+1.
Ga lekker kwasten, margu! Ik hoop dat je nog wat hulp kan krijgen, het is dat ik niet in de buurt woon, maar anders kwam ik graag een handje helpen. Ik ben namelijk best wel handig als het aankomt op sloop-, kwast-, en opfriswerk. :Y
pi_119782225
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee, ik vind het saai en somber.
Ik denk dat dit ook een groot probleem is. Het is een zeer saai en somber huis. De buitenkant lokt geen warm 'ik-kom-thuis'-gevoel uit en dan kun je aan de binnenkant nog zoveel overal doorheen kijken (vloer, kleur, keuken, etc. zijn allemaal aan te passen), maar het huis zelf is gewoon, als je het mij vraagt, geen aantrekkelijk object om te kopen :@
Ja doei.
pi_119787188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Valt in mijn geval gelukkig nog wel mee, aangezien ik het flatje grotendeels heb kunnen financieren uit de opbrengst van de verkoop van een eerdere woning die ik in 20 jaar tijd volledig heb kunnen afbetalen. Dus ik heb geen bank in mijn nek hijgen met een torenhoge lening, in tegendeel tot het merendeel van die 700.000... ;)
Slim aangepakt.

Jammer dat je de banken en hypotheekadviseurs niet aansprakelijk kunt stellen voor slechte hypotheken en - adviezen (beleggen met de overwaarde van je huis 8)7) uit het verleden. Dan zouden we ze uit kunnen knijpen ~O> .
pi_119787204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Slim aangepakt.

Jammer dat je de banken en hypotheekadviseurs niet aansprakelijk kunt stellen voor slechte hypotheken en - adviezen (beleggen met de overwaarde van je huis). Dan ozouden we ze uit kunnen knijpen.
op grond waarvan zou dat niet kunnen.
pi_119787249
Dat er des tijds geen zorgplicht was. Volgde je een dom advies op, (overwaarde beleggen in aandelen Baan), levert niks op, zit je met hoge schuld, ben je de pineut.

Postbank meerwaarde hypotheek, ook zo'n slecht product. Mensen die elkaar daarin gevonden hebben, proberen wel juridische stappen, maar haalt weinig uit.
pi_124030231
Het is een tijdje stil geweest, maar we hebben het huis wat veranderd.
Ik en benieuwd wat jullie er van vinden.

Erg handig met foto's erop zetten ben ik niet maar hoop dat het zo lukt:
http://www.flickr.com/photos/94030060@N03
(Foto's van de woonkamer heb ik in het donker gemaakt, is misschien niet heel duidelijk.)

Over een paar weken nog wat potten en planten halen om de voorkant wat op te leuken
pi_124030794
Wellicht komt het door het licht, maar heb je nu een andere kleur vloer in de keuken tov de woonkamer?
Ik zou op je funda in ieder geval wel daglicht foto's gebruiken, verder goed te zien dat je bezig bent geweest.. Liggen de plavuizen nog wel onder het laminaat?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_124031181
Het laminaat is overal hetzelfde. Morgen komen er daglicht foto's van de woonkamer. Er zat een scheur in het stucwerk dus heel de muur moest opnieuw gedaan worden
Er lagen geen plavuizen. Leek er wel op, maar was gewoon laminaat
pi_124032863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:26 schreef margu het volgende:
Het is een tijdje stil geweest, maar we hebben het huis wat veranderd.
Ik en benieuwd wat jullie er van vinden.

Erg handig met foto's erop zetten ben ik niet maar hoop dat het zo lukt:
http://www.flickr.com/photos/94030060@N03
(Foto's van de woonkamer heb ik in het donker gemaakt, is misschien niet heel duidelijk.)

Over een paar weken nog wat potten en planten halen om de voorkant wat op te leuken
Stukken beter :Y Die muur die je lichter gemaakt hebt + lichter laminaat laat het wat groter lijken. En de muur gefixt ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124035638
Mooi opgeknapt! Het is nu een stuk neutraler :)

Wat ik nog zou doen, maar dat is echt een kleinigheidje: de witte kast wat meer naar links en dan de tafel in het midden van de ruimte zetten. Nu lijkt de hoek daar wat klein en volgepropt, terwijl de ruimte er wel is.
  donderdag 14 maart 2013 @ 00:21:07 #180
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124035825
Ziet er stukken beter uit... ^O^

Wat eventueel nog kan is de deur(en) en beslag vervangen door iets meer moderns... (zonder ruitje bijv) maar het is al een heel eind opgeknapt...
pi_124036047
Bedankt voor jullie reacties.
Die deur is inderdaad niet mooi :-s maar moeten ergens ophouden en keuzes maken.
Die tip van de kast verschuiven is voor de foto's wel beter ja. Maar normaal is het daar niet leeg, staat vol speelgoed.
pi_124038764
Binnenkant ziet er al super uit! Buiten nog wat plantjes neerzetten en dan komt het helemaal goed!
pi_124038796
Mooi gedaan :)

was het nog veel werk?
pi_124039644
Mooi opgeknapt TS! Het is echt een enorm verschil, ik vind de woonkamer veel warmer en lichter aandoen.

Mij valt op dat in sommige foto's van de slaapkamers de deurposten als een soort lijst om de foto zitten. Dit maakt dat de kamers heel klein ogen. Ook is er 1 foto van de kinderkamer die van bovenaf genomen is waardoor de kamer heel klein oogt.

Als laatste: ik zie een moderne tuinset in de tuin staan. Die zou ik op de foto's van de tuin terug laten komen. Mooie plant of kaars erbij op de tafel en het oogt al meteen heel wat gezelliger.
pi_124039702
Ziet er een stuk beter uit! ZOu voor foto's op een verkoopsite alleen wel echt de moeite nemen om iemand met een goede camera te regelen die wel fatsoenlijke overzichtsfoto's kan maken; dat kan vaak met de simpele toestellen niet. Misschien kun je eens hier in FOT/FHF kijken of er mensen zijn met een (wat beter) lenzenassortiment die je hiermee kunnen helpen? :)
Ja doei.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:34:46 #186
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_124043167
Ziet er al stukken beter uit! Enige tip die ik nog kan geven: de horizon loopt wat raar in sommige foto's. Nu ben ik geen expert, dus doe vooral wat motorbloempje zegt, maar volgens mij is het probleem dat je de foto's vanaf een te grote hoogte hebt genomen (ben je lang toevallig? :D ), iets door de knieën zakken zou volgens mij al helpen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:31:09 #187
323439 HetKlusKonijn
pi_124045032
Ik sluit mij volledig aan bij de eerdere posters.

Prima gedaan, ziet er veel aantrekkelijker uit. Ik krijg in ieder geval een heel prettig gevoel over je huis van die foto's. Warm, gezellig. :Y
pi_124063016
De foto's zijn shit, maar het huis is wel opgeknapt. Vooral keuken en wc zien er 10x beter uit nu.
pi_124077814
De prijs is het probleem niet. Belgie is duurder.
http://www.immoweb.be/nl/(...)lery=gallery&xpage=1

De wc op de begane grond vervangen door een hangend toilet. Dat is mijn tip.

Heb je veel last van de vliegbasis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')