abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119566235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben ik nu de enigste die het huis echt serieus lelijk vind ? :@
Nee, ik vind het saai en somber.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119566257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:50 schreef quo_ het volgende:
Lijkt mij erg belangrijk idd. De stand van het huis, de buurt en de ruimte van de kavel kun je immers niet veranderen.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een huis wel/niet verkocht wordt vanwege de kleur van de handdoeken, de aanwezigheid van planten of het ruiken naar vers gebakken cake.
Toen ik mijn huidige woning kocht in 2002 was erg nog sprake van redelijke gekte op de markt maar het huis stond toch al een half jaar te koop. Nadat ik het gekocht had vroeg ik aan de makelaar hoe dat kon. Uit het antwoord bleek dat naast steekhoudende argumenten er nog zat mensen zijn die afknappen op de kleur van de vloerbedekking. Niet te geloven !
Zoiets hadden wij in 2002 ook. Kleur van de kastdeuren was groen en dat wilden veel mensen niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:05:22 #53
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij in 2002 ook. Kleur van de kastdeuren was groen en dat wilden veel mensen niet.
Als ik een woning koop, kijk ik daar doorheen. De locatie, bouwkundige staat, dat is voor mij van belang.
Interieur kun je er helemaal uitslopen en naar eigen smaak aanpassen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119566299
Ik vind je voortuin erg kaal en ongezellig. Het huis zelf is ook van buiten niet heel knus dus de combinatie zorgt ervoor dat je een erg grauw gevoel hebt als je er op afstapt. En ik zou zelf m'n toekomst niet graag grauw zien.

Wat bloemen zouden wonderen doen, Je hebt ook winterhard spul maar ik weet niet of dat ook lukt als je het nu zou plaatsen. Verder misschien een rustiek tuinbankje erbij.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:24:41 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119566495
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als ik een woning koop, kijk ik daar doorheen. De locatie, bouwkundige staat, dat is voor mij van belang.
Interieur kun je er helemaal uitslopen en naar eigen smaak aanpassen.
Ja, maar hoe groot is de kans dat je überhaupt bij een woning gaat kijken waarvan je in eerste instantie niet al denkt "oeh, leuk"?

Ik werd vorig jaar verliefd op een "uitdaging", maar ik was niet de enige, want het was binnen twee maanden verkocht, ik kon het in m'n dromen verbouwen, en dat zou ik nog zo kunnen.
Een ander huis wat op het oog aardig was, bleek bij een openhuizendag voor mij onmogelijk te zijn, ik zag simpelweg niet hoe ik er wat van kon maken.
Het is inmiddels verkocht, maar het heeft jaren te koop gestaan (de aanmelddatum op funda klopt niet).

Een huis waarbij je niet gelijk een gevoel hebt, ga je niet verder naar kijken, tenzij je omhoog zit, en dat zit vrijwel geen enkele koper in de huidige markt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:37:19 #56
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_119566679
Je huis moet op een hotelkamer lijken; strak, neutraal en zonder persoonlijke toevoegingen, zodat mensen zichzelf er in kunnen plaatsen. Je haalt dus alle foto's weg (evt vervangen door wat plaatjes -geen mensen- uit tijdschriften), paarse wanden maak je wit, etc. En zorg dat alles onderhoudstechnisch in orde is. Er is veel keuze, je moet geinteresseerden een goede reden geven voor jouw huis te kiezen.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:42:10 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566771
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar hoe groot is de kans dat je überhaupt bij een woning gaat kijken waarvan je in eerste instantie niet al denkt "oeh, leuk"?

Die kans is groot. interieur kijk ik niet naar, dat is allemaal aan te passen en ook iedereen doet dat. Niemand die zo in een woning trekt zonder de boel te verbouwen.
Het het model woning leuk is, en de locatie is goed, dan koop ik het zo.

In het geval van de woning van TS zou ik een 12 m³ container bestellen en daar het complete interieur in doen en dan met een schone lei beginnen. Binnenmuren boven eruit, 1 slaapkamer opofferen voor een grotere badkamer bijvoorbeeld. dan kun je er wel wat moois van maken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:46:08 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119566832
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Die kans is groot. interieur kijk ik niet naar, dat is allemaal aan te passen en ook iedereen doet dat. Niemand die zo in een woning trekt zonder de boel te verbouwen.
Het het model woning leuk is, en de locatie is goed, dan koop ik het zo.

In het geval van de woning van TS zou ik een 12 m³ container bestellen en daar het complete interieur in doen en dan met een schone lei beginnen. Binnenmuren boven eruit, 1 slaapkamer opofferen voor een grotere badkamer bijvoorbeeld. dan kun je er wel wat moois van maken.
Als ze dat niet zelf kunnen dan wordt dat een kostenpost die ze er nooit uithalen, zo'n verbouwing.

En het ligt eraan, je moet een huis over het algemeen wel leuk vinden voor je het (in gedachten) gaat verbouwen, en als er teveel aan moet gebeuren en/of je kunt dat niet zelf, dan wordt dat een kostenpost die een ander huis waar minder aan hoeft te gebeuren een stuk aantrekkelijker maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:50:28 #59
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566910
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze dat niet zelf kunnen dan wordt dat een kostenpost die ze er nooit uithalen, zo'n verbouwing.

En het ligt eraan, je moet een huis over het algemeen wel leuk vinden voor je het (in gedachten) gaat verbouwen, en als er teveel aan moet gebeuren en/of je kunt dat niet zelf, dan wordt dat een kostenpost die een ander huis waar minder aan hoeft te gebeuren een stuk aantrekkelijker maakt.
Als je het laat doen is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Ik schrijf dan ook vanuit mijn eigen visie en niet die van een ander.
pi_119567563
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:46 schreef Leandra het volgende:

Blijft zeker een kwestie van omstandigheden: moet je verhuizen, waar moet je heen en welk huis "past" bij je.

Wij zaten in een situatie dat we moesten verhuizen (= (ver-)kopen) en keken in eerste instantie alleen naar de buitenkant, de ligging, algemene gegevens (m² woon- resp. perceelopp.) en de prijs.

We bezochten ons huis zonder foto's van de binnenzijde te hebben gezien (alleen voorzijde en dat gaf een "goed gevoel") en nadat we even geslikt hadden bij het zien van de groene keuken, steenstripswand e.d. hebben we het binnen 2 werkdagen gekocht; 1 ton onder de huidige WOZ-waarde.

Bij sommige huizen is het beter geen foto's van de binnen zijde te plaatsen, maar alleen van de voorzijde en de ligging indien die oké is.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:34:23 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567694
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:50 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als je het laat doen is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Ik schrijf dan ook vanuit mijn eigen visie en niet die van een ander.
En zo schrijf ik vanuit de mijne waarbij vermeende zwarte tegels al een reden zijn om het huis weg te klikken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:40:43 #62
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119567817
Ik vind dat jullie toch wel heel erg negatief zijn over dat huis hoor... ik vind het allemaal wel meevallen eerlijk gezegd. Met wat cosmetische aanpassingen is het gewoon een prima huis. Niet iedereen kijkt alleen maar naar inrichtingen die zo maar uit een woonblaadje geplukt kunnen zijn, er zijn ook nog mensen die voornamelijk naar de technische staat en de plek kijken. Het voornaamste probleem is dat er op dit moment gewoon stomweg veel minder geinteresseerden om een huis te kopen zijn.

Dit gezegd hebbende, die donkere vloer en wanden, daar kun je voor relatief geld nog wel het een en ander aan doen tegen redelijke kosten (een pak laminaat en wat potten RAL9010-latex zijn de investering wel waard denk ik zo), en wat plantjes in de tuin kunnen ook geen kwaad, maar om hele muren uit te gaan breken en een nieuwe badkamer te laten plaatsen? Die investering haal je er in deze tijd dus echt niet meer uit, nog los van de vraag of TS, die wellicht al verlies lijdt op het huis, dat nog wel kan ophoesten.

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat de huizenmarkt op dit moment helemaal plat ligt, dat de meeste mensen gezien de economische crisis en de daarmee samenhangende bezuinigingsoperaties het gewoon stomweg niet aandurven om nu een huis te kopen, en dat daar de voornaamste oorzaak ligt dat er zoveel verkopers hun huis nu niet kwijtraken.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119571167
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat de huizenmarkt op dit moment helemaal plat ligt, dat de meeste mensen gezien de economische crisis en de daarmee samenhangende bezuinigingsoperaties het gewoon stomweg niet aandurven om nu een huis te kopen, en dat daar de voornaamste oorzaak ligt dat er zoveel verkopers hun huis nu niet kwijtraken.
En ik zie het alleen maar slechter worden; de beste oplossing is een rigoureuze prijsverlaging of executionaire verkoop.
pi_119571214
1 antwoord: prijs omlaag gooien.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:40:27 #66
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571853
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:07 schreef blomke het volgende:

[..]

En ik zie het alleen maar slechter worden; de beste oplossing is een rigoureuze prijsverlaging of executionaire verkoop.
In beide gevallen leid je verlies.
Het is trouwens executoriale verkoop.
Op it moment is het beste om te blijven zitten waar je zit, of huren.
pi_119571878
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:40 schreef cvboer het volgende:

[..]

In beide gevallen leid je verlies.
Het is trouwens executoriale verkoop.
Wat is er mis met verlies lijden? Als ik een auto koop en 3 jaar later verkoop, lijd ik dan ook verlies?
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:42:20 #68
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat is er mis met verlies lijden? Als ik een auto koop en 3 jaar later verkoop, lijd ik dan ook verlies?
Behoorlijk kromme vergelijking ook. Een auto is een gebruiksvoorwerp, een woning niet.
pi_119571905
Tja, ik vind het gewoon een leuk huis. Het is jammer dat mensen niet door een kleur of een vloer heen kunnen kijken.
Het huis zou voor ons te klein zijn, maar daar kun je weinig aan doen...
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:43:03 #70
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:42 schreef Angelfrouk het volgende:
Tja, ik vind het gewoon een leuk huis. Het is jammer dat mensen niet door een kleur of een vloer heen kunnen kijken.
Het huis zou voor ons te klein zijn, maar daar kun je weinig aan doen...
Bijkeuken er achter bouwen een optie?
pi_119571973
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:43 schreef cvboer het volgende:

[..]

Bijkeuken er achter bouwen een optie?
Dat zou ik aan een nieuwe bewoner overlaten. Je kunt wel gaan kijken of je een bouwvergunning kunt aanvragen om een aantal meters naar achteren of naar de zijkant uit te bouwen.
Ja, dan ben je geld kwijt voor de aanvraag en de bouwtekeningen bij de architect, maar dan zou het voor mij persoonlijk interessanter worden.
Misschien is dat een optie?
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:45:41 #72
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571990
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:44 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Dat zou ik aan een nieuwe bewoner overlaten. Je kunt wel gaan kijken of je een bouwvergunning kunt aanvragen om een aantal meters naar achteren of naar de zijkant uit te bouwen.
Ja, dan ben je geld kwijt voor de aanvraag en de bouwtekeningen bij de architect, maar dan zou het voor mij persoonlijk interessanter worden.
Misschien is dat een optie?
Wellicht ook een optie.
pi_119572091
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:45 schreef cvboer het volgende:

[..]

Wellicht ook een optie.
Op de laatste foto in het rijtje zie je dat kavels 3057 en 3058 een flink eind uitgebouwd hebben.
Als je die zou kunnen realiseren (de tekeningen en vergunningen) zou het huis veel groter worden en dus interessanter voor gezinnen. Als je dit dan ook nog eens over twee verdiepingen kunt doortrekken zou het helemaal leuk worden. Just my two cents.
pi_119572118
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Behoorlijk kromme vergelijking ook. Een auto is een gebruiksvoorwerp, een woning niet.
En dan is het niet acceptabel om er minder voor terug te krijgen als dat er voor is betaald? Het hele idee dat geld 'verliezen' op een huis iets is wat niet hoort, daar moet men van af. Een huis is net als alle andere zaken onderhevig aan de markt, deal with it.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:53:38 #75
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119572164
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:50 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Op de laatste foto in het rijtje zie je dat kavels 3057 en 3058 een flink eind uitgebouwd hebben.
Als je die zou kunnen realiseren (de tekeningen en vergunningen) zou het huis veel groter worden en dus interessanter voor gezinnen. Als je dit dan ook nog eens over twee verdiepingen kunt doortrekken zou het helemaal leuk worden. Just my two cents.
Het is inderdaad een idee voor de TS. Kijken wat ze er mee doet.
Ik heb in iedergeval geen verhuis plannen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:02:36 #76
3542 Gia
User under construction
pi_119572364
Ons bed zouden we niet kwijt kunnen met onze kleerkast. Zwaar grenen bed met vaste nachtkastjes, lit-jumaux. Kast is ook 65 cm diep, drie-deurs. Alleen daarom al zou ik dit huis niet kopen.

Verder vind ik de keuken wat aan de kleine kant.

Maar voor starters op zich een leuk huis, prijs is m.i. zeer redelijk.
En je kunt wel alles neutraal gaan maken, maar dat kost veel geld en daarna de koper ook, want wie wil nou in een neutraal, wit huis wonen?
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:03:30 #77
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119572381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En dan is het niet acceptabel om er minder voor terug te krijgen als dat er voor is betaald? Het hele idee dat geld 'verliezen' op een huis iets is wat niet hoort, daar moet men van af. Een huis is net als alle andere zaken onderhevig aan de markt, deal with it.
Tegenwoordig is zo'n denkwijze wel gewenst, wil je er geestelijk niet aan onderdoor gaan.
Huizen werden en worden nog altijd gekocht met als idee dat men een investering doet voor de toekomst. Alleen nu de huizenmarkt volledig is ingezakt liggen de zaken er anders voor.
Beter is het om te blijven zitten waar je zit.

Daar waar het voor de crisis een verkopersmarkt was, is het nu een kopersmarkt, want, ik ben van mening dat je nu prima een woning kunt kopen. Je kunt er nu immers goedkoop aan komen, en later, als NL uit de crisis is, de zaak alsnog met winst verkopen.
pi_119573319
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:03 schreef cvboer het volgende:

Ik begreep (verkeerd?) dat de TS vanwege het starten van een relatie, van dit huis af moest??
pi_119573640
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

Tegenwoordig is zo'n denkwijze wel gewenst, wil je er geestelijk niet aan onderdoor gaan.
Huizen werden en worden nog altijd gekocht met als idee dat men een investering doet voor de toekomst. Alleen nu de huizenmarkt volledig is ingezakt liggen de zaken er anders voor.

Daar waar het voor de crisis een verkopersmarkt was, is het nu een kopersmarkt, want, ik ben van mening dat je nu prima een woning kunt kopen. Je kunt er nu immers goedkoop aan komen, en later, als NL uit de crisis is, de zaak alsnog met winst verkopen.
de prijzen gaan nog wel even dalen. ik zou nog maar even wachten ^O^
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:04:04 #80
323439 HetKlusKonijn
pi_119573886
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik begreep (verkeerd?) dat de TS vanwege het starten van een relatie, van dit huis af moest??
Ik begreep uit een van de posts van TS dat zij drie jaar geleden met haar vriend is gaan samenwonen in een nieuw gekocht huis. Ze moeten er dus inderdaad vanaf.
Geen prettige situatie, want ik vrees dat de prijzen nog wel eventjes blijven zakken...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_119573934
des te meer reden het huis zo rap mogelijk kwijt te raken.
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:12:00 #82
323439 HetKlusKonijn
pi_119574046
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
des te meer reden het huis zo rap mogelijk kwijt te raken.
Ja, ben ik met je eens. Op deze manier is het alleen maar een extra kostenpost.
Maar, toch gemakkelijker gezegd dan gedaan.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:15:50 #83
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119575557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Je begrijpt het goed.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:16:47 #84
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119575594
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de prijzen gaan nog wel even dalen. ik zou nog maar even wachten ^O^
Ik blijf waar ik zit, ik huur op dit moment, en het bevalt prima zo.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:17:42 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119575627
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:15 schreef cvboer het volgende:

[..]

Je begrijpt het goed.
Volgens mij is het geen kwestie van moeten, maar van willen, het huis van mijn lief staat ook te koop omdat ik er niet wil wonen, verder is er niets mis mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:21:09 #86
323439 HetKlusKonijn
pi_119575731
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is het geen kwestie van moeten, maar van willen, het huis van mijn lief staat ook te koop omdat ik er niet wil wonen, verder is er niets mis mee.
Nou, als je net een ander nieuw huis hebt gekocht en je raakt je oude huis niet kwijt, dan zit je toch wel met dubbele lasten. Niet erg als je het gewoon kan betalen, wel jammer van het geld. ;)
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:21:31 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119575745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik begreep uit een van de posts van TS dat zij drie jaar geleden met haar vriend is gaan samenwonen in een nieuw gekocht huis. Ze moeten er dus inderdaad vanaf.
Geen prettige situatie, want ik vrees dat de prijzen nog wel eventjes blijven zakken...
Dat lees ik nergens.
Ze is 3 jaar geleden bij haar vriend ingetrokken en hebben het toen te koop gezet.

Als ze nog een huis hadden waar ze nu wonen dan zou er geen reden zijn voor foto's met zoveel tierelantijntjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119575839
Waarom staan de maten van de kamers niet in de omschrijving?? (of ben ik kippig :@ ? )
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:26:02 #89
323439 HetKlusKonijn
pi_119575875
^^
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:54 schreef margu het volgende:
Ik ben 3 jaar geleden bij mijn vriend gaan wonen, we hebben het huis toen meteen te koop gezet. Hij was destijds al blij dat hij in zijn eentje een huis kon kopen dus nam ook al snel genoegen met alles, logisch ook.
Ik lees hier toch echt in dat de vriend destijds een huis heeft gekocht en dat dit huis dus nu te koop staat - maw voor het stel toch echt dubbele lasten.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:28:16 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119575931
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^

[..]

Ik lees hier toch echt in dat de vriend destijds een huis heeft gekocht en dat dit huis dus nu te koop staat - maw voor het stel toch echt dubbele lasten.
Ze is bij hem ingetrokken, waar lees je dubbele lasten?

Ik keer alleen dat hij het (toen hij gekocht, voor haar tijd dus) ook geen droomhuis vond, maar hij allang blij was dat hij een huis kon kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:31:51 #91
323439 HetKlusKonijn
pi_119576043
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze is bij hem ingetrokken, waar lees je dubbele lasten?

Ik keer alleen dat hij het (toen hij gekocht, voor haar tijd dus) ook geen droomhuis vond, maar hij allang blij was dat hij een huis kon kopen.
Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.
Gemeentebelastingen, onderhoud, noem maar op.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:32:42 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119576075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.
Gemeentebelastingen, onderhoud, noem maar op.
Waar lees jij dat?
Ik lees nergens 2 huizen en dubbele lasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:32:43 #93
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_119576077
Je kan het beste gewoon een beetje stijlvol zwembad maken in een deel van de woonkamer. En dat je dan door kan zwemmen naar een verwarmd gedeelte in de tuin. Leuk dan de tuin een beetje op met wat palmbomen en shit daar houden mensen van.
Zorg dan dat je een professionele fotograaf inhuurt om mooie foto's te maken, dat verkoopt zoveel beter.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:37:57 #94
323439 HetKlusKonijn
pi_119576235
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
Ik lees nergens 2 huizen en dubbele lasten.
Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.
Ik kan er echt niks anders van maken, dat zijn dus twee huizen.

Maar okee... back on topic.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:41:42 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119576356
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.
Ik kan er echt niks anders van maken, dat zijn dus twee huizen.

Maar okee... back on topic.
Ik lees nergens dat het huis van haar vriend, waar ze nu woont, een ander huis is dan het huis wat ze te koop hebben staan.
De OP spreekt ook van "ons huis", en het huis op de foto's is duidelijk een huis waar een jong gezin woont.
Of verwacht je dat een huis wat al 3 jaar niet meer bewoond is nog voorzien is van een babykamer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119576413
Misschien vermelden of er zekerheid is wat betreft de aanwezigheid van asbest.
pi_119578537
Tips blijven komen :)

Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Omdat het meteen in de verkoop ging wilde ik er ook niet teveel aan doen, maar zie nu wel de noodzaak dat het toch wel nodig is. Wilde ook niet meteen alles afkraken (wat jullie nu wel doen ;) ) Wilde niet dat ik meteen alles wat hij ooit gekozen heeft weg zou doen.
Uitbouw of dakkapel met vaste trap naar zolder vinden we te grote veranderingen, dan is de doelgroep weer kleiner. Er wonen in dezelfde huizen ook gezinnen met 2 kinderen en mensen die groter willen, hebben weer genoeg andere keuze. Dat kunnen we ook niet doen zonder de vraagprijs te verhogen.
Dat we er verlies op gaan hebben, hebben we al geaccepteerd. Als we al die jaren hadden gehuurd, dan waren we het geld ook kwijt geweest.

De maten van de ruimtes staan in de plattegronden, maar ik denk ook dat de omschrijving aangepast moet worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 november 2012 @ 20:00:43 #98
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119580699
Ik denk dat je al een heel eind komt met witte muurverf, eventueel witte tegelverf voor de keuken plus nieuwe betere (en meer) foto's. En even kijken naar de tips over schuine luxaflex, wat plantjes hier en daar en dergelijke ;)

Eventueel duidelijk maken in de omschrijving dat diverse buren een uitbouw hebben en dat vergroten van de woning dus een optie is.

Dat kost je de kop niet en het scheelt wel een hoop in de presentatie van je huis. Het moet vooral lichter en neutraler worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:18:56 #99
323439 HetKlusKonijn
pi_119581304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:

Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Ah, okee. Ik had je posts verkeerd begrepen - mijn fout. :)

quote:
Omdat het meteen in de verkoop ging wilde ik er ook niet teveel aan doen, maar zie nu wel de noodzaak dat het toch wel nodig is. Wilde ook niet meteen alles afkraken (wat jullie nu wel doen ;) ) Wilde niet dat ik meteen alles wat hij ooit gekozen heeft weg zou doen.
Uitbouw of dakkapel met vaste trap naar zolder vinden we te grote veranderingen, dan is de doelgroep weer kleiner. Er wonen in dezelfde huizen ook gezinnen met 2 kinderen en mensen die groter willen, hebben weer genoeg andere keuze. Dat kunnen we ook niet doen zonder de vraagprijs te verhogen.
Ik vind het een net huisje voor een nette prijs, en ben het dus met je eens dat je niet aan enorme uitbouwen of een nieuwe badkamer moet gaan beginnen. Die investeringen krijg je er echt nooit meer uit - tenzij je besluit het pand uit de verkoop te halen en er nog een aantal jaren zelf in te blijven zitten maar ik begrijp dat dat niet jullie bedoeling is. De aanschaf van wat potten latex en een laminaatvloertje, daar zou ik zelf toch wel in investeren als ik jullie was. Kost niet al teveel, en kan een enorm verfrissend effect hebben, vooral omdat het huis op de foto's nu behoorlijk donker oogt.
Verder: wat Rewino zegt.

quote:
Dat we er verlies op gaan hebben, hebben we al geaccepteerd. Als we al die jaren hadden gehuurd, dan waren we het geld ook kwijt geweest.
Dat wordt nogal eens vergeten. ;)
Verstandige houding. :Y
pi_119581395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:

Het wordt door jullie samen bewoond? Blijf dan waar je bent, en maak het huis langzaam aan verkoopklaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 24-11-2012 20:47:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')