Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is bij hem ingetrokken, waar lees je dubbele lasten?
Ik keer alleen dat hij het (toen hij gekocht, voor haar tijd dus) ook geen droomhuis vond, maar hij allang blij was dat hij een huis kon kopen.
Waar lees jij dat?quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.
Gemeentebelastingen, onderhoud, noem maar op.
Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar lees jij dat?
Ik lees nergens 2 huizen en dubbele lasten.
Ik lees nergens dat het huis van haar vriend, waar ze nu woont, een ander huis is dan het huis wat ze te koop hebben staan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.
Ik kan er echt niks anders van maken, dat zijn dus twee huizen.
Maar okee... back on topic.
Ah, okee. Ik had je posts verkeerd begrepen - mijn fout.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:
Tips blijven komen
Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Ik vind het een net huisje voor een nette prijs, en ben het dus met je eens dat je niet aan enorme uitbouwen of een nieuwe badkamer moet gaan beginnen. Die investeringen krijg je er echt nooit meer uit - tenzij je besluit het pand uit de verkoop te halen en er nog een aantal jaren zelf in te blijven zitten maar ik begrijp dat dat niet jullie bedoeling is. De aanschaf van wat potten latex en een laminaatvloertje, daar zou ik zelf toch wel in investeren als ik jullie was. Kost niet al teveel, en kan een enorm verfrissend effect hebben, vooral omdat het huis op de foto's nu behoorlijk donker oogt.quote:Omdat het meteen in de verkoop ging wilde ik er ook niet teveel aan doen, maar zie nu wel de noodzaak dat het toch wel nodig is. Wilde ook niet meteen alles afkraken (wat jullie nu wel doen) Wilde niet dat ik meteen alles wat hij ooit gekozen heeft weg zou doen.
Uitbouw of dakkapel met vaste trap naar zolder vinden we te grote veranderingen, dan is de doelgroep weer kleiner. Er wonen in dezelfde huizen ook gezinnen met 2 kinderen en mensen die groter willen, hebben weer genoeg andere keuze. Dat kunnen we ook niet doen zonder de vraagprijs te verhogen.
Dat wordt nogal eens vergeten.quote:Dat we er verlies op gaan hebben, hebben we al geaccepteerd. Als we al die jaren hadden gehuurd, dan waren we het geld ook kwijt geweest.
Het wordt door jullie samen bewoond? Blijf dan waar je bent, en maak het huis langzaam aan verkoopklaar.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:
Tips blijven komen
Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Ik zou ook niet beginnen met verbouwen. Maar een aanvraag doen zoor een uitbouw zou al schelen. Het huis, zoals het nu is, is gewoon veel te klein voor een gezin. Daarmee verlies je dus een markt. Door die aanvraag te hebben, met tekeningen zou het huis voor meer mensen interessant worden. Althans, dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het een net huisje voor een nette prijs, en ben het dus met je eens dat je niet aan enorme uitbouwen of een nieuwe badkamer moet gaan beginnen. Die investeringen krijg je er echt nooit meer uit - tenzij je besluit het pand uit de verkoop te halen en er nog een aantal jaren zelf in te blijven zitten maar ik begrijp dat dat niet jullie bedoeling is. De aanschaf van wat potten latex en een laminaatvloertje, daar zou ik zelf toch wel in investeren als ik jullie was. Kost niet al teveel, en kan een enorm verfrissend effect hebben, vooral omdat het huis op de foto's nu behoorlijk donker oogt.
Verder: wat Rewino zegt.
Het huis is te klein voor een gezin?quote:Op zondag 25 november 2012 11:16 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik zou ook niet beginnen met verbouwen. Maar een aanvraag doen zoor een uitbouw zou al schelen. Het huis, zoals het nu is, is gewoon veel te klein voor een gezin. Daarmee verlies je dus een markt. Door die aanvraag te hebben, met tekeningen zou het huis voor meer mensen interessant worden. Althans, dat is mijn mening.
Helemaal mee eens. Het is een prima huis voor een jong gezin. Er zit zelfs een tuin bij!quote:Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het huis is te klein voor een gezin?
Dan wil je het dus duurder maken zodat gezinnen met een beperkt budget (1xmodaal) het niet meer kunnen kopen, en je die markt dus mist?
Ik vind het overigens nonsens dat het te klein is voor een gezin. Ja, te klein voor een gezin met 3 of meer kinderen, maar een gemiddeld gezin kan er prima wonen.
Je hoeft het helemaal niet duurder te maken.quote:Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het huis is te klein voor een gezin?
Dan wil je het dus duurder maken zodat gezinnen met een beperkt budget (1xmodaal) het niet meer kunnen kopen, en je die markt dus mist?
Ik vind het overigens nonsens dat het te klein is voor een gezin. Ja, te klein voor een gezin met 3 of meer kinderen, maar een gemiddeld gezin kan er prima wonen.
Waarom zou je de aanvraag doen (is niet gratis) als buren al een uitbouw hebben en het dus toch wel goedgekeurd zal worden?quote:Op zondag 25 november 2012 13:58 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Je hoeft het helemaal niet duurder te maken.
Je doet alleen een AANVRAAG. Niks bouwen. Maar die XX vierkante meters extra maken zo'n klein huis wel interessanter voor mensen die meer ruimte willen.
Ik zeg gewoon: Het is een leuk huisje, alleen te klein voor moderne eisen.
Maar misschien ben ik gewoonweg meer ruimte gewend.
Wij hebben vorig jaar precies zo'n woning (zelfs nog ietsje groter) verlaten omdat die gewoonweg te klein is. En wij zijn maar met z'n tweeen.
Sterker nog, je zou zelfs in je advertentie kunnen opnemen dat er "een goede mogelijkheid tot uitbouw bestaat" en wellicht zelfs de buren kunnen vragen om eventuele kijkers een kijkje te mogen laten nemen. Als je een goede relatie met de buren hebt zou dat toch geen enkel probleem moeten zijn?quote:Op zondag 25 november 2012 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou je de aanvraag doen (is niet gratis) als buren al een uitbouw hebben en het dus toch wel goedgekeurd zal worden?
Het oude idee, dat je altijd tot aan je max moest gaan lenen om maar vooral een zo groot mogelijk huis te kunnen kopen - ik hoop dat mensen inmiddels verstandiger zijn geworden...quote:Feit is, dat als je een gezin hebt, en een beperkt inkomen (1-1½ x modaal) dat het dan een prima huis is, binnen budget, zonder dat je helemaal tot je neusgaten in de schulden zit.
Onzin. Is een prima prijs voor een huis in West-Brabant met een tuin. In de Randstad mag je blij zijn als j er een acceptabel appartement voor kunt krijgen in een normale buurt.quote:Op zondag 25 november 2012 15:12 schreef Falco het volgende:
Toch is 160k echt teveel voor een huis als dit. Wil je het nu snel verkopen, dan moet er zeker 20k vanaf.
Als dat zo was dan zou deze woning natuurlijk allang verkocht zijn.quote:Op zondag 25 november 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin. Is een prima prijs voor een huis in West-Brabant met een tuin. In de Randstad mag je blij zijn als j er een acceptabel appartement voor kunt krijgen in een normale buurt.
Toch is het zoquote:Op zondag 25 november 2012 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als dat zo was dan zou deze woning natuurlijk allang verkocht zijn.
Ik zou het zo kopen.. Mits niet in Hoogerheide en een daadwerkelijke mogelijkheid tot kopenquote:
Hier betaal je voor een huisje als dat van TS nog steeds op z'n minst een ton meer...quote:Op zondag 25 november 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin. Is een prima prijs voor een huis in West-Brabant met een tuin. In de Randstad mag je blij zijn als j er een acceptabel appartement voor kunt krijgen in een normale buurt.
Dit zegt toch wel wat?quote:Op donderdag 22 november 2012 20:36 schreef margu het volgende:
Er zijn nog bijna geen kijkers geweest.
Ik werk zelf bij een makelaarskantoor, hoor genoeg kritiek punten hier in de wandelgangen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:54 schreef margu het volgende:
Ik ben echt blij met al jullie kritiek.
AMDFreak, die foto's van het appartement zijn goed belicht en vooral leeg. Heeft dat een makelaar gedaan of een stylist/fotograaf?
Of heb je zomaar een willekeurig app van funda geplukt?
Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de makelaar dit toch wel goed kan. (goede foto's maken)
Grotendeels met je eens, behalve dat vetgedrukte... dat was in 2005 zo, nu zeker niet meer.quote:Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Ik werk zelf bij een makelaarskantoor, hoor genoeg kritiek punten hier in de wandelgangen.
Foto's worden gemaakt door een fotograaf, waarbij de makelaar van de voren aangeeft wat het beste is om te doen qua opruimen. Want je moet het zo zien, een makelaar is geen fotograaf en andersom
Meestal verkoopt een huis zichzelf via een goeie indruk, trek je meer aandacht van eventuele potentiële kijkers.
Die woning hebben wij in de verkoop staan, maar je zou voor de grap het woningaanbod moeten bekijken op onze website (www.fpn-groep.nl). Je ziet duidelijk verschil in kwaliteit van de foto's.
Bij ons zit de prijs van een fotograaf in begrepen in de courtage en ik vind persoonlijk dat jouw huidige makelaar dit ook moet betalen. Desnoods laat je onze website zien of wat dan ook.
Nogmaals; houd het licht qua kleuren, geeft een hoop ruimte
http://www.fpn-groep.nl/w(...)elaan_15_rijswijk_zhquote:Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef AMDFreak het volgende:
Bij ons zit de prijs van een fotograaf in begrepen in de courtage en ik vind persoonlijk dat jouw huidige makelaar dit ook moet betalen. Desnoods laat je onze website zien of wat dan ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |