Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij AR verdienen de senioren gewoon het 23+ salaris, dus 9,75 ofzo (zie OP). Hoorde van een senior collega wel dat hij maar de helft overhoudt na belastingen..
Gewoon de melding dat ze niet in het team past is voldoende
Net gebeld voor een flinke spoedrit/wissel vandaag nog; Groningen - Venlo - Groningen Astra Turbo en Skoda Yeti.
Ah die is echt relaxt
Ik heb morgen ook weer ritjes te pakken oude Volvo V50 en en Grande punto Ik nog bellen of ik de kentekenpapieren van meerkerk naar hun hoofdkantoor met de auto mocht doen, maar dat mocht niet
Ik heb morgen ook weer ritjes te pakken oude Volvo V50 en en Grande punto Ik nog bellen of ik de kentekenpapieren van meerkerk naar hun hoofdkantoor met de auto mocht doen, maar dat mocht niet
Als houten op de route van mijn tweede rit lag deed ik dat gewoon hoor.
Ja dan wel inderdaad, maar ik wilde dus met de auto die naar Meerkerk moet ook nog ff terugrijden naar Houten en dan pas inleveren in Meerkerk. Beide voor hetzelfde bedrijf.
Ik heb morgen ook weer ritjes te pakken oude Volvo V50 en en Grande punto Ik nog bellen of ik de kentekenpapieren van meerkerk naar hun hoofdkantoor met de auto mocht doen, maar dat mocht niet
Ik had niet eens gebeld en het gewoon gedaan, zo ver is dat niet, Meerkerk - Houten
De Opel Astra die ik had was een full options, gisteren op kenteken gezet. Ding was alleen full options omdat de berijder per sé én het sportpakket wilde, én de sportstoelen. Dat bleek maar op één manier te combineren te zijn, en dan werd het ding full options. Vond ik niet erg hehe.
Terugreis met de Yeti was ook bepaald geen straf, kon met zijn twee liter diesel zonder Greenline shit prima meekomen met het verkeer
Ik had niet eens gebeld en het gewoon gedaan, zo ver is dat niet, Meerkerk - Houten
De Opel Astra die ik had was een full options, gisteren op kenteken gezet. Ding was alleen full options omdat de berijder per sé én het sportpakket wilde, én de sportstoelen. Dat bleek maar op één manier te combineren te zijn, en dan werd het ding full options. Vond ik niet erg hehe.
Terugreis met de Yeti was ook bepaald geen straf, kon met zijn twee liter diesel zonder Greenline shit prima meekomen met het verkeer
Tja, na 270km in een full options maar zonder xenon Astra met een 1.3 met 95 op hol geslagen paarden, voelt 110 pk in een Yeti inderdaad niet als behelpen.
Dat kan er ook mee te maken hebben, maar hoewel ik Skoda liefhebber ben zag ik de Yeti vooraf als een typische oude lullen en 'ik rij 100' bak. Die mening heb ik bijgesteld
Die Ecoflexen van Opel. Onbegrijpelijk dat mensen die dingen bestellen, al zet je er krokodillenlederen massagestoelen in rijdt het nog slechter dan een Peugeot 107.
Op dinsdag 20 november 2012 19:13 schreef MuurStraat het volgende: Die Ecoflexen van Opel. Onbegrijpelijk dat mensen die dingen bestellen, al zet je er krokodillenlederen massagestoelen in rijdt het nog slechter dan een Peugeot 107.
M'n vader moest laatst ook z'n 5serie inleveren voor zo'n waardeloze ecoflex crisis uitvoeren...
Op dinsdag 20 november 2012 18:58 schreef joppie_saus het volgende: Dat kan er ook mee te maken hebben, maar hoewel ik Skoda liefhebber ben zag ik de Yeti vooraf als een typische oude lullen en 'ik rij 100' bak. Die mening heb ik bijgesteld
Nog even over het vorige topic: Er was iemand die misschien z'n BE wilde halen en we hadden het over prijzen. Je moet eens op vakantieveilingen.nl kijken of er een veiling bij je in de buurt is, want daar gaan ze volgens mij voor 200-300 weg.
mocht vandaag chauffeuren in een mini clubman diesel. wat een kutbak zeg. en de klant ging gewoon achterin zitten, had even moeite mn lachen in te houden :p
Op dinsdag 20 november 2012 21:35 schreef mothergoose het volgende: mocht vandaag chauffeuren in een mini clubman diesel. wat een kutbak zeg. en de klant ging gewoon achterin zitten, had even moeite mn lachen in te houden :p
Is dat niet gebruikelijk dan? Ben zelf geen privé chauffeur hoor.
Is dat niet gebruikelijk dan? Ben zelf geen privé chauffeur hoor.
Ik ook niet, maar het lijkt me dat mensen achterin gaan zitten om te werken (anders hadden ze immers zelf kunnen rijden). In zo'n Mini heb je achterin niet zoveel ruimte om te werken.
Half uur geleden gebeld voor een spoedje Nieuwegein - Almelo, maar nog steeds geen ritinformatie. Ik zal zo maar eens bellen, maar ik ben bang dat het 'een foutje' was.
Edit: Ah, vlak voor ik wil bellen springt er een blauw linkje in beeld. 508 SW. Not bad.
Op woensdag 21 november 2012 11:41 schreef Jorian29 het volgende: Half uur geleden gebeld voor een spoedje Nieuwegein - Almelo, maar nog steeds geen ritinformatie. Ik zal zo maar eens bellen, maar ik ben bang dat het 'een foutje' was.
Edit: Ah, vlak voor ik wil bellen springt er een blauw linkje in beeld. 508 SW. Not bad.
Eerst in Meerkerk auto gedropt en toen kwam ik gelijk al deze Maybach 52S tegen(reed het terrein van de leasemaatschappij op voor het getrainde oog :
Toen ging ik door naar m'n laatste ritje en werd ik uitgenodigd om ff te komen "lunchen" "Want het is " Nationale Week van de Croquet"" Ik dacht dat ik zwaar in de maling genomen werd, maar het is serieus waar. Uiteindelijk ff zitten eten daar en het was écht gezellig.
Wilde eigenlijk nog blijven, maar toen toch maar in de auto gestapt kwam ik deze tegen op de snelweg:
Lamborghini LP570-4 Superleggera.
Tijdje met eigenaar staan praten, aardige vent wel.
Toppunt was eigenlijk toch het broodjes kroket eten bij dat bedrijf. Als ik klaar ben met m'n studie daar ff solliciteren, want volgens mij kennen ze daar geen stress
Eerst in Meerkerk auto gedropt en toen kwam ik gelijk al deze Maybach 52S tegen(reed het terrein van de leasemaatschappij op voor het getrainde oog : [ afbeelding ]
Toen ging ik door naar m'n laatste ritje en werd ik uitgenodigd om ff te komen "lunchen" "Want het is " Nationale Week van de Croquet"" Ik dacht dat ik zwaar in de maling genomen werd, maar het is serieus waar. Uiteindelijk ff zitten eten daar en het was écht gezellig.
Wilde eigenlijk nog blijven, maar toen toch maar in de auto gestapt kwam ik deze tegen op de snelweg:
Tijdje met eigenaar staan praten, aardige vent wel.
Toppunt was eigenlijk toch het broodjes kroket eten bij dat bedrijf. Als ik klaar ben met m'n studie daar ff solliciteren, want volgens mij kennen ze daar geen stress
nee, vertel eens wat meer? ik word hier in het zuiden nooit gebeld voor projecten in de rest van het land.. maar werk ver weg is beter dan geen werk. dus dan claim ik wel dat ik inzetbaar ben vanuit die plaats en reis gewoon onbetaald. anders pm ff
Zo, ik heb even een dag en een beetje privé-chauffeur erop zitten (niet via EW). Zat mooie auto's gezien ook bij de plekken waar ik moest zijn. De Fistker Karma begint ook steeds meer in te burgeren in Nederland volgens mij, daar heb ik er meer dan één van gezien.
Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef LeTourdeFrance het volgende: Heb nog steeds geen bevestiging van mijn ontslagmail gekregen. Toch maar eens een telefoontje plegen. EW en communicatie.
EDIT: nu wel. Al krijg ik van het mailtje de indruk dat ze me per direct uitschrijven, terwijl ik volgende week nog wil werken.
Bij mij hebben ze dat ook ooit geflikt. Had ik gemaild over hoe en wat, omdat ik een tijdje niet beschikbaar was. Vijf minuten later kon ik niet meer inloggen
Tja, ik heb zowel in het onderwerp van de mail als in het bericht zelf vermeld dat het per 1 december is, ik kan me niet voorstellen dat ze dat over het hoofd zien. Of ze zijn teveel gewend aan hun eigen manier van communiceren met veel HOOFDLETTERS.
heb me voor een dikke 200 euro een maatpak laten aanmeten in bangkok. zijn gewicht in goud waard!
ook mooi, toen ik daar zat en dat pak aangemeten werd, kwam ik dus na lang onderhandelen op 200 euro uit. daarna nam naast mij een oudere nederlander plaats, die exact hetzelfde pak kreeg aangemeten voor 1250 euro en tegen zijn vrouw zei 'dat is toch geen geld voor zo'n pak!'
Dat kan ook. Ik kreeg een mooi mailtje terug van onze C-E met dat ze het jammer vond en ik tot die tijd nog zoveel mogelijk mooie ritjes kreeg met dikke auto's... En daar houden ze zich ook wel aan, heb sinds ik dat mailtje gestuurd heb twee keer Audi gehad, één auto van een dag oud en bij alle ritten geen OV
heb me voor een dikke 200 euro een maatpak laten aanmeten in bangkok. zijn gewicht in goud waard!
ook mooi, toen ik daar zat en dat pak aangemeten werd, kwam ik dus na lang onderhandelen op 200 euro uit. daarna nam naast mij een oudere nederlander plaats, die exact hetzelfde pak kreeg aangemeten voor 1250 euro en tegen zijn vrouw zei 'dat is toch geen geld voor zo'n pak!'
heheh
Die verhalen hoor ik vaker ja, mijn buurman gaat ieder jaar twee keer die kant op (geen pedo ) en die heeft ook zes pakken ofzo voor een schijntje haha.
Dat kan ook. Ik kreeg een mooi mailtje terug van onze C-E met dat ze het jammer vond en ik tot die tijd nog zoveel mogelijk mooie ritjes kreeg met dikke auto's... En daar houden ze zich ook wel aan, heb sinds ik dat mailtje gestuurd heb twee keer Audi gehad, één auto van een dag oud en bij alle ritten geen OV
Aha, ik heb een mailtje gestuurd naar personeelszaken, en niet naar CE.
Die verhalen hoor ik vaker ja, mijn buurman gaat ieder jaar twee keer die kant op (geen pedo ) en die heeft ook zes pakken ofzo voor een schijntje haha.
Godverdomme. Gaan die eikels bij de winterbanden wissel die halve auto uit elkaar schroeven. Schijven wisselen ofzo weer ik veel wat allemaal. Ik was daar om 1 uur en zit er nog steeds. De eigenaar wou z'n auto om half 4 terug hebben dus dat wordt nog lache. Zometeen maar eens een status update vragen en EW bellen. Ik kom daar voor een banden wissel en niet voor en grote beurt. Eikels
Op donderdag 22 november 2012 14:41 schreef S-RS het volgende: Godverdomme. Gaan die eikels bij de winterbanden wissel die halve auto uit elkaar schroeven. Schijven wisselen ofzo weer ik veel wat allemaal. Ik was daar om 1 uur en zit er nog steeds. De eigenaar wou z'n auto om half 4 terug hebben dus dat wordt nog lache. Zometeen maar eens een status update vragen en EW bellen. Ik kom daar voor een banden wissel en niet voor en grote beurt. Eikels
Die beurt doen ze sowieso. Bovendien had je EW al lang en breed moeten bellen want je zit er langer dan een uur
Ik heb morgen Groningen - Almere - Almere en Leeuwarden - Groningen Golfje, onbekend en Crafter.
Die beurt doen ze sowieso. Bovendien had je EW al lang en breed moeten bellen want je zit er langer dan een uur
Lezen is ook een vak apart. Speciaal voor autisten zoals jou schrijven ze met vet gedrukte letters, hoofdletters en 2837 uitroeptekens. En dan nog ziet die niet dat je pas moet bellen als je VERTREKT!!!!!
Lezen is ook een vak apart. Speciaal voor autisten zoals jou schrijven ze met vet gedrukte letters, hoofdletters en 2837 uitroeptekens. En dan nog ziet die niet dat je pas moet bellen als je VERTREKT!!!!!
Ah, daar ging het fout. Bij mij stonden er maar 2836 uitroeptekens
Zo, ik kan sinds een aantal weken ook weer eens aan het werk. Morgen eerst Kollum - Leeuwarden in een 320D coupé en daarna Drachten - Amsterdam in een Peugeot 208 1.4 E-HDI. Beide automaat en 8.0 respectievelijk 16,2 seconden 0-100 tijd . Ik neem maar een flinke thermoskan koffie mee in de 208.
Ik heb morgen Almere - Rijswijk - Almere. Heen en weer dus met een Fiat Bravo en een Ford Mondeo. Dat wordt een kort dagje, ik kan in 2 uur klaar zijn, hadden ze geen ritten meer over ofzo...
Op donderdag 22 november 2012 16:54 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Zo, ik kan sinds een aantal weken ook weer eens aan het werk. Morgen eerst Kollum - Leeuwarden in een 320D coupé en daarna Drachten - Amsterdam in een Peugeot 208 1.4 E-HDI. Beide automaat en 8.0 respectievelijk 16,2 seconden 0-100 tijd . Ik neem maar een flinke thermoskan koffie mee in de 208.
Op donderdag 22 november 2012 16:54 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Zo, ik kan sinds een aantal weken ook weer eens aan het werk. Morgen eerst Kollum - Leeuwarden in een 320D coupé en daarna Drachten - Amsterdam in een Peugeot 208 1.4 E-HDI. Beide automaat en 8.0 respectievelijk 16,2 seconden 0-100 tijd . Ik neem maar een flinke thermoskan koffie mee in de 208.
62 waar je 50 mocht, ergens rond Den Helder, een maandje geleden: 80 euro aftikken.
Wel kut natuurlijk, maar ja, eigen schuld! Wat me wel opviel is dat er in de mail stond dat bij de derde bekeuring je dienstverband ter discussie komt. Echter, het is mijn 3e bekeuring (weliswaar in ruim 3 jaar EW tijd) maar heb er dus verder niks over gehoord.
1 bekeuring per jaar is natuurlijk niet heel bijzonder veel. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen. Ik heb sinds ik mijn rijbewijs 3,5 jaar geleden haalde nog nooit een bekeuring gehad (even afkloppen).
Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende: 1 bekeuring per jaar is natuurlijk niet heel bijzonder veel. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen. Ik heb sinds ik mijn rijbewijs 3,5 jaar geleden haalde nog nooit een bekeuring gehad (even afkloppen).
Nee oké maar ze zijn dus niet duidelijk over het tijdsbestek.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
62 waar je 50 mocht, ergens rond Den Helder, een maandje geleden: 80 euro aftikken.
Wel kut natuurlijk, maar ja, eigen schuld! Wat me wel opviel is dat er in de mail stond dat bij de derde bekeuring je dienstverband ter discussie komt. Echter, het is mijn 3e bekeuring (weliswaar in ruim 3 jaar EW tijd) maar heb er dus verder niks over gehoord.
62 waar je 50 mocht, ergens rond Den Helder, een maandje geleden: 80 euro aftikken.
Wel kut natuurlijk, maar ja, eigen schuld! Wat me wel opviel is dat er in de mail stond dat bij de derde bekeuring je dienstverband ter discussie komt. Echter, het is mijn 3e bekeuring (weliswaar in ruim 3 jaar EW tijd) maar heb er dus verder niks over gehoord.
[..]
Welk project?
Project wat op FB stond, 11 december hebben ze 75 privechauffeurs nodig voor een project in amsterdam. Ik heb mij daarvoor aangemeld maar nog niks over gehoord. Ok, het is pas op 11 december maar ik was al benieuwd of anderen iets te horen hebben gekregen.
Zo ik ben alweer klaar voor vandaag, van mij mag er nog wel een spoedje achteraan!
Verder was het wel een relaxte dag vandaag. Ik had een wissel dus geen OV en die bravo was full options en schoon! De mondeo was ook prima. Ben onderweg ff gestopt bij La Place boven de A4. Ik had eens een keer wel tijd voor pauze.
Zo, heb een sollicitatie lopen bij Oceandrivers en hoor maandag of ik weer aan de slag mag als taxichauffeur bij een lokale taxicentrale. eindelijk na bijna 1 jaar weer werk.
Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende: 1 bekeuring per jaar is natuurlijk niet heel bijzonder veel. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen. Ik heb sinds ik mijn rijbewijs 3,5 jaar geleden haalde nog nooit een bekeuring gehad (even afkloppen).
Och ik heb er drie. Maar eentje leverde mij een mooie dwangsom op van 1260 euro dankzij het bezwaar en plus dat ik die boete uiteindelijk terug kreeg, hebben ze ook ruimschoots mijn overige contributie vergoed .
Je moet vanaf nu altijd de originele bon opsturen wanneer je kosten declareert, ook wanneer je al een digitale kopie hebt verstuurd (..) Heb je geen bon van de kosten die je hebt gemaakt – omdat je deze bent kwijtgeraakt, hebt weggegooid, of nooit hebt ontvangen – dan zullen de kosten niet worden uitbetaald. (..) Wees dus zorgvuldig met je bonnetjes en gooi ze onder geen beding weg.
Mailtje van vandaag:
quote:
Vanaf nu zullen zelf voorgeschoten kosten – zoals brandstof- en carwashkosten - alleen uitbetaald worden wanneer we de ORIGINELE BON per post hebben ontvangen! Stuur dus altijd je originele bonnetje(s) per post naar ons op.
Man, wat is de trein richting het noorden druk.. Was vanochtend zeiknat geregend toen ik naar ophaaladres van de 3-coupé liep. Gelukkig had die stoelverwarming, dus hoefde niet de hele dag in m'n natte kloffie te lopen. Op nat wegdek en z'n zomerbandjes wilde hij nog wel aardig dwars gaan Daarna in Drachten de 208 E-HDI opgehaald. Vond hem voor een nieuw model heel erg tegenvallen. Erg lawaaiig op de snelweg. Gebruikgemak van dat navigatie/radio ding laat ook wel wat te wensen over. En laat ik maar niet over de motor en bak beginnen. Volgens mij was ik al bij Heerenveen voor het ding 130 ging. Heb die "automaat" trouwens de hele reis met de hand bediend, rijdt veel prettiger.
Man o man o man. Almere naar Leeuwarden OV is echt een hel. Duurde 3,5 uur en toen ik eenmaal op Leeuwarden was, moest ik door naar Camminghaburen. En wie dacht dat dat makkelijk is, dat is het normaliter ook, maar niet als je van een Frieze conducteur per sé de sneltrein moet nemen, uitkomt in Buitenpost en dan dat tyfuseind weer terug kan Kut Friezen
Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef joppie_saus het volgende: maar niet als je van een Frieze conducteur per sé de sneltrein moet nemen, uitkomt in Buitenpost en dan dat tyfuseind weer terug kan
Waar slaat dat nou weer op?
Je had trouwens toch ook lijn 11 ofzo kunnen nemen?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2012 18:44:05 ]
Lijn 11 kan ook ja, maar volgens mij rijdt dat ding bijna nooit. Als ik ergens op de Hemrik moet zijn neem ik de trein naar Camminghaburen en vanaf daar de benenwagen
Vandaag toch nog een spoedje! Wieuwerd - Almere in een Opel Zafira. En ja, die weg terug is altijd weer gezeik met treinen. Ben benieuwd naar die nieuwe regeling over twee weken.
Op vrijdag 23 november 2012 21:55 schreef Parpika het volgende: Om half 6 nog gebeld voor maandag maar ik kon niet opnemen. Heeft het nog zin om maandagochtend te bellen of ben ik dan te laat?
Je bent te laat. Ze moeten die rit uit laten voeren voor de klant dus de kans is zeer groot dat ze hem aan een andere chauffeur hebben gegeven.
Volgens mij ben ik de eerste dit jaar: morgen vanaf de gemeente Delft een Mitsubishi Cantra rijden. Zou het een strooiwagen zijn? Eerst nog een rit Meppel - Sassenheim in een demo Hyundai SantaFe. Not bad..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Wij hebben een Mitsubisi Outlander gehad met 4WD, dat reed zooo ontzettend geil. Met 170pk en 400nm kwam die ook leuk van z'n plek. In de winter gingen we ook elk weekend het bos in. Zo'n simpele 4WD is tot meer in staat dan je zult denken. Je moet alleen durven en en niet bang zijn dat de boel kapot gaat. Na 170.000km was dat ding ook nog als nieuw, oer degelijk. Helaas werd met 100km/u op een stilstaande auto rijden heb iets teveel...
Morgen Scheemda - Amsterdam en Amsterdam-Amsterdam. Die laatste moet ik ophalen bij een groot kantoorpand waar meerdere bedrijven in zitten, maar in de ritinfo wordt niet vermeld wie de berijder is en bij welk bedrijf ik moet zijn. Altijd handig.
Vanmiddag om twaalf uur had ik mij beschikbaar gezet voor morgen, en een kwartier later werd ik alweer gebeld. Groningen - Breda (Peugeot 407) en Barendrecht - Almere. Helaas ben ik morgen wel de lul, ook ik mag mij wagen in een Peugeot 208. Ben benieuwd...
Wat een heerlijke bak is die Hyundai toch! Echt lekker om lange afstanden in te moeten rijden. Beter dan dat hok met die sneeuwschuiver voor zijn neus. 120 op de snelweg was echt een hel, en dat ding zoop nog meer dan Bonny St. Claire! Laatste stukken tussen de 80 en 100 kmh gereden achter vrachtwagens, om maar zoveel mogelijk benzine te besparen en de eindbestemming te halen. Het mocht niet baten, toch moeten tanken. Zo, dat was weer het lieve dagboekmomentje van vandaag. Maar het was toch wel een gave ervaring.
Edit: Wat ik me later nog bedacht: aan de voorkant van die sneeuwschuiver zat geen kenteken, aan de achterkant was hij kundig verstopt. Wat nou als ik geflitst werd? Niet dat dat ding harder dan 120 kon , maar wellicht in de bebouwde kom? Dan was mijn kenteken niet zichtbaar geweest..
[ Bericht 10% gewijzigd door Kevindinhinho op 26-11-2012 19:59:38 (Ninja-edit + editorial info) ]
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op maandag 26 november 2012 18:35 schreef LeTourdeFrance het volgende: Morgen Scheemda - Amsterdam en Amsterdam-Amsterdam. Die laatste moet ik ophalen bij een groot kantoorpand waar meerdere bedrijven in zitten, maar in de ritinfo wordt niet vermeld wie de berijder is en bij welk bedrijf ik moet zijn. Altijd handig.
Nummer is meestal voldoende toch?
Hoewel ik ook wel een keer een receptioniste heb gehad die het halve kantoor af ging bellen waarna ze er achter kwam dat de sleutels gewoon bij haar op het bureau gelegd waren.
Hoewel ik ook wel een keer een receptioniste heb gehad die het halve kantoor af ging bellen waarna ze er achter kwam dat de sleutels gewoon bij haar op het bureau gelegd waren.
Ik heb zelfs geen telefoonnummer, alleen een adres. Maar ik zal de dames van EW wel even aan het werk zetten morgenochtend.
Ik vind die Santa Fé echt een lellek hok. Die sneeuwschuiver he, dat is een Canter Fuso. Ik heb hem gehad met strooiinstallatie achterop.
Hier bij de snoepzaak zouden we eerst zulke busjes krijgen ipv de Vivaro's die we nu hebben. Echter ging onze baas al over zijn nek bij het zien van die Canters, dus het is er nooit van gekomen gelukkig
Iemand wel eens voor een bedrijf in Raamsdonkveer gereden waar in de ritinfo nog extra staat dat je nette pantalon aan moet omdat je anders niet mag rijden? De broek die ik normaal voor EW gebruik is niet beschikbaar en ik heb eigenlijk geen zin om in dit soort druipweer m'n echt nette pantalon aan te doen. Hoe streng zijn ze hier in realiteit op? Ik heb wel nog een nette lichtere broek, maar dat is niet echt een pantalon.
Op maandag 26 november 2012 21:16 schreef mothergoose het volgende: Zojuist een pc spoedje gehad. 98range rover 4.6 v8. Had maar liefst 230 pk, kwam dus totaal niet vooruit, mst zoop wel 1 op 6 gemiddeld hehe
Echt intrappen kan ook niet lijkt mij als PC? ^^ zou de klant leuk vinden achterin
Op maandag 26 november 2012 20:28 schreef Panthera. het volgende: Iemand wel eens voor een bedrijf in Raamsdonkveer gereden waar in de ritinfo nog extra staat dat je nette pantalon aan moet omdat je anders niet mag rijden? De broek die ik normaal voor EW gebruik is niet beschikbaar en ik heb eigenlijk geen zin om in dit soort druipweer m'n echt nette pantalon aan te doen. Hoe streng zijn ze hier in realiteit op? Ik heb wel nog een nette lichtere broek, maar dat is niet echt een pantalon.
Overigens een Transporter en Prius plugin morgen.
Ik zou daar wel echt een pantalon aan doen, chique bedoeling daar! Vooral omdat je waarschijnlijk naar een klant moet. Zorg dat je chille schoenen aan hebt want vanaf bushalte essenboom is het een pokke eind lopen. En op dar terrein moet je helaas helemaal doorlopen naar hoofdingang. En bereid je voor op een hele uitgebreide uitleg van die prius plugin. Die vrouw werd helemaal wild van die stekkers bij mij...
Daarna in Drachten de 208 E-HDI opgehaald. Vond hem voor een nieuw model heel erg tegenvallen. Erg lawaaiig op de snelweg. Gebruikgemak van dat navigatie/radio ding laat ook wel wat te wensen over. En laat ik maar niet over de motor en bak beginnen. Volgens mij was ik al bij Heerenveen voor het ding 130 ging. Heb die "automaat" trouwens de hele reis met de hand bediend, rijdt veel prettiger.
Hoeveel pk had je in die 208? Ik had vanmiddag een handbak met 82pk. Die wilde prima zijn lek. Kreeg wel een serieuze hernia van die stoelen. Heb geen fatsoenlijke zithouding kunnen vinden.
En bij de 407 van vanmorgen was de cruise control stuk. Fijn, op het stuk Groningen - Breda...
Hoeveel pk had je in die 208? Ik had vanmiddag een handbak met 82pk. Die wilde prima zijn lek. Kreeg wel een serieuze hernia van die stoelen. Heb geen fatsoenlijke zithouding kunnen vinden.
En bij de 407 van vanmorgen was de cruise control stuk. Fijn, op het stuk Groningen - Breda...
Had je 5 of 6 versnellingen? Peugeot heeft vaak geen 6e, dus zit je vaak op de snelweg tussen de 3500 en 4000 toeren en dat vind ik echt vermoeiend met die lawaaiige motoren van ze.
Op dinsdag 27 november 2012 17:08 schreef joppie_saus het volgende: De 407 had er 6, waarvan de 6e kapot was Die 208 had er vijf, reed verder prima alleen die stoelen waren afgrijselijk..
Peugeots doen mij (Op de 508 na) ook allemaal een beetje goedkoop aan. Het voelt allemaal kwalitatief niet lekker, pook heeft een hoop speling etc..
Hoeveel pk had je in die 208? Ik had vanmiddag een handbak met 82pk. Die wilde prima zijn lek. Kreeg wel een serieuze hernia van die stoelen. Heb geen fatsoenlijke zithouding kunnen vinden.
En bij de 407 van vanmorgen was de cruise control stuk. Fijn, op het stuk Groningen - Breda...
De 208 die ik had beschikte over een imponerende 68pk, gekoppeld aan een erg trage gerobotiseerde bak. Geloof zeker dat het met 82pk en een handbak beter gaat!
Peugeots doen mij (Op de 508 na) ook allemaal een beetje goedkoop aan. Het voelt allemaal kwalitatief niet lekker, pook heeft een hoop speling etc..
Dat met die speling op de pook bij Peugeot is echt verschrikkelijk! Dat ding maakt af en toe echt enorme slagen als je het gas even los laat of de koppeling intrapt. Vaak gaat dat ook nog eens gepaard met een beste klap in de aandrijflijn, citroen heeft dit ook heel erg. Dit zit er vaak al na een paar duizend kilometer in.
Dat met die speling op de pook bij Peugeot is echt verschrikkelijk! Dat ding maakt af en toe echt enorme slagen als je het gas even los laat of de koppeling intrapt. Vaak gaat dat ook nog eens gepaard met een beste klap in de aandrijflijn, citroen heeft dit ook heel erg. Dit zit er vaak al na een paar duizend kilometer in.
Wij hebben eigenlijk geen Citroens in de pool, dus daar heb ik niet zoveel ervaring mee. De enige C4 die we hebben heeft er volgens mij geen (of in ieder geval niet storend) last van. Maar aangezien die 2 merken samen in 1 bedrijf zitten zal dat wel hetzelfde zijn inderdaad
Overigens vind ik dat Citroens qua uiterlijk nog mooi zijn. Met Peugeot's heb ik eigenlijk niet zoveel (Wederom op de 508 na, waarom sturen ze al hun auto's niet die kant op? )
Wij hebben eigenlijk geen Citroens in de pool, dus daar heb ik niet zoveel ervaring mee. De enige C4 die we hebben heeft er volgens mij geen (of in ieder geval niet storend) last van. Maar aangezien die 2 merken samen in 1 bedrijf zitten zal dat wel hetzelfde zijn inderdaad
Overigens vind ik dat Citroens qua uiterlijk nog mooi zijn. Met Peugeot's heb ik eigenlijk niet zoveel (Wederom op de 508 na, waarom sturen ze al hun auto's niet die kant op? )
Ik had laatst een C4 1.6 HDI die had het wel. Heb me er aan kapot geërgerd. Waar werk jij dan eigenlijk? Niet bij EW of AR dus?
Op dinsdag 27 november 2012 18:34 schreef Obama het volgende: pffffff ben al voor de 3e opeenvolgende keer niet gebeld! Merken jullie dat ook? (dat je minder gebelt wordt)
Mja ik merk het wel, maar gelukkig word ik heel vaak voor een spoedje nog gebeld bij AW uuh AR, is 9 van de 10 keer een verhuurbedrijf waar ze me goed kennen. Vandaag eens geen luxe zakensedan, maar een 18 kuub busje naar Soesterberg ook leuk
pantalon is toch gewoon broek maar dan geen spijkerbroek? Hoeft toch niet pantalon als in de zin van broek van een kostuum?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Had laatst een Transporter uit '99. Met nog maar een ton op de klok weinig kilometers, maar reed verre van chill. Je zou spit krijgen van de keren dat je naar voren moet buigen om die pook van een halve meter enigszins fatsoenlijk in de versnelling te krijgen.. Verder had de 12-voltstekker z'n beste tijd gehad en heb ik een half uur gereden met één hand op de plug van mijn navigatie omdat deze plug de hele tijd losschoot
Op dinsdag 27 november 2012 18:10 schreef Viezze het volgende: Niet zeuren, ik moet het op dit moment dagelijks doen met een 60 pk sterke Punto van 13 jaar oud, en wel één met traploze automaat
Ik heb een Citroën C1 . Gelukkig niet met automaat ghehe.
Ik heb een Citroën C1 . Gelukkig niet met automaat ghehe.
Haha deze automaat is best fijn hoor Je hebt niet zo veel traploze automaten meer, maar het is ideaal voor een auto met weinig vermogen. Het zuipt alleen nog harder dan een gemiddelde student op donderdagavond
Wat is traploos? Is dat het CVT idee in een Prius of Civic Hybrid?
Ik reed vandaag dus een vrijwel nieuwe (3000km ofzo) Prius Plugin, alles erop en eraan, lederen zetels etc etc. Als je voor de belastingvoordelen moet gaan bij het uitkiezen van je leaseauto is een Prius tegenwoordig veruit de beste keuze in mijn ogen, alleen de Megane is een andere serieuze optie.
Vond hem wel veel lawaai maken bij wat grotere hobbels op de snelweg, en je krijgt ook een vrij stevige klap. Maar verder prima.
Het is een tijdje geleden dat ik in een Prius heb gereden, maar bij mijn auto houdt het in dat je met een gelijkmatig toerental optrekt (dus je trapt bv. het gaspedaal voor 30% in en hij trekt constant op met 2500 tpm). Volgens mij was dat bij een Prius ook.
Je voelt dus ook geen schokjes zoals bij een normale automaat / handgeschakeld.
Ik reed vandaag dus een vrijwel nieuwe (3000km ofzo) Prius Plugin, alles erop en eraan, lederen zetels etc etc. Als je voor de belastingvoordelen moet gaan bij het uitkiezen van je leaseauto is een Prius tegenwoordig veruit de beste keuze in mijn ogen, alleen de Megane is een andere serieuze optie.
Vond hem wel veel lawaai maken bij wat grotere hobbels op de snelweg, en je krijgt ook een vrij stevige klap. Maar verder prima.
Dat is waarschijnlijk het demo model van japanner in Raamsdonksveer. Heb ik laatst ook in gereden, donkergrijze lak met zwarte velgen
[ Bericht 0% gewijzigd door zazzel op 27-11-2012 21:20:54 ]
Op dinsdag 27 november 2012 21:00 schreef Viezze het volgende: Het is een tijdje geleden dat ik in een Prius heb gereden, maar bij mijn auto houdt het in dat je met een gelijkmatig toerental optrekt (dus je trapt bv. het gaspedaal voor 30% in en hij trekt constant op met 2500 tpm). Volgens mij was dat bij een Prius ook.
Je voelt dus ook geen schokjes zoals bij een normale automaat / handgeschakeld.
De automaat van mijn Mercedes uit de jaren 80 is nog niet zo modern geloof ik haha! Als je niet weet hoe je daar in moet rijden heb je binnen de kortste keren een whiplash. Al is die kickdown van dat ding wel fijn
De automaat van mijn Mercedes uit de jaren 80 is nog niet zo modern geloof ik haha! Als je niet weet hoe je daar in moet rijden heb je binnen de kortste keren een whiplash. Al is die kickdown van dat ding wel fijn
Dit systeem is ook alles behalve modern hoor, volgens mij heeft DAF het ontwikkeld
Op dinsdag 27 november 2012 21:00 schreef Viezze het volgende: Het is een tijdje geleden dat ik in een Prius heb gereden, maar bij mijn auto houdt het in dat je met een gelijkmatig toerental optrekt (dus je trapt bv. het gaspedaal voor 30% in en hij trekt constant op met 2500 tpm). Volgens mij was dat bij een Prius ook.
Je voelt dus ook geen schokjes zoals bij een normale automaat / handgeschakeld.
Klopt ja. Ik moet zeggen dat ik een gewone automaat met dubbele koppeling veel prettiger vind, daar kan je veel makkelijker de automaat beinvloeden door middel van je rechtervoet en die voel je ook niet/nauwelijks.
Haha deze automaat is best fijn hoor Je hebt niet zo veel traploze automaten meer, maar het is ideaal voor een auto met weinig vermogen. Het zuipt alleen nog harder dan een gemiddelde student op donderdagavond
Dat is dan wel verrot. Heb je zo'n langzame bak en dan ook nog eens zo'n kut verbruik. Ik had dat met mijn Escort. Die moest je echt thrashen om een beetje goed mee te komen en zuipen dat het ding deed. Met m'n C1 haal ik gelukkig gewoon 1:20 en dan rij ik niet als een oud wijf.
Op dinsdag 27 november 2012 19:33 schreef Boterbartje het volgende: pantalon is toch gewoon broek maar dan geen spijkerbroek? Hoeft toch niet pantalon als in de zin van broek van een kostuum?
Feitelijk is een pantalon een lange broek.. In de gewoonte zegt met dat vaak van een nette broek horende bij een kostuum
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ja maar het kan toch ook gewoon een katoenen beige broek zijn, het hoeft toch geen scheerwollen broek te zijn?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
http://img514.imageshack.us/img514/222/spandexskinnycoloursavafh1.jpg (copy/paste deze link)
dit is toch wel goed?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Nette pantalon, maar die ligt nu thuis en niet hier.. ik heb hier alleen nette broeken die niet bij een pak horen.
Maar er was ook 1 iemand met lang haar, spijkerbroek en gympies en die werd aangenomen en de ander wel overhemd maar meer zo'n een met allemaal dingen erop geborduurd met nummers enzo en spijkerbroek..
Tja ach
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Wel een eind lopen, dat hoofdgebouw is van de weg niet echt zichtbaar. Ik heb meteen de Toyota GT86 even bekeken. Leuke auto lijkt me dat om te rijden. Een man die daar liep was er ook helemaal enthousiast over.
Op dinsdag 27 november 2012 22:36 schreef Boterbartje het volgende: [ http://img514.imageshack.us/img514/222/spandexskinnycoloursavafh1.jpg (copy/paste deze link) ]
dit is toch wel goed?
Normaal wel denk ik ja, maar voor hoofdkantoor in Houten en deze locatie dus misschien handiger om een echte pantalon aan te trekken. Anders voel je je ook meteen underdressed overigens.
Op dinsdag 27 november 2012 22:39 schreef Panthera. het volgende: Wel een eind lopen, dat hoofdgebouw is van de weg niet echt zichtbaar. Ik heb meteen de Toyota GT86 even bekeken. Leuke auto lijkt me dat om te rijden. Een man die daar liep was er ook helemaal enthousiast over.
Als je het adres dat je van EW invult op je navigatie, dan moet je nog een pleuriseind door naar achteren Opzich valt het nog wel mee, kwartiertje doorstappen vanaf de bushalte na afrit van de A27.
Nette pantalon, maar die ligt nu thuis en niet hier.. ik heb hier alleen nette broeken die niet bij een pak horen.
Maar er was ook 1 iemand met lang haar, spijkerbroek en gympies en die werd aangenomen en de ander wel overhemd maar meer zo'n een met allemaal dingen erop geborduurd met nummers enzo en spijkerbroek..
Tja ach
Onder de voorwaarde dat ze andere kleding aantrekken als ze aan het werk zijn ja. Waar ze dan overigens braaf 'ja' op knikken, maar vervolgens niet doen, tot ze bij een controle tegen de lamp lopen.
Normaal wel denk ik ja, maar voor hoofdkantoor in Houten en deze locatie dus misschien handiger om een echte pantalon aan te trekken. Anders voel je je ook meteen underdressed overigens.
Dat dus. Ik heb ook een tijdje in een spijkerbroek met gaten, v-hals shirtjes en daarover een casual colbertje gewerkt, maar na een paar keer bij een sjieke locatie geweest te zijn ben ik daar weer vanaf gestapt. Toch fijner om in een chille pantalon te werken met een overhemd en een trui desnoods.
Op dinsdag 27 november 2012 22:39 schreef Panthera. het volgende: Wel een eind lopen, dat hoofdgebouw is van de weg niet echt zichtbaar. Ik heb meteen de Toyota GT86 even bekeken. Leuke auto lijkt me dat om te rijden. Een man die daar liep was er ook helemaal enthousiast over.
Ik vind alleen die vrouw achter dat glazen hok bij de receptie een beetje creapy. Krijg er een beetje een benzinepomp by night gevoel bij... Die mensen hadden bij mij totaal geen haast daar, rustig bakkie koffie doen. Formuliertjes tekenen.. Mannetje bellen die de auto voorrijd.. Rustig een uitleg geven op dat plug-in gedoe. Ben bijna een uur daar geweest voordat ik weg kon rijden. Alles voor de uurtjes natuurlijk
Op dinsdag 27 november 2012 22:42 schreef joppie_saus het volgende: een spijkerbroek met gaten, v-hals shirtjes en daarover een casual colbertje gewerkt, maar na een paar keer bij een sjieke locatie geweest te zijn ben ik daar weer vanaf gestapt. Toch fijner om in een chille pantalon te werken met een overhemd en een trui desnoods.
Spijkerbroeken draag ik alleen als ik in het magazijn werk als ik bij moet springen op m'n werk.. maar voor de rest draag ik enkel nette broeken in 't beige, zwart, grijs, donkerblauw en rood.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Die keren dat ik daar was mocht ik zelf meelopen naar de parkeerplaats waar de auto stond. Als ze wat wil uitleggen gewoon afkappen met: 'dat ken ik al ja' en dan ben je binnen een kwartier weer weg
Spijkerbroeken draag ik alleen als ik in het magazijn werk als ik bij moet springen op m'n werk.. maar voor de rest draag ik enkel nette broeken in 't beige, zwart, grijs, donkerblauw en rood.
Ik draag ze nu ook niet meer hoor. Heb ook nog wel eens compleet in pak met stropdas gewerkt, kunnen bepaalde klanten (Nieuwegein, Houten) ook zeker wel waarderen. Vandaag ook weer in pantalon met overhemd en trui gewerkt. Pantalon's kun je trouwens prima halen bij de C&A. Mijne heb ik twee jaar geleden gekocht voor 13 euro en hij is nog als nieuw
Op dinsdag 27 november 2012 22:42 schreef joppie_saus het volgende:Dat dus. Ik heb ook een tijdje in een spijkerbroek met gaten, v-hals shirtjes en daarover een casual colbertje gewerkt, maar na een paar keer bij een sjieke locatie geweest te zijn ben ik daar weer vanaf gestapt. Toch fijner om in een chille pantalon te werken met een overhemd en een trui desnoods.
Inderdaad, heb ook een paar weken met spijkerbroek gedaan, maar ook weer overgegaan op wat beters. Voor ex-leasers naar depot rijden maakt het niet zoveel uit, maar als je ergens een nieuwe auto moet bezorgen ofzo wil ik ook wel een beetje representatief zijn.
Ik vind alleen die vrouw achter dat glazen hok bij de receptie een beetje creapy. Krijg er een beetje een benzinepomp by night gevoel bij... Die mensen hadden bij mij totaal geen haast daar, rustig bakkie koffie doen. Formuliertjes tekenen.. Mannetje bellen die de auto voorrijd.. Rustig een uitleg geven op dat plug-in gedoe. Ben bijna een uur daar geweest voordat ik weg kon rijden. Alles voor de uurtjes natuurlijk
Toen ik aankwam was de dame net ergens anders mee bezig en heb dus een kwartiertje gewacht en een praatje gemaakt over de GT86, maar toen ze er eenmaal was moest ik haar afzetten bij het begin en kreeg ik een krabbel mee, verder niks. Prima lui daar wmb
Inderdaad, heb ook een paar weken met spijkerbroek gedaan, maar ook weer overgegaan op wat beters. Voor ex-leasers naar depot rijden maakt het niet zoveel uit, maar als je ergens een nieuwe auto moet bezorgen ofzo wil ik ook wel een beetje representatief zijn.
Precies, daar kijk ik ook beetje naar. Als ik naar de haven van Rotterdam ofzo moet ga ik echt niet in pak. Maar hier in Groningen zit sinds driekwart jaar een nieuwe klant, die veelal nieuwe auto's voor langere periodes bij nieuwe berijders laten afleveren, dan trek ik wel even wat fatsoenlijks aan om voor de klant representatief over te komen.
Dat is dan wel verrot. Heb je zo'n langzame bak en dan ook nog eens zo'n kut verbruik. Ik had dat met mijn Escort. Die moest je echt thrashen om een beetje goed mee te komen en zuipen dat het ding deed. Met m'n C1 haal ik gelukkig gewoon 1:20 en dan rij ik niet als een oud wijf.
Ik moet zeggen dat ik ook wel heel veel van stoplicht naar stoplicht rij, zat vorige week op 1 op 11,5
Mijn pantalon was 30 ofzo en na een jaar nog als nieuw. Maar ja, ik heb hem dan ook bijna nooit aan. Als klanten vragen waar ik de vrachtwagen heb staan of waarom ik niet in een overal kom kunnen ze de boom in
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ik draag ze nu ook niet meer hoor. Heb ook nog wel eens compleet in pak met stropdas gewerkt, kunnen bepaalde klanten (Nieuwegein, Houten) ook zeker wel waarderen. Vandaag ook weer in pantalon met overhemd en trui gewerkt. Pantalon's kun je trouwens prima halen bij de C&A. Mijne heb ik twee jaar geleden gekocht voor 13 euro en hij is nog als nieuw
Dit is echt een aanrader: http://www.c-and-a.com/nl(...)ctie/Broeken/82888/1 Daar heb ik er 2 van en die droeg ik altijd voor EW. Je ziet niet dat het niet de standaard pantalon is. Hij is iets dikker. Draag die dingen nog steeds. In de winters van EW alsnog een thermobroek eronder en gaan met die banaan.
Dit is echt een aanrader: http://www.c-and-a.com/nl(...)ctie/Broeken/82888/1 Daar heb ik er 2 van en die droeg ik altijd voor EW. Je ziet niet dat het niet de standaard pantalon is. Hij is iets dikker. Draag die dingen nog steeds. In de winters van EW alsnog een thermobroek eronder en gaan met die banaan.
Ik zou die broek uit de link dus echt niet onder een pantalon scharen. Maakt mij overigens niks uit, want heb ook nauwelijks pantalon aan en dan krijg je dit als EW geen duidelijke regels heeft.
quote:
Op dinsdag 27 november 2012 22:53 schreef S-RS het volgende: Mijn pantalon was 30 ofzo en na een jaar nog als nieuw. Maar ja, ik heb hem dan ook bijna nooit aan. Als klanten vragen waar ik de vrachtwagen heb staan of waarom ik niet in een overal kom kunnen ze de boom in
Ik zou die broek uit de link dus echt niet onder een pantalon scharen. Maakt mij overigens niks uit, want heb ook nauwelijks pantalon aan en dan krijg je dit als EW geen duidelijke regels heeft.
[..]
Hebben ze dat serieus wel eens tegen jou gezegd?
Dat van die vrachtwagen meerdere malen en dat van die overal toevallig vorige week één keer Op een of andere manier tref ik vaak mensen die denken dat ik hem kom halen en hem achterop een vrachtwagen gooi. Ze hebben nou al meerdere malen gevraagd waar ik hem had staan. En de vraag die daarna komt is altijd: ''Hoe hoe ben je hier dan gekomen ''
En dat van die overal was vorige week met een bouwvakker. Die auto van van binnen echt een dikke grote tering zooi, niet normaal. Ik heb nog nooit zoveel peuken en as door de auto zien liggen, het meurde ook als een mallen Zegt die: ''Joh, waarom ben je niet in een overal?''
Dat van die vrachtwagen meerdere malen en dat van die overal toevallig vorige week één keer Op een of andere manier tref ik vaak mensen die denken dat ik hem kom halen en hem achterop een vrachtwagen gooi. Ze hebben nou al meerdere malen gevraagd waar ik hem had staan. En de vraag die daarna komt is altijd: ''Hoe hoe ben je hier dan gekomen ''
En dat van die overal was vorige week met een bouwvakker. Die auto van van binnen echt een dikke grote tering zooi, niet normaal. Ik heb nog nooit zoveel peuken en as door de auto zien liggen, het meurde ook als een mallen Zegt die: ''Joh, waarom ben je niet in een overal?''
Ow ik dacht dat ze het zeiden omdat ze je kleding niet net genoeg vonden en daarom "net zo goed in overal had kunnen komen", maar dan valt 't mee
Wel nasty man die auto's waar ze in hebben zitten roken. Stinkt ook gelijk al je kleding naar die troep.
Ik draag gewoon altijd een pantalon, een overhemd en nette schoenen. Behalve natuurlijk als ik vestigingswerk moet doen in Almere ofzo. Dan heb ik sowieso geen gezeik.
Hoe zit het met het vergoeden wanneer je je eigen auto moet gebruiken aangezien ov niet meer rijdt rond dat tijdstip? Moet ik het aantal km opschrijven dat ik gereden heb?
Dat van die vrachtwagen meerdere malen en dat van die overal toevallig vorige week één keer Op een of andere manier tref ik vaak mensen die denken dat ik hem kom halen en hem achterop een vrachtwagen gooi. Ze hebben nou al meerdere malen gevraagd waar ik hem had staan. En de vraag die daarna komt is altijd: ''Hoe hoe ben je hier dan gekomen ''
En dat van die overal was vorige week met een bouwvakker. Die auto van van binnen echt een dikke grote tering zooi, niet normaal. Ik heb nog nooit zoveel peuken en as door de auto zien liggen, het meurde ook als een mallen Zegt die: ''Joh, waarom ben je niet in een overal?''
Dat hebben ze mij ook zo vaak gevraagd. En als ik dan zeg 'met OV en lopen' dan zeggen ze altijd; 'had dan even gebeld dan hadden we je gehaald'...
quote:
Op woensdag 28 november 2012 08:42 schreef DrSnuggle het volgende: Hoe zit het met het vergoeden wanneer je je eigen auto moet gebruiken aangezien ov niet meer rijdt rond dat tijdstip? Moet ik het aantal km opschrijven dat ik gereden heb?
Ja. En die krijg je dan vergoed in plaats van reistijd.
Haha zeker kratten post afleveren bij de bezorgers thuis? Toen ik dat moest doen hadden ze de auto zo kut ingeladen dat bij het minste geringste de hele toren omflikkerde waardoor de hele laadruimte vol post lag
Ik had laatst een C4 1.6 HDI die had het wel. Heb me er aan kapot geërgerd. Waar werk jij dan eigenlijk? Niet bij EW of AR dus?
Ik werk voor Athlon
/Edit
Wij moeten overigens altijd in pak, en de vraag waarom ik in zo'n apenpakkie verschijn heb ik al meerdere malen gehoord, sowieso heel vaak bij dealers en garages
[ Bericht 23% gewijzigd door MuurStraat op 28-11-2012 11:31:42 ]
Wij moeten overigens altijd in pak, en de vraag waarom ik in zo'n apenpakkie verschijn heb ik al meerdere malen gehoord, sowieso heel vaak bij dealers en garages
Wij moeten overigens altijd in pak, en de vraag waarom ik in zo'n apenpakkie verschijn heb ik al meerdere malen gehoord, sowieso heel vaak bij dealers en garages
Ah kijk. Op zich wel een voordeel werken bij een LM zelf, ben je tenminste zeker van werk. Moet je veel op locatie werken of heb je ook veel ritten?
Ah kijk. Op zich wel een voordeel werken bij een LM zelf, ben je tenminste zeker van werk. Moet je veel op locatie werken of heb je ook veel ritten?
Grootste voordeel is eigenlijk dat we een vast start en eindpunt hebben, waardoor we ritten makkelijker kunnen combineren en veel minder OV hebben omdat we de auto's bij ons in de hal hebben staan, en dezelfde hal ook altijd het eindpunt is
Doe eigenlijk alleen maar ritten. Voor locatiewerk hebben we in principe een vaste werknemer en met de normale chauffeurscontracten mag je ook niet op locatie werken bij ons. Dan moet je weer een ander contract tekenen waarvoor je overigens exact hetzelfde betaald krijgt
Grootste voordeel is eigenlijk dat we een vast start en eindpunt hebben, waardoor we ritten makkelijker kunnen combineren en veel minder OV hebben omdat we de auto's bij ons in de hal hebben staan, en dezelfde hal ook altijd het eindpunt is
Doe eigenlijk alleen maar ritten. Voor locatiewerk hebben we in principe een vaste werknemer en met de normale chauffeurscontracten mag je ook niet op locatie werken bij ons. Dan moet je weer een ander contract tekenen waarvoor je overigens exact hetzelfde betaald krijgt
Vandaag weer zo'n korte rit gehad. En er waren geen vervolg-ritjes/spoedjes beschikbaar. Wil echt weer eens een lange dag werken, Utrecht -> Groningen -> Limburg ofzo. Jullie nog lange dagen? Of ligt het er weer aan dat auto's pas na 1jan op kenteken komen...
Op woensdag 28 november 2012 15:14 schreef Pizzabodem het volgende: Vandaag weer zo'n korte rit gehad. En er waren geen vervolg-ritjes/spoedjes beschikbaar. Wil echt weer eens een lange dag werken, Utrecht -> Groningen -> Limburg ofzo. Jullie nog lange dagen? Of ligt het er weer aan dat auto's pas na 1jan op kenteken komen...
Hier precies hetzelfde, ook AR regio Utrecht. Naast het vestigingswerk in Amersfoort kom ik meestal niet verder dan een enkele rit naar meerkerk of Rdv...
Hier precies hetzelfde, ook AR regio Utrecht. Naast het vestigingswerk in Amersfoort kom ik meestal niet verder dan een enkele rit naar meerkerk of Rdv...
Ik heb wel iedere dag werk als ik beschikbaar ben, maar dan zijn het inderdaad allemaal van die kleine afstanden. Utrecht->Meerkerk of Rdv inderdaad, en soms een uitzondering naar Almere of Breda.
Haha zeker kratten post afleveren bij de bezorgers thuis? Toen ik dat moest doen hadden ze de auto zo kut ingeladen dat bij het minste geringste de hele toren omflikkerde waardoor de hele laadruimte vol post lag
[ Bericht 5% gewijzigd door CaptainCookie op 28-11-2012 15:57:07 ]
Op woensdag 28 november 2012 15:14 schreef Pizzabodem het volgende: Vandaag weer zo'n korte rit gehad. En er waren geen vervolg-ritjes/spoedjes beschikbaar. Wil echt weer eens een lange dag werken, Utrecht -> Groningen -> Limburg ofzo. Jullie nog lange dagen? Of ligt het er weer aan dat auto's pas na 1jan op kenteken komen...
Wij zijn als een malle voorlopers aan het uitdelen, die we in januari weer allemaal op gaan halen, dus we kunnen nog ff vooruit
Op woensdag 28 november 2012 16:03 schreef Pizzabodem het volgende: Haha, daar ben ik ook ooit voor gebeld. Bellen ze even later terug dat het niet door ging omdat het een feestdag was.
Op woensdag 28 november 2012 17:55 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ja, er rijdt een bus vanuit Winschoten. Zo kom je ook nog eens in het laatste communistische bolwerk van Nederland.
Valt me inderdaad nog mee dat dat beeld van Lenin daar niet neergezet wordt maar in Assen...
Zo, vandaag mijn ïnwerk" dag gehad bij UVO, word weer eens taxichauffeur. Direct 10 uur geschreven vandaag en met een leuke E-klasse automaat op pad geweest.
Op woensdag 28 november 2012 19:21 schreef Marco001 het volgende: word weer eens taxichauffeur. Direct 10 uur geschreven vandaag en met een leuke E-klasse automaat op pad geweest.
Nice! Doe het zelf naast het werk bij Easyway ook 1 dag in het weekend. Wat voor vervoer moet je doen? Ook gewoon nachtelijk uitgaansverkeer etc?
van alles waarschijnlijk.. Denk niet dat je in Uithuizen e.o. veel uitgaansverkeer hebt, maar heb het eerder 3 jaar in Delfzijl gedaan, en daar ook altijd tijdens de jaarwisseling en grote evenementen nachtdiensten gereden. Soms 50 euro fooi gehad op een ritje van 2 tientjes.. Wel even wennen: Ik moet nu een rittenstaat bijhouden, hoefde bij mijn vorige taxichauffeur baantje niet.
van alles waarschijnlijk.. Denk niet dat je in Uithuizen e.o. veel uitgaansverkeer hebt, maar heb het eerder 3 jaar in Delfzijl gedaan, en daar ook altijd tijdens de jaarwisseling en grote evenementen nachtdiensten gereden. Soms 50 euro fooi gehad op een ritje van 2 tientjes.. Wel even wennen: Ik moet nu een rittenstaat bijhouden, hoefde bij mijn vorige taxichauffeur baantje niet.
Ik heb zelf ook 2 jaar uitgaansverkeer gedaan, maar daar (gelukkig?) vanaf nu. Uitgaansverkeer is wel goed voor de fooien inderdaad. Doe nu uitsluitend zakelijk vervoer, rij voornamelijk naar vliegvelden en hotels. Rittenstaat moet toch altijd? Hoe hield je vorige baas zijn administratie op orde dan?
Op woensdag 28 november 2012 20:19 schreef MuurStraat het volgende: Hebben jullie daar ook de benodigde papieren voor? Heb er een tijd over getwijfeld om te doen namelijk
Ik heb mijn volledige taxicertificering ja. Enige nadeel is dat je het wel bij moet houden (ieder jaar wat cursussen volgen).
Ik heb zelf ook 2 jaar uitgaansverkeer gedaan, maar daar (gelukkig?) vanaf nu. Uitgaansverkeer is wel goed voor de fooien inderdaad. Doe nu uitsluitend zakelijk vervoer, rij voornamelijk naar vliegvelden en hotels. Rittenstaat moet toch altijd? Hoe hield je vorige baas zijn administratie op orde dan?
Klopt, alleen ging de rittenstaat bij de vorige "baas" digitaal. Wat wel wennen is, is dat ik nu ook niet zelf lampjes e.d. mag verwisselen; hebben ze een monteursdienst voor. Heeft wel zijn voordelen. Bij vorige chauffeursbaan was het van alles en nog wat; nachtwerk, regiotaxi, WMO, zieken, Valys, Polen en andere buitenlanders naar de RWE Centrale enz.. Kwam regelmatig op Schiphol e.d.
Ik heb mijn volledige taxicertificering ja. Enige nadeel is dat je het wel bij moet houden (ieder jaar wat cursussen volgen).
Valt wel mee met die cursussen toch? dagje cursus volgen voor Kaxikeurmerk, Valys en een EHBO cursusje van 1, hooguit 2 dagdelen. Heb zelf de chauffeurspas met CCV doelgroepenvervoer.
Klopt, alleen ging de rittenstaat bij de vorige "baas" digitaal. Wat wel wennen is, is dat ik nu ook niet zelf lampjes e.d. mag verwisselen; hebben ze een monteursdienst voor. Heeft wel zijn voordelen. Bij vorige chauffeursbaan was het van alles en nog wat; nachtwerk, regiotaxi, WMO, zieken, Valys, Polen en andere buitenlanders naar de RWE Centrale enz.. Kwam regelmatig op Schiphol e.d.
Aah oké! Dat is helemaal luxe. Wij werken nog met de oude Qim boordcomputers. Houden alles bij, behalve de rittenstaat helaas. Dat is wel fijn, dan wordt er vaak ook goed voor de auto's gezorgd.. WMO en Valys heb ik ook redelijk wat gedaan bij mijn vorige werkgever.. Maar ik werk toch het liefste met (buitenlandse) zakenmensen met wie je gewoon een gesprek kunt voeren.. Ouderen / Gehandicapten is toch niet helemaal mijn ding.
Valt wel mee met die cursussen toch? dagje cursus volgen voor Kaxikeurmerk, Valys en een EHBO cursusje van 1, hooguit 2 dagdelen. Heb zelf de chauffeurspas met CCV doelgroepenvervoer.
Nouja, graag doe ik ze niet. Heeft me de afgelopen jaren zo'n 2 dagen per jaar gekost.. Niet veel, maar leuk is anders.
Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef Dimitri_ het volgende: wordt er vaak ook goed voor de auto's gezorgd.. WMO en Valys heb ik ook redelijk wat gedaan bij mijn vorige werk
We werken nu met de Taxitronic TC32, maar heb ook al met GoBox gewerkt(bij de vorige centrale). Dat is helemaal ideaal! hoef je zelfs in principe niet eens een navigatie of telefoon mee.
En die cursussen, boeiend, krijg er toch voor betaald..
Heb zelf trouwens het liefst gewoon de verre ritten, lekker richting Limburg, Duitsland in ofzo.. Tofste van die verre ritten was een keer toen ik met een busje 8 italianen op had gehaald van Schiphol; Elk uur minimaal 1* stoppen voor koffie op hun kosten.
We werken nu met de Taxitronic TC32, maar heb ook al met GoBox gewerkt(bij de vorige centrale). Dat is helemaal ideaal! hoef je zelfs in principe niet eens een navigatie of telefoon mee.
Wat is die gobox dan? Dat ken ik niet.. Die Qim heeft ingebouwde navigatie, krijg je de ritten op binnen, kun je smsen naar de centrale en heeft een ingebouwde creditcard terminal voor betalingen. Heb daardoor nooit een kas bij mij. Verder hebben alle auto's een telefoon ingebouwd, en zijn ze ook allemaal standaard voorzien van onboard navigatie. (Alles standaard Mercedes)
Lange ritten is eigenlijk het enige wat ik doe.. 2 keer op een dag naar Schiphol, of zoals vorige week 3 keer op een dag naar Dusseldorf Filmpje van vorige week, laatste keer (leeg) naar Dusseldorf:
Wat is die gobox dan? Dat ken ik niet.. Die Qim heeft ingebouwde navigatie, krijg je de ritten op binnen, kun je smsen naar de centrale en heeft een ingebouwde creditcard terminal voor betalingen. Heb daardoor nooit een kas bij mij. Verder hebben alle auto's een telefoon ingebouwd, en zijn ze ook allemaal standaard voorzien van onboard navigatie. (Alles standaard Mercedes)
Gobox is 1 van de keuze's voor 2013. Qim word hier in het noorden nergens gebruikt; kan dus ook niet betalen met CC hier. Hier rijden we met E-klasse, Touran's, Sprinters rolstoelbussen, Vito's, een enkele Opel Vivaro en dat is het wel. Bij mijn vorige hadden we E-klasse's Transit's, Sprinter's, een Crafter, 2 Passat's, een lading Superb's en een V70. (Met die Sprinters wou je niet rijden, sommigen hadden al ruim 1 miljoen km gelopen...
Oh, die E-klasse van vandaag was zeker al 12 jaar oud..
Ahja, bij de vorige moest ik regelmatig naar Emden Haven, loodsen ophalen.. Daarvoor zit een stukje autobahn zonder limiet; om 01.00 een keer 205 aangetikt daar met een Superb Greenline. Wat normaal een uur rijden is heb ik toen in 50 minuten gedaan. Ze hadden toen ook een Touran, maar die wou niet harder dan 160 en met de Volvo en andere nieuwe auto's mocht ik vaak niet rijden want ik was "maar" een oproepkracht/parttimer en moest dus maar ouwe meuk mee.. Wel klote, keer bij een klant met pech komen te staan(startmotor stuk), en wel eens op een snelweg in de file de versnellingsbak niet in de 1 kunnen krijgen(stond gewoon volledig vast, alleen de 2 en 4 deden het.. erg fijn in de file )
Jeej, net gebeld: morgen 8 uur beginnen.
[ Bericht 26% gewijzigd door Marco001 op 28-11-2012 20:40:35 ]
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft uitstraling echt op Nr1 staan.. We hebben ik denk 50 nieuw model E-klasse.. Denk 40 zwarte, 10 grijze. Verder 1 oud model ivm aangepaste stoel voor de chauffeur.
Verder enkele rolstoelsprinters (allen zwart, verlengd, geblindeerde ramen etc) en nog wat voor VIP vervoer omgebouwde Sprinters, en extra luxe uitgevoerde Viano's.
Alle werknemers krijgen bijv. ook een pak van de zaak, zodat iedereen er hetzelfde bijloopt.
Gobox is 1 van de keuze's voor 2013. Qim word hier in het noorden nergens gebruikt; kan dus ook niet betalen met CC hier. Hier rijden we met E-klasse, Touran's, Sprinters rolstoelbussen, Vito's, een enkele Opel Vivaro en dat is het wel. Bij mijn vorige hadden we E-klasse's Transit's, Sprinter's, een Crafter, 2 Passat's, een lading Superb's en een V70. (Met die Sprinters wou je niet rijden, sommigen hadden al ruim 1 miljoen km gelopen...
Oh, die E-klasse van vandaag was zeker al 12 jaar oud..
UVO ging je voor werken toch? Dan heb ik een keer met zo'n E-klasse meegereden, als belbus. Geweldig En de chauffeuse vulde inderdaad handmatig haar ritten in, wat er overigens niet zo gek veel waren..
Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef Dimitri_ het volgende: Het bedrijf waarvoor ik werk heeft uitstraling echt op Nr1 staan.. We hebben ik denk 50 nieuw model E-klasse.. Denk 40 zwarte, 10 grijze. Verder 1 oud model ivm aangepaste stoel voor de chauffeur.
Verder enkele rolstoelsprinters (allen zwart, verlengd, geblindeerde ramen etc) en nog wat voor VIP vervoer omgebouwde Sprinters, en extra luxe uitgevoerde Viano's.
Alle werknemers krijgen bijv. ook een pak van de zaak, zodat iedereen er hetzelfde bijloopt.
Ziek! hier absoluut niet, en bij die oude werkgever al helemaal niet: Deuren die bij 100 km/u openklapperden e.d. (elektrische deuren i.v.m. lijnbus diensten.) Bussen van al zeker 10 jaar oud: dat model. 1 van de bussen had kenteken 18-ll-kt. dat was echt een ontieglijke baggerbus; moest al blij zijn als je ermee met 70 in kon voegen op de snelweg.
UVO ging je voor werken toch? Dan heb ik een keer met zo'n E-klasse meegereden, als belbus. Geweldig En de chauffeuse vulde inderdaad handmatig haar ritten in, wat er overigens niet zo gek veel waren..
Ze hebben 2 hele mooie, donkerblauw.. Die ik vandaag had(met chauffeuse s'ochtends ivm inwerken) was de oude auto van de directeur, 15 jaar oud ofzo, nog geen 3 ton op de teller, navigatie, regensensor en alles erop en eraan. Automaat; niet snel, maar reed heel goed.
nu trouwens wel een fleecevest gekregen met UVO erop; iets wat ik bij die ander zelfs na veel vragen niet kreeg..
Ziek! hier absoluut niet, en bij die oude werkgever al helemaal niet: Deuren die bij 100 km/u openklapperden e.d. (elektrische deuren i.v.m. lijnbus diensten.) Bussen van al zeker 10 jaar oud: [ afbeelding ] dat model
Dit is eigenlijk de standaard rolstoelbus bij ons..
Waarom geen flexitrans? dat werkt echt super! (rolstoel vastmaken door alleen maar een haak uit de vloer te trekken.. Loshalen door een knopje in te drukken en die haak weer de vloer in te doen..
Op woensdag 28 november 2012 20:48 schreef Marco001 het volgende: Waarom geen flexitrans? dat werkt echt super! (rolstoel vastmaken door alleen maar een haak uit de vloer te trekken.. Loshalen door een knopje in te drukken en die haak weer de vloer in te doen..
Geen idee.. Dit is inderdaad best een klotesysteem, maar ik hoef gelukkig nooit rolstoelers te rijden. Is sowieso niet onze core-business eigenlijk, misschien dat dit goedkoper is?
Geen idee.. Dit is inderdaad best een klotesysteem, maar ik hoef gelukkig nooit rolstoelers te rijden. Is sowieso niet onze core-business eigenlijk, misschien dat dit goedkoper is?
Is wel een stuk duurder ja, maar scheelt per rolstoel zeker wel een minuut of 5 werk(vastmaken, loshalen, opbergen en alles.) en een hoop gekloot. gewoon die haken uit de grond omhoogtrekken, aan de rolstoel vastmaken en klaar. Vaste stoelen kunnen binnen 10sec opgeklapt/uitgevouwen worden.(veel beter als moeten tillen met zo'n stoel die al snel een kilo of 30 weegt)
[ afbeelding ] Is wel een stuk duurder ja, maar scheelt per rolstoel zeker wel een minuut of 5 werk(vastmaken, loshalen, opbergen en alles.) en een hoop gekloot. gewoon die haken uit de grond omhoogtrekken, aan de rolstoel vastmaken en klaar. Vaste stoelen kunnen binnen 10sec opgeklapt/uitgevouwen worden.(veel beter als moeten tillen met zo'n stoel die al snel een kilo of 30 weegt)
Ja dit systeem ziet er een stuk beter uit inderdaad! En die investering zul je er zo uit hebben als je chauffeur een paar minuten per rit minder nodig heeft, zeker op korte ritten. Denk dat er bij mijn werkgever te weinig rolstoelers zijn om de investering te rechtvaardigen..
Hoop eigenlijk dat ze dat bij UVO ook hebben, als ik er met rolstoelers moet werken.. Heb i.i.g. gezegd dat ik daar al ervaring mee had, maar werd vandaag ingewerkt met dus die E200. Waar je dus geen rolstoeler in kan vervoeren.
Nouja, krijg er in ieder geval nachttoeslag en dergelijke(en met oudjaarsnacht zelfs 300% heb ik begrepen!) en bij de vorige kreeg ik dat allemaal niet. (ja, in het begin alleen 1,15¤ per uur. )
had laatst een ritje frankfurt- sittard in een q7, klant wou dat ik het binnen 2 uur deed.. dat is dus constant maximaal, met zoveel mogelijk 245 want harder ging ie niet. overigens wel gehaald.
Op woensdag 28 november 2012 23:24 schreef mothergoose het volgende: had laatst een ritje frankfurt- sittard in een q7, klant wou dat ik het binnen 2 uur deed.. dat is dus constant maximaal, met zoveel mogelijk 245 want harder ging ie niet. overigens wel gehaald.
Vandaag 1e eigen werkdag, bevalt super! Mooie Touran mee die nog maar 2 ton op de teller heeft, lekker rustig werk. (echt; vanmorgen 2.5 uur bij het UMCG gestaan, gratis koffie gedronken daar. ;P )
Ik zie daar ook geen bushalte staan op maps sateliet. Moet je vanaf het industrie terrein daar komen? Daar zitten er namelijk zat.
Ik ben daar ook wel eens geweest zie ik nu! Let goed op dat kanaal in het midden Ik stond een keer aan de linkerkant van het kanaal, en dan moest ik nog 2 minuten lopen. Had helaas geen zwembroek bij.
Moet rond 11:30 van hier ongeveer: http://goo.gl/maps/bWiMN naar http://goo.gl/maps/y3fQh. Maar ik vertrouw die ov-planners nooit zo op dat industrieterrein in Groningen, misschien toch maar beter om gewoon naar PR-euroborg te lopen als ik die van Gotenburgweg mis
Zijn hier misschien Groningen kenners die een snellere route weten?
Op donderdag 29 november 2012 15:56 schreef MuurStraat het volgende: Lekkere bak. Handgeschakeld ook. Laatst een prutser de lichten aan laten staan, ding heeft een dag aan het stopcontact gehangen
Haha, das wel dom ja, ik ga het morgen meemaken hoe hij rijdt
Zijn hier misschien Groningen kenners die een snellere route weten?
Hopen dat een FOKker tijd heeft je te brengen Helaas, ik zit morgen in de rechtbank anders had ik je graag geholpen.
Die bushalte Roodehaan is dood, opgeheven. Afgaande op je eindadres in Groningen: lopen naar halte Gotenburgweg of Narvikweg, hopen dat die bussen nog rijden maar die kans acht ik klein. Enige optie is dan: Bornholmstraat de bult op volgen tot je aan komt bij halte Antwerpenweg. Daar rijdt de 173 komende vanuit Veendam nog wel eens regelmatig langs. Anders doorlopen naar P+R P3 Euroborg (is dikke twintig minuten lopen vanaf je eind adres). Daar lijn 22 (is een blauwe bus) pakken, die gaat via centrum maar op de Grote Markt kun je uitstappen en een andere bus aan de overkant tegenover Vindicat, dus voor dat VVV-kantoor pakken naar centraal of 'gewoon' lopen (10 min vanaf GM).
Vandaag een stuk Autobahn meegepakt, al nodigt zo'n C3 diesel met A-label niet echt uit tot hoge snelheden. Morgen mijn laatste werkdag voor EW, mag een auto afleveren bij een verslavingskliniek.
Morgen vroeg beginnen, om 8 uur een nog onbekende auto ophalen met een nog niet bekend kenteken bij een Renault dealer in Almere, zou het een nieuwe clio zijn?
Die rijden naar Lisse Dan van Lisse naar Meerkerk in een Peugeot 207 En als laatst van Oosterhout naar Almere in een Golf.
Het OV trouwens van Meerkerk naar Oosterhout is een drama, ik moet eerst de verkeerde kant op richting Utrecht om vervolgens op een slome bus over te stappen naar Oosterhout. Met het OV duurt het +/- 2 uur. Met de auto zou je er een klein half uurtje over doen!!!
Op donderdag 29 november 2012 16:54 schreef MG_13 het volgende: Het OV trouwens van Meerkerk naar Oosterhout is een drama, ik moet eerst de verkeerde kant op richting Utrecht om vervolgens op een slome bus over te stappen naar Oosterhout. Met het OV duurt het +/- 2 uur. Met de auto zou je er een klein half uurtje over doen!!!
Aah, kijk eens aan. Een echte Groningen expert. Heb 20 minuten speling om de bus te halen bij de dichtstbijzijnde halte, moet genoeg zijn. Al stond ik de vorige keer dat ik het zo had gepland al gelijk 30 minuten in de file op de A2
Op donderdag 29 november 2012 16:45 schreef zazzel het volgende: Mail over dat project op 11 december, ik ben ingedeeld. Meer info schijnt later te volgen
Afgelopen maandag had ik mijn sollicitatie. Morgen word mijn eerste werkdag:)
Nou zat ik nog met twee dingen die niet helemaal duidelijk waren. 1. In de handleiding staat iets over een BTW-bon bij het tanken. Moet ik deze gewoon vragen bij de kassa en op naam van easyway zetten?
2. Als je nou bij zo'n bedrijf komt, je meld je daar bij de balie en daarna moet de auto worden gecontroleerd op schade. Loopt de CP dan mee terwijl jij naar die auto gaat staan kijken? of gaat die het pas controleren als ik alles heb ingevuld oid?
Heb EW zelf maar eens gebeld, was deze maandwissel weer niet gebeld en zou een maand of 2 geleden zijn dat ik voor het laatst gewerkt had. Blijkt dat er opmerkingen geplaatst waren over mijn beschikbaarheid en over dat ik voicemails nooit terug belde. Dat eerste is kan kloppen, maar dat tweede, euh, dacht dat ik juist altijd ijverig terug belde. Ik kan iig weer aansluiten in dit topic, heb niet aan een welles/nietus-spelletje meegedaan, maar opmerkelijk vond ik het wel..
Nou zat ik nog met twee dingen die niet helemaal duidelijk waren. 1. In de handleiding staat iets over een BTW-bon bij het tanken. Moet ik deze gewoon vragen bij de kassa en op naam van easyway zetten?
2. Als je nou bij zo'n bedrijf komt, je meld je daar bij de balie en daarna moet de auto worden gecontroleerd op schade. Loopt de CP dan mee terwijl jij naar die auto gaat staan kijken? of gaat die het pas controleren als ik alles heb ingevuld oid?
alvast bedankt!
1) Nee je bewaart gewoon hetzelfde bonnetje als dat je met je eigen pinpas zou pinnen. Uiteraard nu gewoon pasje van EW gebruiken.
2) Soms laten ze zien waar de auto staat, maar vaak vertellen ze dat gewoon. Ik zeg dan altijd dat ik over 5 minuten terug ben voor een handtekening. Het is bij mij zelden voorgekomen dat de CP ook daadwerkelijk de schades op het formulier wil controleren bij de auto.
1) Nee je bewaard gewoon hetzelfde bonnetje als dat je met je eigen pinpas zou pinnen. Uiteraard nu gewoon pasje van EW gebruiken.
2) Soms laten ze zien waar de auto staat, maar vaak vertellen ze dat gewoon. Ik zeg dan altijd dat ik over 5 minuten terug ben voor een handtekening. Het is bij mij zelden voorgekomen dat de CP ook daadwerkelijk de schades op het formulier wil controleren bij de auto.
Bah, sinds roosterwijzigingen heb ik voortaan op maandag één uurtje les. Daarvoor een hele dag EW afzeggen is wel jammer. Eens kijken of het een aanwezigheidswaardige les is.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik studeer rechten Ga even met een studiegenootje een ochtendje bij de politierechter zitten kijken
Wij moesten in de 4e met maatschappijleer ook naar de rechtbank in Rotterdam. Kwam er een gast voor wegens cocaïnebezit. Zijn verweer: ja, ik zag een zakje op straat liggen en ik dacht dat het waspoeder was, dus ik nam het maar mee
M'n ma heeft een Swift 1.5 uit 2009, rijdt lekker hoor De nieuwe Swift ook trouwens, maar die is er alleen met 1.2 en die vind ik een beetje aan de trage kant. Polo rijdt ook goed, maar ja, Bluemotion waarschijnlijk?
Oké oké. Mag dat gewoon of heb je daar toestemming voor nodig? Zou een leek als ik bijv daar ook kunnen zitten? Lijkt me erg interessant namelijk.
Ja hoor, gewoon voor de zitting even melden bij de portier dat je voor de politierechter komt om zittingen bij te wonen, dan bij de balie van de zittingszaal melden en je mag naar binnen. Zittingen zijn over het algemeen altijd openbaar, tenzij er een meerderjarige voor de rechter komt of een zitting bewust afgeschermd is. Politiezittingen vallen daar niet onder.
Ook ik ben ingedeeld voor het project op 11 december. ik heb daarna per ongeluk het mailtje weg gegooid op mn ipad, weet iemand hoe ik die terug kan halen? (verwijderde emails lukt niet)
2. Als je nou bij zo'n bedrijf komt, je meld je daar bij de balie en daarna moet de auto worden gecontroleerd op schade. Loopt de CP dan mee terwijl jij naar die auto gaat staan kijken? of gaat die het pas controleren als ik alles heb ingevuld oid?
alvast bedankt!
Ik vraag altijd of de persoon mee wil lopen, of dat ik het zelf moet doen. Op een groot aantal adressen waar ik regelmatig kom weet ik het wel. Meestal lopen ze ook niet mee, vraag het wel altijd, dan zit je altijd goed
M'n ma heeft een Swift 1.5 uit 2009, rijdt lekker hoor De nieuwe Swift ook trouwens, maar die is er alleen met 1.2 en die vind ik een beetje aan de trage kant. Polo rijdt ook goed, maar ja, Bluemotion waarschijnlijk?
Oke nou ja ik zie het wel. Heb geen idee welke uitvoeringen het zijn, waar kan ik dat opzoeken?
Op donderdag 29 november 2012 19:26 schreef MuurStraat het volgende: iKenteken is overigens een hele prettige app voor de iPhone, die eigenlijk het meest overzichtelijk de info weergeeft.
Op donderdag 29 november 2012 18:31 schreef DrSnuggle het volgende: Ook ik ben ingedeeld voor het project op 11 december. ik heb daarna per ongeluk het mailtje weg gegooid op mn ipad, weet iemand hoe ik die terug kan halen? (verwijderde emails lukt niet)
Ik ben er ook voor ingedeeld. Ben benieuwd, heb er wel echt zin in!
Ik heb geen verstand van apples maar kun je het niet gewoon op je pc uit je verwijderde mails halen?
[..] Zittingen zijn over het algemeen altijd openbaar, tenzij er een meerderjarige voor de rechter komt of een zitting bewust afgeschermd is.
Ehh, bedoel je niet minderjarige?
Ik ben op de middelbare school ook wel eens naar zo'n zitting geweest. Best wel interessant, alleen waren het allemaal van die lullige overtredingen, bijvoorbeeld een man die zijn middelvinger naar een agent had opgestoken en de boete niet wou betalen.
Aah, kijk eens aan. Een echte Groningen expert. Heb 20 minuten speling om de bus te halen bij de dichtstbijzijnde halte, moet genoeg zijn. Al stond ik de vorige keer dat ik het zo had gepland al gelijk 30 minuten in de file op de A2
Uiteraard. Geboren en getogen
Succes er mee morgen, is echt een kuteind lopen vooral als het regent!
Ik ben op de middelbare school ook wel eens naar zo'n zitting geweest. Best wel interessant, alleen waren het allemaal van die lullige overtredingen, bijvoorbeeld een man die zijn middelvinger naar een agent had opgestoken en de boete niet wou betalen.
Ja, minderjarige ja.. Domme ik
Voor die lullige shit gaan wij morgen heen. Ter lering ende vermaak
Zijn hier misschien Groningen kenners die een snellere route weten?
Als je van lopen houdt kun je ook nog naar station Europapark lopen en dan lijn 8 pakken naar de halte Minervalaan. Maar dan moet je dus wel een pokkeneind lopen. Geen idee of het qua tijd een goed idee is.
EDIT: dat zou ik toch niet doen, dan ben je aan lopen alleen al drie kwartier kwijt.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 21:02:56 ]
Wij moesten in de 4e met maatschappijleer ook naar de rechtbank in Rotterdam. Kwam er een gast voor wegens cocaïnebezit. Zijn verweer: ja, ik zag een zakje op straat liggen en ik dacht dat het waspoeder was, dus ik nam het maar mee
Ik heb toen ook op de middelbare school in Den Haag een paar zittingen bijgewoond. Was echt gaaf. Was een of andere kneus die bij zijn vrouw en kind een baksteen door het raam had getyft.
Ik ben ook eens bij de meervoudige kamer geweest, een strafzaak. De toenmalige vriend van Kim Feenstra was vermoord, en het proces diende tegen de verdachte. Het was maar goed dat familie van het slachtoffer achter glas zat, ze beukten het er bijna uit toen hij binnen kwam