abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119724472
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:11 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Nice! Doe het zelf naast het werk bij Easyway ook 1 dag in het weekend. Wat voor vervoer moet je doen? Ook gewoon nachtelijk uitgaansverkeer etc?
van alles waarschijnlijk..
Denk niet dat je in Uithuizen e.o. veel uitgaansverkeer hebt, maar heb het eerder 3 jaar in Delfzijl gedaan, en daar ook altijd tijdens de jaarwisseling en grote evenementen nachtdiensten gereden. Soms 50 euro fooi gehad op een ritje van 2 tientjes.. :)
Wel even wennen: Ik moet nu een rittenstaat bijhouden, hoefde bij mijn vorige taxichauffeur baantje niet.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119724642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

van alles waarschijnlijk..
Denk niet dat je in Uithuizen e.o. veel uitgaansverkeer hebt, maar heb het eerder 3 jaar in Delfzijl gedaan, en daar ook altijd tijdens de jaarwisseling en grote evenementen nachtdiensten gereden. Soms 50 euro fooi gehad op een ritje van 2 tientjes.. :)
Wel even wennen: Ik moet nu een rittenstaat bijhouden, hoefde bij mijn vorige taxichauffeur baantje niet.
Ik heb zelf ook 2 jaar uitgaansverkeer gedaan, maar daar (gelukkig?) vanaf nu. Uitgaansverkeer is wel goed voor de fooien inderdaad.
Doe nu uitsluitend zakelijk vervoer, rij voornamelijk naar vliegvelden en hotels.
Rittenstaat moet toch altijd? Hoe hield je vorige baas zijn administratie op orde dan? :+
Nee.
pi_119724746
Hebben jullie daar ook de benodigde papieren voor? Heb er een tijd over getwijfeld om te doen namelijk :)
pi_119724961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:19 schreef MuurStraat het volgende:
Hebben jullie daar ook de benodigde papieren voor? Heb er een tijd over getwijfeld om te doen namelijk :)
Ik heb mijn volledige taxicertificering ja. Enige nadeel is dat je het wel bij moet houden (ieder jaar wat cursussen volgen).
Nee.
pi_119725009
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:17 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook 2 jaar uitgaansverkeer gedaan, maar daar (gelukkig?) vanaf nu. Uitgaansverkeer is wel goed voor de fooien inderdaad.
Doe nu uitsluitend zakelijk vervoer, rij voornamelijk naar vliegvelden en hotels.
Rittenstaat moet toch altijd? Hoe hield je vorige baas zijn administratie op orde dan? :+
Klopt, alleen ging de rittenstaat bij de vorige "baas" digitaal.
Wat wel wennen is, is dat ik nu ook niet zelf lampjes e.d. mag verwisselen; hebben ze een monteursdienst voor.
Heeft wel zijn voordelen.
Bij vorige chauffeursbaan was het van alles en nog wat; nachtwerk, regiotaxi, WMO, zieken, Valys, Polen en andere buitenlanders naar de RWE Centrale enz.. Kwam regelmatig op Schiphol e.d.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119725098
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:23 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik heb mijn volledige taxicertificering ja. Enige nadeel is dat je het wel bij moet houden (ieder jaar wat cursussen volgen).
Valt wel mee met die cursussen toch? dagje cursus volgen voor Kaxikeurmerk, Valys en een EHBO cursusje van 1, hooguit 2 dagdelen.
Heb zelf de chauffeurspas met CCV doelgroepenvervoer.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119725147
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Klopt, alleen ging de rittenstaat bij de vorige "baas" digitaal.
Wat wel wennen is, is dat ik nu ook niet zelf lampjes e.d. mag verwisselen; hebben ze een monteursdienst voor.
Heeft wel zijn voordelen.
Bij vorige chauffeursbaan was het van alles en nog wat; nachtwerk, regiotaxi, WMO, zieken, Valys, Polen en andere buitenlanders naar de RWE Centrale enz.. Kwam regelmatig op Schiphol e.d.
Aah oké! Dat is helemaal luxe. Wij werken nog met de oude Qim boordcomputers. Houden alles bij, behalve de rittenstaat helaas.
Dat is wel fijn, dan wordt er vaak ook goed voor de auto's gezorgd..
WMO en Valys heb ik ook redelijk wat gedaan bij mijn vorige werkgever.. Maar ik werk toch het liefste met (buitenlandse) zakenmensen met wie je gewoon een gesprek kunt voeren.. Ouderen / Gehandicapten is toch niet helemaal mijn ding.
Nee.
pi_119725195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Valt wel mee met die cursussen toch? dagje cursus volgen voor Kaxikeurmerk, Valys en een EHBO cursusje van 1, hooguit 2 dagdelen.
Heb zelf de chauffeurspas met CCV doelgroepenvervoer.
Nouja, graag doe ik ze niet. :+ Heeft me de afgelopen jaren zo'n 2 dagen per jaar gekost.. Niet veel, maar leuk is anders.
Nee.
pi_119725219
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef Dimitri_ het volgende:
wordt er vaak ook goed voor de auto's gezorgd..
WMO en Valys heb ik ook redelijk wat gedaan bij mijn vorige werk
We werken nu met de Taxitronic TC32, maar heb ook al met GoBox gewerkt(bij de vorige centrale). Dat is helemaal ideaal! hoef je zelfs in principe niet eens een navigatie of telefoon mee.

En die cursussen, boeiend, krijg er toch voor betaald..

Heb zelf trouwens het liefst gewoon de verre ritten, lekker richting Limburg, Duitsland in ofzo..
Tofste van die verre ritten was een keer toen ik met een busje 8 italianen op had gehaald van Schiphol; Elk uur minimaal 1* stoppen voor koffie op hun kosten. :D
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119725324
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:27 schreef Marco001 het volgende:

[..]

We werken nu met de Taxitronic TC32, maar heb ook al met GoBox gewerkt(bij de vorige centrale). Dat is helemaal ideaal! hoef je zelfs in principe niet eens een navigatie of telefoon mee.
Wat is die gobox dan? Dat ken ik niet..
Die Qim heeft ingebouwde navigatie, krijg je de ritten op binnen, kun je smsen naar de centrale en heeft een ingebouwde creditcard terminal voor betalingen. Heb daardoor nooit een kas bij mij.
Verder hebben alle auto's een telefoon ingebouwd, en zijn ze ook allemaal standaard voorzien van onboard navigatie. (Alles standaard Mercedes)

Lange ritten is eigenlijk het enige wat ik doe.. 2 keer op een dag naar Schiphol, of zoals vorige week 3 keer op een dag naar Dusseldorf
Filmpje van vorige week, laatste keer (leeg) naar Dusseldorf:

Verder 1 keer per maand wel naar Frankfurt, en af en toe Zaventem.. Maar ik rij vanuit Limburg, dus voor mij is Dusseldorf niet zo gek ver weg.
Nee.
pi_119725513
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:29 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Wat is die gobox dan? Dat ken ik niet..
Die Qim heeft ingebouwde navigatie, krijg je de ritten op binnen, kun je smsen naar de centrale en heeft een ingebouwde creditcard terminal voor betalingen. Heb daardoor nooit een kas bij mij.
Verder hebben alle auto's een telefoon ingebouwd, en zijn ze ook allemaal standaard voorzien van onboard navigatie. (Alles standaard Mercedes)
Gobox is 1 van de keuze's voor 2013. Qim word hier in het noorden nergens gebruikt; kan dus ook niet betalen met CC hier.
Hier rijden we met E-klasse, Touran's, Sprinters rolstoelbussen, Vito's, een enkele Opel Vivaro en dat is het wel.
Bij mijn vorige hadden we E-klasse's Transit's, Sprinter's, een Crafter, 2 Passat's, een lading Superb's en een V70. (Met die Sprinters wou je niet rijden, sommigen hadden al ruim 1 miljoen km gelopen...

Oh, die E-klasse van vandaag was zeker al 12 jaar oud..

Ahja, bij de vorige moest ik regelmatig naar Emden Haven, loodsen ophalen..
Daarvoor zit een stukje autobahn zonder limiet; om 01.00 een keer 205 aangetikt daar met een Superb Greenline. :7 Wat normaal een uur rijden is heb ik toen in 50 minuten gedaan. Ze hadden toen ook een Touran, maar die wou niet harder dan 160 en met de Volvo en andere nieuwe auto's mocht ik vaak niet rijden want ik was "maar" een oproepkracht/parttimer en moest dus maar ouwe meuk mee.. |:(
Wel klote, keer bij een klant met pech komen te staan(startmotor stuk), en wel eens op een snelweg in de file de versnellingsbak niet in de 1 kunnen krijgen(stond gewoon volledig vast, alleen de 2 en 4 deden het.. erg fijn in de file )

Jeej, net gebeld: morgen 8 uur beginnen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Marco001 op 28-11-2012 20:40:35 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119725660
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft uitstraling echt op Nr1 staan.. We hebben ik denk 50 nieuw model E-klasse.. Denk 40 zwarte, 10 grijze. Verder 1 oud model ivm aangepaste stoel voor de chauffeur.

Verder enkele rolstoelsprinters (allen zwart, verlengd, geblindeerde ramen etc) en nog wat voor VIP vervoer omgebouwde Sprinters, en extra luxe uitgevoerde Viano's.

Alle werknemers krijgen bijv. ook een pak van de zaak, zodat iedereen er hetzelfde bijloopt.
Nee.
pi_119725819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:34 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Gobox is 1 van de keuze's voor 2013. Qim word hier in het noorden nergens gebruikt; kan dus ook niet betalen met CC hier.
Hier rijden we met E-klasse, Touran's, Sprinters rolstoelbussen, Vito's, een enkele Opel Vivaro en dat is het wel.
Bij mijn vorige hadden we E-klasse's Transit's, Sprinter's, een Crafter, 2 Passat's, een lading Superb's en een V70. (Met die Sprinters wou je niet rijden, sommigen hadden al ruim 1 miljoen km gelopen...

Oh, die E-klasse van vandaag was zeker al 12 jaar oud..
UVO ging je voor werken toch? Dan heb ik een keer met zo'n E-klasse meegereden, als belbus. Geweldig :D En de chauffeuse vulde inderdaad handmatig haar ritten in, wat er overigens niet zo gek veel waren..
pi_119725912
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef Dimitri_ het volgende:
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft uitstraling echt op Nr1 staan.. We hebben ik denk 50 nieuw model E-klasse.. Denk 40 zwarte, 10 grijze. Verder 1 oud model ivm aangepaste stoel voor de chauffeur.

Verder enkele rolstoelsprinters (allen zwart, verlengd, geblindeerde ramen etc) en nog wat voor VIP vervoer omgebouwde Sprinters, en extra luxe uitgevoerde Viano's.

Alle werknemers krijgen bijv. ook een pak van de zaak, zodat iedereen er hetzelfde bijloopt.
Ziek! hier absoluut niet, en bij die oude werkgever al helemaal niet: Deuren die bij 100 km/u openklapperden e.d. (elektrische deuren i.v.m. lijnbus diensten.) Bussen van al zeker 10 jaar oud:

dat model. 1 van de bussen had kenteken 18-ll-kt. dat was echt een ontieglijke baggerbus; moest al blij zijn als je ermee met 70 in kon voegen op de snelweg.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119725984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:41 schreef Viezze het volgende:

[..]

UVO ging je voor werken toch? Dan heb ik een keer met zo'n E-klasse meegereden, als belbus. Geweldig :D En de chauffeuse vulde inderdaad handmatig haar ritten in, wat er overigens niet zo gek veel waren..
Ze hebben 2 hele mooie, donkerblauw..
Die ik vandaag had(met chauffeuse s'ochtends ivm inwerken) was de oude auto van de directeur, 15 jaar oud ofzo, nog geen 3 ton op de teller, navigatie, regensensor en alles erop en eraan. :) Automaat; niet snel, maar reed heel goed.

nu trouwens wel een fleecevest gekregen met UVO erop; iets wat ik bij die ander zelfs na veel vragen niet kreeg..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119726029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ziek! hier absoluut niet, en bij die oude werkgever al helemaal niet: Deuren die bij 100 km/u openklapperden e.d. (elektrische deuren i.v.m. lijnbus diensten.) Bussen van al zeker 10 jaar oud:
[ afbeelding ]
dat model

Dit is eigenlijk de standaard rolstoelbus bij ons..

Nee.
pi_119726142
Waarom geen flexitrans? dat werkt echt super! (rolstoel vastmaken door alleen maar een haak uit de vloer te trekken.. Loshalen door een knopje in te drukken en die haak weer de vloer in te doen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119726204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:48 schreef Marco001 het volgende:
Waarom geen flexitrans? dat werkt echt super! (rolstoel vastmaken door alleen maar een haak uit de vloer te trekken.. Loshalen door een knopje in te drukken en die haak weer de vloer in te doen..
Geen idee.. Dit is inderdaad best een klotesysteem, maar ik hoef gelukkig nooit rolstoelers te rijden. Is sowieso niet onze core-business eigenlijk, misschien dat dit goedkoper is?
Nee.
pi_119726261
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:49 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Geen idee.. Dit is inderdaad best een klotesysteem, maar ik hoef gelukkig nooit rolstoelers te rijden. Is sowieso niet onze core-business eigenlijk, misschien dat dit goedkoper is?

Is wel een stuk duurder ja, maar scheelt per rolstoel zeker wel een minuut of 5 werk(vastmaken, loshalen, opbergen en alles.) en een hoop gekloot.
gewoon die haken uit de grond omhoogtrekken, aan de rolstoel vastmaken en klaar. Vaste stoelen kunnen binnen 10sec opgeklapt/uitgevouwen worden.(veel beter als moeten tillen met zo'n stoel die al snel een kilo of 30 weegt)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119726448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is wel een stuk duurder ja, maar scheelt per rolstoel zeker wel een minuut of 5 werk(vastmaken, loshalen, opbergen en alles.) en een hoop gekloot.
gewoon die haken uit de grond omhoogtrekken, aan de rolstoel vastmaken en klaar. Vaste stoelen kunnen binnen 10sec opgeklapt/uitgevouwen worden.(veel beter als moeten tillen met zo'n stoel die al snel een kilo of 30 weegt)
Ja dit systeem ziet er een stuk beter uit inderdaad! En die investering zul je er zo uit hebben als je chauffeur een paar minuten per rit minder nodig heeft, zeker op korte ritten. Denk dat er bij mijn werkgever te weinig rolstoelers zijn om de investering te rechtvaardigen..
Nee.
pi_119727094
Hoop eigenlijk dat ze dat bij UVO ook hebben, als ik er met rolstoelers moet werken.. Heb i.i.g. gezegd dat ik daar al ervaring mee had, maar werd vandaag ingewerkt met dus die E200. Waar je dus geen rolstoeler in kan vervoeren.

Nouja, krijg er in ieder geval nachttoeslag en dergelijke(en met oudjaarsnacht zelfs 300% heb ik begrepen!) en bij de vorige kreeg ik dat allemaal niet. (ja, in het begin alleen 1,15¤ per uur. )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119733772
had laatst een ritje frankfurt- sittard in een q7, klant wou dat ik het binnen 2 uur deed.. dat is dus constant maximaal, met zoveel mogelijk 245 want harder ging ie niet. overigens wel gehaald.
pi_119735664
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:24 schreef mothergoose het volgende:
had laatst een ritje frankfurt- sittard in een q7, klant wou dat ik het binnen 2 uur deed.. dat is dus constant maximaal, met zoveel mogelijk 245 want harder ging ie niet. overigens wel gehaald.
Dat lijkt me echt een heerlijk ritje. :D
Nee.
  donderdag 29 november 2012 @ 09:44:25 #249
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_119738664
Morgen maar een kort dagje Raamsdonksveer - Rosmalen - Meerkerk
Lexus CH200H en Passat
pi_119742179
Ik mag morgen lekker in een Kia Picanto en een Renault Kangoo rijden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')