van alles waarschijnlijk..quote:Op woensdag 28 november 2012 20:11 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nice! Doe het zelf naast het werk bij Easyway ook 1 dag in het weekend. Wat voor vervoer moet je doen? Ook gewoon nachtelijk uitgaansverkeer etc?
Ik heb zelf ook 2 jaar uitgaansverkeer gedaan, maar daar (gelukkig?) vanaf nu. Uitgaansverkeer is wel goed voor de fooien inderdaad.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
van alles waarschijnlijk..
Denk niet dat je in Uithuizen e.o. veel uitgaansverkeer hebt, maar heb het eerder 3 jaar in Delfzijl gedaan, en daar ook altijd tijdens de jaarwisseling en grote evenementen nachtdiensten gereden. Soms 50 euro fooi gehad op een ritje van 2 tientjes..
Wel even wennen: Ik moet nu een rittenstaat bijhouden, hoefde bij mijn vorige taxichauffeur baantje niet.
Ik heb mijn volledige taxicertificering ja. Enige nadeel is dat je het wel bij moet houden (ieder jaar wat cursussen volgen).quote:Op woensdag 28 november 2012 20:19 schreef MuurStraat het volgende:
Hebben jullie daar ook de benodigde papieren voor? Heb er een tijd over getwijfeld om te doen namelijk
Klopt, alleen ging de rittenstaat bij de vorige "baas" digitaal.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:17 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook 2 jaar uitgaansverkeer gedaan, maar daar (gelukkig?) vanaf nu. Uitgaansverkeer is wel goed voor de fooien inderdaad.
Doe nu uitsluitend zakelijk vervoer, rij voornamelijk naar vliegvelden en hotels.
Rittenstaat moet toch altijd? Hoe hield je vorige baas zijn administratie op orde dan?
Valt wel mee met die cursussen toch? dagje cursus volgen voor Kaxikeurmerk, Valys en een EHBO cursusje van 1, hooguit 2 dagdelen.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:23 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn volledige taxicertificering ja. Enige nadeel is dat je het wel bij moet houden (ieder jaar wat cursussen volgen).
Aah oké! Dat is helemaal luxe. Wij werken nog met de oude Qim boordcomputers. Houden alles bij, behalve de rittenstaat helaas.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, alleen ging de rittenstaat bij de vorige "baas" digitaal.
Wat wel wennen is, is dat ik nu ook niet zelf lampjes e.d. mag verwisselen; hebben ze een monteursdienst voor.
Heeft wel zijn voordelen.
Bij vorige chauffeursbaan was het van alles en nog wat; nachtwerk, regiotaxi, WMO, zieken, Valys, Polen en andere buitenlanders naar de RWE Centrale enz.. Kwam regelmatig op Schiphol e.d.
Nouja, graag doe ik ze niet.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Valt wel mee met die cursussen toch? dagje cursus volgen voor Kaxikeurmerk, Valys en een EHBO cursusje van 1, hooguit 2 dagdelen.
Heb zelf de chauffeurspas met CCV doelgroepenvervoer.
We werken nu met de Taxitronic TC32, maar heb ook al met GoBox gewerkt(bij de vorige centrale). Dat is helemaal ideaal! hoef je zelfs in principe niet eens een navigatie of telefoon mee.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef Dimitri_ het volgende:
wordt er vaak ook goed voor de auto's gezorgd..
WMO en Valys heb ik ook redelijk wat gedaan bij mijn vorige werk
Wat is die gobox dan? Dat ken ik niet..quote:Op woensdag 28 november 2012 20:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
We werken nu met de Taxitronic TC32, maar heb ook al met GoBox gewerkt(bij de vorige centrale). Dat is helemaal ideaal! hoef je zelfs in principe niet eens een navigatie of telefoon mee.
Gobox is 1 van de keuze's voor 2013. Qim word hier in het noorden nergens gebruikt; kan dus ook niet betalen met CC hier.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:29 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Wat is die gobox dan? Dat ken ik niet..
Die Qim heeft ingebouwde navigatie, krijg je de ritten op binnen, kun je smsen naar de centrale en heeft een ingebouwde creditcard terminal voor betalingen. Heb daardoor nooit een kas bij mij.
Verder hebben alle auto's een telefoon ingebouwd, en zijn ze ook allemaal standaard voorzien van onboard navigatie. (Alles standaard Mercedes)
UVO ging je voor werken toch? Dan heb ik een keer met zo'n E-klasse meegereden, als belbus. Geweldigquote:Op woensdag 28 november 2012 20:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gobox is 1 van de keuze's voor 2013. Qim word hier in het noorden nergens gebruikt; kan dus ook niet betalen met CC hier.
Hier rijden we met E-klasse, Touran's, Sprinters rolstoelbussen, Vito's, een enkele Opel Vivaro en dat is het wel.
Bij mijn vorige hadden we E-klasse's Transit's, Sprinter's, een Crafter, 2 Passat's, een lading Superb's en een V70. (Met die Sprinters wou je niet rijden, sommigen hadden al ruim 1 miljoen km gelopen...
Oh, die E-klasse van vandaag was zeker al 12 jaar oud..
Ziek! hier absoluut niet, en bij die oude werkgever al helemaal niet: Deuren die bij 100 km/u openklapperden e.d. (elektrische deuren i.v.m. lijnbus diensten.) Bussen van al zeker 10 jaar oud:quote:Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef Dimitri_ het volgende:
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft uitstraling echt op Nr1 staan.. We hebben ik denk 50 nieuw model E-klasse.. Denk 40 zwarte, 10 grijze. Verder 1 oud model ivm aangepaste stoel voor de chauffeur.
Verder enkele rolstoelsprinters (allen zwart, verlengd, geblindeerde ramen etc) en nog wat voor VIP vervoer omgebouwde Sprinters, en extra luxe uitgevoerde Viano's.
Alle werknemers krijgen bijv. ook een pak van de zaak, zodat iedereen er hetzelfde bijloopt.
Ze hebben 2 hele mooie, donkerblauw..quote:Op woensdag 28 november 2012 20:41 schreef Viezze het volgende:
[..]
UVO ging je voor werken toch? Dan heb ik een keer met zo'n E-klasse meegereden, als belbus. GeweldigEn de chauffeuse vulde inderdaad handmatig haar ritten in, wat er overigens niet zo gek veel waren..
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ziek! hier absoluut niet, en bij die oude werkgever al helemaal niet: Deuren die bij 100 km/u openklapperden e.d. (elektrische deuren i.v.m. lijnbus diensten.) Bussen van al zeker 10 jaar oud:
[ afbeelding ]
dat model
Geen idee.. Dit is inderdaad best een klotesysteem, maar ik hoef gelukkig nooit rolstoelers te rijden. Is sowieso niet onze core-business eigenlijk, misschien dat dit goedkoper is?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:48 schreef Marco001 het volgende:
Waarom geen flexitrans? dat werkt echt super! (rolstoel vastmaken door alleen maar een haak uit de vloer te trekken.. Loshalen door een knopje in te drukken en die haak weer de vloer in te doen..
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:49 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Geen idee.. Dit is inderdaad best een klotesysteem, maar ik hoef gelukkig nooit rolstoelers te rijden. Is sowieso niet onze core-business eigenlijk, misschien dat dit goedkoper is?
Ja dit systeem ziet er een stuk beter uit inderdaad! En die investering zul je er zo uit hebben als je chauffeur een paar minuten per rit minder nodig heeft, zeker op korte ritten. Denk dat er bij mijn werkgever te weinig rolstoelers zijn om de investering te rechtvaardigen..quote:Op woensdag 28 november 2012 20:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is wel een stuk duurder ja, maar scheelt per rolstoel zeker wel een minuut of 5 werk(vastmaken, loshalen, opbergen en alles.) en een hoop gekloot.
gewoon die haken uit de grond omhoogtrekken, aan de rolstoel vastmaken en klaar. Vaste stoelen kunnen binnen 10sec opgeklapt/uitgevouwen worden.(veel beter als moeten tillen met zo'n stoel die al snel een kilo of 30 weegt)
Dat lijkt me echt een heerlijk ritje.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:24 schreef mothergoose het volgende:
had laatst een ritje frankfurt- sittard in een q7, klant wou dat ik het binnen 2 uur deed.. dat is dus constant maximaal, met zoveel mogelijk 245 want harder ging ie niet. overigens wel gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |