abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119377578
Centraal topic voor amateurhardlopers!

SPOILER: Lopers & targets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Persoonlijke Records:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingschema's en info
SPOILER: Interval inspiratie
SPOILER: Wedstrijden en evenementen
SPOILER: Tools
SPOILER: Hardloopwinkels
SPOILER: Looptechniek & methodes
SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to Run
Vorige delen

Topicchain

Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers

Jack does it in real time...
pi_119377589
Laatste post:

Bij de 7^^ kan je toch liegen over je starttijd, dus dat maakt op zich niet uit... :P

Laatste weken niet super veel gelopen, zo nog even een 15 kilometertje doen en zaterdag m'n eerste halve marathon in een jaar, wel zin in! :)
pi_119377597
Waarom zou je liegen over je tijd? Je bedoelt je vak? Dat staat daar toch op je startnummer? :o of letten ze daar niet op?
Ja doei.
pi_119377917
Bij sommige wedstrijden moet je een bewijs meesturen dat je een bepaalde tijd al een keer gelopen hebt, zodat je in een startvak mag staan. Bij de CPC bijv. < 1:30 op de halve marathon voor startvak A, < 1:45 bij startvak B. Dat checken ze dan (online) of die uitslagen kloppen en dan laten ze je er starten...

Bij de 7H geef je een verwachte eindtijd op, zonder dat je daarvoor bewijs mee hoeft te sturen. Dus dan kan je zeggen dat je denkt dat je 59 minuten gaat lopen (en zodoende word je dan ingedeeld in het eerste of tweede vak...), zonder dat je het ooit gedaan hebt... :P Tenminste, zo was het tot 2 jaar geleden altijd, weet niet of ze nu de opgegeven tijden wel checken tegen echt gelopen tijden. :)
pi_119378212
Owh, ik dacht dat je bedoelde dat je in vak geel kon gaan staan, ookal heb je een startnummer dat zegt 'paars'.
Ja doei.
pi_119383504
Bij de halve van Amsterdam ging mijn inschrijving fout, en konden ze me alleen nog een startnummer voor het tweede startvak geven. Maar op de dag zelf gewoon over een hekje geklommen en in het eerste vak gaan staan, waar ik ook gewoon hoorde qua streeftijd én uiteindelijk gelopen tijd.

Maar bij bv de damloop is dat al moeilijker en beter 'beveiligd' denk ik.
pi_119383998
voor wie een vlak weggetje niet moeilijk genoeg is.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_119384892
Geniaal, tegen die schans in Planica op. :D

Zo, net lekker even 15 kilometer gedaan, 1:17.50 / 5:10 pace. Voelde wel goed, laatste 4.5 kilometer zelfs wat sneller gelopen (4:50) en kostte niet al teveel moeite, dus dat is mooi. :)

Merk dat ik in wedstrijden nog steeds wel moeite heb met hogere tempo's, maar ben wel blij dat het trainen op zich goed gaat en m'n lichaam het prima verteert weer. Nu zaterdag een halve marathon, dan de Bruggenloop en ik denk dat ik in Egmond ook ga starten, maar dat wacht ik nog heel even af hoe het zaterdag ook gaat...
pi_119430008
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef pietkanarie het volgende:
holy shit en ik dacht dat die 230 meter bij de klimduinrun in Schoorl zwaar was :o

maar dit lijkt mij ook wel vet :D
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:30:19 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119430076
Misschien is dit ook wel leuk voor een aantal mensen in dit topic. Een heftig loopje met veel trappen in de puinduinen in Den Haag:

http://www.puinduinrun.nl
F means you're fucked
pi_119430230
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef pietkanarie het volgende:
Ik hou het vanavond bij een rondje over de Amsterdamse grachten. Toeristen ontwijken en bruggetjes pakken is al moeilijk genoeg :p
pi_119457512
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:30 schreef YUR het volgende:
Misschien is dit ook wel leuk voor een aantal mensen in dit topic. Een heftig loopje met veel trappen in de puinduinen in Den Haag:

http://www.puinduinrun.nl
Ik train daar al vaak genoeg en het lijkt me echt verschrikkelijk al die trappen in een wedstrijd te moeten doen. En dat dan drie keer...

Misschien toch maar eens kijken of ik dit jaar wel mee doe ;)
  woensdag 21 november 2012 @ 11:38:56 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119458587
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:00 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik train daar al vaak genoeg en het lijkt me echt verschrikkelijk al die trappen in een wedstrijd te moeten doen. En dat dan drie keer...

Misschien toch maar eens kijken of ik dit jaar wel mee doe ;)
Ik heb me iig ingeschreven voor 3 rondjes :D
F means you're fucked
pi_119485547
ouch, 1:04:58 gelopen op de 7^^, 8 a 9 minuten langzamer als vorig jaar ;(. Dat moet beter.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_119485790
Oeh, dat is nogal een verschil ja! Geen goede voorbereiding gehad?
pi_119486069
blessures en motivatiedipje, resulterend in wat overgewicht en stoppen met intervaltrainingen op de baan. Daarnaast was ik vorig jaar ook wel erg in vorm. Veel factoren die dus bijdragen aan tijdverlies, maar voordeel is dat er volgend jaar weer wat te halen is ten opzichte van dit jaar.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:39:07 #17
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_119486574
Oeps, maar iig mooi dat je de motivatie weer terug hebt. Gewoon weer lekker lopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_119487115
Blessures zijn een beetje erg jammer inderdaad. Kan me voorstellen dat daardoor je motivatie daalt. Nou ja, op naar volgend jaar dan maar. Gewoon proberen om die goede vorm weer terug te krijgen en dan een mooi nieuw PR lopen! ;)
Ik ben nog zo 'kort' bezig met hardlopen dat zo'n beetje elke wedstrijd die ik nu loop wel een nieuw PR oplevert. Dat geeft voor mij een erg grote motivatieboost altijd. Maar de laatste tijd worden de gaten wel steeds kleiner. Maar de uitdaging zit er in ieder geval nog goed in!
pi_119488236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben nog zo 'kort' bezig met hardlopen dat zo'n beetje elke wedstrijd die ik nu loop wel een nieuw PR oplevert. Dat geeft voor mij een erg grote motivatieboost altijd. Maar de laatste tijd worden de gaten wel steeds kleiner. Maar de uitdaging zit er in ieder geval nog goed in!
Lekker he :p ik heb nog nooit géén PR gelopen! Alleen de damloop volgend jaar wordt vrees ik de eerste keer dat het niet meer lukt.
pi_119489205
Ja dat is inderdaad erg lekker! Bij mij is het waarschijnlijk al iets sneller klaar, mijn eerste keer geen PR is denk ik zondag. Maandelijks loopje in Harderwijk, vorige maand 5km PR op 18.13 gezet, maar toen liep ik ook echt lekker! Maar zondag dus PR op 7^^ gelopen en die voel ik nu nog wel een beetje. Dus dat wordt aankomende zondag erg zwaar om onder de 18.13 te lopen. We zullen zien :)
  donderdag 22 november 2012 @ 07:24:15 #21
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_119493247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb me iig ingeschreven voor 3 rondjes :D
Ik zal er over nadenken, wel leuk met al die trappen!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_119501399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:31 schreef beertenderrr het volgende:
blessures en motivatiedipje, resulterend in wat overgewicht en stoppen met intervaltrainingen op de baan. Daarnaast was ik vorig jaar ook wel erg in vorm. Veel factoren die dus bijdragen aan tijdverlies, maar voordeel is dat er volgend jaar weer wat te halen is ten opzichte van dit jaar.
Tja, uit eigen ervaring weet ik dat gewicht een belangrijke factor is. Ik ben nu zo'n 15 kilo lichter dan tijdens m'n vorige hardloopleven (was een aantal jaar terug, tijdens m'n studententijd :Y) ) en loop nu zo'n minuut per kilometer sneller dan toen. Ok, destijds liep ik hooguit één a twee keer per week en nooit verder dan 10 km. en nu loop ik wel wat meer, maar toch. Dus er "gewoon" voor zorgen dat je de overtollige kilo's weer kwijtraakt en dan volgend jaar voor die sub-56'er gaan. *)

Zelf afgelopen zondag m'n eerste Zevenheuvelenloop gelopen (was überhaupt m'n eerste 15 km. ooit), in een tijd van 58.06. Zeer tevreden mee!
pi_119502182
Tijden hier hoor! :D _O_

Zaterdag m'n eerste halve marathon in een goed jaar; nog steeds wat weinig wedstrijdkilometers in de benen, maar het trainen gaat gewoon goed en ben voorlopig blessurevrij de laatste tijd, dus dat is het belangrijkste. :) Lijkt mij wel een leuke wedstrijd die Westrandweg-run, op het nieuwe stuk snelweg in Amsterdam!

Denk dat ik op zo 1:35 wegga qua schema en maar even zien hoe het gaat!
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:49:33 #24
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119576649
Heerlijke PR gelopen op de 10k vandaag, 4055. Ruim anderhalve minuut onder mijn vorige record :D Haag werpt zijn vruchten af!
The line is a dot to you!
pi_119578684
Vroor bijna dood de laatste kilometers met de Westrandwegrun. :')

Werden 15 soepele kilometers, gevolgd door 6 redelijk helse, maar wel tevreden gezien de omstandigheden en m'n eerste halve marathon in 13 maanden (1:34:15 eindtijd).

Verder is het heen en terug lopen op een snelweg mentaal best wel slopend. :D Maar was wel toffe loop en groot deel heerlijk in een groepje gelopen!
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:01:01 #26
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119578740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:59 schreef DeeBee het volgende:
Vroor bijna dood de laatste kilometers met de Westrandwegrun. :')

Werden 15 soepele kilometers, gevolgd door 6 redelijk helse, maar wel tevreden gezien de omstandigheden en m'n eerste halve marathon in 13 maanden (1:34:15 eindtijd).

Verder is het heen en terug lopen op een snelweg mentaal best wel slopend. :D Maar was wel toffe loop en groot deel heerlijk in een groepje gelopen!
Nice!jullie hadden regen volgens mij?
pi_119579589
Ja, het ging ineens regenen bij de start en na een kilometer of 13 / 14 werd het wel echt harde regen... Na kilometer of 14 ging je weer terug richting finish, bovenop viaduct en koelde zo erg af door die regen enzo... Raakte beetje door m'n energie heen en iets te snel gelopen tussen 10 en 15 kilometer, maar overall wel tevreden. :)
pi_119580256
Netjes hoor, goede tijd! _O_
Dit jaar ga ik voor het eerst ook één of meerdere HM's lopen. Tot nu toe alleen maar tot 15km gelopen. Zevenheuvelenloop en Posbankloop. Ik ga maar even proberen om toch wat meer km's te maken in de training ook. Doe nogal veel snelheidswerk.
  zondag 25 november 2012 @ 10:45:45 #29
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119592348
Ik heb trouwens een aardige negatieve split gelopen: 20:43 om 20:13, waarvan de laatste km in 3:55 :D

Dit was wel 1 van de beste wedstrijden die ik heb gelopen, samen met de halve van Amsterdam in 2011 (1:32). Tot km 8 ging het vanzelf, alleen km 8-9 was erg moeilijk :D
  zondag 25 november 2012 @ 10:46:21 #30
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119592356
Moet wel genoteerd worden dat de tweede helft viaduct naar beneden was :P
  zondag 25 november 2012 @ 11:20:54 #31
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_119592939
Ik heb al drie weken niet gelopen door griep etc. dinsdag maar weer eens beginnen :) 5KG afgevallen, hopen dat er nog wat spieren over zijn haha.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_119596562
Vorige week mijn eerste hardloopwedstrijd gelopen: 01:13:46 in de 7Heuvelenloop :) zeer tevreden!

Gisteren ook maar ingeschreven voor de StrongmanRun, eigenlijk meer een soort lange bootcamp-traject. leek me erg leuk :D
pi_119603496
Het plan was om vanochtend een duurloop te doen, maar keelpijn en snotneus hebben me daar van weerhouden. Vanmiddag kreeg ik toch de kriebels en heb ik mijn schoenen toch maar aangetrokken. Resultaat: 20km met behoorlijk wat heuvels. Of het verstandig is moet nog blijken, maar lekker was het wel!
  zondag 25 november 2012 @ 21:01:58 #34
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119615872
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:49 schreef kepler het volgende:
Heerlijke PR gelopen op de 10k vandaag, 4055. Ruim anderhalve minuut onder mijn vorige record :D Haag werpt zijn vruchten af!
Dat zijn mooie tijden ^O^

Ben je er morgen? Moeten nog steeds kennismaken :P
F means you're fucked
  zondag 25 november 2012 @ 21:10:32 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119616347
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat zijn mooie tijden ^O^

Ben je er morgen? Moeten nog steeds kennismaken :P
Ik moet nog even kijken, want ik heb nu behoorlijke spierpijn :D Woensdag en zaterdag ben ik er zo goed als zeker bij :Y
  zondag 25 november 2012 @ 21:12:29 #36
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119616452
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik moet nog even kijken, want ik heb nu behoorlijke spierpijn :D Woensdag en zaterdag ben ik er zo goed als zeker bij :Y
Lol, precies die 2 dagen ben ik er niet :D
F means you're fucked
pi_119634307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:46 schreef Mocer het volgende:

[..]

Tja, uit eigen ervaring weet ik dat gewicht een belangrijke factor is. Ik ben nu zo'n 15 kilo lichter dan tijdens m'n vorige hardloopleven (was een aantal jaar terug, tijdens m'n studententijd :Y) ) en loop nu zo'n minuut per kilometer sneller dan toen. Ok, destijds liep ik hooguit één a twee keer per week en nooit verder dan 10 km. en nu loop ik wel wat meer, maar toch. Dus er "gewoon" voor zorgen dat je de overtollige kilo's weer kwijtraakt en dan volgend jaar voor die sub-56'er gaan. *)

Zelf afgelopen zondag m'n eerste Zevenheuvelenloop gelopen (was überhaupt m'n eerste 15 km. ooit), in een tijd van 58.06. Zeer tevreden mee!
Ik ga dat maar in mn achterhoofd houden dan ;) zit in mijn laatste jaren daarvan, dus nog even van genieten O-) mooie tijd voor een debuut zeg! Congratz ^O^
pi_119755574
Ik wil binnenkort gaan beginnen met hardlopen maar..
Welk soort hardloopschoeisel moet ik daarvoor kopen? Of maakt dat niet uit?
Want ik heb wel eens gehoord dat door de hardloopschoenen van Nike je je knieën op de lange termijn kapot maakt..
En hoe moet je precies hardlopen? Sommige mensen lopen weer hard door bijv. 30 min een tempo aan te houden. Sommige wandelen 5 min en joggen dan 10 min. Wat is de beste manier?
  donderdag 29 november 2012 @ 19:48:47 #39
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_119756940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:12 schreef Senderious het volgende:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met hardlopen maar..
Welk soort hardloopschoeisel moet ik daarvoor kopen? Of maakt dat niet uit?
Want ik heb wel eens gehoord dat door de hardloopschoenen van Nike je je knieën op de lange termijn kapot maakt..
En hoe moet je precies hardlopen? Sommige mensen lopen weer hard door bijv. 30 min een tempo aan te houden. Sommige wandelen 5 min en joggen dan 10 min. Wat is de beste manier?
voor beginnertips kan je beter hier zijn: LIF / [Hardlopen] #355 - Hardlopen maakt schizofreen?

niet dat niemand hier wil helpen, maar 5 min lopen, dan joggen enzovoort hebben ze in het andere topic meer ervaring mee.

Wat betreft schoeisel, als je het serieus wilt aanpakken zou ik naar een goede winkel gaan die je loop analyseren, voetafdruk enzovoort, gewicht meetelt enzovoort. Dan heb je schoeisel wat het beste bij je past. Daar betaal je dan wel voor. Maar liever voorkomen dat je voeten/knieën binnen een korte tijd kapot.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_119757933
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:48 schreef The_Hives het volgende:

[..]

voor beginnertips kan je beter hier zijn: LIF / [Hardlopen] #355 - Hardlopen maakt schizofreen?

niet dat niemand hier wil helpen, maar 5 min lopen, dan joggen enzovoort hebben ze in het andere topic meer ervaring mee.

Wat betreft schoeisel, als je het serieus wilt aanpakken zou ik naar een goede winkel gaan die je loop analyseren, voetafdruk enzovoort, gewicht meetelt enzovoort. Dan heb je schoeisel wat het beste bij je past. Daar betaal je dan wel voor. Maar liever voorkomen dat je voeten/knieën binnen een korte tijd kapot.
Nee precies. Is goed bedankt! :)
pi_119816100
Brrrrrr het was koud vandaag...
Maar wel lekker gelopen! 15.5 km. *O*

De motivatie vinden om de kou in te gaan, is lastig. Maar als je eenmaal opgewarmd bent, gaat het lekker. En dan kom je thuis in een heerlijk warm huis! :)
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 18:57:46 #42
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_119819133
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef Marurk het volgende:
Brrrrrr het was koud vandaag...
Maar wel lekker gelopen! 15.5 km. *O*

De motivatie vinden om de kou in te gaan, is lastig. Maar als je eenmaal opgewarmd bent, gaat het lekker. En dan kom je thuis in een heerlijk warm huis! :)
Ik vind rennen in deze kou juist erg lekker. Veel fijner dan in de zomer in de bloedhitte.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_119821918
Het was inderdaad vrij nat en guur. Vandaag ruim 22km, de laatste 5 gingen wat langzamer omdat iemand in de groep last kreeg van zijn knie.

Ik merk wel, dat het lopen tegen de elementen wel meer voldoening geeft dan als het 15 graden en windstil is. Samen met mijn vader (die ook in de groep loopt) het meeste kopwerk tegen wind gelopen.
pi_119823796
Ik vind het ook helemaal geweldig: lekker in de kou en regen, over modderige bospaden. Vanmiddag mijn lange duurloop gedaan in een natuurgebied en in bijna twee uur tijd letterlijk niemand tegengekomen! Wat een verademing in vergelijking met de zomer.
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:40:02 #45
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_119826775
Morgen weer knallen, 15k in Montferland. 7 heuvelen rustig gestart, nu vanaf begin wat sneller.

Kou vind ik niet zo erg. Heb wel goed spul om me er tegen te kleden. Morgen gewoon kort-kort.
Sei wachsam,
  zondag 2 december 2012 @ 14:27:21 #46
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_119841326
Nou, dat was niet top. Eerste 5km op schema om sub 58 te lopen. Peeskesbult was zwaar, maar heuvel af goed hersteld, nog steeds goed op schema. Daarna begon de ellende. Kreeg steken in mijn zij, die me dwongen rustiger te lopen. Op km 12 was het over, maar toen was de moraal en de goede tijd weg al weg.59.30 ongeveer gefinished. Verder wel een leuke loop.
Sei wachsam,
  maandag 3 december 2012 @ 19:11:49 #47
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119890328
Poeh....dat lijkt mij ook wel wat. Onder het uur lopen en dan nog steeds niet top hebben gelopen :P
F means you're fucked
pi_119910054
Wat voor hardloopkleding hebben jullie in de winter aan? Bedoel vooral het bovenlijf. Ik loop nu met een simpele longsleeve en een tshirt eronder. Ik loop nog niet constant hard en merk dat ik onwijs afkoel als ik even in een loop-interval ga.

Heb wel een toepasselijke nickname nu :P
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_119913122
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:20 schreef Cool_Runner het volgende:
Wat voor hardloopkleding hebben jullie in de winter aan? Bedoel vooral het bovenlijf. Ik loop nu met een simpele longsleeve en een tshirt eronder. Ik loop nog niet constant hard en merk dat ik onwijs afkoel als ik even in een loop-interval ga.

Heb wel een toepasselijke nickname nu :P
Tot nu heb ik in een korte tight, een thermoshirt en gewoon shirt gelopen. Morgen ga ik maar eens mijn lange tight uit de kast halen. En als het echt kouder/slechter weer wordt dan doe ik ook nog wel een jackje er overheen. Maar ik ben dan ook geen kouwkleum.
pi_119926280
met het winterse weer.. thermoshirt, shirt, longsleeve en een lange tight. Als het echt koud wordt, handschoenen en een muts op. Koude benen vind ik niet zo'n probleem.. koud bovenlichaam daarentegen vind ik minder prettig.

Niks is vervelender als je handen zo koud zijn, dat je geen kracht meer in je vingers hebt om de voordeur of achterdeur te openen... en er niemand thuis is :')
pi_119927783
Vandaag gewoon een trainingsbroek aan gehad die redelijk warm is en een dun shirtje met lange mouwen. Geen moment koud gehad.
Ik houd altijd als richtlijn aan: 10 graden bij de temperatuur optellen. Bij 0 graden kleed ik me dus alsof het 10 graden is. Pas bij ongeveer -5 begin ik met een thermoshirt. Maar goed, dat is dan voor loopjes van maximaal 20 waarbij je wel iets boven duurlooptempo zit. Want voor een duurloop zou ik me met deze temperaturen ook wel wat warmer kleden. Je kan toch beter teveel aan hebben dan te weinig. Er kan altijd een laagje uit. Wil ik in het begin rustig lopen en de laatste kilometers sneller dan trek ik meestal een vest aan o.i.d. die ik dan gaandeweg open doe en later om. Ideaal ding zo'n vest.
I believe i can fly!
  zondag 9 december 2012 @ 10:30:34 #52
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120100786
Weinig activiteit hier :D

Doen er nog mensen mee met de bruggenloop vanmiddag?? Het weer is niet al te best, hopelijk blijft het een beetje droog :)
  zondag 9 december 2012 @ 10:47:03 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120100995
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 10:30 schreef kepler het volgende:
Weinig activiteit hier :D

Doen er nog mensen mee met de bruggenloop vanmiddag?? Het weer is niet al te best, hopelijk blijft het een beetje droog :)
Ik ben erbij :) Twijfel nog over hoe ik me ga kleden...
F means you're fucked
  zondag 9 december 2012 @ 11:03:25 #54
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_120101263
Ik sta dagelijks om 7 uur op om te gaan hardlopen, vroeg in de ochtend maar het voelt voor mij wel altijd fijn. Ben in ochtenden vaak erg gemotiveerd om te gaan hardlopen in vergelijking met andere tijdstippen op de dag, en meteen een frisse neus halen na in bed te hebben gelegen vind ik ook niet verkeerd, word ik ook meteen helemaal in een goede mood wakker.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  zondag 9 december 2012 @ 11:38:52 #55
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120101771
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:47 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ben erbij :) Twijfel nog over hoe ik me ga kleden...
Ik ben er dus ook bij :) Ik ga (denk ik) in een korte broek en een shirt met lange mouwen (semi winddicht). Ik knip wel een vuilniszak kapot voor bij de start :D
pi_120102854
Ruim drie maanden geen wedstrijd gelopen dus vanochtend in Delft 5km om te kijken hoe ik ervoor sta. Ging boven verwachting goed: 13 seconden van mijn PR en een vijfde plaats!

Helaas zag ik in de eindsprint de klok naar 20'00" schieten ;( maar daar ga ik een volgende keer wel wat aan doen. Met 20'06" ben ik wel even tevreden, zeker omdat de laatste km in 3'56" ging :)
pi_120105593
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 11:03 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Ik sta dagelijks om 7 uur op om te gaan hardlopen, vroeg in de ochtend maar het voelt voor mij wel altijd fijn. Ben in ochtenden vaak erg gemotiveerd om te gaan hardlopen in vergelijking met andere tijdstippen op de dag, en meteen een frisse neus halen na in bed te hebben gelegen vind ik ook niet verkeerd, word ik ook meteen helemaal in een goede mood wakker.
Ga je dagelijks hardlopen??? Hoe ver/lang? Want dat klinkt als nogal een grote belasting. Of ga je ook wel eens een paar dagen niet lopen?
Van 's ochtends hardlopen word je inderdaad lekker wakker, maar ik vind het zelf niet fijn. Veel te stijve spieren nog.
I believe i can fly!
  zondag 9 december 2012 @ 14:14:46 #58
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_120106369
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:54 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ga je dagelijks hardlopen??? Hoe ver/lang? Want dat klinkt als nogal een grote belasting. Of ga je ook wel eens een paar dagen niet lopen?
Van 's ochtends hardlopen word je inderdaad lekker wakker, maar ik vind het zelf niet fijn. Veel te stijve spieren nog.
Het is erg gevarieerd qua afstand, de meeste dagen loop ik wel en op sommige inderdaad niet zodat er geen blessures ontstaan of belasting ontstaat. Maar in de meeste gevallen loop ik bijna toch wel dagelijks, maar dan niet steeds hele lange afstanden want dat zorgt inderdaad voor belasting, ik merk dat dagelijks wat hardlopen toch wel bijdraagt aan mijn conditie en dat is mooi meegenomen.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_120109521
Verstandskiezen zijn eruit, dus even een weekje geen sport. :'(
Maar daarna vol aan de bak! *O*
  zondag 9 december 2012 @ 21:41:38 #60
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120126019
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:38 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik ben er dus ook bij :) Ik ga (denk ik) in een korte broek en een shirt met lange mouwen (semi winddicht). Ik knip wel een vuilniszak kapot voor bij de start :D
Ik heb begrepen dat je mn betere helft hebt ontmoet? :P
Lekker gelopen?
F means you're fucked
  zondag 9 december 2012 @ 22:25:17 #61
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120129111
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:41 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je mn betere helft hebt ontmoet? :P
Lekker gelopen?
Haha, ja zij herkende mij (weet alleen niet waaraan :D). Naar omstandigheden lekker gelopen, straffe wind die laatste kms. Uiteindelijk net onder de 1:04, half minuutje boven mn pr.

En jij?
  zondag 9 december 2012 @ 22:29:21 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_120129452
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:25 schreef kepler het volgende:

[..]

Haha, ja zij herkende mij (weet alleen niet waaraan :D). Naar omstandigheden lekker gelopen, straffe wind die laatste kms. Uiteindelijk net onder de 1:04, half minuutje boven mn pr.

En jij?
:7
Had je al een keer bij HAAG gezien, maar twijfelde of jij het was :+. Leuk je te hebben gezien!
  zondag 9 december 2012 @ 22:37:57 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120130066
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:25 schreef kepler het volgende:

[..]

En jij?
Lekker gelopen, tot vlak na de Brienenoord....toen was mn brandstof op. Uiteindelijk toch nog wel tevreden met 1.11
F means you're fucked
  zondag 9 december 2012 @ 23:10:09 #64
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120131792
quote:
17s.gif Op zondag 9 december 2012 22:29 schreef GotC het volgende:

[..]

:7
Had je al een keer bij HAAG gezien, maar twijfelde of jij het was :+. Leuk je te hebben gezien!
Grappig, toevallig dat ik dan bij jou de medaille ophaal :D
  zondag 9 december 2012 @ 23:13:47 #65
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_120131964
Het was een leuke loop, de Bruggenloop. Ben gedeeltelijk hersteld van een eerdere blessure, heb er dus (ook uit voorzichtigheid) heel lang gedaan over die 15 km. Maar wel van de sfeer genoten, en natuurlijk was ik in het roze. Woensdag toch maar eens naar de dokter/fysio...
  maandag 10 december 2012 @ 20:31:28 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120164332
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:13 schreef schaal_10 het volgende:
Het was een leuke loop, de Bruggenloop. Ben gedeeltelijk hersteld van een eerdere blessure, heb er dus (ook uit voorzichtigheid) heel lang gedaan over die 15 km. Maar wel van de sfeer genoten, en natuurlijk was ik in het roze. Woensdag toch maar eens naar de dokter/fysio...
Ik vond het heel erg druk met toeschouwers, heel gezellig inderdaad!

Jammer dat ik wel 2 keer ben afgesneden door medelopers. Gewoon niet achterom kijken en bijna haaks linksaf gaan :{ En ik blijf me irriteren aan langzame lopers die links blijven hangen :')
pi_120171751
Eerste keer een 15k onder de 1:10, bij de bruggenloop :)

Zevenheuvelen kwam ik helaas net tekort, nu zat ik er net onder.
pi_120174358
Ik heb zojuist buiten gelopen... ongeveer 5,25 km in zo'n 38 minuten....

Wat doen jullie aan tegen de kou? En wat doen jullie er mee op het moment dat het warm wordt?
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:55:46 #69
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120181120
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef YUR het volgende:
Poeh....dat lijkt mij ook wel wat. Onder het uur lopen en dan nog steeds niet top hebben gelopen :P
Gewoon door blijven lopen zoals je doet, dan kom jij daar ook.

quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 23:35 schreef -Engel- het volgende:
Ik heb zojuist buiten gelopen... ongeveer 5,25 km in zo'n 38 minuten....

Wat doen jullie aan tegen de kou? En wat doen jullie er mee op het moment dat het warm wordt?
Tight, thermoshirt, functioneel shirt, muts, handschoenen. Als het te warm wordt tijdens de loop, heb je te veel aan, , normaal hoeft er niks uit.
Sei wachsam,
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:24:21 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120181857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Gewoon door blijven lopen zoals je doet, dan kom jij daar ook.

Ik ga er hard mijn best voor doen in ieder geval :)
F means you're fucked
pi_120182203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Tight, thermoshirt, functioneel shirt, muts, handschoenen. Als het te warm wordt tijdens de loop, heb je te veel aan, , normaal hoeft er niks uit.
Dit. Alleen handschoenen/muts gaan soms nog wel af en die gaan dan in de SPIbelt. (Superhandig ding trouwens :) )
pi_120187475
Ik heb kleren van Craft met een shirt van Icebreaker. Kost wat, maar heerlijk comfortabel tussen de 0 en 10°C. Onder de 0 gaat er nog een windjack van Puma bij.

Maar tempo maken zit er niet in bij de kou. Geef mij de zomer in Italie maar weer...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:53:37 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120197794
Ik heb alleen training broek en shirt met lange mouwen aan. Laatst goed winter shirt van Nike gekocht, maar dat is nu nog te warm :D (krijg het al snel warm)
pi_120197836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:53 schreef kepler het volgende:
Ik heb alleen training broek en shirt met lange mouwen aan. Laatst goed winter shirt van Nike gekocht, maar dat is nu nog te warm :D (krijg het al snel warm)
Doe ik ook! Pas bij meerdere graden vorst doe ik een thermoshirt met korte mouwen er bij aan.
I believe i can fly!
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:56:38 #75
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120197902
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:54 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Doe ik ook! Pas bij meerdere graden vorst doe ik een thermoshirt met korte mouwen er bij aan.
Ik heb niet eens een thermoshirt. Gewoon harder lopen als ik het koud krijg :P
pi_120198246
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een thermoshirt. Gewoon harder lopen als ik het koud krijg :P
haha, dat is ook een manier voor een pittige training natuurlijk. Zorgen dat je het koud krijgt en jezelf weer warm rennen :D
I believe i can fly!
  woensdag 12 december 2012 @ 06:01:05 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120217741
ik heb niet zo zeer een hekel aan kou maar meer aan wind, ik koel snel af bij wat wind dus vandaag bij mij toch vaak wat dikkere kleding (laagjes met ritsen om te ventileren)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 12 december 2012 @ 07:54:03 #78
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120218171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 06:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb niet zo zeer een hekel aan kou maar meer aan wind, ik koel snel af bij wat wind dus vandaag bij mij toch vaak wat dikkere kleding (laagjes met ritsen om te ventileren)
waarom dan geen windjack?
pi_120228798
Een vriend van me, een ex-marinier, vroeg of ik nog meedeed aan de mud-masters. Volgens hem was het ook voor mij best te doen. Maar hij heeft makkelijk praten met die achtergrond, ik kan namelijk alleen hardlopen en fietsen. Heb nog nooit over een flinke muur geklommen of over een net.

Dus, iemand hier ervaring of het voor iemand die eigenlijk alleen hardloopt, toch goed te doen is?
pi_120231451
Ik heb aan Mud Masters meegedaan dit jaar en doe ook voornamelijk hardlopen en fietsen / mountainbiken. :)

Obstakels als die muren en monkey bars waren wel lastig en op van die touwnetten was ik wat trager door de onwennigheid dan sommige mariniers of politiemensen, maar overall was het best wel te doen!

Het had die week zo hard geregend dat het hele parcours spekglad was (ook de normale grasstukken), dus écht hard lopen was bijna onmogelijk, maar het was wel erg tof. Wel echt door 20 sloten geweest in die 12 kilometer, diepe bagger, heuveltjes op en af... Op zich zou je iets meer core-training moeten doen voor sommige van die hindernissen, maar iedereen hielp elkaar daar ook wel!

Die muren vielen mij het meeste tegen, want bij de eerste kon ik mijzelf optrekken, bij de tweede lukte dat niet en kon ik nog net staan op een schuine rand eroverheen komen en de derde was zo hoog dat ik moest springen om bij de rand te komen met m'n vingers... Dus daar kreeg ik een zetje en heb ik later ook nog 1/2 mensen geholpen door omhoog te tillen. :) Overall was het wel tof, voelde wel goed om die tocht te volbrengen!
pi_120231784
Thnx! :D

Mountainbiken doe ik idd ook, dus een beetje modder is me niet vreemd. Misschien ook maar eens crossen deze winter als oefening met gladheid, want ik loop gewoonlijk juist door hartje Amsterdam, waar toeristen het voornaamste obstakel zijn ;)
pi_120232259
Ja, die week had het zo hard geregend dat de hele grond verzadigd was, dus bij elke stap gleed je gewoon weg, ook op normaal gras... Daardoor was het echt lastig om tempo te ontwikkelen, want dan glibberde je alle kanten op.

Het was wel extremer dan ik van tevoren gedacht had, want binnen 1.5 kilometer was ik 3x een heuvel / piramide op en af geweest, over van die cargonetten over een gebouw en daarna 4x tot aan m'n armen een sloot doorgeweest, dat was redelijk bizar... :D Maar het was vooral ook een gevoel van 'volbrengen', al zat ik wel in de eerste startgroep en nam iedereen het aardig serieus. Maar bij de echt moeilijke hindernissen hielpen mensen elkaar ook nog wel, die saamhorigheid was ook wel deels het doel... :)

Uiteindelijk 1:10-1:15 over gedaan of zo, was wel erg tof. Maar bij de Urbanathlon of zo kom je wel echt meer weg met alleen hardlopen, want door de vele onderbrekingen en sloten etc. is het 12 kilometer survival hardlopen / crossen + 25 specifieke hindernissen, dat is best wel veel. :P Bij sommige van die andere hinderniswedstrijden heb je tussendoor 'makkelijk' verhard hardlopen en hoef je niet door sloten enzo, dat scheelt wel denk... :P
  woensdag 12 december 2012 @ 16:24:28 #83
387431 Frsh
pi_120233435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:50 schreef thettes het volgende:
hartje Amsterdam, waar toeristen het voornaamste obstakel zijn ;)
Mooie wedstrijd; zaterdagmiddag Kalverstraatrun. Van Rembrandtplein naar Centraal Station, door de Kalverstraat en Nieuwedijk. Start om 14:00u. Door rood rennen mag, over hinderwagens heen mag ook. Mensen expres duwen mag niet, per ongeluk aanraken mag, want daar kun je niks aan doen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  woensdag 12 december 2012 @ 18:41:05 #84
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120238107
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:54 schreef kepler het volgende:

[..]

waarom dan geen windjack?
heb ik ook, maar het wordt hier nu zomer, dna is een wondjack vaak te warm.
Ik heb nu, tijdens het late voorjaar, als het hier nog steeds fris kan zijn een dun shirt met korte mouwen aan met daarover een dun shirt met lange mouwen
pi_120239908
Het is weer december.. sommige wegen zijn wat glad door opvriezing, bijna van het fietsstrook afgereden worden door een auto en volwassen mannen die het nog steeds leuk vinden om vuurpijlen naar hardlopers af te schieten :') :')
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:28:22 #86
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120342520
Heerlijk 18km gelopen met 4x5min versnellen. Het is lekker in het bos.
Sei wachsam,
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:35:33 #87
387431 Frsh
pi_120342781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:28 schreef No-P het volgende:
Het is lekker in het bos.
Het is ook niet echt koud buiten. Mooi weer voor een rondje.

Morgen de Mescherbergloop doen (15k). Ik hoop dat het dan hetzelfde weer is.

Meer FOK!kers die die kant op gaan?
  zondag 16 december 2012 @ 19:25:19 #88
387431 Frsh
pi_120385311
En hoppa!:

Mescherbergloop 2012

411 (van 508) » Frsh 1981 MS 415 (1:31:14) 1:32:22
  zondag 16 december 2012 @ 19:28:14 #89
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120385446
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:25 schreef Frsh het volgende:
En hoppa!:

Mescherbergloop 2012

411 (van 508) » Frsh 1981 MS 415 (1:31:14) 1:32:22
Netjes! Ziet er uit als een heftig loopje :Y
F means you're fucked
  zondag 16 december 2012 @ 19:33:39 #90
387431 Frsh
pi_120385719
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:28 schreef YUR het volgende:

[..]

T was vooral erg tof. :9 Veel klei, glijpartijen, trappen omhoog en technische afdalingen. Nauwelijks snelheid kunnen maken (op de eerste 500m en de laatste 800m na), en heel veel kleine pasjes. Smaakt naar meer!
  zondag 16 december 2012 @ 19:41:33 #91
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120386055
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:33 schreef Frsh het volgende:

[..]

T was vooral erg tof. :9 Veel klei, glijpartijen, trappen omhoog en technische afdalingen. Nauwelijks snelheid kunnen maken (op de eerste 500m en de laatste 800m na), en heel veel kleine pasjes. Smaakt naar meer!
Vet :D
F means you're fucked
  zondag 16 december 2012 @ 22:54:13 #92
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120398001
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:28 schreef YUR het volgende:

[..]

foto's van verleden jaar even bekeken en inderdaad een mooi loopje! maar YUR.. dit is kinderspel vergeleken met de Trail de Fantomes in Augusts ;)
  zondag 16 december 2012 @ 22:55:12 #93
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120398067
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

foto's van verleden jaar even bekeken en inderdaad een mooi loopje! maar YUR.. dit is kinderspel vergeleken met de Trail de Fantomes in Augusts ;)
Dat weet ik :)
Eerst de focus op Rotterdam, daarna zie ik weer verder ;)
F means you're fucked
  zondag 16 december 2012 @ 22:57:53 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120398268
het mooiste van de Mescherbergloop, afgaande op de foto's, is dat het een mooi eenvoudig parkoers is en dus een prima gelegenheid voor mensen om kennis te maken met off-road running
  maandag 17 december 2012 @ 07:31:22 #95
387431 Frsh
pi_120405139
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
het mooiste van de Mescherbergloop, afgaande op de foto's, is dat het een mooi eenvoudig parkoers is en dus een prima gelegenheid voor mensen om kennis te maken met off-road running
En overal staan vrijwilligers, er hangen wel duizend bordjes om je de weg te wijzen, en de afstand is niet te lang. Voor mij inderdaad een goede kennismaking met trailen.
  maandag 17 december 2012 @ 07:47:39 #96
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120405209
prachtig om te zien dat je genoten hebt Frsh...!

Met trial running gaat het niet zo zeer om de tijd maar om "the run itself"
Als ik bij terugkomst op mijn garmin kijk na een trail kijk ik naar de route die ik afgelegd heb, het hoogteverschil wat ik overbrugt heb etc. niet naar de tijd want dan ga je trial running al snel opgeven.

Drie weken geleden een mountain run gedaan van 27km in 3u20min, twee weken geleden een technisch lastige trail gedaan van 18km waar ik ruim 2.5 uur over deed dus als je die tijden ga vergelijken met road running dan kom je bedrogen uit
  maandag 17 december 2012 @ 10:54:49 #97
387431 Frsh
pi_120408368
Op MudSweatTrail zat ik nog een verslagje te lezen over de Trail des Fantomes, maar dat is dus echt letterlijk bergklauteren 25km lang. Handen en voeten te kort om omhoog te komen, en daarna net zo steil naar beneden.

Zelf dacht ik aan de volgende uitdaging:
http://www.hollenlauf.de/(...)chreibung-21-km.html
http://www.hollenlauf.de/(...)oehenprofil-21km.pdf
  maandag 17 december 2012 @ 19:08:26 #98
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120427496
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:54 schreef Frsh het volgende:
Op MudSweatTrail zat ik nog een verslagje te lezen over de Trail des Fantomes, maar dat is dus echt letterlijk bergklauteren 25km lang. Handen en voeten te kort om omhoog te komen, en daarna net zo steil naar beneden.
way to go!! ;)

quote:
mooie tocht zo te zien (ik heb even wat foto's gegoogled) , er zitten een paar lastige pukkels in maar het is wel een hoogteverschil wat je elke keer af moet leggen over 4-5km en met een redelijk makkelijke ondergrond is dat prima te doen.
In ieder geval alvast veel plezier met je voorbereidingen!
  maandag 17 december 2012 @ 19:10:27 #99
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120427603
ik heb de Trail de Fantomes gekozen nadat iemand me er op FB op attendeerde en het voor mij prima in mijn vakantieplannen past
pi_120457632
Gaaf, we krijgen een eigen marathon in Den Haag: http://www.denhaagmarathon.nl/

Is helaas wel op dezelfde dag als de DtD maar ik ga denk ik de halve in mijn eigen stad lopen, leuker dan een uur in de trein zitten en na de wedstrijd een half uur in de bus en weer een uur in de trein ...
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:45:42 #101
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120458000
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:33 schreef knnth het volgende:
Gaaf, we krijgen een eigen marathon in Den Haag: http://www.denhaagmarathon.nl/

Is helaas wel op dezelfde dag als de DtD maar ik ga denk ik de halve in mijn eigen stad lopen, leuker dan een uur in de trein zitten en na de wedstrijd een half uur in de bus en weer een uur in de trein ...
Het is nog niet zeker dat die echt doorgaat...althans, dat zijn de verhalen die ik hoor

http://www.vredesloopdenhaag.nl/home gaat wel door, de dag er voor. Kan me niet voorstellen dat ze delen van de stad 2 dagen plat gooien
F means you're fucked
pi_120459689
Hmmm. Wanneer zou dat dan wel zeker zijn? Als het voor april duidelijk is kan ik me alsnog inschrijven voor DtD ...

Oh grappig, dat parcours van de 5k van de Vredesloop is mijn vaste intervalronde :P (alleen dan over fiets- en voetpad natuurlijk)
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:07:17 #103
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120478404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:33 schreef knnth het volgende:
Hmmm. Wanneer zou dat dan wel zeker zijn? Als het voor april duidelijk is kan ik me alsnog inschrijven voor DtD ...

Oh grappig, dat parcours van de 5k van de Vredesloop is mijn vaste intervalronde :P (alleen dan over fiets- en voetpad natuurlijk)
Geen idee! Bij HAAG weten ze het ook nog steeds niet zeker. Al hoor ik er nu wel steeds meer over... ik hou je op de hoogte :)
F means you're fucked
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:29:29 #104
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120480075
Ik hoor juist verhalen dat het zo goed als zeker is :D
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:37:57 #105
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120480772
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:29 schreef kepler het volgende:
Ik hoor juist verhalen dat het zo goed als zeker is :D
Dat is alvast positief dan :D
F means you're fucked
pi_120514391
In eerste instantie was Rotterdam niet de doelstelling, maar een marathon in september.. Hoewel Berlijn natuurlijk meer aanspreek, klinkt Den Haag zeker niet verkeerd. Aangezien de Westland Marathon pas in 2014 van start gaat.

Loop ik dan toch door bekend gebied :D
  woensdag 19 december 2012 @ 17:29:07 #107
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120514693
Den Haag wordt in ieder geval geen snel parcours met o.a. strand :)
F means you're fucked
  FOK!fotograaf woensdag 19 december 2012 @ 17:52:13 #108
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_120515392
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:29 schreef YUR het volgende:
Den Haag wordt in ieder geval geen snel parcours met o.a. strand :)
Wel een mooi parcours :Y
Ik vind het heerlijk om over het strand te lopen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_120523879
Die 2,5km strand vind ik wel minder ja. Ik wil mijn eerste HM graag ook snel lopen (<1:35) ... dat wordt wel even lastig met dat stuk ...

Misschien speciaal trainen op dat stuk :P
  zondag 23 december 2012 @ 20:48:08 #110
387431 Frsh
pi_120687340
Deze 21k komen eigenlijk te vroeg in mijn trainingsschema. Had wel mee willen doen...

http://sport.be.msn.com/cretesdespa/2013/nl/ (via MST)
  zondag 23 december 2012 @ 21:03:12 #111
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120688147
quote:
9s.gif Op zondag 23 december 2012 20:48 schreef Frsh het volgende:
Deze 21k komen eigenlijk te vroeg in mijn trainingsschema. Had wel mee willen doen...

http://sport.be.msn.com/cretesdespa/2013/nl/ (via MST)
ziet er mooi uit, mooie hoogtemeters.
  zondag 23 december 2012 @ 21:38:24 #112
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120690258
Shit, gisteren tijdens een duurloop iets biedt goed gedaan... Pijnlijke heup, hoop niet daar het ernstig is. Het is precies de aanhechting aan het uitstekende bot aan de zijkant. Voelt ook warm aan, dus denk een lichte ontsteking...

Ik liep wel in dezelfde groep als YUR, dus dat was gezellig :D
  zondag 23 december 2012 @ 22:02:28 #113
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120691658
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:38 schreef kepler het volgende:
Shit, gisteren tijdens een duurloop iets biedt goed gedaan... Pijnlijke heup, hoop niet daar het ernstig is. Het is precies de aanhechting aan het uitstekende bot aan de zijkant. Voelt ook warm aan, dus denk een lichte ontsteking...

als ik YUR's posts mag geloven is dat toch de drank ploeg??!!
  zondag 23 december 2012 @ 22:14:14 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120692517
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Haha, dat geloof ik graag. Wij waren maar met een stuk of 4 dus gingen met een andere groep meelopen. Was in ieder geval erg gezellig :D
  maandag 24 december 2012 @ 08:19:17 #115
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120707419
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:38 schreef kepler het volgende:

Ow, dat is geen goed nieuws -O- Niets van gemerkt tijdens het lopen toch?

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Met name op woensdagavond :P
F means you're fucked
  maandag 24 december 2012 @ 09:29:58 #116
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120708210
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:19 schreef YUR het volgende:

[..]

Ow, dat is geen goed nieuws -O- Niets van gemerkt tijdens het lopen toch?

Nee, niks gemerkt tijdens het lopen. Het is wel een plek waar ik vaker last van heb, maar zo ernstig als nu nog niet :) Vandaag is het wel wat minder, dus het gaat wel weer over :D
  dinsdag 25 december 2012 @ 22:07:34 #117
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_120767043
Hoi lopers,

Tijdens het hardlopen krijg ik na een tijdje last van mijn linker knie.

Na even rond surfen op het internet blijkt dat de boosdoener 'lateral collateral ligament' heet. Dat is een soort pees die aan de buitenzijde van de knieholte te vinden is, en de bovenbeenbot met het kuitbeenbot verbindt.

Het probleem is dat dit ligament plotseling erg pijn begint te doen zodra ik een beetje op gang ben. Dit gaat nu al zo voor minstens een half jaar en verder heb ik er nooit last van. Erg vervelend want hierdoor kan ik niet langer hardlopen dan 20/30 minuten...

Iemand enig idee in welke richting ik een oplossing voor dit probleem kan vinden? Ik zal er waarschijnlijk mee naar de fysio moeten, maar ik zou er graag eerst iets meer over te weten willen komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door boeiuh2 op 25-12-2012 22:26:24 ]
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_120769687
Hoe loop je, hoe zwaar ben je, wat voor schoenen gebruik je voor het hardlopen, zijn die uitgezocht in een hardloopwinkel d.m.v. videobeelden te bekijken en dergelijke? Heb je O-benen of X-benen, doe je wel eens oefeningen om je knieën aan te sterken? Heb je misschien ongelijke benen?

TLDR; iets meer info is makkelijk.. ;)
  dinsdag 25 december 2012 @ 23:31:21 #119
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120769807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:07 schreef boeiuh2 het volgende:
Hoi lopers,

Tijdens het hardlopen krijg ik na een tijdje last van mijn linker knie.

Na even rond surfen op het internet blijkt dat de boosdoener 'lateral collateral ligament' heet. Dat is een soort pees die aan de buitenzijde van de knieholte te vinden is, en de bovenbeenbot met het kuitbeenbot verbindt.

Het probleem is dat dit ligament plotseling erg pijn begint te doen zodra ik een beetje op gang ben. Dit gaat nu al zo voor minstens een half jaar en verder heb ik er nooit last van. Erg vervelend want hierdoor kan ik niet langer hardlopen dan 20/30 minuten...

Iemand enig idee in welke richting ik een oplossing voor dit probleem kan vinden? Ik zal er waarschijnlijk mee naar de fysio moeten, maar ik zou er graag eerst iets meer over te weten willen komen.
gewoon naar de fysio/dokter, die kan je het beste advies geven. Kan namelijk aan van alles liggen :)
  woensdag 26 december 2012 @ 00:20:11 #120
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_120771910
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:28 schreef Jero_nimo het volgende:
Hoe loop je, hoe zwaar ben je, wat voor schoenen gebruik je voor het hardlopen, zijn die uitgezocht in een hardloopwinkel d.m.v. videobeelden te bekijken en dergelijke? Heb je O-benen of X-benen, doe je wel eens oefeningen om je knieën aan te sterken? Heb je misschien ongelijke benen?

TLDR; iets meer info is makkelijk.. ;)
Er is dus geen antwoord voor mijn probleem van "dat is dat en dat"...

In dat geval is het inderdaad veel handiger als ik naar de fysio ga. :)

Toch bedankt!
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_120836110
Goedenavond (mede) hardlopers,

Ik heb een prangende vraag/probleem... Ik ben fanatiek sporter (voetbal, hardlopen, fitness, mountainbiken), maar heb vaak last van mijn achillespezen. Heb hier al een aantal keren de fysio voor bezocht, maar hij kan het probleem niet verhelpen.

Vooral tijdens het beoefenen van duursporten, zoals hardlopen en voetbal in mindere mate speelt het heel erg op. Ik voel een soort verzuring in mijn achillespezen die vervolgens doorloopt naar mijn enkel, wat zoals jullie waarschijnlijk begrijpen het lopen dus echt onmogelijk maakt. Het vervelende is: de ene keer heb ik er totaal geen last van en loop ik met gemak 8,5 km, de andere keer is het bijna onmogelijk om 2 km te lopen. Meestal is de verzuring na een minuut even weg als ik stilsta en/of rek. Als ik daarna doorloopt speelt het direct weer op. Tijdens de voetbal heb ik hier mondjesmaat en beduidend minder last van.

Een aantal jaar geleden heeft de podoloog mij zooltjes voorgeschreven (nooit gedragen, daardoor moest ik grotere, lees lelijkere, schoenen aan), vanwege mijn voeten. Nu zijn de groeischijven achter mijn enkels erg naar buiten gedrukt en dus duidelijk zichtbaar. Ik weet niet of bovenstaand er invloed op heeft, maar wellicht weet een van jullie hier meer van.

Zoals jullie begrijpen is het erg vervelend en wil ik echt heel graag vanaf zodat ik vol kan sporten. Ik heb de problemen nu al ongeveer 1,5 jaar en fystiotherapie helpt niet. Misschien kan het aan de hand van zooltjes vanzelf herstellen, of moet het desnoods geoppereerd worden Ik kan eens foto's van mijn achilleshiel sturen, inclusief de uitstekende groeischijven.

Groetjes,

Tom
pi_120837421
Ben je al eens naar een (sport)orthopeed geweest? Hoewel ze geen echte oplossing voor me hadden heb ik zelf wel een prettige ervaring met de Sint Maartenskliniek.
pi_120948814
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:16 schreef tdruppers het volgende:

Een aantal jaar geleden heeft de podoloog mij zooltjes voorgeschreven (nooit gedragen, daardoor moest ik grotere, lees lelijkere, schoenen aan), vanwege mijn voeten. Nu zijn de groeischijven achter mijn enkels erg naar buiten gedrukt en dus duidelijk zichtbaar. Ik weet niet of bovenstaand er invloed op heeft, maar wellicht weet een van jullie hier meer van.

Waarom heb je de zooltjes dan nooit gedragen? Lijkt mij dat de podoloog wel weet waar hij/zij mee bezig is en niet zomaar lukraak zooltjes voorschrijft. Misschien zou je die eerst kunnen proberen?
pi_120962321
2012 is klaar :)

Tot mei 2010 alleen wedstrijdkilometers geregistreerd.

Wat een prachtig hardloopjaar! 5k verbeterd van 21'16" naar 20'06" en 10k van 43'57" naar 41'36" en ruim duizend kilometer gelopen na drie jaar aanrommelen met blessures en een gebrek aan motivatie als gevolg daarvan. En die duizend kilometer zijn ook nog eens in iets meer dan negen maanden bereikt, aangezien ik pas in maart weer serieus begon te lopen.
  zondag 30 december 2012 @ 19:13:25 #125
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120968740
Lekker hoor. Ik heb vandaag 3 uur gefietst en daarna een wedstrijdje gelopen. Eerste 8km rustig aan volgens plan en laatste 2 km heb ik aangezet en nog 3.35/km en 3.40/km tegen de wind in kunnen lopen. Uiteindelijk 38min. Verrast dat het zo makkelijk ging. In maart ga ik een keer een echte 10km goed lopen, benieuwd of ik dan onder de 37 kan lopen.
Sei wachsam,
  maandag 31 december 2012 @ 06:43:06 #126
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120997452
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:42 schreef T1992 het volgende:

[..]

Waarom heb je de zooltjes dan nooit gedragen? Lijkt mij dat de podoloog wel weet waar hij/zij mee bezig is en niet zomaar lukraak zooltjes voorschrijft. Misschien zou je die eerst kunnen proberen?
ik heb ook eens zooltjes aangemeten gekregen, de problemen die ik had in mijn bilspier verdwenen maar kreeg er knieklachten voor terug, de oplossing voor mij was langzaam over gaan op minimalistise schoenen.
pi_121108016
What do Orthotics and shoes actually do? Looking at data from a professional runner
http://www.scienceofrunni(...)oes-actually-do.html
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_121110658
Pfoe, ik zit misschien op 300 á 350 km afgelopen jaar :p meer dan een keer per week hardlopen trekken mijn knieen niet zo goed. Ga vanmiddag dan ook nieuwe schoentjes halen, misschien helpt het.

Hoogtepunt was trouwens m'n 1:09 op de 10EM bij de damloop :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:02:50 #129
175950 Marurk
Baggeraar
pi_121173841
Griep nu. :'(
pi_121173994
Zere knieen :( maar wel nieuwe schoenen die ik komende week echt ga laten debuteren!
pi_121185243
Ik ben het jaar lekker begonnen :)

Al 3 keer kunnen lopen:
- rustige loop asfalt/bos samen met vriendin, 7,5 km
- ff knallen, 8,5 km @ 4m25/km
- rustige duurloop , 11.5 @ 5m25/km

Morgen een mooi trailtochtje op het programma.

Het lijkt erop dat ik de opstartproblemen op m'n Vibram FF achter me heb gelaten. Ik heb nog een beetje last van m'n hak (of hiel, waar begint de een en waar houdt de ander op? :? ), maar het maakt weinig uit of ik rust houd of veel loop. Dan maar veel lopen :)

Laatst ook een paar kilometer volledig op blote voeten gelopen in het bos, heerlijk! Ga ik vaker doen dit jaar.

Verder wil ik een trainingsschema oppakken uit het boek van Klaas (of Kees?) Lok, het duurloopmisverstand. Ergens in het voorjaar een HM lopen.
pi_121223198
Fijne trailrun gelopen vanmorgen op de Posbank. 13 km + 250 hoogtemeters. Heerlijk, wel spijt van m'n lange broek, korte broek had prima gekund :)

Dooie boel in dit topic, zit iedereen in het andere hardlooptopic? :?
  zondag 6 januari 2013 @ 12:14:12 #133
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121223344
Nee joh, kwaliteit voor kwantiteit en we zijn keihard aan het trainen voor egmond etc.

Gisteren laatste lange duurloop gedaan 1.35 met 3x7' versnelling. Vorige week 10km gedaan met eerste 8 km op HM tempo. Laatste 2km kon ik nog versnellen tegen de harde wind in naar 3.35 3.40/km waardoor ik op 38' uitkwam. Heb er wel een goed gevoel over.
Sei wachsam,
  zondag 6 januari 2013 @ 12:18:40 #134
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121223488
Ik heb net mn startnummer binnen voor Egmond *O*

Ik heb niet heel hard getraind, dus het gaat een (lange) duurloop voor mij worden :D Ik richt op 1:40 (ligt een beetje aan de omstandigheden, lijken koud te worden)
  zondag 6 januari 2013 @ 12:21:40 #135
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121223575
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:18 schreef kepler het volgende:

Ik heb niet heel hard getraind, dus het gaat een (lange) duurloop voor mij worden :D Ik richt op 1:40 (ligt een beetje aan de omstandigheden, lijken koud te worden)
Hmm, startnummer en stuurbordje heb ik nog niet binnen helaas. Zal maandag wel komen.
Sei wachsam,
  zondag 6 januari 2013 @ 15:05:30 #136
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121229751
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:18 schreef kepler het volgende:

Ik heb m ook binnen *O*

Maar knallen ga ik denk ik ook niet....de dag erna begint het schema voor R'dam :9
F means you're fucked
pi_121230501
Hier is hij ook binnen en ben wel van plan te gaan knallen. Een vraagje voor de ervaren Egmondgangers: hoeveel tijd moet ik bijtellen in vergelijking met een 'normale' halve?

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:05 schreef YUR het volgende:

Ik heb m ook binnen *O*

Maar knallen ga ik denk ik ook niet....de dag erna begint het schema voor R'dam :9
Je gaat je eerste marathon lopen? Dat is snel gegaan dan!
  zondag 6 januari 2013 @ 17:20:18 #138
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121231363
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:00 schreef Mr.B. het volgende:
Hier is hij ook binnen en ben wel van plan te gaan knallen. Een vraagje voor de ervaren Egmondgangers: hoeveel tijd moet ik bijtellen in vergelijking met een 'normale' halve?

[..]

Je gaat je eerste marathon lopen? Dat is snel gegaan dan!
Dat is inderdaad wel snel gegaan... ik vind het ook wel spannend, maar ik heb er tegelijk vreselijk veel zin in. We gaan met een groepje van HAAG er voor trainen, dus dat scheelt al
F means you're fucked
  zondag 6 januari 2013 @ 21:18:45 #139
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121244482
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:00 schreef Mr.B. het volgende:

Ik heb maar 1 keer meegedaan, maar ik moest er 3-4 minuten bij optellen (vooral door het laatste smalle stuk door de duinen). Vorige jaar was het wel een makkelijke editie :D
pi_121246161
Tvp

(Om mezelf eraan te herinneren dat ik deze week weer in beweging moet komen!)
Signature
pi_121261781
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:18 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb maar 1 keer meegedaan, maar ik moest er 3-4 minuten bij optellen (vooral door het laatste smalle stuk door de duinen). Vorige jaar was het wel een makkelijke editie :D
Bedoel je door de drukte? Want daar heb ik als het goed is geen last van omdat ik in het wedstrijdvak start. :)
Qua weer lijkt het dit jaar trouwens ook wel makkelijk te worden: weinig wind en dan ook niet eens tegen op het strand.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:35:45 #142
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121291454
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:20 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Bedoel je door de drukte? Want daar heb ik als het goed is geen last van omdat ik in het wedstrijdvak start. :)
Qua weer lijkt het dit jaar trouwens ook wel makkelijk te worden: weinig wind en dan ook niet eens tegen op het strand.
Ah nee, dan heb je daar minder last van :D
  maandag 7 januari 2013 @ 22:48:30 #143
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121292018
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:20 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik gelukkig ook, als ik mijn nummer nog binnenkrijg. Als die er morgen nog niet is maar eens contact opnemen.
Sei wachsam,
pi_121324584
Zojuist m'n eerste soeplessetraining gedaan. Het plan was 10x400m.

Aan het begin was het even zoeken naar het juiste tempo, maar na een paar intervallen ging het "volgens schema". Lekker gelopen, ik kan me wel vinden in de theorie om zo lekker soepel en springerig te worden/blijven. Voelt goed.

Beetje last van m'n knieholte, daarom 7 intervallen gedaan ipv 10. Al met al leg je nog best wel wat km's af, 7,5 ongeveer.
pi_121350293
Ik train inmiddels twee jaar volgens de Souplessemethode en het bevalt me uitstekend. (Anders zou ik het niet twee jaar doen ;)) Ik train veel meer dan ooit tevoren omdat het leuker is, ik amper nog pijntjes of blessures heb en mijn wedstrijdtijden omlaag vliegen.

Volgens schema lopen is één ding, het souplessegevoel krijgen is nog een verhaal apart, dat heeft mij nog wel een paar maanden gekost. Vooral de discipline om op minder goede dagen langzamer te lopen dan het schema aangeeft is een lastig iets :)
pi_121356160
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:39 schreef knnth het volgende:
Ik train inmiddels twee jaar volgens de Souplessemethode en het bevalt me uitstekend. (Anders zou ik het niet twee jaar doen ;)) Ik train veel meer dan ooit tevoren omdat het leuker is, ik amper nog pijntjes of blessures heb en mijn wedstrijdtijden omlaag vliegen.

Volgens schema lopen is één ding, het souplessegevoel krijgen is nog een verhaal apart, dat heeft mij nog wel een paar maanden gekost. Vooral de discipline om op minder goede dagen langzamer te lopen dan het schema aangeeft is een lastig iets :)
Hoe bepaal jij het juiste tempo? Ik heb gisteren 400tjes gelopen. Volgens het schema moet ik die in ongeveer 1.40 lopen. Ik moest best wel zoeken naar het juiste tempo en daarnaast is m'n iPhone met runkeeper natuurlijk ook niet erg nauwkeurig.
pi_121361399
Ik loop mijn 400tjes ook rond 1'40", enerzijds gebaseerd op de tabel obv mijn actuele 10k-tijd en anderzijds kijk ik achteraf (in SportTracks) of mijn HR op het eind van het tempostuk nog onder mijn omslagpunt zit. Trainingen waar ik op het eind steeds nét onder het omslagpunt zit voelen meestal ook als de lekkerste trainingen. Ik heb een Garmin Forerunner dus die is wel wat nauwkeuriger en gemakkelijker in gebruik. Ik heb alle trainingen op m'n horloge staan, inclusief tempowaarschuwingen (voor de snelle stukken) en HR-waarschuwingen (voor de herstelstukken).

Het gevoel van juiste inspanning ga je op een gegeven moment vanzelf herkennen zonder (tijdens de training of achteraf) naar je horloge te kijken. Op basis daarvan kan ik ook langzamer of (heel soms) sneller lopen als het slechter of beter gaat.

Zoals afgelopen weken met de kerstdrukte, verkoudheid enzo ... nu loop ik 400m in 1'43" ... dat zal over een maand vast weer vrijwel automatisch rond de 1'40" zitten. De vuistregel is dan ook: liever 10 seconden per km te langzaam dan 1 te snel :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:50:50 #148
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_121412072
vandaag begonnen met lopen met evy :)

zit 3 maand in de kost, dus heb 's avonds toch niet veel te doen.
( stiekem is het helemaal neit verkeerd voor mij, paar kilo teveel en geen conditie :') )
nerovetsrethca
pi_121449221
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:21 schreef knnth het volgende:
Ik loop mijn 400tjes ook rond 1'40", enerzijds gebaseerd op de tabel obv mijn actuele 10k-tijd en anderzijds kijk ik achteraf (in SportTracks) of mijn HR op het eind van het tempostuk nog onder mijn omslagpunt zit. Trainingen waar ik op het eind steeds nét onder het omslagpunt zit voelen meestal ook als de lekkerste trainingen. Ik heb een Garmin Forerunner dus die is wel wat nauwkeuriger en gemakkelijker in gebruik. Ik heb alle trainingen op m'n horloge staan, inclusief tempowaarschuwingen (voor de snelle stukken) en HR-waarschuwingen (voor de herstelstukken).

Het gevoel van juiste inspanning ga je op een gegeven moment vanzelf herkennen zonder (tijdens de training of achteraf) naar je horloge te kijken. Op basis daarvan kan ik ook langzamer of (heel soms) sneller lopen als het slechter of beter gaat.

Zoals afgelopen weken met de kerstdrukte, verkoudheid enzo ... nu loop ik 400m in 1'43" ... dat zal over een maand vast weer vrijwel automatisch rond de 1'40" zitten. De vuistregel is dan ook: liever 10 seconden per km te langzaam dan 1 te snel :)
Binnenkort even die Zoladztest doen om m'n hartslagzones vast te stellen. Ik loop nog niet vaak op hartslag.

Net even wat rondjes in de wijk gelopen, gewoon op gevoel, zonder tijden en schema's. Ging lekker, geen last van m'n knieholte meer. Op een wat stijve kuit na, volledig pijn(tjes)vrij :)

Gisteren de halve decathlon leeggekocht. Top winkel, fijne prijzen :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 21:30:20 #150
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121449948
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:50 schreef slangpie het volgende:
vandaag begonnen met lopen met evy :)

zit 3 maand in de kost, dus heb 's avonds toch niet veel te doen.
( stiekem is het helemaal neit verkeerd voor mij, paar kilo teveel en geen conditie :') )
ik denk dat je in dit topic meer op je plaats bent:
LIF / [Hardlopen] #384 - Op het strand en in het ziekenhuis
  zondag 13 januari 2013 @ 09:37:28 #151
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_121495390
Zondag wedstrijd 1 van de geplande 12: De Vondelparkloop en ik hoop vooral dat het qua sneeuw en kou mee gaat vallen volgende week.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 13 januari 2013 @ 10:04:01 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121495625
Op weg naar Egmond! Heerlijk weertje :D
  zondag 13 januari 2013 @ 10:46:02 #153
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121496160
Ik heb wel een beetje spijt van mn lange broek... :D
  FOK!fotograaf zondag 13 januari 2013 @ 12:43:13 #154
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_121499389
Net een heerlijke loop gedaan van 17 km.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 13 januari 2013 @ 13:10:13 #155
175950 Marurk
Baggeraar
pi_121500483
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:43 schreef Xilantof het volgende:
Net een heerlijke loop gedaan van 17 km.
Ik gisteren, ook een kleine 17 km. Lekker met dat zonnetje! 8-)
Eigenlijk rustdag vandaag, maar de zon lacht me toe dus misschien dat ik nog een 5 km doe zo.
  FOK!fotograaf zondag 13 januari 2013 @ 13:11:26 #156
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_121500528
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:10 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik gisteren, ook een kleine 17 km. Lekker met dat zonnetje! 8-)
Eigenlijk rustdag vandaag, maar de zon lacht me toe dus misschien dat ik nog een 5 km doe zo.
Ja joh, werkelijk heerlijk weer vandaag om te rennen. Had een mooie route door de duinen en over het strand terug. Genieten.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_121502706
Nou, dan ga ik ook maar eens. Het is mooi zonnig maar ik heb een grafhekel aan kou, zit al de hele dag tegen de training aan te hikken.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:23:55 #158
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121502935
Pff 1.23.57 zoiets.10 minuten van mijn pr af. Benen waren na gisteren nog goed. Vond het wel zwaar, strand was op sommige plekken behoorlijk zacht. Wel weinig wind.
Sei wachsam,
pi_121503143
Wat lopen jullie eigenlijk met de coopertest? 12 minuten?
  zondag 13 januari 2013 @ 15:26:18 #160
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121505161
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:23 schreef No-P het volgende:
Pff 1.23.57 zoiets.10 minuten van mijn pr af. Benen waren na gisteren nog goed. Vond het wel zwaar, strand was op sommige plekken behoorlijk zacht. Wel weinig wind.
Goede tijd! 1:38 hier, ik heb me weer zitten ergeren aan de business lopers :D Wel extreem mooi loop weer!
  zondag 13 januari 2013 @ 15:29:26 #161
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121505277
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:26 schreef kepler het volgende:

[..]

Goede tijd! 1:38 hier, ik heb me weer zitten ergeren aan de business lopers :D Wel extreem mooi loop weer!
ik startte wedstrijdgroep, scheelt een heel stuk. Licentie halen ;). Ook prima tijd, tevreden mee?
Sei wachsam,
  zondag 13 januari 2013 @ 16:12:46 #162
175950 Marurk
Baggeraar
pi_121506810
  zondag 13 januari 2013 @ 16:49:04 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121508428
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:29 schreef No-P het volgende:

[..]

ik startte wedstrijdgroep, scheelt een heel stuk. Licentie halen ;). Ook prima tijd, tevreden mee?
Ik ging voor 1:40,was meer een soort van snelle duur training. Afgelopen weken voornamelijk gericht op de 10k :)
pi_121512212
quote:
Gefeliciteerd met een mooi PR! ^O^

Het was super hardloopweer en Egmond is een mooie loop. Veel publiek langs de kant ook. Het strand was wat zwaarder dan ik gehoopt had, maar heb toch wel lekker gelopen. Uiteindelijk tevreden met mijn tijd, 1:19:31 biedt zeker perspectief voor de komende wedstrijden.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:56:59 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121514387
Dat zijn toch geen tijden meer :D Netjes hoor!
  zondag 13 januari 2013 @ 19:14:17 #166
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121515160
Hier een ontspannen 1.45 in een lichte negatieve split. Slechts een minuutje boven mijn PR, maar zeker niet volle bak gelopen. Het trainingsschema voor R'dam heeft prioriteit :)
F means you're fucked
  zondag 13 januari 2013 @ 23:33:12 #167
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121530264
quote:
Wat heb je al die tijd er voor gedaan??!! ;) op een zwaar parkoers 10minuten van je PR afhalen _O_
  maandag 14 januari 2013 @ 06:34:50 #168
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121535167
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:33 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Wat heb je al die tijd er voor gedaan??!! ;) op een zwaar parkoers 10minuten van je PR afhalen _O_
Vorige hm was al weer even geleden en ging niet zo heel goed, maar dit was ook voor mij verrassend. Progressie zit er nog goed in. Vanaf enkele weken voor 7hills standaard 3 x in de week getraind. Dat begint zijn vruchten af te werpen.
Nu weer veel basis trainen en dan toe werken naar het zomerseizoen.
Sei wachsam,
pi_121537427
Sinds een half jaar ook begonnen met hardlopen. Nu vooral wat 5 KM wedstrijden aan het lopen, met trainen meestal tegen de 6 KM aan.
Hebben jullie nog tips voor een goede goedkope hartslagmeter? Nou weet ik dat Polar goede hartslagmeters heeft, maar die zijn in het algemeen vrij duur.

Maak zelf gebruik van MapMyRun bij de trainingen, bevalt mij het beste :@
U MAD?
  maandag 14 januari 2013 @ 11:14:52 #170
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121539346
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:58 schreef de_boswachter het volgende:
Sinds een half jaar ook begonnen met hardlopen. Nu vooral wat 5 KM wedstrijden aan het lopen, met trainen meestal tegen de 6 KM aan.
Hebben jullie nog tips voor een goede goedkope hartslagmeter? Nou weet ik dat Polar goede hartslagmeters heeft, maar die zijn in het algemeen vrij duur.

Maak zelf gebruik van MapMyRun bij de trainingen, bevalt mij het beste :@
Tsja...wat vind je goedkoop en wat vind je duur?
LIDL heeft weleens hartslagmeters van Cresta, maar ik heb mn vraagtekens bij de kwaliteit.

Kijk anders ook even op http://www.hartslagmetershop.nl. Ik heb goede ervaringen met die lui :Y
F means you're fucked
pi_121539887
Wil gewoon max. 100 euro uitgeven aan zo'n ding en wil sowieso zelf die piepjes kunnen uitzetten, niet dat ik de hele training met een pieper aan mijn arm loop :P
U MAD?
  maandag 14 januari 2013 @ 11:41:31 #172
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121540143
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Wil gewoon max. 100 euro uitgeven aan zo'n ding en wil sowieso zelf die piepjes kunnen uitzetten, niet dat ik de hele training met een pieper aan mijn arm loop :P
Voor dat geld kun je wel een Polar krijgen hoor :)

http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1093.html
F means you're fucked
pi_121540393
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef YUR het volgende:

[..]

Voor dat geld kun je wel een Polar krijgen hoor :)

http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1093.html
Thanks. Die RX100 zag ik op een andere webshop voor 89 ! Bij deze site zelfs voor 69.
U MAD?
pi_121602685
Wat een geweldige dag om te lopen! Verse sneeuw, strakblauwe lucht en niet te koud. Gelukkig stond er een rustig duurloopje op het programma: 80 minuten lang genieten!
pi_121603429
Zondag voor het eerst een Zoladztest gelopen. Leuk om eens te doen. In z1 en z2 kom ik echt niet vooruit, <10km/h... Vanaf z3 begin ik lekker te lopen, 4.40m/km. Z4 lekker op stoom 4.05m/km. In z5 goed naar de kloten gegaan, best heftig 6 minuten met ca. 190bpm, 3.50m/km.
Over een maand of twee nog eens doen om te zien of ik vooruit ga :)

Gisteren 6x1000m uit het souplesseschema gelopen. Nog steeds zoeken naar het juiste tempo, meeste intervallen weer (veel) te snel gelopen... Wel makkelijk meters maken zo, door ook 6x1000m rustig te lopen.

Zit nu op 80 km deze maand totaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarahumara op 15-01-2013 19:06:26 ]
pi_121677397
Ja zal maar hardloper zijn en in het westen wonen. Wat een kutperiode is dit ook altijd :{
pi_121677762
Het is wel een beetje afzien ja!

Maar met de juiste kleding en schoenen is het nog wel te doen, gisteren een prima rondje gelopen, maar tempowerk of zo zit er nu niet echt in nee. :) Op zich vind ik de kou alleen wel lekker altijd, de sneeuw maakt het nu wat te uitdagend ja haha...
pi_121679627
Volgens mij heb ik het geluk in het enige deel van het land te wonen waar geen sneeuw ligt.. Vanavond weer trainen, duurloop met tempostukken.

Over enkele weken ga ik mijn debuut op een langere afstand dan de 10km maken, ga namelijk voor het eerst een 15km lopen. Mijn PR op de 10km anderhalf weken geleden aangescherpt tot 34:28, hoop op de 15km in ieder geval een 54-er te lopen. Uitgaande van mijn 10km-tijd zou een 53-er er ook nog in moeten zitten, maar dit lijkt me erg hard..

Na de 15km ga ik ook mijn debuut maken op de 10EM en de 1/2 marathon, oftewel het aantal kilometers langzaam opschroeven de komende tijd. Loop nu ca. 40-50km/week, maar dit zal veel te weinig zijn om zonder veel verval de halve te lopen..

[ Bericht 0% gewijzigd door T1992 op 17-01-2013 14:53:21 ]
pi_121684583
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:43 schreef T1992 het volgende:
Volgens mij heb ik het geluk in het enige deel van het land te wonen waar geen sneeuw ligt.. Vanavond weer trainen, duurloop met tempostukken.

Over enkele weken ga ik mijn debuut op een langere afstand dan de 10km maken, ga namelijk voor het eerst een 15km lopen. Mijn PR op de 10km anderhalf weken geleden aangescherpt tot 34:28, hoop op de 15km in ieder geval een 54-er te lopen. Uitgaande van mijn 10km-tijd zou een 53-er er ook nog in moeten zitten, maar dit lijkt me erg hard..

Na de 15km ga ik ook mijn debuut maken op de 10EM en de 1/2 marathon, oftewel het aantal kilometers langzaam opschroeven de komende tijd. Loop nu ca. 40-50km/week, maar dit zal veel te weinig zijn om zonder veel verval de halve te lopen..
Wow, 34:28 dat is wel erg hard! _O_
Ik denk dat een 53-er op de 15 je "makkelijk" moet lukken. Ter vergelijking: ik heb een 55-er staan, terwijl mijn 10km-tijd anderhalve minuut boven die van jou ligt. Als je je omvang dan nog verder vergroot (bijv. >70 km per week), dan moeten die langere afstanden je goed afgaan. Onder de 1:15 op de halve?
pi_121689942
Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, want ik vind mijn conditie te belabberd (ik rook en sport niet).

Ik wil het programma van Evy - Start to run gaan gebruiken.

Graag zou ik van jullie wat vragen beantwoord willen hebben:

1. Ik wil graag een hartslagmeter aanschaffen, waarbij ik later de gegevens kan uitlezen.
Heb ik dan zo'n band nodig, of alleen een horloge, of een combinatie?

2. Kan ik deze in combinatie gebruiken met een app voor android, en zo ja, welke?

3. Wat voor kleding en schoenen kan ik het beste aanschaffen, en dan niet voor de hoofdprijs. Misschien dat jullie webshops of winkels weten?

4. Mijn doel is niet om af te vallen, ik vind mezelf eerder te dun als te dik. Kan ik voorkomen dat ik afval, en zo ja, hoe?

Alvast bedankt.
pi_121689966
In April mijn eerste evenement lopen! Cascaderun Hoogeveen! :)
pi_121690045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:10 schreef Miertje88 het volgende:
Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, want ik vind mijn conditie te belabberd (ik rook en sport niet).

1. Ik wil graag een hartslagmeter aanschaffen, waarbij ik later de gegevens kan uitlezen.

2. Kan ik deze in combinatie gebruiken met een app voor android, en zo ja, welke?

3. Wat voor kleding en schoenen kan ik het beste aanschaffen, en dan niet voor de hoofdprijs. Misschien dat jullie webshops of winkels weten?

4. Mijn doel is niet om af te vallen, ik vind mezelf eerder te dun als te dik. Kan ik voorkomen dat ik afval, en zo ja, hoe?

Alvast bedankt.
Je kan je vragen beter in dit topic stellen: LIF / [Hardlopen] #388 - the weather outside is frightful! :)
pi_121690300
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:12 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Je kan je vragen beter in dit topic stellen: LIF / [Hardlopen] #388 - the weather outside is frightful! :)
Sowieso niet geld besparen op hardloop schoenen
pi_121691294
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:18 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Sowieso niet geld besparen op hardloop schoenen
Het nut van die corrigerende schoenen met dikke zolen is nog nooit bewezen. Ik loop nu zelf bijna een jaar op Vibram Fivefingers, voor m'n knieën in ieder geval stukken beter. (M'n voeten en kuiten moesten er wel enorm aan wennen). :)
pi_121693112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:38 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Het nut van die corrigerende schoenen met dikke zolen is nog nooit bewezen. Ik loop nu zelf bijna een jaar op Vibram Fivefingers, voor m'n knieën in ieder geval stukken beter. (M'n voeten en kuiten moesten er wel enorm aan wennen). :)
Ik heb in het verleden eens op goedkope, normale schoenen gelopen, en kreeg toen enorme spierpijn in mijn enkels :(
pi_121701081
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:44 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Wow, 34:28 dat is wel erg hard! _O_
Ik denk dat een 53-er op de 15 je "makkelijk" moet lukken. Ter vergelijking: ik heb een 55-er staan, terwijl mijn 10km-tijd anderhalve minuut boven die van jou ligt. Als je je omvang dan nog verder vergroot (bijv. >70 km per week), dan moeten die langere afstanden je goed afgaan. Onder de 1:15 op de halve?
Ik denk eerlijk gezegd zelf dat ik wat zwakker ben op de langere afstanden dan 10km. Dit doordat ik pas een jaar aan hardlopen doe (daarvoor fanatiek gevoetbald, getennist en aan fitness gedaan), dus het aantal wekelijkse kilometers verhogen blijft voor mij lastig (alhoewel het wel steeds makkelijker wordt). De grens ligt nu ongeveer op 55km, daarboven krijg ik last van kleine pijntjes, spierpijn etc. die erger worden als ik het aantal kilometers dan niet drastisch terugschroef.

Verder ben ik nog vrij jong voor de echt lange afstanden (20 jaar), dus me hierop echt concentreren zou ik over een aantal jaren altijd nog kunnen doen, dan schijn je ook beter in de lange afstanden te zijn. In mijn trainingen merk ik dan ook altijd dat het snelheidswerk mij beter afgaat dan de duurtrainingen.

De langere afstanden dan 10km is eigenlijk voor mij meer een ''probeersel''. Maar misschien gaat het onverwacht toch erg goed, ik ga het zien ;)

Wou zelf eigenlijk onder de 1:20 op de halve, maar misschien is dat wel iets te bescheiden.

Hoeveel loop jij? 55 op de 15 is ook erg netjes!
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:26:16 #187
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_121701312
Ik was ook voornemens om het aantal keren lopen per week wat uit te breiden (heb de afgelopen tijd hooguit 1 á 2 keer per week gelopen), maar die sneeuw nodigt niet echt uit om dat voornemen ook daadwerkelijk uit te voeren moet ik zeggen.
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:59:47 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121703136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:46 schreef DeeBee het volgende:
Het is wel een beetje afzien ja!

Maar met de juiste kleding en schoenen is het nog wel te doen, gisteren een prima rondje gelopen, maar tempowerk of zo zit er nu niet echt in nee. :) Op zich vind ik de kou alleen wel lekker altijd, de sneeuw maakt het nu wat te uitdagend ja haha...
Ik ben gisteren gewoon geweest en het was eigenlijk best te doen. Kost wel wat extra energie omdat je constant aan het corrigeren bent, maar het voelt wel superlekker :D (en ik heb een vos gezien in de duinen :D)
pi_121703553
Heerlijk lopen met die kou :)

10x400m op souplesse gelopen. In totaal 9km.
pi_121713666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:10 schreef Miertje88 het volgende:

Alvast bedankt.
Dat rennen met Evy werkt voor vrouwen schijnbaar best goed. Enige wat ik heb gehoord is dat het programma 5-10 KM zaadmuziek heeft.
U MAD?
pi_121714014
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:47 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat rennen met Evy werkt voor vrouwen schijnbaar best goed.
voor mannen ook hoor
pi_121717186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:22 schreef T1992 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd zelf dat ik wat zwakker ben op de langere afstanden dan 10km. Dit doordat ik pas een jaar aan hardlopen doe (daarvoor fanatiek gevoetbald, getennist en aan fitness gedaan), dus het aantal wekelijkse kilometers verhogen blijft voor mij lastig (alhoewel het wel steeds makkelijker wordt). De grens ligt nu ongeveer op 55km, daarboven krijg ik last van kleine pijntjes, spierpijn etc. die erger worden als ik het aantal kilometers dan niet drastisch terugschroef.

Verder ben ik nog vrij jong voor de echt lange afstanden (20 jaar), dus me hierop echt concentreren zou ik over een aantal jaren altijd nog kunnen doen, dan schijn je ook beter in de lange afstanden te zijn. In mijn trainingen merk ik dan ook altijd dat het snelheidswerk mij beter afgaat dan de duurtrainingen.

De langere afstanden dan 10km is eigenlijk voor mij meer een ''probeersel''. Maar misschien gaat het onverwacht toch erg goed, ik ga het zien ;)

Wou zelf eigenlijk onder de 1:20 op de halve, maar misschien is dat wel iets te bescheiden.

Hoeveel loop jij? 55 op de 15 is ook erg netjes!
Ja ik ben dan weer een stukje ouder (33) en ben vooral sterk in de langere afstanden (HM 1:17, M 2:52). De 10km is relatief een zwakkere afstand voor mij en doe ik ook minder graag. Ik loop nu tussen de 50 en 100 km per week (hangt van af of ik in de voorbereiding van een belangrijke wedstrijd zit)

Omdat je nog zo jong bent en nog maar een jaartje loopt(!), zou je nog veel progressie kunnen op de 10. Het uitbreiden naar langere afstanden en een grotere omvang zou ik dan voorzichtig doen. Zit je bij een atletiekvereniging? Zo niet, snel doen, je hebt talent!
pi_121717545
Ziekelijke tijden hoor die hier voorbij komen! _O_

En wow, 50 - 100 km per week is ook niet te weinig. :o Mooie PR's allemaal. :)

Probeer nu zelf in deze periode ook wat meer te blijven lopen, om dan nu in het voorjaar eindelijk eens een wat betere basisconditie te hebben en ook dan m'n PR's aan te kunnen vallen.
pi_121721139
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:40 schreef DeeBee het volgende:
Ziekelijke tijden hoor die hier voorbij komen! _O_

En wow, 50 - 100 km per week is ook niet te weinig. :o Mooie PR's allemaal. :)

Probeer nu zelf in deze periode ook wat meer te blijven lopen, om dan nu in het voorjaar eindelijk eens een wat betere basisconditie te hebben en ook dan m'n PR's aan te kunnen vallen.
Ik doe mijn best 8-)
Die 100 km is natuurlijk wel een uitschieter, tijdens de marathonvoorbereiding. Heb je ook al wedstrijden gepland waar je wilt pieken? Voor mij zijn dat iig de CPC in maart en de marathon van Bremen in oktober en ik wil ergens eigenlijk ook wel een snelle 10 gaan lopen.
pi_121721224
Ik ga ongeveer elke maand een wedstrijd doen de komende tijd, 30 kilometer in Schoorl volgende maand, dan de CPC (moet ik ri. m'n PR kunnen lopen) en dan de maand erna debuteren op de marathon in Rotterdam, dat is voorlopig m'n planning. :)

Maand erna dan evt. 10 km en halve marathon om te profiteren van m'n conditie misschien, maar dat moet ik nog even zien.
pi_121721746
Nog iemand die in Rotterdam gaat debuteren! Ik zelf ga waarschijnlijk iemand (de 2e helft) hazen, naar een tijd onder de drie uur. Wat is je streeftijd? (al hoor je natuurlijk te zeggen dat het je eerste is, dat tijden dus niet belangrijk zijn en dat je hem gewoon wil uitlopen...)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:02:52 #197
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121723098
Debutanten in Rotterdam O+
F means you're fucked
pi_121723262
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:31 schreef Mr.B. het volgende:
Nog iemand die in Rotterdam gaat debuteren! Ik zelf ga waarschijnlijk iemand (de 2e helft) hazen, naar een tijd onder de drie uur. Wat is je streeftijd? (al hoor je natuurlijk te zeggen dat het je eerste is, dat tijden dus niet belangrijk zijn en dat je hem gewoon wil uitlopen...)
Uitlopen en fit blijven is wel het voornaamste doel de komende tijd ja! ;)

Merk dat het uitbouwen qua omvang soms beetje overbelasting oplevert, dus daarmee moet ik wel oppassen. Als ik goed kan trainen en fit blijf, dan is m'n streeftijd 3:20 zo ongeveer (4:45 pace).
pi_121725754
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:29 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ja ik ben dan weer een stukje ouder (33) en ben vooral sterk in de langere afstanden (HM 1:17, M 2:52). De 10km is relatief een zwakkere afstand voor mij en doe ik ook minder graag. Ik loop nu tussen de 50 en 100 km per week (hangt van af of ik in de voorbereiding van een belangrijke wedstrijd zit)

Omdat je nog zo jong bent en nog maar een jaartje loopt(!), zou je nog veel progressie kunnen op de 10. Het uitbreiden naar langere afstanden en een grotere omvang zou ik dan voorzichtig doen. Zit je bij een atletiekvereniging? Zo niet, snel doen, je hebt talent!
Netjes hoor, 50-100km/week trek ik nog niet.

Ja, zit sinds 9 maanden ongeveer bij een AV, PR op de 10km is in die tijd met 2 minuten omlaag gegaan. Denk idd dat daar nog wel een stuk progressie in zou moeten zitten.

Heb nu 6x een 10-km wedstrijd achter elkaar gelopen, wil nu ook een keer wat anders proberen. Aangezien wedstrijden tussen de 5 en 10km vrij schaars zijn, wil ik dus een keer de 15 proberen. Besef zeker dat ik het aantal kilometers heel langzaam uit moet breiden, heb nog alle tijd om richting de 100km/week te gaan.
pi_121759858
Zo meteen maar eens proberen om een stuk hard te lopen. Nu zijn de meeste fietspaden redelijk begaanbaar gemaakt, maar om de straat uit te komen.. kan ik beter mijn oude middellangeafstandspikes uit de kast halen :)
  FOK!fotograaf zaterdag 19 januari 2013 @ 15:04:37 #201
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_121763258
Net heerlijk 17 km hardgelopen door de duinen en over het strand. In de kou loop ik altijd erg fijn en aan rennen in de sneeuw wen je snel zat.

Met de CPC m'n eerste Halve rennen...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:31:55 #202
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121770158
Zo, na 5 dagen rust ook lekker 17.5km gelopen. Had voor eerste keer drinkgordel mee. Die was half bevroren na een uur.
Sei wachsam,
pi_121773493
Ik had vandaag een langere duurloop gepland, maar kreeg te veel last van de koude lucht. Nu heb ik dat altijd al gehad, zeker als het voor de eerste keer echt koud is... en in de zomer, als het de eerste keer echt warm wordt.

Misschien morgen maar de restant inhalen. Anders ga ik nooit op tijd fit worden voor de CPC :D
pi_121807749
Vandaag een lekkere lange duurloop van 25km gedaan. Goed ingepakt tegen de ijskoude wind, hete thee mee (was op het eind wel bijna ijsthee :') ) en genieten van het winterlandschap.
Maar nu ben ik er wel klaar mee; alleen maar duurloopjes doen wordt ook saai, ik wil weer snelheidstrainingen doen. De dooi mag morgen komen!
pi_121973681
Gisteren eindelijk weer eens wat tempo-werk kunnen doen: 3x19 minuten HM-tempo. Maar het ging erg moeizaam en heb dus niet al teveel verwachtingen van de Asselronde volgende week. Zijn er nog meer hier die dan in Apeldoorn gaan lopen?
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:08:31 #206
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121976971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:30 schreef Mr.B. het volgende:
Gisteren eindelijk weer eens wat tempo-werk kunnen doen: 3x19 minuten HM-tempo. Maar het ging erg moeizaam en heb dus niet al teveel verwachtingen van de Asselronde volgende week. Zijn er nog meer hier die dan in Apeldoorn gaan lopen?
Ik ga m ook lopen. Nog nooit zo ver gelopen, dus ik ga proberen om m zoveel mogelijk op ontspanning en in de buurt van mn beoogde marathontempo te lopen
F means you're fucked
pi_121994057
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:08 schreef YUR het volgende:

Ik ga m ook lopen. Nog nooit zo ver gelopen, dus ik ga proberen om m zoveel mogelijk op ontspanning en in de buurt van mn beoogde marathontempo te lopen
De Asselronde past inderdaad perfect in de voorbereiding voor Rotterdam. En het is nog een mooie, maar zware halve marathon ook (en dan nog 6,5 km lekker heuvel af :P ).
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:44:01 #208
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_121995024
Ik heb nog 2 crossjes die ik rustig ga lopen en verder wedstrijdrust. Belangrijke wedstrijden komen in het voorjaar weer.
Sei wachsam,
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:31:49 #209
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121997398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:44 schreef No-P het volgende:
Ik heb nog 2 crossjes die ik rustig ga lopen en verder wedstrijdrust. Belangrijke wedstrijden komen in het voorjaar weer.
Ik loop tot aan Rotterdam in ieder geval nog de Asselronde, CPC en de halve van het Westland. Allemaal niet volle bak, allemaal als training. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga doen :P
F means you're fucked
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:06:30 #210
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122006941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:31 schreef YUR het volgende:
Westland. Allemaal niet volle bak, allemaal als training. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga doen
Af en toe volle bak is ook geen probleem natuurlijk.
Je kan ook een hsmax invullen in je hshorloge. Zo irritant dat piepje.
Sei wachsam,
pi_122023296
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:31 schreef YUR het volgende:

Ik loop tot aan Rotterdam in ieder geval nog de Asselronde, CPC en de halve van het Westland. Allemaal niet volle bak, allemaal als training. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga doen :P
De CPC kan je toch wel redelijk voluit lopen? Dat is vijf weken voor Rotterdam! Volgens mij is het juist goed om af en toe (een stuk) sneller te lopen dan je beoogde marathontempo.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:27:43 #212
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122023352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:26 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

De CPC kan je toch wel redelijk voluit lopen? Dat is vijf weken voor Rotterdam! Volgens mij is het juist goed om af en toe (een stuk) sneller te lopen dan je beoogde marathontempo.
Volgens onze schemamaker niet, maar dat heeft vooral te maken met de lange duurlopen de week voor en de week na de CPC icm herstel.
F means you're fucked
pi_122023659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:27 schreef YUR het volgende:

[..]

Volgens onze schemamaker niet, maar dat heeft vooral te maken met de lange duurlopen de week voor en de week na de CPC icm herstel.
Ach ja, zo heeft iedere trainer weer zijn eigen theorieën. Heb je wel trainingen/wedstrijden staan waar het harder gaat of is het schema echt op het marathontempo gericht?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:38:54 #214
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122023738
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:36 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ach ja, zo heeft iedere trainer weer zijn eigen theorieën. Heb je wel trainingen/wedstrijden staan waar het harder gaat of is het schema echt op het marathontempo gericht?
Er zit volgens mij nog wel een 10K in waar het wat harder gaat, maar over het algemeen is het schema wel gericht op mijn beoogde marathontempo.
Hij stelt: DL3 = marathontempo.

Maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik me daar aan kan houden bij de CPC :+
F means you're fucked
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:29:25 #215
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122067466
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Er zit volgens mij nog wel een 10K in waar het wat harder gaat, maar over het algemeen is het schema wel gericht op mijn beoogde marathontempo.
Hij stelt: DL3 = marathontempo.

Maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik me daar aan kan houden bij de CPC :+
Harder lopen kost meer hersteltijd en daardoor kan het inderdaad dat het niet goed in het schema past.
Wat je ook kan doen is tot 2 km tot het eind op beoogde tempo blijven en dan laatste 2 km nog even gassen. Kost je niet veel extra hersteltijd, je traint je discipline om niet te snel te gaan en kan ook nog even lekker los.
Sei wachsam,
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:25:43 #216
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122270180
Nieuwe schoenen voor de crossjes, puma faas 250 trail.

[ Bericht 3% gewijzigd door No-P op 30-01-2013 20:36:01 ]
Sei wachsam,
pi_122302154
Na twee weken ijsvrij twee trainingen in drie dagen. Gelijk volle bak natuurlijk en alweer 24km in de benen. Ik leer het ook nooit :P

Gelukkig nergens last van maar misschien komende dagen toch de rem erop. Morgen snelheidstraining en zondag even een korte wedstrijd lopen. Wat heerlijk om weer te lopen O+
pi_122354681
Ik ben op zoek naar een goede electrolyte bron.
Voorheen heb ik een hele lading uit de UK meegenomen van NUUN (www.nuun.com).
Weet iemand een vergelijkbaar product wat in Nederland te koop is?

[ Bericht 2% gewijzigd door 1517 op 01-02-2013 20:26:25 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:48:35 #219
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122356507
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:10 schreef 1517 het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede electrolyte bron.
Voorheen heb ik een hele lading uit de UK meegenomen van NUUN (www.nuun.com).
Weet iemand een vergelijkbaar product wat in Nederland te koop is?
GU of high 5 zero.
Isostar powertabs of Maxim active hydration
Sei wachsam,
pi_122413103
Zo, na een wedstrijdloze maand weer eens een loop gedaan. De enige in de buurt was 3,5km, alternatief was 7 of 14 kilometer maar met het winterweer achter de rug en bijbehorend gebrek aan aerobe capaciteit dacht ik eens lekker lui te doen :P

Het ging best lekker: 4'13" / 4'11" / 4'09" / 1'49" = 14'22" en derde plek. Laatste 500m 475m @ 3'49"/km, dat ging onverwacht (relatief) makkelijk.

Het zou een verpulvering van het oude seizoensrecord zijn (iets van 15'06") ware het niet dat er net twee pupillen van de club zelf meeliepen. En bedankt :P Winnaar liep 13'50" en is pas 13 jaar (als ik goed gespiekt heb op het finishformulier)!

Komende week techniektraining op de baan en drie duurtrainingen (twee keer 6x1000m extensief en wisselduurloop 50 minuten @ 5'/km) ... die zijn hard nodig na de hardlooploze weken. En of na twee weken stilstand gelijk 37km in een week verstandig was ga ik hopelijk nooit achterkomen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door knnth op 03-02-2013 13:38:08 ]
  FOK!fotograaf zondag 3 februari 2013 @ 12:52:16 #221
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_122413393
Net lekker ff 12 km gelopen door de duinen en over het strand.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_122429162
Meh, net terug van de Asselronde in Apeldoorn en ik moet deze maar snel vergeten. Ik was waarschijnlijk te snel gestart en na 7 km kreeg ik last van steken in mijn zij... en ze gingen niet weg! Nog 20 km doorgelopen en dat is dan dus nog erg ver. Het tempo heb ik nog redelijk hoog kunnen houden, maar dat was het dan wel. Uiteindelijk ong. 3 minuten langzamer gelopen dan gehoopt en absoluut niet lekker gelopen. :{
Ach, het kan ook niet altijd meezitten...
pi_122432756
Ik heb me ingeschreven voor de Batavierenrace (die is eind april), en ik ben eigenlijk wel zo fanatiek dat ik een goede tijd wil lopen. Ik heb jaren geleden wel op atletiek gezeten, en toen had ik wel een goede conditie, maar ik zit nu op voetbal. Helaas wordt er zo goed als niet getraind en is mijn conditie dus vrij bagger. De afstanden variëren (voor heren) van 5 tot iets meer dan 10 km. Ik wil graag mijn conditie weer op peil krijgen. Ik zie al bij de persoonlijke records staan dat wat mensen hier wat meer dan 20 minuten over 5km doen, en rond de 40-50 minuten over 10 km. Ik had het idee om gewoon een mooie route uit te zoeken van rond de 10 km om te kijken of ik het überhaupt uithou, en dan mijn tijd verbeteren.

Is dit een beetje goede trainingsmethode, of zou je beter eerst een bepaalde afstand op een bepaald tempo kunnen lopen, en dan de afstand opvoeren? Of iets heel anders natuurlijk.
  maandag 4 februari 2013 @ 10:06:02 #224
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_122456108
I believe i can fly!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:09:22 #225
387431 Frsh
pi_122526687
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:11 schreef kutkloon7 het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor de Batavierenrace (die is eind april), en ik ben eigenlijk wel zo fanatiek dat ik een goede tijd wil lopen. Ik heb jaren geleden wel op atletiek gezeten, en toen had ik wel een goede conditie, maar ik zit nu op voetbal. Helaas wordt er zo goed als niet getraind en is mijn conditie dus vrij bagger. De afstanden variëren (voor heren) van 5 tot iets meer dan 10 km. Ik wil graag mijn conditie weer op peil krijgen. Ik zie al bij de persoonlijke records staan dat wat mensen hier wat meer dan 20 minuten over 5km doen, en rond de 40-50 minuten over 10 km. Ik had het idee om gewoon een mooie route uit te zoeken van rond de 10 km om te kijken of ik het überhaupt uithou, en dan mijn tijd verbeteren.

Is dit een beetje goede trainingsmethode, of zou je beter eerst een bepaalde afstand op een bepaald tempo kunnen lopen, en dan de afstand opvoeren? Of iets heel anders natuurlijk.
Lees hier LIF / [Hardlopen] #399 - Hippe kleurtjes. eens mee. Meer tips voor beginnende en semi-gevorderde hardlopers
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:12:56 #226
34586 kepler
No bounce, no play
pi_122526936
Het is volgens mij al een miljoen keer gevraagd, maar wat is (volgens jullie) het beste GPS-horloge? Ik ben op zoek naar een goedkoop en klein (geen gigantisch ding, ik heb kleine polsen :D) horloge :)

Hij hoeft geen bizarre functies te hebben, vooral tempo en totale afstand (eventueel ook opslaan op PC, maar niet vereist)

Tips/ervaringen?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:17:13 #227
34586 kepler
No bounce, no play
pi_122527181
Ik had natuurlijk ook eerst kunnen zoeken, maar de Forerunner 10 lijkt me wel wat. Iemand die deze heeft? :D
pi_122531931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:09 schreef Frsh het volgende:

[..]

Lees hier LIF / [Hardlopen] #399 - Hippe kleurtjes. eens mee. Meer tips voor beginnende en semi-gevorderde hardlopers
Dank! Ik zal het idd daar eens proberen.
pi_122532441
quote:
6s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:44 schreef knnth het volgende:
Zo, na een wedstrijdloze maand weer eens een loop gedaan. De enige in de buurt was 3,5km, alternatief was 7 of 14 kilometer maar met het winterweer achter de rug en bijbehorend gebrek aan aerobe capaciteit dacht ik eens lekker lui te doen :P

Het ging best lekker: 4'13" / 4'11" / 4'09" / 1'49" = 14'22" en derde plek. Laatste 500m 475m @ 3'49"/km, dat ging onverwacht (relatief) makkelijk.

Het zou een verpulvering van het oude seizoensrecord zijn (iets van 15'06") ware het niet dat er net twee pupillen van de club zelf meeliepen. En bedankt :P Winnaar liep 13'50" en is pas 13 jaar (als ik goed gespiekt heb op het finishformulier)!

Komende week techniektraining op de baan en drie duurtrainingen (twee keer 6x1000m extensief en wisselduurloop 50 minuten @ 5'/km) ... die zijn hard nodig na de hardlooploze weken. En of na twee weken stilstand gelijk 37km in een week verstandig was ga ik hopelijk nooit achterkomen :P
Sow, aardige tijden wat je loopt. Kan ik alleen van dromen.
U MAD?
pi_122533755
quote:
fuck wat vet!!
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:03:10 #231
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_122534039
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:57 schreef Kerol het volgende:

[..]

fuck wat vet!!
Ja, bijna de garantie dat je echt kapot bent na die race :P. Maar mooi is het wel!!
I believe i can fly!
pi_122536070
Helaas, het aantal kilometers verhogen was dus absoluut geen goed idee, na 2 weken het aantal kilometers verhogen naar ca. 55km/week lijk ik nu erg veel last te hebben van een lopersknie. Binnenkort een afspraak met de podoloog.

Mijn debuut op de 15km die ik zondag zou maken kan helaas dan ook niet doorgaan. Denk zelf dat het misschien toch handiger is me op de 10km's en korter toe te leggen. Na dit blessureleed mijn eerste 33-er op de 10km lopen lijkt me dan een erg mooi doel. De langere afstanden komt wel een keer..
pi_122572422
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:17 schreef kepler het volgende:
Ik had natuurlijk ook eerst kunnen zoeken, maar de Forerunner 10 lijkt me wel wat. Iemand die deze heeft? :D
Ik zelf heb de FR 405, maar het lijkt me een prima horloge als je een eenvoudig instapmodel zoekt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:42 schreef T1992 het volgende:
Helaas, het aantal kilometers verhogen was dus absoluut geen goed idee, na 2 weken het aantal kilometers verhogen naar ca. 55km/week lijk ik nu erg veel last te hebben van een lopersknie. Binnenkort een afspraak met de podoloog.

Mijn debuut op de 15km die ik zondag zou maken kan helaas dan ook niet doorgaan. Denk zelf dat het misschien toch handiger is me op de 10km's en korter toe te leggen. Na dit blessureleed mijn eerste 33-er op de 10km lopen lijkt me dan een erg mooi doel. De langere afstanden komt wel een keer..
Dat is erg vervelend, maar een 33-er is ook wel een aardig doel ja ;)
Aan de andere kant is het op zich ook niet strikt noodzakelijk om je weekomvang te vergroten om een 15 of HM te kunnen lopen. Je kan nu best eens een grotere afstand tijdens een wedstrijd kunnen lopen (wel relatief iets minder snel) om zo aan die afstand te wennen. De vergroting van je weekomvang heeft meer als doel je prestatie te optimaliseren. En dat kan natuurlijk altijd later nog
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:25:29 #234
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122576251
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:17 schreef kepler het volgende:
305 hier, prima ding maar wel groot. Komt binnenkort de fr70 bij. Die fr70 is wat kleiner en kan tegen water maar heeft geen gps Aangezien ik ook een footpod en cadancemeter heb kan ik die mooi gebruiken tijdens triathlonwedstrijden.

Als je gps en hs wil kom je denk ik al snel op de 210. Je zou ook naar Bryton ofzo kunnen kijken maar Garmin blijft nog steeds eerste keus.
Sei wachsam,
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:00:47 #235
34586 kepler
No bounce, no play
pi_122578658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:25 schreef No-P het volgende:

[..]

305 hier, prima ding maar wel groot. Komt binnenkort de fr70 bij. Die fr70 is wat kleiner en kan tegen water maar heeft geen gps Aangezien ik ook een footpod en cadancemeter heb kan ik die mooi gebruiken tijdens triathlonwedstrijden.

Als je gps en hs wil kom je denk ik al snel op de 210. Je zou ook naar Bryton ofzo kunnen kijken maar Garmin blijft nog steeds eerste keus.
ja, de 210 is praktisch dezelfde prijs, dus ik denk dat ik voor die ga :)
pi_122590247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:46 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik zelf heb de FR 405, maar het lijkt me een prima horloge als je een eenvoudig instapmodel zoekt.

[..]

Dat is erg vervelend, maar een 33-er is ook wel een aardig doel ja ;)
Aan de andere kant is het op zich ook niet strikt noodzakelijk om je weekomvang te vergroten om een 15 of HM te kunnen lopen. Je kan nu best eens een grotere afstand tijdens een wedstrijd kunnen lopen (wel relatief iets minder snel) om zo aan die afstand te wennen. De vergroting van je weekomvang heeft meer als doel je prestatie te optimaliseren. En dat kan natuurlijk altijd later nog
Dat lijkt me ook! :) dat ben ik ook van plan, in maart wil ik nog een 10EM gaan lopen zonder erg hoge verwachtingen te hebben.

Ben er inmiddels ook mee naar de podoloog geweest, die mijn zooltjes wat heeft aangepast. Nu tot maandag complete rust, daarna weer rustig met minutenloopjes opbouwen.
pi_122600886
Dus ... eergister 6x1000m, ging voor geen meter. Vandaag zelfde training: én sneller, én lagere gemiddelde HR, én minder vermoeid achteraf.

Het menselijk lichaam, het is maar een raar ding :P
pi_122604696
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef knnth het volgende:
Dus ... eergister 6x1000m, ging voor geen meter. Vandaag zelfde training: én sneller, én lagere gemiddelde HR, én minder vermoeid achteraf.

Het menselijk lichaam, het is maar een raar ding :P
Mooi dat het nu beter ging! Maarrr... Waarom doe je in 3 dagen 2x dezelfde training? Dit wordt meestal afgeraden vanwege het nog niet helemaal hersteld zijn van verschillende energiesystemen en spieren. Training afwisselen is altijd beter (en leuker lijkt me), hierdoor belast je je lichaam op verschillende manieren.
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:11:18 #239
34586 kepler
No bounce, no play
pi_122620744
Ik heb hem nog niet gekocht (hij was uitverkocht), maar ik ga voor de Forerunner 10. Lekker klein en simpel :) Ik zal een review plaatsen als ik hem heb!

Man van de winkel zei ook dat de 110 een gemiddelde snelheid weergeeft (5 minuten) en dus niet geschikt voor interval... Hopelijk komt tie snel binnen :D

Reden voor deze aanschaf is dat ik samen met een paar hardloopbuddies onder de 40 wil lopen tijdens de Royal Ten :D
pi_122628641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:30 schreef T1992 het volgende:

Mooi dat het nu beter ging! Maarrr... Waarom doe je in 3 dagen 2x dezelfde training? Dit wordt meestal afgeraden vanwege het nog niet helemaal hersteld zijn van verschillende energiesystemen en spieren. Training afwisselen is altijd beter (en leuker lijkt me), hierdoor belast je je lichaam op verschillende manieren.
Normaal wissel ik het ook af, ik wilde juist nu even een dubbele prikkel geven, zo doe ik soms ook 2x 10x400m in drie dagen. En deze week ben vrij dus ik kan even een uurtje slapen na de training, scheelt een hoop.

Ik train trouwens altijd extensief (Souplessemethode), dus die 1000m gingen in ~4'27", met een actuele 10km-tijd van rond de 43 minuten is dat niet heel zwaar, het is (theoretisch) HM-tempo.

Morgen nog wisselduurloop @ 51'/10km en dan weer terug naar afwisselend 1000m/400m/200m :)
pi_122636745
Beste hardlopers,

Ik ben zelf geen hardloper maar heb denk ik wel te kampen met een hardloopblessure. Sinds 1 januari doe ik na mijn krachttraining altijd een half uur crosstrainen. (4 x per week 30 minuten lang)

Echter vandaag flink stekende pijn in mijn schenen. Heb net al even wat gekoeld. Kan een crosstrainer ook shinsplits opwekken of heeft het echt met het neerkomen van de voeten te maken tijdens het hardlopen?

Uiteraard zijn jullie geen fysiotherapeuten, maar wellicht wel ervaringsdeskundig.
pi_122653584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:13 schreef knnth het volgende:

[..]

Normaal wissel ik het ook af, ik wilde juist nu even een dubbele prikkel geven, zo doe ik soms ook 2x 10x400m in drie dagen. En deze week ben vrij dus ik kan even een uurtje slapen na de training, scheelt een hoop.

Ik train trouwens altijd extensief (Souplessemethode), dus die 1000m gingen in ~4'27", met een actuele 10km-tijd van rond de 43 minuten is dat niet heel zwaar, het is (theoretisch) HM-tempo.

Morgen nog wisselduurloop @ 51'/10km en dan weer terug naar afwisselend 1000m/400m/200m :)
Ik ben nu ook een paar weken volgens de souplessemethode aan het lopen. De trainingen zijn erg prettig, ik heb een hekel aan langzame duurlopen, dus dit is een mooi alternatief. Ik vind het nog wel erg lastig om de juiste tijden te lopen, de meeste intervallen loop ik nog veel te snel...
pi_122673056
Al die gigantische afstanden die mensen hier lopen 8)7 .

Ben zelf begin december begonnen met hardlopen vanaf een absoluut nulpunt na 2 jaar niets gedaan te hebben aan sport. De eerste weken waren echt slopend, nog nooit zo uitgeput geweest.

Zit nu op 5k in 31 minuten.
Geen referral hier.
pi_122673415
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:52 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Ik ben nu ook een paar weken volgens de souplessemethode aan het lopen. De trainingen zijn erg prettig, ik heb een hekel aan langzame duurlopen, dus dit is een mooi alternatief. Ik vind het nog wel erg lastig om de juiste tijden te lopen, de meeste intervallen loop ik nog veel te snel...
Heel simpele maar voor mij goed werkende cue: loop ze bewust te langzaam :) Je zal zien dat je ze in het slechtste geval inderdaad iets te langzaam loopt, maar waarschijnlijker is dat je tempo dan juist wel goed is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Al die gigantische afstanden die mensen hier lopen 8)7 .

Ben zelf begin december begonnen met hardlopen vanaf een absoluut nulpunt na 2 jaar niets gedaan te hebben aan sport. De eerste weken waren echt slopend, nog nooit zo uitgeput geweest.
In het begin was ik ook kapot na een paar km en in de eerste twee jaar kwam ik nooit boven de 60km/maand ... met tijd en toewijding bereik je een hoop!
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:50:39 #245
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122683313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:46 schreef deman13 het volgende:
Beste hardlopers,

Ik ben zelf geen hardloper maar heb denk ik wel te kampen met een hardloopblessure. Sinds 1 januari doe ik na mijn krachttraining altijd een half uur crosstrainen. (4 x per week 30 minuten lang)

Echter vandaag flink stekende pijn in mijn schenen. Heb net al even wat gekoeld. Kan een crosstrainer ook shinsplits opwekken of heeft het echt met het neerkomen van de voeten te maken tijdens het hardlopen?

Uiteraard zijn jullie geen fysiotherapeuten, maar wellicht wel ervaringsdeskundig.
De belasting is veel minder maar het kan. Maar weet je wel of het shinsplints zijn? Als het de volgende training weer opkomt of niet met kortstondige rust niet over gaat, gewoon even naar de fysio gaan.

Vandaag weer duurloopje gedaan met 2x3km wat sneller. Ging wel prima, haal de 2 uur nu zonder dat het heel zwaar is.
Sei wachsam,
pi_122684317
Maandag weer technieksessie gehad, is veel beter dan een jaar geleden maar de vermoeidheid van de sessie is goed in het filmpje te zien (licht gekromde rug/nek, iets te grote uitslag ledematen). Toch tevreden, vooral omdat ik nu al een jaar zonder echte problemen dik 100km/maand wegtik, vergeleken met eerder krap 60km/maand met veel pijn en moeite :)

zaterdag 9 februari 2013 @ 19:42:11 #247
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122685165
Dat ziet er idd heel wat beter uit dan eerdere filmpjes
Sei wachsam,
  zondag 10 februari 2013 @ 17:29:12 #248
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_122719714
Net de 10 in Schoorl gelopen, 46.17 als tijd, twee minuten van mijn vorige Schoorl PR (vorig jaar) af. Vooral de stukken omhoog de duinen op gingen lekkerder dan voorgaande jaren..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 10 februari 2013 @ 18:01:44 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_122720796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:17 schreef knnth het volgende:
Maandag weer technieksessie gehad, is veel beter dan een jaar geleden maar de vermoeidheid van de sessie is goed in het filmpje te zien (licht gekromde rug/nek, iets te grote uitslag ledematen). Toch tevreden, vooral omdat ik nu al een jaar zonder echte problemen dik 100km/maand wegtik, vergeleken met eerder krap 60km/maand met veel pijn en moeite :)

Hey, dat is een bekende baan :D :P

Hoe kan je zien of iemand (of ikzelf) goed loopt? Ik hoor wel vaak dat ik soepel/makkelijk loop, maar ik heb eigenlijk geen idee. Wel af en toe discussie over binnen de groep, want techniek is heel moeilijk te veranderen. Als je op dit moment zonder (veel) blessures loopt is je techniek prima natuurlijk. Tenzij je echt veel sneller wil gaan lopen, maar dat is alleen voor de profs lijkt me :D
pi_122724032
Landing vlakbij zwaartepunt (heupen), gebogen knieën bij landing/afzet, hoge (~180-190, niet té hoge) pasfrequentie, goed uitgelijnd lichaam (schouders-heupen-enkels in een lijn), niet te veel verticale oscillatie, ontspannen postuur ... dat soort zaken.

Kijk maar eens honderd keer naar slow-mo's van Bekele, Dibaba en Gebreselassie :P
  zondag 10 februari 2013 @ 20:44:48 #251
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122727715
Ik heb het idee dat er voor mij ook nog behoorlijk wat winst te behalen valt op dat vlak :D

Vandaag wel totaal onverwacht mijn PR op de 10K met een paar tellen aangescherpt. De officiële tijd is nog niet bekend, maar het was in ieder geval onder de 46 minuten. En ik had zeker het gevoel dat ik nog over had, dus dat is wel weer een fijn teken :)
F means you're fucked
pi_122856261
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:44 schreef YUR het volgende:
Ik heb het idee dat er voor mij ook nog behoorlijk wat winst te behalen valt op dat vlak :D

Vandaag wel totaal onverwacht mijn PR op de 10K met een paar tellen aangescherpt. De officiële tijd is nog niet bekend, maar het was in ieder geval onder de 46 minuten. En ik had zeker het gevoel dat ik nog over had, dus dat is wel weer een fijn teken :)
Lekker is dat he? Zo'n marathontraining is ook goed voor kortere afstanden en wat dat betreft is het toch een beetje jammer dat je de CPC niet voluit gaat lopen.

Zelf heb ik de Kopjesloop van afgelopen zondag maar overgeslagen, zodat vandaag mijn 1e loop was na anderhalve week ziek zijn... en dat ging absoluut niet goed.
De bedoeling was 4 x 2000m in 10 km-tempo, maar dat tempo haalde ik bij lange na niet. Vermoeide benen alsof ik net een zware trainingsweek + wedstrijd achter de rug heb.
pi_122862688
Is ook niet echt de training die ik zou uitkiezen na anderhalve week inactiviteit ...
pi_122865460
Ik ook niet, maar dit stond nu eenmaal op het programma bij de AV. En ja, dan had ik er ook voor kunnen kiezen om het rustiger aan te doen (heb ik ook wel een beetje gedaan), maar ik wilde toch nog een beetje knallen. Dit is nu de laatste zware week voor de CPC, daarna kan ik weer voldoende bijkomen 8-)
pi_122865655
Ahso. Nou, wel bikkel dat je hem gewoon gedaan hebt. Wat loop je, de halve?
pi_122865910
Ja, het wordt zelfs een soort van jubileum: 20e HM en 5e CPC!
Ging jij nou ook nu de halve lopen of was je dat later in het jaar van plan?
pi_122872332
Wauw, 20 HM's al :X _O_ In hoeveel jaar?

Ik ben een weekend weg en mis dus voor het eerst sinds ik hardloop (2009) de CPC ;(
In september wil ik voor het eerst een halve marathon lopen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:05:56 #258
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122872451
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:02 schreef knnth het volgende:

Ik ben een weekend weg en mis dus voor het eerst sinds ik hardloop (2009) de CPC ;(
In september wil ik voor het eerst een halve marathon lopen.
Regel voor de zekerheid een backup-HM, want die lui hebben nog steeds de vergunningen niet rond.
Bron: mensen bij haag
F means you're fucked
pi_122872786
Ik hoorde het ja ... was wel al wat positiever toen het zelfs op de site van de gemeente stond maar die pagina is alweer offline 8)7 https://twitter.com/GemeenteDenHaag/status/300987824419794945

Ik had al gekeken, op die dag is in Amersfoort (zoveelste editie, die zullen het wel al snappen) ook een HM. Nouja ... beter dan niets. Hopelijk gaat het door.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:15:58 #260
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122872857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:14 schreef knnth het volgende:
Ik hoorde het ja ... was wel al wat positiever toen het zelfs op de site van de gemeente stond maar die pagina is alweer offline 8)7

Ik had al gekeken, op die dag is in Amersfoort (zoveelste editie, die zullen het wel al snappen) ook een HM. Nouja ... beter dan niets. Hopelijk gaat het door.
Deze is ook leuk:

quote:
2.4. De Organisatie zal zich inspannen het Evenement te laten plaatsvinden. De Organisatie kan op grond van overmacht of het niet verkrijgen van de benodigde vergunningen of om andere motieven besluiten het Evenement af te gelasten. De Organisatie kan steeds besluiten het parcours aan te passen en of individuele inschrijvingen alsnog te annuleren (m.n. ivm. vergunningeisen en of overtekend zijn). Bij annulering of afgelasting door de Organisatie zal geen nieuwe datum worden vastgesteld en zal geen restitutie van gelden aan de Deelnemer plaatsvinden. Als overmacht van de Organisatie in de zin van de Voorwaarden wordt beschouwd ieder handelen of nalaten, dat niet voor risico van de Organisatie komt en of niet te wijten is aan de subjectieve schuld van het bestuur van de Organisatie.
Kortom, die paar honderd mensen die zich al in hebben geschreven, krijgen hun geld niet terug als het allemaal niet doorgaat
F means you're fucked
pi_122873612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:02 schreef knnth het volgende:

2008 was mijn eerste (ook de CPC), 5 jaar dus.

Het zou dan toch een beetje sneu zijn als hij niet doorgaat. Ikzelf loop hem sowieso niet; ik doe mee aan de Vredesloop de dag ervoor. Je zou ook het weekend daarop in Haarlem kunnen lopen, vind ik altijd een erg leuke HM.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:06:11 #262
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122874711
Zou iemand naar mijn blessure-topic kunnen kijken? :D Het gaat over de blessure Shin Splint

SPT / Blessure hardlopen
pi_122892236
Weer bezig rustig op te bouwen hier, vandaag 5 x 5 min gelopen met 2 min wandelen tussendoor. Knie gelukkig niet gevoeld, zaterdag voor t eerst sinds 2 weken weer 10 min achter elkaar hardlopen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:33:01 #264
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_122922952
Ik heb sinds kort Runkeeper op mijn smartphone, en loop nu nog met dat ding in de hand. Nu wil ik dat niet meer omdat er een kans van vallen is en je het beste je handen vrij kan houden. Nu zie ik af en toe zulke houders voorbijkomen:

Is dat wat? en zit dat niet irritant? Wat zijn de alternatieven? Mensen die hier ervaring meehebben?
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
pi_122924506
Ja heb zo'n ding en ook RunKeeper. Werkt perfect, gewoon doen.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:16:23 #266
387431 Frsh
pi_122924534
SPIbelt kopen (of aanverwant). Is een soort heuptasje waar heul veul inpast. Vraag YUR maar, die is ambassadeur
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:54:02 #267
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_122963632
zucht..verkeerde knop..sorry!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:54:35 #268
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_122963677
Ik loop altijd met zo'n armband, merk het niet eens meer, gebruik adidas Micoach en Endomondo op android. En meteen muziek van de foon erbij :)
pi_122982530
Deze week begonnen met voorbereiding op de maraton van Seattle (22 juni). Woensdag 5, gisteren 7 en vandaag 11. Ik start overigens alleen met de ambitie om de marathon uit te lopen.
Boodschap van algemeen nut.
pi_123001587
Lekker 10k-wedstrijdje in Delft. Drie dagen darmklachten (gister zelfs flinke diarree) maar toch gestart na mezelf gistermiddag volgepropt te hebben met Norit. Uiteindelijk behoorlijk vlak naar 43'14" gelopen. Slechts twee keer eerder harder gelopen.

Zonnig, windstil, mooi park en bos ... perfecte loopdag!
pi_123001825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:33 schreef geindoctrineerd het volgende:
Ik heb sinds kort Runkeeper op mijn smartphone, en loop nu nog met dat ding in de hand. Nu wil ik dat niet meer omdat er een kans van vallen is en je het beste je handen vrij kan houden. Nu zie ik af en toe zulke houders voorbijkomen:

[ afbeelding ]

Is dat wat? en zit dat niet irritant? Wat zijn de alternatieven? Mensen die hier ervaring meehebben?
Ik vind het niet fijn lopen. Die band zit of te strak of hij zakt af. Ik doe m'n iPhone altijd in m'n kontzak.
  zondag 17 februari 2013 @ 21:18:13 #272
34586 kepler
No bounce, no play
pi_123007160
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:43 schreef knnth het volgende:
Lekker 10k-wedstrijdje in Delft. Drie dagen darmklachten (gister zelfs flinke diarree) maar toch gestart na mezelf gistermiddag volgepropt te hebben met Norit. Uiteindelijk behoorlijk vlak naar 43'14" gelopen. Slechts twee keer eerder harder gelopen.

Zonnig, windstil, mooi park en bos ... perfecte loopdag!
Vanochtend 17 gelopen (het plan was 12 :') ), het was echt super lekker om te lopen!
  maandag 18 februari 2013 @ 09:19:11 #273
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_123021422
Podium gelopen bij de lange afstand van een regionale crosscompetitie. Moest er steeds 1h.15-1h.45 voor fietsen om er te komen. Wel leuk en tevens goede training.
Sei wachsam,
pi_123091121
Ik heb laatst een redelijk extreme shin splints aanval gehad (voor zover je van een aanval kan spreken bij shin plints). Dit kwam nadat ik al enige tijd wel een zeer lichte druk op m'n scheenbenen voelde, maar tijdens het hardlopen had ik er vrijwel nooit echt last van. Laatst opeens wel dus.
Daarna gelijk rust genomen en zo nu een dan een ijszak erop.
Inmiddels merk ik toch behoorlijk wat vochtontwikkeling op rond het scheenbeen. Wat moet ik hier mee aan? Het voelt eigenlijk helemaal niet goed (geen pijn, maar wel een bepaalde iritatie die niet goed lijkt).
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:41:09 #275
34586 kepler
No bounce, no play
pi_123096666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:16 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb laatst een redelijk extreme shin splints aanval gehad (voor zover je van een aanval kan spreken bij shin plints). Dit kwam nadat ik al enige tijd wel een zeer lichte druk op m'n scheenbenen voelde, maar tijdens het hardlopen had ik er vrijwel nooit echt last van. Laatst opeens wel dus.
Daarna gelijk rust genomen en zo nu een dan een ijszak erop.
Inmiddels merk ik toch behoorlijk wat vochtontwikkeling op rond het scheenbeen. Wat moet ik hier mee aan? Het voelt eigenlijk helemaal niet goed (geen pijn, maar wel een bepaalde iritatie die niet goed lijkt).
Naar de dokter/fysio :)
pi_123100392
Hm, vooruit dan maar.
Dank!
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:17:36 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_123126412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:49 schreef EddyAlbena het volgende:
Hm, vooruit dan maar.
Dank!
Advies zoeken op internet is altijd moeilijk, zeker met zulke (chronische) blessures. Het beste is altijd om het even aan de dokter/fysio te vragen (zeker als je daarvoor verzekerd bent :) )
pi_123126839
Snap ik ja, het kost alleen veel tijd en heb in het verleden nou niet bepaald succesvolle ervaringen met doktoren op het gebied van blessures.
Maar we gaan het weer zien, morgen een afspraak.
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:55:11 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123161631
Is het een idee om de OP te actualiseren? Complete lijst met PR's, eventueel met doelen etc etc?
F means you're fucked
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:34:19 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123178784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:55 schreef YUR het volgende:
Is het een idee om de OP te actualiseren? Complete lijst met PR's, eventueel met doelen etc etc?
heb je ondanks je marathon training nog tijd over??
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:35:10 #281
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123178836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:34 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

heb je ondanks je marathon training nog tijd over??
Naast mn vriendin, fulltime baan en studie? Ja hoor :)
F means you're fucked
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:25:21 #282
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_123193922
quote:
Lijkt me leuk, dit deel is ook bijna vol, dus in nieuw deel de OP compleet opnieuw vullen?
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_123207961
quote:
Lijkt me een goed idee, maar wat is er eigenlijk met de huidige PR lijst in de OP gebeurd?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:10:39 #284
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123211534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:40 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee, maar wat is er eigenlijk met de huidige PR lijst in de OP gebeurd?
Goeie vraag. Hij is nog wel klikbaar trouwens, maar het is maar een klein lijstje
F means you're fucked
pi_123211832
Begon ik net die 5k een beetje normaal te kunnen lopen, krijg ik een longontsteking :').
Geen referral hier.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:52:56 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_123233689
Vanmiddag de halve van Schipluiden, het weer is iig prima!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:25:28 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_123245665
Ik neem mn woorden terug, kolere wat een wind :D :X
pi_123254382
Wat heb je gelopen?

Vanmiddag duurloop 14k in 1:15 ... ging best lekker, had het kouder verwacht!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:13:40 #289
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123254698
Vanmorgen voor t eerst 30 km gelopen. Ging wel lekker ^O^
F means you're fucked
  zondag 24 februari 2013 @ 02:15:51 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_123265024
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:06 schreef knnth het volgende:
Wat heb je gelopen?

Vanmiddag duurloop 14k in 1:15 ... ging best lekker, had het kouder verwacht!
Uiteindelijk 1:36, 1 minuut boven MN geplande tijd. Maar dat kwam dus door de wind :D
pi_123267179
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:13 schreef YUR het volgende:
Vanmorgen voor t eerst 30 km gelopen. Ging wel lekker ^O^
Marathonvoorbereiding? Goed bezig iig.

Voor mijn marathonvoorbereiding staat er 11 km op het programma vandaag maar er ligt een laagje sneeuw dus dat wordt glibberen.
Boodschap van algemeen nut.
  zondag 24 februari 2013 @ 09:35:18 #292
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_123267308
Hmmmm... Dit topic stond niet meer in mijn AT...

Ik ben vooral nog veel duurtraining (D1) a/h doen als voorbereiding op een halve triathlon deze zomer...

Edit: Ik zie nu dat het een hardloop ipv triathlontopic is, anyway, voor beide geldt hetzelfde. over 2 weken halve marathon van Haren :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_123284219
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 02:15 schreef kepler het volgende:

[..]

Uiteindelijk 1:36, 1 minuut boven MN geplande tijd. Maar dat kwam dus door de wind :D
In deze omstandigheden zo dicht bij je geplande tijd komen is knap!

Zelf had ik vanmiddag bij training veel last van de wind: de bedoeling was 7x1600m in HM-tempo, maar het kostte veel moeite om in de buurt te komen van dat tempo. En dat zou ik dan over 2 weken 21km lang moeten volhouden.... Maar ja een wedstrijd is heel anders dan een training natuurlijk.
pi_123302629
Morgen weer lopen, zin in :)
  maandag 25 februari 2013 @ 09:15:48 #295
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_123315564
quote:

[..]

Netjes hoor! Dat is ook een beetje mijn richttijd voor de HM die ik in mei wil lopen :Y
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:56:40 #296
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123356421
quote:

[..]

Mooie tijd hoor :Y
F means you're fucked
pi_123545477
Afgelopen woensdag na bijna 3 jaar weer eens de stoute hardloopschoen aangetrokken en een stukje gaan lopen. Reden dat ik weer wilde gaan lopen is het feit dat ik vorige week zaterdag gestopt ben met roken (en het gaat goed!) en hardlopen wel bij zou kunnen dragen aan een gezondere levensstijl enzo :)

3 jaar geleden liep ik zo`n 3 keer per week 5 kilometer. M`n snelste tijd iets sneller dan 30 minuten. Nu bezig met opbouwen en hoop de 5 km snel weer te kunnen lopen zonder problemen.

Woensdag 2,7 km gelopen in 17:27. Echt kapot toen ik terugkwam, met pijn in de longen (roken en de naweeën van een flinke verkoudheid) en benen, maar oh zo blij dat ik weer ben gaan lopen.
Ik kan eigenlijk niet wachten om morgen weer te gaan! :)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:04:27 #298
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123546763
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef Levitas het volgende:
Afgelopen woensdag na bijna 3 jaar weer eens de stoute hardloopschoen aangetrokken en een stukje gaan lopen. Reden dat ik weer wilde gaan lopen is het feit dat ik vorige week zaterdag gestopt ben met roken (en het gaat goed!) en hardlopen wel bij zou kunnen dragen aan een gezondere levensstijl enzo :)

3 jaar geleden liep ik zo`n 3 keer per week 5 kilometer. M`n snelste tijd iets sneller dan 30 minuten. Nu bezig met opbouwen en hoop de 5 km snel weer te kunnen lopen zonder problemen.

Woensdag 2,7 km gelopen in 17:27. Echt kapot toen ik terugkwam, met pijn in de longen (roken en de naweeën van een flinke verkoudheid) en benen, maar oh zo blij dat ik weer ben gaan lopen.
Ik kan eigenlijk niet wachten om morgen weer te gaan! :)
afgaande op je post denk ik dat je hier LIF / [Hardlopen] #411 - Lekker lopen in de lente meer op je plaats zal zijn., ik het hardlooptopic zitten de meer recreatieve lopers terwijl in het centraal topic voor amateurhardlopers de meer competitie-gerichte lopers te vinden zijn.

Maar waar je ook wil posten, in ieder geval veel succes en plezier!
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:05:03 #299
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123546800
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo