abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:17:13 #1
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122854305
Ik heb nu al 1.5 maand een blessure aan mijn been, genaamd 'Shin splints'. :( Heel kut natuurlijk. Eerst voelde ik er veel van als ik gewoon trap liep enzo, dit is de laatste weken helemaal niet meer zo, maar ik weet dat het er nog zit ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben mensen hier ervaringen mee? Na hoelang had je er geen last meer van? Kwamen de klachten (na een aantal jaren) nog terug?

Heel benieuwd naar jullie reacties!
pi_122854423
Heb ik ook gehad. 3 maanden niet meer hardgelopen en daarna het heel rustig opgebouwd. Ook van die compressiesokken aan nu maar geen idee of die echt helpen. Geen last meer.
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:27:28 #3
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122854889
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:19 schreef Jahr00n het volgende:
Heb ik ook gehad. 3 maanden niet meer hardgelopen en daarna het heel rustig opgebouwd. Ook van die compressiesokken aan nu maar geen idee of die echt helpen. Geen last meer.
Oke! Goed om te horen. Hoelang is dat al geleden?
Waarom precies 3 maanden?

Ik heb nu ook nieuwe schoenen gekocht met goede demping en loop (als ik weer begin) op een loopband ipv de harde weg.
pi_122855147
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:27 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Oke! Goed om te horen. Hoelang is dat al geleden?
Waarom precies 3 maanden?

Ik heb nu ook nieuwe schoenen gekocht met goede demping en loop (als ik weer begin) op een loopband ipv de harde weg.
Paar jaar geleden. Na 3 maanden ongeveer voelde ik dat het zo goed als weg was.
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:32:30 #5
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122855171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:31 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Paar jaar geleden. Na 3 maanden ongeveer voelde ik dat het zo goed als weg was.
Dus jij had er die 3 maanden ook last van met normaal lopen enzo?
pi_122858293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:32 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Dus jij had er die 3 maanden ook last van met normaal lopen enzo?
ik wel toen ik het had iig. Kon amper meer vooruit komen.

Toen het over was toch nog even een week extra gewacht. Nooit meer teruggekomen gelukkig (hoewel ik nu weer met een ander pijntje zit :D)
  donderdag 14 februari 2013 @ 01:36:49 #7
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122858534
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:08 schreef thettes het volgende:

[..]

ik wel toen ik het had iig. Kon amper meer vooruit komen.

Toen het over was toch nog even een week extra gewacht. Nooit meer teruggekomen gelukkig (hoewel ik nu weer met een ander pijntje zit :D)
Oke, goedzo! Heb je wel wat veranderd (andere schoenen bijv.) sinds je de blessure had?
Wat heb je nu? ;(
pi_122859302
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 01:36 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Oke, goedzo! Heb je wel wat veranderd (andere schoenen bijv.) sinds je de blessure had?
Wat heb je nu? ;(
Nee niet eens, schijnt wel aan te raden te zijn trouwens, maar blijkbaar niet per sé nodig. Nu kniepijntjes, maar mn schoenen waren ook wel erg stug geworden. Dus nu wel nieuwe gekocht.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:34:17 #9
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122866651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 07:20 schreef thettes het volgende:

[..]

Nee niet eens, schijnt wel aan te raden te zijn trouwens, maar blijkbaar niet per sé nodig. Nu kniepijntjes, maar mn schoenen waren ook wel erg stug geworden. Dus nu wel nieuwe gekocht.
Oke, succes!

Ik ben blij dat jullie er geen last meer van hebben gehad. Meer reacties? :D
pi_122867329
Ik heb er in het verleden ook last van gehad.
Ook drie maanden niet meer hardgelopen toen.

Nu loop ik alleen nog maar hard in het bos (zachte ondergrond) en heb ik daar geen last meer van.

Op het moment dat ik op het asfalt hardloop draag ik van die compression socks.
Dat werkt op de een of andere manier niet altijd..geen idee waarom. Maar zo erg als zo'n tien jaar terug heb ik het nooit meer gehad, gelukkig..
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_122868396
In het hardlooptopic zijn er aardig wat mensen die er ervaring mee hebben.
pi_122876999
Had er ook last van. Het is bij mij overgegaan door op minimalistische schoenen te gaan lopen, vibram fivefingers. Wel rustig opbouwen, anders krijg je een reeks andere blessures door overbelasting er voor terug :{
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:52:23 #13
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122879149
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:58 schreef Tarahumara het volgende:
Had er ook last van. Het is bij mij overgegaan door op minimalistische schoenen te gaan lopen, vibram fivefingers. Wel rustig opbouwen, anders krijg je een reeks andere blessures door overbelasting er voor terug :{
Rustig opbouwen ga ik zeker doen. ^O^ Hoelang heb jij daarna niet hard gelopen?
pi_122881272
Shin splints was niet m'n "hoofdblessure", ik had vooral last van een lopersknie. Op aanraden van fysio ben ik spierversterkende oefeningen gaan doen. Daarnaast ben ik begonnen met barefoot(style) hardlopen, dat doe ik nu ongeveer een jaar.

Ik ben eigenlijk nooit gestopt met hardlopen, met m'n knie mocht ik lopen totdat het pijn deed (half uurtje). Bij de opbouw op minimalistische schoenen heb ik wel regelmatig aan de kant gezeten met overbelaste voeten en kuiten. Van knieën en schenen heb ik nu nooit meer last, vroegah waren dit echt vaak m'n zwakke plekken. M'n schenen waren altijd heel gevoelig, dat is nu helemaal over.

Nu kan ik probleemloos 4x/50 km in de week trainen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:52:37 #15
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122881344
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:50 schreef Tarahumara het volgende:
Shin splints was niet m'n "hoofdblessure", ik had vooral last van een lopersknie. Op aanraden van fysio ben ik spierversterkende oefeningen gaan doen. Daarnaast ben ik begonnen met barefoot(style) hardlopen, dat doe ik nu ongeveer een jaar.

Ik ben eigenlijk nooit gestopt met hardlopen, met m'n knie mocht ik lopen totdat het pijn deed (half uurtje). Bij de opbouw op minimalistische schoenen heb ik wel regelmatig aan de kant gezeten met overbelaste voeten en kuiten. Van knieën en schenen heb ik nu nooit meer last, vroegah waren dit echt vaak m'n zwakke plekken. M'n schenen waren altijd heel gevoelig, dat is nu helemaal over.

Nu kan ik probleemloos 4x/50 km in de week trainen.
Oke, goed om te horen! :Y
pi_122881373
quote:
8s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:17 schreef Ambicioso het volgende:
Ik heb nu al 1.5 maand een blessure aan mijn been, genaamd 'Shin splints'. :( Heel kut natuurlijk. Eerst voelde ik er veel van als ik gewoon trap liep enzo, dit is de laatste weken helemaal niet meer zo, maar ik weet dat het er nog zit ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben mensen hier ervaringen mee? Na hoelang had je er geen last meer van? Kwamen de klachten (na een aantal jaren) nog terug?

Heel benieuwd naar jullie reacties!
Bijna een jaar geblesseerd nu. Ik ben nu op het punt dat ik weer mag beginnen met hardlopen.

Ik had in het begin alleen maar rust genomen en ben daarna weer rustig begonnen. Het kwam steeds terug.

Sinds een maandje of 4 ben ik bij de fysio bezig met oefeningen e.d. Ik heb andere zooltjes gekregen voor in mijn schoenen. Daarnaast heb ik ook compressiesokken gekocht, maar die dingen zijn verschrikkelijk.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:54:56 #17
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122881468
quote:
19s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:53 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Bijna een jaar geblesseerd nu. Ik ben nu op het punt dat ik weer mag beginnen met hardlopen.

Ik had in het begin alleen maar rust genomen en ben daarna weer rustig begonnen. Het kwam steeds terug.

Sinds een maandje of 4 ben ik bij de fysio bezig met oefeningen e.d. Ik heb andere zooltjes gekregen voor in mijn schoenen. Daarnaast heb ik ook compressiesokken gekocht, maar die dingen zijn verschrikkelijk.
Oei, ik heb ook alleen maar rust ;(
Raad je het aan om naar de fysio te gaan aangezien ik het nu met normaal lopen enzo niet meer voel? :{
pi_122881617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:54 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Oei, ik heb ook alleen maar rust ;(
Raad je het aan om naar de fysio te gaan aangezien ik het nu met normaal lopen enzo niet meer voel? :{
Kan nooit kwaad om langs de fysio te gaan voor advies. Je zal er waarschijnlijk oefeningen krijgen. Die zou je eventueel ook zelf kunnen doen.

Het kan goed zijn dat het bij jou allemaal wel goed gaat, dus ben maar niet bang van mijn verhaal. Er was bij mij net iets meer aan de hand. Verkeerde voetafwikkeling, instabiele enkel b.v.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:04:41 #19
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122881957
quote:
19s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Kan nooit kwaad om langs de fysio te gaan voor advies. Je zal er waarschijnlijk oefeningen krijgen. Die zou je eventueel ook zelf kunnen doen.

Het kan goed zijn dat het bij jou allemaal wel goed gaat, dus ben maar niet bang van mijn verhaal. Er was bij mij net iets meer aan de hand. Verkeerde voetafwikkeling, instabiele enkel b.v.
Oke, ja ik ben blij dat je je verhaal verteld ;)
Ik ga nog even aankijken, want ik heb nu al een aantal weken geen last van. Ik begin op een loopband (vering) en nieuwe (en dure ;( ) hardloopschoen. Hoop dat het dan gaat :)
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:43:58 #20
34586 kepler
No bounce, no play
pi_122887838
Ik heb er ooit last van gehad in het begin van mn marathon training, snel gestopt met lopen (3-4 weken) en daarna rustig weer beginnen met hardlopen (en minder grote stappen in afstand maken :P). Koelen met ijs wil ook wel eens helpen!

Verder niks aangepast en ook geen last meer van sindsdien :)

Succes!
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')