abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2012 @ 19:58:22 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119723646

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 29-11-2012 19:43:52 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 20:03:23 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119723886
Net mijn sportschoolabonnement opgezegd.
Nu heb ik na volgende maand iedere maand 28,50 te besteden aan hardloopspullen :9
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 28 november 2012 @ 20:06:03 #3
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_119723997
TT antwoord....ja! ik werk dat ik tijdens lange duurlopen in mijn uppie tegen mijn zelf begin te praten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator woensdag 28 november 2012 @ 20:06:45 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_119724040
O+ ik ben er niet alleen in!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119724375
Wel gezellig dan, je loopt nooit alleen :s)
  woensdag 28 november 2012 @ 20:13:58 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_119724497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:11 schreef Arquero het volgende:
Wel gezellig dan, je loopt nooit alleen :s)
inderdaad, een schizofreen is nooit alleen, en we lopen mooi het zelfde tempo..
pi_119724664
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en we lopen mooi het zelfde tempo..
Dat is ook nog een bijkomen voordeel inderdaad :D

Heeft iemand trouwens ervaring met Daka Sport wat betreft schoenen aanschaffen? Heb via via wat kortingsbonnen gekregen en zit eraan te denken een 2e paar schoenen te kopen.
pi_119724668
Ik heb het tijdens wandelingen vooral, daarom heb ik ook een hond, dan heb je nog een excuus om te lopen praten :+
  woensdag 28 november 2012 @ 20:18:21 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119724696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
O+ ik ben er niet alleen in!!
Echt niet!

Mijn gedachten onder het rennen (dan heb ik al alles gehad voor ik uberhaupt de moed heb gevonden om te rennen)
Koud!
Na 1 km... ben ik hier nog maar?
Bij 5 km.. nou bijna op de helft, straks mag ik lekker douchen en eten
6 km... heb geen zin meer, bah duurt nog lang voor ik thuis ben, zal ik gaan wandelen
7 km... kan wel gaan wandelen maar dan wordt het alleen nog maar kouder en duurt het nog langer voor ik thuis ben
8 km... doe ik 10 of 11 km, sla ik af of niet?
10 km.. zo , de tien zit er weer op... zal ik nog een stukje rechtdoor?

11 km... thuis... melk/room in de magnetron, dubbele pads in de senseo, suiker... grote mok warme 'cappuccino' voor het douchen want warm drinken werkt beter dan warm douchen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 28 november 2012 @ 20:23:15 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119724934
Nee, zodra ik hardop ga klagen, ga ik spontaan minder lopen. Ik zorg altijd dat ik in een soort zen kom. Blik op een punt voor me, en vooral over andere dingen nadenken.....

Of pas, tijdens een lange duurloop, weer eens een muziekje opgezet. Kan er dan niks aan doen om soms een beetje mee te zingen/playbacken :-D..
pi_119725238
Ik denk aan van alles tegenwoordig. Waar ik eerst zat te denken 'pff ik ga kapot' denk ik nu, 'ik ga best lekker, hee mooie boom eigenlijk' maar wat vooral opvalt is dat de tijd anders gaat, 3 kwartier is echt zo om!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  woensdag 28 november 2012 @ 20:38:03 #12
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_119725688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:23 schreef Quoi het volgende:
Nee, zodra ik hardop ga klagen, ga ik spontaan minder lopen. Ik zorg altijd dat ik in een soort zen kom. Blik op een punt voor me, en vooral over andere dingen nadenken.....

15 meter voor je kijken he !!?? dan staat je hoofd in de meest aerodynamsiche positie ;)
  woensdag 28 november 2012 @ 20:42:59 #13
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119725876
Soms als ik niet heel lekker loop dan ga ik ook wel eens dialogen aan met m'n tweede ik. Maar meestal dan is het zo van "Huh alweer bijna thuis?" en dan sta ik alweer onder de douche te zingen. Nu ik zonder mp3 loop doe ik steeds 3 passen in en 3 uit ademen. En dan maak ik er muziek bij in m'n hoofd. :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 28 november 2012 @ 20:44:29 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119725952
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

15 meter voor je kijken he !!?? dan staat je hoofd in de meest aerodynamsiche positie ;)
15 meter, neh....eerder een flat op een paar km afstand je weet wel, die verticale dingen
Of iemand die tijdens een wedstrijd voor me loopt.
pi_119726458
Ik ben tevens bezig met het stoppen met roken en had zojuist een enorme vreetbui.. Gevolg is buikpijn. Wilde eigenlijk gaan rennen, maar dat zal nu vast niet zo slim zijn he, wat vinden jullie?
pi_119726500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Ambipur het volgende:
Ik ben tevens bezig met het stoppen met roken en had zojuist een enorme vreetbui.. Gevolg is buikpijn. Wilde eigenlijk gaan rennen, maar dat zal nu vast niet zo slim zijn he, wat vinden jullie?
Zou het eerst ff laten zakken anders krijg je gegarandeerd meer buikpijn.
  woensdag 28 november 2012 @ 20:55:00 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_119726513
quote:
even half uurtje wachten, dna zal de buikpijn toch wel over zijn als het door over-eten komt?
pi_119726589
Dan wacht ik nog even een half uur.. Anders morgenochtend om mezelf af te straffen :D
Dank!
  woensdag 28 november 2012 @ 21:02:05 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119726889
quote:
Pavlov reactie.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_119727019
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:02 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Pavlov reactie.
Ik kan de link niet leggen. Hoe bedoel je dit?
  woensdag 28 november 2012 @ 21:16:24 #21
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119727613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik kan de link niet leggen. Hoe bedoel je dit?
Roken. Een sigaret roken is vaak een soort Pavlov reactie. Nu je niet meer rookt wil je dat geluksgevoel uit eten halen. Nu je daardoor ook nog eens niet kan lopen werkt het dubbel tegen.
pi_119727795
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:16 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Roken. Een sigaret roken is vaak een soort Pavlov reactie. Nu je niet meer rookt wil je dat geluksgevoel uit eten halen. Nu je daardoor ook nog eens niet kan lopen werkt het dubbel tegen.
Ja.. Want keek er echt naar uit te gaan lopen.. Het werkt al verslavend nu.
Ik weet niet of je roken kunt beschouwen als Pavlov reactie. Ik ga morgen rennen.. Gezien dat in de avond niet kan, ga ik mijn utmost doen het in de ochtend te doen. Als dat me lukt kom ik het graag melden, want dan ben ik trots op mijzelf :P
pi_119727834
Dat tegen jezelf praten herken ik wel.
Nouja ik praat vooral tegen Evy. Dan zegt zij hoe geweldig het wel niet gaat.
Julie willen niet weten wat ik dan zeg ;)
  woensdag 28 november 2012 @ 21:21:48 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_119727912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, les 15 van Evy zit er weer op, maar wat ging het me moeilijk af zeg!!

De hele weg heb ik lopen twijfelen, stoppen of doorgaan? Het leek wel of ik een engeltje en een duiveltje op m'n schouder had, en dat begon thuis al...

}) "Joh, blijf toch lekker thuis, je hebt de hele dag al gewerkt"
O-) "Nee joh, ga lekker lopen! Sport is goed!"
}) "Jamaar je voeten doen zeer, lopen is niet lekker"
O-) "Kom op, van een beetje rennen ga je niet dood"

Eenmaal buiten:
}) "Het is helemaal niet zo lekker buiten, en donker ook nog"
O-) "Je hebt je lampjes en je hesjes, je bent niet voor niks van 4 hoog naar beneden gelopen"
}) "Jamaar je bent moe!"
O-) "Dan doen we gewoon rustig aan deze les, hup, lopen"

Eenmaal aan het rennen:
}) "Twee minuten is de moeite niet, laten we naar binnen gaan"
O-) "Elke loop begint met twee minuten, gewoon doorgaan. Zo lang duurt deze les niet"
}) "Jamaar er zijn allemaal enge mensen op straat, pfff"
O-) "Dat valt wel mee, de meesten zitten te eten"
}) "Jamaar je hebt honger! Allemaal kookgeuren, laten we teruggaan"
O-) "Eten doe je maar na het rennen. Daarnaast moet je zover teruglopen, je kunt net zo goed blijven rennen"

Laatste interval:
}) "Laten we die 7 minuten skippen, dat maakt echt niet uit"
O-) "Die 7 minuten gebruik je maar als uitlopen. Gewoon rustig doorlopen"
}) "Jamaar bijna thuis!!"
O-) "7 minuten is net één keertje de wijk rond, verder is het niet"
}) "Naar huis is korter..."
O-) "Die 10km op de CPC maken ze ook niet korter voor jou"
}) "..."
O-) "Zie, je bent er al!! Nu voel je je zeker wel lekker, toch!"

En dat dan nog moeten toegeven ook :( Pfff

Klacht: lopen maakt je schizofreen...
Geweldige post en zeer herkenbaar _O_.
  woensdag 28 november 2012 @ 21:22:02 #25
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119727925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja.. Want keek er echt naar uit te gaan lopen.. Het werkt al verslavend nu.
Ik weet niet of je roken kunt beschouwen als Pavlov reactie. Ik ga morgen rennen.. Gezien dat in de avond niet kan, ga ik mijn utmost doen het in de ochtend te doen. Als dat me lukt kom ik het graag melden, want dan ben ik trots op mijzelf :P
Ja dat gaat ook op voor roken. Ik weet haast zeker dat je na de koffie en na het eten rookte. Deed ik ook, puur Pavlov. En het is zeker een reden om trots op jezelf te zijn als je nu al zegt dat je morgen gaat lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')