abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119377578
Centraal topic voor amateurhardlopers!

SPOILER: Lopers & targets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Persoonlijke Records:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingschema's en info
SPOILER: Interval inspiratie
SPOILER: Wedstrijden en evenementen
SPOILER: Tools
SPOILER: Hardloopwinkels
SPOILER: Looptechniek & methodes
SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to Run
Vorige delen

Topicchain

Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers

Jack does it in real time...
pi_119377589
Laatste post:

Bij de 7^^ kan je toch liegen over je starttijd, dus dat maakt op zich niet uit... :P

Laatste weken niet super veel gelopen, zo nog even een 15 kilometertje doen en zaterdag m'n eerste halve marathon in een jaar, wel zin in! :)
pi_119377597
Waarom zou je liegen over je tijd? Je bedoelt je vak? Dat staat daar toch op je startnummer? :o of letten ze daar niet op?
Ja doei.
pi_119377917
Bij sommige wedstrijden moet je een bewijs meesturen dat je een bepaalde tijd al een keer gelopen hebt, zodat je in een startvak mag staan. Bij de CPC bijv. < 1:30 op de halve marathon voor startvak A, < 1:45 bij startvak B. Dat checken ze dan (online) of die uitslagen kloppen en dan laten ze je er starten...

Bij de 7H geef je een verwachte eindtijd op, zonder dat je daarvoor bewijs mee hoeft te sturen. Dus dan kan je zeggen dat je denkt dat je 59 minuten gaat lopen (en zodoende word je dan ingedeeld in het eerste of tweede vak...), zonder dat je het ooit gedaan hebt... :P Tenminste, zo was het tot 2 jaar geleden altijd, weet niet of ze nu de opgegeven tijden wel checken tegen echt gelopen tijden. :)
pi_119378212
Owh, ik dacht dat je bedoelde dat je in vak geel kon gaan staan, ookal heb je een startnummer dat zegt 'paars'.
Ja doei.
pi_119383504
Bij de halve van Amsterdam ging mijn inschrijving fout, en konden ze me alleen nog een startnummer voor het tweede startvak geven. Maar op de dag zelf gewoon over een hekje geklommen en in het eerste vak gaan staan, waar ik ook gewoon hoorde qua streeftijd én uiteindelijk gelopen tijd.

Maar bij bv de damloop is dat al moeilijker en beter 'beveiligd' denk ik.
pi_119383998
voor wie een vlak weggetje niet moeilijk genoeg is.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_119384892
Geniaal, tegen die schans in Planica op. :D

Zo, net lekker even 15 kilometer gedaan, 1:17.50 / 5:10 pace. Voelde wel goed, laatste 4.5 kilometer zelfs wat sneller gelopen (4:50) en kostte niet al teveel moeite, dus dat is mooi. :)

Merk dat ik in wedstrijden nog steeds wel moeite heb met hogere tempo's, maar ben wel blij dat het trainen op zich goed gaat en m'n lichaam het prima verteert weer. Nu zaterdag een halve marathon, dan de Bruggenloop en ik denk dat ik in Egmond ook ga starten, maar dat wacht ik nog heel even af hoe het zaterdag ook gaat...
pi_119430008
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef pietkanarie het volgende:
holy shit en ik dacht dat die 230 meter bij de klimduinrun in Schoorl zwaar was :o

maar dit lijkt mij ook wel vet :D
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:30:19 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119430076
Misschien is dit ook wel leuk voor een aantal mensen in dit topic. Een heftig loopje met veel trappen in de puinduinen in Den Haag:

http://www.puinduinrun.nl
F means you're fucked
pi_119430230
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef pietkanarie het volgende:
Ik hou het vanavond bij een rondje over de Amsterdamse grachten. Toeristen ontwijken en bruggetjes pakken is al moeilijk genoeg :p
pi_119457512
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:30 schreef YUR het volgende:
Misschien is dit ook wel leuk voor een aantal mensen in dit topic. Een heftig loopje met veel trappen in de puinduinen in Den Haag:

http://www.puinduinrun.nl
Ik train daar al vaak genoeg en het lijkt me echt verschrikkelijk al die trappen in een wedstrijd te moeten doen. En dat dan drie keer...

Misschien toch maar eens kijken of ik dit jaar wel mee doe ;)
  woensdag 21 november 2012 @ 11:38:56 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119458587
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:00 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik train daar al vaak genoeg en het lijkt me echt verschrikkelijk al die trappen in een wedstrijd te moeten doen. En dat dan drie keer...

Misschien toch maar eens kijken of ik dit jaar wel mee doe ;)
Ik heb me iig ingeschreven voor 3 rondjes :D
F means you're fucked
pi_119485547
ouch, 1:04:58 gelopen op de 7^^, 8 a 9 minuten langzamer als vorig jaar ;(. Dat moet beter.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_119485790
Oeh, dat is nogal een verschil ja! Geen goede voorbereiding gehad?
pi_119486069
blessures en motivatiedipje, resulterend in wat overgewicht en stoppen met intervaltrainingen op de baan. Daarnaast was ik vorig jaar ook wel erg in vorm. Veel factoren die dus bijdragen aan tijdverlies, maar voordeel is dat er volgend jaar weer wat te halen is ten opzichte van dit jaar.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:39:07 #17
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_119486574
Oeps, maar iig mooi dat je de motivatie weer terug hebt. Gewoon weer lekker lopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_119487115
Blessures zijn een beetje erg jammer inderdaad. Kan me voorstellen dat daardoor je motivatie daalt. Nou ja, op naar volgend jaar dan maar. Gewoon proberen om die goede vorm weer terug te krijgen en dan een mooi nieuw PR lopen! ;)
Ik ben nog zo 'kort' bezig met hardlopen dat zo'n beetje elke wedstrijd die ik nu loop wel een nieuw PR oplevert. Dat geeft voor mij een erg grote motivatieboost altijd. Maar de laatste tijd worden de gaten wel steeds kleiner. Maar de uitdaging zit er in ieder geval nog goed in!
pi_119488236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben nog zo 'kort' bezig met hardlopen dat zo'n beetje elke wedstrijd die ik nu loop wel een nieuw PR oplevert. Dat geeft voor mij een erg grote motivatieboost altijd. Maar de laatste tijd worden de gaten wel steeds kleiner. Maar de uitdaging zit er in ieder geval nog goed in!
Lekker he :p ik heb nog nooit géén PR gelopen! Alleen de damloop volgend jaar wordt vrees ik de eerste keer dat het niet meer lukt.
pi_119489205
Ja dat is inderdaad erg lekker! Bij mij is het waarschijnlijk al iets sneller klaar, mijn eerste keer geen PR is denk ik zondag. Maandelijks loopje in Harderwijk, vorige maand 5km PR op 18.13 gezet, maar toen liep ik ook echt lekker! Maar zondag dus PR op 7^^ gelopen en die voel ik nu nog wel een beetje. Dus dat wordt aankomende zondag erg zwaar om onder de 18.13 te lopen. We zullen zien :)
  donderdag 22 november 2012 @ 07:24:15 #21
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_119493247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb me iig ingeschreven voor 3 rondjes :D
Ik zal er over nadenken, wel leuk met al die trappen!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_119501399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:31 schreef beertenderrr het volgende:
blessures en motivatiedipje, resulterend in wat overgewicht en stoppen met intervaltrainingen op de baan. Daarnaast was ik vorig jaar ook wel erg in vorm. Veel factoren die dus bijdragen aan tijdverlies, maar voordeel is dat er volgend jaar weer wat te halen is ten opzichte van dit jaar.
Tja, uit eigen ervaring weet ik dat gewicht een belangrijke factor is. Ik ben nu zo'n 15 kilo lichter dan tijdens m'n vorige hardloopleven (was een aantal jaar terug, tijdens m'n studententijd :Y) ) en loop nu zo'n minuut per kilometer sneller dan toen. Ok, destijds liep ik hooguit één a twee keer per week en nooit verder dan 10 km. en nu loop ik wel wat meer, maar toch. Dus er "gewoon" voor zorgen dat je de overtollige kilo's weer kwijtraakt en dan volgend jaar voor die sub-56'er gaan. *)

Zelf afgelopen zondag m'n eerste Zevenheuvelenloop gelopen (was überhaupt m'n eerste 15 km. ooit), in een tijd van 58.06. Zeer tevreden mee!
pi_119502182
Tijden hier hoor! :D _O_

Zaterdag m'n eerste halve marathon in een goed jaar; nog steeds wat weinig wedstrijdkilometers in de benen, maar het trainen gaat gewoon goed en ben voorlopig blessurevrij de laatste tijd, dus dat is het belangrijkste. :) Lijkt mij wel een leuke wedstrijd die Westrandweg-run, op het nieuwe stuk snelweg in Amsterdam!

Denk dat ik op zo 1:35 wegga qua schema en maar even zien hoe het gaat!
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:49:33 #24
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119576649
Heerlijke PR gelopen op de 10k vandaag, 4055. Ruim anderhalve minuut onder mijn vorige record :D Haag werpt zijn vruchten af!
The line is a dot to you!
pi_119578684
Vroor bijna dood de laatste kilometers met de Westrandwegrun. :')

Werden 15 soepele kilometers, gevolgd door 6 redelijk helse, maar wel tevreden gezien de omstandigheden en m'n eerste halve marathon in 13 maanden (1:34:15 eindtijd).

Verder is het heen en terug lopen op een snelweg mentaal best wel slopend. :D Maar was wel toffe loop en groot deel heerlijk in een groepje gelopen!
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:01:01 #26
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119578740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:59 schreef DeeBee het volgende:
Vroor bijna dood de laatste kilometers met de Westrandwegrun. :')

Werden 15 soepele kilometers, gevolgd door 6 redelijk helse, maar wel tevreden gezien de omstandigheden en m'n eerste halve marathon in 13 maanden (1:34:15 eindtijd).

Verder is het heen en terug lopen op een snelweg mentaal best wel slopend. :D Maar was wel toffe loop en groot deel heerlijk in een groepje gelopen!
Nice!jullie hadden regen volgens mij?
pi_119579589
Ja, het ging ineens regenen bij de start en na een kilometer of 13 / 14 werd het wel echt harde regen... Na kilometer of 14 ging je weer terug richting finish, bovenop viaduct en koelde zo erg af door die regen enzo... Raakte beetje door m'n energie heen en iets te snel gelopen tussen 10 en 15 kilometer, maar overall wel tevreden. :)
pi_119580256
Netjes hoor, goede tijd! _O_
Dit jaar ga ik voor het eerst ook één of meerdere HM's lopen. Tot nu toe alleen maar tot 15km gelopen. Zevenheuvelenloop en Posbankloop. Ik ga maar even proberen om toch wat meer km's te maken in de training ook. Doe nogal veel snelheidswerk.
  zondag 25 november 2012 @ 10:45:45 #29
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119592348
Ik heb trouwens een aardige negatieve split gelopen: 20:43 om 20:13, waarvan de laatste km in 3:55 :D

Dit was wel 1 van de beste wedstrijden die ik heb gelopen, samen met de halve van Amsterdam in 2011 (1:32). Tot km 8 ging het vanzelf, alleen km 8-9 was erg moeilijk :D
  zondag 25 november 2012 @ 10:46:21 #30
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119592356
Moet wel genoteerd worden dat de tweede helft viaduct naar beneden was :P
  zondag 25 november 2012 @ 11:20:54 #31
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_119592939
Ik heb al drie weken niet gelopen door griep etc. dinsdag maar weer eens beginnen :) 5KG afgevallen, hopen dat er nog wat spieren over zijn haha.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_119596562
Vorige week mijn eerste hardloopwedstrijd gelopen: 01:13:46 in de 7Heuvelenloop :) zeer tevreden!

Gisteren ook maar ingeschreven voor de StrongmanRun, eigenlijk meer een soort lange bootcamp-traject. leek me erg leuk :D
pi_119603496
Het plan was om vanochtend een duurloop te doen, maar keelpijn en snotneus hebben me daar van weerhouden. Vanmiddag kreeg ik toch de kriebels en heb ik mijn schoenen toch maar aangetrokken. Resultaat: 20km met behoorlijk wat heuvels. Of het verstandig is moet nog blijken, maar lekker was het wel!
  zondag 25 november 2012 @ 21:01:58 #34
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119615872
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:49 schreef kepler het volgende:
Heerlijke PR gelopen op de 10k vandaag, 4055. Ruim anderhalve minuut onder mijn vorige record :D Haag werpt zijn vruchten af!
Dat zijn mooie tijden ^O^

Ben je er morgen? Moeten nog steeds kennismaken :P
F means you're fucked
  zondag 25 november 2012 @ 21:10:32 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119616347
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat zijn mooie tijden ^O^

Ben je er morgen? Moeten nog steeds kennismaken :P
Ik moet nog even kijken, want ik heb nu behoorlijke spierpijn :D Woensdag en zaterdag ben ik er zo goed als zeker bij :Y
  zondag 25 november 2012 @ 21:12:29 #36
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119616452
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik moet nog even kijken, want ik heb nu behoorlijke spierpijn :D Woensdag en zaterdag ben ik er zo goed als zeker bij :Y
Lol, precies die 2 dagen ben ik er niet :D
F means you're fucked
pi_119634307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:46 schreef Mocer het volgende:

[..]

Tja, uit eigen ervaring weet ik dat gewicht een belangrijke factor is. Ik ben nu zo'n 15 kilo lichter dan tijdens m'n vorige hardloopleven (was een aantal jaar terug, tijdens m'n studententijd :Y) ) en loop nu zo'n minuut per kilometer sneller dan toen. Ok, destijds liep ik hooguit één a twee keer per week en nooit verder dan 10 km. en nu loop ik wel wat meer, maar toch. Dus er "gewoon" voor zorgen dat je de overtollige kilo's weer kwijtraakt en dan volgend jaar voor die sub-56'er gaan. *)

Zelf afgelopen zondag m'n eerste Zevenheuvelenloop gelopen (was überhaupt m'n eerste 15 km. ooit), in een tijd van 58.06. Zeer tevreden mee!
Ik ga dat maar in mn achterhoofd houden dan ;) zit in mijn laatste jaren daarvan, dus nog even van genieten O-) mooie tijd voor een debuut zeg! Congratz ^O^
pi_119755574
Ik wil binnenkort gaan beginnen met hardlopen maar..
Welk soort hardloopschoeisel moet ik daarvoor kopen? Of maakt dat niet uit?
Want ik heb wel eens gehoord dat door de hardloopschoenen van Nike je je knieën op de lange termijn kapot maakt..
En hoe moet je precies hardlopen? Sommige mensen lopen weer hard door bijv. 30 min een tempo aan te houden. Sommige wandelen 5 min en joggen dan 10 min. Wat is de beste manier?
  donderdag 29 november 2012 @ 19:48:47 #39
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_119756940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:12 schreef Senderious het volgende:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met hardlopen maar..
Welk soort hardloopschoeisel moet ik daarvoor kopen? Of maakt dat niet uit?
Want ik heb wel eens gehoord dat door de hardloopschoenen van Nike je je knieën op de lange termijn kapot maakt..
En hoe moet je precies hardlopen? Sommige mensen lopen weer hard door bijv. 30 min een tempo aan te houden. Sommige wandelen 5 min en joggen dan 10 min. Wat is de beste manier?
voor beginnertips kan je beter hier zijn: LIF / [Hardlopen] #355 - Hardlopen maakt schizofreen?

niet dat niemand hier wil helpen, maar 5 min lopen, dan joggen enzovoort hebben ze in het andere topic meer ervaring mee.

Wat betreft schoeisel, als je het serieus wilt aanpakken zou ik naar een goede winkel gaan die je loop analyseren, voetafdruk enzovoort, gewicht meetelt enzovoort. Dan heb je schoeisel wat het beste bij je past. Daar betaal je dan wel voor. Maar liever voorkomen dat je voeten/knieën binnen een korte tijd kapot.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_119757933
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:48 schreef The_Hives het volgende:

[..]

voor beginnertips kan je beter hier zijn: LIF / [Hardlopen] #355 - Hardlopen maakt schizofreen?

niet dat niemand hier wil helpen, maar 5 min lopen, dan joggen enzovoort hebben ze in het andere topic meer ervaring mee.

Wat betreft schoeisel, als je het serieus wilt aanpakken zou ik naar een goede winkel gaan die je loop analyseren, voetafdruk enzovoort, gewicht meetelt enzovoort. Dan heb je schoeisel wat het beste bij je past. Daar betaal je dan wel voor. Maar liever voorkomen dat je voeten/knieën binnen een korte tijd kapot.
Nee precies. Is goed bedankt! :)
pi_119816100
Brrrrrr het was koud vandaag...
Maar wel lekker gelopen! 15.5 km. *O*

De motivatie vinden om de kou in te gaan, is lastig. Maar als je eenmaal opgewarmd bent, gaat het lekker. En dan kom je thuis in een heerlijk warm huis! :)
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 18:57:46 #42
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_119819133
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef Marurk het volgende:
Brrrrrr het was koud vandaag...
Maar wel lekker gelopen! 15.5 km. *O*

De motivatie vinden om de kou in te gaan, is lastig. Maar als je eenmaal opgewarmd bent, gaat het lekker. En dan kom je thuis in een heerlijk warm huis! :)
Ik vind rennen in deze kou juist erg lekker. Veel fijner dan in de zomer in de bloedhitte.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_119821918
Het was inderdaad vrij nat en guur. Vandaag ruim 22km, de laatste 5 gingen wat langzamer omdat iemand in de groep last kreeg van zijn knie.

Ik merk wel, dat het lopen tegen de elementen wel meer voldoening geeft dan als het 15 graden en windstil is. Samen met mijn vader (die ook in de groep loopt) het meeste kopwerk tegen wind gelopen.
pi_119823796
Ik vind het ook helemaal geweldig: lekker in de kou en regen, over modderige bospaden. Vanmiddag mijn lange duurloop gedaan in een natuurgebied en in bijna twee uur tijd letterlijk niemand tegengekomen! Wat een verademing in vergelijking met de zomer.
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:40:02 #45
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_119826775
Morgen weer knallen, 15k in Montferland. 7 heuvelen rustig gestart, nu vanaf begin wat sneller.

Kou vind ik niet zo erg. Heb wel goed spul om me er tegen te kleden. Morgen gewoon kort-kort.
Sei wachsam,
  zondag 2 december 2012 @ 14:27:21 #46
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_119841326
Nou, dat was niet top. Eerste 5km op schema om sub 58 te lopen. Peeskesbult was zwaar, maar heuvel af goed hersteld, nog steeds goed op schema. Daarna begon de ellende. Kreeg steken in mijn zij, die me dwongen rustiger te lopen. Op km 12 was het over, maar toen was de moraal en de goede tijd weg al weg.59.30 ongeveer gefinished. Verder wel een leuke loop.
Sei wachsam,
  maandag 3 december 2012 @ 19:11:49 #47
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119890328
Poeh....dat lijkt mij ook wel wat. Onder het uur lopen en dan nog steeds niet top hebben gelopen :P
F means you're fucked
pi_119910054
Wat voor hardloopkleding hebben jullie in de winter aan? Bedoel vooral het bovenlijf. Ik loop nu met een simpele longsleeve en een tshirt eronder. Ik loop nog niet constant hard en merk dat ik onwijs afkoel als ik even in een loop-interval ga.

Heb wel een toepasselijke nickname nu :P
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_119913122
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:20 schreef Cool_Runner het volgende:
Wat voor hardloopkleding hebben jullie in de winter aan? Bedoel vooral het bovenlijf. Ik loop nu met een simpele longsleeve en een tshirt eronder. Ik loop nog niet constant hard en merk dat ik onwijs afkoel als ik even in een loop-interval ga.

Heb wel een toepasselijke nickname nu :P
Tot nu heb ik in een korte tight, een thermoshirt en gewoon shirt gelopen. Morgen ga ik maar eens mijn lange tight uit de kast halen. En als het echt kouder/slechter weer wordt dan doe ik ook nog wel een jackje er overheen. Maar ik ben dan ook geen kouwkleum.
pi_119926280
met het winterse weer.. thermoshirt, shirt, longsleeve en een lange tight. Als het echt koud wordt, handschoenen en een muts op. Koude benen vind ik niet zo'n probleem.. koud bovenlichaam daarentegen vind ik minder prettig.

Niks is vervelender als je handen zo koud zijn, dat je geen kracht meer in je vingers hebt om de voordeur of achterdeur te openen... en er niemand thuis is :')
pi_119927783
Vandaag gewoon een trainingsbroek aan gehad die redelijk warm is en een dun shirtje met lange mouwen. Geen moment koud gehad.
Ik houd altijd als richtlijn aan: 10 graden bij de temperatuur optellen. Bij 0 graden kleed ik me dus alsof het 10 graden is. Pas bij ongeveer -5 begin ik met een thermoshirt. Maar goed, dat is dan voor loopjes van maximaal 20 waarbij je wel iets boven duurlooptempo zit. Want voor een duurloop zou ik me met deze temperaturen ook wel wat warmer kleden. Je kan toch beter teveel aan hebben dan te weinig. Er kan altijd een laagje uit. Wil ik in het begin rustig lopen en de laatste kilometers sneller dan trek ik meestal een vest aan o.i.d. die ik dan gaandeweg open doe en later om. Ideaal ding zo'n vest.
I believe i can fly!
  zondag 9 december 2012 @ 10:30:34 #52
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120100786
Weinig activiteit hier :D

Doen er nog mensen mee met de bruggenloop vanmiddag?? Het weer is niet al te best, hopelijk blijft het een beetje droog :)
  zondag 9 december 2012 @ 10:47:03 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120100995
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 10:30 schreef kepler het volgende:
Weinig activiteit hier :D

Doen er nog mensen mee met de bruggenloop vanmiddag?? Het weer is niet al te best, hopelijk blijft het een beetje droog :)
Ik ben erbij :) Twijfel nog over hoe ik me ga kleden...
F means you're fucked
  zondag 9 december 2012 @ 11:03:25 #54
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_120101263
Ik sta dagelijks om 7 uur op om te gaan hardlopen, vroeg in de ochtend maar het voelt voor mij wel altijd fijn. Ben in ochtenden vaak erg gemotiveerd om te gaan hardlopen in vergelijking met andere tijdstippen op de dag, en meteen een frisse neus halen na in bed te hebben gelegen vind ik ook niet verkeerd, word ik ook meteen helemaal in een goede mood wakker.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  zondag 9 december 2012 @ 11:38:52 #55
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120101771
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:47 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ben erbij :) Twijfel nog over hoe ik me ga kleden...
Ik ben er dus ook bij :) Ik ga (denk ik) in een korte broek en een shirt met lange mouwen (semi winddicht). Ik knip wel een vuilniszak kapot voor bij de start :D
pi_120102854
Ruim drie maanden geen wedstrijd gelopen dus vanochtend in Delft 5km om te kijken hoe ik ervoor sta. Ging boven verwachting goed: 13 seconden van mijn PR en een vijfde plaats!

Helaas zag ik in de eindsprint de klok naar 20'00" schieten ;( maar daar ga ik een volgende keer wel wat aan doen. Met 20'06" ben ik wel even tevreden, zeker omdat de laatste km in 3'56" ging :)
pi_120105593
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 11:03 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Ik sta dagelijks om 7 uur op om te gaan hardlopen, vroeg in de ochtend maar het voelt voor mij wel altijd fijn. Ben in ochtenden vaak erg gemotiveerd om te gaan hardlopen in vergelijking met andere tijdstippen op de dag, en meteen een frisse neus halen na in bed te hebben gelegen vind ik ook niet verkeerd, word ik ook meteen helemaal in een goede mood wakker.
Ga je dagelijks hardlopen??? Hoe ver/lang? Want dat klinkt als nogal een grote belasting. Of ga je ook wel eens een paar dagen niet lopen?
Van 's ochtends hardlopen word je inderdaad lekker wakker, maar ik vind het zelf niet fijn. Veel te stijve spieren nog.
I believe i can fly!
  zondag 9 december 2012 @ 14:14:46 #58
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_120106369
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:54 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ga je dagelijks hardlopen??? Hoe ver/lang? Want dat klinkt als nogal een grote belasting. Of ga je ook wel eens een paar dagen niet lopen?
Van 's ochtends hardlopen word je inderdaad lekker wakker, maar ik vind het zelf niet fijn. Veel te stijve spieren nog.
Het is erg gevarieerd qua afstand, de meeste dagen loop ik wel en op sommige inderdaad niet zodat er geen blessures ontstaan of belasting ontstaat. Maar in de meeste gevallen loop ik bijna toch wel dagelijks, maar dan niet steeds hele lange afstanden want dat zorgt inderdaad voor belasting, ik merk dat dagelijks wat hardlopen toch wel bijdraagt aan mijn conditie en dat is mooi meegenomen.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_120109521
Verstandskiezen zijn eruit, dus even een weekje geen sport. :'(
Maar daarna vol aan de bak! *O*
  zondag 9 december 2012 @ 21:41:38 #60
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120126019
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:38 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik ben er dus ook bij :) Ik ga (denk ik) in een korte broek en een shirt met lange mouwen (semi winddicht). Ik knip wel een vuilniszak kapot voor bij de start :D
Ik heb begrepen dat je mn betere helft hebt ontmoet? :P
Lekker gelopen?
F means you're fucked
  zondag 9 december 2012 @ 22:25:17 #61
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120129111
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:41 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je mn betere helft hebt ontmoet? :P
Lekker gelopen?
Haha, ja zij herkende mij (weet alleen niet waaraan :D). Naar omstandigheden lekker gelopen, straffe wind die laatste kms. Uiteindelijk net onder de 1:04, half minuutje boven mn pr.

En jij?
  zondag 9 december 2012 @ 22:29:21 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_120129452
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:25 schreef kepler het volgende:

[..]

Haha, ja zij herkende mij (weet alleen niet waaraan :D). Naar omstandigheden lekker gelopen, straffe wind die laatste kms. Uiteindelijk net onder de 1:04, half minuutje boven mn pr.

En jij?
:7
Had je al een keer bij HAAG gezien, maar twijfelde of jij het was :+. Leuk je te hebben gezien!
  zondag 9 december 2012 @ 22:37:57 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120130066
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:25 schreef kepler het volgende:

[..]

En jij?
Lekker gelopen, tot vlak na de Brienenoord....toen was mn brandstof op. Uiteindelijk toch nog wel tevreden met 1.11
F means you're fucked
  zondag 9 december 2012 @ 23:10:09 #64
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120131792
quote:
17s.gif Op zondag 9 december 2012 22:29 schreef GotC het volgende:

[..]

:7
Had je al een keer bij HAAG gezien, maar twijfelde of jij het was :+. Leuk je te hebben gezien!
Grappig, toevallig dat ik dan bij jou de medaille ophaal :D
  zondag 9 december 2012 @ 23:13:47 #65
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_120131964
Het was een leuke loop, de Bruggenloop. Ben gedeeltelijk hersteld van een eerdere blessure, heb er dus (ook uit voorzichtigheid) heel lang gedaan over die 15 km. Maar wel van de sfeer genoten, en natuurlijk was ik in het roze. Woensdag toch maar eens naar de dokter/fysio...
  maandag 10 december 2012 @ 20:31:28 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120164332
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:13 schreef schaal_10 het volgende:
Het was een leuke loop, de Bruggenloop. Ben gedeeltelijk hersteld van een eerdere blessure, heb er dus (ook uit voorzichtigheid) heel lang gedaan over die 15 km. Maar wel van de sfeer genoten, en natuurlijk was ik in het roze. Woensdag toch maar eens naar de dokter/fysio...
Ik vond het heel erg druk met toeschouwers, heel gezellig inderdaad!

Jammer dat ik wel 2 keer ben afgesneden door medelopers. Gewoon niet achterom kijken en bijna haaks linksaf gaan :{ En ik blijf me irriteren aan langzame lopers die links blijven hangen :')
pi_120171751
Eerste keer een 15k onder de 1:10, bij de bruggenloop :)

Zevenheuvelen kwam ik helaas net tekort, nu zat ik er net onder.
pi_120174358
Ik heb zojuist buiten gelopen... ongeveer 5,25 km in zo'n 38 minuten....

Wat doen jullie aan tegen de kou? En wat doen jullie er mee op het moment dat het warm wordt?
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:55:46 #69
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120181120
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef YUR het volgende:
Poeh....dat lijkt mij ook wel wat. Onder het uur lopen en dan nog steeds niet top hebben gelopen :P
Gewoon door blijven lopen zoals je doet, dan kom jij daar ook.

quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 23:35 schreef -Engel- het volgende:
Ik heb zojuist buiten gelopen... ongeveer 5,25 km in zo'n 38 minuten....

Wat doen jullie aan tegen de kou? En wat doen jullie er mee op het moment dat het warm wordt?
Tight, thermoshirt, functioneel shirt, muts, handschoenen. Als het te warm wordt tijdens de loop, heb je te veel aan, , normaal hoeft er niks uit.
Sei wachsam,
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:24:21 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120181857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Gewoon door blijven lopen zoals je doet, dan kom jij daar ook.

Ik ga er hard mijn best voor doen in ieder geval :)
F means you're fucked
pi_120182203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Tight, thermoshirt, functioneel shirt, muts, handschoenen. Als het te warm wordt tijdens de loop, heb je te veel aan, , normaal hoeft er niks uit.
Dit. Alleen handschoenen/muts gaan soms nog wel af en die gaan dan in de SPIbelt. (Superhandig ding trouwens :) )
pi_120187475
Ik heb kleren van Craft met een shirt van Icebreaker. Kost wat, maar heerlijk comfortabel tussen de 0 en 10°C. Onder de 0 gaat er nog een windjack van Puma bij.

Maar tempo maken zit er niet in bij de kou. Geef mij de zomer in Italie maar weer...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:53:37 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120197794
Ik heb alleen training broek en shirt met lange mouwen aan. Laatst goed winter shirt van Nike gekocht, maar dat is nu nog te warm :D (krijg het al snel warm)
pi_120197836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:53 schreef kepler het volgende:
Ik heb alleen training broek en shirt met lange mouwen aan. Laatst goed winter shirt van Nike gekocht, maar dat is nu nog te warm :D (krijg het al snel warm)
Doe ik ook! Pas bij meerdere graden vorst doe ik een thermoshirt met korte mouwen er bij aan.
I believe i can fly!
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:56:38 #75
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120197902
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:54 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Doe ik ook! Pas bij meerdere graden vorst doe ik een thermoshirt met korte mouwen er bij aan.
Ik heb niet eens een thermoshirt. Gewoon harder lopen als ik het koud krijg :P
pi_120198246
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een thermoshirt. Gewoon harder lopen als ik het koud krijg :P
haha, dat is ook een manier voor een pittige training natuurlijk. Zorgen dat je het koud krijgt en jezelf weer warm rennen :D
I believe i can fly!
  woensdag 12 december 2012 @ 06:01:05 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120217741
ik heb niet zo zeer een hekel aan kou maar meer aan wind, ik koel snel af bij wat wind dus vandaag bij mij toch vaak wat dikkere kleding (laagjes met ritsen om te ventileren)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 12 december 2012 @ 07:54:03 #78
34586 kepler
No bounce, no play
pi_120218171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 06:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb niet zo zeer een hekel aan kou maar meer aan wind, ik koel snel af bij wat wind dus vandaag bij mij toch vaak wat dikkere kleding (laagjes met ritsen om te ventileren)
waarom dan geen windjack?
pi_120228798
Een vriend van me, een ex-marinier, vroeg of ik nog meedeed aan de mud-masters. Volgens hem was het ook voor mij best te doen. Maar hij heeft makkelijk praten met die achtergrond, ik kan namelijk alleen hardlopen en fietsen. Heb nog nooit over een flinke muur geklommen of over een net.

Dus, iemand hier ervaring of het voor iemand die eigenlijk alleen hardloopt, toch goed te doen is?
pi_120231451
Ik heb aan Mud Masters meegedaan dit jaar en doe ook voornamelijk hardlopen en fietsen / mountainbiken. :)

Obstakels als die muren en monkey bars waren wel lastig en op van die touwnetten was ik wat trager door de onwennigheid dan sommige mariniers of politiemensen, maar overall was het best wel te doen!

Het had die week zo hard geregend dat het hele parcours spekglad was (ook de normale grasstukken), dus écht hard lopen was bijna onmogelijk, maar het was wel erg tof. Wel echt door 20 sloten geweest in die 12 kilometer, diepe bagger, heuveltjes op en af... Op zich zou je iets meer core-training moeten doen voor sommige van die hindernissen, maar iedereen hielp elkaar daar ook wel!

Die muren vielen mij het meeste tegen, want bij de eerste kon ik mijzelf optrekken, bij de tweede lukte dat niet en kon ik nog net staan op een schuine rand eroverheen komen en de derde was zo hoog dat ik moest springen om bij de rand te komen met m'n vingers... Dus daar kreeg ik een zetje en heb ik later ook nog 1/2 mensen geholpen door omhoog te tillen. :) Overall was het wel tof, voelde wel goed om die tocht te volbrengen!
pi_120231784
Thnx! :D

Mountainbiken doe ik idd ook, dus een beetje modder is me niet vreemd. Misschien ook maar eens crossen deze winter als oefening met gladheid, want ik loop gewoonlijk juist door hartje Amsterdam, waar toeristen het voornaamste obstakel zijn ;)
pi_120232259
Ja, die week had het zo hard geregend dat de hele grond verzadigd was, dus bij elke stap gleed je gewoon weg, ook op normaal gras... Daardoor was het echt lastig om tempo te ontwikkelen, want dan glibberde je alle kanten op.

Het was wel extremer dan ik van tevoren gedacht had, want binnen 1.5 kilometer was ik 3x een heuvel / piramide op en af geweest, over van die cargonetten over een gebouw en daarna 4x tot aan m'n armen een sloot doorgeweest, dat was redelijk bizar... :D Maar het was vooral ook een gevoel van 'volbrengen', al zat ik wel in de eerste startgroep en nam iedereen het aardig serieus. Maar bij de echt moeilijke hindernissen hielpen mensen elkaar ook nog wel, die saamhorigheid was ook wel deels het doel... :)

Uiteindelijk 1:10-1:15 over gedaan of zo, was wel erg tof. Maar bij de Urbanathlon of zo kom je wel echt meer weg met alleen hardlopen, want door de vele onderbrekingen en sloten etc. is het 12 kilometer survival hardlopen / crossen + 25 specifieke hindernissen, dat is best wel veel. :P Bij sommige van die andere hinderniswedstrijden heb je tussendoor 'makkelijk' verhard hardlopen en hoef je niet door sloten enzo, dat scheelt wel denk... :P
  woensdag 12 december 2012 @ 16:24:28 #83
387431 Frsh
pi_120233435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:50 schreef thettes het volgende:
hartje Amsterdam, waar toeristen het voornaamste obstakel zijn ;)
Mooie wedstrijd; zaterdagmiddag Kalverstraatrun. Van Rembrandtplein naar Centraal Station, door de Kalverstraat en Nieuwedijk. Start om 14:00u. Door rood rennen mag, over hinderwagens heen mag ook. Mensen expres duwen mag niet, per ongeluk aanraken mag, want daar kun je niks aan doen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  woensdag 12 december 2012 @ 18:41:05 #84
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120238107
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:54 schreef kepler het volgende:

[..]

waarom dan geen windjack?
heb ik ook, maar het wordt hier nu zomer, dna is een wondjack vaak te warm.
Ik heb nu, tijdens het late voorjaar, als het hier nog steeds fris kan zijn een dun shirt met korte mouwen aan met daarover een dun shirt met lange mouwen
pi_120239908
Het is weer december.. sommige wegen zijn wat glad door opvriezing, bijna van het fietsstrook afgereden worden door een auto en volwassen mannen die het nog steeds leuk vinden om vuurpijlen naar hardlopers af te schieten :') :')
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:28:22 #86
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120342520
Heerlijk 18km gelopen met 4x5min versnellen. Het is lekker in het bos.
Sei wachsam,
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:35:33 #87
387431 Frsh
pi_120342781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:28 schreef No-P het volgende:
Het is lekker in het bos.
Het is ook niet echt koud buiten. Mooi weer voor een rondje.

Morgen de Mescherbergloop doen (15k). Ik hoop dat het dan hetzelfde weer is.

Meer FOK!kers die die kant op gaan?
  zondag 16 december 2012 @ 19:25:19 #88
387431 Frsh
pi_120385311
En hoppa!:

Mescherbergloop 2012

411 (van 508) » Frsh 1981 MS 415 (1:31:14) 1:32:22
  zondag 16 december 2012 @ 19:28:14 #89
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120385446
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:25 schreef Frsh het volgende:
En hoppa!:

Mescherbergloop 2012

411 (van 508) » Frsh 1981 MS 415 (1:31:14) 1:32:22
Netjes! Ziet er uit als een heftig loopje :Y
F means you're fucked
  zondag 16 december 2012 @ 19:33:39 #90
387431 Frsh
pi_120385719
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:28 schreef YUR het volgende:

[..]

T was vooral erg tof. :9 Veel klei, glijpartijen, trappen omhoog en technische afdalingen. Nauwelijks snelheid kunnen maken (op de eerste 500m en de laatste 800m na), en heel veel kleine pasjes. Smaakt naar meer!
  zondag 16 december 2012 @ 19:41:33 #91
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120386055
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:33 schreef Frsh het volgende:

[..]

T was vooral erg tof. :9 Veel klei, glijpartijen, trappen omhoog en technische afdalingen. Nauwelijks snelheid kunnen maken (op de eerste 500m en de laatste 800m na), en heel veel kleine pasjes. Smaakt naar meer!
Vet :D
F means you're fucked
  zondag 16 december 2012 @ 22:54:13 #92
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120398001
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:28 schreef YUR het volgende:

[..]

foto's van verleden jaar even bekeken en inderdaad een mooi loopje! maar YUR.. dit is kinderspel vergeleken met de Trail de Fantomes in Augusts ;)
  zondag 16 december 2012 @ 22:55:12 #93
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120398067
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

foto's van verleden jaar even bekeken en inderdaad een mooi loopje! maar YUR.. dit is kinderspel vergeleken met de Trail de Fantomes in Augusts ;)
Dat weet ik :)
Eerst de focus op Rotterdam, daarna zie ik weer verder ;)
F means you're fucked
  zondag 16 december 2012 @ 22:57:53 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120398268
het mooiste van de Mescherbergloop, afgaande op de foto's, is dat het een mooi eenvoudig parkoers is en dus een prima gelegenheid voor mensen om kennis te maken met off-road running
  maandag 17 december 2012 @ 07:31:22 #95
387431 Frsh
pi_120405139
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
het mooiste van de Mescherbergloop, afgaande op de foto's, is dat het een mooi eenvoudig parkoers is en dus een prima gelegenheid voor mensen om kennis te maken met off-road running
En overal staan vrijwilligers, er hangen wel duizend bordjes om je de weg te wijzen, en de afstand is niet te lang. Voor mij inderdaad een goede kennismaking met trailen.
  maandag 17 december 2012 @ 07:47:39 #96
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120405209
prachtig om te zien dat je genoten hebt Frsh...!

Met trial running gaat het niet zo zeer om de tijd maar om "the run itself"
Als ik bij terugkomst op mijn garmin kijk na een trail kijk ik naar de route die ik afgelegd heb, het hoogteverschil wat ik overbrugt heb etc. niet naar de tijd want dan ga je trial running al snel opgeven.

Drie weken geleden een mountain run gedaan van 27km in 3u20min, twee weken geleden een technisch lastige trail gedaan van 18km waar ik ruim 2.5 uur over deed dus als je die tijden ga vergelijken met road running dan kom je bedrogen uit
  maandag 17 december 2012 @ 10:54:49 #97
387431 Frsh
pi_120408368
Op MudSweatTrail zat ik nog een verslagje te lezen over de Trail des Fantomes, maar dat is dus echt letterlijk bergklauteren 25km lang. Handen en voeten te kort om omhoog te komen, en daarna net zo steil naar beneden.

Zelf dacht ik aan de volgende uitdaging:
http://www.hollenlauf.de/(...)chreibung-21-km.html
http://www.hollenlauf.de/(...)oehenprofil-21km.pdf
  maandag 17 december 2012 @ 19:08:26 #98
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120427496
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:54 schreef Frsh het volgende:
Op MudSweatTrail zat ik nog een verslagje te lezen over de Trail des Fantomes, maar dat is dus echt letterlijk bergklauteren 25km lang. Handen en voeten te kort om omhoog te komen, en daarna net zo steil naar beneden.
way to go!! ;)

quote:
mooie tocht zo te zien (ik heb even wat foto's gegoogled) , er zitten een paar lastige pukkels in maar het is wel een hoogteverschil wat je elke keer af moet leggen over 4-5km en met een redelijk makkelijke ondergrond is dat prima te doen.
In ieder geval alvast veel plezier met je voorbereidingen!
  maandag 17 december 2012 @ 19:10:27 #99
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120427603
ik heb de Trail de Fantomes gekozen nadat iemand me er op FB op attendeerde en het voor mij prima in mijn vakantieplannen past
pi_120457632
Gaaf, we krijgen een eigen marathon in Den Haag: http://www.denhaagmarathon.nl/

Is helaas wel op dezelfde dag als de DtD maar ik ga denk ik de halve in mijn eigen stad lopen, leuker dan een uur in de trein zitten en na de wedstrijd een half uur in de bus en weer een uur in de trein ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')