Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Op donderdag 17 januari 2013 09:48 schreef DeeBee het volgende: Niets mis met wat snelheid, neem aan dat niet iedereen daar afgunstig van wordt of zo... Ik heb vaak veel meer respect voor de prestaties van anderen dan die van mijzelf, omdat ik weet dat het mij wat makkelijker afgaat qua opbouw enzo.
En ok, je hartslag is dan in verhouding wel redelijk laag nog (ik heb van nature wat hogere hartslag), maar ik loop bijv. ook < 20 op de 5 km en < 40 op de 10 km en < 1:30 op de halve marathon, maar ik train nu m'n duurlopen van 15 km 'slechts' op 5:30 / km. Dan voelen ze tenminste echt relaxed aan en kan ik de rest van de dag nog prima wat anders doen, kapot gaan hoeft namelijk echt niet elke training.
En het feit dat je trainingssnelheid en wedstrijdsnelheid dicht bij elkaar liggen, kan erop duiden dat je misschien iets meer moet varieren qua training. En de afstand uitbouwen op lagere snelheid zorgt er ook voor dat je minder snel tegen blessures aanloopt en duurvermogen train je toch ook al op wat lagere intensiteit. Ik kan ook 10 km's in 45 min trainen, maar dat is toch echt een intensieve tempoloop en niet zozeer een duurloop... Dus ik zou je langere loopjes misschien op een nog rustiger tempo uitvoeren en ook voor je kortere trainingen vaker dingen als 10 x 400 meter doen (boven je PR- / wedstrijdsnelheid), ipv 5 kilometer doorkachelen in 19:30 in training...
En zoals alles hier, het is maar als advies bedoeld natuurlijk, wat YUR ook al zei, als andere dingen beter voor jou werken ze op die manier blijven doen!
Ik denk trouwens dat ik gewoon een stok achter de deur nodig heb om te gaan lopen. Na Evy 5km en Renate 10km ben ik gewoon minder regelmatig gaan lopen, terwijl ik met Evy en Renate ALTIJD gewoon netjes 3x per week heb gelopen.
Schrijf je in voor een wedstrijd of een evenement, en stel een doel voor een eindtijd. (Of als je de Trail des Fantomes gaat lopen: uitlopen). Die stok die komt er wel!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Respect voor iedereen die actief in de sneeuw is. Mij toch iets te koud om naar buiten te gaan op het moment voor een loopje. Kom steeds pas na 18.00 thuis deze week, helpt ook niet echt mee.
Vanavond maar eens de hometrainer opstarten voor de nodige beweging
Schrijf je in voor een wedstrijd of een evenement, en stel een doel voor een eindtijd. (Of als je de Trail des Fantomes gaat lopen: uitlopen). Die stok die komt er wel!
Nondeju zeg, ik had toen ik thuis pijn aan m'n handen. De volgende keer dat ik met dit weer loop is mét handschoenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar hey, je bent geweest Ik had dunne handschoentjes van m''n zoon gepikt (die gebruikt hij met voetballen als het zo koud is) vond het wel heel prettig de eerste 10 min. maar daarna uitgedaan. Ik wil nog wel kijken voor een hoofdband, want ik had koude oren.
Een hoofdband heb ik dinsdag ook nog gauw gekocht, een hele dunne van Asics maar echt heerlijk! Zweet niet maar blijft wel lekker warm. Helemaal als m'n haar in een staart gaat is het nodig, ik heb nogal grote oren die veel kou vangen
Heerlijk weer om te lopen (en om weer binnen te komen )
Niets mis met wat snelheid, neem aan dat niet iedereen daar afgunstig van wordt of zo... Ik heb vaak veel meer respect voor de prestaties van anderen dan die van mijzelf, omdat ik weet dat het mij wat makkelijker afgaat qua opbouw enzo.
En ok, je hartslag is dan in verhouding wel redelijk laag nog (ik heb van nature wat hogere hartslag), maar ik loop bijv. ook < 20 op de 5 km en < 40 op de 10 km en < 1:30 op de halve marathon, maar ik train nu m'n duurlopen van 15 km 'slechts' op 5:30 / km. Dan voelen ze tenminste echt relaxed aan en kan ik de rest van de dag nog prima wat anders doen, kapot gaan hoeft namelijk echt niet elke training.
En het feit dat je trainingssnelheid en wedstrijdsnelheid dicht bij elkaar liggen, kan erop duiden dat je misschien iets meer moet varieren qua training. En de afstand uitbouwen op lagere snelheid zorgt er ook voor dat je minder snel tegen blessures aanloopt en duurvermogen train je toch ook al op wat lagere intensiteit. Ik kan ook 10 km's in 45 min trainen, maar dat is toch echt een intensieve tempoloop en niet zozeer een duurloop... Dus ik zou je langere loopjes misschien op een nog rustiger tempo uitvoeren en ook voor je kortere trainingen vaker dingen als 10 x 400 meter doen (boven je PR- / wedstrijdsnelheid), ipv 5 kilometer doorkachelen in 19:30 in training...
En zoals alles hier, het is maar als advies bedoeld natuurlijk, wat YUR ook al zei, als andere dingen beter voor jou werken ze op die manier blijven doen!
Ik heb van nature een hele lage hartslag, heb nooit hoger gemeten dan 176, dus dat moet je ook in perspectief zien Ik zal het eens proberen om die snelheden omlaag te brengen, want al mn trainingen rond de 10 km, heb ik in 42 - 48 minuten gelopen. Eens kijken hoe mijn lijf reageert op die langzamere trainingen.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik heb van nature een hele lage hartslag, heb nooit hoger gemeten dan 176, dus dat moet je ook in perspectief zien Ik zal het eens proberen om die snelheden omlaag te brengen, want al mn trainingen rond de 10 km, heb ik in 42 - 48 minuten gelopen. Eens kijken hoe mijn lijf reageert op die langzamere trainingen.
Als 176 je HRmax is...dan zou je je LDL moeten lopen tussen 126 en 136. Zo ongeveer. Om en nabij.
Op donderdag 17 januari 2013 10:36 schreef slacker_nl het volgende: Ik wil vaker bezoek van GotC & Gup, ze brengen goed geluk. Bloedwaardes zijn goed, 2,8 en ze willen me niet meer hier houden.. Dus weg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 17 januari 2013 10:36 schreef slacker_nl het volgende: Ik wil vaker bezoek van GotC & Gup, ze brengen goed geluk. Bloedwaardes zijn goed, 2,8 en ze willen me niet meer hier houden.. Dus weg!
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Wat goedddd! Binnenkort bier dus? Want bloedverdunnend?
Op donderdag 17 januari 2013 10:38 schreef sylvesterrr het volgende: Als het waar is dat GotC & Gup geluk brengen, dan mogen ze deze ex-ex-pechvogel ook een keer bezoeken.